*Helmikuun piinailijat*

Sahrami, äläpäs nyt. Heti kun kerroin tuosta kuvotuksesta se lakkasi. Eli tänään kun olen oikein ruinannut kuvotusta - ei mitään. Eli täytyisi pitää salaisuutena vaan kaikki epäoireet. Eilen alkoi juilimaan vuorotellen molemmista munasarjoista, eritoten oikealta, jossa Aslakin alku olikin.. sanonpa tämänkin ääneen, jotta loppuisi mokoma menkkamainen jomottelu. Jaksamista sinne työreissuun!

Kurre, kaikkea hyvää toivottelen, hyvää sadonkorjuuta sinne. Näin viime yönä unta sinun punktiosta, onkohan täällä pinossa tullut roikuttua liikaa??

Ulpu, miten jakselet?

mmm, mikäs siellä on meininki?

Ihanan lumista päivän jatkoa kaikille :wave:
 
Olen täällä ahkerasti taustaillut ja toisaalta koittanut olla ajattelematta mitään vauvoihin liittyvää :kieh: :saint: Eilen taas ajatusmaailma sai käänteen parempaan, kun bongasin vihdoin digitestillä oviksen ekan kerran km:n jälkeen!! =)

Kuinkas se nyt menikään; jos nyt syön kaappiin jääneen terokuurin ja menen sitten vuodon (jota ei toivottavasti tule..) toisen päivänä labraan testeihin, niin vaikuttaa tuo syöty tero-kuuri prolaktiini ym. arvoihin? :xmas: En haluaisi päästä kiertoa käsistäni.. aika kuluuuuu..
 
Olipa kivoja uutisia sinulle, niin se kroppa alkaa toimimaan ja parantaa sitä myötä myös sielun haavoja. En valitettavasti osaa vastata tuohon kysymykseesi, ehkäpä joku muu viisaampi.. Nyt kiire palaveriin, mutta kuullaan taas!
 

Kurren kuulumisia odotan ja toivotaan kaikkea hyvää punktioon.

Miruliini Peukut pystyyn, että se on Aslak joka kaivaa sopivaa kämppää itelleen.
Tietääkö muuten sun mies, että täällä jo kaikki tietää Aslakin? =)

Mun pallomaha on pikkuhiljaa siirtymässä ylöspäin ja jakautunut kahdeksi jättimäiseksi ja araksi rinnaksi. Mieliala alkaa olla niin normaali, kun mun tapauksessa saattaa.

Tiesittekö muuten, että lugeja voi syödäkin? oliko lugekakku reseptiä vielä? Sehän vois olla että: kuorruta piparipohja lugehyytelöllä ja anna olla koskematta. kahdenviikon kuluttua tarkasta miten onnistunut... :LOL:
 
Ulpu, eihän se miesrukka pysy näissä jutuissa mukana. Sanoin, että Aslakin päivänä testataan sitten - heh heh, eiks ookin hauskaa- johon toinen vaan, että ok. Täytyy joo toivoa, että tosiaan hakkuuhommissa siellä oltaisiin ja siitä ne nippailut. Nimensä mukaisesti on tietysti pitkät perinteet selviytyä karuissa luonnonoloissa ja kaivamaan tiensä läpi jään ja roudan. :LOL:

Meinasin itse kerran oksentaa niille sijoilleni, kun apteekkari kysyi lugeista syötkö nämä vai laitatko sinne... SIIS voiko näitä joku syödä?? parempi vaihtaa puheenaihetta oikeasti, sillä taas alkaa etomaan.

Kurreeee, huhuu, oletko jo selviytynyt??
 
Kiitoksia teille kaikille punktiotsempeistä! =) Homma hoidettu, ja hengissä selvittiin. Rakkuloita oli yhteensä 21 kipaletta, ja niistä saatiin kerättyä 10 munasolua. Hävikkiä siis on, mutta minkäs teet. Ihan tyytyväisiä siis ollaan tässä vaiheessa. =)

Toimenpide meni hyvin ja voin mennä uudestaankin, sillä mikään kauhukokemus se ei ollut. Vaikka tosin tää orava jänskäs ihan riittävästi, mutta hyvin toimi rauhottavat ja kipulääkkeet. ;) Puuduttelu nippas, mutta muuten kipua ei ollut. Ja nyt kun on panadolit kehissä, niin jomotuskin saatiin aisoihin. Toimenpiteen jälkeen oli kiva olla siellä miehen kanssa lepohuoneessa, kun meille tuotiin kahvit ja päästiin eväiden kimppuun. Kuin retkellä oltais oltu. :LOL:

Pupuvaimo, tosi kivaa kuulla susta! =) Ja hei, luomuovis pongattu, se on iso juttu se! Siitä on taas hyvä lähteä taistoon, eikös vaan?

Miru, kerrohan lisää oireista, kun näyttäähän niitä kuitenkin olevan... :p

Ulpu, toi on aika paha "anna olla koskematta, kahden viikon kuluttua tarkista miten onnistunut".. eli ei tehä lugekakkua, eihän? Tehään jotain, minkä saa syyä nytjaheti!! :D Ei meillä hermot kestä odottelua yhtään enää, sehän tiedetään.
 
mmm
Onnittelut Kurreliini hieno saalis! Ihanaa! Mites jatko? Ja kiitos ihanasta ja kivuttomasta punktio selostuksesta, antoi toivoa minulle, jonka kroppa/pää ei tiedä käsitettä kipukynnys :LOL:

Kiva kuulla susta Pupuvaimo ja onnittelut oviksen pongaamisesta! Näin, siitä se taas lähtee :)

Mites teillä piinailijoilla on ne päivät menossa. Ei voi tilannetta seurata, kun toi päivitys listakin on haihtunut jonnekkin. Mutta tuuttehan kertomaan oireistanne sit ku niitä alkaa ilmaantua. Onnea teille kaikille piinailuun :heart:

).( Täällä ei tapahdu mitään, tai siis toivottavasti tuolla sisällä tapahtuu. Huomenna vielä clomit nassuun ja pe, la ja su puregonia pistelemään ja maanantaina sit "tuomionpäivä" eli ultra :whistle: Hirvittää, et miten käy. Mulla nimittäin ne menkat alkoi sillo to-iltana myöhään ja ei vielä ihan kunnolla ees vuotanu. No, minä sit pikaseen laskeskelin, et perkule menee ultrapäivä lauantaiksi ja sairaalahan ei tunne sellaista viikonpäivää ku lauantai :kieh: niin sepitin sit seuraavana päivänä puhelimessa sellaisen ihan pienen valkoisen valheen, et ne menkat alkoi tänään :ashamed: Nyt sitten paniikki päällä, et onko sillä vaikutusta. Joten sellaisia ripityksiä täältä :LOL:

mmm
 
Kiitoskiitos! Miru, oltiin tosiaan eväsretkellä saikun turvin tänään. :D Suosittelen muillekin!

PeePee, huomenna pitäis soitella hedelmöittymisestä ja sitten sen pohjalta perjantaina siirtoon. Kuinkas sun oireet, mitä oot havainnut? :p

Ja Ulpu, yks vinkki tekemisen suhteen on työt. Mä nimittäin sain kyllä saikkua kolme päivää, mutta ei nyt pysty pitämään, eli aika menee ihan asiallisesti töitä tehden. Pystyn siis tekemään töitä kotoa käsin, joten ei tässä onneks minnee julkisille paikoille tarvi mennä, vaan voi kotihousuissa rauhassa retkottaa täällä koneella. No, ei tuu huono omatunto pomon suhteen, kun viime aikoina on ajatukset harhailleet vähän liikaa muissa jutuissa... Toivottavasti sä oot keksinyt jotain kivempaa puuhaa, ootkos leiponut? ;)

Mitäs muille kuuluu?
 
mmm, ei se ole vaarallista, jos menkkojen alku nyt päivällä tai parilla heittää. Luulisin. Mulla itellä ainakin on välillä vaikea sanoa, että mikä on oikeesti eka vuotopäivä, kun vuoto alkaa todella niukkana yleensä. Joten toi oli hyvin sallittu valkoinen valhe. =)

Ja tosiaan, voin lohduttaa, että punktio oli toimenpiteeseen suhteutettuna helppo ja kivuton. Ja sitä kipulääkettä saa suoraan suoneen aina lisää, kun vaan älähtää jotain sinnepäin.. ;) Ei siis kannata jännittää suotta. Ja kätilö pitää ainakin tuolla meillä hyvää huolta, että kaikki on ok. Ja on kovin kannustava. :)

 
PeePee, eiköhän tuo epätoivo ja paniikki kuulu vaan valitettavasti taudinkuvaan, eli siis älä nyt suotta ollenkaan vielä huolestu. Ja siis lugejen kanssahan ei mistään oireista voi olla kuitenkaan varma, joten ihan sama onko niitä vaiko ei. Jaksu :hug: sulle nyt piinan läpikäyntiin. Tässä luotetaan nyt vielä täysin onnistumiseen, eikös vaan? =)

Tosin sama avautuminen ja uskon menetys on sitten tiedossa myös tältä suunnalta seuraavan parin viikon aikana, joten koittakaahan kestää ystävät jo näin etukäteen... :saint:
 
Huomenta leidiis.
Pakko heti tunnustaa, että halusin kurkata jo Aslakin tilanteen (ostin sattumalta eilen kahden testin pakkauksen) ja tyhjää täynnä sanoin Clearbluen herkkä "voit testata jo kolme päivää aikaisemmin"-testi :( Kätilö kyllä sanoi alkuviikosta, että testaa vasta lauantaina, sillä torstaina ei vielä näy, mutten usko siihen lainkaan, kyllä täällä on aina saatu haamut jo pp11-12 jos masuasukki on tullakseen. Mieli maassa, vaikka tämähän olisi ollutkin suurista suurin ihme raskautua kotikonstein, mutta sitähän se taitaa olla joka tapauksessa. Nyt tuntuu, etten ikinä tule raskaaksi.. :'(

mmm, älä murehdi suotta tuon pikku "tulkintaepäselvyyden" vuoksi. Clomeilla ja myös Puregonilla voidaan juuri aloituspäivää vaihtamalla vaikuttaa noihin h-hetkiin. Itse myös valkotukkaisena kerran tein noin, kun laskeskelin kauhulla päivien osumista. Sitten olin aivan paniikissa ultrassa, että mitä siellä näkyy kun olin päivää liian aikaisin aloittanut pistämisen.. no, mun kohdalla silloin näytti siltä, että olisi pitänyt aloittaa jopa kahta päivää aikaisemmin, sillä kasvu oli edennyt hitaasti. Eli tämä touhu on yllätyksiä täynnä.

PeePee, noi oireet kuulostaa hyviltä pp7 ajatellen. Nyt se kiinnittyminen pitäisikin olla toden teolla käynnissä, mihin kuuluu kipuja. Kyllä se jäi nyt sinulle tuo kunnia helmikuun ekasta plussasta..tai itse asiassa tämän piinajengin ekasta koko vuonna. Todennäköisyys on ainakin puolellasi, eikö??

Kurre, tulethan kertomaan päivän iloiset uutiset, vai onko tarkoitus tänään soitella ja kysellä solujen kuulumisia?
 
Miru, aijai, Aslak alkoi sitten painostamaan ja ajoi sut ostamaan kahden testin pakkauksen, josta toinen siis piti tottakai ennakkoon koeajaa. Ymmärrän niin täysin. Mutta koska nyt kuitenkin viralliset ohjeet on olemassa lauantaille, niin silloin se varsinainen tulos saadaan. Sitä ennen emme tietenkään testaa emmekä anna mahdollisten tulosten vaikuttaa mielialaan, suuntaan taikka toiseen. Noinhan se kait virallisesti menisi, mutta taidamme kaikki tietää, että joskus sitä on uskottava omiin fiiliksiin ja tuntemuksiin ja elettävä niiden mukaan. Ja hakattava päätä seinään... :headwall: Mutta Miruseni, jos nyt tilanne ei lauantaina sitten kuitenkaan muutu, niin ajattele asiaa siltä kannalta, että luomunahan sen ei pitänytkään olla mahdollista ja siellä vaan on joku fyysinen este, joka haittaa onnistumista. Ja se este on poistettavissa oikeilla tehokeinoilla. Kyllä sinun on mahdollista tulla raskaaksi, ihan kuin minunkin. Ihme se on, mutta siihen ihmeeseen me uskomme. =)

Ja tosiaankin, kohta alkaa oikeesti pelottamaan, kun tämän vuoden puolella ei ole vielä ainuttakaan plussaajaa, että millanen ryntäys tässä vielä saadaan aikaiseksi. Kohta taitaa olla tiineinä niin koirat, kissat kuin isännätkin. :LOL:

Joo, tänään pitäisi soitella klinikalle hedelmöittymistuloksista, mutta suoraan sanottuna ei nyt oikeen hotsita... Oon ottanut tän koko prosessin nyt todella rauhallisesti enkä intoillut oikeastaan yhtään. Sellaista täpinää ei ole ollut ollenkaan kuin aikaisemmin, vaan on vaan menty päivä kerrallaan ja todella matalalla profiililla. Kaipa sitä vaan yrittää suojella itseään eikä nostaa toiveita liian korkealle. Mutta siis soittelen tuloksista ip:llä ja raporttia seuraa. :p Ja jotenkin vaikka sieltä sanottais, ettei yksikään munasoluista ollut toimintakykyinen, niin mä kuvittelisin ottavani sen aika rauhallisesti. Kuvittelisin. Todellisuus lienee toinen. Eilenhän jo selvisi, että simpat oli hyvää laatua ja niistä tää homma ei ainakaan jää kiinni. =)

Meillä oli eilen kotona pitkä ja hyvä keskustelu hoidoista yleensä, meidän tilanteesta ja nyt tulevasta mahdollisesti siirrosta ja hoitojen jatkamisesta ja molempien suhtautumisesta tähän koko prosessiin. Mitään päätöksiä ei tehty mistään, mutta ihana vaan jälleen huomata, kuinka mahtava mies rinnalla seisoo ja kyllä me tästä kaikesta selvitään. =) Ilman lapsia tai lasten kanssa. Jotenkin tää ivf:n mukana tullut "rauha" on musta aika hieno juttu, osaan nyt ottaa asiat sata kertaa iisimmin ja maltillisemmin kuin insseissä. Turhaa energiaa ei mene siihen vouhottamiseen ja ylisuuriin odotuksiin ja toiveisiin. Niin, kysykääpä tosta rauhasta sitten parin viikon kuluttua... ;)
 
PeePee, siksihän me ollaan täällä, että jaksetaan valaa toisiimme uskoa plussasta etenkin silloin, kun itellä on vähempi hyvä päivä. =) Ja mietihän nyt tosiaan tän pinon tilannetta, ei yhtäkään plussaa vielä, joten ennusmerkit on kyllä hyvät. Kyllä se normijakauma ja todennäköisyyslaskelmat täälläkin paikkaansa pitää, ja siis varmaan jos kukaan meistä ei yrittäis ollenkaan raskautua, niin uskotte varmaan mitä kävis... :D

Soitin äsken klinikalle, ja niistä 10 munasolusta 7 oli hedelmöittynyt. :D Tuntuu tosi hyvältä, vaikkei toi nyt ihan sama olekaan kuin se plussa raskaustestissä... mutta matkalla ollaan. Huomenna sitten katsotaan, millasia mahdollisuuksia oikeasti tarjotaan onnistua eli kuinka noi palleroiset on jakautuneet ja kehittyneet. Hassua, ne on siis tavallaan pieniä ihmisen alkuja jo. =) Jos sen niin haluaa nähdä, ja tää kyl haluais.
 
Ihana kuulla Kurreliini! Vaikka me se tiedettiinkin, että hedelmöittyminen ainakin on mahdollista, onhan se aina jännää. Että kuinka ne pienet siellä klinikan kliinisissä koeputkissa ilman äidin lämpöä ja turvaa =) ...kuten huomaat, myös tällä on tapana ajatella noita pikkuisia jo ihmisen alkuina.

Tuli siis parempi mieli heti noista uutisista ja teidän muidenkin lohdutuksesta ja tsempistä. Muuten päivä onkin ollut hirveä. K...pää työkaveri sai mut itkeä pillittämään törkeällä käytöksellään ja syytöksillään. Toiset on niin uskomattoman röyhkeitä ja taitavia virittämään kaikki omat virheet ja epäonnistumiset muiden harteille.. Ja toiset (minä) ei osaa puolustautua ja ottaa tuollaisten mätäaivojen kommentit ihan hirveän raskaasti.. :(

 
Miru, :hug: Jaksamista tommosten kakkapäiden kanssa! Ja kun sinä nainen vielä olet ehkä hieman herkässä tilassa muutenkin (yhtään kyl en pysty kuvittelemaan et miks), niin ettäs kehtaavat. Leivohan niille huomiseksi sinne töihin kostoksi kakku, ja piilota sinne niitä lugeja... :D
 
Juu, sille kyseiselle tyypille menisi kyllä hyvä tavara hukkaan, eli ehkä keksin jotain myrkyllisempää :kieh:
Eikö olisi tämän ikäisen naisen (33) jo muutenkin aika päästä elämänsä ensimmäiselle äitiyslomalle. Normaalisti etenevissä kuvioissa tässä vaiheessa voi hyvin jo parhaassa tapauksessa paritkin mammikset vietetty, jolloin saa sitä sopivaa etäisyyttä työhön ja kerättyä motivaatiota. Meiltä odotetaan jatkuvaa 100%, ja pienten lasten vanhemmat töissä ihmettelevät, miksei voida joustaa, kun heidän täytyy hakea llapsoset päivähoidosta tiettyyn aikaa yms yms. Joskus vielä karjun siellä naama punaisena: SORI VAAN; MUN TÄYTYY NYT LÄHTEÄ LÄÄKÄRIIN NÄITTEN 10 PIENEN LAPSEN KANSSA. KATSOTAAN MITÄ LÄÄKÄRI SANOO, TARVITAANKO IHAN SAIRASLOMAA, JOTTA SAADAAN RAUHASSA KASVATTAA PIKKUISIA KESTÄMÄÄN JÄRISYTTÄVÄ KOEPUTKIHEDELMÖITYS. KAI TE NYT VOITTE TEHDÄ MUN HOMMAT SILLÄ AIKAA, TEILLÄ KUN ON VAAN NOI KAKS LASTA!!
 
mmm
JihuuKurreliini hienolla prosentilla 10:stä 7, yes :) Nyt sitten huomista jännäämään...

PeePee77 älähän nyt vielä anna murheelle valtaa, noi kivuthan voivat tarkoittaa todella hyvää, siellä hakku heiluu :LOL: :hug: avuksi piinailuun!

Miruliini voi sua :hug: Teit sitten sen minkä olen itsekkin tehnyt monta kertaa, testaillut ennen aikojaan :ashamed: Äläkä perusta niistä työkavereista, niitä ilkeitä tapauksia löytyy joka työpaikalta. Meilläkin niitä majailee, meinaa hoitoalalla ja naisvaltainen, haloo Ja meillähän niitä riittää, mut onneks on ihku(olipa kiva käyttää tollasta nuorisoilmaisua :) ) pomo joka laittaa heti stopin niille pakan sekoittajille. Heh heh toi oli kyllä hyvä tuo isoin kirjaimin kirjoittettu karjunta. Eipä se ihme olis, vaikka noin kävisikin, nimittäin näissä hormooneissa ja sehän ois niille ihan oikein, siinäpäs saivat ajattelemisen aihetta.

Täällä kaikki ennallaan ja kiitos "synninpäästöstä" en ollutkaan niin suuri rikollinen, kun olin jo vaaleassa päässäni alkanut hahmottaan :LOL: niin ja kampaamoaika varattu ens kuulle ja hiustenväri muuten muuttuu, voin luvata :LOL: kaikesta peloittelusta väriaine-myrkyistä huolimatta.

mmm
 
mmm
..se unohtui kertoa, että täällä on selviä "raskausoireita" vaikka vasta kasvatellaan muniksia :eek: Tosin ne varmaan johtuu noista clomeista tai työpaikalla riehuvasta noroviruksesta. Meiilä 22 hoitajasta vain neljä sairastumatta ja minä tietty kuulun tuohon vähemmistön edustajiin. Arvatkaa onko ollut paniikki päällä, kun vetää clomeja naamaan ja jos saa ton taudin, siinä ei nimittäin clomit kauaan sisällä pysy, yäk! No onneksi tänään vetasin viimeiset ja nekin jo varmaan imeytyneet, että enää ei haittaa...Kai se puregon pysyy mahanahkassa, vaikka vähän oksettaiski :LOL:

 
Kiitos mmm, pelastit päiväni. :hug:
Mietipäs nyt vielä tuota hiusvärin muutosta. Yksinkö mä täällä sitten blondailen outojen ajatusteni kanssa, mitäh? Tiedän muuten tuon sosiaalialan tilanteen, naiset osaa olla pirun ikäviä toisilleen. Tämä meidän työpaikan piru on ainakin pukeutunut mieheksi ja karjuu aika miehekkään lujaa, mutta eipäs tiedä vielä, että tämä alttokin osaa päästää kovia ääniä |O
 
Miru, ei voi muuta sanoa kuin että anna palaa vaan, ja säikäytä se mieheksi pukeutunut naispiru kaapin perälle!! Lataset juuri tuohon samaan tyyliin tuon huutavan lauseen aikaisemmasta viestistä ja varmistat vielä, että jotta tuliko selväksi ja oliko kellään mahdollisesti kysyttävää. Ja tehokeinona voisit vaikka vielä siinä samassa paikassa iskea puregon-piikin vatsanahkaan, ihan vaan pelotellaksesi. :kieh:

mmm, älä vaihda hiusväriä, eiei. Tää nykyinen toimii juuri kuten pitääkin etkä sä saa mihinkään muuttua. ;) Ja heh, puregonit kestää vatsanahassa kyllä, oli sitten norot tai mitkä tahansa kehissä. :LOL: Toivottavasti et kuitenkaan saa sitä ällötautia!
 
mmm
Hiusten väri on kyllä ollut tummakin ja tulos oli ettei äo kohonnut lainkaan ;) joten on tullut sekin kokeiltua. Velikin totesi tumman värin nähtyään, et ai sää oot hommannu tekoälyn, mokomakin....Ja kyl mää siellä töissä oon kaikki ne oksut "kiertänyt" sillee blondimaisesti, et voi vitsi katkes kynsi, täytyy varmaan käydä viilaan, joten et sä viittis korjata noi oksut...tyyliin näin :LOL:

Miruliini anna sille miespaholaiselle kyytiä, ihan sillee blondimaisesti ;)

mmm
 
Loistava idea Kurre JA mmm Jos vielä toisessa kädessä pidän varmuuden vuoksi Pregnylruiskua se hirmuinen sekoituspiikki päässään ja toisella paiskaan Puregonin. "TARVIIKO MUUT? OIS MYÖS MUKAVIA PIKKU PALLEROITA RUUMIIN AUKKOIHIN TYÖNNETTÄVÄKSI!!" :kieh:
 

Yhteistyössä