Helmikuun lapsettomuushoidot

minni-hiiri
hormoonihirviölle vielä

älä anna periksi. mullakin tuli ihan normaalit menkka oireet melkein alussa. ( rinnat kipeeksi, jotka loppu hiukan ennen tota pientä vuotoa, yököttävää oloa ). ja tulin vielä kuumeeseenkin ja kovaan yskään.

vasta tajusin raskaus oireiden alkavan lauantaina, elikkä kahta päivää ennen virallista testaus päivää. vaikka testi olikin näyttänyt jo sillon keskiviikkona plussaa.

t. minni-hiiri
 
vaimoperhonen
Täällä pitkästä aikaa.
Muutto takana ja menossa toinen ivf-hoito vaihteeksi julkisella puolella. Ekasta ei edes yhtään tärppiä. Piikittely loppuvaiheessa ja tulin kipeeksi (hengitystietulehdus). Arvatkaa harmittaako! Kävin lääkärissä ja soitin gynen polille. Saan kuulemma itse päättää jatkanko pistämistä...no, valitsin, että jatkan. Ja toivon, että tulen terveemmäksi punktioon mennessä. Punktio pitäs olla ens maanantaina. Vähän valkovuodon tyyppistä vuotoa on, toivottavasti ei menkat ala.
 
Hormonihirviö
Kiitos Minni stemppaamisesta, mulla oli vaan juuri samanlaisia oireita silloin edellisellä piinis kerralla että ei tiedä mihin uskoo tai siis mihinkään en nyt luota omassa kehossa ja kuvitelmissa. Mulla on noita acon 10 testejä ja nioissä lukee että voi tehdä testin jo 7-11 päivää hedelmöitys ajankohdasta. En nyt vielä kiirehdi kun vasta toi pp7 menossa. Mun oikea testipäivä on 14.3 joten jos ainakin su 11 åäivään odottelis testausta, en tiiä :/ oon taas niin kahden vaiheilla testailla vai eikö ennen oikeaa päivää. Saas nähdä kuin hermot pitää :x Jos saisin kaksi viivaa testiin en tiedä uskoisinko asiaa kun meilläkin yli 5v lapsettomuutta takana. Sain tänään iltasella kauhean päänsäryn, stressikö.... eikai nyt sentään... no varmasti :headwall: Pakko yrittää ajatella vaan että on raskaana.... onnellisesti vielä muutaman päivän.
 
ehdin tossa jo pelästyä, että joudunko sittenkin testaamaan jo huomenna. huomasin nimittäin, että luget riittää vain lauantaille. no, minä soitin lääkärille ja pyysin lisää, samalla sovittiin että veritestiin menen maanantaina. jos, nyt ei viikonloppuna vuoto ala. ja samalla kysäisin, että voiko luget pitää vuodon poissa, voi pitää.
sanokaas nyt, ostanko huomenna kuitenkin testin ja teen sen viikonlopun aikana vaiko menenkö vaan veritestiin?
tää on kamalaa! kun ei tiedä mitä tekisi. en kuitenkaan usko, että olisin raskaana koska menkkavihlasut semmoisia.
 
HelinäKeiju
Ne menkkavihlonnat kuuluu asiaan,ainakin minulla kun luomuna raskauduin...älä huoli niistä.Minä olisin onnellinen jos tuntuis jossain jotain,mutta aika lailla olen luovutus mielellä kun on niin "hiljaista".Tissitki on aika päivää sitten tulleet normaaleiksi.
Ja testi asiasta;mikset tekisi kummatkin? Jos testi plussa,saat veritestissä tietoon hcg:n ja testi miinusta saat veritestistä kuitenkin varmennuksen...tuliko sekavasti :ashamed: ääh yritä ymmärtää,olen ollut aamuvuorossa ja herännyt jo puoli 5,joten ei leikkaa oikein terävästi.

Plussanneille valtavasti Onnea!

Neganneille sympatia halit :hug: .Tiedän todella miltä tuntuu,mutta aika kuitenkin tekee tehtävänsä ja mieli paranee..

Asiasta kolmanteen!!! Kävin lueskelemassa viestejä kohdunnapukan tutkailuista ja tietenkin kiinnostus heräs :ashamed:
Eikun heti räpläämään ja tulos;en senkään perusteella ole onnistunut, koska napukan kuulemma pitäs olla kiinni ja ylhäällä,mulla aivan päinvastoin :eek:
Kaikkea sitä tekeekin piinansa syövereissä.No tulipahan tehtyä ja tietoiseksi siitä ettei kannata ainakaan plussaa odottaa :/

Tsemppiä ja onnistumisia kaikille piinoissaan.Miä vetäydyn taustalle tästä.
 
Hormonihirviö
Heinäkeiju kyllä mää sun tilanteessa tekisin kotitestin, sullahan jo vaikka kuni paljon ppäiviä takana.
Miten kummassa saat ton kohdun nipukan tuntumaan? Ei mun sormi yllä sitä koskemaan... onkohan mulla piiiiitkä p....ppa :LOL: vai mieskö sitä sormeili? En ollut tollasesta ennen kuullutkaan.
Karmeat pääkivut tulleet iltaisin ja herkkuja menee paljoooon =) hmm hyvällä omalla tunnolla vetelen suklaata sehän tuo hyvänolon tuntemuksia, ja täytyyhän Nappulankin saada jotain hyvää. Ketsuppi on maistunut tosi hyvälle, en ylleensä käytä ketsuppia kun ruoan valmistuksessa ja makaronilaatikossa.
Hormonihiviö hermostuneena piinailuun pp8
 
Hormoonihirviö
Eikös se ole sitten sulla hyvä merkki kun et ylety siihen nipukkaan..käsitin että jos on tärpännyt,se nipukka nousee tosi ylös ;)
Mä tunnistin sen heti siinä alhaalla pehmeänä ja avonaisena :ashamed:

En sitten pysynytkään taustoilla,oli pakko tulla tsemppaamaan sua kun et kerran ylety siihen,joten toivotaan parasta :heart:

Siis mainittakoon etten ole asian tuntija ko. asiassa,mutta kuten kerroin,että lueskelin eilen loppujen lopuksi aika montakin juttua siitä ihme nappulasta :p

Tsemppiä kaikille :flower:
 
Niinpä niin, meninpä sitten hätäisenä tekemään tänään testin ja negaahan se näytti. Menipä sitten usko tämänkin hoitokerran onnistumiseen.. Joo, mä tiedän liian aikaista tuo testaaminen oli ja voi se plussa sieltä vielä tulla, mutta surettaa silti. :'(

Vaikka masentaa, niin kai tässä on silti toivoa niin kauan kun ei tätiä näy.. Maanataina sitten menen varmistamaan asian veritestiin.

harmistuneena
Himppu pp11
 
Hormonihirviö
Himppu juuri ton takia arkailen tehdä testiä liian aikaisin kun jos saa sen negan niin luulee sitten tietävänsä pelin menetetyksi vaikka tilanne voi olla jo vaikka seur. päivänä toinen.
Mulle on tullut uutena oireena pahaolo ja päätä särkee kyllä joka päivä. On se kumma että noissa lugeissa ei ole kun väsymys ja päänsärky oireina, nämä pallerothan aiheuttaa vaikka minkämoisia oireita.
Hmm tuli vielä siitä kohdun nipukasta mieleen että eikös se vasta sitten sulkeudu kun on lapsivettä (siis vähän myöhemmin kun piinapäivien aikaan). Alkio on kai mun mielestä vielä esim. pp9 jotain 12000 soluinen tai jotain (viikko hedelmöityksestä n.100 soluinen ja tuplaantuu joka päivä). Korjatkaa jos mun kemia on taas pielessä (eipä ois ekä kerta :LOL: )
 
tiiätteks, että tähän on jäänyt koukkuun! heti kun tulee töistä kotia niin samantien koneelle lukemaan kaikkien jutut. :LOL:
juu, tänään sitten pp14. ja testin ostan, mutta edelleen vitkutan sen tekemistä. olen sen suunitellu, että teen sen tiistai aamuna, kun samana päivänä saan hcg:n vastauksen. siis menen, jos ei täti tule sitä ennen, voihan olla niin että nyt luget pitää vuodon poissa.
tänää mulla töissä todella raskas päivä, ja maha jotenkin "oudon" tuntuinen. en osaa sitä kuvata, kun että alamahaa painais jokin. kahvia taas lipitelly sen 3 kuppia ja nyt röuhtähyttää ja närästää, tiedän OMA VIKA!
oikein hyviä viikonloppuja niille, jotka malttaa olla koneen ääreltä pois.
 
Täällä myös eräs joka roikkuu täällä palstalla kaiket päivät! =)

HelinäKeiju75, mulla on myös nyt eilis-illasta saakka ollut vatsa tuollainen omituinen. Tuntuu että siellä olisi joku kivi tai muu painava mötti. Tosin sen paikkaa ei saa määritettyä, se on vaan tuolla alavatsalla. Toivotaan että merkkaa jotain hyvää.. =) Eipä ole koskaan aikaisemmin tämmöstä tuntemusta ollut. Muutenkin tämä hoitokerta tuntuu olevan erilainen kuin aikaisemmin..

Negasta huolimatta mulla on nyt aamupäivän jälkeen ollut suht' hyvä mieli. Mies huolehtii mun henkisestä olosta aika hirmuisesti, kun viime negan jälkeen olin tosi pohjalla. Miestä harmittaa muutenkin kun ei pysty töidensä takia olemaan täällä (on työmatkalla alkuviikkoon asti).

jälleen himppu pp11

Mäkin toivottelen kaikille mukavaa viikonloppua!!
 
KooVee:lle lohturutistus täältäkin! :hug:

HelinäKeiju75: Meinaatko malttaa testin teon kanssa ensi viikkoon? Mä ymmärrän sua täysin, jos et ole vielä testiä pystynyt tekemään. Vaikka tää piinailu on ihan kamalaa ja hermoja repivää niin toisaalta ei mitään ole menetetty kun ei mitään varmaksi tiedä. Musta sun oireet kuitenkin kuulostavat hyvin lupaavilta..tsemppiä ja plussaonnea! :heart:

Himppu: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon kun olet vähän aikaisemmin testaillut. Kyllä täältä saa välillä niin ihmeellisiä tarinoita lukea et mikä vaan on vielä mahdollista! Sullekin lähetän tsemppihalit!

Hormonihirviö: Mikä sun virallinen testipäivä on?

Omaa napaa: Nyt tää piinistely ja jännäily vasta alkaakin. Oireet viittais vahvasti menkkoihin, mut niin pitkään kun älyävät pysyä poissa pidän toivoa yllä täysillä. Huomaan kyllä et säikähtelen jatkuvasti kun luget "holahtelee", et no niin nytkö ne menkat sit alkoi. Aaaargh, raastavaa.
Ollaan kyllä kehitetty vähän ohjelmaa viikonlopuksi et pysyis ajatukset muualla. Huomenna lähdetään läheiseen kylpylään polskuttelemaan ja sit ulos syömään. Kyllä tässä hemmottelun tarpeessa ollaan molemmat. Viikot menee ihan ok, mut jotenkin tää viimeinen viikonloppu ennen testipäivää tuntuu ahdistavalta.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia muilla piinailijoilla?

Lehmänhermoja
ja mahdollisimman stressivapaata viikonloppua kaikille! :wave:

-Vera
 
Vera: tuolla se testi jo polttelee kaapissa. saa luvan olla siellä, koska en uskalla tehdä sitä. se negan näkeminen on niin kamalaa ja ahdistavaa etten halua viikonloppua pilata vaan pilaan sitten mielummin viikon.
ei varmaan kukaan hoidoissä käymötön ihminen tiedä miten hermoja raastavaa tää piina-aika todella on ja kuinka pinna osaakin olla kireällä.

minä edelleen olen sitä mieltä, että testi nega ja vain luget pitää vuodon poissa. ihme se oilisikin, että ensimmäinen ivf tuottaisi minulle sen elämäni toisen plussan.
enköhän minä koko viikonlopun roiku täällä.
 
Iltaa!

Enpä ole jaksanu mitään hetkeen kirjoitella, lukenut olen kyllä jutut joka pvä aina ekana ku töistä kotiin pääsee.. =)

Pp8 menossa ja en tiedä mitä ajatella. mulla on melko normaali olo, mahaa kyl turvottaa ja välillä vähän nippailee ja vihloo ja tuntuu jotenki "oudolta" alavatsalla. Rinnat ei oo enää "piukeet"/kipeet.. Mut eipä ole tyypillisiä kuukautisia edeltäviä kipujakaan ollu. Siitä mä tien yleensä et kuukautiset alkaa kun pää särkee ja melkosen paljon herätessä eikä lähde pois millään, maha on eritavalla turvoksissa ja rinnat on niiiiiiiiiiiin kipeet ja olen TODELLA kiukkuinen..Nyt ei siis mitään noista...

On tää stressaavaa...

Onkos kellään noin Crinonet käytössä? Paakkuuntuuko ne muilla? Äsken vaan taas suihkussa ku alapääätä pesin niin sieltä tuli sellasii paakkuja tota Crinonee... Housuihi ei ole valunu yhtään... Ajattelin vaan et onko samoja vaivoja muilla ton käytössä..

Sanna-78 ja pp8<br><br>
 
Hormonihirviö
Enpäs siis ole ainoa joka roikkuu linjoilla, aika epätoivoista toimintaa...
Mulla on pahaolo ollut jo kolmatta päivää ja päätä särkee niin vimmatusti ja padadolkaan ei auta kun vähäsen.
Mulla oli viime piiniksessä crinonet ja ne on paljon kivempia käyttää kun ei valu näin ku luget, luget on ku ois alapää öljytty (on valmiiksi liukasteet :LOL: ).
Helinäkeiju oot kyllä sitkee piinailija :flower: mää en pystyisi tohon, meinesin tehdä jo tänään testin mutta tulin järkiini.
Mun testipäivä on 14.3, meillä tulee ukon kans 7 vuotta 13.3 kun on alettu seukkaan... josta yli 5 vuotta yritystä. Äkkiseltään laskettuna oisin voinut tulla raskaaksi n. 60 kertaa mutta ei niin ei. Musta tuntuu että ois tosi helpottunu olo kun ne menkat alkais, ois tämä tuska ohi. Mutta sitten taas ajettelen että miksi mää en vois onnistua , saahan muutkin hoidoista + testiin. Vähän muuten plussanneita tässä porukassa, hyvä toi Aleksandrian taulukko.
:headwall: turhautunut hormonihirviö pp10
 
Tsemppiä kaikille piinailuun!Ja hyvää viikonloppua! :D

Toivottavasti ensi viikolla saadaan paljon plussia ja aurinkoa! :) Me lähdetään viikonlopuksi maalle joten en ole koneella kuin vasta huomenillalla myöhään tai maanantaina.Joten kuulemisiin...tai näkemisiin tai mitä tässä pitäis sanoa?Lukemisiin? :LOL:
 
Hormonihirviö
Eikös täällä pitänut olla piinailijoita viettämässä viikonloppua? Me käytiin ostaa miehelle ostaa uus puhelin kun on aina raukka ottanut mun vanhan kun oon vaihtanut (ostan kyllä hintavia puhelimia että ei se huonoa ole saanut) mutta uusi on aina uusi. Ja käytiin kiinalaisessa seisovassa pöydässä, mää rakastan niitä friteerattuja kanapaloja =)
Tänään pientä pahoinvointia ja päänsärkyä, nippailuja, eipä ole kummentunut olo suuntaan tai toiseen.
hh pp10
 
Päivää!

Töistä ja kaupasta just kotiuduin...

Tänään pikkasen tuli joko valkovuotoo tai sit se oli Crinonea. En tiedä.. Ja nyt parina pvänä on tullu sellanen oksennuksen maku/olo kurkkuun/suuhun..

Mahaa ei juurikaan enää turvota ja rinnat ei oo kipeet, että en todellakaan tiedä mitä ajatella. Päätä on vähän särkeny mut ei ole mitään lääkkeitä tarvinnu popsia.. Plussa olis niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kiva saada, testipvä olis sitte ens to eli 15.3, ajattelin kyl keskiviikkona tehdä testin kotona, ehkä =)

Piinailu tsemppiä muilleki piinailijoille :hug:

Sanna-78 ja pp 9
 
Hormonihirviö
Täällä yksi hätäinen testaaja ja negahan se oli niinku arvata saattoi. No tehdään uusi testi sitten keskiviikkona kun on oikea päivä. En ottanut mitenkään vakavasti tätä negaa kun on niin aikainen testi ajankohta, aattelin vaan että kun noita oireita on jos jonkinmoisia niin josko se ois plussa. Jotenkin helpotti tehdä testi kun kuitenkin odottaa tätiä kylään. Ristiriitaisia nää ajatuksetMennään tänään Anoppilaan syömään paahtopaistia:) ja muita herkkuja, Anoppi kun on sellanen kotihirmu siis hyvä ruoan laittaja ja leipoja. Muistatteko oliko 2 vai 3kiertoa negasta tuoresiirrosta sitten pas? Siis kunnallisella puolella, yksityisellä kai tehdään jo seuraavaankin kiertoon.
Hormonihirviö rauhoittuneena negasta pp11
 
Hormonihirviö: Hyvä asenne, kaikki on vielä mahdollsta =) Testailet ensi viikolla uudelleen ja sulla on vielä täydet mahikset naipata se niin toivottu ja odotettu plussa! Sun oireet on jotenkin olleet niin plussaa enteilleet..

Sanna: Älä säkään huoli oireiden ajoittaisesta katoamisesta, mitä näillä palstoilla ihmisten kokemuksia lukee niin tuosta on vaikea mitään päätellä. Sulla, niin kuin hormonihirviölläkin, on ollut niin selkeitä oireita koko ajan, et varmaan se itseä tietysti ihmetyttää..Mut jos sulla ei oo mitään menkkaoireita ollu, niin sehän on hyvä myös! sovitaan ettei ne sieltä alakaan, moneen moneen kuukauteen :D

Peukut on kestopystyssä teille molemmille :hug:

Me oltiin tosiaan eilen uimassa, sit käytiin hohtokeilaamassa ja syömässä. Kaiken kaikkiaan ihana ilta ja tuli tarpeeseen. Ainut vaan et kylpylä suorastaa kuhisi pieniä vauvoja ja vaippaikäisiä. Et sen puolesta ei mikään paras mahdollinen ympäristö unohtaa tällä hetkellä alati pyörivät asiat.
Mulla on tällä hetkellä niskat niin jumissa et kyyneleet valuu jatkuvasti silmistä kun päätä liikuttaa vähänkin "kiellettyyn" asentoon, kipu on tosi kovaa. Eli itkeskellessä on menny tämä aamu. En yleensä ole näin herkkä kivulle, liekkö purkautuu samalla tää kaikki stressi, odotus ja jännitys. Harmittaa, kun ulkona on niin ihana ulkoilusää.. :/
Henkinen puoli on fyysisen puolen lisäksi kovalla koetuksella. Olen monesti mäkin miettinyt et jokohan testailis, mut toistaiseksi testi on pysynyt visusti kaapin perällä. Menkkoja enteilee oireet edelleen hyvin vahvasti ja luget valuu tosi paljon. Et fiilis ei kovin korkeella ole, mut onneks mies jaksaa pitää positiivista ilmapiiriä mua paremmin yllä. Jospa tää kaikki tästä vielä hyväksi muuttuu!

Aurinkoista päivän jatkoa!
 
sunnuntaita kaikille!
huomenna sitten pitäisi mennä sinne veritestiin, iik! olen malttanut olla itse testaamatta, oikeastaan en ole ajatellu koko asiaa. olen sitä mieltä nimittäin, että luget pitää vuodon poissa. ei mulla ole nyt ollu oikein mitään "oireitakaan" suuntaan eikä toiseen. välillä nippaa ja taas ei pitkään aikaan mitään.
huomenna onkin sitten kokeesta mentävä suoraan iltavuoroon, joten seuraavan kerran näillä näkymin kirjoittelen sitten tiistaina sen nega-uutisen.
 
Hormonihirviö
No niin täällä siis käänne huonompaan :\| eli tuli tuhruvuotoa nyt aamulla paperiin ihan vähän kylläkin mutta näin se nega viimeksikin alkoi. Illalla oli alaselkä kipeä sängyssä ja masu tuntui oudolta. Että tällänen viikon aloitus tällä kertaa. Eilen jo puhuin pas teosta, kaitpa tuo jo ajatuksissa enteili negan tuloa.
Te joilla on ollut vuotoa ja kuitenkin ootte plussanneet niin oliko siirretty 1 vai 2 alkiota? Vaikuttaako se siihen tuhruvuotoon....
Muille piinailijoille Oikein mukavaa viikonalkua ja kärsivällisyyttä!
hormonihirviö hieman pettyneenä pp12
 

Yhteistyössä