** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

:heart: :heart: POKS 36+ :heart: :heart:

Täällä taas yli tunti kukuttu pystyssä,kun heräsin jalkakipuihin enkä sitten taaskaan saanut enää unta :(
Tyttö lähti tänään ekaa kertaa joululoman jälkeen päiväkotiin ja minä siis saisin nukkua niin pitkään kuin haluan,mutta ei niin ei,prkl!!!!!
Aikaisemminhan oli tosiaan puhetta tuosta päiväkoti hommasta ja meidän 2v3kk tyttö siis on päiväkodissa edelleen ja on niin pitkään,kuin pikkuveikka syntyy. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä,että viihtyy siellä TODELLA hyvin ja mä en todellakaan tän mahan ja näitten kipujen kanssa päivisin jaksa touhuta niin paljon kuin tyttö vaatisi enkä ulkoillakkaan oikeen pystyisi..joten mielestäni parempi näin! En sitten tiedä olenko ihan huono äiti kun en lastani jaksa hoitaa????? :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Hmm...tänään ois sitten synnytystapa arvio lohjan sairaalassa..hui,mitähän ne siellä tekee?
Itse ainakin koitan ottaa puheeksi synnytyspelkoni,mutta saas nähdä miten käy :/

Josko aamupalalle sitten lähtis vaikka :p :wave:
 
huomenta vaan kaikille!jospa mäkin ehtisin nyt tänne osallistua kun äit.loma alkanut.voi että on ihanaa kun ei tarvi enää vääntäytyä töihin ja olla mehut pois koko ajan. on niin paljon tekemistä kotona.eiks kaikki kaapit ja laatikot ja nurkat täytynytkin nyt siivota ;)
nyt se synnytys alkaa tulla mieleen yhä useemmin.en kyl yhtään usko et tää tulIs ennen laskettua aikaa(kop kop) joten viel yli 5 vkoa aikaa.
en nyt jaksa lukee kaikkii kirjotuksia joten oon pahoillani jos puhun samoista asioista.ootteko muut ostanut vauvalle toppapukua?mä ostin kun se pakkuksen puku oli niin kauheen iso. en tosin meinannu löytää mistään enää kokoja, mut sit löysin 56 snt jesper&juniorilta ja alennuksetkin siel oli.menee varmaan ton pari kuukautta vaaville. kaikki muut vaatteet oon saanu tai joitakin kirpparilta ostanut.nyt meil onkin aivan kauheesti vaatetta esim 62 kokosia bodeja, mut käytän niist äparhaimpia sit kun en tosissaa oo kuiteskaan rahaa niihin tulhannut.sitä mietin myös et onks se pakkauksen toppahattu myös kauheen iso, pitäskö sellanen hommata, kun se puku ainaskin oli sitä lähemmäs 1v kokoa..

celia ja vaavi 34+4
 
Vähiin käy odotusvkot :p ihanaa..tammivauvoja pulpahdellu jo ja kohta meilläkin helmipuolella alkaa muksuja tulla ku plussapisteitä :D

Tänään meen äippäpolille kontrollikäynnille. Kunhan eivät heti mua teilais..ku sokeriarvot ei ole sitä mitä pitäis :( Huolia on muutenkin jo ihan tarpeeks,mun äiti on ollu sairaalassa tapaninpäivästä lähtien eikä tosiaankaa oo tietoa koska pääsis pois...diagnoosikin vielä hakusessa...*huokaus*


Mut päivittelen sit lisää kuulumisia kunhan kotiudun reissusta.

Mukavaa pakkaspäivää =)

HubaG & Alivuokralainen 33+2 :heart: :heart: :heart:
 
Celia81 hattu on kait myös ihan liian iso, minä varmaan hommaan sellasen..
Tänään tosiaan s-joelle sitä toppahaalaria tai pussia ostamaan, lindexillä ja huvikummussa varmaan ois..?

Ja edelleen vaunuista, kateltiin ensin miehen kans monta kuukautta käytettyjä vaunuja, turhan rahakkaita kun ei myöskään olla. Mutta päädyttiin sitten ostamaan uudet koska haaveissa enemmänkin lapsia ja käytetyt on aina käytetyt, mutta huuto netistä ja nettimarkkinoilta löyty aina joskus tosi hyviä, kannatan!! ne vaaan ehti mennä meiltä aina sivu suun.

Jäi tuo edellinen"novelli" lyhyeks ku isännän piti päästä auton varaosia kattoon netistä. Seksistä siis. Eka kolmannes kun yökötti kaikki, niin yökötti tosiaan ihan kaikki, ei tullut oikeen mitään. Mutta on sujunut ihan mukavasti, tehtiin kompromissi, kun ei olo tunnu itsestä enää oikeen muulta kuin lehmältä, varsinkin ilman vaatteita, vaikka paino ei niin ole ihan hurjasti noussutkaan(n.65kg) enkä niin jaksa paneutua asiaan, niin sovittiin että minä saan rutkasti enemmän haleja ja kainaloa(joita mies ei niin usein tarjoile ü) ja minä oon aktiivisempi kun jaksan enkä oo kipeä, kummasti alkoi sitä aikaakin ja jopa haluja, joista kyllä rippeet vaan jäljellä, löytymään.
Juttelu asiasta on ehkä parhaiten auttanut asiaan, kun on suora niin saapahan mitä haluaa ja osaa antaa mitä toinen haluaa, eikä tule turhia loukkaantumisia, lukuunottamatta mun itkuja, mitä nyt tulee jo useampi päivässä.. :p

sanv 33+5
 
Hui kun ootte taas paljon kirjotelleet :kieh: En jaksa nyt vaan millään kaikkea lukea silmät ristissä |O Eli yöt alkaa olemaan aika katkonaisia ja sen huomaa sitten seuraavan päivän väsymyksenä!

Vaunuista oli ainakin puhetta.
Me ostettiin esikoiselle uudet ja haluttiin niihin panostaa jotta kestäisivät seuraavallakin. Tosin aika kova hintahan niille tulee :whistle: Jos rahatilanne on huono niin minkäs sille sitten tekee? Kyllähän sitä pärjää vähän "vanhemmillakin" vaunuilla ;) Kun vaan vauvalla on hyvä olla ja eteenpäin pääsee :D

Juu on se aika iso hattu siinä ä-pakkauksessa. Mietin itse ihan samaa, että mistä uusi tms.
Ostin sitten kypärähatun ja fleecehatun, kun en kerta kaikkiaan jaksa kierrellä enää kaupoissa :p
Kun se helmikuu kuitenkin menee niin nopeesti ja ennenkuin huomaakaan niin ollaan keväässä ja pakkaset jää pois ( ainakin toivonmukaan etelässä ).
On niin hankalaa miettiä mitä laittaa vauvalle päälle ja eiköhän sitä vaikka keksi jotain viritystä jos on tarpeen :LOL: Oon vaan niin väsyny miettimään kaikkea..

Väsyny Fi0na
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok :) h-hetki vaan uhkaavasti lähenee mutta ei vielä ainekaan kauheita pelkotiloja synnytyksestä...masussa taitaa asustella sellanenkin adhd tapaus että tuntuu välillä että haluuko se tulla suun kautta ulos vai kyljistä =) kaikki laitettu valmiiksi vauvaa varten ja vaunutkin odottaa matkustajaa jo terassin oven vieressä.Seksistä sen verran että mulla ei kans mitää kauheita haluja ole ollut viime aikoina mutta kerran viikossa kuitenkin jotain ähellystä makkarin puolella :LOL: ,mies ehkä vähän pelokkaampi kun minä että jos vauvaa jotenkin sattuu =) .Kirpeetä pakkaspäivää kaikille =)
 
:hug: Ihanaa kun on muitakin väsyneitä... Muuten kait ois saanu nukkuakin, mutta nuo meiän elohiiret ovat keksineet sellasen ihanuuden et isin ja äidin viekussa on kaikkein kivoin nukkua. No ahdasta on kun toinen on toisella ja toinen toisella puolella kiinni kyljessä... :heart: Kyljen kääntäminen kun muutenkin on niin helppoa... :headwall: Taidan siirtyä nukkumaan jonnekin patjalle piiloon... :D

Väpälle onnea kun saat vauvan pian kotiin! :flower:
celia81 pakkauksen hattu voi tosiaan olla iso, itse onneksi löysin omista varastoista pienenpiä myssyjä ja hatun. Vielä pitäis kaivella muutkin vaatteet esille ja pestä niitä... väsyttää vaan niin |O :D :heart:
 
krisu Meillä on myös lapset hoidossa tälläKIN hetkellä. Tytöllä alkoi eskari ja poika on omassa ryhmässään.
Meillä lapset tulee myös jatkamaan hoidossa - kirjoitin tästä tuossa aiemmin. Olen nyt saanut pitkän mietinnän jälkeen sellaisen lopputuloksen aikaan, että poika on perjantait kotona mun kanssa ja tyttö käy vaan eskariajan eskarissa. Ja hoitopäivät tulee olemaan puoli 9- 14-14.30 riippuen miten sitten pääsen vauvan kanssa täältä lähtemään.

Viimeyö meni ihan älyttömän nivuskivun kourissa ja nousin ylös jo viideltä. Äsken sitten onneksi sain nukuttua muutaman tunnin kera särkylääkeen, että olen edes jotenkin järjissäni kun lapset tulee kotiin.
Muksut kun oli kotona joululomalla 2,5 viikkoa niin ei paljon päiväunia voinut nukkua ja univelkaa kertyi ihan älyttömästi.

Mä ostin toppahaalarin Ellokselta, sellaisen mistä saa pussimaisen tai ihan normaalin haalarin. Kaupoissa oli vaan silloin sellaisia vanuhaalarimaisia tai sikakalliita, joten päädyin tuohon vaihtoehtoon. Yksi hattu löytyy jo valmiina - kirpputorilta osui silmään sellainen teddykarvainen ihanuus, mutta kypärähattu ja toinen hattu varalla pitäis varmaan vielä hankkia jollain kauppareissulla :whistle:
Poika pulautteli/oksenteli vauvana niin paljon, että sitä oli vähän jokaista sorttia aina toinen varalle :LOL: Jotain traumoja ehkä vähän jäänyt - tai jotain :whistle: :whistle:

Lunta näyttää taas satavan, joten se on isännälle lumitöitä tiedossa ennen töihinlähtöä... ;)


Develly ja Potkuttelija 35+2 :heart: :heart:
 
Ostin vauvan toppahaalarin kokoa 62 Lindexiltä kun sattui olemaan tosi kivan näköinen tarjouksessa -50%. Toivottavasti tuo koko menee vauvan ylle kaikki kylmät kuukaudet. Pipon ja tumppujen ostoa olen minäkin pohtinut, mutta en ole nähnyt missään mitään kivan näköisiä, tai sitten pienet koot on loppuneet.

Nyt on kaikki vauvan vaatteet pesty, vielä pitäisi lakanat ja pyyhkeet pestä. Mulla ei ole kyllä aavistustakaan, onko mulla vauvan vaatteita liikaa vai liian vähän ja puuttuuko jotain oleellista. No, täytyy sitten vauvan synnyttyä kipaista ostelemassa lisää, jos tilanne näyttää huonolta.

Heräilen öisin neljän aikaan vessaan ja sen jälkeen kestää aina vähintään tunnin saada uudelleen unta. Olo on vähän väsynyt päivisin, mutta onneksi ei tarvitse mitään kummempaa saadakaan aikaan. :)

Ikuisuus ja Kerttu 34+0
 
Täällä myös poksutaan, rv34 starttaa!

Hirmuisesti tekstiä parissa päivässä, yritän jotain kommentoida:

Vaunuista
: me ostettiin myös esikoiselle uudet Briot hyvällä alennuksella, kun suunnitelmissa oli jo silloin tämä kakkonen. Hyvin on toimineet täällä maaseudulla, pääsee isoilla pyörillä hyvin kulkemaan. Käytetyissä vaunuissa ainakin se hyvä puoli, ettei sitten niin kovin harmita, kun ne tuolla loskassa tai muusta syystä sotkeentuu ja likaantuu...

Athena kyseli taaperoiden päikkäreistä. Meillä poika pian 1v4kk ja nukkuu päivisin 1,5-2,5 tuntia, yhdet päikkärit. Kokonaista yötä ei ole vielä koskaan nukkunut, viime yö meni VAIN 2 herääämisellä, mikä on meillä tosi hyvin. Eli noi yöt tässä lähinnä hirvittään. Onneks mun uudelleen raskautumisen jälkeen mies on hoitanut noi yöheräämiset, kun oon ollut muutenkin niin väsynyt ja pojan heräämisten lisäksi tulee aamuyöstä valvottua aina sellaset tunti-pari.. Eniten muakin jännittää päivissä vauvan ja taaperon kanssa se, et miten saan esikoisen pidettyä pois paikoista joihin ei saa mennä ja niin ettei satu mitään..

Bravadoita oli monet jo tilailleet -samoin! Eilen tulivat postissa. Tein just niinkuin NuuNuu suunnitteli, et kävin yhdessä liikkeessä sovittamassa niitä etukäteen ja tilasin sit sen mukaan. Ympärysmitasta sen verran, et mulla ainakin toi maha vielä niin ylhäällä, et ympärysmittakin kasvanut. Pienenee sitten synnytyksen jälkeen.

Häpyluun kivuista ja liitoskivuista kärsiville :hug: Mulla on jonkun verran auttanut ostamani Anitan tukivyö, jota yritän muistaa joka päivä pitää. Positiivista tässä raskaudessa on ollut se, että noi pahimmat häpyluun kivut tuli jo siellä ekan kolmanneksen aikana, kun esikoista odottaessa olin jostain 24 viikolta lähtien niin raihnanen, et hyvä kun pääsin aamuisin sängystä ylös. Ja kyllä, kaikenlainen liikkuminen aiheuttaa seuraavaks yöks ja päiväks vielä tuskaisemman olon. Eli ens yöstä tulossa taas kurjaa, kun lumitöitä lykitty tässä aamupäivästä.

Toi turvakaukalo telakalla tai jalustalla on kyllä tosi kätevä!

Seksistä ei ole juuri ollut tietoakaan tämän odotuksen aikana. Esikoista odottaessa oli vielä ihan loppuvaiheessakin haluja vaikka muille jakaa, mut tällä kierroksella on alusta lähtien ollut kyllä ihan viisari nollassa.. :ashamed: Eka pitkään kestänyt pahoinvointi ja sit kaikki liitoskivut, paineentunteet, yms.. Ollaan onneks puhuttu miehen kanssa asiasta useaankin otteeseen lähinnä mun aloitteesta, kun tuntuu et jätän hänet vähän paitsioon, mut onneks on tosi ymmärtäväinen :heart:

Toppapuvun hankinnasta vauvalle: mulla oli esikoisella muistaakseni Prismasta ostettu 62 senttinen puku käytössä koko talven (syntyi syyskuussa). Tuo äitiyspakkauksen toppapuku on meillä jäänyt täysin käyttämättä, kun on niin iso ja poika taas aika pienikokoinen. Eli siinä vaiheessa kun puku alkoi olla sopiva, oli jo sen verran lämpimät kevätsäät, ettei sillä ollut käyttöä.

Nyt suuntaan päikkäreille itsekin! Esikoisella pitkään ollut flunssa yrittää puskea ihan väkisin päälle..

Zucchero + masukki 34
 
Malinda
ikuisuus. Kiva, että teillä on sittenkin tuo vaunuasia kääntymässä parhain päin. Kyllä minusta sillon kantsii hankkia uudet, jos asia aiheuttaa kauheesti pahaa mieltä. Meillä kävi esikoisen kanssa niin, että oltiin kyllä ostamassa uudet (hintahaitarin alapäästä), mutta sitte mun hyvä ystävä tarjos ilmaseks oman esikoisensa vanhoja vaunuja. Sano etteivät oo järin kauniit, mutta mielellään antaisi pois viemästä tilaa varastossa. En voinu kieltäytyä, kun oon muutenkin kierrätyshenkinen ja kun vielä ilmaseksi sai, mutta ne vaunut oli todellakin aivan järkyttävän rumat!!! Hyväkuntoiset Emmaljungan laatuvaunut kyllä, jotka on aikoinaan maksanu tosi paljon, mutta se kuosi!!! Herran jestas että oli kauhee. Vuoden 98 tai 99 mallistosta sellanen ruutukuosin ja kukkakuvion yhdistelmä, siis aivan kamala. Olisin mielummin ottanu jotku 70-luvun oikeesti retrot vaunut, mutta nuo oli "vaan" sen 10 vuotta vanhat, että näytti vaan negatiivisella tavalla vanhanaikasilta. Otettiin ne sitte tosiaan kuitenkin ja aateltiin, että niistä tulee parvekevaunut/mummolavaunut ja ostetaan uudet päivittäisiin menoihin, mutta sitte se vain jotenki jäi ihan viime tinkaan ja kun vauva synty niin sillä ei yhtäkkiä ollutkaan niin väliä. Niillä rumiluksilla siis huristeltiin koko vauva-aika eikä tytär kertaakaan valittanu, että sitä kuskataan niin epämuodikkaalla ajopelillä :LOL: Nyt ollaan sitte joutumassa vaunukauppaan, kun tarvitaan tuplat enkä tiiä kellään tutulla sellasia olevan joutilaana. Muuten varmaan ottaisin/ostaisin käytetyt, mutta tällä kertaa jos vaan mahdollista vähän tyylikkäämmät :LOL:

Tuli tässä vaan mieleen, kun meitä tuntuu olevan tosi paljon, jotka kärsii jos jonkinlaisista kivuista, että onko täällä monta sellasta, jotka on voinu harrastaa normaalisti kevyttä liikuntaa niinku suositellaan? Mulla oli esikoista odottaessa hirveen huono omatunto, kun en kivuiltani pystyny harrastamaan liikuntaa ja arkiliikuntaakin oli vähennettävä. Välillä yritin hampaat irvessä käydä edes rauhallisella kävelylenkillä, mutta itkuhan siinä tuli yleensä. Tällä kertaa en oo asiasta stressannu, koska tiedän jo, että se ei vaan mulle yksinkertaisesti raskaana ollessa sovi. Ja vaikka sanotaan, että liikunta on vauvalle hyväksi niin en usko, että se siinä tapauksessa hyödyttää jos äiti on siitä ihan tuskissaan. Kai se vauva sen äidin ahdingonkin aistii?
 
Malinda: minulla myös kymmenen vuotta vanhat kiesit käytössä.. :/ mutta niissä kuosi on ihan ok joten sen puoleen ihan hyvä. Mutta olishan se mukava satsata uusiin mutta niinkuin sanoin ei mitään järkeä.
Ja tuosta liikunnasta: mä en sitä ole pystynyt harrastamaan niin se on vain pakko hyväksyä. :(

Seksistä: meillä kyllä sitä oli ihan riittävästi paitsi tuossa viimeisen kk aikana kun niitä supisteluja tuli kovenemaan tahtiin. nyt taas maistuu kun "lupa" tullut. Siis kun saatiin tuo 37 vkoa täyteen :D

Nursingbraalle eilen laitoin tilauksen ja tänään tuli ilmoitus että paketti on tulossa ensimmäisessä luokassa :)

samariini 37+1
 
Nopeesti kommentoin vaunuja; meillä on just matkahuollossa odottamassa Firkon F7:t Vaunula.fi:stä. Kerron sitten millaiset on luonnossa, kun saadaan haettua, mutta hyvän näköiset ja hintaiset ainakin ovat. Esikoisella oli aikanaan "kalliit" Hartanit, ne oli hyvät, mutta ihan periaatteesta en halua laittaa vaunuihin niin paljon rahaa, vaikka olisi mahdollisuuskin.
 
Malinda nuo varastossa olevat vaunut on varmaan myös jotkut 10 vuotta vanhat ja niissä on sellainen ihan kammottava ruutukuosi... Kaiken huipuksi väri on sininen ja mä en pidä sinisestä väristä muutenkaan, en omista mitään sinisiä vaatteita tai verhoja tai huonekaluja tai yhtään mitään, joten en pidä siitä väristä varsinkaan tuohon kuosiin yhdistettynä ollenkaan. Enkä ole todellakaan mikään käsityö ihminen, joten uusia kankaita en pysty mitenkään noihin ompelemaan. Sitä paitsi ne näyttää ihan pojan vaunuilta ja tyttöä on lupailtu. Jostain syystä tää asia on saanut ihan kauheat mittasuhteet ja musta tuntuu ihan mielettömän hyvältä, että taidan sittenkin saada jotkut hienommat vaunut. Ja kun kyseessä on tosiaan ensimmäinen lapsi, ja suunnitelmissa on toinenkin, niin menee ne vaunut sitten toisellekin. Ja kun yhdistelmien käyttöikä on kuitenkin sen verran pitkä, että makselevat itseään sitten takaisin.

Täytynee munkin laittaa tuonne nursing bralle uutta tilausta. Kukaan ei maininnut sinne mitään palauttaneensa, mutta kaipa sekin hoituu, jos nuo yhdet liivit ei olekaan hyvät. En tiedä tässä lähistöllä mitään putiikkia, joka Bravadoja myisi, joten en pysty mennä sovittamaan ennen tilausta.

Mä harrastin liikuntaa aktiivisesti muutaman kerran viikossa muistaakseni rv 24 asti, sen jälkeen selkäkivut paheni niin, ettei ollut enää toivoakaan mistään aktiiviliikunnasta. Pieniä kävelylenkkejä olen tehnyt ja yrittänyt edes muutaman kerran viikossa olla vähintään puoli tuntia kävelyllä, ettei aivan lihakset unohtaisi, miten ollaan liikkeellä. Kunto laskee kuin lehmänhäntä, mutta eiköhän se palaudu melko nopeasti sitten kun pääsee vaunuja lykkimään tuonne lumihankeen. En jaksa asiasta kauheasti stressata, kun painoa ei ole kuitenkaan ihan hirvittävää määrää kerääntynyt, ja tää raskausaika on loppujen lopuksi niin lyhyt aika. Olen keskittynyt elämästä nauttimiseen ja sohvan nurkassa rentoutumiseen. :D
 
Neuvolakuulumisia:

Tänään käyty neuvolassa. Sokereita ei tarvitse enää seurata, kuin kaksi kertaa viikossa. Ovat pysyneet ruokavaliolla siellä missä kuuluukin. Vaikka kovasti ihmettelen, kun tässä on ollut joulu ja uusivuosi, sekä anopin synttärit eli herkkuja ja täytekakkua on kyllä tullut syötyä :D

RV 33+1(30+0)
Painoa tullut 127g/vko (362g/vko)
RR 111/67 (115/65)
Pissassa hieman valkuaista, ensi viikolla labrassa käynti.
Lapsiveden määrä normaali
Sf 34(32)
rt

Neuvolantäti kokeili mahan päältä toukan asentoa ja kun ei ollut ihan varma epäilylleen, niin ultrasi ja pääalaspäinhän se oli edelleen. Sanoi, että pää on niin hyvin siellä, ettei usko enää sen kääntyvän ja jos kääntyy niin kuulemma kipeää tulee tekemään.

Ensi viikolla sitten uudestaan neuvolaan. Samana päivänä alkaakin ensimmäinen synnytysvalmennuskin.

Tuonne mun tietoihin voi muuten päivittää iäksi 26v. Tänään tuli ikää taas yksi vuosi lisää. Ja synnytyspaikkakin sieltä puuttuu eli se olisi Keski-Suomen keskussairaala...

Kiva juttu ikuisuus et vaunuasia alkaa olla kunnossa... Toivotaan, että mukavat menopelit jostain löytyy :)

Nyt pitäisi ruveta siivoamaan, kun tuli nukuttua päiväunet. Nykyään yöllä kun kello on melkein joka yö yksi ennen kun saa unta, niin päivällä sitten väsyttää.

Ai niin ja tuosta liikunnasta. Mulla on kans huono omatunto kun tulee liikuttua niin vähän. Ennen raskautta kävin koirien kans päivittäin tekemässä n. 45 minuutin reippaan kävelylenkin. Nyt hyvä kun illalla jaksan anoppilaan kävellä saunaan ja matkaa on n. 700m.
:whistle: Yksi mikä mulla vähentänyt kipujen lisäksi liikuntaa on nämä pakkaset. En vain tykkää ulkoilla jos pakkasta on yli 15 astetta. Kun eivät koiratkaan silloin viihdy pitkään ulkona.
 
Moikkis

Uusi jäsen täällä päin:)
Vauvelin laskettuaika ois 13.2, kotona odottaa 5.v isoveikka:)
Ite 34.vuotias helsinkiläinen, huomenna muutetaan kokonaan Hyvinkäälle.
Mitäpä tässä sen enempiä, aivan mies ja 2 karvaturri koiraa myös pyörii kotona:)
Totta tuolla aikast kylmää, ja saa puketua todella lämpimästi ettei jäädy, 2 koiran kanssa kun on väkisin tehtävä 3-5 lenkkiä :D
Mutta piteimittä puheitta
Hejsan
SippeSirkku&Vauveli
 
Ikuisuus: En tiedä, oletko katsellut vaunuja huuto-netistä, itse olen siellä surffaillut päivittäin ja listasin alle mun mielestä tosi kivoja ja edukkaita yhdistelmiä. Vilkaise ihmeessä, kaikkia käytetty hyvin vähän ja näyttävät todella siisteiltä ja hyvin pidetyiltä!

http://www.huuto.net/kohteet/emmaljunga-cerox-yhdistelmavaunut-ostettu-1_08/124919042?ref=gl

* emmaljungan yhdistelmä, hinta tällä hetkellä 300 ?. kivan värinen ja menee sekä tytölle että pojalle ;)

http://www.huuto.net/kohteet/laadukkaat-hartan-topline-yhdistelmavaunut/124275305?ref=gl

* Hartan yhdistelmät, hinta tällä hetkellä 105 ?. Beige kuosi, jota piristetty punaruudulla. Tosi kiva!

http://www.huuto.net/kohteet/tako-fast-rider-basic-neon-yhdistelmavaunut--08kiire/124531201

*Tako fast Rider yhdistelmä. Vihreä ja tosi huippukuntoisen näköinen!!! Ja osta heti -hinta 360 ? !!!!

http://www.huuto.net/kohteet/emma-yhdistemavaunut/123801140

* Emman yhdistelmät. tummanharmaa ja hieman punaista mukana. Hinta nyt 130 ?.

http://www.huuto.net/kohteet/bora-kombi-yhdistelmavaunut/124322541

* Bora Kombi yhdistelmät. TUMMANsininen pohja beigellä nallekuviolla, herkku! Ja osta heti-hinta VAIN 130 ?!!!

Supparit kadonneet, luojan kiitost :D ja tuntuu, että selkäkin alkaa jo hieman kestämään, lienee maha paininut sen verran alas, että on muuttanut rangan asentoa paremmaksi selän kannalta. Nyt jo pari päivää mennyt paremmin kuin aikoihin!

Liikunnasta: Mä kuvittelin alkuraskaudessa olevani yksi niistä tehopakkauksista, jotka käyvät salilla 4 kertaa viikossa ja lenkkeilevät piukeissa trikoissaan. Rv 20 taisinkin jopa hölkkäillä, sitten pari viikkoa kävelyä ja sitten selkä teki stopin. Ennen näitä pakkasia kävin säännöllisesti väh. joka toinen päivä ulkona, mutta tahti oli jo aivan naurettava, niin selän kuin supistustenkin vuoksi...mummotkin olisivat menneet ohi. Mutta sillä piti mielenterveyttä hyvin yllä. Mä en liikunnasta ole ottanut paineita kunnon tippumisen tai painon nousun vuoksi, sillä en usko kummallakaan olevan suurta merkitystä, kyllä se kunto sitten taas löytyy. Mutta henkisesti on ottanut koville maata sohvalla päivästä toiseen.

Nimbe ja poikainen 34+4
 
Tervetuloa mukaan SippeSirkku. Kivaa saada mukaan toinenkin odottaja Hyvinkäältä :D

Ukko sitten vaan päätti nukkua ja mä kävin vähän lumitöissä. Tästä seurauksena noin tunnin verran supistuksia sekä ihan järjetön polttava tunne vasemmassa nivusessa :headwall: Muuten teki kyllä hyvää, kun tuli oltua pihalla ja lapsetkin sai häröillä hangessa rauhassa :D
Meillä on tässä taloyhtiössä aika iso piha eikä tulis kuuloonkaan, että pystyisin kolaamaan koko pihan - harmi vaan, että nämä muut juntit täällä ei sitä halua ymmärtää.
 

Moi taas.
Huomasin, että jokin muukin pohtii vaunun ostoa, en ole vielä päättänyt mitkä ostan vaihtoehtoja on moonia, mutta jos laittaisitte mielipiteenne vaunuista, tämän viikon aikana pitäis saada päätettyä, mitkä kulkupelit otetaan:)
Vaihtoehdot:
Brio Happy Kombi Yhdistelmävaunut, musta/hiekka
Brio Go
Crescent Classic -yhdistelmävaunu 2009, musta/punainen
BRIO Happy Kombi yhdistelmävaunut (Black/Red 2010)
BRIO Happy Mixed yhdistelmävaunut (Red 2010)
Laittakaa mielipiteitä tai kehotuksia:)
 
Ikuisuus: Älä välitä anopistas, tehkää niin ku itse haluatte!! :hug:
meilläkin anoppi yrittää koko ajan määräillä mitä ostetaan, mistä ja millä hinnalla :kieh: :kieh:
Vaunuistakin tuli kova rutina, hänen mielestään käytetyt olisi käyneet hyvin, minä taas halusin uudet ja kävinkin ostamaan ne.. yritys määräillä on kyllä kova, siinä onnistumatta!! :LOL:

Tääl mennään samaa rataa ku ennenkin..selkä pikkusen parempi ja supistelee rasituksen mukaan. Jalkoja särkee iltaisin ja ne on jotenkin kamalan väsyneen tuntuset :/
Yöllä käyn vessas monta kertaa ja muutenkin tuntuu et mikään ei oo hyvä.. ja si päivisin väsyttää |O |O

Nina ja Oskari 33+3 jotain..
 
Heiiii :) Ja tervetuloa SippeSirkku!

Vaunuista: Me ostettiin Gessleinin future-fi:t joskus alkusyksyllä jo, ehkä vähän aikaisin, mutta olivat niin herkut ettei niitä voinut kauppaankaan jättää.. :D Väri on musta-fuksia, ja olivat esittelyvaunut, joten saatiin -20% alennuksella. Hintaa jäi siltikin ihan mukavasti vielä, mutta ei ole yhtään harmittanut, niin ihanilta ne tuntuivat. :)
Vaunut on monesti vaan odottavalle äidille tosi tärkeät, vaikka me naiset kuinka ymmärrettäis ettei se vauva niiden mallista ja väristä välitä. :) Joten ymmärrän kyllä hyvin jos niihin tekee kovasti mieli vähän panostaa. :)

Sain vihdoin hommattua sen kaukalonkin! huh! :) Jostain syystä mua ei saa paikallisesta muksumassista ostamaan yhtään mitään, joten päätin odottaa et ehdin seuraavalla pohjanmaan reissulla seinäjoelle ja haen sieltä huvikummusta himoitsemani kaukalon. Sieltä saa aina niin hyvää palvelua, ja koska hintakin oli sama joka paikassa, niin ajattelin tuhlata rahani sielä. :D Ongelma meinas tulla vaan siinä, kun väri johon me miehen kanssa oltais molemmat tykästytty olikin myyty loppuun! samoin maahantuojalta.. :headwall: Sen siitä sai kun odotti niin kauan.. Mutta onneksi sinne oli tullut uusia värejä, ja näin jälkikäteen ajateltuna sain ehkä jopa vielä hienomman värisen kun alunperin ajattelin, tai ainakin hillitymmän ja siksi ehkä silmälle paremmin sopivan. :D
Kyselin sitten matkarattaista samalla, kun en niistä paljoakaan tiedä.. Noh, nehän sai mut ostamaan ne samalla! :whistle: Me ollaan miehen kanssa kyllä ajateltu että jossain vaiheessa ne pitää ostaa kuitenkin, joten ne tuli mukaan nyt jo että niitä saa hyötykäyttää mahdollisimman paljon jo kaukalon kanssa. :) Kovasti myyjä suositteli, ja kuulemma tosi moni kehunut kun kaukalon saa niin näppärästi matkarattaisiin kiinni ja helpottaa huomattavasti kauppareissuja ja ostoksilla käymistä, jos ei isoja vaunuja ajatellut kuskata jatkuvasti takaloosterissa. Itseasias siinä melkein vieressä oli pariskunta, joka käytti just tällästä systeemiä, ja kieltämättä näytti kyllä kätevältä. :) Olin omien vanhempieni kanssa liikkeellä, kun mies on reissussa, ja hekin kannustivat ostamaan matkarattaat nyt jo, kun niitä kerran tarvitaan jokatapauksessa. Itseasiassa äiti ja isä jopa sponsoroivat ne meille (kiitos kiitos kiitos!!).. :heart:
Ja onneksi joulupukki toi vähän rahaa lahjaksi, niin sain ostettua ton turvakaukalon. :)

Mieheltä tosiaan varovasti sitten kysyin, että ethän suutu kun jouduin ottamaan erivärisen kaukalon kun suunniteltiin ja itseasias matkarattaatkin tuli jo hommattua.. :whistle: Ei kuulemma haitannut yhtään, helpompi hänelle kun ei hänen tartte yhtä tietämättömänä rattaista miettiä eri vaihtoehtoja miljoonassa eri kaupassa. Ja mun värimakuunkin luottaa kuulemma. :) :heart:

Mies tosiaan on ollut reissussa jo kohta viikon ja kotiutuu vasta ens maanantaina.. Eilen sitten tapahtui jotain ihan hölmöä ja mä aloin itkemään ihan yhtäkkiä ja ilman syytä.. :ashamed: Olin jo menossa nukkumaan, ja lueskelin lehteä, kun ihan yhtäkkiä aloin nyyhkyttämään ja itkin ihan kunnolla. Ei siitä meinannut tulla loppua millään, vaikka olo tuntui ihan hömpältä, enkä ymmärtänyt miksi edes itken. :D Muuten olen kyllä aika herkkä itkemään, mutta en näin ilman syytä! Eikä nyt ole tarvinnut hetkeen onneks itkeskellä muutenkaan. :) Ehkä mä sitten vain olin niin väsyksissä, tai sitten mun on tosi ikävä miestä. Tai sitten tämä raskaus teettää tämmöstä! :D

Ainut räkätautikin tämän raskauden aikana on nyt sitten kärsitty, kun mies on ollut poissa. Mutta onneksi ei ollut mikään kauhean paha, päätä vaan särki inhottavasti ja räkä valui useamman päivän, mutta ei onneksi pahempaa. Ehkä seuraavalla kerralla paukkupakkasilla tajuan pukea paremmin kun tulen saunasta.. :headwall:

Liikunnasta: Raskauden aikana ensimmäiset neljä kuukautta lähinnä oksensin, eikä tullut mieleenkään että olisin jaksanut harrastaa muuta kun arkiliikuntaa. :ashamed: Sen jälkeen ei ole ollut pahemmin mitään vaivoja, mutta liikkuminen on jäänyt lähinnä kävelyreissuihin. Mutta olen yrittänyt tosiaan arkiliikuntaakin harrastaa koko ajan, että kai siitäkin jotain hyötyä on.. Nyt tekis mieli käydä uimassa, mutta kehtaako sitä mennä enää? :) Ja mahtuiskohan sitä enää edes mihinkään säädyllisiin bikineihin, kun kokouikkareita en omista.. :whistle:

Seksistä: Meilläkin harrastellaan kerran pari viikossa, vaikka hiukan vaikeampaa se tuntuu olevan joka kerta. :) Mutta onneksi itsellä on kuitenkin haluja vielä, ja mieskin tykkää, haluais useamminkin touhuta. :)


leeloo & nyytti 33+5 :heart:
 
LeelooMä ostin edullisen uikkarin uimista varten, semmosen "mekkomallin" joka oli kokoa 44. Normaalisti siis olen ainakin ollut 36 / 38, niin toi meni ihan mainiosti ja pääsin uimaan. Bikineihin en mahtunut ja päädyin tuollaiseen ratkaisuu.

Synnytystapa-arviointi Siis miten te olette siihen päässeet? Kuuluuko se kaikille, vai onko jos itse pyytää? Kävin tänään kontrollissa suuren sf-mitan takia, vauvelin painoarvio oli 2,7 - 2,8 kg ja vastaa nyt kokoa 36+3. Lasketunajan kokoarvio on 3,8 kg. Mitään muuta ei sanottu, lääkäri vaan ultras ja mittas sikiön mahan ja reisiluun. Ja siis teki nopean sisätutkimuksen, kohdunkaula pehmentynyt, kiinni ja jäljellä 2 cm. Mutta olisi se esikkoa odotellessa kiva tietää että onko mulla normi lantio tms....

Omaa napaa, lähipiirissä on tapahtunut niin ikäviä asioita ettei vaan pysty käsittää. Kaksi erillisitä surullista juttua, jotka on jotenkin masentanut ihan täysin. Tuntuu väärältä nauttia omasta olosta, siis fyysinen olo yhtä tuskaa, mutta henkisesti ollut onnellinen ehkä ensimmäistä kertaa elämässä. Miksi juuri nyt piti tapahtua nämä asiat, miksi en saakaan olla rauhassa onnellinen ja keskittyä tähän hetkeen. Ääh, tuntuu itsekkäältä ja on niin paha olo läheisten puolesta. Vaikea selittää tarkemmin enkä liian yksitysikohtaisesti oikein viitsikään.

Jadel & Toukka 35 + 0 **POKS** :heart:
 
Jadel84 :hug: Valitettavasti ne p*skamaisimmat jutut tulee aina sillon, kun niitä vähiten kaipaa ja yleensä vielä kaikki samaan syssyyn :( Helppo sanoa, mutta yritä pitää mieli positiivisena kaikesta huolimatta, ne surut kun ei suremalla lopu..

Seksistä Meillä oli tuossa yhdessä vaiheessa mahan kovasti kasvaessa seksitön "kausi" josta täälläkin valittelin, kun miestä tuntui haluttavan tasan nolla, mutta sillä oli selkeesti joku "kriisi" mun muuttuvaa kroppaa kohtaan (ja tuota pientä ihmistä tuolla mahassa pelkäsi kovasti satuttavan), mutta tilanne onneksi normalisoitui nopeasti ja edelleen yritetään se kerta-pari viikossa harrastaa vaikkakin rupeaa olemaan aika hankalaa, kun musta varsinkin tuntuu, ettei mikään asento ole hyvä :whistle: No yritystä ainakin on :p

Tänään tuli käytyä neuvolassa:

rv 36+3 (34+1)
paino +963g/vko (+175g/vko)
pissa ++ sokeria
turvotus + (+)
RR 125/74 (125/74)
Hb 122 (115)
sf 34 (32)
rt (rt)
vauvan syke 140 (160)
liikkeet ++ (++)

On tää kyllä vekslaamista tuolla neuvolassakin. Aluksi säikyteltiin ja ihmeteltiin kun sf mitta on niin pieni, että luultavasti todella pieni vauva tulossa ja nyt sitten seurantaan suuren sf mitan takia!! Viime kerroilla mulla on ollut pissassa sokerit plussalla ja kävinkin sokerirasituksessa, jossa kuitenkin kaikki ihan normaalisti. Nyt taas tänään pissassa sokerit plussalla ja kun kerta lapsivettäkin tuntui olevan paljon (?) ja sf mitta kasvanut niin hurjasti (?) laittoi neuvolatätsy lähetettä kättärille, josko he haluis tutkia tarkemmin ja selvittää minkäkokonen vauva sieltä on oikeen tulossa. Niin ja vielä yhdeksi syyksi mainitsi, koska mulle on tullut niin hurjasti kiloja raskauden aikana ( joo tiedän +23kg, jee jee) niin ihmetteli kovasti myös tätä.. Ahistaa, kun joka kerta tuntuu olevan jotain! Milloin sieltä on tulossa liian pieni ja milloin liian suuri vauva :kieh: Anteeksi vaahtoamiseni, mutta ärsyttää!!

No huomenna joka tapauksessa Kättärille tutustumiskäynnille ja koska huomiseksi sitä aikaa tuskin sinne saan, niin ei kun ens viikolla varmaan sitte uusiks..

Nyt tää lähtee purnaamasta nukkumaan (ainakin yrittämään), hyvää yötä kaikille mammoille :heart:

Dolly ja asukki 36+3
 

Yhteistyössä