Onpas tullut taas paljon juttuja :ashamed: Eli pahoittelen, jos jokin asia jää kommentoimatta :ashamed:
Tuosta
tyynystä... olen itsekin ihmetellyt myytävänä olevia
vauvatyynyjä, mutta meille tuollainen tyyny tuli käyttöön noin vuoden vanhalle. Olen jostain lukenut/kuullut, että vauvalla ei tosiaan suositella tyynyä ja olen itse pitänyt aina vauvan sängyssä vain sitä tyynyliinaa ihan vaan "koristeena" ja suojelemassa sänkyä pukluilta yms. Se liina oli helpompi vaihtaa kuin lakana
Tälläkin kertaa mulla on valmiina tyynyliinoja ja aion niitä pelkälleen käyttää.
Pikkuhousuja en ole vauvalla varmaan ikinä käyttänyt... Bodyt on ajaneet sen aseman, koska body pitää vaipan napakammin paikoillaan. Olen myös aina laittanut esim. paidan alle bodyn, koska paita tuppaa varsinkin pienellä vauvalla nousemaan korviin ja paljas maha tuntuu aika ikävälle vauvasta. Vaippahousuja taisin käyttää ekoja kertoja silloin, kun tyttö oppi kävelemään ja käymään potalla, mutta silloinkin oli housuvaipat ja eihän niiden päälle kai
oikeasti tarvii pikkareita (ainakaan meillä töissä ei kellään vaippaikäisellä ollut kun vaippa ja housut...).
Nämä kestovaippa-asiat on sitten eri juttu, jos käyttää jotain villa- tms housuja, mutta niihin en ole perehtynyt enkä aio perehtyä *anteeksi vaan*
Synnytystapa-arviota ei ainakaan täällä tehdä kuin pakon edessä eli ilmeisesti sitten, jos takana on sektio tai esim. vaikea synnytys. Mun viimeinen lääkärikäynti tiistaina käsitti sen, että lääkäri vähän paineli vatsaa, kuunteli sydänäänet ja mittasi sf-mitan. Neuvolakortista näin, että tarjonta oli rt. Tämä siis taitaa olla aika tapauskohtaista tehdäänkö tuota vai ei.
Limatulppa on tosiaan juurikin sellaista paksua, venyvää limaa. Yleensä kellertävää. Mutta se ei tarkoita (kai) mitään, että tuota limaa tulee - ainakin mun kaveri, joka synnytti nyt joulukuun puolessa välissä odotteli synnytystä tuon liman jälkeen muistaakseni 3 viikkoa... Tästä asiasta mulla ei ole omakohtaista kokemusta, koska itsellä paikat on pysyneet visusti kiinni viimeiseen asti eikä varmasti tuolta ole tullut mitään ylimääräistä ulos kuin vasta pakon edessä :kieh: :kieh:
Kestovaippoja itse henk.koht. en aio käyttää. Pojan kohdalla kokeilin jonkin aikaa, mutta se ei vaan ole mun juttu. Mä kuitenkin muuten kierrätän kaikki tölkit ja pahvit, lehdet ja lasit, joten en aio tuntea huonoa omaatuntoa kertakäyttövaipoista. Joku vois sanoa pahasti, mutta sanokoon. Minusta ei ole niitä pesemään ja muutenkin ne on sellaisia mönttejä, että ei vaan vois vähempää kiinnostaa.
Niin ja noista
vaatteista vielä... Se on ihan hirveän yksilöllstä miten nuo pienimmät vaatteet vauvalle menee. Joillakin on lyhyt selkä ja toisella pitkä ja vauvat kasvaa niin eri tahtia. Meillä tyttö tosiaan käytti joitain 56 cm vaatteita vielä 3 kk vanhana, mutta pojalle 62 cm vaatteet tuli käyttöön 1,5-2 kk vanhana.
Myös noiden vaatteiden
mitoitus vaihtelee todella paljon, joten sen vaatteen käyttöikä riippuu paljon myös siitä. Se on kuitenkin totuus, että kaikki 56 cm vaatteet eivät ole samankokoisia :kieh:
Meillä on jonkin verran nyt noita 56 cm vaatteita - ehkä jonkun mielestä jopa liikaa, mutta koska olen jonkinlainen vaatefriikki ja lisäksi laiska pyykinpesijä niin koin paremmaksi ostaa niitä vähän enemmän. Nehän saa sitten myytyä eteenpäinkin, jos siltä tuntuu...
Mä en tajua miksi mulla on
huono omatunto kun en saa aikaan mitään täällä kotona. Tänäänkin nukuin taas aamupäivällä 3 tunnin unet - samoin kuin eilen... :ashamed: Sitä on vaan ilmeisesti mun pienen pääni niin vaikea tajuta, että olen nyt
lomalla eikä mun tarvitsekaan tehdä mitään (enää )... :headwall: Tottakai pakolliset hommat tulee tehtyä ja näin, mutta jotenkin sitä vaan koko ajan soimaa itseään tuosta nukkumisesta. Ja vielä kun lapset on hoidossa niin se ei ainakaan helpota tilannetta... Ja hauskinta tässä on se, että jos ne olis kotona niin sitten mulla taas olis huono omatunto siitä, että ei päästä esim. ulkoilemaan :kieh: *ei oo helppoa ei*
Mun tekis niin mieli jo hakea ne vaunut anopilta tänne kotiin, mutta siinä ei kyllä olis paljonkaan järkeä, koska edessä on vielä kuitenkin ainakin 4 viikkoa odottamista ja jos on kovat pakkaset niin ainakin kahteen viikkoon ei ulos ole vauvan kanssa mitään asiaa
Samoin on esim. tuon sängyn petaamisen kanssa - ihan kun sitä ei ehtis pedata myöhemminkin - varsinkin kun kaikki petivaatteet on pesty ja silitetty valmiiksi
Sitä on vaan niin malttamaton...
Nyt syömään pinaattikeittoa (rautaa rautaa...
) kera kananmunan ja karjalanpiirakan
Develly ja Potkuttelija 35+3 :heart: :heart: