*Helmikuun hurmaajat lokakuussa*

Hellou!

Aamulla oli neuvola, vaavilla sykkeet 160, sf 17cm. Hieman tuli sanomista painosta, pitänee vissiin vähentää syömistä.. :ashamed: Ensviikolla onkin sitten kauan odotettu ultra! :D

serratus ja :heart: 19+0
 
Heissan täältäkin! Ei kuulu mitään ihmeitä, ei masussa, omassa olossa eikä muutenkaan. Esikoisen kanssa käytiin lääkärissä korvatulehduksen vuoksi ja nyt ollaan tää päivä kotona. Vauva on ollut tänään tosi hiljaa, joskus aamuyöllä kyllä muistelen tunteneeni jotain myllerrystä, joten kai se nyt vaan nukkuu.

Näin kotona ollessa huomaa, miten ajatukset helposti jo olisi mieluummin kotona kuin töissä. Siis vaikka töissä onkin mukavaa ja haasteellista jne. ja esim. nyt olla mukana rekrytoinnissa, kun etsitään mulle sijaista reiluksi vuodeksi. Toivottavasti löytyy joku pian ja vielä hyvä tyyppi, jotta pääsen perehdyttämään ajoissa.

Mulla on noita äitiysvaatteita kanssa aika rajallisesti, mutta joka päiväksi on vielä löytynyt puhdasta päälle. Farkkuja on muutamat ja joitain muita housuja (ei työkelpoisia) myös ja nyt tilasin yhdestä nettikaupasta ulkoiluhousut, joilla luulisin pärjääväni talvenkin kun laittaa sukkahousuja tms. alle. Ison osan olen saanut lainaan kavereilta ja joitain paitoja oon ostanut. Takkiongelma tulee vielä, nyt pärjää vielä takki auki ison kaulaliinan kanssa, mutta ei kauaa. Ajattelin että vois hankkia jonkun a-linjaisen uudenkin takin, jos se sitten kelpaisi myöhemminkin käyttöön. Viimeksi (la oli tammikuussa) mulla oli yksi ruma toppatakki, sellainen pidemmän mallinen, josta sai vyötärönauhan ihan löysälle ja se mahtui loppuun asti. Mikään muu vaate ei sitten mahtunutkaan kun olin niiiin iso.

Neuvola on viikon päästä eikä kai siellä mitään ihmeitä tule vastaan. Paino on noussut ehkä 5 kg tähän mennessä, mutta ei missään nimessä siihen tahtiin kuin viimeksi, joten olen ihan tyytyväinen. Vielähän aikaa kyllä on... Tissit on kipeät ja isot ja ristiselkä vihoittelee iltaisin, jos on paljon tullut seistyä, käveltyä tai istuttua. Mitään ei siis saa tehdä paljoa :)

Liikunta ja ulkoilukin on aika vähissä, ei vaan jaksa ja sitten toisaalta esim. pe-illalla hyvältä tuntunut pitkä kävely teki selän ja lonkat kipeeksi. Pilateksessa olen käynyt yli 3 vuotta ja nytkin yritän jouluun saakka. Siinä saa ainakin vähän kroppaa liikkeelle ja uskon että tuo alakropan lihaksisto on aika hyvässä kunnossa.

Mini77 ja Pompidou 20+4
 
Zuh: Voisiko tuohon etusivulle laittaa onko tulossa tyttö vai poika, kun näitä uutisia täältä on jo saatu jokunen?

Tämä siis vain ehdotus. Jos tästä on liikaa vaivaa niin nou problem, näin vaan jossain muussa pinossa näitä tyttö-poika- lisäyksiä :)
 
Tääl vaan supistukset jatkuu ja uutena vaivana alaselkäkivut :( mitähän vielä.. :kieh:
töissä välillä aika hankalaa ku pitäis kyykkiä ni ei vaan pysty..ja onneksi noi supistukset ei satu =) ehkä olisi parasta ottaa yhteyttä neuvolaan jos pääsis lääkärin puheille..

Nina ja Ainooskari 20+
 
eilen tuntu muutamia kertoja ihania tömähdyksiä mahassa,rupee vissiin pikkuhiljaa liikkeet tuntumaan enemmänkin :heart: mä oon ihan haltioissani,sielä se pikkunen potkii ja mönkii :D en malttais millään odottaa sitä ens torstain 4d:tä,odottavan aika on pitkä ;)


pöppiäinen ja papu 19+3
 
Huomenta!

Neuvola kuulumisia painoa oli tullut lisää 2kg :ashamed: hb oli vajaat 100 tippunut todella paljon kun viimeksi oli 148.
Verenpaineet 114/64 ja vaavin sykkeet 137-147 välillä.Terveydenhoitaja patisti mua ottamaan yhteyttä työterveyteen selkäni vuoksi mutta mutta en tiedä vielä mitä tehdä tämän jaksamisen suhteen.

Hyvää päivän jatkoa kaikille :wave:
 
HUomenta!

Onko kellään muulla jäsenien puutumista? Itselläni kädet puutuu yöllä ja nyt myös jo päivälläkin! Mistähän voi johtua?

En ehdi muuta kirjottelemaan, tulin vain pikaisesti poksumaan *POKS* 21+0

 
Moikka!!!

Mulla myös noita supistuksia tullut jonkin verran ja kanssa joudun kyykkimään jonkun verran työssäni ja silloin huomaa niitä hyvin, ilkeiltä tuntuvat, mutta ei myöskään kivuliaita. Ja rauhallinen vauveli tuntuu täälläkin kasvavan, työpäivinä tuntuu liikkeet harvakseltaan, toisinaan ei ollenkaan, mutta vapaa päivisin tunnen liikkeet paremmin....enempikin saisi kyllä tun tuntua!!

Näin viimeyönä unta, jossa olin ultrassa ja siinä vauva oli poika, lääkäri sanoi vielä tuossa unessa, että vauva syntyy ennen la:ta, ainakin pari viikkoa aiemmin :whistle: Mistäköhän nuo unet saavat alkuperänsä :D

maaliskuu ja Rakas :heart: 21+1
 
Dolly04: Tarinasi on melkein sama kuin meillä! =) Aikamoinen ylläri, mutta loppujen lopuksi aivan ihana sellainen! Hassuinta on, että kun olen sen tunnustanut muutamalle niin he ovat ihan kauhuissaan "miten voit sanoa noin, ei kannata ääneen kertoa" -tyylisesti. Siitä on tullut pahin mieli loppujen lopuksi.

Supistuksia: Mulla on alkanut maha tuntumaan tosi hankalalta, ihan kuin olisi koko ajan vatsalihaksia tekemässä, etenkin töissä kun istun paikallani. Maha on ihan väsynyt jotenkin. Sitten on myös tullut huono ja etova olo takaisin, vaikka yritän syödä usein ja monipuolisesti.

Neuvolassa todettiin maanantaina (supparit alkoi vasta iltapäivällä sen jälkeen) että hemppa on 110, verenpaine alhainen ja sf-mitta 20, eli se oli ihan siinä yläkäyrällä. Sydän löi 155 kertaa min, on ollut aina tosi kova. Vaikka on itsellä poikaolo, niin nopeat sydänäänet povaa tyttöä. Vai miten päin se meni?

Raskausarvet: Yritän ennaltaehkäistä niiden syntymistä rasvaamalla apteekista haetulla raskausarpivoiteella joka päivä. Onko niitä tullut kellekään tai missä vaiheessa ne alkaisivat näkymään jos niin käy? Ostin myös sellaista lanoliinia nänneihin, sillä itsellä ne ovat jo valmiiksi rohtuneet atooppisen ihon takia... :ashamed:

Ihania vointeja!
Jadel84 & toukka 21+6
 
Ihanan sateista keskiviikkoa kaikille! Huomena rakenneultra, jännittää hieman, mutta loppujen lopuksi oon yllättävänkin rauhallisin mielin. Oon tässä huomannut miehen "salaa" toivovan tyttöä, vaikka me molemmat "varmoja" ollaankin pojasta, joten hieman jännittää tuo miekkosen reagoiminen tulevaan uutiseen. Vaikka totta kai kaikista tärkeintä on, että kaikki on hyvin, reppanan suvussa vaan kun ei tyttöjä ole :)

Eilen kävin työterveydessä tästä selästä ja sitten iltapäivällä olinkin jo fysioterapeutin luona: fasattinivel pois paikoiltaan ja koko vasen puoli selästä ja rintalasta niin krampissa, ettei se vastaanota mitään käsittelyjä. Fyssari sanoi suoraan, ettei mun kannata aikaani sen luona tuhlata, kuulema ei ole käytännössä mitään tehtävissä. lämpöä, liikuntaa ja lepoa sopivassa suhteessa. Sairaslomalle olisi lääkäri laittanut, mutta mun työ sallii lepäilyn pahimpien kramppien aikaan, joten oon kyllä mieluummin töissä kun kotona möllöttämässä. Tänään kyllä onneksi vapaa, istun sohvalla lämpötyyny selän alla ja muutaman tunnin päästä hierojalle! Eiköhän se siitä :)

Raskausarvista: Mulle ei VIELÄ ole tullut, rasvaan aina suihkun jälkeen, kylläkin ihan perusrasvalla. Ajattelin tänään käydä ostamassa jotain paksumpaa rasvaa, jottei nyt ihan kauheat arvet tulisi. Mun maha kun ainakin tähän mennessä menee reilusti sf-käyrien yläpuolella ja iltaisin kyllä nahkaa kiristää aika lailla (joka iltaisella suklaalevyllähän ei ole vaikutusta :ashamed: )

Nyt lähden juokseville asioille, ei nää vapaapäivät oikeasti koskaan ole VAPAITA!
 
Raskausarvista Täällä rasvataan BodyShopin pähkinävoilla. On ainakin rasvaprosentti kohdillaan :LOL: Vielä ei ainakaan ole mitään arpia tullut, joten toivossa on hyvä elää. Tuosta rasvasta olen kuullut kehuja useammaltakin, joten suosittelen kyllä lämpimästi.

HelmiHaave ja pikkuinen 23+1
 
pokspoks 23+0! <3

en oo kerenny kirjottelemaan, mutta viime viikolla oli neuvola ja hb oli 108, eli rautakuurille
"pääsin". ensimmäiset lääkkeet ei sopinu mahalle, tänään pitää käydä apteekista kysymässä
herkkämahasille tarkotettua rautalääkettä.
muuten neuvolassa oli kaikki hyvin, puhuttiin paljon vitamiineistä ja muista, että mitä
pitäs raskauden aikana saada ku mei ei syödä punaista lihaa eikä kanaa ollenkaan.
onhan noita törppöjä pöydälle kertynytkin, enempi ku monella vanhuksella:D
on multitabs-raskausvitamiinia, kalkkitabletteja, d-vitamiinitabletteja, rautalääkettä ja kalanmaksaöljykapseleita:D

mulla on ens neuvolakerralla, 28.päivä, neuvolalääkäri. tiedättekö mitä muuta se tekee
ku sisätutkimuksen?

muuten olosta sen verran, että eilen taas supisteli kipeästi, vaikken ees mitään erikoista tehny:/
pitää taas yrittää ottaa rennommin, eikä puuhailla mitään kovin raskasta..

raskausarvista senverran, että mää oon aika alkuraskaudesta asti voidellu mahaa ja tissejä
aamuisin aqualanin perusvoiteella ja iltasin manteliöljyllä MUTTA silti mulla on tisseisä jo pieniä punasia repeämiä, mahassa ei onneksi ainakaan vielä. ostin tuon manteliöljyn apteekista, ku sitä
monessa paikassa suositeltiin just raskausarpien ehkäisyyn..

mulla on kauhia vaateongelma ku ilmat on jo nuin kylmiä, nimittäin mulla ei mahu ykskään takki päälle:D ei välikausi-eikä talvitakki.. eli kerrospukeutuminen kunniaan!
onko kukaan ostanu äitiystakkia tai muuta?
mää aattelin investoida A-linjasen tai vastaavan villakangastakin, mitä voi pitää myös raskauden jälkeen. pitäs vaa päästä shoppailemaaan!

pilli ja kirppu, 23+0 :)
 
Ultrakuulumisia täälläkin,
eilen oli rakenneultra ja kaikki meni hienosti.
Vauva oli oikean kokoinen ja näköinen ja hienosti esitteli
itseään ultraajalle ja meille.

Sukupuoli saatiin selville mutta ei olla vielä miehen kanssa juteltu siitä,
kuinka julkista tietoa se on...jätän siis sen vielä hetkeksi salaisuudeksi :)

Huomenna on neuvola mutta eipä sinne ainakaan omasta puolesta
ole mitään ihmeellistä.
Olo on ihan normaali, ei kolota tai kivistä mistään kohti eikä supistele
mitenkään mainittavan paljon.
Vauvan liikkeitä tuntuu mukavasti ja oman puntarin mukaan mamman painokin on kivasti "kasassa".
 
Heipä hei!

Minulla on tuota raajojen puutumista. Istun melkein aina lattialla ja silloin varsinkin jalat puutuu ja nukkuessa puutuu kädet. Muistaakseni näin on ollu kaikissa raskauksissa ja joku on joskus sanonu jotain mahan painamisesta isoihin verisuoniin. Aika uskottavalta kuulostaa ettei veri pääse normaalisti virtaamaan ja siksi puutu. Yöllä puutuu kun nukun käsien päällä.

Mulla edelleen työ ja opiskelukiireitä, joten harvakseltaan kirjottelen. Vielä kun rutistaisi kolme kuukautta niin helpottaa. Koulun penkillä istuminen on tuskallista. Selkähuutaa hoosiannaa jo muutaman tunnin jälkee, vaikka fyysistä työtä jaksaa tehdä suht hyvin. Jouluun mennessä on vielä valitettavan monta koulupäivää ja koulutuksia eli saas nähdä miten selkä kestää teoriaa.

Muita raskaushankaluuksia on tuolla korvien välissä. Mä unohtelen asioita, sekoilen, sählään ja olen fyysisesti hidas. Tosi kurjaa kun melkein joka päivä unohtaa jotain oleellista tai sekoittaa asiat pahasti. Yhtenä päivänä unohdin hoitaa tuttavan lasta kun hänellä oli menoja ja olin lupautunut vahdiksi. Hän joutui perumaan menonsa kun ei lastenvahti ollut tavoitettavissa. Unohtelen tärkeät paperityöt ja sekoitan kellonajat ym. Rasittavaa.

Huomena neuvola. Päivittelen sitten lisää infoa, jos enää muistan tunnuksia tai muistan koko palstaa :LOL:

Avilla 22+6
 
Raskausarvista, mä en usko että rasvailu millään aineella estää niiden tulemista kos ovat tullakseen. Siis jos nahka vaan ei veny mahan kasvun ja turvotuksen tahdissa tai sitten hormonit ja perintötekijät edistää arpien syntyä. Rasvaaminen kyllä helpottaa omaa oloa.

Mulla viimeksi tuli arpia reisiin ja lantiolle, ei oikeastaan mahaan eikä rintoihin ollenkaan. Paitsi navan yläpuolelle vinottain n. 3 cm pitkä "repeämä" rv 41+ kun nahka ei vaan enää riittänyt.

Nyt ei ole tullut vielä uusia näkynyt, vanhat kyllä on tulleet selvemmin näkyviin.
 
raskausarvista: viime raskaudessa en niiltä välttynyt vaikka kuinka rasvailin.. tulivat joskus rv 34++ siihen saakka sai olla arvitta. mut on se ikävä kyllä että kaikkeen tottuu ja olen jo tottunut arpiini kunhan ei tulisi lisää..

sykkeistä ja sukupuolesta: viimeksi odotin poikaa, jonka jouduin keskeyttämään rakennevian takia ja oli yhtä korkea 150-160 kuin jo olemassa oleva pian 3v tyttöseni.. etten ainakaan usko sykkeisiin..

Pia & Potkija rv 20+6
 
4D-ultrassa käyty ja kaikki oli hienosti. Sikiö vastasi viikkoja ja meille on tulossa pieni tyttö :heart: :heart:
Nyt on pakko mennä pikasuihkuun ja sitten heti nukkumaan - oli hiukka rankka reissu kun "piti" vielä käydä shoppaamassa H&M:ssa :whistle: :whistle: Ostin myös pienen Hello Kitty- velourasun kokoa 50 cm :ashamed: :ashamed: *oli ihan pakko*


Develly ja Vauva 22+1 :heart: :heart: :heart:
 
mä oon huomannu uuden vaivan,nyt monena iltana kun käy sohvalle pitkälleen,ihan sama missä asennossa niin molempia takareisiä,ihan tosta takapuolen alta jomottaa,sellasta inhottavaa pientä jomotusta.mistähän lie tääkin johtuu? onko muilla ollu tällästä?
 
Heippa kaikille

Kiva ollut lukea teidän muiden kuulumisia. Itse nykyään niin laiska kirjoittamaan...

Tänään käytiin rakenneultrassa. Sikiö vastasi viikkoja eli tasan 20+0. Painoarvio oli n. 354g. Kaikki näytti olevan kunnossa ja mitään poikkeavaa ei onneksi ollut.
Syketaajuus oli tasainen ja 148/min.
Sukupuoleksi arvioi tyttöä, mutta muistutti vielä että se on vain arvio. Vauvalla näkyi olevan pitkä selkä ja jalat, eli voi tulla pitkä tyttö.
Neuvolaan menenkin sitten 22.päivä ja katsotaan mitä neuvolantäti sanoo mun painosta, kun se on noussu aika paljon. Tähän mennessä painoa tullut lisää n. 5kg.

Näin itse asiassa pari viikkoa sitten unta, että isäni joka on kuollut jo monta vuotta sitten oli vauvamme ristiäisissä ja sanoi useaan kertaan minulle vihaisesti, että annoimme tytölle väärän nimen ja kertoi mikä nimeksi olisi pitänyt antaa.. Ja tänään sitten tosiaan sukupuolesta oli arvio että olisi tyttö :) Mutta tuskin tulemme sitä nimeä antamaan mitä isäni unessa sanoi :D
 
Piipi Pöppiäinen myös mulla iltaisin tuota pakara/ lonkkakipua, en tiedä mistä johtuu, mutta liittyiskö johonkin kasvukipuihin??!! Kipu nimittäin mulla ainakin saman tuntuista, kun nuorena oli jaloissa/ säärissä kasvukipua! Eilen hierosin kylmägeelillä pakaroita ja lonkkia, en tiedä auttoiko, mutta siinä vaiheessa kun tuo voide alkoi polttamaan iholla olen nukahtanut :D

maaliskuu ja Rakas :heart:
 
Nyt ehtii vähän paremmin kirjottelemaan.

Raskausarvista
: Mulle ei nyt ole tullut vielä ainakaan uusia arpia, eikä nuo vanhatkaan ole mitenkään voimistuneet, vielä.

Supistuksista: On ollut sekä kipeitä että kivuttomia, mutta en ole niistä huolestunut. Lääkäri sanoi silloin ultrassa, että jos/kun niitä kipeitä tulee 10 per päivä, niin sitten otettava yhteyttä neuvolaan/äitipolille.

Ja joku kyseli siitä, että luotetaanko 100% siihen arvioon mitä ultrassa on sukupuolesta annettu, niin juuei. Aiemmissa raskauksissa mulla on tuo arvio pitänyt paikkansa ja nyttenkin näin itsekin vauvan alaosaston ihan selvästi, niin aika varma olen, ehkä 95% varma ja ultraajakin sanoi olevansa lähes 100% varma. Mutta aina sitä jää pieni epäilys ja ajatus, että voi se olla se toinenkin. Niin paljon olen kuullut juttuja, että on mennyt arvailut pieleen, niin ei osaa ihan täysin noihin luottaa.

Huomenna olisi neuvola, niitä kuulumisia sitten huomenna.

pojatx2 ja vauveli rv 21+1
 
Tuosta sukupuoli -asiasta kun on ollut puhetta niin mä kyllä ainakin luotan tuon Bronon antamaan tietoon ihan täysin. En ole mistään kuullut, että hän olisi ollut väärässä ;) Asia varmistettiin vielä 4d-kuvalla enkä tosiaan nähnyt "piliä" missään, kun tuolla pojalla se ultrassa näkyi mitä selvimmin :D

Tänään käytiin neuvolassa minä ja poika. Kaikki oli ok ja seuraava kerta onkin sitten muistaakseni 5.11. Lääkärikäynti on sitten marraskuun lopussa.


Develly ja Vauva 22+2 :heart: :heart:
 
Heipä hei vaan.....Täällä yksi helmikuussa kolmannen lapsensa saava 34vee äippä. LA olis tarkalleen 23.pv ja paikkana Hyas.
Eilen käytiin ultrassa ja kätilö oli pojan kannalla. Minä siitä kuvasta mitää selvää saanu mut ammattilainen oli sitä mieltä =) Sen näkee varmaksi sitten laitoksella.
Ennestään kotoa löytyy poika sekä tyttö joten sukupuolella niin isosti väliä ollutkaan.Kunhan on terve vaavi =)
Odotus on mennyt suht mukavasti.Mitä nyt sokeriarvot vähä liian korkeat ja hbl tullu kolisten alaspäin. Supistellu on jo nyt ihan kiitettävästi,kipeästikin mut paikat ihan ok...huh!
Onneksi töissä siirtävät mut odotusajaksi kevyisiin konttorihommiin,ettei tarvii osastolla "raataa"..sinänsä huomaavaista
:)

Seuraava neuvola on paastosokerin merkeissä parin vkon päästä..auts. Mut jospa sit arvot olis normaalimmat?!? :ashamed:


HubaG ja alivuokralainen rv 20+1 :heart: :heart: :heart:
 
Neuvolassa ei ihmeitä. Hb on nyt 123 kun on ollu n. 110 eli parempaan päin. Syke n.140 eli poikaa veikkaan meille. Kaksi poikaa kun jo on ja raskaus sujuu aivan samalla tavalla ja syke on samaa luokkaa niin kai se sukupuolikin pysyy samana. Uskottava teoria, eikö? Muutenkin poika olo. Kai se on niin vahvasti, kun ei yhtää tyttöä ole. Mä kyllä mielelläni otan pojan!... tai tytön. Ihan sama. Mutta mistä ihmeestä näitä kiloja tulee? Nyt on jo 6 kg pamahtanu ja olen ollu arkisin täysin sokerilakossa (ei edes jugurttia, ei hunajaa teehen, ei mitää sokeria) ja muutenkin syöny super-mega terveellisesti. Ja siis toi sokeri on aina raskausaikana mun pahe eli suklaata ja karkkia menis vaikka kilo päivässä.

Avilla 23+0
 

Yhteistyössä