*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Zuh
Hankinnoista: Meillähän ei yllättäen ole mitään kun esikoista odotellaan. Siskolta saadaan aika paljon vaatetta varsinkin vauva-ajaksi, mutta muita hankintoja aletaan varmaan pikkuhiljaa tekemään kunhan ns. riskiaika on ohi. Ehkä joskus viikolla 20?

Miten muuten olette organisoineet vauvanhoidon 3 kerroksisessa talossa? Meillä on yläkerrassa vain makuuhuoneet, joten keskikerroksessakin pitäisi olla nukkumapaikka ja hoitopiste, kuten myös ylimmässä kerroksessa. Eikä ongelmaa vähennä se, ettei yläkerran vessassa vielä ole lavuaaria, kun on niin pirun pieni ja pitäisi siirtää koko höskä toiseen paikkaan.. Tosin koko yläkerta on menossa remonttiin, niin harkinnassa on asuminen alakerrassa vauva-ajan. Hmm.. Onpas tämä vauvan hankinta ongelmallista :p

Lisäilin uusia listalle, tervetuloa! Ja Elämänperhoselle lohdutukseksi että kyllä täällä on muillakin jo melekoinen maha vaikka yhtä tulijaa ainakin ensimmäinen ultra näytti.

Huomenna olisi sitten ensimmäinen neuvolakäynti! Sairaslomalla kun olen, niin päivät on ihan sekaisin ja sydän jätti muutaman lyönnin väliin kun en ollutkaan varma oliko se jo tänään.. Helpotus oli melkoinen kun tajusin että on vasta tiistai :D

Tippuuko teillä muilla paino? Eilinen päivä oli ruokien suhteen taas ennätyshuono, jos ei ois pehmis pysynyt sisällä niin kalorit ois jääny varmaan alle 500.. Mehujäillä ei näytä paljon kiloja kertyvän! Vuorokaudessa paino oli taas tippunu 400g ja ollaan jo aika ennätysalhaisissa lukemissa jos muutamaa viime vuotta miettii. Raskauden aikana paino tippunut jo miltei 4 kiloa, tosin on mistä lähteäkin.. No, onneksi ne sanoo että vauva ottaa ensin mitä tarttee ja äiti saa loput ;)

Zuh & Naatti 9+3
 
Listasta puuttui näköjään ikä. Olen 28 ja synnytyssairaala PHKS.

Meillä ei ole paljon jemmassa vauvan varusteita, joten hankittavaa on. Onneksi saan kaverilta turvakaukalon, sitterin ja kestovaippoja. Rattaat on ja kantoliina. Varusteista tuo kantoliina on ehdoton suosikkini.

Aion käydä np-ultrassa ja mittautetaan turvotus, mutta muihin seulontoihin en ole menossa. Mulla onkin jo ensi maanantaina ensimmäinen lääkärikäynti ja siellä kuulemma ultrataan. Katsovat että salamatkustaja on oikeassa paikassa ja vastaa viikkoja. Ihan kiva, niin ei arvi niin paljon jännittää sinne np-ultraan asti.

Pientä ällötystä on vielä, mutta toivottavasti pahin jo takana. Ennen on jatkunut ihan viikolle 14 asti. Väsymystä on kiitettävästi.

Avilla 8+5
 
Siiirrättekö minun lasketun ajan 6.2.2010 :heart:

hankinnoista: Meidän ei tarvitse hankkia oikeastaan mitään,sillä en "ehtinyt" hävittää vielä mitään,vaikka nuorimmainen on 4v :D Kaikki löytyy ja vaatteitakin iso kasa.
Äitiysvaatteita on varmaan pian ostettava,sillä turvotusta meinaa olla...

Aion käydä kaikki ultrat,mutta mihinkään seulontaan en mene.

Oletteko vielä kertoneet kellekkään pienokaisesta?
itse olen pikkusiskolleni,en vielä muille :)

MiinaJaManu Rv 8+3
 
:headwall: Hävitin koko tekstin mitä kirjoitin....

Helmiläinen meillä on kaikki tallella vaatteet, vaunut, pinnis ym. Ei paljoa tarvitse ostaa. Sitteri ois ehkä kiva...

MiinaJaManu Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, ehkä ekan ultran jälkeen... Jos eivät jo arvaa ennen sitä... :D

Aiotteko ottaa äitiyspakkauksen? Me aateltiin, kun on se raha aikas pieni ja se jotenkin kuuluu odotukseen et saa hypistellä niitä pikkuruisia vaatteita.

 
Hankinnoista, meil on typy vielä vuoden ikäinen niin oikeestaan jos tulokas on tyttö ni vaatetta löytyy, ja on kyllä unisexiäkin pientä vaatetta jonkin verran. Turvakaukalo ja tuplarattaat pitää hankkia mut muuten onneks onkin aika pitkälle kaikki. Jos tulokas onkin poika ni joutuu vaatetta ostaan aika paljon. Pitää tälle kuitenkin jotain ihan uuttakin ostaa ja alan noit pienempiä hankintoja tekeen varmaa just rv20 jälkeen..

Tänään havaittu kivaa etomista aamupvällä.
 
Moikka vaan :wave:
Olen kyllä taustaillu, kun en vaan yksinkertaisesti ole jaksanu kirjoitella |O

Pahoittelut niille jotka ovat törmänneet huonoihin uutisiin :hug: Niitä onkin ollu aika paljon :'(

Galluppia oli tavaroista. Meilläkin on kaikki valmiina paitsi jos tulee poika niin vaatetta pitää hankkia :heart:
Ainoa asia mikä mietityttää on noi rattaat..
Tyttö kun on ensi helmikuussa sitten jo 2v 8 kk ajattelin ettei enää rattaita tarvitse välttämättä??
Mutta sisaruslauta pitää varmaan hankkia?
Äitiyspakkauksen haluan :wave: koska ainakin pääsee hypistelemään niitä pieniä vaatteita ja tavaroita :heart:

(.) Huomenna aamuna on totuuden paikka kun pääsee ultraan :D
Luulisin, että siellä joku on kun niin huono olo on ollu :x Tuulimunassa ei ollu mulla minkäänlaisia oireita vaikka eihän se aina näin ole :/

Fi0na
 
Taas yksi päivä melkein takana ;)

Meillä ei ole enää tallella vauvatavaroista muuta kuin sänky :ashamed: Tuon kuopuksen piti jäädä viimeiseksi, mutta sitten vauvakuume yllätti ihan täysin ja vei mukanaan. Olen ostellut esim. huuto.netistä vaatteita ja kirpputoriltakin on löytynyt jotain satunaisesti. Vaunut ostan uutena, kaikki muu tulee olemaan käytettyä (paitsi tietty äitiyspakkauksen vaatteet ym).

Mä olen tällainen kierrättäjä enkä tapaa ostaa noille muillekaan lapsille uusia vaatteita lukuunottamatta ulkoiluvaatteita ja kenkiä :whistle: Huuto.net ja kirpparit on kovassa käytössä jatkuvasti ja sieltä tekee ihan kivoja löytyjä kun vaan jaksaa penkoa B)

Ja tää huono olo vaan jatkuu... Tänään on mennyt tomaatteja, tuoretta ananasta ja pehmistä... :p Ajatuskin lämpimästä ruuasta saa voimaan NIIN pahoin :x :x :x Lapsetkin haluais vaan syödä herkkuja ja pistävät vähän pientä kapinaa pystyyn, kun heidän pitää syödä kunnon ruokaa :whistle:


Develly ja Menninkäinen 7+0 :heart: *poks*
 
Oi pehmistä... :p
Mulla tuli hirvee himo roskaruokaa ja käytiin äsken Mäkissä.. seurauksena hirvee turvotus ja huono olo :x :x :ashamed: Kyllä sitä voi olla tyhmä ja mielitekojensa vietävänä :whistle:
Täytyy kyl alkaa vähän kontrolloimaan paremmin tätä jo painonnousunkin takia. Helpotti kuitenkin kun th eilen rauhoitteli,ettei pidä siitä stressiä kantaa. Mulla ei lähtöpaino ole kuitenkaan mikään hirveen paha,mutta kun pelkään sitä nousua niin kovin :ashamed:
 
Petite, mun piti mennä eilen suoraan töistä kauppaan, mutta poikkesinkin ihan ekana mäkkärissä. :LOL: Kaiken huipuksi tilasin hampurilaisen, josta en ole ikinä edes erityisesti pitänyt.

Mulla on nälkä koko ajan. Syön melkein tunnin välein ja vatsa kurnii jatkuvasti. Aina löytyy jotakin, mitä tekee mieli syödä. Sitten uutena oireena on järkyttävä huimaus. Ei voi seistä paikallaan kovin kauaa ilman, että tuntuu, että silmissä sumenee.
 
Onpas täällä tapahtunut sekä hyviä että huonoja asioita...olen ollut lomalla viikon. Ihan pystyin rannallakin olemaan, vaikka pahaolo on nyt aika kauhee!!
Mitä te muut syötte? Ei tee niin ku mitään mieli! Ja pitää syödä tunnin välein tai tulee tosi kauhee olo...
7+3 ja alkaa kohta uskoo, että kyl tää tästä! (3km takana...)
 
täälä oli kiva päivä, kaveri kävi poikansa kanssa kylässä B) tänään taas ollut mahan nippailuja, mutta kai ne on jotain kohdun kasvamista tms. Vielä 3 päivää, sitten alkaa kesäloma B) ekaan neuvolaan ei malttaisi odottaa, se on vasta 13.7. Koska aikaisintaan neuvolassa voidaan kuulla sydänäänet?? :whistle:
Nanna 6+0 :heart:
 
Mulla huomenna eka neuvola...ja aamulla lääkäri.
Pahoinvointi on nyt niin kamalaa...mikään ei pysy tänään taas sisällä ja tuossa illasta oksensin jo verta :/ Varmaan on niin kovilla toi rööri tuolla jo. Pari tuttua jo kommentoi tilaani et mikä sulla on kun olet niin kalpea..... :/
 
Hankinnoista oli puhetta. Meiltä ei luonnollisesti löydy mitään, koska esikoista odotan. Hankintalistasta tulee siis aika pitkä ja vielä kun tietää oman luonteen, että kaikkea kivaa on saatava, niin voi olla että joutuu vähän penniä venyttämään :headwall:

Roskaruokaa on tullut myös täälläkin syötyä ja lähes joka kerta siitä on seurannut huono-olo. Pitäisi saada mieskin käännytettyä "terveellisiin elämän tapoihin", niin olisi helpompi olla vahva houkutuksia vastaan :)

Ylihuomenna ensimmäinen neuvola. Toivottavasti yritetään kuunnella sydän ääniä, mutta voi hyvin olla ettei sieltä mitään kuulu.

Huonovointisuus on helpottanut lähes täysin, välillä pientä etomista. Muutaman päivän on ollut aikamoisia mahakipuja, vihlaisuja ja viiltoja. Lisäksi finnejä alkaa ilmaantua, arg.

Huomenna alkaa masuilla uusi kuukausi
:heart:

HelmiHaave ja uusi mahdollisuus rv 8+3 (9+4)
 
Huomenta, sehän on muuten jo heinäkuu!!! Zuh varmaan laittaa uuden pinon,jahka ehtii :heart:
Ikuisuus, lohduttavaa et muutkin repsahtelee :saint: Tää pahoinvointisuus jatkuu täälläkin ja painottuu täysin iltapäivään ja iltaan. Iltaisin sängyssä on tosi kelju olo, selibaatti siis jatkuu miehen kiusaksi :ashamed: :/

Noista np-ultrista piti kysellä! Meillä joku ihme raja 12viikkoa niissä, ja mä jo huolestuin,että miksi se pitää niin myöhään varata, eikös se ollu takarajana? :eek: Mutta siis kuulemma aikaisintaan 21.7. voin mennä,niin neuvolasta sanottiin ja silloin on jo rv 12. Soitan iltapäivällä,sittenpä selviää..

Meillä ei tosiaan 9+ viikolla vielä kuunneltu,joten piinassa eletään edelleen. Pakko vaan uskoa,et on siellä pakko joku olla,kun olo on tätä luokkaa ja maha kasvaa. :whistle:

Petite ja mimmi 9+1
 
Se olisi kesäloma nyt..
Pari viimeistää päivää menikin pelkällä suomalaisella sisulla, alkoi olla jo niin tukalaa olla töissä kun olotila vaihteli huonosta hyvään ja takaisin monta kertaa. Nyt saa kotona röhnöttää oman jaksamisen kanssa ihan vapaasti :)

Hankinnoista, meille tulee ensimmäinen yhteinen, mutta edellisiltä lapsilta on tänne jäänyt vaunut, joten ne tulee ainakin jonkinasteiseen käyttöön. Todennäköisesti ostan toiset vaunut, "metsäkäyttöön" tarkoitetut, käydään paljon koirien kanssa metsässä, ihan lenkkipoluilla yleensä kävellään, joten vaunujen täytyy pystyä toimimaan siellä hyvin.
Kaikki muu täytyykin ostaa, yritän ostaa lähes kaiken käytettynä mikä on järkevää ostaa ja pakolliset uutena :)
En ole niin tarkka siitä että kaiken täytyisi olla uutta!
Äippävaatteita olen muutamia huutanut jo huutonetistä, en ole ennen sieltä huudellut, mutta nyt täytyi koittaa ;)

Maanantaina sain ajan ultraankin, se olisi 22.7, eli sellainen 3viikkoa vielä. Jännäks menee onko siellä sillon kaikki hyvin, ja sen jälkeen täytyy alkaa kertomaan pikkupikku salaisuudesta muille!

Laitetaas uusi kysymys:
Meinaatteko käyttää kestovaippoja vai kertakäyttöisiä?

Ups, unohtui.. 8+5
 
Onpa ollut paljon huonoja uutisia, mutta onneksi löytyy hyviäkin kuulumisia. :hug:

Meillä ei ole mitään vauvatavaroita tallella, enkä niitä uskalla vielä edes ajatellakaan. Jospa sitten kun viikkoja alkaa olla yli 20.

Huomenna olis eka neuvola, neuvolasta jo kyl terkka soitteli kuulumisia, kun oli koneelta katsonut mun tietoja. Edelleen siis vuotelee, varsinkin jos liikkuu enemmän. Pitäis kai maata paikallaan, mutta kun ei malta ja lapsetkin on hoidettava.

omenaruusu 8+2
 
Vaipoista Mua kyllä kiinnostaa tuo kestovaippatouhu, ja aiemmin olin ihan varma, että niillä mennään. Nyt oon kuitenkin alkanut miettiä realiteetteja ja päätynyt siihen, että varmaan kotioloissa käytetään kestoja ja vierailuilla ja kaupungilla sitten kertiksiä.

Oon ollut aivan mielettömän väsynyt jo viikon ajan. Nukun 12h yöunia aivan helposti ja tuntuu, ettei ne unet auta yhtään. Hankalaa, kun töissäkään ei oikein pysty keskittymään mihinkään väsymyksen takia ja vapaa-ajalla jos näkee kavereita, tuntuu, että on jossain ihan muissa maailmoissa. :ashamed: Kyllä tää alkuraskaus nähtävästi ottaa koville... Sellasta etovaa oloa on ollut useampanakin päivänä, mutta oksentanut olen vain sen yhden kerran. Kaikkia muita hankalia oireita sitten löytyykin.

Eilen teki maailman eniten mieli valkohomejuustoa ja kirosin sitä, että tässä täytyy vielä monia kuukausia odotella, että sellaista herkkua voi syödä. Kahvi ei enää oikein maistu, vaikka ennen on ollut pakko saada vähintään aamukahvi.
 
Hankinnoista...meillä on tuon esikoisen jäljiltä oikeastaan kaikki tallessa. Turvakaukalo on ostettava uusi, sen myin ystävälleni. Jos uusi tulokas on poika niin vaatetta piisaa, mutta jos sieltä tyttö tupsahtaa niin sitten joutuu prinsessa mekkoja ostamaan ;) :whistle:


Itse kierrätän kovasti. Myyn ja ostan käytettynä, tietysti joitain tavaroita uutenakin. Mutta esim. pinnasänky, jatkettava sänky ( mikä junnulla nyt käytössä ) ja vaunut olen ostanut käytettynä.



Meillä käytettiin ainoastaan kertakäyttö vaippoja esikoisen aikana, nyt olen vähän utelias kokeilemaan kestoja. Te jotka niitä käytätte niin kertokaas ja suositelkaas! Antakaa kullan arvoisia vinkkejä! =)


(.) Töissä olo on ollut niin tuskaista, että tänään annoin periksi ja hain sairaslomaa. Olo on jälleen karmea, oksentelu tuli takaisin ja väsymys on sanoin kuvaamaton. Hieman vain ristiriitainen tunne, "hävettää" olla kotona makaamassa, kun töitä olisi kovasti. Ja enhän minä edes tiedä onko masuasukkia ja onko kaikki hyvin`? Lääkäri ei ultrannut, kyseli vain onko kipuja tai vuotoja? Vastasin ei ole. Lohdutteli että silloin varmasti kaikki olisi hyvin. Mene ja tiedä, toivotaan parasta. :ashamed: =)

Herkkyys sen kuin lisääntyy, itku on hyvin herkässä. :'(


Maanantai aamuna olisi eka neuvola ja sitten maanantai iltana neuvola lääkäri. :heart: =)

Nyt on pakko mennä pitkäkseen ja nukkumaan.

Mukavaa heinäkuun alkua kaikille! :flower: :)

 

Yhteistyössä