*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Pitikin sanoa tuo ääneen, äsken tuli taas niin hirveä olo että halasin pönttöä oikein urakalla. Kamala tunne, kun vatsassa ei ole enää mitään ja silti yökkimisrefleksi vaan jatkuu...

Hankinnoista Meillähän ei mitään ole valmiina, kun esikoista odotetaan. Käyn paljon kirpputoreille muutenkin, niin ajattelin jossain vaiheessa raskautta alkaa katsella vaatteita ja tarvikkeita myös masuasukille. Tuo vauva-aikakin on niin kovin lyhyt ja lapsi kasvaa niin nopeasti, ettei millään viitsi ostaa kaikkea uutena. Ja onhan se tietenkin myös rahakysymys. Meillä mies on opiskelija vielä reilun vuoden ajan, eli rahatilanne ei ole mikään kaikista parhain. Sitä paitsi onhan kierrättäminen ideologiana jo melko viehättävä. :) Vaikka olenkin melko kranttu käytettyjen tavaroiden suhteen, ostan vain todella hyväkuntoisia vaatteita, kun niitäkin kuitenkin löytyy.
 
Heippa vaan kaikille

Mä olen täällä sivusta seuraillut taas pari päivää tätä keskustelua..Paljon on tapahtunut lyhyellä ajalla. :hug: niille jotka ovat kokeneet kovia menetyksen muodossa...
:flower: tervetuloa sitten uusille...

Täällä edelleen epäilyttää tämä olotila. Pitäs odotella 20. päivään saakka et pääsis sinne ultraan..oireet ovat kadonneet kokonaan. Ainut on valtava kuumuus ja mahaan sattuu välillä(n.kerran päivässä) ja tunne on sellainen menkka kipumainen. Verta ei kumminkaan ole tullut joten eiköhän se maha asukki siellä oleile. Ja vatsa on turvoksissa...

Avopuolison pappa kävi Saarenmaalla ja toi öhkömönkiäiselle todella paksut tumput ja villasukat..Meillä siis on sukulaisille kerrottu, kun tämä on niin suuri asia heidän mielestään ja tätä raskautta on heidän puoleltaan odotettu ja toivottu.

Meillä kans melkein kaikki pitää ostaa. Pinnasänky löytyy "anoppilasta", on avon ja sen siskon vanha eli kun hieman laittaa maalia pintaan niin hyvin menee..ikäähän sängyllä on se 25 vuotta mutta uuttakaan en raaski ostaa kun vanha on tallella. Siihen sitten vaan patja on ostettava. Vaunut meinasin ostaa käytettynä tai sitten kun mallistot vaihtuu niin alennusmyynnistä. Vaatteita olen muutamia jo huuto.netistä huudellut ja parit bodyt alennuksella ostanut. Tässä vaiheessa on vain niin hankala ostaa mitään, kun sukupuoli on hakusessa. Kaikki vaatteet kun tuppaa nykyään olemaan melkeinpä joko tytölle tai pojalle ja sellaisia molemmille käyviä on hyvin vähän. Turvaistuin autoon ostetaan uutena ehdottomasti. Onneksi avopuolison vanhemmat ovat sen luvanneet ostaa. Hoitopöytää ei varmaan meille edes tule kun kämppä on muutenkin tavaroita ja huonekaluja täynnä eli ei mahdu...saahan tuon vaipan vaihdettua lattiallakin tai sängyllä =)

Mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille...Täytyy alkaa syömään ja siivoamaan :)
 
Tänne ilmottautuu yksi helmikuunodottaja lisää,nyt on 6+1 viikkoja,olo ihan järkyttävä,pakko tänään pyytää jotain reseptiä kun ei pysty syömään mitään ja oksentamassa voisi käydä kokoajan,toisaalta töissä pakko olla vaikka en onneksi täällä mitään joudu tekemäänkään,mutta kotona olisi 2 isompaa lasta jotka tarvitsee mua ja ei yksinkertasesti edes uskalla puhua tai tulee oksennus,mutta se siitä:)

Tänään kävin viemässä labraan pissanäytteet joista otetaan sitten hcg arvot,tulehdusarvot ja ainakin raskaustesti,onneksi tänään kuulee jo vastaukset ja jännittää pirusti onko siellä kaikki ok ja näkyykö niissä ylipäätäsä mitään erikoista kun on pari viikkoa tässä vuotanut joka päivä todella niukasti,lääkärin mielestä tuskin km mutta jotain erikoista varmaan:(

yksityiselle on varattu varhaisultraan aika,mutta sekin on vasta ensi to,ei millään jaksaisi sinne asti oottaa että saa tietää sykkiikö siellä sydän vaiko onko elämää ollenkaan,tosin raskausoireet onneksi puhuvat vähän vastaa.

helpotti kun pääsi vähän valittamaan =)
 
Voisin tietysti itsekin vastata tuohon omaan kysymykseeni :LOL:

Ensin ajattelin käyttää vain kertakäyttöisiä vaippoja, mutta nyt kun hiukan enempi niistä on tietoa, vaikkakin vieläkin minimaalisesti niin alan kääntyä sekakäytön linjalle.
Jotenkin kylässä tuntuu aika vaikealta kuljetella likaisia kestovaippoja, mutta taas jatkuva muoviin pukeminenkin ei houkuta kertakäyttöisten kohdalla.
Katsotaan nyt mihin sitten kokemus aikanaan kuljettaa :)
 
Hankinnoista Pinnasänky meiltä vielä löytyy, mutta muut: vaunut, turvakaukalo ja sitteri pitää hankkia. Varmaan tossa joskus rv20+ aletaan hankkimaan.

Vaipoista
Esikoiselta käytin ainoastaan kertakäyttövaippoja. Kakkoselta seka kertäkäyytö- että kestovaippoja ja tarkotus olis nyt tämän kolmannen kanssa käyttää molempia.

Tervetuloa jontsulii ! :flower:

t.pojatx2 ja vauveli rv 7+0
 
kiitoksia pojatx2! lääkärillekkin soitin ei tiennyt kuulema hcg määrää,mutta plussaa oli,seula kuulema puhdas,mutta hieman nitriittiä löyty,mitä lie toikin sitten tarkottaa,huomenna saan tulehdusarvot tietää niin ehkä sekin selittää sitten jotain lisää.
 
Neuvolassa käyty :)
Pikkuinen papu ja :heart: syke löytyi. LA ajaksi tuli nyt 6.2,mutta saattapi tuo vielä nt-ultrassa muuttua. Muutenkin kaikki hyvin,pissa puhdas jne.. :D

dejavuu ja papu 8+4

Zuh laskettua aikaa voi siis muuttaa yhdellä päivällä eli 6.2 :D kiitos!
 
Noh... nyt se vuoto alkoi sitten täälläkin :ashamed: Tosin ei vielä mitenkään paljoa, mutta silti... Tosi hauskaa :ashamed: :ashamed:

Kai se on huomenna mentävä taas näytille, jos tämä tästä nyt vielä jatkuu... :/
 
Heips,

Uskaltauduin vihdoin tänne jakamaan kokemuksia, koska huoli on suuri. Viime keskiviikkona (24.7.) eli viikko sitten käytiin varhaisultrassa ja tosi voimakas syke näkyi. Torstaina alkoi sitten ruskea vuoto, joka on melkeinpä joka toinen päivä runsaanpaa ja sitten taas hiukan vähenee. Lähinnä olen huolissani, että huomenna sitä on kestänyt jo viikon verran. Nyt kysyisinkin oliko teillä joillain näillä viikoilla vuotoa ja kauan kesti? Ja kuinkahan kauan kestää kun alkaa enteillä keskenmenoa? Tosi yksilöllistä kyllä varmaan Kiitos vastauksistanne jo etukäteen.

Tänään oli neuvola ja eikös minun tsäkälläni siellä ollut harjoittelija/kesäapulainen, joka ei tiennyt mistään mitään. No kaipa heidänkin täytyy saada harjoitteluaikansa, mutta nyt ei ollut sopiva hetki siihen minun puolestani...lukenut olen että voi olla normaalia tai sitten ei

Tänään 7+6 :heart: :ashamed:
 
:hug: niille joita vuotoa ollut,toivottavasti olisi sitä harmitonta

:wave: uusille,tervetuloa ja onnea plussasta :heart:

Hankinnoista meillä nyt pitäs lähes kaikki löytyä valmiina,ku kuopuskin on vasta 1v3kk,enkä kyl esikon jälkeenkää mitään myyny ku haaveissa oli toinen heti perään,mut turvakaukalo joudutaan varmasti ostamaan,haluun isofix-kiinnitteisen :D mut jos vaik sais sen kaverilta käytettynä,kirpparilta yms. en kyl uskaltais lähtee ostamaan.Sit mä oon miettiny et kuin mä kuljetan kahta noin pientä,mut en oo viel päättäny haluunko tuplavaunut vai mennäänkö rintarepulla :/ kokemuksia mielellään,jos joltain löytyy :wave:

Kestoja meillä tullaan käyttämään pääsääntöisesti,niinkuin nytkin,mä oon varmaan niistä hyvä mitää puhumaan,ku ei itelläkää oo ihan termit hallussa :ashamed: mä vaan käytän niitä,mut alkuun käytettiin harsoja ja kuorivaippoja,oli must hyvä vaihtoehto,koskas noit kuoria ei tarvinnu ostaa kamalasti,ku niille riitti pelkkä huuhtelu,jos ei nyt ihan peessä ollut :D ja nyt käytetää taskuvaippoja,mut liekö äidissä vikaa ku tuntuu et meillä falskaa vähän väliä,tosin päikkäritki meil on pitkät ni tuntuu ettei millään saa riittää imukykyä koko ajaksi,villikset ois hyvät,mut mä oon jotenki huono niitä käyttämään :ashamed: :headwall: pyykkiä pyykkiä!

Johan mä kehumaan ehinki et on ollu jo ihan hyvä olo,kunnes eilen päivällä lähdettiin pönttöä halailemaan ja tänään heti aamusta uusiks :x toisaalta se on ihan hyvä ku tietää et oksentamisen jälkeen olokin paranee :) pakko ois syödä,mut ku oikee mikää ei maistu,pakaste marjoja kävin hakemas kaupast et ois ees jotain tosi kylmää

Huomenna tuleekin jo iso POKS

Kengu ja pikku-Ruu 9+6 :heart:
 
Ultrassa käyty ja ollaan taas yhtä 80 e köyhempiä :(
Mutta kyllä maksan jos SYKE näkyi!! ja öttömöntiäinen oli OIKEASSA paikassa :heart: :heart:
Kyllä tuli kyynel silmäkulmaan kun gynekologi sanoi, että hienosti sykkii sydän ja on oikea taistelija kun jo niin liikkui ;)
Olen vaan pidemmällä kuin arvelin/laskin eli luulin, että on 6+2. Olikin jo 7+0 :D
En kyllä tajuu miten kierto oli muka niin lyhyt kun muuten se on ollu siinä 34-38..

Eli jo jaksat Zuh vaihtaa la ajaksi 16.2.09, kiitos ja kumarrus!

Fi0na 7+0
 
Hei!
Meille tulee esikoinen helmikuun lopulla (toivottavasti ). Olen jo 37- vuotias ensisynnyttäjä siis. Eipä tässä vieläkään ymmärrä olevansa raskaana. Ehkä sitten ekan ultran jälkeen uskoo todeksi. Tosin kaikki oireet on "oppikirjanmukaiset"; rinnat kipeät ja turvonneet, "menkka"kipuja, oksua, mielialaheilahteluja, kuvotusta ja hajuaisti sitä luokkaa että tulliin voisi huumekoiraksi lähteä...
Sairaslomalla olen ollut jo huhtikuultalähtien, olin leikkauksessa. Varmaan siksi tärppäsikin kun työstressi poistui . Vielä ainakin 3 kk saikkua jäljellä, sitten voikin melkein jäädä jo mammalomalle.. Tosin nyt sitten on taloudellista stressiä kun kelan sairasraha aika niukka, mutta ehkä tämä saikku vauvalle siunaus, voi ottaa rauhallisesti ja keskittyä mahan kasvattamiseen ;) ! Tehilla 6+2
 
Kaikille, jotka miettii paljonko paino saisi nousta odotusaikana: :D

http://www.terveysportti.fi/pls/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=nix01161

Mulla ei ihan esikoisen kanssa menny oikein. Painoindeksi oli alussa 25 ja kiloja tuli 25kg! Kakkosen kanssa tuli ihan suositeltu määrä.

 
Mä tulin töistä, niin mies ja tyttö oli lähteny mummolaan, mikä ihana rauha!tein tuossa juuri itelle wokkivihanneksia broilerinsuikaleiden kera ja vielä kermaa päälle, nam :p
Täälä ei sen kummempia, monella täälä oli ollut tuota vuotoa, sehän voi olla ihan vaaratonta, mutta kannattais silti varmaan ainakin soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa, ihan oman mielenrauhan vuoksi.
2 päivää kesälomaan... :D TERVETULOA UUDET!
NANNA 6+1 :heart:
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa :)

Oli pakko tulla kertomaan heti uutisia, kun olin tänään keskenmenon takia kontrolli-ultrassa. Eihän siellä kohtu ollukkaan tyhjentyny vaan siellä oli pieni alkio jonka sydän sykki :heart: ja vastasi viikkoja 8+2 :D Voi, ette arvaa kuinka onnellinen mä olin ku lähdin kotiin päin ajelemaan!! Lääkäri kyllä käski ottaa rauhallisesti innostuksen kanssa, koska keskenmenon vaara on edelleen, kun vuodan vieläkin välillä ihan kirkasta verta..syytä ei kyllä saatu selville.

Kuvassa näkyi kyllä jotain kummaa vaaleeta aluetta, mistä lääkäri ei osannut sanoa mitään, myös erikoislääkäri kutsuttiin paikalle, eikä hänkään tiennyt mitä se oli, ehkä istukka näytti vielä oudolta(voi kuulemma näin alussa vielä näyttää). Heti taas ronkkimisen jälkeen aloin vuotaa, mutta onnex on jo vähän rauhottunu.. On tää silti toisaalta niin ihanaa ja toisaalta taas niin kamalaa kun pitää elää pienessä pelossa koko ajan :(

Mutta pääasia nyt tällä hetkellä, että olen siis edelleen raskaana ja laskettu aika olis 8.2. :heart: Tietysti pienellä varauksella tässä mennään, mutta ei voi olla iloitsematta :D

Anteex omanapaisuus ja hyviä vointeja kaikille!!!
 
Happy-82, aivan ihania uutisia sinulla!! :heart: Toivottavasti kaikki menee nyt loppuun asti hyvin! Pääasia, että kohdussa näkyi pikkuinen ja pikkuisen syke.

Vuotajille todella paljon tsemppiä ja toivotaan, ettei vuoto ole mitään vaarallista. Tässä pinossa on kyllä ollut aivan liikaa vuotoja ja huonoja uutisia...
 
MiinaJaManu: Itselläni on samanlainen tapaus kuin sinulla. Odotin kaksosia ja parisen viikkoa sitten aloin yllättäen vuotamaan reilusti kirkkaan punaista verta. Silloin ultrassa ei nähty vielä mitään ja epäiltiin, että keskenmeno on tulossa. Viikon ajan tuli sitten ruskehtavaa vuotoa hetkittäin ja viikon päästä ultrassa näkyi syke ja toinen alkio oli surkastumaan päin. Koko ajan on ollut sitten rusehtavaa vuotoa, mutta nyt parina päivänä pientä punaista vuotoa. Pelkään koko ajan, että tämä toinenkin tulee pois. Pääsisi vain äkkiä seuraavaan ultraan joka on viikon päästä. Odottavan aika on pitkä :|
Monestikohan mies saa kuulla mun raivareita ennen sitä :LOL:

Firefox 8+0
 
Tervetuloa uusille odottajille ja mielettömän paljon onnea Happy-82:lle. Aivan mieletöntä :heart:

Vaipoista oli puhetta. Itse en ole vielä asiaa pohtinut, mutta varmasti ainakin kokeilen kestovaippoja.

Helmikuu10
kyseli vuodoista. Kuten olet varmasti huomannut, niin täällä vuotelee vähän jokainen välillä. Itselläkin tuli tänään taas rusehtavaa vuotoa ja kyllä se joka kerta pelästyttää. Oletko laskenut, että voisiko olla kuukautisten aika? Itselläni voisi olla ne päivät kyseessä, joten yritän rauhoitella sillä ajatuksella mieltäni.
Itse vuodin 4 päivää, ennen kuin keskenmenoni huhtikuussa alkoi. Mitä jos menisit käymään kunnallisessa. Saisit varmaan lähetteen gynen polille ja he voisivat tarkastuttaa tilanteen ja saisit mielenrauhan. Uskon kuitenkin vahvasti, että kaikki on hyvin.

Huomenna neuvolaan aamusta. Jotenkin on tosi epävarma olo taas tämän raskauden kanssa vaikka oireita onkin.

Hyviä vointeja kaikille ja öitä helmimasut.

HelmiHaave ja uusi mahdollisuus rv 8+4 (9+5)
 
Kiitos tosi paljon kannustavista kommenteista. Huomasin muuten kirjoittaneeni, että varhaisultra oli 24.7. , heh eli oli tietty 24.6. On tämä vaan niin stressaavaa, vaikka olen yrittänyt ajatella että eihän km:llekään mitään voi.

Olen siis 32v. ja odotan toista lasta, esikoispoika (-07). Laskettu aika 10.2. ja Jorvi.
 
HAPPY-82 Ihanaa :heart: :heart: Onnea! Ja tsemppiä, että kaikki menee jatkossa hyvin!

Täällä tapahtui ihme tänä aamuna: ei tarvinnu oksentaa! =) Olen viikon ajan oksentanut joka aamu, mutta tänään oli siltä osin ihan hyvä olo. Muuten on aika voimaton olo kyllä vielä ja huimaa aika paljon. Voi olla että se tulee tuossa myöhemmin vielä... :x

Tiedättekö muuten mihin se liittyy, kun huimaa ja kuumottaa hassusti?
Tai onko teillä muilla tätä? On kyllä ollut kotitöiden kannalta ihan turha viikko tämä, kun en ole mitään oikein pystynyt tekemään. Hyvä, että oon lapsista huolehtinut, niin sitten oon ollut jo ihan naatti.

Mulla on tämä väsymys, voimattomuus ja pahoinvointi ollut nyt vähintään kolme kertaa pahempaa kuin aiemmissa raskauksissa. Kävi jo mielessä, että oisko kaksoset kyydissä?! (Ei olisi mikään ihme, isäni on kaksonen, mummoni on saanut kahdet kaksoset, joten suvussa on kaksosia) Ja lisäksi tuo mahan kova kasvu/turvotus on ihmetyttänyt, kun ei se tällaista ole aiemmin ollut. Painokaan ei ole noussut, joten lihomisesta ei voi olla kyse...
Toki voihan siellä olla vain se yksi, mutta oireet on vain tässä raskaudessa voimakkaammat, mutta mistä sitä ikinä tietää...

Jos jollain teistä on kaksoset tai jollain tutullanne on, niin erosiko oireet yksösraskauteen verrattuna jotenkin?



 
Me ollaan käytetty kertiksia molemmilla lapsilla... Nyt ehkä voisin kotona kokeilla kestojakin, saa nähdä miten käy! Kiinnostus vaan ois kova, ja tuleehan sitä pyykkiä kuitenkin ihan kamalasti et sen puoleen ihan sama.
Huono olo vaan jatkuu.... En oksenna mut kuvotus on kamala koko ajan, syöminen auttaa, mutta kun mtään ei oikein tee mieli! Toisaalta ainakin jonkinlainen varmuus raskaudesta pysyy yllä kun ei muuten mitään konkreettista ole vielä tiedossa. Paitsi mahan kasvu! Olen itsekin ruvennut pohtimaan kuten pojatx2 et voisko olla kaksoset? Meilläkin on sukurasitteena semmosia :LOL: tullut molemmista suvuista minun puolelta siis... monetkin. Mies kyllä oikein toivoo kaksosia, ite en niinkään... Neljä lasta ois sit... huh! No ootellaan ultraa =)

 

Yhteistyössä