*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Mä oon aivan varma et tämä on mennyt kesken. Sanokaa sitä vaistoksi, kokemukseksi tai kropan tuntemiseksi, mutta siltä nyt tuntuu, oon täysin varma. Oireet on vähentynyt tässä parin päivän aikana, olo on jo ihan normaali. Kiukuttelu on tullut kuvioihin mikä on mulla selvä menkkaoire, raskausaikana olen rauhallinen. Lämmöt on laskenut alle 37 ja napukka on alhaalla ja auki. Odotan vuodon alkavan parin päivän sisällä.

rv 6+2 :'(
 
[volinaa] Mua on oikeesti alkanu pelottaan et onko tuolla elämää ollenkaan kun mulla alaselkä kipuilee. Siis VÄHÄN samantyylisesti ku sillon ku lähin esikoista puskeen ja sillon kuitenkin synnytin. Tästähän mä saan hienosti käännettyä asian niin että mulla kohtu supistelee koska siellä ei ole elämää. Ei, en vuoda enkä mitään eikä kipukaan ole kokoaikaista. Jotenkin vaa ku asiaa mietin ja pyörittelen ni saan sen tolleen. Ja varsinkin kun esikoisesta ei ollu mitään tällästä eikä minkäänlaisia kipuja. [/volinaa]

Tartteekin kaivella juttuja esikoisen odotuksesta et millon mulla tarkalleen alko siit mitkään. Tosin eipä raskauksiakaan pitäs vertailla kun ne voi olla niin erilaiset.

Olis nyt vaan nopeesti heinäkuu ni luulen et sitte menis aika nopsaan siihen ultraan :)

Annien ja Casper rv6+0
 
Hajuista. En ole muuten huomannut hajuaistissani muutoksia, mutta olen töissä sairaalassa ja ennen raskautta eritteiden kanssa työskentely ei ole tuottanut vaikeuksia. Nyt on kuitenkin päivittäistä kakomista ja joudun välillä päivystämään roskiksen luona siksi, etten oksentaisi. Kertaakaan en ole kuitenkaan oksentanut. Pelottaa, että miten hoidan työni, jos tämä pahenee.

Edelleen melkein ainoa raskausoire on kipeät rinnat. Nyt ne on jo niin kipeät, ettei enää pysty nukkumaan mahallaan. Kaikki rintaliivit alkaa olla pieniä, mutta en halua ostaa suurempia, jos nämä tätä tahtia vielä kasvavat, ettei taas joudu ostamaan uusia. Mies ei ole saanut koskea rintoihin enää pariin viikkoon.

Huh, olis vaan heinäkuun puoliväli ja eka neuvola ja sitten oiskin enää pari viikkoa ultraan.

ikuisuus ja tulokas 7+1
 
Heips!

Täällä olisi yksi odottaja lisää joukkoonne :wave:

Laskettuaika olisi 14.2 :heart: Ja tulokas olisi pikku kakkonen. Esikoinen, pikku neitimme on syntynyt 12/07 :heart:

Olen silloin tällöin käynyt kurkkimassa pinoa, mutta en ole läheskään kaikkia juttuja lukenut, joten tää eka kirjoitus on aikasta paljon omaa napaa :ashamed:

Neuvolan varasin ja aika on (vasta) 16.7 eli silloin taitaa viikkoja olla 9+3. Olo on ollut heikko ja jos en syö lähes koko aikaa niin olo muuttuu etovaksi :whistle: :x Lisäksi väsymys on aivan uskomatonta |O Miten olinkaan kaikki nämä oireet unohtanut :) Ja hajuaisti on parantunut ja ei ollut tänä aamuna kaukana oksu, kun pesin neidin kakkapyllyä :x Mutta koetan jaksaa ajatella positiivisesti, että kaikki nämä oireet vaan kertoo siitä, että elämää taitaa massussa olla ja ainakin esikoisen aikaan väsymys ja etova olo helpotti jo ennen viikkoa 12 =) Onneksi miehellä alkaa kesäloma viikon päästä :D

kirjoittelen taas lisää :)

-veeruska-
 
Laitan tän kysymykseni uudestaan jos saisin vielä lisää vastauksia:

Kuinka aikasin teillä on ydänääneet kuuluneet neuvolassa? Millä viikoilla?

Täällä pahoinvointi jatkuu. Ja vatsan turvotus on kamala.

 
Löysin vanhat odotuskortit ja mielenkiintoisia havaintoja
esikoinen eka ultra 9+4 vastaa viikkoja 8+3 (syntyi päivää ennen la) sydänäänet kuuluneet 9+2
toinen eka ultra 11+1 vastaa viikkoja 10+5 (syntyi reilua viikkoa ennen la) sydänäänet kuuluneet 11+2
kolmas eka ultra 8+2 vastaa viikkoja 7+3 (syntyi viikkoa ennen la) ekat sydänäänet 8+2
neljäs eka ultra 7+0 vastaa viikkoja 7+0 (syntyi noin viikkoa ennen) ekat sydänäänet 12+1

Eli lähes kaikilla lapsilla eka ultrassa koko ei ole vastannut viikkoja vaan olleet pienempiä kuitenkin syntyneet ennen la ja olleet kooltaan 3600-4000g :saint:
 
Kolmaosta kun olen odottanut niin olen täyttänyt odotuspäiväkirjaa (liberon). Viikolla 8+2 on ollut niin oireeton raskaus ja olen pelännyt että en olekaan raskaana ja olen käynyt yksityisellä ultrassa. Pikkuinen on kuitenkin löytynyt ja syke myös :heart:
9 viikosta lähtien on alkanut aamupahoinvointi ja väsymys (ihmeen myöhään?). Viikolla 14 on pahoinvointi alkanut helpottaa....
 
Itse olen tänään täytellyt noita neuvolapapereita. Melkoinen kasa täytettävää ja tosi, tosi tarkkaan kaikki kysellään. Lähinnä päänvaivaa aiheutta tollaset kysymykset, että luettele viimeisen 12 kuukauden ajalta kuukautisien kiertoväli? Itsellä just oli vajaa vuosi sitten tuota anemiaa ja kuukautiset oli mitä oli... :xmas: Alkoholin käytöstäkin kysytään viikko annosta ja itsellä tuo kulutus ei ole viikko tasolla. Lähinnä annos tai kaks per pari kuukautta. Joo, mutta rassaavia kaavakkeita! :headwall:
 
Täällä oireet edelleen poissa. Välillä ällöttävä olo iskee, mutta muuten kaikki ihan hyvin. Rinnat on arat ja liivit pienet, mutta täytyy ostaa myöhemmin uusia kunhan hieman vielä kasvavat.
Nyt töissä kirjoittelen.. takana olisi 9,5h töitä ja edessä olisi 3,5h vielä. Onneks näitä pitkiä päiviä ei ole kuin silloin tällöin..nyt kolmen viikon aikana kyllä enemmän kuin pitkään aikaan. Väsymys meinaa painaa...

Nyt jatkamaan töitä...

Tänään myös poksuu eli viikkoja olis neuvolan tätin mukaan 7+0... :heart:
 
Tämä tuli kyllä ihan puun takaa :(

Perjantaina vähän tuon viimeisimmän viestini jälkeen alkoi kova alavatsakipu. Tajusin heti mistä on kyse ja soitin anopin ja apen hoitamaan lapsia ja lähdin näytille; Kohdun ulkoinen joka vuotaa vatsaonteloon. Olin yön sairaalassa leikkausvalmiudessa. HCG on kuitenkin jo laskussa päin, joten onneksi seuranta riittää hoidoksi.

Joulukuisen keskenmenon yhteydessä sentäs tajusin että jokin on vialla, mutta nyt kuvittelin kaiken olevan hyvin.

Kyllä tämä surun ja vitutuksen määrä on sanoinkuvaamaton :kieh: :'( ...

...Toisaalta - mun huonekaverina oli n. 30 vuotias sinkku jolla oli juuri todettu kasvain munasarjassa. Siinä se sitten itki ja mietti että noinkohan sitä kuolee näin nuorena, ilman miestä ja lapsia :(

Eli;minulla on kaksi ihanaa ja tervettä lasta , en edes menettänyt kumpaakaan tuubaani ja olen jo kaksi kertaa tullut raskaaksi tätä kolmosta yrittäessäni. Minulla ei ole siis mitään hätää. Nautin ihanasta kesästä ja lapsistani. (Tämä helpottaa kun pääsee avautumaan muille :)

:wave: Toivon siis kaikille oikein ihanaa raskausaikaa ja ihanaa kesää. Toivottavasti pääsen takaisin ennen helmikuuta - tulen sitten kyllä hihkaisemaan :wave:

Terkuin P123
 
tosiaan, viime torstaina ultrassa ei löytynyt sykettä ja koko ei ihan vastannutkaan sitä, mitä oletettiin. Huomenna on uusinta, en usko sykkeen löytyvän. Kai ne osaa koon perusteellakin jo sanoa, että onko mennyt kesken?Siis jos viimeksi oli reilu 4 mm, niin kyllähän sen kait pitäisi koko ajan kasvaa :whistle:

Onneksi huomenna ei tarvitse mennä töihin ja ilman pitäisi olla kaunis, saapahan sitten edes olla rauhassa omalla takapihalla huonojen uutisten jälkeen :(

MintCandy onko sulla selvinnyt tilanne vielä lainkaan, onko vuoto alkanut vai olisiko ollut vain väärä hälytys? Voimia joka tapauksessa, tää on ihan syvältä :'(
 
Voi ei P123 :'( :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Nyt on liikaa tässä pinossa näitä huonoja uutisia :'( Ihan itku tulee.....

nimbe nyt pää pystyyb ja ole toiveikas! täällä pidetään sulle peukkuja :wave:
Ja ajattele että hyvä kun et ole alkanut vuotamaan ja kipuilemaan...eli toivoa kovasti on!


 
P123 :hug: :hug: :hug: :'( multa pääs ku luin tuon sinun juttusi,niinhän se on että onnellinen pitäisi olla siitä mitä jo on,mutta se on niin vaikeaa,kun kuitenkin vielä lapsen haluaisi,mutta nauti nyt lapsistasi ja miehestäsi ja toivottavasti se kolmas kerta teille toden sanoo :heart:

Nimbe tsemppiä ultraan


 
Zuh
Tervehdys pitkästä aikaa.. Olen makoillut vain sohvalla ja syönyt mehujäitä, ei ollut toivoakaan tänään töihin lähdöstä. Ja nettipimento jatkuu kun ei jaksa raahautua yläkertaan koneelle..

Ei näin ikävästi pitäisi aamu alkaa.. Melkoinen lista tuli poistettavia nimiä ja haluankin osoittaa maailman suurimmat tsemppihalit jokaiselle enkelivauvan äidille. Helmihaaveen runoa lukiessa alkoi silmät kiilumaan täälläkin.

Miehen haluista: Meillä menee halut ihan ristiin välillä, kun toista himottaa niin toista nukuttaa. Eilen ei mies väsymykseltä jaksanut innostua niin pääsin valittamaan siitä aiheutunutta päänsärkyä :D On vain tosiasia että iso O on parasta luonnon lääkettä orastavaan päänsärkyyn! Mies tosin vähän kommentoi että eikös se päänsärky yleensä ole este hommailulle, sanoin vaan ettei meilläpäin!

Aisteista: Itselläni on normaalistikin TODELLA tarkka hajuaisti ja vielä pahemmaksi mennään. Toisaalta kyllä oon jo niin puhki tätä olotilaa ettei jaksa haistellakaan. Keltaisesta jaffasta oli puhetta; itse ostin jaffamehujäitä ja mun mielestä niissä maistuu jokin kitkerä sivumaku. Miehen mielestä oli ihan hyviä..

Oma napa: Paino tippuu ja maha kasvaa. Harvemmin sitä vaa´alla käydessä kiroaa kun paino vaan alenee. Mikään kiinteä ei meinaa pysyä sisällä, eli ollaan mehujäälinjalla ja jaksaminen sen mukaista. En onneksi missään tiputuskunnossa ole, sen verran saa jotain aina imeytymään mutta kyllä vähäinenkin jonkin tekeminen vie puhdin täysin. Mutta kyllä se tästä, sisko lohdutteli että hänellä PAHINTA aikaa oli heinäkuu (hänellä raskaus meni ajallisesti 2vko aikaisemmassa).

Ja taas mennään, rakas ystäväni IDO 59 odotelee..

Zuh & Naatti 9+2
 



Iso :hug: kaikille menetyksen kokeneille. :'( :hug:

Tervetuloa kaikille uusille =) :flower:


Melekoisen monta riviä/sivua olette saaneet aikaiseksi parissa päivässä. :eek: :D

(.) etova olo ja oksentelu on vähentynyt tai kokonaan poissa. Tolkuton väsymys jatkuu ja pahenee. Vatta pömpöttää. Mieliala vaihtelee vuoristoradan lailla. Huomaan olevani kiukkuinen mitä pidemmälle päivä etenee.

Ensi viikon maanataina olisi neuvola. Toivottavasti kaikki hyvin :heart: :heart:


Mukavaa viikkoa kaikille :wave: =)


Muoks. Hajut käy nenään! :x :x Ja sitä tosiaan haistaa mitä ihmeellisempia hajuja. ja mielitekoja tulee.. En ollut kahteen viikkoon syönyt lämmintä ruokaa ( kun ei vaan tee mieli / eikä mene alas ) , eräs ilta alkoi yks kaks tekemään mieli VERILETTUJA :p :p :p No niitä sitten metsästettiin, näin kesä aikaan eivät kaikki kaupat pidä niitä valikoimassa. Mutta onneksi yhdestä kaupasta löytyi. :p :heart:
 
Täällä pahoinvointi vaan kiihtyy. Tosin vielä on riittänyt, että aamulla oksentaa. Pitkin päivää on sitten vain kuvottavaa oloa, pari kertaa eilenkin kävin ihan pöntön luona, mutta mitään ei sitten tullutkaan. Mutta tuo aamupahoinvointi on nyt rajumpaa kuin mitä viime viikolla. Tulee tosi äkäseen, ei pysty yhtään odottelemaan. (onneksi olin tänä aamuna vessan lähettyvillä jo valmiiksi, muuten en ois pöntölle asti ehtiny ). Väsymys on myös tuplaantunut viime viikosta.

Joten tänne kuuluu vain :x :x :x ja |O

 
:hug: P123:lle, niin ikäviä uutisia taas! :'(
Toivottavasti niitä ei enää kukaan täällä saa..

Mulla olis tänään SE EKA NEUVOLAKÄYNTI, ja pelottaa... :ashamed: mä en tykkää yhtään niistä miljoonasta kyselykaavakkeesta,joita joutui täyttämään jo vuonna 2006. Aiemmissa raskauksissa oli jotenkin selkeempää, silloin vain kysyttiin nää alkoholi- ja tupakka-asiat ja tätskä kirjasi ne itse. No,pieni huoli mutta ärsyttää vaan... :whistle:

Viikonloppu oli oireiden osalta helpompi,erityisesti eilinen, päivän saan jo suht hyvin olla,mutta iltapäivällä alkaa se hirvittävä etominen. Ja Devellyn fiilikset isommista lapsista allekirjoitan ihan täysin. Hermot on kireellä, ja miehen seksin kinuaminen ärsyttää. |O
Hällä vielä tää viikko töitä, ens viikolla norkoo varmaan sitten jo päivisinkin...

Mutta nyt sähköpostille ja valmistautumaan neuvolaan lähtöön,pitäs saada tuo kuopus vielä mummille sitä ennen.

tänään poksuu! :heart: 9+0

 
P123 :hug: :hug:
Tsemppiä Nimbe ultraan, täältä kovat peukutukset, jotta kaikki olisi kunnossa.
(.) Sain varattua ensimmäisen neuvolankin ja se olisi vasta 14.7 viikkoja tuolloin pitäisi olla 9+2 toivottavasti sydänäänet kuuluisi jo. Se yhden pytynhalaus päivän jälkeen, en ole oksentamaan joutunut, mutta etovaa oloa varsinkin iltapäivästä on ollut. Itse tietenkin heti hermoilen, että onko kaikki hyvin kun oireet vähenee. Täytyy vaan yrittää rauhoittua. Onneksi viimeinen lomaviikko, niin töissä ei ehdi kokoajan miettimään omaa vointia vaan täytyy keskittyä muuhunkin. Harvoin sitä on odottanut loman loppumista :LOL:
[/url]
 
Voikohan tähän kamalaan pahoinvointiin olla osa syynä nämä helteet ja kauhea kuumuus? Aamu on aloitettu taas yökkimällä sit vein miehen töihin ja taas kiireellä kotiin kun alkoi yökkyyttämään ja suoraan pöntölle....sit sain syötyä vähän ja nyt kun heräsin uudestaan niin taas kuplii...ei vaan huvita alkaa yökkimään maitokahvia ja leipäpaloja ulos :x

Yritin soittaa lääkäri aikaa mut tietenkin varattua kun on maanantai päivä :/

Mulla keskiviikkona neuvola....mitä ihmeen kaavakkeita siellä nykyisin on?
Tietääkö kukaan akupunktiohoidoista tai vyöhyketerapiasta? Olisiko niistä apua pahoinvointiin?

Missä vaiheessa pitää työnantajalle ilmoittaa raskaus? Vaikka taitaa tää kohta paljastua....

anoppi katseli ja mittaili aikalailla viikonlopun aikana masuani...

:whistle: Samoin kävi eräs sukulainen jota ei olla nähty varmaan viiteen vuoteen...sanoi et sinä se pysyt niin hoikkana aina...ja samalla tuijotti mahaani...oli aika huvittava tilanne :D

Äitinikin sanoi et älä nyt sano et sulla on viikossa maha kasvanut noin paljon kun kävi yksi ilta....ilta turvotusta on mutta tuntuu et kyllä se pollottaa jo päivälläkin....paino vaan laskee?
 

Yhteistyössä