*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Heippa B) Juhannukset vietetty myös mökkeillessä, onneksi ei tarvinnut salailla raskautta (kertonut jo läsnäolijoille),, =) kertokaahan naiset, miten kummassa tää alkuraskaus on tehnyt musta ihan käsittämättömän duracell pupun? energiaa riittäis vaikka mihin ja yöunetkin on selvästi lyhentynyt? oon aina kuvitellut, että kun tulen raskaaksi niin silloin voin pahoin ja väsyttää ( kuukautiset on mulla ollu aina tosi vaikeat, todella kivuliaat jne)... !
Ainoita oireita ovat enää
aamuisin vatsan "kireys" ja ruokahalut on kyllä lisääntyneet.... :$ Ja eilen ruokapöydässä sain niinkuin n. 10 sähköiskua oikealle puolelle alavatsaan... kyllä muita nauratti, kun säpsähdin aina samaan tahtiin :D 7 rv alussa, ensi vkon ti ensimmäinen neuvola ja ultra... kyllä jänskättää :) on tämä turhauttavaa odotella =)
 
Petite Kuinka se testi maksetaan? Maksoitko sen jo tilauksen yhteydessä? Ja en ihan kaikkea tuolta sivuilta ymmärtänyt, niin oliko sillä väliä, että milloin sen testin tekee, kunhan on vaan se 10 rv täynnä?

*miettii, josko itsekin repsahtaisi tuohon* :LOL: :whistle:

 

Joop oli pakko vielä testata. Jäi testejä "ylimääräseks" ni pakkohan ne on käyttää :LOL:
Ehkä aika selkee :D

Välillä tuntuu mahalla sellasia viiltelyitä ja on ihan kiva että tuntuukin. Tietääpä koko ajan olevansa tilanteen tasalla.
Ruoka ei meinaa maistua ollenkaan ja samaa oli ku esikoista ootin. Piti oikeen väkisin syödä.

Rv4+6
 
Zuh
Huomenia naiset ihanaiset :D

Ruokajuttuja: Itse yritän välttää ns. kreikkalaisia juustoja, eli suomalaisia kyllä syön hyvillä mielin. Eikös noissa lähinnä ole listerian vaaraan, ainakin on sanottu että suomalaiset isot valmistajat seuraa sitä tosi tarkkaan. Muuten kyllä syön vähän sitä mitä tekee mieli, tosin sekin menee aika mehujää - tripmehu - pakastemarjat linjalle.

Kahlasin jutut, mutta mieli on jotenkin niin maassa ettei mitään jäänyt mieleen. Kaikki on kyllä Naatilla hyvin, mutta äidistä olen huolissani.. Olen ihan oikeasti maannut sohvalla koko juhannuksen, katsonut kaikki mahdolliset ohjelmat ja elokuvat. Mulla on koko ajan sellainen olo kuin mulla olisi kuumetta -> ei jaksa tehdä mitään, heikottaa, vähän pyörryttää, kuumottaa, etoo. En tosin ole oksentanut mainitsemisen arvoisesti viikkoon, tosin jos vatsa pääsee tyhjäksi niin se mitä ensimmäisenä erehtyy syömään, tulee takuuvarmasti ulos. Miten ihmeessä minä tämän kuntoisena jaksan olla töissä?!? Pitäisi oikein jaksaa keskittyä asiakkaisiin ja takaraivossa vaan väsyttää ja oksetuttaa. Eikä helpota sekään ettei moneen viikkoon ole voinut syödä kunnolla, paino tippunut jo kolme kiloa 2 viikkoon.

Noh, molempien äiteille on asia kerrottu, sekä toisellekin siskolleni ja tietysti isälle. Haleja siis saatu, niitten voimalla jaksaa. Ihan valitusvirsi tuli, ehkäpä huomenna olen taas järissäni :p

Zuh & Naatti 8+2

PS: Ja päivittelen uusia etusivulle!
 
Juu kiitos vaan avusta ehkä mä kohta pääsen sitten sinne kerhopuolellekkin :LOL:
En oo koskaan ollu hyvä näissä teknillisissä asioissa eikä tää raskaus ainakaan paranna sitä..

Aamu alkoikin ihan kivasti kun tuo esikoinen kränää ja olo ei itsellä ole paras :whistle: tätä tää nyt on.
Voi niitä aikoja kun olin ekaa kertaa raskaana.
Silloin sai levätä melkein missä ja millon vaan :D nyt tilanne on taas uusi, kun onkin pieni uhmaikäinen seurana :kieh:

Mutta nyt nautitaan säästä ja ollaan onnellisesti raskaana :heart:

Fi0na 5+4?
 
Heippa vaan kaikille.
Ahkeraan olitte eilen kirjoitelleet. Olin koko illan töissä ja eihän siellä uskaltanut Kaksplussan sivuja avata, kun en halua työkavereiden tietävän vielä. Elokuussa on pomolle pakko sanoa, kun lomalta palailen jotta osaisi katsella minulle sopivia työvuoroja ja miettiä voinko jatkaa nykyisellä osastolla vai joudunko vaihtamaan. Olen siis töissä kehitysvammaisten psykiatristen lasten ja nuorten osastolla ja he käyttäytyvät välillä aika aggressiivisesti.

Täällä ei vielä pahoja kuvotuksia ole, mutta voin kuvitella teidän muiden olot, kun jo tämä pieni kuvotuskin saa minut voimaan pahoin. Vaikeinta on opetella syömään aamupalaa, koska en muista milloin olisin viimeeksi sitä syönyt.

Kuinkas muuten tuo kierto lasketaan, jotta saisin hieman tarkempaa aikaa siitä missä vaiheessa raskautta olen. Kun aikaisemmat Kp:t oli 28, 33 ja 35 ja sitten ei enää tullutkaan. Tuon 35 mukaan viikkoja olis nyt 5+1 =) Torstaina menen vielä neuvolaan pissaamaan purkkiin, ihan vain varmistukseksi. Välillä on ihan sellainen olo, kuten joku muukin sanoi, että miettii onko oikeasti raskaana, kun mitään sen pahempia oireita ei ole kuin pieni turvotus ja välillä nippaa tai tuntuu kuukautiskivuilta alavatsassa.

Mutta nyt on lähdettävä tekemään ruokaa, lenkittämään nuo koiruudet ja sitten lähdettävä taas iltavuoroon töihin.
 


Ihanaa, tänään poksuu viikot :heart: Harmitti aamulla kun miehen piti töihin lähteä,tän hääpäivän ois pitäny olla sellanen kainalossa nyhjättävä päivä... :whistle: Mutta eilinen reissu meni mukavasti,vaikka Loviisassa ei juuri mikään paikka ollukaan auki. Porvoossa sitten kierreltiin sitä vanhaa kaupunkia ja napsittiin kuvia. Ja ihania pieniä juttuja tarttu mukaan niistä söpöistä pikku putiikeista. Nyt on sitten tasan kahdet menkat jääny välistä.. hyvältä vaikuttaa. =) Oireista ei epäilystäkään, ja masu on ihan oikeesti jo vähän pyöristyny,etenkin kun käyttää noita empire-linjaisia tunikoita/toppeja ni ei voi olla huomaamatta. :D

Petite ja mimmi 8+0 *POKS*
 
Huomenia kaikille pitkästä aikaa. Kiva nähdä, että on tullut näin paljon uusia odottajia. Me kotiuduttiin juuri lomalta ja kivaa oli. Lapset nautti kovasti, kun viimein päästiin koko perheen kanssa lomalle.
Kiitettävästi tullut viikon aikana tekstiä, yritin niitä kahlata läpi, mutta paljon taisi mennä ohi.
(.) Tänään olisi se ultra, mä oon eilisestä asti jännittänyt sitä ihan kypällä, vieläkään ei oireita ole, jollei satunnaisia öllötyksiä lasketa. Jotenkin en vaan usko, että löytyy mitään elämää. Vielä pitäisi iltaan jännätä, kun jouduin ottamaan iltaajan kun mies on töissä, eikä päiväsaikaan ollut lastenvahtia saatavilla

[/url]
 
Kauhujen viikonloppu takana. Reilun viikon on tuhrutellut ruskeaa vuotoa ja juhannuksena sitten alkoi tulla punaisempaa, kunnes eilen huvipuistossa kävellessä alkoi tulla kunnolla verta ja isoja hyytymiä. Kotiin tultua soitin ensiapuun ja sainkin ohjeet tulla heti tarkastukseen. Gynekologi teki vaaditut tutkimukset, ultrasi ja löysi pienen ihanan sydämen sykkeen!! Aivan mieletöntä. Olin varautunut jo kaikkeen mahdolliseen ja siellä se pieni sydän tykytti. Lääkäri sanoi, että niin kauan kuin sydän lyö toivoa ei ole menetetty. Siitä keksin työnimenkin pienelle.

Nyt pitää tämä viikko ainakin olla vaan, en saa edes siivota, puhumattakaan nostelemisesta.

:heart: Uusille odottajille!

omenaruusu+Toivo 7+1
 
Itselläni kävi niin, että tulin raskaaksi, kun kesäloma alkoi. Menen takaisin töihin elokuun puolessavälissä ja viikkoja on silloin jo noin 12. Täytyy siis heti ekana työpäivänä lomien jälkeen kertoa pomolle ja työkavereille. Oma työkin on sellaista, että vaatii kovaa fyysistä ja henkistä kuntoa. Jotenkin tosi ikäväkin tilanne, kun joutuu sitten kieltäytymään nostelusta, jne. :ashamed: Voi kun sitä vaan nyt pääsis tuonne viikolle 12 ja ylikin. Ekan kerran sitä oikein odottaa kesäloman loppumista, että nää omat raskausviikot kuluis. :LOL:

(.) Öklötys on tänäänkin pysytellyt poissa. Olin jopa ihmeen pirteä tänä aamuna. N-O-L-O-A, mutta minä suunnittelen jo kovasti vauvalle vaatteita ja tavaroita. Melkein olen jo menossa ostaan kaikkea, mutta täytyy nyt malttaa mielensä.
 
Tämä tuleva triplaäitee laittoi (ainakin toistaiseksi) kaikki normihousut muovipusseihin ja vei varastoon... :whistle:
Ei vaan enää pysty pitämään muita kun äitiyshousuja. Vatsasta näkee vähän turhankin selvästi, että jotain on tekeillä - joko on tullut syötyä vähän liikaa tai sitten jotain ihan muuta ;) Mulla kun on tuota ylipainoa kuitenkin vähän liikaa niin ei silleen heti suoraan näy vaan asia jää vähän katsojan päätettäväksi :kieh:

Vielä pitäis tämä ja huominen kituuttaa ennen ultraa... Oireet on ainakin koko ajan olemassa ja tuo vatsakin pömpöttää, joten luottamus on kova, että kaikki on ok =) Toivottavasti ei tule kovin isoa pettymystä keskiviikkona... meinaan sitten tullaan kyllä todella korkealta todella kovaa ALAS!! :ashamed:

 
Mulla on 13.7. ultra, viikkoja olisi silloin tasan 8. Varaan sitten neuvolan sen jälkeen jos ultrassa kaikki ok.
Viime kerralla ehdin käydä jo ultrassa, viikot oli 6+4, syke näkyi ja varasin neuvolan ja sitten aikalailla muutaman päivän päästä meni kesken.

Onko muilla semmoinen höntti-olo? Vähän samanlainen olo kuin olisin hiukan humalassa tai oikeammin laskuhumalassa...

Tsemppiä kaikille teille jo pidemmällä oleville, joilla ultra-ajat lähestyy hurjaa vauhtia:)
 
Kiitos Halinalle75 :hug: toivotaan,et tällä pikkusella on nyt tarrasukat hyvin jalassa! Mulla on sellanen krapulainen olo jatkuvasti,mutta alan olla jo tottunu tähän. :x Inhottavinta se,ettei mitään tahdo saada aikaiseksi jos ei ole ihan pakko. Ruuanlaittokin on ponnistus,kaikki käryt ja hajut inhottaa. Oudoin oli eilen,kun nojailin miestä vasten sohvalla ja aloin valittamaan metallisen vetoketjun hajusta hupparissa :eek: :eek: :eek:
Hajuaisti on niin kummallinen!

Mulla on eka neuvola tasan viikon päästä, vauva alkaa kuulemma niihin aikoihin liikkumaan :heart:
Tänään tuntu jännä väristys masussa,mutta se oli varmaan joku lihaskramppi :D

Ajattelin aloitella nyt masukuvien ottamisen,ni onpahan mitä verrata sitten myöhemmin. :)

jAkSuJa kaikille :wave:

Petite ja mimmi 8+0
 
Pitäiskö neuvola jo varata? Itsellä on vasta varattuna ultra-aika, joka on heinäkuun toisella viikolla. Jotenkin sitä vaan odottaa ja odottaa, vaikka pitäishän tässä jo alkaa toimia ja varailla aikoja. :LOL:

Petite itse ajattelin alkaa tuon kuvaamisen samoilla viikoilla, mitkä sinulla nyt on. Muutama viikko siis vielä. :attn: Tämä oma vatsa on sellainen pömppis, että saas nähdä, kehtaako niitä kuvia sitten tänne laittaa. :eek: :ashamed:
 
Pojax2 nyt vasta huomasin kysymyksesi... niin se testi piti maksaa heti verkossa,joko pay pal-systeemillä tai luottokortilla. Maksoin luottokortilla ja sain siitä heti vahvistuksen. Katoin nyt vielä euroina hinnat, ja 44euroa tuli maksamaan kuluineen.
Mä voin sulle suomentaa ohjeet,jos aiot tilata. Nyt vaan hulluna odottamaan,et milloinka tulee ja milloin voi testata. :D
 
Mervi-Elina mullakin on tuollainen olo, että aika saisi nyt vaan mennä paaaaaaljon nopeammin. Sais olla jo syksy. :D Odotan niin kovin, että maha alkaa kasvaa.

Itse varasin neuvola-ajan jo. Se on vasta heinäkuun puolessa välissä, eli silloin on menossa jo kymmenes viikko.

Kävin eilen lidlissä ostamassa jugurtteja, mutta nyt aamulla en uskaltanut syödä niitä kun mietin, että saakohan niitä syödä? Ne kun on valmistettu Saksassa, enkä yhtään ajatellut sitä, että Suomi taitaa olla ainoita maita, joissa maito on pastöroitua.
 
Petite Joo, mua kiinnostaisi tuo testi jos sen voi tehdä vielä rakenneultran jälkeisillä viikoilla. Aion harkita tuon ostamista, jos eivät rakenneultrassa pysty veikkausta antamaan. Se lääkärin arvio riittää mulle, on kahdella aiemmalla kerralla pitänyt paikkansa. Ja viimeisimmästä sain jopa todistusaineistoa kuvan muodossa mukaan, että poika tulee :) Tietysti en 100% luota lääkärin arvioon, mutta eihän tuo testikään ollut 100% varma. Ilmoittelehan sitten täällä, kun olet testin saanut ja sen tehnyt :wave:
 
Pojatx2, juu kyllä ton voi tehdä ihan loppuun asti. :D Toimituksessa menee vaan tosi kauan,kun otin edullisemmalla kuljetuksella,tulee laivakyydillä :whistle:
Mutta eipä sitä vielä voisikaan tehdä. Mäkin aion kysellä rakenneultrasta, vaikkakin olen ymmärtänyt etteivät täällä nykyisin suostu kertomaan sukupuolta vaikka näkisivätkin. Voi olla,että 4D:ssä sitten käydään,kun ne laitteet löytyy nyt paikalliselta yksityiseltäkin. :) Tärkeintä tietysti,että kaikki olisi hyvin,sitä kuitenkin ensisijaisesti jännittää ja vähän pelkääkin.
 
Kamala päivä töissä, aamu meni oksentaessa ja koko päivä nieleskeltäessä. Hajut teki niin pahaa että :x :x :x Kukaan ei ehkä vielä kuitenknaan tajunnut, meillä on porukkaa niin paljon töistä poissa (lomat ja saikut) että kaikilla niin kiire etteivät ehkä ennättäneet huomata mun yökkäilyjä. Mutta jos tämä tälläisenä jatkuu niin en tiedä miten oikeesti jaksan. Pomokin tuli sanomaan et jatka päivää...joo no voin jatkaa jos silmät vaan pysyy auki....nyt väsyttää niin että pakko mennä nukkumaan vähäksi aikaa ennen yöunia...ja paholo vaan jatkuu :x siis sellanen jatkuva kuvottava olo...
 



POKS, viikko taas kasaan. :heart:

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille tulisi tyttö tällä kertaa..Ja jos :whistle: uskoisi moiseen kalenteriin niin esikoisen paikallakin piti paikkaansa. :saint: :D


Olen tänään ollut elossa. Tarkoitan että olen piristynyt ja etova olokin taitaa vähän hellittää !? :eek: Olen jaksanut ulkoilla, nauttia ihanasta kesäpäivästä ja touhuta lapsen kanssa ulkosalla. Olen tainnut tänään oksentaa vain kolme kertaa.. EHKÄ TÄMÄ TÄSTÄ HELPOTTAA!? :heart:


Mukavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti kaikki voivat hyvin. Itse en ehkä joka ilta pääse koneelle tällä viikolla, mutta koitan saada ketjun kiinni.. :wave:
 
Poks =) tänään pitäisi olla 7+0
mutta olo ei tunnu yhtään sille,että olen edes raskaana. Oireina on etova olo,mutta ei jatkuvasti,rinnat tuntuu vähän aroille ja välillä paleltaa.
Kovasti odotan,että alkais jo masu kasvaa ja näkyä :D
Edelleen tulee sitä ruskehtavaa vuotoa. Olipa taas omaa napaa kokonaan :whistle: :wave:
 
Musta alkaa jo tuntua että tuo maha on kokoajan tossa näkyvillä, vaikkei se periaatteessa ole mahdollista vielä, muutakun turvotuksen myötä. Epäilyttää vaan että kuinka paljon ylimääräistä sitä on jo tullut syötyä :/
Keskiviikkona olisi eka neuvola, jännältä tuntuu ottaa äitiyskortti mukaan ja mennä sinne puhelemaan. Kun ei sitä vielä käsitä että vauva tuolla mahassa kasvaa, vaikkei se vielä varmaa ole että sieltä elävänä pihalle tulee..
Sykekin on nähty, joten elämää sielä ainakin vielä viime viikolla oli. Ei sitä vaan käsitä, varovasti oon katsellut erilaisia mammavaatteita, mut ei uskalla vielä ostaa. Lähinnä sellaista hypistelyä vasta ;)

Tänään nauratti oma käytökseni kaupassa, piti ostaa viipaloitua juustoa, koska en saa syötyä palajuustoa, ostin hernekeittoa koska se tuntui ainoalta ruualta mitä saa syötyä. Miehelle sanoinkin että täällä syödään nyt juuri sitä ruokaa mitä mun tekee mieli ja mitä saan syötyä, että muiden mielipiteitä ei hetkeen kuunnella ;)
Kovaa peliä bostonissa ;)
 
sero Täällä samoja tuntemuksia....tuntuu et maha näkyy kaikille....en edes uskalla vaa'alla käydä....tuntuu et koko ajan syön jotain ettei olis niin pahaolo....pieniä määriä kun syö niin saa helpotusta edes vähäksi aikaa...Minusta tuntuu että mulla tekee pahaaoloa nälkä/ähky ja väsymys. Illalla nukuin vähän aikaa ja nyt olen painumassa yöunille.

Rinnat tosi kipeet ja huomasin muuten et täytyy etsiä isompi liivejä...eli turvotusta niissäkin.... :D

Pahoinvointi on kamalaa mutta toisaalta olen luottavaisemmalla mielellä, jospas sitä elämää tuolla sisällä nyt sit olis? Eihän se sitä takaa, mutta yleensä mulla tai siis aina ollut kun ollut km tai ku niin oireeton tai tosi lievät oireet.

Masu on jo ihan mustelmilla piikityksestä....pelottaa millon työkaverit näkee pukuhuoneella...vähän saattavat ihmetellä mustelmia ja neulan jälkiä :ashamed:

Mietin et saakohan työaikana käydä ultrassa ja neuvolassa? Ei oikein voi kysyä...vielä ainakaan....

Täälläkin syödään aikapitkälle mun mielihalujen mukaan tai ainakin ostokset tehdään mun mieltymyste nmukaan...tää on tosi kovaa pelia :D
 

Yhteistyössä