*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Tervetuloa uusille!

Täällä ollaan koko perhe kauheassa flunssassa. Tai no lapset on jo paranemaan päin, mutta itsellä alkoi tauti eilen illalla. Olo on ihan hirvee, joka lihasta särkee, pää täynnä räkää ja kurkussa kaktus :|

Neiti-81 Oon kertonut kahdelle mun ystävälle ja mies veljellensä. Ajateltiin sit juhannuksena paljastaa muille. Mies kun innoissaan aikoo jo ens viikonloppuna lähteä isomman auton ostoon, vois porukka ihmetellä et mitäs me niin isoa tarvitaan :LOL:

(.) Muutamana aamuna on ollut pientä kuvotusta havaittavissa, ei oikeestaan muita merkittäviä oireita.

Mä oon kahdessa edellisessä raskaudessa käynyt varhaisultrassa, nyt ajattelin etten mene. Jos nyt tällä kertaa vaan luottas et kaikki on kunnossa :/
Ollaan molemmissa raskauksissa myös otettu sukupuoli selville, nyt ajateltiin jännittää loppuun asti. Tehdään nyt sitten kaikki eri tavalla :D

Vuotajille tsemppiä ja röllimuorille pikaista paranemista :hug:
 
neiti-81 minä en aio kertoa kenelleekkään enne kahdettatoista viikkoa. Kaksi keskenmenoa ovat opettaneet että mitä harvenpi tietää niin sen helpompi. Kerkeää tuota kertomaan sitten myöhemminkin.

Mahaa nippailee ajoittain myöskin täällä. Täytyy aina käydä veskissä tarkastamassa ettei ole vuotoja. :( Joita ei siis ainakaan vielä onneksi ollut. Toivotaan että se onkin vain harmitonta kohdun kasvu kipua.
Flunssa vaivaa edelleen ja myöskin väsy. Sitä en tiedä johtuuko väsymys tuosta flussasta vaiko raskaudesta.

Mitä liikunnallisia juttuja te harrastatte? Minä harrastan ratsastusta ja se täytyykin nyt taas jättää taolle. Koiran kanssa lenkkeilen myös ja sitä onkin tietysti tarkoitus jatkaa niin pitkään kun vaan jaksaa. Jospa se sais osaltaa pidettyä myöskin noita kiloja kurissa.

randa ja hippunen 4+6
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
(.) etova olo on palannut taas ja jotenkin olo tuntuu hiukan rauhallisemmalta. Hirveä väsymys vaan vaivaa, tuntuu ettei mihinkään osaa keskittyä. Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään ajateltiin odottaa ainakin ensimmäiseen ultraaan.
Tosi kiva, että pinossa porukka on lisääntynyt, onnittelut kaikille plussanneille :flower:
Lilo 5+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja jakaranda:
Mitä liikunnallisia juttuja te harrastatte?
Mä harrastan kuntoilua, mm. pyöräilyä, juoksua ja uintia.
Tarkoitus olisi jatkaa ihan loppuun asti, mulla on niin iso laihdutusurakka takana, etten sitä kovin mielellään takaisin ota :/
Tunnetusti odotusajat ovat muuttaneet mut norsuksi, ja olenkin joka neuvolatädin painorajojen painajainen ollut. Mutta kuten sanottu, otin kilot korkoineen pois uudella elämäntyylillä, ja nyt koitan pitää ettei menisi paino yli 80kg:n kovinkaan paljon.. (olen siis nyt 182cm ja 68kg:a)
Jostain syystä varsinkin odotusaikoina paino on joka kerta riistäytynyt ihan käsistä. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Olen parhaimmillaan ollut 105kg:n elopainoinen :D :whistle: .

Mutta siis, liikunnallisella pohjalla koitan mennä nyt, ja tietty syömiset on ihan eriluokkaa kuin ennen.

T:Neiti, rv 5+5
 
Päiviä kaikille ja paljon tervetuloa uusille plussaajille :hug: Toivottavasti röllimuorin olo on jo parempi!

Liikunnallisia juttuja mun elämässä on pilates ja vesijuoksu. Molempia aion harrastaa niin pitkään kuin suinkin vaan jaksan ja pystyn..

(.) Tänä aamuna ajoi taas kakomaan vessaan, itseasiassa en vessaan edes ehtinyt kun ekan kerran tuntui että puskee ylös jo sängystä noustessa.. Mitään tosin ei onneksi tullut, kun ei mahassa mitään ollutkaan.. Olo oli vaan ihan järkyttävän heikko jo huono. Koko päivän kestänyt oksuolo jatkui kaupoilla enkä ole vielä saanut kahta leipää enempää alas..

Tissiasiaa taas.. :p Tänään piti ostaa jo uudet rintsikat, kun vanhat kirraa ja puristaa, eikä rinnat mahdu niihin mitenkään päin. Vanha kuppikoko H menee yhä, mutta turvotuksen takia on ympärys laajentunu 70:iin. Ihana tunne, kun on taas sopivat liivit ja paketti pysyy edes jotenkin kasassa.. Ajattelin myös, että koska selkä on heikko, vois varmaan tehdä hyvää ostaa tukiliivi ristiselälle.. Onkos kellään kokemuksia noista selkävaivoista raskausajalla, mikä auttaisi?

Ihanaa viikon viimeistä iltaa kaikille ihanille odottajille :heart: Pidetään lippu korkealla.
 
Raskausoireet puuttuu ihan kokonaan, oonkohan mä raskaana ollenkaan? Huomen aamulla teen viel testin ja sitten soittelen neuvolaan.

Me ei oo kerrottu kenellekään, tosin eilen vasta oli selkeä plussa ja ollaan vietelty ihan kotiviikonloppua, joten kellepä ois ees ehtiny kertomaan. Tarkoituskaan ei kyllä ole asiaa huudella vielä, ehkäpä tehdäänkin niin, että kerrotaan eka lapsille ja kertokoon ne sit muille =)

Mä liikutan muita, ja tietty liikun ite samalla. Ja enköhän mä syksyn ryhmät ota ihan samalla tavalla ku ennenkin, kevään alkupuolen saa sit hoitaa toinen ohjaaja..

Niin, tarkemmat tiedot musta vielä:
Oon siis 28v, kolmas muksu tulossa, ekan ja toka välissä oli yks km.. HYS on synnytyssairaala.

-millie, rv:sta ei tietoa edelleenkään
 
Hei vaan.

Meille olisi mahdollisesti tulossa helmikuussa perheenlisäystä, joten kurkistelen epäuskoisissa fiiliksissä tänne pinoon. Olen nyt perjantaista lähtien tuhonnut melkoisen määrän r.testejä ja saanut jokaiseen vähintään haamun (paitsi yhteen, jonka tein tunnin kuluttua edellisestä vessakäynnistä ja toiseen, johon sain KAKSI positiivisviivaa - onkohan kaksoset tuloillaan? :kieh: ) Olen tunnustuksellisesti testiriippuvainen ja harrastan tikuntuijotusta...

Meidän perheeseen kuuluu minun lisäkseni tyttö 04/07 ja aviomiekkonen. Asumme Kanta-Hämeessä pienellä maa/metsätilalla. Täytän nyt kesällä 31v. Tuota tyttöä tehtiin aika pitkään lopulta myös lääkärin avulla, sillä minulla on pco-tyyppiset munasarjat (ei varsinaista pcos:aa). Tämä plussa on todellinen luomuihme, jos se nyt sitten pitää paikkansa ja pysyy kyydissä. En voi oikein vieläkään uskoa tätä ihan todeksi.

Pinotiedot ovat:

Nimimerkki: MolliMelooni
ikä: 30v.
paikka: KHKS
tilausnumero: toinen

Rv:sta tai la:sta ei ole mitään hajua, sillä kierrot ovat olleet mitä tahansa 28:n ja sadan päivän välillä. Luulen, että nyt on menossa mahdollisesti jotain 3+5/6 tai 4+0, mutta ei voi tietää... Kerron sitten, kun käymme tapaamassa omaa, ihanaa lapsentekolekuriamme ja saamma varhaisultrasta osviittaa.

Hauksa alkaa tutustumaan teihin, tsemppiä kaikille vuodoista ja muista ikävyyksistä kärsiville.

-MM-
 
Neiti-81 Miehen kanssa juuri päätettiin, että yritetään olla kertomatta tästä kellekään ennenkuin on eka ultra takana. Eli täällä se on silloin n.rv12 paikkeilla. Saas nähä miten onnistuu. Aiemmista lapsista on suurinpiirtein heti kerrottu omille vanhemmillemme, mutta muulle suvulle/ystäville vasta myöhemmin. Kattoo nyt miten tuo mahan turvotus pysyy kurissa.. Esikoisesta näkyi mulla selvästi jo rv 13 paikkeilla. Kakkosesta maha tuli esiin vasta n.18-20 viikolla, silloin alkoi ekat varovaiset kyselyt, että odotanko. Mites teillä muilla on aiemmat raskaudet näkyneet?


jakaranda Ihan lenkkeilyllä mennään ja kahden pienen pojan kanssa kun peuhaa, niin siinä sitä kuluu.. =)
 
Masun näkymisestä oli puhetta.. mulla esikoisesta alko näkyä vasta joskus 26-30 viikon kieppeillä, olin kyllä tosi hoikka silloin ja ilmeisesti vatsalihakset niin hyvässä kunnossa et ne piteli masua tiukasti. Tokasta ja kolmannesta alko pyöristyä jo 10 viikon tienoilla ja neljännessä muistan,että jo 8-viikolla pömpötti :eek: Turvotusta varmasti,kohdullahan ei vielä kokoa tossa vaiheessa kovinkaan ole. Mut nyt kyl varmaan pulpahtaa hyvin nopeesti esille,joten en tiiä kertomisesta. Olen parille hyvälle ystävälle kertonut, muttemme ole sanonut vielä isovanhemmille tai muillekaan. Mies kuulemma töissä jollekin jutteli jo. :D

Yritän myös pitää 12 ekaa viikkoa piilossa, sitten varmaan voisi kertoa...
 
mulla alkaa yleensä valtava turvotus 5-7 viikolla josta jokunen voi kysellä et odotanko...nyt viidennestä onneksi :D jäi masua sen verran et viimeisen viiden vuoden ajan ovat kyselleet jo monta kertaa et odotanko ja ovat huomanneet ettei vauvaa vaan synny joten jospas eivät nyt edes enää kyselis (jotain hyötyä odotus ajan röllystä) :LOL:

Viimeksi muuten pari-kolme viikkoa sitten mulle iski kauhea makean himo töissä ja ostin kahville vaikka mitä herkkuja....pari työkaveria sanoi et miten voin syödä noin paljon (suklaata, salmiakkia, makupaloja) ja en liho tästään? sit yksi sanoi et hänellä oli alkuraskaudessa kauhean makean himo...toinen työkaveri totesi et ahaa....odotankos minä....(ja silloin en todellakaan tiennyt/osannut odottaa et olisin oikeesti raskaana) sanoin et saattehan te taas alkaa tarkkailemaan mun masua miten se alkaa kasvamaan ja mitä sieltä syntyy...ja lähdin tupakalle....eli varmasti tajusivat etten odota :D
 
:flower: Onnittelut ja tervetuloa kaikille uusille!
Olipas täällä lukemista kun on pari päivää jääny välistä... Kivaa!

Tänne kuuluu hyvää, etovaa ja kuvottava oloa on ja ruoka ei oikein maistu mitenkään päin... Jotainhan sitä oisi syötävä muuten tulee vaan entistä huonompi olo, vinkkejä? Tosiaan yksinkertaiset maut ja koostumukset on hyviä, kaupan lihapullia on menny ja salaattia ja karkkia... :D
En muista yhtään miten on ruvennu maha näkymään, mut nyt varmaan tulee heti esiin, turvottelee siihen malliin... Tai jotenkin tuntuu isommalta... No onhan se jo kolmas.

Nyt vien lapset kylpyyn, et saan ne nukkumaan, mies ei ole kotona joten iltapuuhat on tehtävä itse...
-äitilintunen ja poikanen 5+1
 
Olipas tullut paljon uutta lukemista :)
Minulla se vuoto on edelleen ruskehtavaa,mutta välillä näyttää punaisemmalle :|
Menkkamaisia jomotuksia on alavatsalla,enemmänkin vasemmalla puolella,mutta ei koko ajan.
Eka raskaudessa oksensin heti plussan saatuani,toisessa alkoi myös heti etova olo,mutta ei tarvinnut pöntöllä asti käydä,ja nyt ei ole ollut minkaanlaista huonoa oloa... onko se merkki sit jostakin...? :(
Neuvolakin vasta 17 päivä...alkaa ahistamaan tämä jännääminen,että miten tässä käy...
 
Mullakin tulee ruskeaa tuhrua paperiin ja yöllä valui ruskeaa limaa... Vasemmalle puolelle pistää välillä.. Minulla on välillä yököttävä olo ei muuta.. Haluaisin käydä tarkistuttamassa että kaikki on ok asukilla..
Kaikki kyl arvasi et raskaanna ollaan kun mahaa turvottaa.. Hoikkanen olen muuten.
 
:attn: Täällä on hiukan tehnyt illalla pahaa.. sellaista vaan että ei tee mieli ajatella ruokaa, mut ei okseta. Puistattaa vaan jos ajattelee jotain makkaran grillaamista! Eli mulla on ensimmäinen "oikea" raskausoire B)
Kai tää johtuu vaan väsymyksestä kun mies tuli eilen klo 2 kotiin ja sitä sai raahata sänkyyn kun veti liinat tiskiin ja mullitti tossa.. sellasella raivolla sitä raahasin, että ajattelin jo että jos ei tästä niin ei mistään mene raskaus kesken kun puuskutin vielä varmaan tunnin sen jälkeen kun sain urakkani valmiiksi ;)

Huomenna soitan varhaisultraan ajan ja toivon saavani sen ennen juhannusta, mutta en tiedä miten on aikoja, yritän kuitenkin mahdollisimman lähelle tuota 7-viikkoa saada. Eikös sillon pitäisi syke näkyä jo suht varmuudella?
Kuinkas eka neuvola ja eka "julkinen" ultra yleensä ovat?
Miehellä olisi lomaa siten että vko 10-13 olis kotosalla niin että päästäis yhdessä käymään ilman suurempia säätämisiä ultrassa ja neuvolassa :)
 
Sunnuntai iltoja kaikille :wave:

olipas mukava ilma tänään,pitkästä aikaa..Tuli puistoiltua ja pyöräiltyä tuon esikoisen kanssa :)
ON:Tänään on ollut hieman etovaa oloa pitkin päivää,mutta ei kovin pahasti. Saas nähdä tuleeko tässä raskaudessa pahoinvointia enemmältikin? Esikoisesta ei tullut meinaan ja vois kyllä nytkin jäädä tulematta :/ . Pieniä masuvihlasujakin ollut taas,jotain kasvukipuja varmaankin.
Ja en tiiä pukkaako hiivatulehdusta vai mitä,kun hieman kutinaa ilmassa :( ja valkkarii tulee hiukan,mutta ei kyllä haise..voisko sitten olla vaan jotain muuta? Hormooneista johtuvaa kenties? Täytyy seurata tilannetta.

galluppeihin vastauksia..eli kyllä varmaan otetaan sukupuolesta selvää,niin ku otettiin esikostakin. Käytiin 4d-ultrassakin niin saatiin varma tieto :D
Kahdelle kaverille olen nyt raskaudesta kertonut ja muille sitten kerrotaan varmaankin ekan neuvolan jälkeen ja töissä vasta np-ultran jälkeen,jos siis sinne saakka selvitään.

Nyt taitaa taas nukkumatti kutsua,kun klo 5 huomis aamuna herätys |O |O |O
hyvää yötä!

dejavuu&papu
 
Olisiko mitään ideaa jos laitettais aina loppuun viikot? Kun lukee noita oireita niin olis kiva tietää millä viikolla kelläkin on....näkeehän tietenkin etusivulta lasketunajan, mutta ei aina kehtaa lähteä sitä katsomaan...kertokaa mitä mieltä olette...

mulla ihme väsymystä, tulee yht'äkkiä kuoleman väsy olo, pakko päästä nukkumaan. tänäänkin illalla tuli ja sit nyt heräsin ihan virkeänä ja tiedän et kohta taas väsyttää. Tänäänkin otin kolmet(!) päikkärit, herätessä virkeä olo, mutta kohta taas väsyttää.

Tuttavani kävi ja kysyi mitä sulle on tapahtunut? Kysyin ihmeissäni et kuinka niin? Mun silmät kuulemma loistaa oudosti ja on niin kirkkaat? Sanoin et varmaan kun just heräsin päikkäreiltä :saint: Sanoi ettei ole sitä, mä sanoin et sit ne silmät on jo lomatunnelmissa (jäin kesälomalle), se meni (ehkä) läpi.
Mutta niinhän se on että sanotaan et raskauden näkee silmistä....pitää varmaan kävellä silmät ummessa :D
 
dejavuu....hiivahan on kovin yleinen alkuraskauden oire....sen verran raskaus muuttaa ph arvoja ettei alakerta pysy aina mukana....näin mulle on joskus selostettu

Mulla tänään tuntunut paineen tunnetta ja pientä "kipuilua" alamahalla...ei mitään pahaa...toivottavasti ei enteile mitään.....

missä vaiheessa muuten se kiinnittyminen tapahtuu? kiinnittymis kivuista ja vuodoistahan puhutaan?

Löysinkin...kiitos googlen =)

http://www.vau.fi/templates/Article____69694.aspx

 
Mä olen lueskellut noista hcg arvoista ja alkoi taas tuntumaan siltä et tää ei tuu onnistumaan. Mun arvo oli varmasti liian matala :'(
Mun on pakko päästä huomenna jo uuteen verikokeeseen, pitää soittaa heti aamulla

Ja pelottaakin lähestyä vitos viikkoa...viimeksikin 5+jotain alkoi vuoto ja meni kesken....


 
Huomeneita :wave: !

Taas uusi testi tehtynä, ja kyllä, se oli taas himppusen tummempi plussaviiva kuin lauantai aamuna. Ja nyt on sit oireita, joita eilen kaipailin. Eilen olin turkasen väsy ja syödessä (?) tuli paha olo. Lisäksi nyt aamulla hetki ylösnousun jälkeen alkoi kuvottaa, ja hammaspesulla oli lähellä etten norjaa alkanut pöntölle puhumaan. Ehkä tämä tästä, aiemmista muruista (poikia) ei ole pahoinvointeja ollut, joten ei tällaisesta juurikaan kokemusta. Toivottavasti ei kestä kauaa..

Nyt kuopus hoitoon ja sitten töihin tuskailemaan...

-millie
 
Huomenta :wave:
Herätty virkeänä vaikkakin näin kauheaa painajaista (joka olisi voinut olla tottakin), piti heti laittaa läheiselle viestiä et onko kaikki ok kun näin kauhean tapahtuman unessa. Onneksi oli. Nykyisin näen kauheasti erilaisia unia....

millie80 täälläkin melkoinen skitsoilu menossa....lähdenkö aamulenkille apteekkiin ja ostan taas testin vai soitanko sairaalaan ja pyydän verikokeisiin taas lähetteen...ilkeenkö? Se olis kyllä paras vaihtoehto et tietäisin hcg arvon...
rinnat kipeenä....mut niin ne on aina ennen tätiäkin joten se siitä raskaus oireesta.... :/


Ohos...ei ole päivittynyt eli tänään 4+5


 

Yhteistyössä