*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

coitus interruptus Kiitos, toi kommenttisi KU:sta helpotti kyllä, viiltelyt siis tuskin on mitään noiden tuskien rinnalla :x
Mulla on yksi km kaksosraskaudesta ja silloin kyllä vuoto nopeasti runsastui ja muuttu ihan helakanpunaiseksi. Pitää yrittää rauhoittua tässä, kovasti aloin jo suremaan etukäteen mutta ehkä ne on ne aiemmat kokemukset mitkä sen tekee. :ashamed:

Tosta facebookista pakko kommentoida :D mä saan aina niin bimboja tuloksia,et posket punaisina luen niitä. :D Mun salaisuus oli että olen VARAS. ja eläissäni en oo mitään varastanu :LOL: Mutta sulla on kyl sattunu ihan oikeaan ;) ;)
 
Petite: Mä luin kans tuosta kohdunulkoisesta että aiheuttaa hartiakipua, aamulla oli niskat jumissa ja viilteli tonne lapaluun alle. Olin jo laittamassa miehelle tekstiviestiä että nyt on kohdunulkoinen ja meni kesken, en onneksi ihan heti laittanut sitä viestiä :LOL:
Eli et ole ainoa joka stressaa..
 
Mun pitäis alkaa siivoomaan...huomaan taas itsestäni että roikun täällä päivittelemässä sivuja kerran minuutissa jos tulisi jotain ettei vaan tarttis ryhtyä hommiin. On se kumma kun peppu ei tästä penkistä nouse muuta kuin hakemaan kahvia.

Voi petite mä tulisin hulluksi , mä olen jo ennakkoon lukenut ku:n ja tm:n oireet. Mulla ei ole tullut kummassakaan raskaudessa mitään vuotoja, joten mulla iskisi paniikki vaikka tiedäisin että on ihan normaalia, mutta huolettaisi silti :|

On se kumma tää netti, aijemmissa raskauksissa elin ilman "huolen häivää", nyt täältä on saanut lukea vaikka mitä niin tulee ihan vainoharhainen olo.
 
Petite joo kyllä se ku koskee niin et et voi olla ja on pakko lähtee etsiin apua, välttämättähän se ei edes vuoda ulos päin niin kuin kävi mulla. ollenkaan ei tullut vuotoa, ainoastaan kivpujen takia hakeuduin sairaalaan.
Sero hartiakipu voi olla yksi syy, mulla pisteli solisluun (onko se muuten edes solisluu? :ashamed: ) kohdalle ja se oli pistelyä tosiaan.
Kyllä täälläkin kuulostellaan oireita, niitä ei vaan ole. Ainoastaan rinnat olleet vähän kipeet, niiden perusteella odotinkin tätiä käymään. Väsymys on valtavaa, mut siitäkin syytän et olen tehnyt töitä nyt niin paljon enemmän. Veskissä ravaan jatkuvaan, se on oikeastaan eka oire mistä ajattelin et voisinko oikeest iolla raskaana (normaalisti en käy veskissä montaa kertaa päivässä)
Pahoinvointia odotan, siitä tiedän et on kunnon raskaus menossa, toisaalta pelkään sitä. On inhottava herätä aamulla unenpöpperöissään ensimmäisenä yökkimään sappinesteitä ulos. Ja jos olet ennättänyt jotain juomaan niin ne tulee nenästäkin ulos.....mut se tosiaan kertoo et raskaana ollaan....ei ole helppoo tää alkuraskaana oleminen.....
Mulla oli parin viikon päähän sovittu aika naistentautien polille jossa olis suunniteltu raskautta (mulla kaksi varhaiskeskenmenoa peräkkäin). Mutta mulla myös ohjeena et heti kun tulen raskaaksi pitää varata sairaalasta aika sillä tarvitsen verenohennus lääkkeet raskausajaksi. Joten pidän tuon ajan, jos edelleen silloin raskaana niin syy vain vaihtuu miksi sinne menen :D
ajattelin pyytää et ottaisivat silloin joko ultran tai uudestaan veri arvon et tietäis minne päin hcg lähtee. jotenkin on vaan niin epäileväinen tunne...
 
Hei, mä haluaisin sellaisen mittarin tähän omaan profiiliin mistä näkyis raskaus päivät...miten se saan? Onko vaikea liittää tänne? Enkkuni ei ole kovin hyvä joten ei kovin monimutkainen versio tule kysymykseenkään :saint:

piipiäinen 4+3 :heart:
 
MOIKKA TAASEN :)


STRESSAAMISESTA:
Mä en enää ikinä väheksy kenenkään stressiä..

Ekassa raskaudessa oli kaikki ok, ilman huolenhäivää kunnes synnytys jouduttiin r.myrkytyksen takia käynnistämään vkoilla38+, tyttö synty 39+2 vihdoin.

Toisessa odotuksessa sitten rakenneultrassa tuli uutisia: löytyi täydellinen vasemmanpuoleinen huuli-ien-suulakihalkio tytöltä. Luoja sitä piinaa mikä koettiin kun punktiotuloksia odoteltiin. Tarkistettiin että halkio on ainoa "vika" joka löytyisi. 13.5. 05 perjantaina puhelin soi ja minulle kerrottiin TYTÖN olevan kromosomeiltaan normaali.
Nyt on selvinnyt, että minä ilmeisesti kannan tuota halkion liittyvää geeniä mukana (koska sen tyyppisiä hammasvikoja ollut nuorena, mm. puutoksia, ja hampaiden omitusia sijoittumisia)

Kolmannessa sitten menin alkuraskauden ultraan, koska oli vahva olo ettei kaikki ole kohdallaan: Kuitenkin kaikki näytti hyvältä. np-ultrassa se pommi tuli: 6mm turvotusta.
rv 18+5 sitten syntyi tyttö raskaan päätöksen jälkeen, lääkäreiden todettua pahat turvotukset joka puolella vauvan kehoa, keuhkoissa nestettä ja lapsivettä ei ollut kuin punktio näytteeseen, ja siihenkin vain puolet. Seuraavana päivänä synnytyksestä, soitettiin että lääkäreiden mukaan POIKA olikin turner tyttö.

Joten: olen oikeesti oppinut että mitä tahansa voi tapahtua, ja se että niitä pelkää on luonnollista. Käyn kokoajan aikamoista taistelua itseni kanssa, kun mietin, että yksikään raskaus ei ole ollut normaali: luvassa on kai ne kolmoset sit seuraavaksi, kun muutenkin olen tälläinen tilastoihme :eek:
Itseäni ärsyttää kun olen hermoheikko, enkä halua puhua peloistani kun ainakin yksi "ystäväni" sanoi mun kaverille, että olin NIIN rasittava joulun alla kun elin niin omassa vauvamaailmassani ja syndroomissani (koska mieheni oli pois ja ystäville puhuin paljon kun huonoja uutisia tuli.. oli pakko purkaa jollekin, kun vanhempanikin olivat ulkomailla talven..) Joten, enpä puhu sitten enää odotuksestani , koska se joitakin sitten ärsyttää. Onneksi on myös niitä "tosi ystäviä" jotka ymmärtävät oman olemisen vaikeuteni, ja yksi heistä olikin sairaalassa tukena kun joulunalla synnytin ja kävin surua läpi.
Kumpa sitä vain osaisikin olla positiivinen ja iloinen nyt..
En ole edes neuvolaan saanut aikaiseksi soittaa :ashamed: vieläkään..

Noh, kylläpäs mä nyt jaarittelin..

T:Neiti, rv 5+4
 
eilen oli kyllä väsy ilta, en voinu muuta kun maata sohvalla. kovia menkkakipuja oli melkeen koko ajan, ja sitä pikkusta vuotelua. ihan veritippojakin tuli. kyllä vähän pelotti.. yön sain nukuttua hyvin, tosi aika kummia ja inhottavia uniakin näin, mutta nyt taas hyvä olo =)

aamusexin jälkeen tosin tuli vähän vaaleenpunasta, ja normaaleja vihlasuja muutama, mut kyllä minä yritän luottaa et kaikki hyvin, anoppi kerran sano kokemuksesta että jos keskenmeno tulee niin sitä ei voi olla huomaamatta.. eikä sillon enää mieti et onkohan kaikki ok. näin luulisin olevan.. siis että sen sitten kyllä huomaa.

äippävaatteita mulla ei oo ollenkaan, h&m:llä niitä kyllä jo kaihoisasti kattelin =) jotku kivat farkut pitää ainakin hankkia =) turvotusta ei nyt tunnu olevan, mut kyllä tuo masu vähän pömpöttää.. silleen et ei saa vedettyä sisään niinku ennen :LOL:
 
Mä yritän nyt vakuuttaa itselleni et kaikki menee niinkun menee.. nyt on onneksi tosi väsynyt olo, joten edes jotain oireita raskaudesta.

Harmi kun en kehtaa vielä äitiltä kysyä että onko hänellä ollut millaiset raskaudet, meitä kun on 5lasta ja jokaisen on vielä synnyttänyt ilman mitään kivunlievitystä, aika sissi. Oon ollut noin 12v kun viimeinen on syntynyt, enkä kyllä muista että olisin aamuisin herännyt yökkäilyyn, vessa oli mun huoneen oven takana :)
Vaikkei sekään tietenkään mitään takaa että millaista äipällä on ollut, mut jospa jotain viitteitä edes siitä antaisi!

Neiti-81: Sulla on kyllä ollut aika hurjia kokemuksia, mutta toivotaan että nyt onnistaisi :heart:
 
Terveiset Roomasta! Olipa kiva eilen tullla tänne sateeseen ja melkein pakkaseen sieltä helteestä :p Just nyt sataa ainakin Vantaalla rakeita.. Täällähän on paljon uusia pinoutujia, tervetuloa vaan kaikille :flower:

Mitäs muuta.. Rinnat on edelleen kipeät ja oksuoloa on nyt parina päivänä ollut. Lentomatka oli huonovointisena kamalaa :$ Ihanaa oli päästä lopulta omaan sänkyyn ja nukkumaan. Mies on ihanan innoissaan raskaudesta :heart: tuntuu, että meistä kahdesta minulla on enemmän jalat maassa..

maukkanen ja nappi rv5+5
 
Neiti-81 tuhat :hug: :hug: :hug: sulle, onpa rankkoja kokemuksia sulla! :( En yhtään ihmettele, että pelottaa. Kyllä raskaus on muutenkin sellainen matka tuntemattomaan, ettei koskaan tiedä etukäteen miten se menee. Ja vasta nyt viimeisissä raskauksissa olen oppinut pelkäämään kaikkea :ashamed: Odotin 19-vuotiaana esikoistamme ja silloin muistan,että jokainen päivä oli jännittävä ja jollain tavalla huoleton, vaikka tiettyjä ongelmiakin oli. Tietyllä kaiholla sitä muisteleekin, että voi kun osaisi ottaa päivän kerrallaan nytkin eikä murehtia kaikkea. :D

mut nyt huutiksen ihmeelliseen maailmaan...

Petite ja mimmi 5+5 :heart:
 
Zuh
Uusimmat päivitetty listaan :D

Piipiäinen: Minä tein Facebookin testin : Oletko raskaana joskus hedelmöittymisen aikoihin ja tulos oli jotain tyyliin: Olet ehdottoman varmasti raskaana. Ja niinpäs olinkin, kappas vaan! Ei saisi vitsailla vakavalla asialla, mutta on teillä siellä melkoista palvelua kun BAAREILLA viedään :)

Dejavuu: Meillä on sama neuvolapäivä!

Nti-81: Toivottavasti tämä sujuisi ongelmitta. Olen kuullut sanottavan että ongelmat kasaantu niille ihmisille joilla on voimia kestää niitä. Uskon että olet yhden helpon vauvan jo ansainnut!

Ommoo nappoo: Äh, eihän näinä vapaapäivinä meinaa saada mitään aikaan. On vähän etova olo, voisi kyllä tehdä vaikka mitä mutta ei vaan tee jos ei ole pakko. Ruokavaliosta olen huomannut sen, että mitä yksinkertaisempia makuja ja ns. yhtä laatua ruokaa syö, niin sitä paremmin se vie pahaa oloa pois. Lounaaksi mm. makaronia juustolla sekä hapankorppua -> ja olo mitä mainioin! Sitten kun vetää Rossossa kaikkine herkkuineen jotain niin olo iha kammottava. Toki levolla voi olla asiaan vaikutusta mutta minä uskon makaronicheesen voimaan :D

Zuh & Naatti 6+0 POKSIS!
 
Zuh :saint: täällä on hyvät palvelut juu :D
Mä olen ollut kuoleman väsy, koko päivän. Nukkunut vähäväliä ja paljastuin äidille tänään. Tuli yllättäen käymään illalla, syötiin ja ihmetteli kun ei punaviini maistunut. Mies sit paljasti vaikka oltiin päätetty ettei kerrota ennen kuin on ultrassa käyty. Eihän tuo mies sit osannut pitää suutaan kiinni :kieh: :saint:
 
neiti-81 kovia olet sinäkin joutunut kokemaan odotuksissa. Itselläni kanssa aika hurjia kokemuksia, mutta kaikista on selvitty kuitenkin. Keskenmenot on ollut tietenkin rankkoja kokemuksia ja niitä tässä pelkää kokoajan. enemmän kuin sitä että lapsi ei olisi terve (meillä on jo yksi keva lapsi). Tietenkin sitä toivoo että lapsi olisi terve mutta eniten sitä toivoo että saisi vaan taas nyytin syliin ja odotus menisi ongelmitta.
Äsken taas nippaili mahasta ja heti syöksyin veskiin pelon kera pyyhkimään et näkyykö vuotoa. voi kun aika menis nopeesti niin et pääsis ultraan mahdollisimman pian (en kyllä uskalla ihan hetikään soittaa neuvolaan ja varata aikaa, joten ei sitä ultraakaan voi saada ihan heti)
 
Moi!
Testasin todellisen haamun eilen ja tänään oli testissä jo selkeä plussaviiva, joten kai se on uskottava että raskaana olen.. En kyllä usko ennenkuin todisteet näen/kuulen.
Olen kahden lapsen äiti, poijjaat on jo isoja; 8v (kohta9v) ja mun pikkuinen =) 5v. Tätä tulevaa on yritetty syyskuusta alkaen. Neuvolaan ois varmaan syytä olla yhteydessä, sillä lasketusta ajasta ei ole kuin tieto että helmikuun kahden ekan viikon aikana. Raskausviikkojakaan en osaa sanoa. Nyt siis menkat jo pari viikkoa myöhässä, vielä viime viikolla testi niin nega kuin olla ja voi.

millie80
 
Heippa,

täällä olisi myös uusi plussaaja varovaisesti kurkistamassa helmikuun listaa. Esikoista odotellaan, mutta ns. toisella kierroksella kyllä menossa. Kirjoittelin aikaisemmin tuolla marraskuun masuissa, mutta sain huhtikuussa keskenmenon rv 8+4. Keskenmenon jälkeen kuukauden jälkeen tuli ovulaatio ja heti tärppäsi uudestaan.

Olo on aika jännä. Vaikea on tunteita erotella, kun innostuakaan ei oikein uskaltaisi. Pettymys oli viimeeksi aika kova ja nyt hyvin varovaisesti eteenpäin. Yritän olla ajattelematta koko raskautta, että menisi ns. huomaamattomasti eteenpäin. Mutta kuten varmasti tiedätte, ei ole mikään helppo homma :)

Oireita ei ole paljoakaan ilmennyt. Lämmöt on koholla ja pientä aristusta nänneissä. Huonoa oloa ihan vain vähän ja harvakseltaan. Rusehtavaa vuotoa mulla tuli useana päivänä ennen kuukautisten oletettua alkamisajankohtaa ja vuoto loppui kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Kiertohan voi kyllä olla ihan sekaisin tuon km jälkeen, joten tuo vuoto saattoi olla tyhjennysvuotoa. Kuitenkin testeihin vahvistui viiva päivä päivältä eli useampi testi on täälläkin tullut tehtyä ;)

Eli omat tiedot tonne etusivulle olisivat:
Helmihaave la 6.2 30v ensimmäinen

Hyvää yötä helmikuiset :heart:

HelmiHaave rv 5+0
 
jos huolitte mukaan. Tänään plussasin :heart: Haamuja tehnyt jo aiemmin, mutta tänään tuli selvä plussa Apteekin omaan testiin. Joten varovasti ilmoittaudun mukaan :wave:

Tärppäsi tämän kolmannen yritys nyt sitten toisesta kierrosta. Mulla aiemmat lapset -05 ja -07.

Elikä jos minut listaan laitatte, niin tiedot olisi nämä:

Nimimerkki: pojatx2
Ikä: 24
Paikka: KYS
Tilausnumero: kolmas

Niin ja laskettuaika näin itse laskettuna olisi 17.02.2010, muoks. näytti tuo kaksplussan laskuri 16.02.2010
 
Tervetuloa uusille :wave:

Neiti-81 Toivottavasti tämä raskaus sujuu ongelmitta.Meiltä löytyy kitalakihalkio lapsi.

Röllimuorille pikaista paranemista ja :hug: toivottavasti syykin löytyy

Täällä taas aamulla pientä etovaa oloa,onneks oli nyt pari hyvää päivää välis,ku oli toi miehen pikkusisko kyläilemäs,ettei jääny heti kiinni =) eilen kerroin yhelle kaverille,ku hänel oli mulle samanlaisia uutisia :D

Kujis 6+2
 
:wave:
muutama päivä oli väliä,ettei tullut mitään,mutta nyt taas tänä aamuna oli ruskehtavaa limansekaista. Mutta jatkuvia kipuja ei ole ollut,jospa se on vaan jotakin ohimenevää :)
Huonoa oloa ei ole vieläkään, kahdessa edellisiessä raskaudessa oli :$ ,joten en kyllä sitä kaipaakkaan :D rinnat on kipeät ja palelataa,siinäpä oireet.

MiinaJaManu...32...KYS...kolmas...lasketusta ajasta ei varmuutta...
 
PIIPIÄINEN: Noi keskenmenot on kyllä tosi vaikeita :ashamed: Sitten kun jotkut ulkopuoliset ei ota surua tosissaan kun vauvahan oli vielä mahassa eikä maailmassa. Uskomatonta mutta totta, mulle sanottiin joulun jälkeen että ei kannata numeroa tehdä kun ei se mikään vauva ollut vielä (rv 18+5), kyseessä oli kylläkin lapseton ihminen.
Minusta vauva on vauva kun siitä testissä on se +, ja surunmäärää ei sillä voi mitata, missä vaiheessa jotain tapahtuu, JOS tapahtuu.

MILLIE, HELMIHAAVE ja POJATx2 tervetuloa!

RÖLLIMUORILLE isot paranemiset!

niin, pitikin kysyä, JOKO OLETTE MONELLE KERTONEET?
Mun on pakko pitää salassa, töiden takia, enkä halua vanhempieni tietävän asiasta. Lähtevät syksyllä takaisin espanjaan asumaan talveksi, joten jos pystyisin ihan loppuun asti pitämään piilossa.. tai etteivät sukulaiset juorua. tämä voi tuntua monesta oudolle, mutta on sellanen tilanne että olen isäni kanssa tosi lämpimissä väleissä, mutta äitini :$ on aikamoinen persoona, enkä vaan JAKSA sitä hössötystä mikä siitä alkaisi TAAS. Jos te tuntisitte mun äitini niin ymmärtäisitte :LOL:

pomo taas voisi alkaa kiusaamaan työvuoroilla (nimim. kokemusta on) ja jos lapsilleni kertoisin niin kaikki tietäisi heti.. ja en halua sitten että jos jotain sattuu, niin pitäs lapsille taas selittää. oli tosi vaikeeta joulun alla selittää miksi vauva ei tulekkaa kotiin .
Muutamat hyvät kaverit tietää odotuksesta nyt.

nuorimmainen tänäaamuna taputti mun mahaa ja sano että koska VAUVVAT tulee? :eek: Katsoin sitä ihan hölmistyneenä et mitä sä oikeen puhelet??????
johon kuopus että "ku meille tulee 2 vauvvaa, Auli ja Tuuli" :eek: :LOL: :D
Koittaa siinä sitten olla pokalla naamalla :D

meillä meneekin esikoinen (5v) nyt uuteen hoitopaikkaan ja eskariryhmään... on aika paljon ikätovereitaan edellä (en käsitä ku itse en ole mikään einstein tosiaankaan.. lähinnä päinvastoin :D ) niin kokeillaan sille eskariryhmää, niin saa lisää virikettä ja pääsee siskon kanssa eri ryhmään. Kuopus on taas samanlainen luupää kuin minäkin, ja kauhea kilpailuvietti, niin toiveissa olikin eri ryhmät jotta kuopus saa edetä rauhassa ilman paineita. Se kun haluis osata kaikki samat kuin sisko :/ ja tietty on super vihainen kun ei osaa :|

(.)
Mulla nippailee maha kokoajan... en muista että olis näin paljon missään raskauksissa tässävaiheessa ollu näitä venymiskipuja.. Muita oireita ei juuri, paitsi se tissikipu.
Kahvikin uppoaa ihan normisti.
Väsymystä ja ärtyisyyttä on havaittavissa, mutta se kai kuuluu asiaan jos on 2 pientä lasta ja aviomies :LOL: :whistle: :saint:

jahas, mun vanhemmat tuli kylään.. (hurraa....)
ja eiku väsää kahvia..

T:Neiti, rv 5+5 (? mä enää näitä muista edes...?)
 
neiti-81 minä paljastuin äidilleni vahingossa eilen illalla...mut kellekkään muulle ei kerrota vielä ennen ultraa. Töissä pidän salassa niin pitkään kuin mahdollista.....
Meidän kuopus sanoi eilen et mä tahtoisin et meille tulis vauva....oikeestaan haluan ettulee kaksi vauvaa....pokkassa oli pitäminen täälläkin :D
 

Yhteistyössä