** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

Nuunuu :hug:

develly toivottavasti menis pian ohi, eikä ainakaan pahemmaksi muuttuis, noi vatsapöpöt on aina niin ilkeitä..



imetysliiveistä.... Mä ostin cittarista esikoisesta kahdet imetysliivit ja ne oli ihan hyviä, ja kokojakin löyty :D ja on mulla jotkut hm:n ollu mut ei niin hyviä ku noi cittarin ja olisko maksanu joku 16.90 tms..

maitoasiaa.. Mulla on alkanu poltella rintoja ihan kauheesti, tulee mieleen ne ajat ku maito nous esikoisesta ja sit oltiinki pulas et mihi sitä maitoa olis pistäny.. huhhuh.. mut en tajuu miks täytyy noin paljon tulla sitä jo odotusvaiheessa :D

Mitä ihmettä laitatte päällenne ku meette ulos?? en muista onko tästä ollu aiemmin juttua, mutta mulla on hirvee paniikki ku takki ei mee kiinni ja maha jäätyy! mut onko sit kuitenkaan järkeä ostaa isompaa takkia ku sit siihen hukkuu ens talvena ja seki maksaa taas..

ON: Jes jes, prismasta löyty -30% alella toppapuku vauvalle :) ja kirppikseltä tein eilen 10e:lla löytöjä.. 3bodya, farkut,sammarit 2trikoot, 1 mekko :heart:

Nemu 29+2 vai 3 ???
 
Nemu Just kävin eilen kirppikseltä ostamassa miesten koon talvitakin :kieh: Ei oo kiva kantaa niin isoä "säkkiä" päällä, mutta ainakin tarkenee liikkua esikoisen kanssa ulkona.
Äidiltä sain jotkut vanhat toppahaalarit joiden kanssa liikun vetoketju auki ;) Mutta onneksi on ne olkaimet niin ei tipu alas :LOL: :LOL:

Pitäsköhän käydä siellä prismassa katsomassa joku haalari, kun ne kerta on alennuksessa :/ Kun sellasen kuitenkin tarvii!

Fi0na
 
Ihanaa että toiset on niin aktiivisia kirjottelijoita että pino pysyy pystyssä. Itse olen todella saamaton. Muutenkin tuntuu että en yksinkertaisesti ehdi kaikkea mitä olen suunnitellut. Olen jo reilun viikon ollu sairaslomalla supistusten takia ja saikulla mennään ihan äitiysloman alkuun asti. Enää en murehdi, mutta alkuun tuntui tosi pullamössöltä ja laiskalta kun ei töitä tee. Äitiysloma mulla alkaa 29.12.

Ikuisuusko kyseli toistuuko selkäsäryt ( ja muut vaivat) seuraavassa raskaudessa? Mulla ei toistunut. Eka raskaus oli aika kamala kun oli selkäsärkyä ja pyörtyilyä. Toinen raskaus oli todella helppo. Ei ollu särkyjä eikä kolotuksia. Nyt kolmannella kerralla vaivana on ollu supistelu ja hyvin vähäistä selkäsärkyä. Ja kankea olen nyt myös. Aikaisemmin ei ole ollut mitään vaivaa nostella tavaroita lattialta tai pukea sukkia, mutta nyt kaikki on työlästä ja hankalaa.

Hauskaa, kun muut (jotkut) on jo täydessä tehossa laittamassa tai jo laittanut vauvalle kaikki valmiiksi. Itse en ole laittanut vielä mitään. Suurimmat hankinnat on tehty ja ne odottavat helmikuuta varastossa tai liikkeissä. Vaatteetkin kaivan varastosta vasta kun näyttää siltä että niitä tarvitaan. Kohta vois alkaa kirjottelemaan ostoslistaa mitä vielä pitää ostaa, kuten paketti vaippoja, rintakumit, öö, en keksi muuta.

Eilen ostin kärkkäiseltä kahdet imetysliivit, trofe merkkiset (tai jotain sinnepäin). Maksoi 19,90 kpl ja vaikutti hyviltä. Mulla on kasa vanhoa liivejä varastossa, mutta muistaakseni ei ollu yhtään hyviä. Huti hankintoja olen tehnyt liivien suhteen paaaljooon. Mielestäni hyviä imetysliivejä on tosi vaikea löytää ja kun muutenkin inhoan koko imetystä niin haluaisin että liivit olisi hyvät ja helppokäyttöiset. Yritän tehdä kaikkeni että inhostani huolimatta saisin imetettyä sen puolisen vuotta. Maitoa ei onneksi vielä tule, mutta aikaisemmin imetysaikana sitä on tullut vaikka kolmelle vauvalle.

Avilla 31+6
 
Kiitti tehilla tuosta nettiosoitteesta, oon ajatellut tilata parit bravadot ulkomailta, kun saa melkein puoleen hintaan Suomen hintoihin verrattuna. Ootko itse tilannut joskus tuolta sivuilta jotain, että toimiiko ihan hyvin?

Nemu kyseli pukeutumisasioista ulkoillessa. Mulla oli vielä pari viikkoa sitten käytössä villakangastakki, josta kaksi alinta nappia ei menneet ollenkaan kiinni. Nyt löysin kaapista sellaisen vanhan todella paksun talvitakin, joka on ihan älyttömän iso. Tai siis nyt se on melko hyvä ja menee varmasti ainakin kuukauden vielä päälle. En ymmärrä, mitä olen joskus ajatellut tuon ostaessani, kun eihän tuota voi käyttää ilman tätä mahaa ilman, että näyttää aivan jättiläiseltä. Varastossa on myös vanha laskettelutakki, jonne mahtuisi vaikka kaksi ihmistä sisälle, ja äidin luona on odottamassa vielä isompi untuvatakki, jos tulee sellaiselle tarvetta. En viitsi tuhlata rahoja kalliiseen äitiystakkiin muutaman kuukauden tähden, näillä yritetään pärjätä.

Onko nämä nyt niitä kuuluisia liitoskipuja, kun lonkkiin sattuu niin, että askeleet on todella lyhyitä ja tuntuu kuin lonkat irtoisivat? Mun tepastelu taitaa olla sitä paljon puhuttua ankkakävelyä. :LOL: Parin päivän ajan ollut nyt tällainenkin vaiva.

Kävin sitten tänään töissä viimeisen kerran palauttamassa avaimet ja viemässä pullaa työkavereille. Koulullakin kävin varmistamassa muutaman asian valmistumiseen liittyen, ja siellä täytyy vielä ensi viikolla kerran poiketa. On tavallaan haikea mutta kuitenkin onnellinen olo, ettei enää tarvitse työasioita murehtia.

Huomenna poksuukin jo isot numerot.

Ikuisuus ja Kerttu 29+6
 
ikuisuus , aiemmin en ole tuolta tilaillut (ei ole ollut tarvetta imetysliiveihin ;) ) mutta nyt kyllä tilaan. Paneudun koko-asiaan ja siihen uskallanko tilata kahdet, eri malliset, samantien. Voin toimia tässä pioneerinä ja testata toimiiko. Ensi vkolla asia vireille.
 
tehilla sitä ei aina muista, että ketkä kaikki on kaltaisiani ekakertalaisia. :D Mutta ilmoittele tänne, kun oot tilauksen tehnyt ja kun tilaus saapuu. Mä en uskalla vielä viikkoon tilata, kun on se muutto edessä ja haluan, että paketti löytää varmasti oikeaan osoitteeseen.
 
NuuNuu tosi kurja tilanne. Mulla oli sokeriarvot normaalit, mutta tänään jatkotutkimuksissa Naistenklinikalla todettiin että vauvan painoarvio on nyt 2 kg ja mun pitää alkaa dietille. Eli vaikka ei oo diabetestä, niin silti samaa ruokavaliota pitää noudattaa, paitsi että kaikki sokerit ja rasvat pois. Painoa ei saa tulla mulle yhtään kiloa lisää. Oon ennen raskautta ollut siis normaalipainoinen ja nyt kiloja tullut tän päivän mittauksessa yht. 12 kg. Tätä menoa vauva olisi laskettuna aikana yli 4 kg. Joten... heipä hei suklaat ja jouluherkut. :( Ottaa tosi paljon päähän, kun myöskin koen että olen ihan normaalisti ja jopa tavallista terveemmin elänyt koko raskausajan. En ymmärrä mistä tämä johtuu.

Närästys Mulla oli viime syksynä vatsahaava, jonka takia syön nyt raskausaikana joka päivä Omeprazol-nimistä lääkettä, joka siis pitää masun kuosissa. Alkuraskaudessa jo alkoi närästämään kunnes aloitin syömään tota lääkettä eikä oo närästänyt yhtään. Tai no, pähkinät ja rasvainen ruoka on sen muutaman ainoan kerran kun kokeillu, niin saanut aikaan vähän tuntemuksia. Neuvolalääkäri käski popsia sitä loppuun asti ja oon tosi tyytyväinen kyllä, suosittelen muillekin tai ainakin kysymään neuvolassa siitä lisää.

Mä en halua äitiyslomalle kun on niiin paljon töitä tehtävänä! Ja oon töissä vain 2 pv viikossa, niin ei saa kerralla tehtyä kaikkia. Stressaan ihan kamalasti jos joutuisinkin jäämään aiemmin pois. Ja nyt oon kuumeessa kotona ja huomenna taas olisi tosi tärkeä työpäivä edessä... Kääks.

Jadel84 & Toukka 30+6
 
neuvolaterkkuja:

paino noussu viikossa vähän päälle 400g,ja ku kerroin et oon huolissani ku paino noussu lyhyessä ajassa sen pari kiloa ni neuvolatäti ei ollu moksiskaan,sano vaan että tosi hienosti menny mulla ja saisin olla ylpeä itestäni ja kannusti jatkamaan loppuun asti samalla tavalla,varsinki oli tyytyväinen ku sokerit pysyny ruodussa koko ajan.
vauvalla sykkeet oli tasaset 145 suurimman ajan.ja ei tainnu vauva tykätä ku täti paineli mahaa,kamalat potkuharjoitukset alko heti sen jälkeen :D
seuraava neuvola oiski sitte jo 23 päivä,ja painotti sitä että heti pitää mennä lääkäriin jos tuntuu että ei jaksa töissä olla,ihmetteli että miten töissä laittavat viimeisillään raskaana olevalla tollasia 10 päivän työputkia.
vielä en kyllä raaskis jäädä kokonaan pois kun ois 6 viikkoa vielä äippäloman alkuun..mutta 7.1 alkaa töissä remonttikin ja enhän mä sielä pysty mitään tekemään että saas ny nähä sitte.

Piipi ja potkuttelija papu 28+3
 
Apua! Mulla on yhtäkkiä parissa vuorokaudessa kasvaneet rinnat ihan järjettömästi. Pursuavat kaikista rintaliiveistä yli. Rinnoissa jotkut maitorauhaset tai muut turvonneet kuin mitkäkin, tissit on ihan kovat ja sellaiset kamalat pallot. Eikö näin pitäisi käydä vasta synnytyksen jälkeen??
 
Huh! Eilen oli kyllä ihan kamala päivä :ashamed:
Jatkuva vessassa ravaaminen aiheutti ihan kamalat supistukset ja olin jo lähdössä näytille... Päätin sitten kuitenkin ensin ottaa yhden Immodium -pillerin ja supistukset sekä vessassa ravaaminen loppui puol tuntia sen jälkeen... Tuota lääkettähän ei suositella raskausaikana, MUTTA mä en olis päässyt edes polille täältä, joten...
Ajattelin, että on pienempi paha ottaa yksi pilleri kuin se, että ne järkyttävät supistukset aiheuttais jotain ennenaikaisesti tai menisin sinne polille mahdollisesti tartuttamaan muita.

Tää päivä menee vielä vaakatasossa Sinkkuelämää -maratonin merkeissä :D Onneksi olo on muuten jo suht normaali.

Myöhemmin lisää - nyt pakko keksiä jotain syötävää ja linnoittauduttava tuohon sohvalle :whistle:


Develly ja Potkuttelija 31+2 :heart: :heart:
 
Piipiäiselle hirveesti jaksuja vaikka monesti on helpompaa yksin kun riitasessa suhteessa vaikkakin niin iso ja mullistava uusi asia on elämässä kohta tapahtumassa.

Heipähei taas :wave: Ei mulla sitten kai ollut sitä virtsatulehdusta,lauantai aamuna kun harrastettiin seksiä ja vielä pari kertaa siihen päälle niin jo hävis kirvely pissatessa,taisi olla vaan sitä puutetta :LOL: vaikka ei tässä nyt ole montaa päivää vielä kertaakaan ilman oltu,mutta mies kyllä on sanonut että kohta loppuu,kun sitä häiritsee muutenkin kun vauva on masussa ja vähän on hankaloitunut sextailu vaikka missä asennoissa olisi.

Muistanko ihan väärin että ennen äippäpakkauksessa oli newborn vaippoja,nyt ei ollut yhtään vaippaa.pitääkin tosiaan niitä ostaa,sitten tuttipulloja ja kaappiin pari nannia + että me ei olla ostettu pojalle vielä mitään paitsi vaatteita eli kaikki isot ostokset on tekemättä :/ syynähän tässä on se että meiän pitää kohta muuttaa tästä asunnosta pois ja uudesta asunnosta ei ole tietoakaan niin ei viitsisi tänne ahtautee ja turhaan muuton alla ostaa mitään.onneksi monet "virasto-ihmiset" yrittävät auttaa meitä saamaan asunto.

Äippäpakkaus oli ihan jees,paljon tarpeellista,ihan mukavan neutraalin näkösiä vaatteita pojalle.

Ensi maanantaina olisi neuvola,saas nähä onko paino nyt noussut paljoa,tuntuu ainakin että maha ei ole kasvanut oikeestaan yhtään tässä viime aikoina,toivottavasti ainakin lapsivettä siellä on tarpeeksi.

Tänään poksutaan 30+0 !! aika hurjaa jo että ollaan jo näin pitkällä.
 
Nyt tulee vinkumista joten voitte tarvittaessa skipata tämän, mutta pakko purkautua! :kieh: :(

Mies kun on siellä ulkomailla ollut töissä jo 2 vuotta. Kotona käy noin 4 pv kuussa, silloinkin meillä sit hänen lapsensa (lue: ei kauheesti yhteistä aikaa). (Ihme et onnistuttiin raskautumaan... ;) )
Nyt hänen sitten pitäisi lopettaa tuo reissutyö kun vauva tulee ja on se rankkaa muutenkin. Eilen sain kuulla että kotiintulo venyy taas :kieh: ja et sittenkun hän tulee on kotona ehkä päivän ja sit lähtee ajamaan vielä Lappiin!!! Että kotiin sitten jouluviikoksi. Ehkä.

No muutenhan tähän on totuttu, mutta nyt, kun loppu töissään häämöttää, on alkanut pelottaa että jotain sattuu enkä saakkaan häntä kotiin, koskaan. :'( Ja tällä tarkoitan onnettomuutta. Vauva tulossa ja joulu tulossa. Haluaisin vain hänet jo kotiin :'( :'(
 
:flower:
Neuvolakuulumisia tältä päivältä, 31+6:
paino 77kg (73,6kg rv27+4, yht.9kg eka neuvolasta)
turvotus +
rr 98/56 (104/59)
Hb 118 (122 sain raudat käyttöön)
kohdunp. korkeus 30 (25)
tarjonta pt
syke 140

Liikelaskentaa pitäs alkaa, mutta ehkäpä ne tulee ihan laskemattakin. Eilen illallakin oli semmonen touhu päällä että huh!
Liitoskivuthan ne sitä ankkakävelyä aiheuttaa... Samassa sarjassa kuljetaan!! :LOL:
Meilläkin on neuvolassa tosi lyhyet soittoajat tais olla 11.30-12.00. Joten monesti olenkin jättäny soittopyynnön.
Talvipukeutumisesta sain villakangastakin lainaan ystävältäni, joka sai kuukausi sitten vauvan. Mutta toppahousut jää kyllä vetskari auki, jos ei kauheesti kumartele niin kyllä ne päällä pysyy :D :D
Vielä en ole pessy vaatteita, enkä muutakaan. Aloitan sit kun äippäloma alkaa joulukuun lopulla.
Hengästyttää täälläkin, tuntuu ettei saa happea tarpeeksi. Mutta vauva pököttääkin pää ylöspäin niin se painaa ttuossa ylhäällä, ja se aiheuttaa närästystä ja oksu tulee välillä suuhun :x jos kumartelee...

Ootteko muuten huomanneet et oma ominaistuoksunne ois jotenkin muuttunu, varsinkin tuolla alapäässä :whistle: ei siis mitään pahaa hajua, vaan erilaista kuin normaalisti?

No, mukavaa päivää kaikille!! :heart:
 
Hei kaikille!

Olen ollut nettipimennossa toista viikkoa ja nyt viimeinekin takaisin. Luin kylla kaikkien kirjoitukset, mutta niita oli kylla niin paljon, etta en millaan pysty kommentoimaan. Muutenkin kayn yleensa lukemassa, mutta vahemman kirjoittelen. Laiska kun laiska! Mutta tosi kivaa, etta on teita jotka jaksatte useammin kirjoitella. Juttuja oikein kiva lukea!

Tervetuloa uusille!

Joku muukin oli karahtanyt seulasta. Ei kiva. Itsellani seurattiin nyt kaksi viikkoa, etta miten arvot ja eilen sain neuvolasta lahetteen Tayssiin. Eli ei arvot aivan putkeen. Siella ilmeisesti keskustellaan lisaa ruokavaliosta, liikunnasta yms. Ja ultrataan! Edes jotakin positiivista. Ihanaa nahda vauva taas pitkasta aikaa! Pelottaa vaan, etta kuinkahan iso vauva jo on, johtuen tasta raskausdiabeteksesta...

Supistelut lakanneet ja olen ollut takaisin toissa nyt 3 paivaa. Aika raskaalta tuo tyonteko kylla tuntuu.

Aippapaketein hain eilen. Minusta tosi kivasti vaatteita ja tavaraa. Joskin odottelen esikoista, etta tuskin todellisesta tarpeesta hajuakaan. Ja mita kaikke sita viela tarvii lisaksi? Minulla paperi tuossa koneen vieressa johon kirjoitan teidan juttujenne perusteella, etta mita sita viela tarvitsee ostaa/tehda. Etta kiitos infosta ja lisaakin toivotaan!

Lumisateisin terveisin

Sarina ja Sisu 29+6
 
tehilla ja ikuisuus!! : Minä tilasin tuolta just noi bravadot ja tuli viikossa jos ei allekkin! Olin tyytyväinen toimitukseen. Ihan oikein laskutettu luottokortilta ja kaikki muutenki ok. Voin suositella, omat kokemukset ainkain hyviä. :)

Ankkakävely ollut täällä seurana jo monta viikkoa! |O että osaakin olla pirullisia noi liitoskivut.

tehilla: eipä käy kateeksi toi sun tilanne :( mullakin mies tekee pitkiä päiviä ja sekin tuntuu välillä todella rankalta! :hug:

Piipiäiselle tsemppiä!! :hug: jotenkin tuli kyllä itselle kuva että olet aika sinut tuon asian kanssa.. :hug:

Develly ja oliko muitankin kipeitä? pikaista paranemista!!

Samariini ja O 33+1
 
Minäkin sain lainaan ystävältäni villakangastakin. Hän sai vauvan tuossa kuukausi takaperin joten passelisti on nyt minulle vapaa. :D Muutoin olisin ostanut miesten toppatakin koska en tosiaankaan tahtoisi olla tämän kokoinen enää ensi talvena :saint:

tehilla Oma mies ei ole reissuhommissa tällä hetkellä, mutta voin kuvitella tilanteesi täysin. Toivottavasti miehesi tulee pian kotiin :hug: =)



Leeloo85 Tervetuloa joukkoomme =)


Joululahja asiat alkavat olemaan aika lailla hanskassa, vieläkö joku siivoaisi meillä :ashamed: :whistle:
 
Samariini kiitos kokemuksista tuosta nettitilauksesta, mun on ens viikolla varmasti pakko tilata ne bravadot tuolta sivuilta.

tehillalle jaksamista tuohon tilanteeseen, ei tosiaan käy kateeksi. :hug: Musta tuntuu pahalta jo se, että mies tekee pitkiä päiviä ja tulee myöhään illalla vasta kotiin. Loppuuko mieheltäsi nuo reissuhommat sitten jouluna vai jatkuuko vielä ensi vuoden puolelle?

Develly, toivottavasti oireet meni kokonaan ohi tuolla yhdellä pillerillä. :hug: Enkä jotenkin jaksa uskoa, että yksi ripulilääke mitään aiheuttaisi. Ja pääasia, että sait supistelut loppumaan. Sinkkuelämää-maraton kuulostaa sopivan leppoisalta touhulta. :D

Piipi Pöppiäisellä oli hyviä neuvolaterveisiä. Olen kyllä samaa mieltä neuvolatädin kanssa siitä, että ihan hurjia tommoset 10 päivän työputket tässä vaiheessa raskautta.

Mä olen seuraillut jossakin pinossa keskustelua jouluruuista ja tajusin vasta nyt, että mätiä ei saisi syödä. Pari kuukautta sitten laivareissulla söin kahtena päivänä seisovassa pöydässä aivan järjettömät määrät mätiä aivan hyvällä omallatunnolla, kun en yksinkertaisesti tajunnut, ettei sitä saa syödä. Olen aivan pihalla siitä, mitä joulupöydässä tulisi välttää, kun olin ajatellut, että kunhan nyt viinin ja homejuuston maistelut jättää väliin. :ashamed:

Kävin jo aamusta kaupungilla kahvilla kaverin kanssa ja sen jälkeen kiertelin hetken kauppoja ja kävin vielä ruokakaupassa. Tyhmästä päästä kärsii näköjään puolet ruumiista, kun tuon muutaman kilon kassin raahaamisen jälkeen on joka paikka taas kipeänä. Mies varmasti kiittää, kun itsekseni kävin rehkimässä.

Huomenna tulee muuttolaatikot ja seuraava viikko meneekin pakatessa, muuttaessa ja laatikoita purkaessa.
 
Tulin poksumaan 30 *POKS* =)

Kylläpäs tämä aika on menny näköjään nopiaa. Mutta silti vielä 10viikkoa! Ja nyt ne raskaat ajat alkaa. Kumartuminen on jo vähän vaivalloista. Muuten ihan ok olo. Ens viikolla seuraava neuvola, sitte taitaaki mennä joulun yli.

Äpyli ja poika(kai) 30+0
 
Hei!
Täällä taas, hiukan paremmalla miellä..

Vai sarina13 saapi lunta taivaalta. Tulispa tännekin, piristäisi sekin.
Samariinille tänks rohkaisevasta kokemuksesta. Nyt vaan arpomaan sitä kokoa kun ei tuo vaihtaminen varmaan onnistu..
[/b]Ikuisuus sullahan tulee tossa muuton ohessa tehtyä joulusiivous samalla rahalla. Itse en kyllä aio pahemmin joulusiivoilla. Laiska..

Miehen töistä ei tiedä. 2 vuotta sitten kun alkoi, niin piti kestää 2 kk.... Ja nyt on monasti PITÄNYT loppua, mut jatkuu vaan. Onhan se hyvä että töitä on, mutta jos jostain vähän lähempää.. Kyllä se on ensi vuonna lopetettava vaikka niitä töitä olisikin ja etsittävä uutta työtä täältä lähiseudulta. Tammikuussa joku koulutus vielä jossain Unkarissa vai missälie, mutta jos sitten LOPPUIS!

Mulla kohtu kai jotenkin niin ylhäällä että karmea ahdistus koko ajan tossa sydänalla (muukin kuin henkinen). Ruokaa vain minimaalisia annoksia kerralla. Ja anopin joulupöytä odottaa... :whistle:

ja TAAS tummennokset per***llään!
 

Yhteistyössä