** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

Hyvää Itsenäisyyspäivää! :D Omaan oloon:eek:lo alkaa olla aika tuskainen, varsinkin töissä ei meinaa enää jaksaa olla, ja kun on vielä fyysinen työ, nostelua yms. mutta 6 viikkoa tässä olis vielä töitä mammaloman alkuun. Nukkumisasentoa on vaikea löytää täälläkin, paras tuntuu olevan kyljellään.
Vaivaako muita jatkuva pissahätä? toki juonkin enemmän kuin ennen raskautta, mutta välillä tuntuu että pissalla saa juosta tunnin välein vähintään. Yölläkin joskus herää pissahätään.'
Eilen ostin vauvalle h&m talvihaalarin kokoa 56, saa sillä tuoda laitokselta kotiin.
Musta on alkanut tuntumaan että tulokas on tyttö, jotenkin niin samankaltainen tämä raskaus kuin esikolta, joka on tyttö. Olisihan se kätevää kun vaatteita paljon valmiina.
Nanna ja tyttökö? 28+5 :heart:
 
suzyco Meillä tuolla nuorimmaisella on myös tullut aina ihan karmee ripuli antibiooteista enkä ole vielä löytänyt sellaista keinoa mikä kunnolla auttais :ashamed: Maitohappobakteerit on auttaneet vähän, mutta ei mitenkään merkittävästi.
Olen vaan pitänyt huolta, että lapsi saa nestettä tarpeeksi ja siitä, että lapsi kuitenkin syö (olen tarjonnut ns. mietoa ja hyvinsulavaa ruokaa niin ettei tila ainakaan pahentuis).

Eli keinoja otetaan vastaan myös täällä :wave:

Meillä tyttö on valitellut vatsaansa nyt neljättä päivää - se menee ja tulee miten sattuu. Yleensä alkaa iltapäivällä ja helpottaa sitten ennen nukkumaanmenoa...
En sitten tiedä voisko tuo olla laktoosivaivaa, kun se minulla ja pojallakin on vai mitä tuo on, mutta alkaa vähän keinot loppua kesken :ashamed: Onneksi keskiviikkona on muutenkin lääkäri niin täytyy vähän kysellä...


Develly ja Potkuttelija 30+5 :heart: :heart:
 
Ikuisuus: Meillä on kanssa rahat tiukalla ollu oikeastaan aina ja Alisasta kun jäin lomalle niin työpaikkaa ei loman jälkeen ollut tiedossa ja sain melkein minimi päivärahatkin. Kummasti sitä kuitenkin aina pärjää,pakkohan se on. :hug: Jos teilläkin kuitenkin miehellä on töitä. Kyllä te pärjäätte! Mua ainakin piristää se kun ajattelen että aina löytyy joku jolla asiat on viä huonommin. Teillä on toisenne, ruokaa,vaatteita ja katto pään päällä. Tietty elämä ois helpompaa kun ois rahaa enemmän, mutta sitten ei ehkä osais arvostaa niitä pieniä asioita.

Meitin likka on kyl onneks juonu ihan hyvin ja ei ole kuivumisen merkkejä. Se perunajauho/jogurtti sekotus autto nyt illasta ainakin,aamulla näkee sit onko ripulia viä. Täytyy ennen tarhaan menoa yrittää saada se taas syömään sitä.
 
Malinda
Iltaa kaikille! Pitäisköhän mun alkaa kirjottelemaan tänne vähän useemmin, kun taas on tullut niin paljon kommentoitavaa, että mahdankohan muistaa jokaista teemaa... No jos unohtuu, niin palailen asiaan :)

pilli- Meidän esikoinen nukku alkuun siinä äitiyspakkauksen laatikossa ja tulee nukkumaan tämä uusi tulokaskin. Tuntuis jotenkin, että vauvalla on pienemmässä tilassa turvallisempi olo.

Minäkin nukun sellaisessa kyljellään, puolittain mahallaan asennossa, koska se on ainut asento, missä mun selkä jotenkin viihtyy. Selällään ei vois kuvitellakaan makaavansa ja toisaalta kunnolla kyljellään ollessä oon aamulla ihan rampa. Kyllä munkin vauva möyryää siinä asennossa, mutta en usko että sillä liian tukalaa on. Voisko se olla, että siinä asennossa muutenkin tuntuu helpommin pienemmätkin liikkeet?

Jouluostoksista. En oo vielä ostanut ainokaistakaan ja mulla menee varmaan joulunalusviikolla, kun ei taho olla aikaa sitä ennen. yritän kyllä kans miettiä etukäteen, mitä kellekin ostan, ettei tarvis turhia kierrellä tän selän kanssa.

Imetysliiveistä. Taidan odottaa vuodenvaihteen alennusmyyntejä, koska mulla on sama ongelma kuin Devellyllä, että erikoisliikkeeseen joutuu mennä. Mulla on kans joku e/f-kuppi, joten rahanmenoa ei voi estää :LOL: Viimeks en uskaltanu ostaa liivejä ennen synnytystä, kun pelkäsin, että ne vielä kasvaa sitten kun maito nousee. Mulla ei (luojan kiitos) rintojen koko kasvanut yhtään raskausaikana eikä kyllä maidon noustuakaan, joten menin sitte synnäriltä kotiuduttuani ostamaan vanhaa tuttua kokoa. Niitä liivejä en kyllä enää aio käyttää, koska en siihen hätään löytänyt mieleisiäni. Niissä ei oo kaaritukia eivätkä muutenkaan tue kunnolla näitä "lolloja".

Ikuisuus. Älä murehdi raha-asioita, kyllä sitä aina jotenki selviää. Meilläkään ei oo mikään hyvä tilanne, koska miehellä on työsopimus toistaseksi vaan tammikuun loppuun eikä sen jälkeen varmuutta mistään. Saas nähä tuleeko musta äitiysrahoineni meidän perheen ykköselättäjä :LOL: No ei kyllä se vissiin jotain päivärahaa saa liitosta jos työttömäksi jää kokonaan. Ja itse asiassa meillä jopa paranee tilanne, kun jään lomalle, koska en saa tällä hetkellä muuta kuin 100 euroa lapsilisää kun opiskelen ja opintotukikuukaudet on käytetty. Kotihoidontukikin loppu kuukausi sitten kun päätin, että gradu on saatava valmiiks ennen vauvan syntymää, joten laitettiin se muutamaks kuukaudeks perhepäivähoitoon. Eli todella pienellä kitutetaan, kun mun mies on ihan perusduunari.

Sä kysyit kans noista selkäasioista. Mulla ei oo mitään virallista tietoa, että kuinka todennäköisesti selkävaivat uusii seuraavassa raskaudessa, mutta omalta kohdaltani voin sanoa, että oon päässy huomattavasti helpommalla nyt toisella kertaa. Kipuja on, mutta huomattavasti vähemmän kuin ekalla kerralla. Viimeks ne alko mulla jo viikolla 8 tosi kovina mutta tällä kertaa vasta joskus viikon 15 paikkeilla ja ne alko paljon lievempinä ja alussa oli vaan välillä, jos oli erityisesti rasittanu itseään. Vasta viimisen kuukauden aikana oon ollu päivittäin kipeä, mutta en siltikään niin toimintakyvytön kuin viimeks. Eli älä vaan ainakaan selän takia hautaa haaveita pikkusisaruksesta! Ei sitä tiedä jos sullakin olis ens kerralla helpompaa.

suzyco. Mulla ei oo mitään poppakonsteja, mutta meidän tytön mahatautiin auttoi ihan se apteekin ripulijuoma floridral tai jotain vastaavaa. Tai en siis tiedä, ei kai se sinänsä ripulin kestoon vaikuta, mutta saapahan lapsi kaikki tarvittavat suolot ja muut, koska meidän tyttö ainakin kieltäytyi kokonaan syömästä ja juomaankin sai maanitella. Tuo ripulijuoman maku onneks kuitenki miellytti. Sellaseen pieneen mahan löysyyteen meillä on banaani ollut toimiva juttu, mutta en tiiä auttaako se, jos on jo kunnon ripuli ja varsinkaan jos lapsi ei suostu syömään. Tsemppiä! Miten muuten, eikös sun pitänyt ostaa sisarusrattaat? (muistelisin sen yhen toisen pinon perusteella) Ootko jo ostanu ja jos oot niin minkälaisiin päädyit? Mulla on vielä tuotevertailu kesken enkä kyllä varmaan pääse ostoksille ennen vuodenvaihdetta.

Huh, tulipas taas pitkä stoori enkä varmaan edes muistanut kaikkea mitä piti kirjottaa, ja varmaan parempi, ettei tästä tuu mitään novellia, että jaksatte lukea. Voikaahan paksusti kaikki mammat :)
 
Huomenta!

Pitkästä aikaa jaksoin koneelle istahtaa. Olen yrittänyt levähdellä ja ottaa mahdollisimmat rennosti että supistukset pysyisi poissa. Mutta ei oikein tuo lepokaan aina auta. :/
Joulun laittaminen tais minulta olla nyt tässä. :( tässä vain nyt odotellaan..

selkävaivoista voin sanoo sen verran omalta kohdaltani että viime raskaus oli paljon pahempi niiden osalta kuin nyt tämä nykyinen. ja kun useampi raskaus on takana niin voin sanoo kokemukseni pohjalta että ne vaivat on odotettavissa kyllä mutta ne voivat olla myös lievempiä tai poissa kokonaan. Että ei ole niin sanottua että ne varmasti tulevat joka raskaudessa.

samariini ja o 32+5
 
Kiitos Malinda ja suzyco raha-asioihin kommentoimisesta. Meillä tilanne on se, että mies on hakenut kevääksi töitä kuin hullu, eikä mitään kuulu. Hänen siis pitäisi saada opintoihin kuuluva palkallinen harjoittelu suoritettua, mutta maailmantilanne näyttää siltä, ettei harjoittelua ole mahdollisuuksia saada suoritettua. Opintojakaan tuo ei saa kevään aikana eteenpäin, kun koulu järjestää seuraavat kurssit vasta syksyllä. Mulla ei ole aavistustakaan siitä, kuinka paljon tai vähän saan äitiyspäivärahaa. Kelasta sanoivat, että tulot voidaan katsoa kesäkuun puolesta välistä joulukuun puoleen väliin (mikä olisi mulle kaikista paras vaihtoehto) sillä ehdolla, että ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi kun sopimus loppuu ennen joulua. No, mä saan koulusta paperit ulos vasta tammikuun puolella, eli en voi opiskelijana käsittääkseni ilmoittautua työkkäriin, ja muutenkin tuntuu, että vastavalmistunut sairaanhoitajahan naurettaisiin työkkäristä ulos... No, täytynee vielä vaan soittaa Kelaan ja selvittää, että miten nuo tulot nyt voidaan katsoa. Inhottaa stressata rahasta, kun tässä on muutenkin jo monta vuotta kituuteltu melko pienillä tuloilla ja hyvin on pärjätty. Tuntuu vaan tunteet olevan nyt niin pinnassa ja mieli niin herkällä, että mitä vaan pieniäkin vastoinkäymisiä tapahtuu, niin heti tihrustan itkua.

Nyt kun aloin miettiä, niin anoppi taisi joskus sanoa kärsineensä iskiasvaivoista ensimmäisessä raskaudessa, ja toisessa raskaudessa ei kuulemma ollut vaivoja juuri ollenkaan. Eli kai tässä täytyy lohduttautua sillä ajatuksella, ettei seuraava raskaus välttämättä ole näin täynnä kaikenlaisia vaivoja. Eikä tämä tilanne nyt niin paha ole, kun ei tarvitse töissä käydä ja voi kuunnella kehoa. :) Sain heti herättyäni soitettua pomolle ja sanottua, että menen huomenna taas lääkäriin ja toivon saavani sairaslomaa työsopimuksen loppuun asti.

Tänä aamuna olikin jänniä hetkiä, nimittäin huomasin, että toisesta rinnastani suorastaan valuu maitoa. :eek: Olen muutamana aamuna ihmetellyt, kun suunnilleen rintojen korkeudella lakanassa on ollut selittämättömiä läikkiä, ja nyt vasta tajusin, että se on maitoa. Luin jostain, ettei rintaa saisi puristella, mutta oli pakko näyttää miehelle ja puristaa muutama pisara. Tuli näin ensikertalaisena jotenkin hyvä ja onnistunut olo siitä, että mun keho osaa näköjään tuottaa maitoakin. :LOL:

Tänään ei olekaan oikeastaan mitään tekemistä koko päivänä. Illalla tosin pitäisi mennä ostamaan uutta sijauspatjaa, kun viikonloppuna innoissani pesin patjan päällisen pesuohjeiden mukaan sillä tuloksella, että se lyheni 15cm. Voitte uskoa, miten paljon harmittaa, etten edes muista, mistä olen tuon sängyn ostanut, että voisin soittaa sinne vihaisen puhelun asiasta. Nyt ei auta kuin ostaa uusi petari.

Mukavaa alkanutta viikkoa!
 
Malinda: Kyllä mun pitäis ostaa sisarusrattaat...oon päätyny Easy walkerin Duo walkereihin, ne täyttää ainakin teoriassa meidän vaatimukset. :) Pirun kalliit vaan... :/ Mulla on jokapaikassa ilmotuksia et ostan käytettynä jos joltain löytyy, mut eipä ole löytyny.
Yks nainen mulle kauppas sellasia ja sain käsityksen et kaupoilla on viel kiire,pyysin laittaan kuvia rattaista ja tarjouduin tulemaan hakemaan ne paikanpäältä ja sanoin et aion ne ostaa jos ne vaan on hyväkuntoset...no eipä naisesta sen jälkeen kuulunu ja kun kyselin perään, niin eka sano et ovat mökillä ja laittaa kuvat seuraavana päivänä...ei kuulunu sillonkaan ja viä yhen viestin laitoin mut eipä ole vastannu. En tie mikä ihmeen juttu se oikeen oli!
Jos mulla on jotain myytävää niin kyl mä ne sit myyn enkä ensin mainosta et mulla ois ja sit jätä myymättä! Et kai se on sit kaupasta ne rattaat ostettava.

Pitäis lähtee nyt isän kanssa ostaan meille uudet matot eteiseen ja keittiöön ja verhot, kivaa! Hyvä joululahja. :)
 
Ikuisuus: Mee ihmeessä myös työkkäristä kysyyn et voikko ilmottautua työttömäks ja sit sinne kelaan kannattaa tosiaan myös poiketa vielä.
Mulla oli ekasta raskaudesta aika paljon kaikkia vaivoja, kauheet selkä,lonkka ja liitos kivut lähes koko raskauden vähän vuorotellen kaikkia. Nyt tästä toisesta ei tosiaan ole ollut oikeastaan mitään vaivoja. Että toivoa on ettei sullakaan toisessa raskaudessa ole vaivoja! :D
 
Maanantaita taas! Olen taas käynyt täällä lueskelemassa, mutta en oo saanut kirjoiteltua tai kommentoitua mitään. Viikonloppu hurahti tehdessä ei-mitään ja siitä huolimatta olin eilen illalla ihan rampa... Vauva taisi eilen aamulla vaihtaa asentoa ja potki koko päivän ja illan häpyluuta. Selkäkin tuli taas mystisesti kipeeksi, vaikka ei mitään eirtyistä syytä tunnu olevan. Niin tää olo siis vaihtelee ja taas tuntuisi että voisi jo jäädä kotiin. Kai sitä 20 työpäivää vielä kestää, etenkin kun välissä on joulu ja välipäivien vapaa.

Mulla ei viime raskaudessa ollut turvotuksen lisäksi mitään vaivoja, ei kipuja, pahoinvointia, närästystä eikä mitään. Ja nytkin olen aika vähällä päässyt kaiketi, vaikka selkä ja liitoskivut vaivaavatkin. Turvotusta ei nyt ole ja mahakin on on ihan erilainen pallo kuin viimeksi.

Imetysliiveistä: viimeksi mulla oli käytössä triumphin liivejä, sellaisia pehmeitä, joissa oli kankaassa pieniä "viivoja". Just heitin ne vanhat roskikseen kun olivat niin loppuunpidetyt (ja 4 vuotta kaapissa maanneet :) ) Samanlaisia en ole missään nyt nähnyt, kaupoissa on vaan sileällä kankaalla ja niissä ei pysy liivinsuojat paikallaan. Niinpä sitten sijoitin kaksiin kalliisiin Bravadon liiveihin. Ihan siksi, että haluan laatua ja hyvät liivit ja kun niitä viimeksikin käytin yötä päivää 8 kk ja sitten vielä 4 kk päivisin...

Maitoa ei ole vielä näkynyt, mutta eiköhän sitten helmikuussa kuitenkin. Rinnat on ainakin kasvaneet 75B:stä -> 80D:ksi.

Ajattelin tällä viikolla alkaa laittamaan vauvan vaatteita kaappiin. Raivasin jo eilen vähän tilaa ja nyt täytyy alkaa pyykkäämään. Sänkykin tekisi jo mieli laittaa kuntoon, mutta onko se sitten ihan pölyssä kun vauva tulee kotiin? Ehkä laitan vaan ja täytyy sitten tuulettaa vielä myöhemmin lakanat. Äitiyspakkauksen pitäisi tulla tällä viikolla myös. Muuten ei sitten enää paljoa puutukaan mitään, paitsi vaunut. Niitä ei oo vielä tilattu, kun en oikein tiedä missä sitten säilyttäisi tulevat viikot.

Mini77 ja Pompidou 29+3
 
Pikainen päivitys ennen saunaanmenoa :D

Tänään sain vihdoin vauvanvaatteet lipastoon :whistle: Lisäksi olen laittanut pojan vanhoja vauva-ajan vaatteita huuto.nettiin myyntiin - niitä kun tuskin enää tarvitaan. Ihan kamalasti mä olen hamstrannut noita vaatteita tuolla kaapeissa :ashamed: :ashamed: Ei ole ihme, että on ollut tila vähän vähissä :kieh: :kieh:

Luen viestinne huomenna tarkemmin - nyt on silmät ihan ristissä eikä ajatus enää kulje :ashamed:


Develly ja Potkuttelija 30+6 :heart: :heart: *huomenna poksuu*
 
Päivitys taas...mun koneella ja varsinkin palstalla olo on nykyään niin vähäistä.
Mulla alkaa sit äippäloma tällä viikolla keskiviikkona, oikeastaan kauhistuttaa ja ihmetyttää miten nopeaa aika on mennyt, uskomatonta.

Huomenna neuvola ja saan tietää uusimmat mitat ja arvot....mulla varmaan lapsivettä vähän kun liikkeet tuntuu tosi selvästi, välillä oikein sattuu kun niin myllää tai hiplaileen.

Mulla elämä muuttumassa oikein kunnolla. olemme eroamassa miehen kanssa, odotan niin kovasti että mies lähtee. Tuntuu etten osaa vauvalle mitään pesää alkaa rakentelemaan ennen kuin mies on häipynyt. Tänään sai tietää yhdestä asunnosta, huomenna menee katsomaan, toivon että ottaisi sen.

Oletteko muuten huomanneet että miehet vilkuilevat mielenkiintoisia katseita raskaana olevan masuun. Minä olen ja olen saanut vaikka millaisia ehdotuksia (olin pikkujouluissa juuri)
En tiedä näkeekö minusta päälle päin myös että olen eroamassa vai miksi vedän nyt miehiä kummasti puoleeni ja on sattunu monta ihmeellistä ja huvittavaa tilannetta. Mutta kaikki on kummasti piristänyt mieltä.
Nyt en kyllä miehiä jaksaisi ajatella, kun vaan saisi kodin kuntoon ennen vauvan syntymää.
 
Ja nyt jälleen puhtaasti omaa napaa: kävin sairaalassa neurokirurgin kontrollissa tästä selästä/rintarangasta/niskasta. Ihan niin kuin sairaalassa sen kolme päivää ollessani, tuli taas tunne, ettei tämä lääkäri kuunnellut ollenkaan. Kysyi samoja asioita moneen kertaan ja puhui koko ajan mun päälle. Viimeksihän oli sitä mieltä, etteivät oireet viittaa pullistumaan, mutta nyt kuulema viittaavat. Sinänsä mielenkiintoista, etteivät oireet ole muuttuneet viime kerrasta mitenkään (muuten kuin kivut moninkertaistuneet). Nyt on siis lähete magneettikuviin,jonka ajankohdasta ei osannut sanoa muuta, kuin "hyvissä ajoin ennen synnytystä". Ja vähätteli aivan täysin neuvolan näkemystä siitä, etteikö mulle voitaisi laittaa spinaalia / epiduraalia. Ei kuulema vaikuta rintarangan pullistuma. Mikä he***tin rintarangan??? Kipu on selässä/selkärangassa, joka oireilee rintaan.

Kipulääkkeitä ei kuulema kannata syödä, kun ei niistä ole mitään apua. Kun kysyin, että tuleeko mun maata vai pyrkiä liikkumaan, niin kuulema liikkumaan. Yritin sanoa, että tunnin jalkeilla olo tai kymmenen minuutin istuminen aiheuttaa niin kovat kivut, että koko loppupäivä on vain pakko maata. Ei paljoa tuntunut kuuntelevan enää siinä vaiheessa.

Jäi tosi huono maku, jos siellä pullistuma on ja se olisi voitu todeta jo silloin 3 vkoa sitten kun sairaalassa makasin, olenko aiheuttanut sen pahenemisen, kun tämän kyseisen lääkärin ohjeiden mukaan olen touhunnut ja käynyt jopa töissä??? Nytkin tosiaan kyseli samoja asoita moneen kertaan, esim puolen minuutin sisään, että " niin, kivuthan olivat oikealla puolella?" EI, KUN HELVETTI VASEMMALLA, EIKÖ MENE JAKELUUN???!!!!??? Mä olen aina saanut todella hyvää palvelua asioidessani niin julkisen kuin yksityisenkin sektorin puolella, mutta nyt tämä mies kyllä suolasi koko julkisen puolen omalta osaltaan mun silmissä. Sitä ei tuntunut tippaakaan kiinnostavan mun tilanne. Ja kun mä yritin sanoa, että ei tämä selkä ole se ainoa ongelma vaan se, että miten mä saan tämän lapsen ulos ilman, että joudun itse petipotilaaksi moneksi viikoksi...

Meinaan soittaa huomena yksityiselle, varata ajan jollekin erikoislääkärille ja konsultoida uudestaan. Eihän tätä leikattaisi mun raskaana ollessa, mutta olisi kiva tietää edes, että mitä voin tehdä parantaakseni tilannettani ja ennen kaikkea mitä mun tulisi välttää, etten enää pahenna tilannetta.

Anteeksi valitukseni, nyt on vaan niin kipeä ja todella paha mieli...
 
Nimbe :hug: Piipiäinen No sullapa muuttuu elämä tosissaan.. Joskus parempi niin.
mini77 kateellisena luin että saat laittaa vauvan vaatteita kaappiin. Mulla on pestynä ja silitettynä kaikki vaatteet ja lakanat sun muut kestovaipat, mutta ängettynä muovilaatikoihin. Eli kaapeista tai laatikoista ei tietoakaan. Itseasiassa omillekaan vaatteille ei ole kaappia.. :( Vanhassa talossa kun ei ole komeroita ja ei ola mieleisiämme löydetty (nyt ei oo kyllä rahaakaan). Joku lipasto kierrätyskeskuksesta haettava vauvalle.

Mulla tuo orastava joulumieli katosi. Tänäänkin ollut vaan tosi paha mieli. Ei pysty joululauluja kuuntelemaan kun alkaa itkettää. :( (ne hormonit?)

Tehilla ja E 29+0
 
piipiäinen, kiva kuulla kuulumiasi pitkästä aikaa, vaikka olikin aika pysäyttäviä uutisia. Ihan valtavasti jaksamista elämänmuutosten keskellä. :hug: :hug: Toivottavasti mies löytää pian itselleen asunnon ja pääset laittamaan kotia vauvaa varten ja opettelemaan uudenlaista elämää.

nimbe mulla verenpaineet nousee sun puolesta kun ajattelen, millaista kohtelua olet saanut sairaalassa. :kieh: Varmaan ihan hyvä ajatus varailla aikaa yksityiselle, ja vaikka se maksaakin, niin omasta mielenrauhasta ja luotettavamman lääkärin lausunnosta ihan mielellään maksaakin. Ettet ainakaan lisää harmia aiheuta selälle sen takia, ettei lääkäri osaa neuvoa.

Mini77:lle jaksamista työpäiviin!

suzyco mä olen kerran törmännyt kanssa tuollaiseen melko epämääräiseen "kauppiaaseen". Silloin kyse tosin oli kissanpennuista, ja mun mielestä tuntui aika oudolta, että sen kauppiaan mielestä mun olisi pitänyt heti tulla hakemaan pentu mukaani ja mitään kuvia se ei suostunut lähettää tai kysymyksiin tarkemmin vastaamaan. Haettiin kissa sitten lopulta ihan muusta paikasta, kun jäi niin epämääräinen tunne siitä. Joten ei kuulosta minun korvaani kauhean luotettavalta vaunukauppiaalta.

Imetysliiveistä vielä, että monetko sellaiset tarvitaan sitten imetysaikana? En aio ennen synnytystä ostaa kuin yhdet tai kahdet, että pääsen sairaalasta kotiin, ettei tule ikäviä yllätyksiä, jos tissit kasvaakin räjähdysmäisesti. Vaikka olen käsittänyt, että ne bravadon jotkut liivit myötäilee muuttuvaa rinnan kokoa hyvin?

Mä en voi näköjään enää lukea teidän kirjoituksia ollenkaan, kun alkaa jo rinnoista valua maitoa. :eek: Onko tää jotain psykologista, että kun ajattelenkin jotain vauvaan liittyvää, niin maitoa alkaa tihkua rinnoista. Tässähän on vielä 10 viikkoa laskettuun aikaan, ja nyt jo tuota maitoa tursuaa?! Olen ihan ihmeissäni täällä.

Nyt taas sohvalle pitkälleen ja huomenna aamulla saan soitella lääkärille.

Ikuisuus ja Kerttu 29+4
 
tehilla :hug: :hug: Taidettiin kirjoittaa viestejä samaan aikaan. Voisin ainakin omalla kohdallani syyttää hormoneja mielialanvaihteluista. Toissapäivänä oli kauhea itkukohtaus meidän pärjäämisestä ja mietin sitäkin, että olenko ollenkaan valmis vauvan tuloon, ja tänään on taas ollut todella odottava ja ihana olo kaiken suhteen. :ashamed: Luulen, että mielialanvaihtelut liittyy aika monella raskauteen, hormonit saa kaikkea kummallista päässä aikaan. Ja kyllähän lapsen saaminen on aina niin iso elämänmuutos, etten ollenkaan ihmettele, että pää on välillä pyörällä tästä kaikesta. Eiköhän luonto ole ihan järkevästi järjestänyt tämän 9kk:n odotuksen, niin on riittävästi aikaa valmistautua ja käydä asioita läpi mielessään.
 
nimbe En ole ortopedi enkä tiedä sun tarkkaa tilannetta, mutta muutama kommentti kirjoitukseesi. Yleensä pullistumasta aiheutuva kipu ei säteile ylöspäin vaan alaspäin. Loogisempaa siis on, että pullistuma on ylempänä ja aiheuttaa alempana olevat oireet. Oireiden paikka riippuu siistä, mitä kohtaa hermosta tai hermojuuresta pullistuma painaa. Suurimmalla osalla tilanne helpottaa muutamassa kuukaudessa liikunnalla ja kipulääkkeellä (valitettavasti vain parasetamoli tuskin oleellisesti auttaa, vaadittaisiin vahvempia lääkkeitä ). Koska sulle tuskin raskauden aikana tehdään mitään leikkausta, niin eipä juuri muuta voi kuin yrittää liikkua kivun sallimissa rajoissa. Tärkeää kuitenkin joka tapauksessa on selvittää tarkemmin, mistä on kyse ja mitä asialle voidaan tehdä, jotta synnytys onnistuu. Minunkaan tietojeni mukaan pullistuma rintarangassa ei vaikuta alaselkään laitettavaan puudutukseen. Pidä joka tapauksessa puolesi ja vaadi kunnon tutkimukset JA ennen kaikkea hyvä suunnitelma synnytystä varten!
 
Pipiäinen onnea uuteen elämään :hug: Sitä nyt sinulle todella toivon :heart:

Nimbellä on ollu kyllä ikävä sairaalareissu :ashamed: Onneksi pidät pintasi ja vaadit saada asioihin selvyyksiä! Kyllähän nuo hommat on saatava kuntoon, että jaksat vauvan kanssa. Vaikka yksityinen kallis onkin niin varmaan sillä rahalla ainakin luulis kuuntelevan ;)

tehilla täällä myöskin eilen tunnemyrskyä ilmassa :kieh: Huomasin itsekin ja piti painua vähäksi aikaa kylpyyn, jotta rauhottuis. Ja kyllä se autto :D Välillä vaan kaikki pukkaa päälle ja sitten repee... Hyvä, että repee muutenhan sitä kasautuis kaikkee ikävää ;)

Eilen haettiin pakkaus ja ihan kiva. Omasta mielestä olisi haalari voinut olla toisenvärinen, mutta kenelleppä kaikki aina kelpais ;)
60 cm vaatteita on nyt täällä sitten kaappi pullollaan, joten pitää varmaan tarkastaa vielä pienemmän koon tilanne?! Ainakin joku pieni vauvahaalari pitää hommata, kun ä-pakkauksen haalari näyttää senverran isolta. Vaunuissa se vielä menisi, mutta autoillaan aika paljon.

Nyt aamupalalle koko porukka =)

Fi0na
 
Nimbe Hurjalta kuulosti sairaalareissusi, toivottavasti kaikki selviää ja saat itsesi kuntoon. :hug:

Piipiäiselle Kovasti voimia tulevaan. :hug: Anteeksi uteluni, mutta osasitko aavistaa asian vai tuliko se niin sanotusti puskista? :ashamed:

Suzyco Minä olen huono kommentoimaan muiden kirjoituksia, aina on olevinaan niin kiire. On mukava lukea toisten kuulumisia ja usein itselläkin on samoja vaivoja tms, mutta kommentointi tosiaan jää. Harvoin kukaan minunkaan kirjoituksiin kommentoi. Toiset ovat aktiivisempia kuin toiset, niinhän se menee. :hug:


En muista mitä olen jo kirjoitellut, anteeksi jos toistan itseäni. :whistle: Kelasta sain viimein äitiysraha päätöksen, pitkään kävimmekin kirjeenvaihtoa kelan kanssa. :kieh:
Vauvan vaatteista osa on pestynä ja kaappiin tehty paikka niille. Siivous urakka vain pitäisi aloittaa joku päivä. :ashamed:
Minulla on enää ensi viikko töitä ja sitten alkaa äitiysloma. Voi olla esikoiselle kova paikka kun jää hoidosta pois. Hän niin viihtyy hoitopaikassaan.
Ensi viikolla olisi neuvola ja sitten seuraava onkin varmaan PHKS:ssa se synnytystapa-arvio. Olikohan se viikoilla 35-36 muistaakseni.

Masussa on meno vähän rauhottunut, olisikohan tullut jo ahdasta? potkut ei ole enää niin teräviä vaan enemmän sellaista vallatonta möyryämistä. Eilen tuli kyyneleet silmiin kun sattui niin kovasti. Vauva on pää alaspäin ja kuitenkin aavistuksen poikittain, taisi työntää varpaat tuonne kylkiluiden alle tms. Sattui vietävästi. Jopa hengittäminen sattui.

Aamukahvi loppuun ja sitten töihin. Mukavaa viikkoa kaikille ! :wave:

Matami-mimmi ja vauva 31+1 :heart:
 
Paljon :hug: kaikille tarvitseville, niin henkisistä kuin fyysisistä kivuista kärsiville! :heart:

Eilen ajattelin kirjoittaa tänne, että onpa jännä kun pillereiden pois jättämisen jälkeen en ole kertaakaan sairastunut hiivatulehdukseen tai virtsatietulehdukseen saati sitten ollut muutoin kipeänä. Nyt kuitenkin kurkkua raastaa tosi ikävästi ja alapäässäkin tuntuu todella epämiellyttävältä, turvonneelta oikeastaan. :ashamed:

Sokerirasituksesta vielä, että silloin kun lääkäri laittoi minulle lähetteen siihen, niin määräsi sitten heti myös tarkempiin tutkimuksiin synnytyssairaalaan. Olen menossa synnyttämään Kätilöopistolle, mutta lähete meni Naistenklinikalle. Lääkäri moneen kertaan puhui Naistenklinikasta ja aina korjasin että eikun siis Kättäri on minun paikkani. Ja sanoi siis laittavansa minut tietysti omaan sairaalaan, mutta ajanvaraus tuli sieltä toisesta kuitenkin. Ja nyt olen tulossa kipeäksi ja tämä odotettu aika olisi huomenna. :( Onko tietoa mitä siellä tehtäisiin? Lääkäri ei itse sitä osannut minulle kertoa. :kieh:

matami-mimmi, olen huomannut saman hiljentymisen mahassa. Potkujen terävyys on kadonnut, mutta nyt ne ovat sellaista myllentämistä koko mahassa. Ihan kuin vauveli konttaisi siellä tai harjoittelisi ilmakitaralla. :LOL:

Kovasti iloa arkeen ja odotukseen!
Jadel84 & Toukka 30+5
 
Äitiyspakkauksesta tuli mieleen et harmittiko ketään muuta kun sieltä nyt puuttuu se kevyt toppapuku? Luojankiitos meillä on se tallessa Alisalta,niinkun koko pakettikin. Mun mielestä se oli tosi hyvä ja kiva, toi oloasu mikä tässä uudessa on,on mun mielestä vähän turha. Kiva pakkaus kyllä muuten. :)

Tiedättekö muuten että mistä netistä sais nimikointilappuja? sellasia mihin sais tilata nimen valmiiks ja ne sit vaan ommellaan vaatteeseen? Jostain niitä kuulemma saa mut en tiedä et mistä?

Mites teidä muiden neuvoloissa muuten menee soittoajat? Onko sellanen ja kuin pitkä? vastataanko puhelimeen soittoajan ulkopuolella? Mua vähän hämmästyttää meidän neuvola kun siellä on soittoaika jokapäivä 11-11.30 ja sen ulkopuolella ei vastata puhelimeen koskaan. |O Kahdessa edellisessä neuvolassa puhelinaika oli tunnin mittanen ja ne kyllä vastas muulloinkin jos vaan mahdollista.
 
Huomenta!
tehilla, ei mullakaan sitä kaappitilaa kovin paljoa ole, mutta kaksi hyllyä sain raivattua kodinhoitohuoneen tason yläpuolella olevasta kaapista. Sinne mahtuu lakanat, harsot yms. ja sitten jonkun verran pienimpiä vaatteita. 50 cm vatteita mulla ei nyt sitten ole yhtään olemassa eli mies saa lähteä kauppaan sitten, jos vauva on tosi pieni...

ikuisuus , varmaan 3-4 imetysliivt on hyvä olla, mutta riippuu siitä kuinka paljon ne sotkeentuu maitoon ja kuinka usein pitää vaihtaa ja pestä. Ja voiko pestä muun pyykin seassa ja laittaa kuivausrumpuun ja taas heti käyttöön. Noita Bravadoissa pesuohje on 30 astetta, joten ei ainakaan vauvapyykin kanssa voi pestä.

Makasin eilen melkein koko illan sohvalla ja selkä on taas parempi. Ja poika on ollut hyvin rauhallinen joten sain jopa nukuttua koko yön.
 
Meillä on soittoaika joka päivä klo 12-13. Joskus on niin ruuhkaa, ettei pääse läpi ollenkaan. Pitää siis roikkua linjalla koko ajan ja jos katkaisee, niin ei välttämättä sitten saa ketään kiinni. Se on ihan tyhmää, kun ei vastata sitten sen ajan ulkopuolella. Ja terveyskeskuksen normaalinumerosta ei voi varata ees aikaa tai hoitaa muita neuvolaan liittyviä asioita. :(
 
Jade84, meillä voi jättää terveyskeskuksen puhelinvaihteen kautta soittopyynnön neuvolaan ja soittavat sitten kun on sopiva väli asiakkaissa. Tosiaan tuo soittoaika on aika ikävä, jos ihan oikeesti on kiireellistä asiaa.
 

Yhteistyössä