** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

Hei vaan kaikille!
Vieläkö huolisitte tälläisen ensikertalaisen joukkoonne? =)
Olen lueskellut taustalla jo useamman viikon ja huomannut et tähänhän jää yksinkertaisesti koukkuun, niin miksen voisi samalla vähän kirjoitellakin.. :D

Leeloo85 & Nyytti 29+4
 
Leeloo85 tervetuloa vaan matkaan mukaan! :wave:

Löysin kirpparilta jonkun vuoden äitiyspakkauksen kevyttoppapuvun parilla eurolla, ja niitä näyttää olevan täällä tosi paljon kirppareilla myynnissä.

Täällä on neuvolan soittoaika ma-to klo 12-13, ja tulevassakin neuvolassani näyttäisi olevan samaan aikaan. Olen joskus koittanut soittoajan ulkopuolella saada yhteyttä neuvolaan, mutta se ei ole onnistunut muuten kuin aamulla kahdeksan aikoihin ennen ensimmäistä asiakasta. Soittoaikana on aina kovasti ruuhkaa ja puhelimessa saa jonotella.

On vähän väsynyt olo, kun sain unta vasta yhden jälkeen yöllä ja aamulla piti herätä jo kahdeksalta varaamaan lääkäriaikaa. Iltapäivälle sain vasta ajan, toivottavasti nyt saisin sairaslomaa loppuun asti. Sitten saakin selvitellä työpaikan kanssa kaikenlaisia asioita, kun ei ole joulukuun työsopimusta vielä näkynyt...

Tajusin juuri, että meidän muutto on jo ensi viikon torstaina. Pitäisi kai vähitellen alkaa miettiä pakkauspuuhia. Tuntuu siltä, että tulee ihan kauhea kiire hoitaa täällä kaikki asiat koulun ja töiden suhteen kuntoon ennen muuttoa. Mutta niin ihanaa päästä muuttamaan, ettei haittaa. :heart: Sitten mäkin pääsen pesemään vauvapyykkiä.
 
Minä taas, ei oikein enää työmotivaatiota ole ja täällä vaan roikun. :ashamed:

Esikoisen äitiyspakkauksen kevyttoppapuku oli niin ruma (valk.lime-raidallinen), että taitaa jäädä käyttämättä ja isokin se muistaakseni oli, ehkä sopiva ensi syksynä?

Mulla on nyt jatkuvasti nälkä ja etenkin makean nälkä. Olin jo itsestäni ylpeä kun muutaman viikon pystyin olemaan suht normaalilla syömisellä, mutta nyt tuntuu että voisi syödä jotain koko ajan. Mahtaako olla oikea tarve vai syönkö muuten vaan? Eilen söin illan aikana kokonaisen suklaalevyn!! Yhden kerran elämässäni olen ennen siihen pystynyt, viime raskauden aikana 5 v. sitten.
 
Jadel84 pitäskö sun soittaa sinne naikkarille ja kysästä? Voihan olla joku syy miksi juuri sinne lähettävät vaikka kättäri olisikin se oma sairaala?! En tiedä, mutta luulisin että soittamalla voisi selvitä.

Juu minäkin olen pitänyt niistä kevyttoppapuvuista, mutta minkäs teet? Onneksi täälläkin on varastoitu esikoisen vanha ja muutama tarttunu mukaan millon mistäkin :LOL:
Onkohan tuo villaa tuo uusi oloasu? En oo vielä kerenny tarkistamaan/ katsomaan. Nyt vaan pesukonen laulamaan ja vaatteita pikkuhiljaa pesemään..

Neuvolan soittoaika on meillä myös 12-13 ja soittopyynnön voi aina jättää toimistoon.Aika hyvin olen saanut asiani hoidettua. Enemmänkin päänvaivaa aiheuttaa lääkärin ajat :headwall:

Onkos muilla ollut muuten hengenahdistusta? Siis lähinnä sellasta, että hetkittäin tuntuu vaikealta hengittää?? Onneksi sitä on harvoin, mutta pikkasen meinaa ahdistaa..

Fi0na
 
Fiona
Mulla on kanssa ajoittain hengenahdistusta,
lääkäri sanoi sen johtuvan mm. siitä kun vauva on poikittain/osittain pt
ja siitä, että istuessa jotkut isot suonet tuolla lantion seudulla
ei välttämättä saa tarpeeksi happea.

Mulla ainakin helpottaa olo kun nousen hetkeksi ylös kävelemään.

Tuosta vauvan poikittaisuudesta vielä,että tämä kaveri taitaa olla
yhtä itsepäinen kuin isoveljensäkin:)
Esikoinen oli perätilassa viikolta 20 asti ja ei suostunut kääntymään..
Nykyinen asukas on viihtynyt samoilta viikoilta poikittaisessa pt-asennossa
ja alankin jo pikkuhiljaa olla sitä mieltä, että tämäkin tyyppi taitaa tulla
peppu edellä maailmaan.
Esikonkin synnytin perätilasta.
 
piipiäinen: jaksamisia sinulle, vaikkakin tuntuu kirjoituksesi perusteella, että tuleva tilanne on parempi kuin nykyinen. Aina kun vastaavia kuulee, sitä osaa arvostaa omaa parisuhdettaan enemmän.

Kanella: mulla kipu selkärangan puolella paikallistuu rintaliivien molemmin puolin eli taitaa mennä hieman lavan alle. Siitä kipu säteilee / polttaa suoraan rintaan, siis täysin samalta korkeudelta, mistä se selänkin puolelta sattuu. Mulla on onneksi sellainen vakuutus, jossa ei ole omavastuuta lainkaan, joten yksityiselle on helppo soittaa. Mutta mietittiin miehen kanssa, että suotta sitä aikaa varailemaan, joka tapauksessa sille ei mitään tällä hetkellä tehdä. Jollei sitä magneettikuva-aikaa ala näkymään hyvissä ajoin ennen neuvolan synnytystapa-arviota, niin arvioin sitten tilanteen uudelleen. Tärkeintähän tällä hetkellä taitaa olla, että saadaan ne kuvat neuvolalääkärin / synnytyslääkärin nähtäville, jotta osataan suunnitella tulevaa synnytystä.

Hengenahdistuksesta: mullakin on sitä alkanut olemaan. Maha itsessään ei ole järin suuri, mutta se on niin pinkeä, että jo senkin vuoksi välillä on vaikea hengittää. Tilannetta toki pahentaa aina, jos poika tunkee jalkojaan kylkiluiden / rintalastan alle :) Ja toki tää mun rintakipukin vaikuttaa asiaan.

Leeloo85:
tervetuloa mukaan minunkin puolestani, mukava saada lisää porukkaa jakamaan tätä...meidän alituista valittamista :LOL: Ei mutta, on tämä raskaana oleminen välillä ihan mukavaakin. Kaikista ihaninta on, että kun oikein itkee silmiä päästään, niin yhtäkkiä pikkanen alkaa heittää sellaisia kärrynpyöriä tuolla mahassa, että vähemmästäkin alkaa naurattamaan :)

Mitäs sitä tänään tekisi, oletteko kukaan tehneet porkkanapiirakkaa? (siis pellillistä?). Söin työkaverin luona viime viikolla ja oli sitten parasta piirakkaa, mitä olen ikinä maistanut!!! Lupasivat laittaa mulle sähköpostiin reseptin, mutta ainakaan vielä ei ole tullut, enkä viitsi kysellä, kun en kovinkaan hyvin tätä miespuolisen työkaverin vaimoa tunne :) Mutta netistä olen kyllä bongaillut vastaavia ja ajattelin kokeilla tänään jotain niistä.

Nimbe ja poitsu 30+1 (hurjat viikot jo!!!!)
 
Kiitos kun vielä mahtuu kyytiin mukaan! :hug:

Develly: Sinulta voin varmaankin kiltisti pyytää jos pääsisin myös etusivun listalle? :) Laskettu aika olisi siis 19.2, esikoista odotellaan ja synnytyspaikkana on SATKS. Odottaja itse on 24-vuotias. :)

nimbe: Itse olen ainakin tehnyt useamman kerran porkkanapiirakkaa, äidin antamalla ohjeella, ja on niin maan perusteellisen hyvää! :) Löysitkö netistä sopivan, vai laitanko reseptiä tulemaan? :)

Hengenahdistuksesta: Muistan että varsinkin alkuraskaudesta oli muutaman viikon sellanen tunne että henki loppuu kesken kävelymatkan. En tiedä mistä silloin johtui, mutta onneksi nyt ei ole ollut ihan sellasta. Lähinnä mies naureskelee kun touhuan jotain, ja hetken päästä jo puuskutan ja puhisen.. :D

Täällä neuvolaan saa hyvin yhteyden soittamalla. Mitään erillistä soittoaikaa ei tietääkseni ole, ainakaan sellaista en ole löytänyt. Mutta aina kun sinne päin olen soitellut niin joku on vastannut. :)


Alkuraskaudesta kärsin tosi pahasta pahoinvoinnista, oksentelin jatkuvasti noin rv 19 asti, kunnes helpotti sen verran ettei oksentaa enää ole tarvinnut. Sen jälkeen oli vielä hetken pahoinvointia jos ei ollut koko ajan syömässä. Mutta nyt olen voinut niiin hyvin viimeiset reilut pari kuukautta ettei ole ollut juuri minkäänlaisia suurempia vaivoja (koputtaa puuta). :) Toivoisin että tämä jatkuisi nyt vielä jonkin aikaa, ennenkun olo muuttuu tukalammaksi. :)

Tuskailen täällä opinnäytetyöni kanssa, sitä pitäisi lujaa vauhtia saada eteenpäin, mutta kun kaikki muut asiat tuntuu paljon mielenkiintoisemmalta kuin se. Haluaisin jo niin keskittyä enemmän vauvajuttuihin, mutta pakko tässä sivussa on edes yrittää tehdä tota oppariakin.
Olen ollut enemmän tai vähemmän reipas sen kanssa koko syksyn, koulupäiviä ei juurikaan ole ollut. Mutta täytyy myöntää että enemmän nämä mun päivät kuluu olemiseen ja kaikkeen muuhun kun opinnäytetyöhön.
Pari kertaa olen käynyt nyt loppusyksystä töissä vanhassa työpaikassa, ja nytkin on tälle viikolle tiedossa muutama työvuoro. :) Vaihteeksi on ollut ihan kivakin mennä välillä töihin, kun tämä työpaikka ei ole ihan raskaimmasta päästä vaikka hoitotyötä onkin. :)

Vauvanvaatteita olen alkanut pikkuhiljaa pesemään, olen ommellut jotain pussilakanoita ja tilkkupeiton pikkuiselle ja muutaman kestovaipan myös.. Viime viikolla kaveri palautti mieleen kutomisen saloja, ja yritän vääntää tv-ohjelmien lomassa pikkuisia villasukkia ja pipoa. :)
Mies on maalannut kotoa saatua lipastoa uuteen uskoon, loppuviikosta saan jo luultavasti laittaa ensimmäiset silitetyt vauvan vaatteet omille paikoilleen lipastoon. :heart:
 
Onpas täällä taas paljon kirjoituksia :)

Itselläni alkoi loma maanantaina. Virallinen äitiysloma alkaa vasta 20.01.2010, mutta onneksi varastoon oli jäänyt vuosilomia ja lomarahavapaita, niin päätin ne pitää nyt alta pois.

Täällä käyty eilen sokerirasituskokeessa ja tuomioksi sieltä tuli sitten raskausajan diabetes...paastoarvo oli rajojen sisällä oikein hyvin, mutta sekä tunnin ja kahden arvot olivatkin sitten molemmat reippaasti yli. Tänään menen sitten neuvolasta hakemaan sokerimittarin ja ruokaohjeet. Lähetteen kuulemma saan äitipolille, jossa katsotaan sitten vauvan kokoa ym.
Itku tuli kyllä kun kuulin, sillä joulu on jo parin viikon päästä. Kaikki ihanat joulunajan herkut täytyy jättää syömättä. Muutenkin ihmetyttää ne arvot, kun mielestäni syön suht terveellisesti, mutta en kamalan säännöllisesti sillä aina en syö aamupalaa enkä iltapalaa, mutta lämpimän aterian syön joka päivä kaksi kertaa ja silloin annos on yleensä ns. normaali. Herkkujakaan ei tule kamalasti syötyä. Mutta jospa ne sokerit saisi kuriin aloittamalla säännölliset ruokailut ja pienentämällä annoskokoja sekä koittamalla käydä kävelyllä, kun nyt kerrankin on aikaa.

Nyt oli vain omanapa kirjoitusta. Täällä kaikki ovat kirjoittaneet niin ahkerasti, etten nyt ehdi/jaksa kaikkien kirjoituksia kommentoida... :| Jännä ajatella, että monella viikot jo yli 30 pitkästikkin ja kohta ne pienokaiset syntyy.

Huomenna täällä poksuu vasta viikot 29...

NuuNuu84+öhkömönkiäinen 28+6
 
tervetuloa joukkoomme Leeloo85 :flower: =)



----

En tajua mulle tuli eilen tyksistä äippäpoliaika perjantaiksi, sen kirjeen päiväys on 2.12 eli viime ke ja olin siellä perjantaina.. en tajuu miks ne mut sinne haluaa.. ei ainakaan ton alkavan raskausmyrkytyksen takia voi olla.. No se selvii perjantaina :) !


Nemu ja tyttö 29+1
 
Leeloo opiskeletko sairaanhoitajaksi vai miksikä? Siksi kyselen, kun itsekin tässä juuri vuodenvaiheen tienoilla valmistun sairaanhoitajaksi. Opinnäytetyötä tein koko syksyn, se on nyt valmis ja valmistuminen on kiinni enää muutamasta paperiasiasta. :) Mutta paljon motivaatiota opinnäytetyön tekemiseen!

Hengenahdistusta on mullakin, tai ainakin hengästyn nykyään todella helposti.

Nuunuu :hug:

Kävin iltapäivällä lääkärissä, ja sain taas kaksi viikkoa sairaslomaa. Työsopimus loppuu jo reilun puolentoista viikon kuluttua, eli nyt on sitten työt tältä erää tehty. Menen huomenna palauttamaan avaimet, viemään sairaslomalapun ja allekirjoittamaan vikan työsopimuksen. On melkoisen helpottunut olo, ettei tarvitse enää kertaakaan ilmoittaa sairasloman jatkoista tai käydä lääkärin luona tämän asian tiimoilta, jos ei nyt jotain dramaattista tapahdu. Varsinainen äitiysloma alkaa vasta 13.1, eli sitä ennen olen tavallaan työttömänä sitten.

Alanpa leipomaan mokkapaloja huomiseksi töihin vietäväksi (itseni tuntien taidan kuitenkin jonkun palan syödä jo tänä iltana).
 
Leeloo85: piirakka onnistui ihan hyvin, mutta on mun makuun liian makea. Joten jos vain viitsit, niin laitatko sen äitisi reseptin tänne, niin voisin kokeilla sitä tässä lähipäivinä. On se vaan kumma, että kun kerran maistaa jotain ihan tajuttoman hyvää, niin sen jälkeen kaikki "erilaiselta" maistuva maistuu väärältä :LOL: Joten kiitos jo etukäteen!

Ikuisuus: Tervetuloa lomalaisten joukkoon. Itse en kyllä tästä "lomasta" osaa iloita tällä hetkellä lainkaan. Vielä kuukausi sitten sitä äitiysloman alkamista (10.1.) odotti kuin kuuta nousevaa, mutta nyt kun joutuikin jäämään kaksi kuukautta aiemmin pois töistä (pois lukien kolme päivää välissä, jotka olin töissä) koko äitiysloma vaan tuntuu niin kurjalta. Mutta eiköhän se tästä, pitää vaan unohtaa tämä typerä itsesääli, johon huomaan itseäni ajavan. Joulu kuitenkin tulossa...jos edes miehen vuoksi yrittäisi pysyä reippaana.

Nuunuu84: pahoittelut testin tuloksista :hug: Nyt sitten hellit itseäsi joulun pyhät kaikella muulla mahdollisella, paljon hyvää luettavaa, hömppälehtiä yms.
 
Väsyttää,ihan kamala väsymys vaikken ole tänään tehny ees mitään erikoista,mutta viimenen niitti oli kun kävin kahdessa kaupassa kiertelemässä,siitä jo selkä väsyi ja sen jälkeen rupes väsyttämään niin että silmät seisoo päässä :/ ja jo ajatus väsyttää siitä että huomisesta eteenpäin mulla on 10 päivän työputki,ei vaan meinais jaksaa enää,motivaatio ihan kadoksissa tällä hetkellä.ja äitiysloma alkaa virallisesti vasta 25.1.
no huomenna on neuvola täytynee siellä kertoa näistä fiiliksistä.
mulla on kanssa ajoittain ollu tota hengenahdistusta,tuntuu välillä että on tukala olla ja hengittää mutta se tunne on onneks suht nopeesti aina menny pois.

tää vauva on kyllä oikea marakatti,se edelleen aloittaa sen iltamöyrinnän ja jatkaa puolille öin,ja herää kun käyn yöllä vessassa ja aamulla melkein samaan aikaan herää mun kanssa potkuttelemaan :heart: ihanaahan se on kun toinen siellä leikkii mutta eilenkin ois uni maittanut mutta siinä potkusateessa ei oikeen uni tullu silmään :D
 
Jadel Kättärillä hoidetaan muita kuin ennen raskautta insuliinihoidolla olleita diabeetikkoja, Naikkari hoitaa automaattisesti hankalimmat tapaukset. Kättärillä kuitenkin on heikommat sisätautilääkäriresurssit, tällä hetkellä yksi lääkäri vierailee päivän viikossa Naikkarilta siellä. Johtuisikohan siitä, että sut on ohjelmoitu Naikkarille. Sulla kuitenkin on oikeus itse päättää hoitopaikkasi, joten jos haluat Kättärille, niin sano siitä. Tappelin itse 2 kk Naikkarin kanssa, että saisin asianmukaista hoitoa diabetekseen, ja siirryin sitten Kättärille. Oma mielipiteeni on, että Kättäri vaikuttaa mukavammalta ja pätevämmältä, mutta nämä tietysti ovat myös makuasioita.

nimbe Tärkeintä tosiaan on tällä hetkellä, että synnytyssuunnitelmat saadaan tehtyä ja että itse pystyt odottamaan turvallisin mielin synnytystä. Jos ei magneettiaikaa tule ajoissa, niin käy ihmeessä yksityisellä, kun sulla kerran on kätevä vakuutuskin. Kurjaa, jos loppuraskaus menee puihin moisen vaivan takia jännittäessä.

Imetysliiveistä on ollut puhetta. Osaako joku suositella kohtuuhintaisia ja hyviä liivejä n. E-kupin rinnoille? Mistä niitä osaa lähteä etsimään, kaupasta vai netistä? Tähän asti olen pärjännyt normaaleilla liiveillä kokoa suurempana, mutta imetykseen näistä ei ole.
 
:heart: Kiitos teille! =)

ikuisuus: Kiitos, yritän tsempata kovasti tän työn kanssa ainakin vielä muutaman viikon! :) Opiskelen terveydenhoitajaksi, ja saan siinä samalla myös sairaanhoitajan paperit. Nyt on tosiaan ollut melkein vain opinnäytetyön tekoa kun sain jo kesällä suoritettua syksyn harjoittelut pois alta. Ensi kevät olisi vielä terveydenhoitajan opintojen teoriaa ja harjoittelua ennen valmistumista, mutta ne opinnot saa nyt vähän odottaa. :) Eli puolen vuoden verran jää koulu vielä kesken.

nimbe: Laitoin sulle ohjeen yv:nä! Toivottavasti maistuu! :)

NuuNuu84: Paljon haleja ja jaksamista! :hug: Itsekin pelkäsin sokerirasituksen tuloksia, mutta ne oli onneksi ihan normaalit. Mutta jo etukäteen ehdin murehtia aika paljon, että mitäs jos sokerit onkin pielessä. Itku ei ollut kyllä kaukana..
Toivottavasti pääset nauttimaan silti joulusta, kai niitä herkkujakin voi ihan vähän maistella? :)

Piipi Pöppiäinen: jaksamista sullekin, 10 päivän työputki ei kyllä kuullosta yhtään herkulliselta. :/
Ennen kuvittelin ettei mua vauvan potkut yöllä hereillä pidä, mutta nyt oon huomannut miten väärässä olenkaan. :D Potkut on alkaneet olemaan niiin napakoita ja hassuja, ettei siinä kyllä paljon nukuta ennen ku vaavi itse rauhoittuu. :heart:

Leeloo85 & Nyytti 29+4
 
Onpas tullut paljon tekstiä :eek: En varmasti nyt tähän hätään saa kommentoitua kaikkia viestejä, mutta yritetään ;)

Tämä päivä mennyt taas ihan metsään - en ole saanut taas oikein mitään aikaan :ashamed: Tai no, saatiin me pyydettyä miehen enoa vaimonsa kanssa Vauvan kummeiksi eli ei tämä päivä nyt ihan hukkaan mennyt ;)

Oletteko te muuten jo miettineet tuota kummiasiaa?

Hengästymisestä kärsitään täälläkin - Vauva on jotenkin nyt niin ihme asennossa, että painaa palleaa tai jotain kriittistä paikkaa todella ikävästi. Varsinkin koiran kanssa kävellessä vähän reippaammin meinaa happi loppua ihan totaalisesti :ashamed:

Ja maitoa valuu täälläkin - eilen saunan jälkeen ihmettelin märkää paitaa kunnes tajusin mistä on kyse :ashamed: Mulla ei ole kummankaan raskauden jälkeen ollut minkäänlaista ongelmaa tuon maidontulon suhteen - sitä on todellakin riittänyt. Tuntuu, että rinnat on kasvaneet ainakin kuppikoolla, kun jokaiset liivit puristaa :headwall: :headwall: Ennen ensimmäistä raskautta mun kuppikoko oli B ja nyt se tosiaan on E tai F - veikkaan, että imetysliivit pitää olla F tai G :ashamed: :ashamed: *HUH HUH*

NuuNuu Toivottavasti säännöllisesti syöminen auttais pitämään tuon verensokerin tasaisempana :hug: Se on kyllä tärkeää syödä säännöllisesti, vaikka se on aina helpommin sanottu kuin tehty :kieh: Itsekin syön ihan miten sattuu ja mitä sattuu :ashamed: :ashamed: Mulla tosin ei ollut ongelmaa sokereiden kanssa, mutta silti... Pitäis ja pitäis... :(

Nyt on pakko mennä laittamaan lapset nukkumaan ja sitten vaakatasoon sohvalle :D Jäätelöäkin vois vaikka vähän ottaa pitkästä aikaa :p :p
 
Hui miten paljon kirjoituksia! Kiva!
Leeloo85 tervetuloa! :wave:

Mitäs sitten? No minä asun NIIN pienellä paikkakunnalla että täällä taitaa olla 5 tai 6 kpl naisia raskaana, heistä olen ainoa ensikertalainen. Eli mulle (meille) tulee privaatti perhe/synnytysvalmennus! Neuvolaan ei ole hirveesti tarvinnu soitella, mutta sen vähän olen soitellut millon sattuu ja vastattu on (paitsi keran kun sitä kipeimmin kaipasin).

Kummeista ei hajuakaan..
Vaivoja: ei henki ahdista, mutta NÄRÄSTÄÄ :kieh: :kieh: Ihan karmaisevaa alkaa olla. Ja istuttava koko ajan ihan selkä suorana, muutoin (ja siitä huolimatta) alimmaisiin kylkiluihin sattuu. Tai tuntuu että ne PORAUTUU tonne mahan sisään jotenkin oudosti :| . Eli iltaisin alkaa olla aika tukala löytää minkäänlaista tolkun asentoa missään.

Tänään fysioterapiassa taas ja nyt ei edes yritetty mahallaan käsittelyä. Tuskanhiki valui ja oksuhappo nousi kurkkuun. Mahtavuutta. Mulla ainakin selkeesti on parempia ja huonompia päiviä.

Ja vauvalle kirppikseltä Ruskovillan välipuku ja Henkalta villahousut. Sillä alkaa olla enemmän vaatetta kuin vanhemmillaan yhteensä... :D

Tehilla ja E 29+2
 
Piipi Pöppiäiselle jaksamista kovaan työputkeen. :hug:

Meistä ei kumpikaan kuulu kirkkoon, eli oikeita kummeja lapselle ei tule, mutta epävirallisia kummeja ollaan kyllä ajateltu. Meillä tuntuu vaihtoehtoja olevan liikaakin tarjolla, ja tuntuu todella hankalalta valita "sopivimmat". No, on tässä onneksi vielä muutama kuukausi aikaa pohtia asiaa.

Tajusin tänään, että jouluaattona on enää viisi viikkoa aikaa täysiaikaisuuden saavuttamiseen. Yhtäkkiä tuntuu siltä, että viikot aivan loppuvat kesken, kun jossakin vaiheessa viikot tuntuivat matelevan. Viimeiset vajaat kymmenen viikkoa ovat menneet kuin siivillä, vaikka sairaslomaa on ollut enemmän kuin riittävästi, enkä ole mitään kovin ihmeellistä viime viikkoina touhunnut.

Develly mukava kuulla, että jollain muullakin maidon tulo jo alkanut. Mulla oli tänä aamuna yöpuvussa rintojen kohdalla sellaiset isot läikät, eli oli taas maitoa valunut. Ja aamulla maitoa taas oikein tiputteli rinnoista suihkun jälkeen.

Vielä noita imetysliivejä mietiskelen minäkin. Onko teillä jotain muita hyviä imetysliivejä suositella kuin niitä bravadoja? Ne kun ovat niin hemmetin kalliita, etten mitenkään voi satsata kovin moniin niin kalliisiin liiveihin. Joten jos olisi jotain vähän edullisempia suositella, niin olisin kiitollinen.

Kaikista vaivoistani huolimatta mun täytyy sanoa, että nautin tästä raskausajasta suurimman osan aikaa aivan valtavasti. On ihanaa, että mahasta on tullut tällainen vauvamaha, ja että kohta pääsee pesemään vauvanvaatteita ja laittamaan kotia vauvaa varten. Jännityksellä odottelen, minkälainen tyyppi tuolta mahasta maailmaan putkahtaa. Tuntuu niin mielettömän ihmeelliseltä, että meistä kahdesta ihmisestä voi tulla jotain niin suurta kuin kokonaan uusi elämä.
 
Bravado -vinkki. Ikuisuus joskus kyselikin ulkom. sivustoa mistä löytyis halvemmalla. No sellanen löytyi kun www.nursingbra.co.uk . Siellä näkyi olevan esim nuo bravado seamless silk liivit päälle 26 £, eli alle 30 ?. Eikä postikuluja. Luottokortilla maksu. Mä taidan tilata sieltä, kunhan osaisin päättää koon....
 
Niin, varovasti kysyn... Äityispakkauksesta ja peräänkuuluttamastanne kevyttoppapuvusta (<- olipa uodon näköinen sana..), niin että mitä eroa on kevyttoppapuvulla ja ulkoiluhaalarilla, joka siellä oli??? Koko vai mitä? Nim. NIIN pihalla
 
Myö käytiin helsingissä tänään lääkäröimässä ja olikin yllättävän nopea reissu,olin varautunut siihen,et hyvä jos yhen mais päästää lähtee takas kotii,mut päästiikii jo yhelttoist ja hääpäivän kunniaks käytiin syömässä matkalla tosi romanttisesti Pukaron paronilla :LOL: no eipä haitannu vaikka lapset vähän remuskin :)
Sit käytii siin kaupaski,ni yks mies pysäytti naisensa mun kohalle,osotti mun mahaa ja sanoi tälle naiselleen;Kato,kohta sullakin on tollakin :LOL: jatkoivat matkaa ja kääntyi viel ympäri,et ei kuitenkaa ihan viel =) must se oli jotenki niin ihanaa.
Kotia ku päästii nukuin reilun kahen tunnin päikkärit ja kohta meinasin taas painua sänkyyn,jotta jaksaa aamul lähtee neuvolaa,kyllä varmaa vaaka näyttää nättejä lukemia,ku menny jo monta päivää synttäriherkkuja syödessä :ashamed:

Tehilla kevyttoppis on tai oli sellanen huomattavasti ohuempi puku,koot niissä kyl tais olla samat.

Piiuli ja toukka 32+5 kamala ku mulla jo viikotki hukas,oiskohan noi nyt oikein
:whistle: meinasin jo laittaa 34+5 :LOL:
 
Jaa has... Se on tainnut iskeä jonkinsortin vatsapöpö meikäläiseen :headwall: Ruoka kyllä maistuu, mutta tulee aika nopeasti pihalle (onneksi luonnollista kautta) :/
Varmaan lapset tuoneet tuliaisia päiväkodista tai sitten jotain... Huoh :ashamed:

Kevyttoppapuku on sellainen ohutta vanumaista materiaalia oleva puku, jota voi käyttää alkusyksystä tai loppukeväästä. Mä en oikein ikinä keksinyt sille mitään käyttöä - tosin lapset syntyi niin epäsopivaan aikaan, että joko se oli iso tai pieni, kun sitä olis tarvittu :kieh:

Nyt se talvi sitten ilmeisesti tulee, jos noihin sääennusteisiin on uskominen... :D Ainut huono puoli on se, että pitää pukea enemmän ja pukeminen tämän mahan kanssa ei ole kivaa. Muuten on enemmän kun hienoa, jos vielä luntakin satais :D :D

Nyt sohvalle vaakatasoon - olo on aika hutera :(


Develly ja Potkuttelija 31+1 :heart: :heart:
 
Leeloo85: kiitos reseptistä! Aineet olivat kaikki samat, mitä laitoin edelliseenkin, mutta suhteet aika lailla erilaiset, joten täytyypä kokeilla tuota heti, kun saan edelliset porkkanapalat tuhottua :)

Kummeista: mekään ei miehen kanssa kuuluta kirkkoon, mutta uskoisin, että haluamme kuitenkin kastaa lapsemme kirkollisin menoin / kristityksi. Onko kellään muuten tietoa, että tuleeko jomman kumman liittyä kirkkoon sen vuoksi vai saako lapsen kastaa ilmankin?

Ja sitten uusia mietinnän aiheita, menkkapoltot: Mulla on jo muutaman päivän ajan särkenyt alaselkää / yläpakaroita (ei taida olla lääketieteellinen termi:)), mutta en ole sitä pahemmin miettinyt. Nyt kuitenkin eilen illalla särky / polttelu voimistui jonkin verran ja aamuyöstä heräsin siihen, enkä saanut nukuttua pariin tuntiin. Meinasin jo mennä ottamaan särkylääkettä, mutta sen sijaan huitaisinkin pari leipää ja kaakaota :) Olen ymmärtänyt, että ihan loppuraskaudessahan tuo on kaiketi normaalia ja enteilee synnytystä, mutta miten tässä vaiheessa?
 
Nuunuu :hug:

develly toivottavasti menis pian ohi, eikä ainakaan pahemmaksi muuttuis, noi vatsapöpöt on aina niin ilkeitä..



imetysliiveistä.... Mä ostin cittarista esikoisesta kahdet imetysliivit ja ne oli ihan hyviä, ja kokojakin löyty :D ja on mulla jotkut hm:n ollu mut ei niin hyviä ku noi cittarin ja olisko maksanu joku 16.90 tms..

maitoasiaa.. Mulla on alkanu poltella rintoja ihan kauheesti, tulee mieleen ne ajat ku maito nous esikoisesta ja sit oltiinki pulas et mihi sitä maitoa olis pistäny.. huhhuh.. mut en tajuu miks täytyy noin paljon tulla sitä jo odotusvaiheessa :D

Mitä ihmettä laitatte päällenne ku meette ulos?? en muista onko tästä ollu aiemmin juttua, mutta mulla on hirvee paniikki ku takki ei mee kiinni ja maha jäätyy! mut onko sit kuitenkaan järkeä ostaa isompaa takkia ku sit siihen hukkuu ens talvena ja seki maksaa taas..

ON: Jes jes, prismasta löyty -30% alella toppapuku vauvalle :) ja kirppikseltä tein eilen 10e:lla löytöjä.. 3bodya, farkut,sammarit 2trikoot, 1 mekko :heart:

Nemu 29+2 vai 3 ??? :hug:
 

Yhteistyössä