*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Eka lääkärineuvola käyty ja kaikki ok. Sydänäänetkin kuului ja syke 170. Tulehdusta epäili kun valkkaria tulee niin järkysti, ja lähetteen sain labrakokeisiin. Ens viikolla sitten nt-ultraan,vitsit tää aika menee äkkiä...

Petite ja mimmi 10+3
 
Eilen tuli postissa kutsu np-ultraa 23.7 eli noin kahden viikon kuluttua :)

Olo on yllätävän hyvä ja ilman väsymystä alkaisi jo ehkä hulestuttamaan :LOL: Huonovointisuus on lähes kokonaan vähentynyt. Mahassa kyllä tuntemuksia lähes päivittäin ja se on jo ihan valtavan kokoinen :LOL: Meinasin alkaa mittaamaan ympärysmittaa, että näkisi paljonko se oikein kasvaa.

HelmiHaave ja uusi mahdollisuus 9+4 (10+5)
 
Heippa!
Olette niin paljon kirjoitelleet poissaollessani että en vaan jaksanut ajatuksella kaikkea lukea. :ashamed:
Onnea kaikille uusille ja tervetuloa minunkin puolestani! :wave: :heart:
Pahoittelut kaikille joilla murheita ja vaivoja. :hug:

Mulla on jatkuva huono, etova olo. Väsyttää rankasti ja päätä särkee. Varsinaista oksentamista ei ole ollut, eikä ollut aikaisemmissakaan. Jotain pitäs yrittää saada alas menemään, omenoita kuluu kiitettävästi.
Sunnuntaina alkoi tuhruttaa ruskeaa vuotoa ja kyllä vähän säikähdin, mutta onneksi oli vähäistä ja iltaan mennessä loppui kokonaan. En ole jaksanut hermoilla tämän kolmannen raskauden kanssa yhtään mutta kyllä sen sunnuntain mietti että mitähän nyt tapahtuu.

:attn: Mitähän tässä jaksaisi tehdä, ei mitään. Onneksi lapset leikkineet keskenään suht sovussa koko aamupäivän. =)

Alina ja masuasukki 6+4.
 
Zuh
Ei kai kaikki meinaa kaatua petien pohjalle kun on yllättävän hiljaista?!?

Ei ois pitänyt riemuita maanantaina, ei ois pitäny.. Työpäivä meni vielä ihan jees, mutta kappas vaan kun kotiin pääsin niin KAIKKI tuli ylös koko illan. Jatkui aamullakin, mutta töihin oli raahauduttava. Nyt olo jo parempi, eli ihan vuoristorataa mennään jaksamisen ja oman olon kanssa. Tänäänkin olisi monta tuntia asiakasmeetingejä, saa nähdä juoksenko valkoisena salamana ulos kesken kaiken.

Piipiäinen: Onneksi sait apua! Itsekin olen niin kiitellyt että edes jotain pysyy sisällä ja sitä myötä itse pysyy pystyssä. Ei tämä vaan herkkua ole, ei.. Itsekin olen huono juomaan, mies sitä vastoin kulkee aina vesipullo mukana kotonakin.

Pitäisipä keksiä jotain hyviä gallupin aiheita? Hmm.. Ootteko jo miettinyt lasten hoitoon ja huoneeseen liittyviä sisustusjuttuja? Itselläni on päällä todella paha sisustuskärpäsen purema, aina öisinkin kun herään niin mietin jotain tapetteja. Tosin tämä purema on ollut jo pari vuotta, eikä helpota! Asutaan 3.kerroksisessa talossa, eli hoitopaikat pitäisi laittaa kahteen kerrokseen, samoin kuin nukkumapaikka? Netissä surffatessa tulee vastaan niiiiin ihania lastenhuoneen tapetteja ja huonekaluja, tekisi mieli tuhlata kaikki rahat niihin!

Tosin autosta hajosi kytkin, eli sinne meni imetysnojatuolirahat :D

Zuh & Naatti 10+5 (jotka ei pysy näissä viikoissa yhtään mukana enää!)
 
Unohtui aamulla mainita noista repäisykivuista. En muistanutkaan miten kipeitä ne voi olla.

Sisustusjutuista: meillä on talon rakennus ihan alkutekijöissä ja tänne pikkuseen kämppään en ala mitään uutta enää suunnittelemaan. Hyvä, jos saan pinnasängyn meidän makuuhuoneeseen mahdutettua. Vauva on sitten muutaman kuukauden kun taloon muutetaan, niin pitää sitten sinne paremmin suunnitella kaikkea :D

pojatx2 ja vauveli rv 8+0 (ei olla vielä virallista työnimeä keksitty)
 
Jonkin verran sisustushässäkää menossa myös meillä, tosin en nyt vielä oo uskaltanu alkaa kunnolla hamstraamaan kun ei tuosta ötökän tilasta oo oikein mitään tietoa ennen maanantain ekaa ultraa. Mutta hoitopöytien ja muiden paikat on kyllä tarkasti mietittynä jo. ;) Pinnasänkyjä ja muita oon kans alustavasti kyselly sukulaisilta lainaan kun ei muitakaan tarvitsijoita nyt oo... Pääsis tuo isäntäki niitä kunnostamaan tai jotain, mulla hermo meinaa revetä kun se hössöttää kotona vaan päivät, sattuu olemaan nyt sairaslomalla ja pitäis päästä niin kauheesti jo heti alusta alkaen osallistumaan tähän raskaana olemiseen 24/7... Noh, kai se tästä sitte joskus.
 
Pääsin tänään sitten ultraan tarkistamaan pienokaisemme vointia, sydän siellä löi! Voi että tuli mahtava fiilis :heart: Ollu nii alamaissa nyt pari päivää ku ollut vuotoa.. ei vastannut vaan aivan täysin viikkoja mutta ei muuttanut laskettua-aikaa.
 
Zuh
Sisustamisesta: En minäkään sentään vielä ole mitään hurahtanut ostamaan, tosin öisin unissani shoppaan siitäkin edestä :D

Pojatx2: Voimia talon rakennukseen. Sisko myös rakensi samaan aikaan kun sai vauvan, on heillä ollut melko rankkaa, mutta nyt onneksi jo helpottaa muuten myötä!

Repäisykivuista ja muista koskemisista: Oon joko tunnoton pökkelö tai ikuisesti mahavaivainen, mutta en ole huomannut vielä mitään erilaista vatsakivuissa tai muissa. Kyllähän mulla mahaan koskee, kuten normaalistikin, päivittäin, mutta.. Mulla on kyllä niin ongelmavatsa etten varmaan edes tajua supistelevani sitten aikanaan.. Naikkonen vaan pönkeää vessaan ja huutelee ettei tässä mitään hätää ole, maha vaan möyryää :LOL:

Zuh & Naatti 10+5
 
Ääääh tää on niiin niiin niiin turhauttavaa.....
Yritin vaihtaa nt ultraa aikaisemmaksi, mutta eihän se onnistunut sitten millään.. :kieh: :kieh:
Ei auttanut vaikka sanoin että osallistun seulontaa ja mulla lukee tuossa tietolapussa että nt ultra 10-12 viikolla. Eli aika oli 23.7 (rv 12+1) ja yritin saada sitä edelliselle viikolle....TULOS olikin että nyt se on 27.7 (rv 12+5) kun tuo edellinen viikko ei käynyt mulle kun en saa mistään lastenhoitajaa kun ollaan lasten kanssa lomalla ja mies tuon viikon töissä.

Anteeksi omaa napaa :ashamed:

POKS 10 :heart:
 
Täällä alkoi aamu paniikin merkeissä :ashamed: Yöllä oli vuotanut verta ihan kivasti ja koko sänky ihan veressä :/ :/ Kuin ihmeen saattelemana sain ajan neuvolalääkärille (päätin vaan ihan pokkana soittaa sinne suutuspäissäni, kun päivystyksessä oli ihan karmea ruuhka...) ja se otti mut vastaan. Ikivanhalla ultralaitteella näkyi sikiö ja syke, mutta eipä siitä sitten sen enempää käteen jäänyt. Lääkäri laittoi lähetteen äitipolille ja sieltä soittavat sitten ja antavat ajan. En siis saanut kiireellistä lähetettä, koska nuo syke ja sikiö näkyi kuitenkin. Sitten vaan pitää mennä heti takaisin, jos vuoto yltyy tai tulee kipuja :whistle:

Nyt tuntuu, että en uskalla edes hengittää :'( Tää on ihan kauhea tunne, kun ei tiedä missä mennään ja mistä on kyse... Jotain se lääkäri selitti, että mun paikat ei ole ihan kiinni, joten vuoto vois johtua siitä, mutta mä vähän epäilen... :/

No... nyt vaan odotellaan ja toivotaan... toivotaan ja odotetaan :/


Develly ja Menninkäinen 8+1
 
Voi että Develly Toivotaan, ettei olisi mitään vakavampaa. Joka tapauksessa vauveli on vielä mukana kyydissä :heart: Voimia. :hug:

Zuh
Kiitos. Sinänsä on hyvä, että vauva kerkee syntymään reippaasti ennen muuttoa, eittei tarvi viimeisillään ollessaan pakata&muuttaa tai sitten ihan vastasyntyneen kanssa.

pojatx2 8+0
 
Voi rähmä. Väsyttää, kiukuttaa ja öklöttää. Työssä pitäisi olla ihana ja kiva ihminen, mutta se on nyt aika vaikeeta. Kovasti yritän omaa ärripurria peitellä, mutta kyllähän sen muut vaistoaa. Ei auta muu kuin yrittää tsempata, kun haluan olla ihana ja kiva.

Ärripurri-Avilla 9+5
 
Minut voitte poistaa listalta. Täällä kärsitään keskenmenosta ja kivuista lääkkeelistä tyhjennystä tehdessä. Meidän pikkuinen ei ollut vielä valmis tähän maailmaan.

Hetken aikaa olin onnellinen; Firefox
 

Täällä tämä raskaana olo tuntuu edelleen aika epätodelliselta vaikka kaikki taitaa olla ihan hyvin. Väsymys on välillä ihan järkyttävää (eilinen sadepäivä meni melkein kokonaan lojuen ja torkkuen) ja ällötysolo vaivaa ainakin aamupäivisin. Oksentanut en onneksi ole. Ja onneksi on loma ja saa lepäillä. Esikoinen lähti tänään isälleen 10 päiväksi, joten saa aamuisinkin nukkua niin pitkään kun haluaa.

Ollaan perjantaina lähdössä Kreikkaan miehen kanssa kaksin, saa nähdä kuinka helteessä jaksaa. Ihan rennosti on tarkoitus ottaa loma ja kasvatella masua lämmössä ;) En muistanutkaan (tätäkään) kuinka kovasti vatsa turpoaa jo tässä vaiheessa ja housut kiristää. Miten ihmeessä voi mennä 3 viikon päästä töihin ja peitellä... Haaveena oli tuolla reissussa ahmia feta-salaattia huurteisen valkoviinin kanssa, mutta nyt taitaa menu vähän muuttua... Fetaa aion kyllä syödä, sanoi neuvola mitä tahansa.

Mitään vauva-tarvikkeita en ole vielä uskaltanut alkaa edes miettiä, esikoisen varusteet on myyty, paitsi vauva-ajan vaatteet on ex-miehen kaapeissa jemmassa. Saa nähdä koska rohkenen kysellä niitä sieltä. Äitiyspakkaus kyllä taytyy ottaa, viimeksikin taisi lopulta tulla lähes kaikki tavarat ja vaatteet hyötykäyttöön, vaikkei niin kauniita välttämättä olekaan.

Mini77 7+5
 
Täälä varattu aika yksityiselle niskaturvotusultraan 5.8, enää 4 viikkoa! Eilen oltiin miehen kanssa kahdestaan kylpylässä, kivaa oli. Eka neuvola on ens maanantaina.
Ostettin juuri olkkariin uusi musta nahkasohva ja tv-taso, kyllä piristi kummasti ilmettä ja tuli lisää tilaa, kun nyt on kahden sohvan sijasta vaan yks.

firefox :hug:

Nanna 7+1 :heart:
 
Voi ei, taas huonoja uutisia. Toivottavasti Devellylla ei enää ole vuotoa ja kaikki on kunnossa. :hug: :hug: Firefoxille halauksia ja jaksamista. Tuntuu aivan kamalalta jo itsestäkin, kun ihmisiä putoilee yhä ja itsekään ei ole nähnyt masuasukista mitään todisteita...

Hyviä neuvola- ja ultrakuulumisia saaneille :flower:

Mulla ei ole nyt pariin päivään ollut oikein mitään oireita. Oon aivan alkanut epäillä tätä raskautta etenkin, kun ultraa saa ootella vielä ainakin kolmen viikon ajan. Eka neuvola on maanantaina, mutta täällä ei kuulemma ekalla käynnillä edes yritetä kuunnella sydänääniä. Huoh. Olisi niin ihana saada jotain selvyyttä tähän asiaan, kun koko raskaus tuntuu toisina päivinä niin kovin epätodelliselta. Tuntuu, että muiden ihmisten mielestä kaikki on automaattisesti ihan hyvin ja muut uskaltaa ja haluaa jo iloita tulevasta vauvasta. Vanhemmille ja parille ystävälle ollaan siis kerrottu, ja kaikilta suunnilta tulee todella paljon kannustusta ja iloitsemista. Ihanaa kuitenkin, että läheiset on ottaneet uutisen näin hyvin vastaan. :)

Väsymys painaa päälle ja vuorotyö tuntuu tällä hetkellä todella raskaalta. En kuitenkaan halua töissä vielä asiasta mitään kenellekään sanoa, niin ei auta kuin jaksaa. Ostin muuten apteekista raskausajan monivitamiineja kun aloin epäillä ruokavalioni monipuolisuutta.

ikuisuus ja asukki 8+5
 
Parin päivän kaksplussa pimento takana..

Tervetuloa uusille :flower:
Ja :hug: niille jotka sitä tarvii.. vuotojen tai km:n takia.

Täällä ei mitään uutta. Tämän päivän yritän pysyä hereillä, on tullut otettua päikkäreitä ihan kiitettävästi varmaan viimeisen viikon, enkä tiedä onko väsymys oikeaa vai sitä että on tottunut päiväuniin :LOL:
Miehelle sanoinkin, ettei saa päästää mua silmistään tänään illalla etten kömmi päikkäreille. Ei oo kyl pahemmin vahtinut, prkl ;)

Tänään tuli postissa paketti äippävaatteita ja niitä oon nyt tossa päälle kokeillut ja ihmetellyt et kasvaako masu tosiaankin niin suureksi että se äippähousujen resori kiristää :D
Paidatkin tuntuu valtavilta vielä tosta mahan kohdalta, mut ennenkun huomaankaan niin ne on varmaan pieniä :p

Sisustuksesta: Meillä ei ole vauvalle omaa huonetta, miehen entisestä liitosta olevat lapset omistavat nuo 2 "ylimääräistä" makkaria. Joten vauvalle tulee sänky meidän makkariin ja varmaan tähän olohuoneen puolelle ostan sellaisen lipaston mihin laitan tarvikkeet ja EHKÄ hoitotason. Olkkari, eteinen ja keittiö on sillai tavallaan samaa tilaa ja tuo olohuoneen "eka seinä" on ainoa mahis mihin voi sellaisen laittaa. Meidän makkari on niin pieni etten sinne koita äheltää mitään ja olkkarissa muutenkin aina ollaan.. :)

Aina unohtuu eli 9+5
 
:hug: firefoxille! Eikö nää ikinä lopu :(

Sisustuksesta... mä nyt olen sellanen sisustusfriikki muutenkin,että kyllä hassahdan vauva-aikaankin. Mutta vauva tulee asustamaan ekat vuotensa meidän makkarissa ja nurkkauksen sinne teen sitten. Olen jo vähän mietiskellyt katosverhoa ja pinnasuojaa ja värityshän on valkoinen tai valko-beige. Oli sitten tyttö tai poika,niin sopii kummallekin ja kun meillä muutenkin nuo värit toistuu joka huoneessa (lukuunottamatta lapsosten huoneita jotka varsin värikkäitä).

Mulla turvottaa taas ihan hirveesti,ihan ku mahassa olis keilapallo. Huomaatteko nukkuessanne mitään? kun miusta tuntuu,että asennon ettiminen on hankalaa ja mahasta puristaa.. noh,saapa noihin tottua seuraavien kuukausien aikana.

Huomenna viettelen synttäreitäni,joten taitaa tulla pieni tauko palstailuun :wave:
 
Miz
Hei kaikki!

Täällä olis yksi uusi odottaja. Laskettu aika on 4. helmikuuta.

Odotan esikoistani ja tuntuu että oon ihan pihalla kaikesta odotukseen ja vauvoihin liittyvästä! Oli kyllä ihan toivottu raskaus, mutta silti välillä vähän jännittää että miten sitä pärjää. Onneks on vielä pitkä aika valmistautua kaikkeen.

Onneksi oon ollu ihan hyvässä voinnissa, mitä nyt pientä kuvotusta ja väsymystä on ollu. Eikä tee mieli syödä samoja ruokia ku ennen, hassua! Ja uusia rintsikoita on pitäny hankkii ku vanhoihin ei enää meinaa mahtua. Silti en aina osaa uskoa että oon oikeesti raskaana. Tuntuu niin epätodelliselta. Ehkä sitten ekan ultran jälkeen alkaa oikeesti uskoon että tuolla mahassa elää jo joku!
 
Hei taas!
Miz: Tervetuloa! Tässä toinen "pihalla -olija".

Kysyisinkin: Miten paljon nuo raskausvkot voi muuttua ultran jälkeen? Mulla neuvolan loman takia eka ultra vkolla 10 ja seurvkolla (11) np-ultra. Sitä vaan et jos vkot muuttuu, niin saankohan enää muutettua np-aikaa.. Kun ilmeisen tarkka olis ajankohta.

Tälläistä ihmettelen,
Tehilla 7+2
 
Firefox :hug: ja voimia,toivottavasti teille pian tärppää uudestaan ja jaksaapi pysyä matkassa mukana

Develly toivottavasti oli ihan harmitonta vuotoa :hug: mulle tuli kyl heti mieleen et josko sielt ois ollu tuplat tulossa ja nyt toinen tullut jostain syystä ulos :'(

Uusille tervetuloa :wave:

Petite synttäri onnea :flower:

Tehilla ei ne yleisesti taida kovinkaa monella päivällä heittää eikä taida saada neuvolan koneille kovin tarkkaan ees katottua,meillä ainakaan :/ ainoo sit tietty et jos on alkunsa saanut jo edellisestä kierrosta ni silloinhan la tulee muuttumaan viikoilla ja silloin on jo myöhäistä np-ultraan

Huomenna poksuva kengu 10+6
 

Yhteistyössä