*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Huoh!
On tää kyllä ankeeta... :headwall: Vuotaa-ei vuoda-vuotaa... ota tästä nyt selvää!! Vielä ei ainakaan ole suurempia kipuja - sellaista nippailua vaan :whistle: Yö meni murehtiessa ja nyt fiilikset on ihan yhtä ankeat kuin tuo kelikin tuolla pihalla :kieh:

No... ei auta kun yrittää ajatella positiivisesti. Pahaa kyllä pelkään, mutta ei auta vaipua kokonaan epätoivoon. Voi olla, että sitä on hiukka paniikissa, kun sinne ultraan pääsee. Meinaan olin jo tuolla neuvolalääkärillä lähes hysteerinen ja nyt tässä on vielä panikoitu muutama päivä lisää.

Miks tän pitää olla näin vaikeeta?! :headwall: Alkuraskauden meinaan :kieh:
 
voimia ja kovasti ja tarrasukkia sinulle develly

Itse olen alkanut taas skitsoilemaan....eilen en oksentanut enkä tänä aamunakaan. Nyt sit pelkään ettei kaikki ole hyvin....istukka ei siis toimi enää?
Arvatkaa onko mun miehellä helppoo? Ensin vaimo on kuoleman väsynyt (on muuten vieläkin) ja kokoajan pahoinvoiva. Valittaa oloaan kokoajan kun mikään ei pysy sisällä ja olo kurja. Nyt kun pahoinvointi helpottanut niin alkaa skitsoilemaan ettei kaikki voi olla hyvin kun pahoinvointi loppui noin seinään.....
Hitsi kun noi sydänäänet kuuluis jo tolla kotivehkeellä...ei varmaan kyllä vielä kuulu?

piipiäinen 9+1
 
Zuh
Voih, taas huonoja uutisia.. :'( Täytyy vain muistaa että jokainen toivoo saavansa terveen, ihanan lapsen ja kaikki lapset eivät ole ihan vielä valmiita tähän maailmaan.

Nukkumisesta: Itselläni tuli ongelmia selällään nukkumisen kanssa jo tosi aikaisin, joskus viikolla 4 tai 5. Aina selällään ollessa alkoi koskemaan mahaan, mitä pidempään yritti, sitä enemmän koski. Nyt lähipäivinä olen uskaltanut taas vähän köllähtää selälleen, tuntuu että nyt jo onnistuisi. Mutta kyllä toi möllykkä vähän tiellä alkaa olla maha-kyljellään nukkuessa :D

Petitelle onnittelut ja :flower: vanhenemisen johdosta!

Itselläni on ihan ok olo tänään, oksentelen n. 2 kertaa päivässä mutta se johtuu vain ja ainoastaan närästyksestä. En tiedä mitä ihmettä sille tekisi, lääkkeitä kun en tahtoisi syödä (kun joka paikassa toitotetaan että älä syö jos ei ole pakko). Pari kertaa päivässä sitten ajautuu siihen että ruoka on jo niin korkealla kurkussa tulossa, että on pakko oksentaa. On oikeasti ihan bulimikko-olo, ei tartte kun kumartua niin yltä tulee. Pelottavan helppoa..

Eilen mietittiin miehen kanssa milloin vahvistetut veroilmoitukset tulee? Muutoksien jälkeen siis..

Zuh & Naatti 10+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zuh:
Piipiäinen: Mitä lääkettä muuten määräsivät sinulle pahoinvointiin?
Siinäpäs toinen huolenaiheeni: primperan peräpuikkoina

Ja ohjeessa sanotaan ettei suositella raskaana oleville...en siis ole uskaltanut sitä käyttää (yhden käytin) ennen kuin on oikeesti niin pahaolo etten pärjää millään
 
Zuh
Piipiäinen: Mulle määrättiin samaa lääkettä! Tosin en tiedä onko millasessa muodossa kun en ole niitä vielä hakenut.. Kysyin tuosta lääkkeestä neuvolasta ja th sanoi että 1. ja 2. kolmanneksen ajan saa käyttää "huoletta", viimeisessä sitten ei saa. Mulle tuota määrättiin närästykseen (ulkolainen lääkäri niin ei tainnu tajuta mitä halusin) ja th ei ollut ihan varma tepsiikö edes siihen vaivaan. Jää vain tuokin lääke ottamatta jos siinä lukee ettei suositella raskaana oleville! Aini, ja th sanoi että se on juuri sitä lääkettä mitä sairaalassa annetaan kun mikään ei pysy sisällä. Onkohan sitten ihan turvallista omaan päivittäiseen kotikäyttöön.. Hemmetti..
 
Kiitos teille ihanille :hug: onnitteluista! Mulle voi siis päivittää iäksi 33v, iiiiiiiik |O Ei oo kiva,kun mennään jo reippaasti seuraavalla vuosikymmenellä.. noh,lapset nuorentaa eikös? :whistle:

Develly, onko vielä jatkunut? Nyt kovasti tarrasukkia pienelle matkaan ja koitahan rentoutua ja levätä niin paljon kuin mahdollista. Vaikka tiedä ettei varmasti ole helppoa,mutta se lienee paras lääke. :hug: ja voihan tosiaan olla,että kaksonen tipahti matkasta, tai sitten jostain syystä kohtuun jääny ylimäärästä joka vuotelee pois.

Mut nyt kone kii ja vähän siivoilemaan. Nykyisin huushollin tarvii olla täyskaaoksessa,ennenku jaksan edes ajatella imurointia ja järjestelyä..

Petite ja Mimmi 10+4
 
Täällä olen taas sivusta seurannut...

:hug: taas kaikille menetyksen kokeneille ja tarrasukkia niille, jotka vuotavat. Petitelle myös onnittelut syntymäpäivän johdosta.

Flunssa lähti ja tänään töihin. Huomenna olisikin sitten jo ensimmäinen lomapäivä tai vapaa oikeastaan ja maanantaina ensimmäinen virallinen loma.

Meillä on mietitty osittain elämää jo sitten kun vauva on syntynyt. Mietitty hoitoon viemistä, sitä kuinka mun vuorotyö sopii pienen vauvaperheen elämään ja sitä kuinka suuri vastuu loppu pelissä vauva on. Eilen illalla meinasi ihan itku tulla kun pelotti ajatus, että mitäs jos tästä ei selviä ja onko se kaikki liian rankkaa. Meillä kumminkin taloudellinen tilanne pakottaa, että molempien on oltava töissä. On lainaa sen verta, et konkurssi tulee jos kotiin jäisin pitkäksi aikaa tai vaihtaisin työtä päivätyöhön, ellen saisi lähempää töitä. Tällä hetkellä työmatka on yhteen suuntaan 50km.

Täällä alkanut nyt myös hieman enemmän olemaan pahoinvointia. Viime yönä piti herätä aamuyöstä syömään hedelmiä, kun tuli todella huono olo.

Meillä vauva tulee kanssa nukkumaan meidän makuuhuoneessa, sillä meillä on niin pieni asunto, että tässä ei lapselle omaa huonetta ole. Ollaan suunniteltu uuden talon rakentamista johonka pääsisi muuttamaan joskus 3-4 vuoden päästä. Siihen asti muksu saa levittää lelunsa pitkin taloa, mutta nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. Meillä kun on tällainen pieni hirsimökki missä asutaan ja alakerrassa on vain iso tupa, todella pieni tietokonehuone sekä keittokomero ja yläkerrassa sitten sellainen makuutila.

Vielä olisi reilu viikko ensimmäiseen ultraan..hieman jo jännittää.

NuuNuu84 ja Öhkömönkiäinen 8+4
 
firefox : :'( jaksamista sinulle. =)
Develly: :hug: ja samoin voimia.

Oma olo on moneen muuhun verrattuna niin hyvä etten kehtaa edes kirjoitella oireita. Tänään sain aamukahvinkin alas ja ihana myrskypäivä joten ihan mukavalta tuntuu.

Petitelle paljon synttärionnea! :flower: Sinäkö muuten olit jo sienimetsällä käynyt? Minä odottelen ihan malttamattomana että pääsis jo kanttarellimetsään mutta onko niitä vielä. Viime syksynä löydettiin mahtavat paikat joten tänä syksynä lähdetään koluamaan samoja seutuja. =) Tosin se oli syyskuun puolta ja siihen vielä niiiin pitkä aika.
 
Johan se oksennustauti löys tänne :x sunnuntaina aloitti kuopus,ti iltana oli esikoisen vuoro,tänä aamuna minä,nyt kyl tuntuu jo hyvältä,toivottavasti menikin jo ohi näin helpolla,lapsilla ainaki meni nopeesti ohi.


 
Zuh Joo tuota lääkettä annettiin sairaalassa suoraan suoneen. Luin netissä että kyllä tuota tuntuvat käyttävän....inhoan aina näitä lääkkeitä joissa lukee ettei suositella raskaana ollessa ja sit niitä kuitenkin lääkärit määräävät. Mutta kaipa tietävät mitä tekevät. Meinaan käyttää tuota jos on pakko, mutta en ihan joka pahaanoloon meinaa ottaa ja annostuskin on 3*pvässä tarvittaessa.
Mullakin oli ulkomaalainen lääkäri ja siksi aloinkin epäilemään että menikö tää ihan oikein, soitin tarkkailuun ja siellä sanoivat että sain sitä samaa lääkettä sairaalassa ja sitä käytetään alkuraskauden pahoinvointiin.

petite Onneksi olkoon! :flower:
Mulla tapahtui vanhentuminen myös tällä viikolla...tosin mittariin tuli jo 36-v :eek:

ON: Aamu lääkkeet tuli sit kuitenkin tänään ulos...eli mies tokas et istukka siis toimii, HuH helpotus :saint:
Muuten olisinkin varmaan juossut yksityiselle ultraan tänään :D

Miten tää raskaus oikeesti voi olla näin vaikeaa?!? Ei ole koskaan ennen ollut tälläistä....tekeekö tää ikä et sitä vauhkoontuu kaikesta? Millaistahan vauvan hoito tulee olemaan?
 
Zuh
NuuNuu84: Me vain odotetaan innolla että mies pääsisi vuorotöitten pariin. Minusta hoidot ja muut on helpompi järjestää kun isä on aika usein päivän kotona. Itse olen ihan päivätöissä, eli varmuudella taas viikonloput kotona. Töihin kun on pakko mennä meilläkin. Vauva on iso vastuu, mutta eiköhän siitä kaikki järjellä varustetut vanhemmat selviä ;) Älä siis turhia huoli selviättekö, menette päivän kerrallaan, kuten nytkin ja teette sen mitä voitte ja jaksatte. Ei elämästä pidä ottaa liikoja stressejä!

Piipiäinen: Itsellä ihan sama, en oikein luota noihin lääkäreihin, eihän ne vaan voi tietää kaikesta kaikkea. Ja joka paikassa lukee / sanotaan että mitä vähemmillä lääkkeillä selviää raskausajan niin sen parempi. Mulla oli annostus 2 krt / pv, mutta liekö auttaa närästykseen. Ei mulla muuten paha olo enää ole :D

Huh, ulkona sataa vettä vaakasuorassa :p Tykkään ihan älyttömästi myrskystä, tosin tällä ilmalla pitäisi olla:

*kotona sohvalla
*peitto korvissa
*miehen kainalossa
*karkkipussi sylissä
*hyvän kauhuleffan parissa

Ja kappas vain, huomaan istuvani töissä pirunmoisessa kiireessä :kieh: Voihan sitä aina haaveilla, ehkäpä illalla sitten!

Zuh & Naatti 10+6
 
Huomenta! Yö meni pyöriessä ja kusella rampatessa, heräsinkin sitten näin kivaan aikaan, tuntuu että päivä meni jo..

Eilen jo hiukan epäilin että olenko raskaanakaan enää, kun oli kokopäivän yllättävän hyvä olo ja enegiaakin illalla ihan mukavasti. Kunnes ilta sitten koitti, pääsin sänkyyn ja mies vielä ajoi partaansa, huutelin vaan et mä tuun nyt.. lähti vessasta ja minä tilalle kyökkimään :/
Pieni oksu tuli, mutta tuli taas samassa tilanteessa kun viimeksi. En ollut klo 21 jälkeen syönyt mitään ja kello oli jotain 23.30 ja join vettä + otin 3 ladyvita plussaa. Viimeksi aivan sama tilanne, sama satsi tuli ylöspäin. Eli ladyvitat otan siis päivällä ja syön illalla vielä jonkun hedelmän ennen nukkumaanmenoa.

Tänään vähän ajattelin jos menisi ilman kunniaksi koittamaan miltä salilla käynti tuntuu, täytyy vaan mennä omien voimien mukaan, mutta saisi edes hiukan jotain pientä jumppaa tähän kroppaan.
Täytyisi tehdä sellainen päätös, että vähintään 30min jotain liikuntaa päivässä. Kaveri käveli viimeisillään ollessa aina 30min päivässä ja pysyi suht hyvässä kunnossa, ne viimeiset lenkit oli kyllä sellaista köpöttelyä, mut liikkui kuitenkin :)

Otetaas yks uus galluppi: Meinaatteko ottaa syntymättömän vakuutuksen?

Mä otan, ja muutan sen sitten jos siltä tuntuu sellaiseksi vakuutukseksi missä on omavastuu, tuohan on tosi kallis tuollaisenaan, ilman omavastuuta, mutta huomattavasti inhimillisempi sitten omavastuulla :)

Täällä 9+6, huomenna poksuu :D
 
Zuh
Palstahäirikkö kyselee: Luin "meille tulee vauvasta" että kun vanhemmat eivät ole naimisissa, on vain äiti virallinen huoltaja. Tietääkö teistä kukaan millaisen prosessin takana on isyyden vahvistaminen jne. toimenpiteet? Vai onko helpompi huitaista kotimatkalla maistraatin kautta :D

Zuh
 
Vakuutuksista: emme ota vakuutusta, meillä niin hyvä sairaalahoito jonne pääsee jos jotain erikoissairaanhoidon juttuja.

Kuuntelin sit niitä sydänääniä ja jotain kuului en vaan tiedä mikä se oli :ashamed: Sellainen tasainen tahti shushushushushu vähän kun siirsi anturia niin kuului erilainen suhina, tuo oli tasaisessa tahdissa, mutta kuitenkin erilainen mitä on tottunut neuvolan laitteilla kuulemaan? Liekkö ollut sitten jotain verisuonien suhinaa?
 
Heippa!

Mun oli pakko pitää taukoa täältä.. olin tulla hulluksi. :( mahaan sattui koko ajan ja välistä ihan kipeestikki niin olin varma että pieni onni oli jo kuollut tai jotain. Sain sitte käytyä siinä np-ultrassa ja sieltä tuli hyviä uutisia joten josko minä nyt voisin vähän rauhoittua. :/

En ole ehtinyt kaikkia juttuja lukemaan. Mutta mitä näin niin huonoja uutisia oli tullut joillekkin. Anteeksi en muista nimimerkkejä. Olen niin pahoillani teidän puolesta!! :hug: :hug:

niin siis ultrassa oli kaikki hyvin ja nyt la vaihdettiin. eli se olis 27.1. turvotusta oli 1,5mm ja kuulemma ihan normaali. niiihin seuloihinhan minä en sitte osallistukkaan.

palaan paremmalla aikaa taas mutta ajattelin tulla ilmoittaa että listoilla siis pysytään ja toivottavasti loppuun asti :)
 
Mun sydänääni laite kuule asukin sydämenäänet viikolta 12 lähtien... Kokeilin aamulla, ei kuulunut mitään ainakaan viellä. Malttamaton olen :|
:flower: Onneksi olkoon sullekin piipiäinen vanhemisen johdosta :hug:
 
Onnea Petite ja Piipiäinen, olette taas vanhempia ja viisaampia. Nainen on kuin viini, paranee vanhetessaan. Vai oliko se niin...

Ilma on ollut kurja, mutta sitkeästi ollaan ulkoiltu aamupäivällä ja iltapäivällä. Nyt lapset lähtivät mummolaan yökylään ja pääsen rakkaan mieheni kanssa ulos syömään. Ihana mennä ravintolaan herkuttelemaan, mutta loppuilta meneekin sitten yökkiessä.


Vakuutusta en ole vielä miettinyt.

Onko muilla pahoinvoinnista ja väsymyksestä johtuvaa haluttomuutta? Siis ihan yleistä haluttomuutta, en puhu aikuisviihteestä nyt. Musta tuntuu etten ole tehnyt mitään enkä nähnyt ketään kavereita tai sukulaisia, kun on ihan haluton kaikkeen. Normaalisti olen hyvin aktiivinen ja rauhaton, mutta nyt vaan nysvään kotona ja syön. Onneksi sentään kuntoilu maistuu edelleen, ettei ihan homehdu.

Haluton-Avilla 10+0
 
Avilla, kuulostaa tutulta tuo haluttomuus... Ei vaan viitsi tehdä mitään eikä lähteä minnekään, kun on ihan naatti. Toisaalta kyllä luulen, että johtuu osittain siitä, että on helpompi pitää salassa tämä raskaus, kun ei käy missään eikä näe ketään tuttuja. No tänäänkin nukuin klo 11 asti enkä ole tehnyt muuta kuin lukenut ja pessyt pyykkiä. Ja ilta menee takuuvarmasti sohvalla!

Jotenkin tuntuu, ettei jaksaisi edes matkalaukkua pakata, vaikka ihanaa onkin lähetä reissuun. Taidan huomenna aamulla heittää laukkuun bikinit ja aurinkorasvat, niillä varmaan pärjää.
 
On kyllä... Tänään just laskeskelin näille muksuille tulevia ikäeroja niin nää Kian ja Tara on syntyneet 1v2kk ikäerolla ja nyt Taralle ja tälle uudelle tulokkaalle tulis ikäeroa suunnillee semmoset 1v3kk...Tulee ehkä hieman kiirettä pitämään muutaman seuraavan vuoden näiden kanssa. :whistle:
 

Yhteistyössä