*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Heippa! En vielä uskalla pinoon ilmoittaa itseäni, niin kauheiden stressien pyörteissä täällä ollaan. Kävin ultrassa, kun viikkoja olisi kuukautisten mukaan ollut jo lähemmäs 7, ja sanoivat, että sikiöpussi näkyy, mutta sikiötä ei ja viikkoja on 5+ jotain.
Nyt kuukautisten mukaan viikkoja olisi 8+3, ja tuon ultran mukaan n.7+2 ja vielä vaan kytee takaraivossa kauhea pelko tuulimunasta..eikös niissä tapauksissa usein juuri käy niin, että ultrassa todetaan viikot pienemmiksi kuin alunperin on luultu?!
Ystävien rauhoittelu ei vain auta, kun tuntuu, että jokin on pielessä. Mahtaisiko sitä maksaa vielä toisen kerran sen 100e siitä "ilosta", että saisi joko vihdoin kuulla ne sydänäänet, tai sitten ihan siksi, että saisi mahdollisimman aikaisin tietää, jos mitään vauvaa ei olekaan..
Voi tätä huolien määrää..:)
Kuinka suuri määrä raskauksista prosentuaalisesti mahtaa tuulimunia olla?
 
Pakko tilittää. :D

Siis oikeesti kun tätä väsymystä on riittäny monta viikkoa ja oon ollu ku tiskirätti vähän väliä, niin nyt ku pitäis aikasin herätä neuvolaan? Kissan paskat ei mua mitään nukuta, sydän vaan takoo. Varmasti tosi skarppina aamulla, täyttelen lomakkeet miten sattuu... Jee ihana raskausaika. :p
 
Eilinen lääkärissä käynti johti sitten päivystykseen ja sitä kautta tippaan. Sain nestettä, kipulääkettä suoraan suoneen (päänsärky oli valtava) sekä pahoinvointi lääkettä suoraan suoneen. Sit pelokkaasti kokeilin syömistä (kauhea nälkä, mitään en ollut saanut pysymään sisällä koko päivänä ) illalla ja heti kun tuntui pahaolo antoivat pahoinvointilääkettä ja se auttoi!
Iltapala pysyikin sisällä ilman erillistä lääkettä.
Halusin kotiin ja pääsinkin, tosin piti luvata että herkästi mennen takaisin jos siltä yhtään tuntuu. Sain pahoinvointilääkettä myös kotiin suppoina ja kehoitus et pitää syödä usein pieniä annoksia ja juoda kokoajan. Mun ongelma on varmaan siinä että en juo tarpeeksi. Mä oikeestaan inhoon juomista...en osaa juoda jos minua ei janota ja minua janottaa tosi harvoin, siltikkään en saa juotua kerralla paljoa, en edes lasillista. Nyt päätin että opettelen juomaan. Aamulla joinkin sitten kupillisen teetä ja vielä lasillisen jäävettä. jos se vaan pitää pahoinvoinnin kurissa niin pakko mun kestää tätä pakko juomista :D
(vähäisen juomisen takia kärsinkin ummetuksesta ja aikoinaan kärsin paljonkin virtsatieinfektioista niihin olen saanut avun et vähänkin kun tuntuu niin juon greippimehua)
Nyt siis juomaan :D

Ultrattiin eilen pikkuinen ja hällä kaikki hyvin :heart: :heart: Eilen vastasi 8+6(?) (edellisellä kerrallahan oli parin päivän viive, mutta la ei muutettu, nyt oli siis päivän edellä....)

Minä meinasin ekan kerran mennä synnyttämään ilman että tiedän kumpiko on tulossa...saa nyt sit nähdä pystynkö olemaan kysymättä

piipiäinen 8+6 ja olo on aivan toinen nestetankkauksen jälkeen
 
Itse olen ollut myös ihan paniikissa, kun olimme ensimmäisessä varhaisultrassa, olisi viikkoja pitänyt olla 6+6, mittauksen mukaan oli vaan 6+2. Seuraavana päivänä alkoi ruskea vuoto, jota kesti 1 viikko 4 päivää ja enhän mä voinut olla menemättä uudelleen varhaisultraan, toteamaan myös ettei tulehduksia yms, ainakaan ole.

Toisessa ultrassa todettiin sama ero eli kuukautisten mukaan 8+4 ja ultran mukaan 8+0 eli taas neljä päivää jäljessä. Tässä on vielä pieni jännitysmomentti se, että olemme olleet vain yhden kerran ilman ehkäisyä eli hedelmöittymisen on pitänyt tapahtua juuri tuolla kerralla +3päivää, jotka siittiöt on mahdollisesti eläneet kehossani.

Mutta siis helpotukseksi tuo eilinen gynegologi, joka teki varhaisultran sanoi, että noista alkuajan mitoista ei kannata stressata, sillä muuttuvat vauhdilla ja voivat heittää aikalailla, että sitten NT-ultrassa vasta katsotaan koko vs. viikot ja laskettu aika jne. Eli ei auta kuin odotella.

Itse maksoin toiset 120? että sain rauhoitettua mieleni vuodosta ja siitä että tyyppi kasvaa. Syke havaittu myös molemmilla kerroilla. On tää jännää ja stressaavaa, toisin kuin edellinen raskaus!
 
pitkästä aikaa kirjoittelen tänne.
3 viikkoa sitten nyrjäytin nilkan ja sitä parannellessa on aika sitten kulunut, ihan hyvin se jo kantaa, mutta lenkille ei oo vielä toiveitakaan.

Toissapäivänä alkoi ruskea verinen vuoto, eilen soittelin sitten neuvolaan, pyysivät tarkkaileen vuotoa ja tänään sit soittaan uudelleen. Pelottaa ihan hirveesti että olis menny kesken.. :'(

Ekka neuvola olis vasta 27.7..ja sitten vasta varailtas aikaa lääkärille ja np-ultraan.

Äityispakkauksesta kyselty, otan sen jos kaikki vaan nyt mennee hyvin. Suuri pelko jäytää sydämessä varmaan sinne rv18 asti..vaikka kuin yrittäis ajatella että jokainen raskaus on erilainen...

Onko muilla ollu turvotusta? mulla ei meinaa mahtua sormukset someen..
 
pari päivää särkenyt alamahaa, ei kovin, mutta särkenyt kumminkin. Eilen illalla alkoi todella kovat vatsakrampit! En päässyt liikkumaan, tuntui, kuin nyrkin kokoinen alue navan alapuolelta (vasemmalta) olisi repeämässä, pahinta kipu oli virtsatessa :(

Soitin aamulla neuvolaan, neuvoivat menemään lääkärille ja virtsaputkentulehduksen poissulkemiseksi labraan. Mulla on ollut kyllä kroonisena tuo tulehdus, mutta melkein vuoteen ei ole ollut enää kertaakaan (heti, kun jätin pillerit, loppuivat tulehduksetkin). Nyt siis toki toivon, että olisi tulehdus, jollei ole, niin sitten pitää varailla aikaa ultraan...

Neuvola olisi perjantaina, mutta niillä ei ole ultraa, joten sielläkään ei saa sitten mitään varmistusta siitä, että maha-asukki olisi vielä mukana :'(

Onko teillä kellään ollut moisia särkyjä/kramppeja? Tiedän, että kohdun kasvaessa on niitä repäisykipuja, mutta en todellakaan usko, että kyse olisi siitä. Anteeksi omanapaisuuteni, huoli on vaan niin kova :'(
 
nimbe minulla oli viime viikolla kovia kramppeja ja ihmettelin et mitä ne on. aikansa niitä kesti ja sen jälkeen tunnistin että ne oli vatsanväänteitä (alkuun en osannut siis paikallistaa mihin oikein koskee ja mitä kipua ovat) ja sit menikin vatsa aivan löysäksi. Ettei sinullakin mahatauti?

Mulla lääkäri epäili että viikonlopun raju oksentelu oli osittain tuota vatsatautia...eilen oli lämpöäkin vähän kun sairaalassa mittasivat, sunnuntai päivän palelin kotona, mutta enpäs tajunnut kuumetta mitata...
 
ja nuo krampitkin tuntuivat siltä, kuin jokin repeäisi, poikkeavat siis täysin mulle normaaleista vatsanväänteistä. Voi kun olisikin!!! (Enpä ole muuten koskaan ennen toivonut mahatautia :))

maha ei enää kramppaa, mutta on kireän ja kuuman oloinen, lähinnä siis tuo alamaha.
 
Sama pää kesät talvet :/ just luin noit juttui enkä enää muista mitä luin :(

Eemelille sormuksista tai turvotuksista,mä en oo pystyny käyttää sormuksia moneen viikkoon tais jäädä tohon kirjahyllyyn heti plussauksen jälkeen,aamuisin vois viel sormiin mennäki,mut ip:stä rupee jo ahistaa

Piipiäinen onneksi sait helpotusta :) ei muuta ku juomaan :p

Tuli tos viikonloppuna käytyä kummitytön synttäreillä ja sunnuntaina olin kaverin kans shoppailemas käytii sit h&m:lla ja aloin hälle kehhuu niitten mammapaitoja ku venyy nii mukavasti joka suuntaa,sit ku mä niit siin kattelin ni hää kysy et katteletko noit muuten vaa vai onks sul jotain kerrottavaa??tulipa sit hänelle kerrottua =) hänelle la kolme viikkoa mun jälkeen,ni on kyllä kiva ku on kaveri jonka kans voidaan yhessä ootella :D Illallla sit ukko soitti et meiän kuopus on oksennustaudissa :x sehän tästä viel puuttuikin :( siinä meni sit eilinenki päivä,oottelin vaa et milloin itel alkaa oksettaa,mut ei ainakaa viel toistaiseks oo tarttunu keneenkään ja kuopuskin alkaa olla oma normaali ittensä.

Kai se ois pikkuhiljaa ruvettava valmistautumaan neuvolalääkäriin joka ois parin tunnin päästä :) jos vaikka sais kuulla ne sydänäänet


 
No niin, eka neuvola ohi. Tädin mukaan me ei ollakaan kun vasta viikolla 8+3, kun niin epäsäännölliset kuukautiset mulla ollu. Höh. Sydänääniä ei saatu tietenkään kuulumaan kun oli noin vähän viikkoja kasassa mutta jaksan minä sen viikon oottaa että päästään ultraan kuuntelemaan. :) 17. päivä myös seulontaan, sitten 3.8 neuvolalääkäriin. Alkaa vähitellen tuntua siltä että kyllä kai tässä sitten tosiaan ollaan raskaana...
 
Tulin vaan pikaisesti heipat sanomaan...
Lähdetään tänään laivalla puolaan ja sieltä sitten jatketaan autolla saksaan jne..25.7 palaillaan ja sitten onkin jo parin päivän päästä nt-ultra :) HUi,ihanaa,mutta toisaalta se ultra kyllä jänskättää kovin..vaikka kaikki pikkuisella hyvin olikin viikko sitten,mutta eihän sitä koskaan tiedä :/ Täälläkin ollut hieman masukipuja,mutta oisko ne vaan jotain kohdun kasvukipui tms...hope so :heart:

Palaillaan taas ja mukavaa heinäkuun jatkoa kaikille B)

dejavuu & papu 9+3
 
:wave: Neuvolasta terveisiä!
raskausviikot 7 + 0
Hb 111
Verenpaine 120/70
Pissa puhdas


Paljon tuli kaikenlaista opusta mukaan + dvd.

nimbe minulla ainakin oli pari viikkoa sitten tuollaisia kramppeja. En tiedä mitä meinaavat!?


 
Neuvolalääkäri kuulumisia täältä,kaikki ok paitsi et :heart: ääniä ei vielä kuuluviin saatu mut niin se lääkäri epäilikin heidän aatamin aikainen kone ja mun runsaat läskit,ei ollu hyvä yhdistelmä :D eli täällä sit jännätään vielä maanantain np-ultraan asti :kieh:
 
ja ainakin pikaviljely oli puhdas. Nuori, 30:n mies kysyi vaikeana, että voiko hän tutkia, sanoin,että ihan sama kuka sörkkii :)

Kohdunsuu ok, kiinni eikä mitään vuotoa. sanoi, että jos pahat kivut jatkuvat, pitää mennä päivystykseen. jollei lähdetä reissuun, yritän saada ensi viikolle toisen neuvolan, kun 9 viikolla saattaisi kuulemma sydänäänet kuulua.

Labrassa otettiin myös hcg-arvot, saan soitella parin päivän päästä. Antaahan sekin jo osviittaa missä mennään vai mennäänkö missään. Maha ei enää kramppaa, mutta on koko ajan jännän jäykkä, tavallaan todella lievässä kramppitilassa koko ajan, ihan kuin vetäisin mahaa sisäänpäin...
 
Jaa has... taas yksi päivä melkein takana.

Meille muutti tänään toinen marsupoika, joka ristittiin Kusti :ksi :heart: Aivan ylisöpö tricolor teddy rex - ikää 7 viikkoa :heart:

Oma olo on aika sekava... Välillä on ihan ok, mutta sitten yht'äkkiä ihan puuntakaa iskee joko ihan järjetön väsymys tai huono olo :x :x Lisäksi vatsa on niin pirun turvonnut, että ei kyllä enää ilkee peiliin katsoa :kieh: Näyttää, kun olis jo vähän pidemmälläkin raskaana :ashamed:

Niin ja Nimbelle pidän peukkuja, että kaikki on ok :hug: Samanmoista oiretta on täälläkin, mutta olen vaan yrittänyt pysyä positiivisena.


Develly ja Menninkäinen 8+0 :heart:
 
Jaahas, ei enää tätä mahaa siis salailla. Miehen tädin mies oli mieheltä kysynyt, odotanko. Ovat täälläpäin käymässä ja näkevät meitä kerran vuodessa. Hassua, että juuri hän sen sitten huomasi, kun ei ole muut tutut täällä huomanneet vielä.
 
Pahoinvointi vain pahenee, eilen oksensin neljä kertaa ja kuvottaa ihan koko ajan. Väsymys on kanssa vielä aivan uskomatonta |O Jospa kuukauden päästä jo olisi ohi molemmat :headwall: Ei pidä valittaa, mieluummin tällaiset oireet kuin täysi oireettomuus. Jotenkin vain en ole tällaiseen tottunut, vaikka on jo kolmas raskaus..

Ja viikot sen kuin poksuu, nyt 8+0

 
Eilen eka päivä etten oksentanut...kupli kyllä monta kertaa. Samoin nyt tässä nieleskelen, mutta jospas ei tartteis mennä pöntölle....
Saikkua sain tän viikon. Väsymys on kauheaa edelleen. eilen ostin monivitamiinejä jospas niistä sais vähän apua tähän.

 

Yhteistyössä