*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Minä syön sitä Beko long vitamiinia ja rautaa, mutta ajattelin huomenna ostaa jotain monivitamiiniä kun tämä on nyt tätä....niin vähän saa mitään pysymään sisällä. Eilisen illan imeskelin vesimelonia, pysyi sisällä vaan ei taida paljon vitamiiniä siitä saada....

hupu07 paljos sulla pitäis olla viikkoja nyt? Toivotaan parasta :hug:
 
Täällä edelleen flunssan kourissa... :headwall:
Töihin ei oo mitään asiaa ja hieman ärsyttää kun tietää et siellä on muutenkin henkilökunta vajetta. Mutta kipeä kun on niin ei voi mitään. Nenä vuotaa ja ääni lähtee aina välillä sekä pientä lämpöä. Toivottavasti Öhkömönkiäinen on kunnossa, sillä illalla sattui mahaankin jonkin verran. Voihan ne tietysti olla niitä kipuja, kun se muokkaa tuota yksiötään tuolla itselleen sopivaksi =)

Ensi viikolla pitäs munkin varmaan mennä hakeen jotain vitamiineja, kun en syö kalaa ja kalakapselit ja öljyt saa mut oksentamaan... Muuten ruoka on kyllä maistunut eli vitamiineja tulee sitä kautta..Kahvi ei enää maistu kuten aikaisemmin, johtuneeko sitten tästä flunssasta vai mistä.

Hyvää alkavaa ensi viikkoa kaikille :hug:

Ja tänään poksuu eli 8+0.... :heart:
 
Moikka! Mahtuuko vielä mukaan =) ?
Pikku hiljaa uskaltaa varmaan alkaa pinoutumaan. Ultrassa käyty ja pieni syke nähty. Toista odotellaan, esikoinen on nyt 9kk. Näyttipäs tässä pinossa olevan viime lokakuun pinokaverikin =) . Moikka Elämänperhonen :wave: ! La oviksen mukaa olisi 26.2.

Nanna81 6+2
 
nanna81, Lämpimästi Tervetuloa mukaan :D
Mulla on melkein syyllinen olo, kun ei tarvi oksentaa, kun tuntuu että kaikki muut täällä yökkii :$ mutta kyllä mulla kokemusta siitä on, esikoiselta oksensin lähes joka päivä viikolle 12 asti.
Mä nukuin tänään päikkärit ja kyllä teki hyvää, niitähän oikein suositellaan raskaana olevillle, parantaa kohdun verenkiertoa yms.
Tiistaina lähdetään koko perhe Tropiclandiaan uimaan ja syömään, kivaa tämä kesälomailu B)
Nanna 6+5 :heart:
 
Itsellä ollut koko viikon kaamea pahoinvointi, aamusta iltaan ja läpi yön. Oksentanut en ole, mutta muuten maha aivan sekaisin. Nyt se kuitenkin tänä aamuna loppui??? Eilen aamulla oli vielä vähän huono olo, mutta tänään ei mitään. Heti alkaa pelottamaan, mutta en kyllä jaksa alkaa murehtimaankaan enää, menee kesken jos on mennäkseen.

Loma alkaa viikon päästä, ihanaa!

Vitamiineista: olen syönyt viime keskenmenosta asti (huhtikuusta) helokkiöljykapseleita ja b/foolihappovitamiineja. Ensi perjantaina on eka neuvola, saa nähdä pärjätäänkö näillä :)

 
Täällä käytössä säännöllisen epäsäännöllisesti Ladyvita Plus. Niitä täytyy kylläkin ottaa 3 isoa tablettia, joskus kun on hiukan huono olo niin ei oikein tunnu menevän alas ilman oksennusrefleksiä :/
Montako raskaus-multitabseja täytyy ottaa? Jos vaihtaisi..

Kertokaas mulle, mistä sais odotusajan tuulipuvun? Housutkin riittäisi ;)
Laitoin tuulihousut jalkaan ja tiukkaa tekee pian et menee nappi kiinni. Kuitenkin paljon tulee koirien kanssa touhattua, joten varmaa on että sellaiset tarvisin.. ettei tarvi kikkailla normi housujen kanssa. Ne saa vähän maksaakin, jos hyvät löytyisi :)

Sen voin sanoa, että moottoripyörän kyydissä olo ei ollut yhtään mukavaa. Kun ei uskalla kropalla yhtään tukea vastaan, kiihdytyksissä ja jarrutuksissa kun pelkää et repäsee jostainpäin. Onneksi tuossa pyörässä oli ne tapit mistä pitää kiiinni ja sellainen säilytyslaatikko mihin pystyi hiukan nojaamaan. Taisin mä 4km olla kyydissä kun käskin miestä palauttamaan kotiin :D
Ei oo mun juttu.. kerran oon ennen ollut kyydissä, mut nyt tuntui olevan vielä kauheampaa. Ajelkoon yksinään, kunhan soittelee välillä olevansa hengissä :D
 
Sero, Multi-Tabsien suositus 1-2 päivässä. Neuvolassa sanoi,että 1 riittää jos syö muuten normaalisti (eli esim. lihaa ja kalaa) Yhden oon popsinu. Siinä pillerissä on sellainen jännä,sokerinen sivumaku mikä vähän yököttää mutta toistaiseksi ottaminen on onnistunut.

Mä en kyl tiiä,mistä sais tuulihousuja mammamitoilla. Mä olen käyttäny miehen housuja joskus sienimetällä,mutta lahkeita saa kyl kääriä :LOL:

Mä päätin tehdä huomenissa sen sp-testin, onpahan sitten testi tehty. Jos on poikatulos,niin saan mielenrauhan ja odotan kiltisti seuraavat 10 viikkoa rakenneultraan.. :whistle:

Yritettiin aamulla käydä yhdessä kanttarellimetässä, alko satamaan ja tuli taas niin oksu olo,että istuin 3/4 ajasta autossa yökkimässä :x

Päivitelkäähän fiiliksiänne, täällä siis edelleen tätä samaa yökyök-tilannetta :/

 
Toivottavasti kaikki on kunnossa Hupu :hug:

Ja tervetuloa joukkoomme nanna81 Onnea plussasta. :)


Hmm.. Kokoaikainen etova olo on väistymässä...oksentanut olen edelleen.,mutta olisikohan tuo ilmojen viilentyminen auttanut?? Olen jopa syönyt KAKSI lämmintä ateriaa viikonlopun aikana ja ne on pysynyt sisällä :xmas: :D


Huomen aamulla neuvolaan...

matami-mimmi 8+6 :heart:
 
Mä en enää jaksa :|
Eilen oksensin klo 00 asti ennen kuin pääsin nukkumaan ja tänä aamuna heräsin 04:30 oksentamaan :x
mä en enää jaksa!

Mun naama on kuin jonkun 80-v mummon, niin väsyneen näköinen, harmaan kalpea. Silmät punaiset kuin särellä. Hiukset sekaisin, kuin haikaran pesä. Mä en jaksa!
Ei tullut töihin lähdöstä sit yhtään mitään :headwall:

piipiäinen 8+5
 
:hug: äitylille!

Omaa napaa: tein juuri äsken sen sukupuolitestin ja sen mukaan tyttö tulossa :D
Toivottavasti rakenneultra paljastaisi sitten,oliko oikeessa. Kiva oli ainakin tehdä ja jännätä. Ja olin aivan varma poikatuloksesta!

Petite ja mimmi 9+6
 
piipiäinen Voimia! :hug: Kyllä se siitä.. :saint:

Petite
Se testihän tuli kuitenkin loppujen lopuksi aika äkkiä sulle sieltä? Oliko yksinkertaiset ohjeet tekoa varten?

(.) Täällä pahoinvointi, kuvotus ja väsymys jatkuu. Väsymys ei ehkä enää niin voimakasta kuin aluksi. Minun tekisi hirveästi mieli varata tälle viikolle yksityiselle ultra-aika, niin näkis mitä siellä on, kuinka monta ja missä paikassa. Mutta kannattaako enää tässä vaiheessa?? Mulla on reilun kahden viikon päästä eka neuvola ja siitä noin kahden viikon päästä np-ultra.. Siis kuitenkin noin kuukausi vielä ekaan ultraan. Antakaa mielipiteitä kannaattaisko mennä =)

 
Vielä kaks viikkoa ultraan... odottavan aika on pitkä... :D

(.) Väsymys on valtavaa, nukkusin melkein pitempiä päiväunia kuin lapsukaiset, onneksi sentään nukkuvat. Ja kuvottaa koko ajan, iltaa kohti vaan pahenee. Paahdettu ruisleipä margariinilla auttaa, onneksi on aika helppo resepti! Mitäs mielitekoruokia teillä on ollu? Löytyykö mitään erikoista herkkua? Onneksi nyt kesällä saa tuoreita ihania herkkuja... Ekat mansikkalaatikot saadaan tänään tai huomenna, ihanaa!!

 
pojatx2: Tosi nopeesti tuli vaikka otin hitaamman vaihtoehdon, reilussa viikossa oli jo kotiovella. Ohjeet oli erittäin selkeät ja helppo toteuttaa, lisäksi katselin videon firman kotisivuilla,missä näytettiin miten tehdään.
Suosittelen kyllä, vaikka tottakai tuo ei ole mikään fakta, mutta jospa suuntaa antava sentään. :D

Äitilintunen: ei kauheesti mielitekoja,muuta ku herneet ja mansikat, nyt tekis mieli vohvelia jätskillä :p mäkin ranskalaiset... voi miten epäterveellistä :ashamed:

Piipiäiselle jaksuja, mulla oli edellinen raskaus juuri tuota! Mutta siitä selvittiin, niin sinäkin vielä selätät tuon oksuilun!! :hug: :hug: ja kannattaa mennä tippaan jos oikeesti meinaa kuivua.
 
Piipiäinen NYT menet paikalliseen terveyskeskukseen ja pyydät pahoinvointiin apua. :attn: :hug: Todella kurjassa kunnossa olet, tiputus auttaisi varmasti!! Toivottavasti vointisi paranee pian.


äitilintunen mie ahmin mansikoita ja verilettuja. :p Herneet ja omenat ja minitomaatit on myös suosiossa nyt.


(.) Neuvolassa käyty. Ultrattiin vatsan päältä. Pieni ihmisen alku siellä näkyi ja sydän sykki komeasti :heart: :heart: :heart: Verenpaineet alhaiset (mutta niin ne on aina olleet ) 97/65 ja hb 139 eli hyvät arvot. Laskettu aika siirtyi parilla päivällä aikaisemmaksi, olisi 07.02.2010 mutta sehän voi vielä sitten np-ultrassa muuttua.
Tarjottiin "veriseulontaa" uutena seulontana. (tai meillä ei ainakaan aikaisemmin ole ollut ) Minä en osallistunut sikiöseulontaan, np-seulonta riittänee.. Meinaatteko te muut osallistua?
Minulla olisi vielä tänä iltana lääkärineuvola, siellä sitten ultrataan sisäkautta.

Olo on jollain tapaa niin kovin helpottunut kun näki että vatsassa kaikki hyvin.
:heart: =)

matami-mimmi 9+1
 
Zuh
Huh, päivitykset tehty taas! Veeruskan kanssa ei ehkä ihan viereisiin peteihin ehditä jos ollaan yhtään aikataulussaan. Minusta tulee muuten niin auttamattoman laiska kotosalla, ei tietokoneellekaan jaksa vääntäytyä :D

Ette kuule arvaa mitä!! PAHOINVOINTI LOPPUI :attn: Olen jo viikonloppuna syönyt melkein kuin ihmiset yleensä, tosin annoskoot on yhä tosi pieniä mutta silti! Kahteen päivään ei edes yhtään yökkäystä, JEEEE! Eli toivoa on, nyt vain uskotaan siihen ettei palaa takaisin kun lähdin töihin.. Mieskin sanoi eilen että olen ollu virkeämpi kuin viikkoihin!

Närästyslääkkeistä oli asiaa jossain vaiheessa. Itse ostin Linkin tabletteja ja sain niistä ihan mielettömän vatsakivun, ei sopineet mulle ollenkaan. Onneksi noita on muitakin mitä saa syödä. Lääkäri määräsi mulle Primperania, sitä kuulemma käytetään sairaalassa pahoinvoinnin hoitoon, tosin mulle määräsi sitä närästykseen. Mutta siinä sama kuin muissakin, jos ei ole pakko ottaa niin on parempi olla ilman. Niinpä kärvistellään..

Vettä aamuisin: Ei ole koskaan onnistunut minulta, saati sitten pahoinvoidessa. Mikäli joisin aamulla tyhjään vatsaan lasin vettä niin oksentaisin aina. Eikös mulla olekin ihana vatsa :p

Lihaksia ei ole tullut treenattua ollenkaan, sekin vähän aktiviteetti on jäänyt mitä ennen teki. Toivottavasti tästä pääsee kunnolla jaloilleen niin remonttikin edistyisi.

Ultrista: Kaikkiin ultriin ja testeihin on tarkoitus osallistua. Vaikkei ne 100% varmoja olekaan, niin uskon että ilmaisevat ainakin tosi pahat vammat jne.

Huonoja uutisia saaneille suuret :hug: . Itselläni menee aika ihan muissa puuhissa, niin välillä melkein unohtaa koko homman..

Zuh & Naatti 10+3
 
Täälläkin podetaan todella huonoa oloa,vk:nloppu menny niin huonossa olossa,ei mikään pysy sisällä ja eikun jatkuu vaan,töissä olen ollut nyt reilu puoli tuntia ja 2 kertaa jo käynyt oksentamassa,en voi ymmärtää miksi lääkäri ei suostunut kirjoittamaan pahoinvointilääke reseptiä kerran olen ennenkin saanu,torstaina yksityisellä ultra niin varmasti pyydän sieltä ja luulen myös että sieltä saa.





Jos nyt jotain hyvääkin niin nyt ei ole pariin päivään vuotanut yhtään,eli taitaa tuo antibioottikuuri tepsiä.
 
piipiäinen: :hug: Mahtaisiko tippa tosiaan auttaa sut jaloilleen takaisin?

Ei paljoa kehtaa tässä itse valittaa omasta olostaan, oksentanut en ole, mut aamuisin tai jos maha muuten on tyhjä, tuntuu että se kääntyy ympäri. Näin on onneksi vain kerran käynyt. Jotenkin nyt alkaa muutenkin helpottaa ettei tarvi niin hysteerisesti enää syödä kokoaikaa, pärjää jo suht normaalilla syömisellä. Ainoa et aamuisin alkaa jugurtilla tai hedelmällä ja hetken päästä vasta menee normi aamupala. Eli kyl hiukan enempi tulee kaloreita päivän mittaan.. pelkäänkin vaakaa kun ruttoa, vaikka lähtöpaino oli suhteellisen ok.
Karkkia tekee mieli usein :/

Tänään toivottavasti tulee osa äippävaatteista mitä olen huuto.netistä rohkeana tyttönä tilannut :)
Päätin että ekan kerran äippähousut laitan jalkaan ultraan, eli se olisi reilun parin viikon päästä!

9+3
 
Uskaltauduin minäkin jo rekisteröitymään hetken harkinnan jälkeen. :)

Esikoista odotellaan rv 10+0, huomenna ois eka neuvola ja 13. päivä ultra. Pientä etomista on ollu, mutta vain yhtenä päivänä olen kunnolla oksentanut. Suurin tekijä on mulla tämä väsymys, heti herätessäkin on tosi veltto olo eikä tunnu ollenkaan siltä että ois levänny monta tunntia. Mikään uni ei meinaa riittää. :/ Jospa se tästä helpottuis... Töissä oleminen on aika tuskaista, tuntuu välillä että nukahtaa seisaalleen. Alaselkäkipuja oli kans parin viikon verran tuossa jokin aika sitten, luojan kiitos menivät ohi kun ei voinut kunnolla nukkuakaan.

Mutta ihanaa tämä on, kunhan pääsis näkemään jotain konkreettisempaa tuosta eläjästä niin ehkä tämä raskaana oleminen menis sitten paremmin jakeluun. :)
 

Yhteistyössä