*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Zanthia teretulemast! :wave: Juu, tiedän tarkalleen tuon tunteen: koko ajan vaan väsyttää vaikka kellon ympäri nukkuis! Tääl ihan sama juttu nimittäin. Mut kaipa se siintä kohta helpottaa :D Tää alkuraskaus on vähän tämmöstä, että haluaisin ainakin omalta osaltani kelata nää ihan ekat viikot pikakelauksella! :LOL:

Tänään 6 viikkoa tuli täyteen!
 
Tehän olette ahkerasti kirjoitelleet sillä aikaa, kun olin pienellä kesäreissulla luonnon ääressä.

Piipiäiselle voimia, kuulostaa ihan kamalalta tuo sinun pahoinvointisi. :hug:

Mulla on liikkuminen viimeisten parin kuukauden aikana jäänyt aika pahasti taka-alalle. Pitäisi taas saada itseään niskasta kiinni ja liikkua muutaman kerran viikossa. Anoppikin tuossa muistutteli, että liikuntaa ei kannata unohtaa, että se helpottaa sitten monia asioita tulevina kuukausina. Jotenkin on ollut niin voipunut ja väsynyt olo, että vapaa-aika on mennyt vain löhöämiseen. :ashamed:

Äitiyspakkauksesta on kyselty, sen toki otan, kun ei mitään tarvikkeita ole etukäteen olemassa. Äiti sanoi myyneensä lähes kaikki vauvanvaatteet, mutta ne vähät, mitä on jäljellä, lupasi antaa mulle.

Etominen jatkuu, mutta torstain jälkeen ei ole tarvinnut oksentaa. Eilen tuli kaupan kylmäosastolla ensimmäistä kertaa sellainen olo, että tissit räjähtää siitä kylmyydestä. Turvotus on vähitellen laskenut, ja nyt mahtuu ainakin väliaikaisesti taas housut jalkaan. Työnteko käy kauheasti voimille, kun on vuorotyötä ja nukkuminen kovin epäsäännöllistä.

ikuisuus ja asukki 8+3
 
Heissan taas uuteen viikkoon!

Tänään kävin neuvolalääkärissä ja siellä ultrattiin. Pikkuinen vastaa viikkoja, sydän sykkii ja kovasti vilkutteli. Rautaa täytyy popsia ahkerasti ja kalsiumia. Nyt aion antaa itselleni luvan olla raskaana, enkä pelkää/ odota jotain pahaa tapahtuvan. Jos jotain sattuu, ei sille voi mitään.

Toivottavasti pahoinvointi helpottaa niillä, jotka siitä kovasti kärsii. Itsellä on vielä kuvotusta. Joskus kamalaa, joskus vain vähän etoo. Jos syön suolaista ja rasvaista, tulee ihan järkyttävä olo. Jos syön kylmää ja raikasta, on olo ihan hyvä, mutta nälättää ihan koko ajan.

Ootteko ajatelleet kysellä sukupuolta niskapoimu-ultrassa? Mulle on molemmissa edellisissä raskauksissa jo silloin sanottu kumpi sieltä mahdollisesti tulee ja on osunut oikeaan. Taas aion ksyä, mutta varaudun siihen ettei ne kerro tai näe. Mulla on se np-ultra 24.7. Kunnassamme ei tarjota rakenne ultraa ilmaiseksi. Olen ajatellut jos menis katsomaan pikkuista 4d-ultralla yksityisellä. Jos tämä raskaus vaikka jää viimeiseksi (toivottavasti ei), pitä kaikki ilo ottaa irti.

Reipasta ja raikasta maanantaita kaikille turvonneille ja vaivaisille!

Avilla 9+4
 
Heips.
Liityn seuraan, vaikkakaan en osaa vielä tarkkaa laskettua aikaa sanoa mutta neuvolassa laski sen osuvan johonkin 31.1-4.2 tienoille(tarkentuu sitten ultrassa) joten siksipä tänne puolelle.

Meille olis kolmas tulossa. Aiemmat lapset syntyneet 3.9.2007(Kian-poika) ja 4.11.2008(Tara-tyttö). Tämä raskaus ei ollut suunniteltu ihan näin nopealla aikataululla mutta pillerit petti ja kun kolmas oli kuitenkin suunnitelmissa niin päätettiin antaa tulla tämän. =)

Äitiyspakkausta ei olla ottamassa kun on näiltä edellisiltä niin paljon kaikkea tarvittavaa jo että oikeastaan on liikaakin tavaraa. :kieh:

Juuh ja kättärille synnyttämään.
 
Zanthia ja Hopeakaisla , tervetuloa joukkoon! =)

Mukava kuulla Zuh että pahoinvointi jo helpottaa, niin täälläkin B) *koputtaa puuta kolmasti *

Avilla Meille ei ainakaan edellisellä kerralla kerrottu kumpi on tulossa. Mie haluaisin tietää, mutta maksulliseen rakenneultraan en meinaa mennä...kai.. mielihän voi vielä muuttua monta kertaa :xmas:

matami-mimmi ja 9+1
 
Tervetuloa uudet!
Soitin äsken ä-polilla ja varasin niskaturvotusultran, viikot aikaistu! :eek: ja aikakin jo ens viikolla,vaikka neuvolasta opastettiin et 21.7. alkaen. Tiedä nyt mitä uskoa,mut menen nyt sitten ä-polin laskujen mukaan,kunnes toisin todetaan. Eli nt-ultra 15.7. ja ylihuomenna lääkäri. Viikkoja olis 10+1 nyt eli pari enemmän kuin luulin. Alussa oli menkkavuotoa kahteen otteeseen eli tarkastavat onko raskaus sittenkin jo pidemmällä. Nt-ultrasta.. mulle on sanottu ja olen käsittänytkin,ettei sukupuolta vielä näe silloin. Rakenneultrassa sanottiin tytöstä varovainen arvio,mutta edellisessä raskaudessa ei mitään. Aion käydä 4d-ultrassa vielä, haluisin sen dvd:n muistoksi masuajasta :heart:

Petite ja mimmi 10+1
 
Just kun pääsin aamulla kehumaan, että väsymys ei oo enää niin rajua |O Nukuin tuossa äsken kaksi tuntia ja voisin mennä heti takaisinkin ellei nuo lapset olis hereillä..eli ei se väsymys ole mihkään kadonnut.

Avilla Ihankto todella ovat jo np-ultrassa sulle sukupuolen kertoneet? Esikoisesta silloin kysyin, niin lääkäri sanoi vain ettei sitä vielä näe. Kakkosesta en sitten edes kysynyt ennenkuin rakenneultrassa. Mutta jos sen voi jo tuossa vaiheessa nähdä, niin aion kyllä nyt tässä raskaudessa sitä heti siellä kysästä, josko näkyis.. (tai voiko olla ettei kaikki lääkärit osaa sitä vielä noilla viikoilla katsoa?! meillä kun on np-ultrassa ja rakenneultrassa eri lääkärit )

pojatx2 rv 7+5
 
Juu, mäkin olen kuullut ettei vielä np-ultrasta voi sukupuolta sanoa, mutta mulle sanoivat. Toisesta ei olisi sanonut, mutta kysyin että mikset sano, kun esikoisestakin sanottiin. Kätilö mietti hetken ja varmisteli etten luota sata varmasti, vaan otan "arvauksen" kannalta. Ja molemmat tosiaan osuivat oikeaan. Tämä on aiheuttanut suurta hämmennystä muidenkin äitin kesken, kun ollaan kuitenkin käyty samassa paikassa ultrassa eikä heille ole sanottu. Katotaan nyt sitten 24 päivä miten käy tällä kerralla, jännittävää!
 
Onko täällä muita syöksysynnyttäjiä?

Mulla kakkosen synnytys kesti vain 50 minuuttia jälkeisvaiheineen, niin nyt hieman pelottaa, että miten tää seuraava? Onko teillä kellään kokemusta, miten on syöksysynnytyksen jälkeen seuraava synnytys mennyt? Eihän se välttämättä nopeudu, mutta pelottaa.. esikoisen synnytys kesti vajaa 5 tuntia..

 
Huomenna on sitten ensimmäinen neuvola-aika. Kyllä sitä onkin pitkään odotettu! Sitten täällä tulee sellasia tylsiä ajatuksia mieleen, että entä jos tuolla vatsassa ei olekaan ketään? Entä jos kaikki testit (6 kpl) ovat olleet viallisia? Jotenkin tuntuu, ettei tuo neuvolakäynti yhtään rauhoita omaa epätietoisuutta, kun eihän siellä tehdä vielä mitään sellaista (?), että tuota masuasukkia kuulosteltais, tms. :eek: Onneks on sitten viikon päästä se varhaisultra... :attn:
 
Zuh
Ei neuvola ainakaan mulla mitään varmuutta mistään antanut. Mies kysyikin kotimatkalla, että missä vaiheessa oikeasti joku kattoo että edes olet raskaana? Olen tosin käynyt varhaisultrassa, mutta osui mies kyllä aika jutun juureen. Ei neuvolatäti (tosi täti kun varmaan nuorempi kuin minä..) edes kysynyt että oletko testannut tai mitään, entäs jos huijaisin :D Meiltä sai muuten neuvolasta sen vau-kirjasen, josta jonkin verran puhutaan, sekä sellaisen tuleville vanhemmille tehdyn 2 tuntisen DVD:n. Aika hyvät materiaalit!

Uusia päivitelty, teretulemasta vaan!

Zuh & Naatti 10+3

Petite: Mehän mennään ihan käskynkkee, samana päivänä ultrakin. Voidaan sitten tammikuun viimesinä päivinä huudella sängyistä toisiamme :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zuh:
Zuh & Naatti 10+3

Petite: Mehän mennään ihan käskynkkee, samana päivänä ultrakin. Voidaan sitten tammikuun viimesinä päivinä huudella sängyistä toisiamme :p

Juu, pitääkin sitten tuntomerkit selvittää valmiiksi etten kaikkia "Zuhuile" :LOL: Mutta totta puhuen mä en tajuu,miten noi th:t laskee noita päiviä, kun kätilö sai ihan eri ajan. Mielenkiintoista, minkä lasketun ajan kanssa tullaan ens keskiviikkona kotiin. Oliko sulla muuten myös silloin ultra? =)
 
Viime viikolla pääsin minäkin sinne ultraan ja pieni sydän siellä tykytti. Kuun lopulla ne vasta varmistaa sen lasketunajan. Nyt siis mennään jossain 8+ tienoilla.
Yökötystä on täälläkin, viime raskaudessa yökkäilin koko raskausajan. Onhan noi hajuaistit niin paljon herkemmät nyt.. Ja nyt jo alkaa olemaan housut tiukkoina...
Tällä viikolla oon tulossa pikkulikan kanssa lomalle Suomeen, ihan kiva saada suku taas muutamaksi viikoksi lähelle. Mä vaan toivon ettei lentokoneessa oo kukaan haiseva mun vieressä että lento menee suht hyvin. Missä kaupoissa on mamma- mallisto myynnissä vai pitääkö lähtee jonnekkin erikoiskauppoihin, oisko jollain tietoa?!?
Minä syön jotain raskausajalle tarkotuitettuja vitamiineja ja ajattelin ilmoittautua syksyllä alkavaan odotusjoogaan. Synnytysvalmennus ei välttämättä tämän kakkosen kanssa tuo juuri mitään uutta. Vai onko joku menossa?
Taidan olla seuraavat viikot siis nettipimennossa siellä Suomen pusikoissa, toivotaan mukavaa viileetä ilmaa sinne, siis ei helteitä!!!
 
Zuh
Petite: Meillä terkkari aikaisti päivällä, ei onneksi sen enempää mennyt metsään. Meillä on siis ultra 15.7. ja lääkäriaika vasta 5.8, kun lääkäri palaa kesälomilta. Sanoin että otan mieluusti vasta sinne, saa sitten käydä samalla lääkärillä koko ajan. Ja vakituinen terkkarikin tulee silloin jo töihin, molemmat käynnit samalla kertaa. Jääköhän mulla nyt yksi lääkärikäynti "välistä" vai milloin toisen lääkärikäynnin pitäisi olla?
Ja kääks, onko se jo ens keskiviikkona?!?!?
 
Sero : Missy Mom :illa on ihan äitiys - ulkoiluhousuja myynnissä ja ovat todella mukavat päällä. Ostin moiset käytettynä ja niitä on nyt jo tullut pidettyä, vaikka varsinaista tarvetta ei ihan vielä ole :whistle:

Tänään käytiin Hämeenlinnassa ja Tervakoskella. Lapset jaksoi ihmetellä Aulangon maisemia ja sitä korkeutta B) Sitten käytiin vielä uimassa Tervakoskella. Mansikoita tuli syötyä ja vähän Raxissa salaattia - voi ällö miten pahaa teki, kun avo veti pizzaa vastapäätä hyvällä ruokahalulla :kieh:


 
Zuh kyllä sulla varmasti on kaikki 3 lääkärineuvolaakin, se seuraava on sitten keskiraskaudessa mut viikot taitaa vaihdella neuvoloittain. Ite aiemmissa käyny joskus 26-27 viikolla, ja sitten lopussa vielä 34-35.

Mä olen kyl tänään ollu yliaktiivinen täällä, nyt vaikenen.. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pojatx2:
Onko täällä muita syöksysynnyttäjiä?

Mulla kakkosen synnytys kesti vain 50 minuuttia jälkeisvaiheineen, niin nyt hieman pelottaa, että miten tää seuraava? Onko teillä kellään kokemusta, miten on syöksysynnytyksen jälkeen seuraava synnytys mennyt? Eihän se välttämättä nopeudu, mutta pelottaa.. esikoisen synnytys kesti vajaa 5 tuntia..
Hei mulla oli syöksysynnytys.. Supistukset alkoivat heti tosi tiuhaan, hyvä että ehdittiin sairaalaan :) Täysin luomuna syntyi tyttö.

:heart:
 
Että mua sitten osaakin v****taa...samalla tuntuu että on ihan naurettavaa kiukutella. Mutta kun ei mahda mitään. Ultra aikakin tuli tänään ja se on VASTA 23.7 (rv 12+1)....ja seuraava neuvola joka on lääkärineuvola VASTA 20.8 eli rv 16+1.....ihan rupeaa turhauttaa ja ärsyttää....vaikka eihän mulla mitään tarvetta/hätää ole neuvolaan...mutta muilla tuntuu tuo lääkärineuvola olevan aijemmin...ja nuo viikot on nyt sitten neuvolan mukaan, sitten mä vasta kiukkunen oonkin jos olen pitemmällä... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:



eikä tää purkaantuminen edes helpottanut :kieh:
helmis&kirsikka 9+5

Petitelle unohtui laittaa onnittelut "tytöstä" :LOL:
 
Kiitos toivotteluista. :)

Joo, mullekin tarjosivat ultraa vasta joskus viikolla 12-13 tai jotain, mutta kun halusin riskiraskauden seulontaan niin sain ultran aikasemmin... Onneksi. :) Ei nyt varsinaisesti pelota, mutta mietityttää että onko kaikki kunnossa kun suvussa on ollu tuulimunaraskauksia ja kohdun ulkopuolisia raskauksia jonkin verran. Päätin kuitenkin että en jaksa stressata kun asia ei oo mun käsissä, ei se ainakaan asiaa auta jos jatkuvasti on stressihormonia elimistö täys. :/
 
pojatx2
mulla tuo esikko tuli kanssa alle viiteen tuntiin, eihän tuo mikään syöksy oo, mut jännityksellä odotan tätä kakkosta. tästä on joku matka sairaalaakin, että toiv ei tuu noin nopeaan ku sulla.
sisko synnyttänyt kanssa lapsensa alle kahteen tuntiin, että saapa nähdä kuin tässä käy ;)
 
Täällä väsyttää koko ajan. Muuten ei ole mitään oireita. Tosin pinna ei tahdo aina kestää esikon kiukuttelua, mutta onhan ne kestettävä.

Eka neuvola ensi viikolla. Siellä on joku muu kuin tuttu täti, koska hän on lomalla. Toisaalta, kun on tuttua juttua ei sen niin väliä kuka siellä on.

Kurssia sitten vielä pari viikkoa ja sitten täytyy miettiä mitä tekee. Työttömänä todennäköisesti, kun ei ole oikein sopivia töitä tarjolla ja raskaana olevaa työnhakijaa tuskin otetaan kovin helposti töihin.

Nyt täytyy jatkaa illan viettoa. Mukavaa odotuksen jatkoa kaikille.

8+0
 
äityli30 Kauanko sulla synnytys kesti kaiken kaikkiaan? Mulla kanssa alkoi heti supistukset säännöllisinä; 3 minuutin välein. Mies soitti heti toisen supistuksen jälkeen ambulanssin, muttei ehditty sairaalaan kun sinne on matkaa 85km. Poju siis syntyi ambulanssiin ja sitä en haluaisi uudelleen kokea :whistle: Poika oli sylissä 40 minuuttia ensimmäisen supistuksen jälkeen, istukka tuli siitä sitten 10 minuutin päästä. Ja ponnistusvaihe kesti 2 minuuttia. Monet luuli helpoksi synnytykseksi, koska oli niin nopea, mutta omasta mielestäni oli vaikeampi kuin ekan synnytys. Paljon rajumpi. Toki toivuin todella nopeasti siitä.
 
Mä kävin tänään kaverin kanssa shoppailemassa kaupungilla, ja ai että oli rentouttavaa, ihan sama vaikka rahaa vähän kului, tytölle tuli ostettua pari vaatetta, aivan ihana lastenvaateliike muuten polarn o pyret!!ostin tulevalle 2 vastasyntyneen kypärälakkia, voi kun ne oli pieniä :heart: mäkissä käytiin syömässä ja muutenkin tosi kiva päivä.
tää turvotus iltaisin on kyllä älytöntä ja tuntuu että maha on jo kasvanut vaikka mennään vasta huomenna 7.viikolla :eek: mut niinhän sanotaan että tokasta maha pullahtaa nopeammin
Nanna 6+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
mervi-elina kuulostaa ihan miulta :hug: :hug: :hug: Paljonko sulla oli viikkoja nyt?
Multakaan ei ääniä ees yritetty 9+ viikoilla,mutta nyt aion pyytää lääkärikäynnillä. Vetoan hermoheikkoisuuteeni... :p
Petite viikkoja tänään suunnilleen 6 + 6, huomenna tasan 7.

Itsellä tosiaan tuo varhaisultra seuraavalla viikolla, mutta kun ei malttais odottaa. :headwall: Olen tosiaan törmännyt tämän raskauden kanssa siihen tosiasiaan, että nyt on kesälomakausi.
 

Yhteistyössä