*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Sanni :hug:

Matami-mimmi minulla siis kolme keskenmenoa takana ja yksi oli varmasti tuulimuna.
Oikeastaan kaikki olivat ns. oireettomia. Ei pahoinvointia :x Olo oli liiankin hyvä.
Sitten se vuoto alkoi, eri viikoilla kylläkin.
Tuhruvuotoa joka muuttui verisemmäksi ja lopulta klimppimäisemmäksi :(
Mulla ei ollu varsinaisesti kipuja sen enempää, mutta kun tuulimunassa viikoilla 10+.
Se kipu oli sietämätöntä, mutta kesti onneksi vain vähän aikaa.

Kivaa kun joukkoon on liittynyt uusia :wave:

Ensimmäisessä neuvolassa käyty eikä mitään uutta sitten viime kerran ;)
Tosin täti ihmetteli alhaista ( 96/62) verenpainettani :whistle: En tiennyt siitä itsekkään, kun ei oo huipannu?!
No eiköhän tuo jossain välissä nouse :)

fi0na 7+3
 
matami-mimmi minulla on ollut kaksi keskenmenoa rv 12 ja rv 8. Noissa kummassakin raskaudessa oli tosi voimakasta pahoinvointia. Oksensin ihan aamusta iltaan. Kummassakin vuoto alkoi äkisti ja vuotoa oli runsaasti. Tuosta pidemmälle kerenneestä raskaudesta vuotoa kesti hyvinkin pitkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mervi-elina:
matami-mimmi minulla on ollut kaksi keskenmenoa rv 12 ja rv 8. Noissa kummassakin raskaudessa oli tosi voimakasta pahoinvointia. Oksensin ihan aamusta iltaan. Kummassakin vuoto alkoi äkisti ja vuotoa oli runsaasti. Tuosta pidemmälle kerenneestä raskaudesta vuotoa kesti hyvinkin pitkään.


Voi ei.. nyt minuu alkoi pelottaa.. :/ :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja matami-mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja mervi-elina:
matami-mimmi minulla on ollut kaksi keskenmenoa rv 12 ja rv 8. Noissa kummassakin raskaudessa oli tosi voimakasta pahoinvointia. Oksensin ihan aamusta iltaan. Kummassakin vuoto alkoi äkisti ja vuotoa oli runsaasti. Tuosta pidemmälle kerenneestä raskaudesta vuotoa kesti hyvinkin pitkään.


Voi ei.. nyt minuu alkoi pelottaa.. :/ :'(

Ei kannata huolestua. Me kaikki taidetaan olla yksilöitä. Juurikin nämä kaikki raskausoireet... Kaksoisraskaudessa, joka onnistui loppuun asti tosi hyvin, minulla ei ollut yhtään pahoinvointia. Silti istukat, yms toimi hyvin. Tässä nykyisessä raskaudessa on enempi tuota öklöoloa, mutta ei niin runsasta kuin noissa keskenmenoissa. Kyllä minä itsekkin olen toisinaan huolissani, kun oireet on näin erilaisia. :hug:

 
Täälä alkoi kesäloma! B) peräti 2 viikkoa lepäilyä. Odottelen kovasti ekaa neuvolaa, joka on 13.7. Mua on alkanut huolestuttamaan kun ei ole pahoinvointia(esikolta oli) mutta kai raskaudet voi olla niin erilaisia, ja samallakin naisella erilaisia. Hajuaisti on parantunut huomattavasti ja rinnat niin turvonneet että kohta pitää kai isommat liivit ostaa, onko muilla tällaista ilmiötä rinnoissa:nännit on lähes koko ajan kovat, vaikka ei olis kylmäkään ja tummennut se nännin alue :whistle:
nanna 6+3 :heart:
 
Nanna: Samat tissi"ongelmat" täällä. Kävin eilen ostamassa isommat ja erittäin tukevat liivit, ettei pääse kävellessä, pyöräillessä tai muuten normielämässä tissit hölskymään, on sen verran kipeät ettei tunnu kivalta. Välillä yöllä kun herään, tunnen oikein et niitä "pakottaa".. mut kaveri lohdutti että hänellä meni ainakin ohi jossain vaiheessa, ettei kestä ihan raskauden loppuun asti. Nyt on melkein sitten mummumalliin puettu nämä mollukat, mut ei väliä, jos ei vaan satu. Hienot ja tyylikkäät pikkupikkuliivit on nyt historiaa hetkeksi :LOL:

Täällä ei mitään uutta. Lomakin tekee ehkä sen ettei ole niin toivoton olo kun yleensä, vaan pääsee huilimaan kun siltä tuntuu..
Ultraa odotellessa, sitten taas henkinen stressi ehkä vähän helpottaa kun näkee että onko kaikki kunnossa. Eilen kaverille sanoinkin etten laita ennen ultraa äippähousujakaan jalkaan, sitten vasta seuraavana päivänä ultran jälkeen, mutta katsotaan nyt pystyykö olemaan..

9+1
 
Eilen oli eka neuvola, eikä kuunneltu sydänääniä,koska neuvolassa ikivanhat vehkeet,joilla ei kuulu :D
Sain ison nipun papereita ym.. lippusta ja lappusta.
verenpaine oli ok ja pissakin ok. 21.7. on seuraava ultra :heart:
etova olo jatkuu ja viime yön ja tän päivän oon itkeä tihrustanut melkein joka asiasta :ashamed: :)

Ai niin POKS 9+0 :heart:

neuvolatäti kysyi,miten meidän Helmi jakselee :D taitaa olla työnimenä sit Helmi :heart:
 
Äitiyspakkaus: ei oteta, koska esikolta on niin paljon kaikkea valmiina. Laskettiin, että sillä rahalla saa kunnon pinnasängyn uutena ja mahdollisesti vielä seisomalaudan rattaisiin.

Työnimi: sk eli sinappikone. Täytyyhän projektilla nimi olla :)

7+5
 
Täällä podetaan jonkinsortin vatsataudintapaista minun ja pojan kesken :x Likka on onneksi säästynyt ainakin toistaiseksi - hän lähti mummin kanssa kaupoille ym, kun kotonaolo alkoi tylsiä :whistle:

Nyt ei mene ruokaa sitäkään vähää, joten olo on sen mukainen... Onneksi tämä tauti on ns. lievempää muotoa ja tulee vaan "luonnollista kautta", mutta silti :/ Mansikoita, jugurttia ja miniluumutomaatteja mennyt aika määrä tässä päivän aikana... Ja yhdet päikkäritkin on tullut otettua - harmi vaan kun tuo poitsu ei suostunut nukkumaan niin ei oikein kunnolla pysty nukkumaan...

Niin ja tuosta äitiyspakkauksesta... Mä aion sen ottaa, koska meillä ei ole tallella mitään peittoja eikä mitään... Kaikki on jo laitettu kiertoon ja jos ne kaikki hankkis itse niin varmasti menis yli sen 140 euron - varsinkin, kun pitää vielä ostaa vaunut, sitterit jne :(


Develly ja Menninkäinen 7+4 :heart:
 
Develly täälläkin jonkinmoinen vatsatauti.....eilen alkoi kauheat vatsanväänteet.....ja maha meni aivan ruikulle.
Tänä aamuna vielä välillä on kouristanut, mutta ihme on tapahtunut, en ole oksentanut kertaakaan!
Tosin sain nukkua koko yön rauhassa, kuumuus ei häirinnyt ja aamulla sain nukkua niin pitkään kuin nukutti, ketään ei tarvinnut viedä töihin.

toisaalta pelottaa et kävikö vauvalle jotain kun eilen koski mahaan ihan sairaasti ja maha oli ihan vetenä....
 
Toivottavasti menee pian mahavaivaisilta pöpöt ohi, mulla oli muutama viikko sitten sama. Helpotti kun pariin kertaan tyhjensi koko vatsalaukun :x :x :x

Nukuin tossa 3 tunnin päikkärit ja kyllä teki hyvää. Mä olen öisin muuttunu niin herkkäuniseksi että pienetkin äänet herättää eikä uni tuu silmään. Naapurustossa juhlittiin kovaäänisesti, ja kun ikkuna oli yöllä auki,niin eipä siitä seurannu ku unettomuutta :kieh:

Käytiin tänään ostamassa herneitä ja mansikoita,toivottavasti pian halpenis,oli ihan törkeet hinnat, 4,50e/l ja 4,80e/l. Eli eipä noista riittäny ku maistiaisiksi etenkin kun lapset vetää taukoamatta herneitä. Mahtavat paukutella illalla. :LOL:

Eipä täs muuta, etomiset jatkuu ja tänään piti käydä lounas toimittamassa pönttöön tavallista ripeämpää tietä :ashamed: eli tätä tavallista..

Petite ja mimmi 9+4,kai
 
hei!
mä oon niin huono kirjoittelemaan mutta yritän edes vähän ehtiä :ashamed:
täällä huono-olo on kokoaikaista, joskin en ole alkanut oksentamaan. esikkoa odottaessa oksensin 24/7 ja sitä kesti +20 viikolle. nyt oo päättänyt etten samasta kärsi. joku pelko on jos kerran meen yrjölle niin se jää päälle. yökkimäs oon tosiaan käyty. yritän syödä usein niin se vähän helppaa. kaupas tulee aina ihan järkky olo.
väsy on kanssa ihan järkky! tuntuu ettei jaksa tuon taaperon kanssa millään päiviä, varsinkin aamupäiviä. ja kun se himputti ei nuku ku tunnin päivällä niin ei se riitä äitille. äiti nukkuin pitempää :LOL:
olikos täällä muita jotka synnyttää seinäjoella? neuvola menee mulla 9 viikolla ja puhelimessa se neuvolan täti puhu ihan kummia nuista ultrista. siis seinäjoella olisi se rakenne ultra 16 viikolla?! hä? eikö muuta? reilu vuosi sitten oli 12 vko.lla np ja +20 viikolla rakenne. mitä tuo siis tarkoittaa? tiedän kyllä tämän neuvolatädin ja se on vähän omituinen. toiv. sitten 9viikolla olisi se tuttu ja turvallinen tätsy siellä, niin tarkistan ettei ne kai noin paljoo oo vuodessa muuttuneet.

athena ja kirppunen rv7 ja hiirulainen 1v2kk
 
Mulla kans on toi LadyVita Plussa ja kalkkia. Kalkit mulla ollu jo ennen raskautta. Olin ultrassa, jossa ei oikeen näkynyt mitään valitettavasti. Ehkä jotain, mutta ei ainakaan vastaa viikkoja. Kohdun ulkoinenkin kun on takana niin ei lääkäri uskaltanut vannoa etteikö se voisi taas olla jossain väärässä paikassa.Viikon päästä uus aika. Ilmoittelen sitten kuinka käy. Sillä välin tsemppiä kaikille =)
 

Yhteistyössä