*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

piipiäinen ja matami-mimmi oli ilo lukea hvyiä ultrakuulumisia. :heart:

(.) Eilen oli tosi hyvä päivä tuon yökkimisen suhteen. Mutta arvasin oikein, että se oli vaan väliaikainen ilo. Tänään on lievää etomista, mutta ruuat pysyy onneksi sisällä. Muutenkin on sellainen väsynyt ja nuutunut olo. Minulla on aina ollut lievää anemiaa ja luulen, että hemppa on taas laskussa. Neuvolassa oli puhetta, että tuo rautalääkitys aloitetaan vasta toisella kolmanneksella. |O

Hiukan pelolla odotan töihin paluuta, kun siellä pitäis olla niin energinen. Matala hemppa on kyllä hyvä syy jäädä sairaslomalle, mutta kurjalta tuntuu olla heti pois. Toisaalta tuo oma työ on sellaista, että on parempi olla pidempiä aikoja pois kuin sillai, että on pari päivää pois ja sitten taas töissä. :attn:

Ai ja jos oli puhetta seksistä, niin aika hiljaista on sen suhteen. Ei todellakaan jaksa, kun nukun pystyyn. Muutenkin on etova olo kaverina. Meillä kyllä tuo mies on vielä ihan tyytyväinen... Ehkä? Eiköhän tämä tilanne tästä vielä korjaannu, kun yökkimiset hellittää.

-mervi-elina ja pieni rv 10 + 2
 
Hoitovapaasta, piti vielä kirjoittaa että vaikka olenkin onnellisessa asemassa kun saan olla lasten kanssa kotona niin eihän tämä rahallisesti helppoa ole eli niin hyvässä asemassa en ole ettei tarvis laskea tarkkaan mihin rahansa laittaa. Usein harmittaa kun ei lapsillekaan voi mitään oikein ylim. hankkia, mutta mieluummin näin. =)
 
Minun piti vielä kirjoittaa tuosta hoitovapaasta. Eli meillä on sellainen tilanne, että ollaan just rakennettu. Muutto on edessä elokuussa. Rahalle olisi siis käyttöä. :attn: Mutta kun muistelen kaksosia ja sitä, että esimerkiksi tuo meidän poika ei vielä 2-vuotiaanakaan ollut valmis päiväkotiin, niin ainakin silloin katsoin tärkeämmäksi, että olin vielä sen vuoden kotona ja raha oli toisarvoinen asia. Meillä kävi lopulta sitten niin, että 3-vuotiaana poika oli valmis hoitopaikkaan ja oli jotenkin kasvanut.

Yksilöitähän nämä lapset ovat, joten aika näyttää, että minkälainen tapaus tämä masuasukki on. :heart:
 
Jokohan sitä sais jotai kirjoteltua =)

Lomaileville hyvää lomaa,nauttikaahan hyvistä ilmoista!

Hoitovapaalla olen minäkin,kuopus nyt 1v3kk,keväällä olin hetken töissä tai lähinnä tein viikonloppuisin keikkaa,saihan vähän lisätuloja,meillä sama tilanne ku alinalla ettei tää nyt kovin juhlaa ole,mut toistasseks ainakin ollaan ihan hyvin selvitty vaikka sitten penniä venyttämällä :)

Seksi mitä se on?meillä on kerran sitä "harrastettu" tän 10 viikon aikana,minkä oon raskaana tienny olevani :/ Miehen kyllä tekis mieli,mut mun ei ja syytä en tiedä ei vaan haluu,oon kyl aivan kosketusherkkäkin eli kutian samantien jos muhun koskee ni koita siinä sit jotai tehä ku toinen vaa kikattaa :LOL:


 
Hei vaan hei! Minäkin nukuin viime yön hyvin. Todella outoa, olen todella huono nukkumaan, enkä juuri koskaan kärsi väsymyksestä. Minä näin unta lelumoottoripyöristä. Sellaisia olen etsiskellyt, kun edelliset hajosivat, mutta ei löydy ei.

Mervi-elina, minulle määrättiin heti raskauden alussa rautaa, ettei pääse ihan phjalukemiin. Ei joka päivä, mutta muutamana päivänä viikossa ja miedoimmilla lääkkeillä. Olen ottanut Spartofer tabuja. Nyt kun viikkoja on jo yli 12, niin otan yhden joka päivä. Seuraavan kerran neuvolassa katsotaan tarviiko annosta lisätä. Maksimisaan saa ottaa 3 tabua päivässä. Mun vatsa ei kestä rautalääkkeitä, joita otetaan vain kerran päivässä.

Tänään menen taas marjastamaan. Toivottavasti selkä kestää. Harmittaa kun ei voi olla marjastamassa ja sienestämässä niin paljon kuin haluaisi. Tarkoitan että työ häiritsee vapaa-aikaa, kurjaa.

Avilla 13+0
 
Ekalla neuvolakerralla oli puhetta tätin kanssa että tietysti mulle tehdään taas synnytystapa-arvio ja sanoin että joo tottakai tehdään niinkuin kahdesta aikaisemmastakin. Mutta mietin vaan nyt että kun takana 2 sektiota niin eikös se kolmas ole suora sektio, mihin sitä arviota tarvitaan? Ihan mielelläni menen siihen viime hetken ultraan ja tarkastukseen mutta jäi vaan vaivaamaan että miksi se tarvii tehdä. Onko täällä muita jolla on varma sektio edessä? Menettekö arvioon?
 
Tuosta Alinan viestistä tuli mieleen, kun minulle neuvolassa kätilö puhui, että olen loppuvaiheessa tiukemmassa syynissä, koska edellinen synnytys oli raju syöksysynnytys (sairaalaan asti ei ehditty edes). Ja jos paikat on taas hirmu pitkään tosi kypsät ja jos vauva on hyvin kasvanut, niin mulle määrätään hyvin luultavasti käynnistys jo ennen laskettua aikaa. Koska kun synnytys sitten käynnistyy, niin ei tiedä miten nopeaa se tuleekaan sitten. Ja jos olen yksin lasten kanssa kotona, niin olen aika pulassa. Viimeksi siis ekasta supistuksesta meni vain 40 minuuttia, kun vauva oli jo sylissä. Ja kaiken lisäksi meiltä on 85km sairaalaan matkaa.. Lisäksi lapsemme on olleet hyvän kokoisia, joten pienikokoisuutta ei tarvis näillä näkymin pelätä. Toki jos kaikki menee aivan erilailla kuin aiemmissa raskauksissa, (pysyy paikat kiinni ym. ) niin sitten käynnistystä ei tarvita. Mutta esikoisesta olin rv 36 jo 2cm auki, kaulaa jäljellä 1cm. Kakkosesta olin rv 36 jo 4cm auki ja kaulaa ei jäljellä yhtään.. Sitäpaitsi se ambulanssissa synnyttäminenkään ei ole niin mukavaa, että en sitä halua uudestaan kokea.


:attn: Onko kellään kokemusta vastaavasta? Että olisi käynnistetty jo ennen laskettua aikaa? Mistä syystä ja miten kaikki meni? :attn:


pojatx2 ja rv 11+1
 
pojatx2, minulla esikoisen kohdalla määrättiin käynnistettäväksi laskettunapäivänä ettei vaan kasva enää isommaksi. Tyttö lähti sitten tulemaan pari päivää aiemmin vaikka eihän hää sitten omineen tullutkaan. Syntyi muuten laskettunapäivänä. =)
 
Siskoni eli pmmj:n puolesta tässä kirjoittelen. Hänet voi poistaa listalta.
Eilen pmmj:llä alkoi tuleen hyvin hyvin vähän ruskeaa vuotoa sekä supisteleen. Soitti sit päivystykseen ja sai lähetteen sairaalaan ultraan. Siellä ultraaja totesi hetken tutkittuaan,että raskaus on keskeytynyt ilmeisesti viikko sitten eli sikiö vastasi viikkoja 9+jotain.
Kaikki tuli pmmj:lle pommina, koska raskausoireet on jatkuneet normaalisti ja mahakin kasvanut viikossa ihan silmissä. Np-ultra olis ollut ens viikon keskiviikkona, mutta kävi näin ikävästi :( Pyysi mua ilmoittamaan tänne asian puolestaan.
Eli Zuh, sitten kun ehdit niin poistatko pmmj:n listalta.

Omista jutuista ei nyt jaksa kirjoittaa kun on niin paha mieli siskon puolesta.
Tuun joku toinen päivä kirjoitteleen.

yykaakoo ja vauva 10+1
 
Alina78 Kiitos kokemuksesta! Mulla juuri tuon takia käynnistys pitäisi olla ennen laskettua aikaa, ettei sitten ala itsekseen syntymään esim. kotona. Vähän jännittää jo etukäteen, että mitenkä se loppuraskaus menee.. Mutta kätilö neuvolassa tuntui tietävän, miten on parhaiten toimia. Ja tosiaan sitten viimesenä kuuna pääsen/joudun äitipolille joka viikko, että ainakin ne aikoo tilannetta tosissaan seurata. Se luo tiettyä turvan tunnetta.

pmmj Voi! :hug: Paljon paljon voimia sinne!

 
Voi ei, halauksia ja valtavasti jaksamista pmmj:lle. :hug: :hug:

Ja heti omaan napaan. Kävin tänä aamuna ultrassa, ja siellä se pienen pieni ihmisen alku kovasti liikkui ja huitoi. Kätilö epäili, että pienellä on hikka, kun se niin yhtäkkisesti pompsahteli. Oli aivan täydellisessä asennossa mittojen ottoa varten, joskin kesken ultrauksen käänsi selän meille. Jalat ja kädet näkyivät selvästi ja kovin liikkuvaista sorttia tosiaan. :heart: Mulla on ihan epätodellinen olo, kun olen pitänyt tätä ultraa jonkinlaisena merkkipaaluna, ja nyt se on saavutettu.

Viikot meni uusiksi, eli kun tänään piti olla 12+0, onkin vasta 11+1. Aavistelin kyllä, että laskettuaika siirtyy eteenpäin, kun ovista bongailin tärppäyskierrosta, kun kierrot oli niin epäsäännöllisiä. Ja on hyvin huojentunut olo myös siksi, että kun alkuraskaus meni pelon vallassa siksi, että oli yhdet kosteammat pippalot olleet juuri ennen plussausta, olikin sikiö vielä hyvin turvassa, kun viikot olikin vasta 3+ jotain eikä 4+ jotain.

Meillä täällä neuvolan laitteet on ilmeisesti niin vanhanaikaisia, ettei sitä niskapoimua edes yritetty mitata... Liekö suomen ainoa kunta, jossa näin? :D Täällähän ei myöskään tarjota rakenneultraa, mutta sinne ollaan miehen kanssa päätetty mennä yksityiselle.

Joka tapauksessa aivan ihana ja helpottunut olo. Laskettuaika siis nyt 18.2., sen voi Zuh muuttaa kun ehtii.

Ikuisuus ja asukas 11+1
 
Täällähän on näköjään useita joilla on 18.2 laskettuaika! =)
Huono-olo alkaa olla taakse jäänyttä, joskin kun muistaa syyä tarpeksi tiheää ja juoda. Aamulla se tosin meinaa yllättää, kun lämmittää esikoiselle puuroa eikä oo vielä ite ehtiny syyä mittään.
Väsymystä on edelleenkin. Jospa sekin alkas hieman hellittämään.
Ultraa ootellaan, mutta sinne on vielä aikaa, 17.8 vasta!

Äpyli ja Taimi 11+1
 
Kotona taas!
Oltiin miehen kanssa 4päivää mökillä, enkä tehnyt siellä mitään.. tai no, söin, nukuin, luin ja istuin ;)
Eilen olikin sitten talkoot ja sen kyllä huomaa, kohdusta viiltää kun tekee jotain äkkinäistä. Ei taida masuasukki tykätä fyysisestä työstä :LOL:

Työt alkaa ensi viikolla ja täytyisi neuvolakin varata, oli viimeksi viikolla 7+4 ja nyt on huomenna 14+0... eli yli 7viikkoa väliä kun seuraavaksi menen, aika paljon mielestäni?

Lääkärineuvolasta: Tai lääkärillä käynnistä.. millä viikoilla nämä pitäisi käydä? Käyn ne yksityisesti ja jotenkin sellainen olo että pian voisi jo mennä.. mutta koska ne oikeasti kuuluisi. Kai sinne saa mennä koska itse tahtoo, eiköhän niille raha kelpaa :D

13+6
 
Paljon voimia pmmj:lle :hug:

Eilen käytiin sitten siellä ultrassa,kaikki oli hyvin ja vauva oli hyvin vilkas,niskaturvotus oli 1.0m ja eilenhän oli 11+0,mutta tämä taas vastasi paria päivää isompaa,mutta ei laskettua aikaa lähdetty nyt muuttamaan parin päivän takia vaan katsotaan sitten rakenneultrassa uudelleen.

minä lähden kesäloman viettoon ja ilmoittelen sitten joskus kuulumisia kun tulen takaisin,voikaa isosti,paksusti ja hyvin! :wave:


*muoks

pakko oli vielä tämä tänne laittaa,aamulla kun oksensin niin pienempi (5v)
sanoi että vauva potkii äitiä kurkkuun kun se oksentaa :D
 
Halit :hug: pmmj:lle

Tänään oli nt-ultra ja hyvin meni :heart: Pikkuinen se siellä pyöriskeli ja potki mamia :D
Laskettuaika siirtyi 5 päivällä!! Joka minusta on aika paljon??
nyt se olis 11.2.2010 joten Zuh kun jaksat ja ehdit niin päivitätkö??
Niin ja sairaala olis mahdollisesti KOS.
Nyt vaan odotellaan verikokeen tuloksia..

Oksentanu en oo pitkään aikaan, mutta huono olo on melkein koko päivän :x
Eikä se oo kivaa sekään..
Täytyy kyllä piakkoin kävästä housuostoksilla, kun tavalliset housut tekee jo tiukkaa :kieh:
Ja vatsa tule heti kipeäksi jos puristaa!

Fi0na 12+1
 

Yhteistyössä