*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Heips!

:hug: pmmj:lle :'(

Ihania ultrakuulumisia!! :)

Tänne ei uutta. närästää ja suoli ei toimi!!! |O nyt aloitin levolacin. katotaan auttaako. eilen se vaan alkoi pierettää! |O :whistle: :ashamed: anteeksi suorapuheisuuteni.
onko joku muu käyttänyt tuota levolacia? miten nopeaa se auttaa ja auttaako? kuuluuko tuolanen mahan murina asiaan. siis ei nälkä murina mut tuolla jossakin suolessa lurisee. minulla on tosi tunkkainen olo!! :ashamed: :xmas:

Mulla ei voinnissa ihmeitä. nyt olen muutamana päivänä tuntenu masussa sellaisia kunnon muljahduksia ja kyllä minä varmaan nyt nämä voisin jo liikkeiksi mieltää. :)

röllis ja onni 14+2 :heart:
 
pmmj voimahaleja :hug: :hug: :hug: :hug: :'(

eka hyvä aamu, ei yhtään pahoinvoinnin tunnetta...voisko tää mennä jo ohi?
Aika moni on jo kysynyt et olenko pieniin päin...maha paljastaa jo vaikka kuinka yritän vetää sitä sisään päin. Maanantaina töihin paluu kuuden viikon tauon jälkeen....varmasti paljastun heti....

Tietääkö kukaan miksi alkuviikoista ei suositella rautalääkitystä? Mullahan on tuossa monivitamiinissä rautaa ja olen välillä ottanutkin rautalääkkeen kun en ole tuota tiennyt. :eek:

pipiäinen 12+2
 
Täällä on yksi pallomaha. Ja valtava rantapallo onkin. Olen melkein saman kokonen kuin naapurin rouva ja hänellä laskettuaika kolme kuukautta ennen mua. Kiva, kiva! No, osasin tähän jo varautua, kun on jo kolmas ja aina olen paisunut valtavaksi.

Röllimuori, sama vika. Maha jumissa, mutta onneksi lääkkeet auttaa. Ne on ikäviä, kun mahassa kiertää, pierettää ja lurisee. Joskus on ihan kipeäkin. Mulla tämä vaiva on aina ollut loppuraskaudessa, mutta nyt alkoi heti plussan jälkeen. Ei auta liikunta, eikä oikea ruokavalio. Mä oon kokeillu eri valmisteita ja kaikki on toiminu mulla samalla tavalla. Jos tänään aloitit niin varmasti huomena jo helpottaa. Kun lääke alkaa vaikuttaa, kannattaa annosta pienentää ettei mene vatsa aivan sekaisin (mulla ainakin näin).

Avilla 13+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja tehilla:
Onko muilla maha turvonnut kuin PALLO? Aamusta iltaan, ja lähtee pönöttämään heti rintojen alta ja alas asti.. :/
Täällä :wave: Maha välillä (varsinkin iltaisin ) on lähes saman kokoinen kuin kakkosta odottaessa viikolla 24 :eek: Aamulla on suht normaali, mutta iltaa myöten aina turpoaa. Kävin aamulla vaa'alla ja onhan tuota jo kilo painoa tullut (huomattavasti vähemmän kuin aiemmista tässä vaiheessa )

pojatx2 rv 11+2
 
Avilla: aloitin eilen tuon lääkkeen. ja välillä tosiaan on ihan kipeä maha kunnolla. :( mulla on ollut ummetus vaivaa aina raskausaikana jonkin verran mutta ei ole koskaan tarvinnut mitään lääkkeitä käyttää. Nytkin alussa auttoi se kun vaihdoin ruisleipään mutta nyt ei auta tosiaan mikään ruokavalio. :/

piipiäinen: mietin ihan samaa itsekkin et mikä siinä on? mut nyt mun ei sitte tarvikkaan kuulemma syödä rautaa enää. kun sitä viikkojen puolesta jo sais syödä :) yhtä äkkiä oli hemppa noussu 100->131!! miten tuo voi pitää paikkaansa?? ja on mullakin vähäsen rautaa tuossa vitamiinivalmisteessa mitä syön. ja sitä olen syönyt koko raskausajan kuitenkin.
 

pmmj, pahoittelut ja jaksamista. :'( :hug:

Ihania ultrakuulumisia taas, onnea hyvistä uutisista! =) :heart:

pojatx2, tuntuu varmaan tosiaan hyvältä ja turvatulta kun ottavat noin asiakseen tuon sinun tilanteesi synnytyksen suhteen. =) Pelkäsin viime raskaudessa että lähtee tulemaan ennen suunniteltua sektiopäivää kun poika oli perätilassa. Kovasti supisteli reilu viikko ennen sektiota mutta onneksi pysyi sisällä ettei tarvinnut lähteä kiireesti vaakatasossa sairaalaan.

mervi-elina, voi, jaksamista pahan olon kanssa. :hug:

Röllimuori, mulla oli toisen sektion jälkeen paljon ongelmia vatsan kanssa, vatsa ei toiminut ja ohutsuolikin oli osittain tukkeessa. Söin jotain samantapaista lääkettä vaivaa kun tuo levolac ja siitä tuli aivan karmeat kivut. En enää ikinä syö mitään lääkettä joka kerää suoleen ilmaa! En osaa sanoa sitten mikä tuohon sinun vaivaasi parhaiten auttaisi, ehkä liikunta ja oikeanlainen ruokavalio(kuulostaa tylsältä ja kaikkihan tämän tietää). Omaa vatsaani en ilman lääkärin apua saanut kuntoon.

Nyt täytyy jatkaa hommia ennenkuin loppupäivän kestävä huono olo iskee.
Hyvää viikonloppua kaikille, meikä painuu taas mökille! B)

Alina ja 9+6 =) :heart:
 
Alina: kiitos vinkeistä :) varmaan luitkin jo että tosiaan ruoalla ei ole mitään merkitystä enää tähän vatsan toimimiseen. :/ ja onneksi tuo lääke ei oo saanut vatsaa tosi kipeeksi vaan se kun ei voi käydä tyhjentää!! |O olen yrittänyt liikuntaa ja ruokavalioita.. ja se mikä on ennen auttanut aina että juon heti aamusta tyhjään vatsaan ison mukillisen vettä.. sekään ei auta.
kokeilen nyt pari päivää vielä tuota levolacia ja jos se ei auta yhtään niin pitää vaihtaa tuotetta tai mennä suoraan lääkäriin..
 
Ja olittekin jo liikuntaa ja ruokavaliota vatsan toimintaan kokeilleet. Ei sen puoleen, eivät nuo asiat minullakaan tilaa parantaneet.
Nopeita kirjoittajia kun minun näpyttelyni aikana tuli lissää ainakin kolme uutta kirjoitusta. =) No samalla kun siivoaa akvaariota ja laittaa mökkitavaroita kasaan niin voi kirjoittelukin vähän kestää. =)
 
piipiäinen itse olin aika yllättynyt neuvolassa, kun en saanut rautalääkitystä. Neuvolatäti vaan sanoi, että varmuuden vuoksi ei aloiteta tällä ensimmäisellä kolmanneksella. En sitten lähtenyt kyseleen, että onko raudasta jotakin haittavaikutuksia? Voihan se olla, että haluavat neuvolassa vain varmistella tai jotain...

(.) Anteeksi jo etukäteen, mutta.. Täällä kyllä vatsa toimii!!! :ashamed: Vaikka olisin oksentanut koko päivän, niin käyn vessassa kakkosella ainakin sen 2 kertaa (joskus jopa 3-4 kertaa). Luulis, että tässä menossa paino tippuis huimasti, mutta samoissa lukemissa mennään.
 
Röllimuori,Mikrolax vois tietysti auttaa jos sais sillä "tulpan" pois suolesta. Jos vaikka sitten alkais toimimaan. Tuo on kyllä kanssa niin pirullinen vaiva että eipä käy kateeksi, olo on varmaan tosiaan aika inhottava. :hug:

Ja minulla sama homma kun mervi-elinalla, vatsa toimii vähän liiankin liukkaasti. =)
 
Itse olen kärsinyt iät aja ummetuksesta, omistan hitaan suolen jota vielä ei ainakaan yhtään auta se että juon niin vähän :ashamed:
Joka raskaudesta olen saanut muistoksi peräpukamat ja neljännen synnytyksen jälkeen ne oli niin mahtavat että ihan hirvittää kun muistelen.....melkoiset pallot pulpahti ulos, kipeät kun mitkät.
Nyt pelkäänkin et miten tulee käymään tällä kertaa.... :eek:

Mustikkakeittoa juon päivittäin ja se auttaa nyt mahan toimintaan...joka toinen päivä, mutta turvotusta on ja ilmaa.... :ashamed:

Rautalisästä löysin netistä tälläisen selityksen:
Raskauden aikana rautavalmistetta käytetään tarpeen mukaan 12. raskausviikon jälkeen neuvolan ohjeen mu-kaisesti, tavallisesti 50 - 100 mg/vrk.

Rautalisän käyttö alkuraskaudessa ei lisää sikiön riskiä epämuodostumille, mutta se voi lisätä mahdollista alkuraskauden pahoinvointia.

Mulla eka neuvolalääkäri ensi viikolla.....
 
UMMETUKSISTA KÄRSIVILLE apu löytyy AGIOCUR -nimisestä lääkkeestä, jota saa käyttää raskauden aikana. Mulla noita vatsavaivoja riittää vaikka muille jakaa ja syön tuota valmistetta säännöllisesti :D Se ja kunnon vesiannos pitää suolen toiminnan tasaisena eikä ummetus pääse pahaksi.

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/4/430444.pdf

http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/11228-AGIOCUR --> lue tuotetiedot

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan :flower: Tästä ei tule ilmavaivoja ja rakeet on ns. luonnollista tuotetta eli EI KEMIALLISTA valmistetta!


Develly ja Sintti 11+3 :heart:
 
Ihania ultrakuulumisia monella! :flower: =) Toivottavasti meilläkin ensi viikolla! Jännittää kyllä kovasti...

tehilla, minulla on myös melkoinen massuturvotus. Olin siinä luulossa, että ei raskauden pitäisi vielä tässä vaiheessa (10+2) näkyä ja luulin, että nyt on tullut vaan lomalla syötyä liikaa herkkuja. Mutta paino ei ole kuitenkaan noussut, joten kaipa tämä on masuasukin ansiota! Vaatteiden valintaan menee aamuisin normaalia enemmän aikaa, kun en halua, että massu näkyy vielä töissä. :$

Siitäpä teille kysymys: missä vaiheessa ajattelitte kertoa/olette kertoneet raskaudesta työpaikalla? Meille on mitä todennäköisemmin tulossa yt-neuvottelut syksyllä, joten sitä ennen olisi parempi pitää asia salassa! Mutta jos maha turpoaa tätä vauhtia, on se syksyllä varmaan mahdotonta... :x

(.) Vielä omasta navasta... Ensi viikolla ensimmäinen neuvola keskiviikkona ja torstaina Jorvissa np-ultra. Tänään rupesin jo vähän huolestumaan, kun tuli ihan vähän jotain vuodon tapaista, mutta kai se on aika yleistä, joten en lähde jonottelemaan päivystykseen.

Röllimuori, täällä myös vatsaongelmia, ei tosin ihan noin pahana kuin sinulla. Mulla on todettu melkein pari vuotta sitten ärtynyt paksusuoli eli vatsa oli löysällä lähes joka päivä, ilmavaivoja ym. Stressi ja kiire pahensi asiaa. Nyt sitten heti plussauksen jälkeen ihan päinvastaiset ongelmat, eli vatsa kovalla koko ajan! Kuulinkin siskoltani, että kuulemma ärtynyt paksusuoli -ongelma poistuu yleensä raskauden ajaksi! No, ojasta allikkoon... :/ Tuohon äp-ongelmaan auttoi kovasti Vi-Siblin-jauhe, sitä käytetään vatsan toiminnan tasapainottamiseen eli sekä ripuliin että kovaan vatsaan. Oletko sitä jo kokeillut? Sitä sekoitetaan mittalusikallinen nesteeseen, jogurttiin, viiliin, tms. Itse käytän sitä jogurtin kanssa, ja hetken turvottuaan koostumuksesta tulee samankaltainen kuin esim. kauraleseistä+jogurtista. Maku on ihan hyvä, hieman makea. Se tepsisi varmaan minunkin ummetukseeni, ongelma vaan on, ettei mun ole tehnyt yhtään mieli jogurttia raskaana ollessa!

Ohops, tulipa pitkä teksti, sori... :)

Terv. PikkuPulla79, 10+2
 
itse haluaisin pimittää asian töissä mahd pitkälle. Ja vaan siksi että jos satuu jotain ikävää ( :/ ) niin ei tarvi tilittää heille. Meillä tosin työ sellainen että työkamuja ei näy kuin ehkä kerran kaksi vuodessa, niin sillei helppoa. Paitsi huomenna olis saunailta.. No, aina mulla on maha retkottanut... :ashamed:

Mulla loppu tuo paha olo toissapäivänä kuin seinään. Ja nyt tietysti sitten PELOTTAA!! :eek:
 
Elämä voittaa taas! Paha olo helpotti hetki sitten. Nyt kehossa ja päässä on sellainen ihanan raukea olo. =)

Tuolla oli puhetta, että miten tätä raskautta vois vielä peitellä... Kuten jo siskonikin totesi, minun kohdalla ei voi enää peitellä. Mikään vaate ei auta asiaa! :ashamed: Kauhulla olen miettinyt, että minkälainen jättimasu tästä tuleekaan, mutta... onneksi tuo oma mies osasi piristää ja sanoi, että ehkä tämä masu on tuonne rv 20 asti tällanen ja kasvaa sitten taas lisää. :heart:
 
Olen ollut ilman nettiä melkein koko heinäkuun, kun tietokoneeni hajosi! Voi tätä onnen hetkeä kun pääsen taas lukemaan kaikkien kuulumisia! Ensimmäinen ultra oli ja meni ja kaikki näytti hyvältä. Pelko siitä, että jotain kamalaa tapahtuu ei ole kuitenkaan vielä hälvennyt.

PikkuPulla79: Tiedoksi, että jos ja kun olet kertonut raskaudesta ennen yt:den alkua niin se on vain hyvä. Raskaana olevaa ei voi ainakaan potkia pihalle / lomauttaa vain sen takia että olisi raskaana. Kunpa vain itse olisin tämän tiennyt, niin olisi saattanut omaa tilannetta helpottaa. Jos teillä on luottamusmies tms työpaikalla, niin kannattaa ehkä ainakin hänelle avautua asiasta. Hänellä on ehdoton vaitiolovelvollisuus asiasta.

Itse uskalsin tänään kertoa töissä, kun pomo oli piipahtamassa työpaikalla. Jännitti koko päivänä ihan kamalasti kunnes yhtäkkiä töksäytin sen ulos. :) Meni hyvin ja vastaanotto oli parempi kuin uskalsin toivoa. Nyt tekisi mieli sitten kailottaa kaikille töissä, mutta niin rohkea en vielä ole. Tosin masu pullottaa aika kovasti eikä sitä voi enää vetää sisään, kuten vielä nelisen viikkoa ainakin.

Vähän omien huolien purkamista:
Onko täällä muita migreenistä kärsiviä? Itselläni on perus kokopäiväisen kuvotuksen lisäksi ollut nyt kaksi viikkoa kestävä kohtaus päällä. Vahvin lääke mitä olen uskaltanut ottaa on Panacod. Kävin varmuuden vuoksi kahdella lääkärillä vahvistamassa tiedon, että sitä voi syödä. Helpottaa muutamaksi tunniksi, jonka jälkeen jalat taas katoavat alta ja olen melkein toimintakyvytön. Oksennuskin tulee tavallista herkemmin. Inhaa.

Ummetuksesta kärsin myös, mutta olen yrittänyt pärjätä luonnontuotteilla, kuten luumuilla ja marjoilla. Toistaiseksi ei ole toiminut... :ashamed: Sairastin myös viime syksynä vatsahaavan, joten närästys on alkanut vaivamaan todenteolla. Ruokavalio on siitä lähtien ollut aika tiukka (pizzaa enää vain kerran kuussa :ashamed:), mutta nyt ei tunnu Rennietkään auttavan (niissä on muuten sakariina, outoa että niitä saa luvan kera kuitenkin syödä...).

Jadel84 ja toukkis 12+1
 
No niin, taas uskaltaa kirjotella tännekin =) Tänään kävin taas ultrassa ja siellä näytti kaikki olevan erittäin hyvin, olin todella helpottunut :heart: Viikko sitten perjantaina kävin eka kertaa neuvolassa ja kaikki oli muuten hyvin paitsi että kun ultrattiin niin vauvaapa ei näkynytkään :| Sitten siinä väännettiin ja käännettiin sitä laitetta tossa mahan päällä ja lopuksi saatiin joku pieni juttu näkyviin jonka neukka epäili olevan syke...mutta varmaksi ei voinut sanoa yhtään mitään. Tämä viikko on mennyt niin hitaasti että mä oon jo meinannut hyppiä tää seinille. Tänään sitten aamulla kävin vain ultrassa ja vauva oli heti siinä, huh kun kivi ois tippunut sydämeltä. Np-ultra on 17.8 ja kovasti odotan sitä, nyt menin siihen verikokeeseenkin, ihan vain uteliaisuudesta :D Tästä raskaudesta ei olla viä kerrottu kenellekään paitsi mun serkulle jonka kanssa olen läheinen. Kiva kun ite tietää jotain mitä muut ei tiä ;) Edes lapsille ei olla kerrottu, katotaan sit ton np-ultran jälkeen jos tän navan alaisen salaisuuden vaikka jo sit paljastais, kiva nähdä sukulaisten ilmeet B)

muhvi ja kirsikka 10+4
 
Heippa!Saanko liittyä seuraanne?
mulla oli eilen ultra ja vasta nyt uskaltaa kunnolla uskoa todeksi, että joku siellä on =)
hienolta näytti kaikki ja pikkuinen jumppasi koko ajan. hyvät kuvat saatiin mukaan.

mulla pahoinvointi ja rintojen arkuus loppu ajat sitten, siksi pelkäsin et onks kaikki kunnossa..

celia ja precious 11+4
 
voi he********!!!!! Kirjoitin pitkät rimpsut ja kommentoin monien kuulumisia kunnes PLIMS teksti katsosi jonnekin :eek: :eek: :eek:

Nyt en enää jaksa (yllättävän kuuma tulee koneella...läppäri hehkuu kuumutta) kuin onnitella kaikkia joilla hyviä ultrakuulumisia, ihana asia :heart: :heart:



pikkupulla79 kannattaa kertoa ennen yt neuvotteluja. Raskaana olevat saavat paremman "suojan". eivät ihan hepposin perustein uskalla mennä muuttamaan raskaana olevien soppareita.

Luitteko lehdestä että taas tulossa vauvabuubi ja syntyvyys muutenkin ollut tänä vuonna isompaa...käy samoin kuin viime laman....ihmiset alkaa lisääntymään lomautus -ja irtisanomisuhkien alla :D
Meilläkin esikoinen syntyi -93, oli hyvä ne lama ajat olla kotona hoitamassa lasta ja kun nousukausi alkoi niin oli työpaikkojakin tiedossa :saint:


Develly Tuota antoivat sairaalassa kun edellisessä raskaudessa makasin ennenaikaisten suppareiden takia.

Tervetuloa uusille :flower: :flower: :flower: :flower:

Minä sain eilen eteeni ihan aterian: naudan ulkofilepihvin grillattuna kera grillattuen kasvisten ja uunissa paistetun kukkakaali paistoksen sekä tuoresalaatin :p Ja pienen tilkan otin lasin pohjalle mietoa punaviiniä. Vähän aikaa söin niin kohta tuli kauhen kuuma, oikein tuskanhiki otsaan, korvissa alkoi soimaan, silmät alkoi pyöriä päässä. Mies kysyi mikä ihme sulla on.....pyörryttää....äkkiä selälleen lattialle ja jalat ylös. Mies toi jäävettä ison tuopillisen jonka sain ihme kyllä juotua, sitten menin viileään suihkuun. Olo helpotti ja sain ihanan aterian syötyä loppuun :saint: :p

Mietin illalla kovasti mistä se johtui?
kuumuudesta? (oli muutenkin niin kauhean kuuma)
liian vähän olin taas päivällä juonut?
siitä viinistä?
verenpaineet taas tosi alhaiset?
sit pelkäsin et jos taas meinaa tehdä tukosta päähän...vaan tuskin olo olisi noin helpottanut jos se olisi taas tukos?

pitää jututtaa ensi viikolla neuvolan lääkäriä
 
Pitää vielä laittaa tuosta mahasta...en tajua miten se näkyy jo niin selvästi????? Mikä siellä kasvaa? eihän kohtu ole kuin jotain greipin kokoinen. Mutta maha pollottaa jo...ja kaikki tutut jotka nyt nähneet ovat joko katsoneet pitkään ja toiset rohkistuneet kysyä.
hävettää sit oikeastaan sanoa et joo olenhan minä raskaana, mutta en niin pitkällä että se voisi vielä näkyä...

Edelleen olen eka neuvola mittauksesta laihtunut 2 kg eli painoa ei ole tullut yhtään

Mutta siis tajusin et tässähän on ekat kolme kk ohitettu ja ollaan jo neljännellä kuulla :D
piipiäinen 12+3
 

Yhteistyössä