*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

:wave:
Voi miten ihana käyti olikaan, tuollaisen lääkärin toivoisi jokaiselle! :heart:
Kätilö ensin jututti ja sitten lääkärille.
Lääkäri sanoi heti alkuun että sieltähän tulee konkari äiti :saint: sitten sanoi että on lueskellut papereitani ja että iski silmään monet keskenmenot ja varsinkin kun keväällä oli kaksi peräkkäistä keskenmenoa, että olenko ajatellut että jo suunnittelu vaiheessa kannattaisi aloittaa verenohennuslääkitys? eihän mulle kukaan tuollaista ole puhunut (paitsi että huhtikuun keskenmenon yhteydessä tältä palstalta sain vinkkiä asiasta). Lääkäri sanoi että jos vielä suunnittelette että perhe saisi kasvaa niin asia kannattaa ottaa puheeksi.
Sitten kysyi olenko käynyt verikokeissa ja saako mitata turvotuksen, annoin luvan. Rauhallinen ihana lääkäri, hitaasti ultrasi ja selosti kokoajan ja kun pikkuinen "vilkutti" niin pysäytti siihen ja sanoi että siällä pikkuinen moikkaa :D
Näytti myös kolmiulotteista kuvaa :heart: Istukka oli takaseinässä ja napanuora juuri keskeltä lähtee. Turvotusta sitten yritettiin mitata vaan sitä ei ollut :eek: Lääkäri sanoi että pakko meidän joku mitta saada, ettei ole kyllä ennen tavannut tälläistä ettei turvotusta ole ollenkaan...lopulta sitten sai 0,8mm :saint: mittasi reisiluuta, kallonkokoa ja mitähän kaikkea,sanoi että mittaillaan nyt kun kerran aloitettiin :D Painonkin sai mitattua :saint:
Lopulta totesi että kaikki on niin hyvin kuin olla ja voi, ei mitään häikkää, terve raskaus.
Down riskisuhdekin oli 1:4900 (kun minun ikäisellä (raja) (vai normaaliarvo?) on 1:350)

Hb on matala ja siihen voin aloittaa raudan. 8 viikon päästä on taas kontrolli käynti.

Mutta tuli niin rauhallinen ja helpottunut olo. Pikkuinen oli oikein virkeä, lääkäri sanoikin että on tosi virkeä kaveri.
 
zuh: oikein rentouttavaa lomaa!!! :)

piipiäisellä ihania ultrakuulumisia!! :heart:

Itsellä neuvola takana ja kaikki ok. ihana oli kuulla ekakertaa sydämen jumputus! :heart: 150 oli tahti! :) paino noussut nyt kaikkiaan 800g! :) ei paha ollenkaan! :D

devellylle onnea!!

apua nyt tuli keskeytys.. pitää mennä.. :)

röllis ja onni 14 POKS!!
 
Pikaisesti omaa napaa..

Np-ultrassa käyty. Kätilö oli minullakin todella mukava. Pikkuinen nukkui aluksi ja minun pitikin hetken hyppiä tasajalkaa ja herätellä hänet :D Pikkuinen vilkutteli hetken ennen kuin nukahti uudelleen. Komeasti kaksi kättä ja jalkaa näkyi. Niskaturvotusta hän ei nähnyt lainkaan,mutta sanoi että jotain on koneelle merkattava...laittoi 0,1. =) Ultrasi rauhassa ja selitti koko ajan mitä näkyi. Sydänäänet kuului hienosti.

Olin melko jännittynyt sairaalaan mennessä, koko matkan olin hiljaa ja miestäkin taisi jännittää. Onneksi kaikki näytti olevan hyvin. Ensi viikolla olisikin sitten neuvola. :heart:

Laskettu aika 7.2.2010 j Zuh, kun ennätät niin päivitätkö ?!


matami-mimmi 12+2 :heart: =)
 
Hauskaa lomaa Zuh B)

Matami-mimmi
ja piipiäinen kuulostipa teidän ultrakäynnit loistavilta!!
Itsellä edessä pe ja olen sitä jännittänyt monta viikkoa ;)
Harmittaa vaan , että saan mennä yksin.. Mies hoitaa tyttöä sen aikaa, koska huoneeseen ei saa lapsia viedä :/

Hoitavapaasta on nyt paha mennä sanomaan?
Mutta luultavasti yritän olla niin pitkän kun mahdollista!
Tytönkin kanssa olen saanut olla kotona jo reilut 2 vuotta :heart: Enkä sitä aikaa vaihtaisi pois :saint:
Eihän tuota elämän/rahatilannetta voi ennustaa kovin paljon etukäteen, joten toivotaan parasta!
Mutta suunnitellahan saa ;)

Täällä poksuu taas viikot :) Jee ihanaa 11 viikkoa jo!
Joskus vaan olo on ollu niin karsee :x että pakostikin miettii mitä on menny tekemään :whistle:
Onneksi olen selvinnyt suht helpolla ja kohta alkaa jo helpottamaan :D
Tunteet on ollu aika herkässä ja se joskus koettelee miehenkin hermoja :headwall: Mutta onneksi tietää mistä johtuu...

Nyt nauttimaan hiljaisesta hetkestä, kun tyttö katselee lastenohjelmaa

Fi0na 11+0
 
Neuvolakuulumisia!
Eka neuvola siis takana.. sydänäänet kuulu hienosti. Painoa ei ollu tullu yhtään siittä oletetusta alkupainosta.Enkö mie ollukkaan lihonu?? :D
Näillä näkymin LA on 18.2 niin ja OYS on paikka, jossa ehkä synnytän.(siis jos ei olla vielä ommaa taloa löydetty)
Onko muuten normaalia, et kohtu on taaksepäin kallellaan?? :attn:

terv. Äpyli ja Taimi 10+6
 
Heipsis pitkästä aikaa!

Mies on viimeistä viikkoa lomalla ja loma onkin mennyt mukavasti reissuillen :). Viikonloppuna tultiin kotiin, mutta huomenna vielä lähdemme sukulaisten kanssa rallimökille :). Joka vuotinen perinne :D.

Pikaisesti pyörähdetiin miehen kanssa kotosalla pari viikkoa sitten ja käytiin neuvolassa. Sydänääniä ei vielä kuulunut, mutta muuten kaikki oli ok :heart: Hieman harmitti, kun ns.oikea neuvolatäti oli jäänyt vuorotteluvapaalle ja tilalla olikin minua nuorempi "tyttö".. vaikka kyllä hänkin hommansa osasi, mutta olin jo niin odottanut että saan taas saman tädin kuin viime raskaudessa :ashamed: Neuvolassa oli sitten puhe, että pääsen synnytystapa-arvinointiin sekä menen kai käymään pelkopolilla. Pelkopolilla siksi, kun edellinen raskaus päättyi hätäsektioon ja minulle asiasta vain kerrottiin, että PUUKOLLE TULI TÖITÄ :(. Ehkä ihan hyvä käydä juttelee tilanteesta, niin ei ainakaan ala enempää pelottaa kun synnytys lähestyy..
Tänään sitten käytiin ultrassa ja siellä pikkainen kovasti vilkutteli :heart: Kätilö oli aivan ihana ja innostui ottamaan kuvia pikkasesta :heart: 6 kuvaa on nyt sitten muistona :heart: Kaikki oli hyvin ja viikot täsmäsi ihan justilleen :) Ultran jälkeen kävin antamassa verikokeen, josta pitäis tulla soitto jos kaikki ei ole ok... mutta jospa kaikki olisi hyvin!

Sori tosi paljon, että nyt tuli (taas) omaan napaan, mutta en ole ehtinyt kunnolla lukee teidän juttuja.. jospa nyt selaisin noin 15 sivua :D

Ai niin, sitä piti vielä kertoa, että tulipa sitten viikonloppuna aloitettua aamut oksentamalla :$ Ja edelleen tulee huono olo ellei syö lähes koko aikaa :eek: Tomaatit ovat suurta herkkua :p

-Veeruska ja Elmeri 11+3-
 
Äpyli on normaalia. joillain on kohtu taaksepäin ja joillain eteenpäin kallellaan. mulla on juurikin eteenpäin ja sen takia ultrassakin joutui hiukan enempi känntelemään ja vääntelemään jotta sai vauvan hyvin näkyviin ja mittailut tehtyä :)
 
heh,olen siis dejavuu mutta tällä nikillä :ashamed:
oikeestaan minut voi vaikka vaihtaa tälle nimimerkille,kun nyt jo kaikki raskaudesta tietävät eikä tarvitse salailla. sen takia oli tuo dejavuu nimimerkki :)
Eli zuh jos viitsit niin laita krisu nimimerkki ja poista dejavuu?? Kiitos :flower: :D
 
eilen kävin neuvolassa ihan vaan sydänääniä kuuntelemassa, ja sieltä ne hienosti kuului, yhtä hienolta tuntui kuulla ne kuin esikoltakin :heart: 2 viikon päästä on np-ultra. mutta nyt nukkumaan!

oon ihan pihalla, voiko sen sikainfluenssa-rokotteen ottaa myös raskaana oleva, voiko olla haittaa sikiölle? ja ite pitää maksaa ja missä se laitetaan?

Nanna ja pieni 10+1 :D
 
Heippa! Pääsiskös mukaan tähän pinoon? :wave: Tänään tuli 10. viikko täyteen ja laskettu aika on 24.2.2010. Esikoista odotellaan innolla ja jännityksellä! Näillä näkymin synnärinä Jorvi.

Vointi on ollut hyvä tähän asti, lukuunottamatta jokunen viikko sitten loppunutta (toivottavasti!) kokopäiväkuvotusta. Odottelen myös vielä järkyttävää väsymystä, vielä en ole tarvinnut useinkaan päikkäreitä... Ekassa ultrassa käytiin Femedassa viikolla 7 ja siellä näkyi pikkuinen koko 9 mm komeudessaan sydän hurjasti lyöden! :) Ensi viikolla ensimmäinen neuvola ja np-ultra. Vähän jännittää...
 
Heippa kaikille piiiiittkästä aikaa! :D

Ihan ekax Zuh: mut voi poistaa listalta. Ei ole mitään pahaa tapahtunut, vaan tulee käytyä niin kovin harvoin koneella nykyään ja lukemassa teidän juttuja, saatikka sitten kirjottamassa ite..

Täällä on kyllä kaikki hyvin :D En tiedä muistatteko kun kirjoittelin keskenmenostani, mikä sitten kontrollissa osoittautuikin vääräksi, kun sikiö oli yhä kohdussa ja syke näkyi :heart:

Nyt sitten np-ultrassa saatiin tällekkin asialle selvyys, onneksi! Kätilö näki toista raskauspussia, mikä oli kylläkin kutistunut jo ihan pieneksi ja oli aika varma, että oli ollut kaksoisraskaus ja toinen mennyt kesken.. Helpottavaa oli nähdä, että toisella kuitenkin oli kaikki hyvin, eikä turvotustakaan ollut :heart:

Kohdussa oli myös pieni hematooma, mikä vuotaa pikkuhiljaa sitten pois, aika kypsä alan näihin vuotoihin suoraan sanottuna olemaan, kun olen vuotanut siitä 6 viikosta lähtien enemmän ja vähemmän koko ajan..no täytyy toivoa, että ne loppuu pian ja saan nauttia loppuraskaudesta ILMAN vuotoja ;)

Hyvää jatkoa kaikille ja hyviä vointeja, voikaahan paksusti ;) :D

HAPPY 13+1
 
PikkuPulla79 Tervetuloa mukaan! Ja onnea esikoisesta! :flower:

HAPPY-82 Kiva kuulla, että sulla kaikki hyvin alkukommellusten jälkeen :) Onnea loppuodotukseen :heart:

(.) Mulla alkaa väsymys nyt vihdoin vähän hellittää, iltapäivästä iltaan jaksaa jo ihan suht hyvin. Mulla siis mennyt monta viikkoa niin, että koko päivän olis voinu nukkua jos vaan olis saanut.. Oksentaminenkin on vähentynyt huomattavasti, nyt on jo kohta viikon päässyt vähällä: vain 1 x päivä! Jospa se tästä.

 
Onnea kaikilla hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart: Ja hyvä kuulla, että Happy-82:lla on kaikki mennyt hyvin alkuvaikeuksien jälkeen.

Vielä 22,5h ekaan ultraan. :whistle: Oon parina viime yönä nähnyt kaikenlaisia unia vauvaan liittyen. Toissayönä yksi mun läheisimmistä sukulaisista ei hyväksynyt vauvaa lainkaan. Onneksi olen melkoisen varma, että oikeassa elämässä ainakaan tuo ihminen ei käyttäytyisi noin. Vaikka onhan tässä tullut mietittyä parin kaverin suhtautumista asiaan. Yksi kaveri on ihan suoraan sanonut, ettei ymmärrä, että ihmiset hankkivat lapsia näin nuorena, ja että hänen mielestään ihmiset pilaavat siinä vain elämänsä. Olen tietoisesti ottanut etäisyyttä tähän kaveriin, koska en halua kenenkään säälivän minua eläessäni elämäni onnellisinta aikaa. Vaan ei kai tässä auta kuin ajatella, että jos ihmiset ympäriltä katoavat vauvan takia, niin kadotkoon sitten. Onneksi suurin osa ystävistä, joille olen vauvasta kertonut, on ollut todella onnellisia puolestamme.

Eilen mietittiin miehen kanssa jo tulokkaalle nimeä. Mulla on ollut aivan kirkkaana mielessä nimet sekä tytölle että pojalle, mutta mies pisti vastaan molemmissa. :D Luettiin sitten kalenterista nimiä ja alleviivattiin miellyttäviä. Onneksi löytyi molemmille sukupuolille sellaisiakin nimiä, joista molemmat pitävät.

Ihanaa, kun heräsin tänään ilman herätyskelloa jo kahdeksan aikoihin. Tuntuu päivä pidemmältä, kun menen taas iltavuoroon töihin, ja ehtii monta tuntia olla rauhassa kotosalla sitä ennen.

ikuisuus ja masukki 11+6
 
Ensimmäinen yö varmaan pariin viikkoon, kun nukuin koko yön heräämättä B) Oli aikasta hieno tunne herätä virkeänä :D Tosin sitten siitä minuutin päästä sainkin tulla erotuomariksi noille lapsille, jotka alkaa olla todella turhautuneita tähän kotonaolemiseen (tyttö on kuitenkin jo 6 vuotta, joten...) :whistle: :whistle:

Niskaturvotusultraan 4 päivää tämä mukaanlukien :D Jännittää ;)


Develly ja Sintti 11+2 :heart: :heart:
 
mä oon taas heräilly jo 3 viikkoa melkein joka yö ainakin 2 kertaa vessaan.. :/ tänään oli eka lomapäivä (tosin ei oo ku ens viikko vaan lomaa) mutta ompahan kumminkin. ja heräsin jo 7 aikaan.. viikonloppuna on sitten menoa, ku lähdetään rallia katsomaan pitkin keski-suomea. :D unista puheenollen oon nyt 2 yötä putkeen nähny seksiunia poikaystävästäni :D ei niissä oo mitään pahaa ollu, ku ei oo nyt oikee seksiä tehny mieli :ashamed: onko muilla samanlaisia tuntemuksia? vai oonko mä ihan ainut jolle ei nyt maistu seksi.. ja miehestä huomaa että sitä jo vähä ärsyttää.. täytyy yrittää jotai uutta kai. ;)

Ekaan ultraan on kans 4 päivää. jännitää kans pirusti, mutta toivotaan että siellä on kaikki hyvin. pääsis jo tästä piinasta ku ei tiiää yhtään että miten tuolla menee ja onko se ees siellä :D

 
Ihania ultrauutisia monella! =)
ikuisuus, jostain eilen luin että kun se kohtu alkaa sieltä "nousta" niin voi tuntua painetta häpyluu yläpuolella.

Eilen ostin kahdet mammahousut, aaah tätä autuutta! :D Maha tykkää!

Mullakin muuten kohtu taakse kääntynyt, ja nauroinkin että kasvaakohan se maha sitten selkäpuolelle.. :LOL: :LOL:

Tehilla ja Erkki-Eerika 10+3
 
Heips! Tervetuloa uusille! :)

Eilen oli eka neuvola käynti, yli tunti siellä vierähti. Harmi kun ei ollut oma neuvolantäti, sillä neuvola vaihtuu kesäloman jälkeen, kun kaikki on nyt keskitetty yhteen ja samaan.

Siellä yritettiin kuunnella sydän ääniä, muttei kuulunut mitään. Johtuu varmaan pienistä viikoista, voimakkaasti taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta sekä omasta voimakkaasta sydän sykkeestä. Täti siinä tuskaili kun ei kuulunut muutako miun syke :D

No onneks ultraan ei ole enää montaa päivää, siellä toivottavasti näkyy syke =)

masukki 9+4 , ultra 3.8
 
Mäkin nukuin oikein sikeästi koko viime yön, varmaan 8 h putkeen. Monena yönä on ollut hankalaa saada illalla unta ja sitten taas on ollut aamuyöllä pakko mennä vessaan. Mutta olipa aika erilainen olo aamulla!

Täällä töissä on alkanut mietityttää ä-lomalle jäänti ja se että miten ihmeessä täällä hommat järjestyy. Puoli vuotta menee kuitenkin tosi nopeasti ja olen esimiehenä aika isolle ryhmälle asiantuntijoita. En yhtään tiedä mistä löytyy sijainen jne. Ei tietenkään ole minun asiani, mutta jotenkin koen olevani vastuussa siitä, että täällä pärjätään mun poissaollessa :)

Minkäikäisille isommille lapsille olette jo kertoneet vauvasta? Mä en ole 4-vuotiaalle vielä kertonut, vaikka mieli olisi jo tehnyt. Sen jälkeen sitten varmaan tietääkin koko maailma :) Ja jotenkin tuntuu, että pitää ex-miehellekin kertoa ensin, ettei tule ihan yllätyksenä lapsen suusta. Meidän erosta on kuiten vasta vuosi.

Olis jo maanantai, että näkisi masussa kaiken olevan hyvin...

Mini77 10+6
 
Tänään olisi sitten se np-ultra,itseä ei jännitä,mutta miehekettä minunkin puolesta,tämä siis ensimmäinen hälle.Meillä tietää jo lapset (7 ja 5v),mutta ex ei tiedä eikä vanhempi lapsi tahdo hänen tietävänkään kun isälle tulee kuulema nin pahamieli :( mikä on kyllä totta,mutta harmillista että lapsikin sen tietää ja kantaa huolta kokoajan siitä + monesta muusta asiasta mitä isä nyt miettii..

Huomisen jälkeen hiljennynkin sitten varmaan vähäksi aikaa kun lähetää lomailee vähän ennen pojan koulun alkua,mutta tulen huomenna vielä kertomaan ultra kuulumiset.

NIIN ja melkein unohdin jo hehkuttaa sitä että pahoinvoinnin kanssa voidaan jo paremmin,on äklötystä vielä välillä enemmän tai vähemmän,mutta nyt siihen pystyy jo vaikuttaa sillä että muistaa syödä tosi usein,tuntuu aika IHANALLE :D

POKSISTA 11!
 
Olipas mukavia ultrakuulumisia useammalla. =) Onnittelut hyvistä uutisista. :heart:

Zuh, hyvää lomaa! Minä en perusta marjojen poimimisesta, keskityn sieniin, mutta tänään just sanoin miehelle että mistähän nyt tuulee kun pitäs mustikoita päästä keräämään. ;)

(.), olo on tällä hetkellä oikein hyvä mutta nythän ollaan aamupäivässä. Kohta kun lasten kanssa syödään ruoka niin siitä se huono olo sitten taas alkaa ja pahenee iltaa kohti. :| Tuntuu että närästyslääke auttais mutta epäilen että mulla tulee siitä sitten kovia vatsanväänteitä. :(
Mulla ei muuten tulis mieleenkään syödä pinaattikeittoa tässä tilassa ja kananmunaa vielä päälle, huh, tulis ensimmäiset oksut varmasti.

Ja kuka puhuikaan seksistä tai sen puutteesta.. Eipä tosiaan maistu oikein täälläkään ja mies hyppii seinille. :ashamed:

Alina ja 9+5
Ja nyt mua alkoi jo jännittää eka ultra kun lueskelen teidän ihania kokemuksia. Tätä ennen en juuri sitä ole ajatellut. =)
 

Yhteistyössä