*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Soitin neuvolaan, kun en saanut äitipoliin yhteyttä. Terkkari sanoi, että pitäisi onnistua, että saan sen ultran jo ensi viikolle. Käski maanantaina soittaa heti aamusta äitipolille (on koko äippäpoli suljettu tämän viikon ). Kiva, jos onnistuu! =)

Mulla noita mielitekoja ei oikein selviä ole vieläkään. Karkkia en ole syönyt enää moneen viikkoon, vaikka isäntä niitä popsii harva se päivä. Samoin pullat ja keksit on vähentynyt huomattavasti. Saattaa noihin vaikuttaa se, kun on tätä pahoinvointia ollut niin paljon. Huomenna tulee 5 viikkoa täyteen tätä oksentamista! :/ Eipähän ainakaan paino nouse..jos jotain hyvää tuosta yrittää keksiä.

pojatx2 rv 10+6, huomenna poksuu viikot
 
pojatx2 minulle iski pienoinen luetunymmärtämisen vaikeus tai jotain... Niin siis, jos nyt uudelleen luettuna oikein ymmärsin, niin sinulla saattaa olla np-ultran aikaan enempi viikkoja kuin tuo 13. Eikö? :attn: Tämä on tätä, kun ei pariin kuukauteen ole töissä, niin tuntuu, ettei mistään lukemastaan tajua mitään. :ashamed:
 
mervi-elina Juu, eli kätilö neuvolassa epäili, että olisin joko pidemmällä kuin mitä nyt luullaan tai sitten odottaisin kaksosia :whistle: Ja siksi hänkin toivoi tuota ultraa minulle aikaisemmin. Sanoi, että hyvinkin viikolla saattaa tuo laskettu aika heittää jos ei enemmänkin..

Mutta tämä kaikki selviää sitten vasta ultrassa, ei jaksa millään odottaa :D
 
Petitelle kaikkea hyvää ja jaksamista. :hug:

Develly, hyvää vanhemispäivää! =)

Postissa tuli ultra-aika mutta mun on pakko perua se kun ei olla maisemissa. Arvasin että kun on 2 päivää olemassa jolloin se ei käy niin just silloin se on. No, soittelen sinne kohta ja yritän saada sen vaikka seuraavalle päivälle.
Nyt täytyy lähteä ottamaan närästyslääke kun niin kovasti kurkkua polttelee.

Alina ja 9+3 :heart: =)
 
Piitkän kaivelun jälkeen sydänäänet löytyi! Istukka piti niin kovaa meteliä ettei muuta meinannu löytyä.. Kaikki ok, paitsi paino pudonnut 4 kg.. Pitäisi kuulema pysäyttää tuo pudotus, mutta kun ei käy syönti!

Tehilla ja Erkki-Eerika 10+2
 
Petitelle :hug:
Develly oikein paljon onnea :flower:
Malinda: Tervetuloa! Ja muillekin uusille! =)

Kaamee olo. Kurkku, pää ja lihakset kipeänä, mut ei kuumetta. Pelästyin jo että mulla on sikaflunssa, mut ei kai kuitenkaan. :ashamed:

Mulla on np-ultra 7.8 eli ei onneks enää kovin pitkä aika. Varasin hammastarkastukseenkin ajan ja se on vasta lokakuussa. Tilasin samalla lapsille hammastarkastuksen ja ne pääsi heti parin päivän päästä, mut mun aika vähän veny...
Tänne ei oikein mitään erikoista kuulu muuta kuin maha kasvaa (turpoo) kovaa vauhtia. Niin ja hermot on TODELLA tiukalla, varsinkin ton 2v uhmiksen kanssa :D

Täytyy mennä leikkiin ton pienemmän kanssa kun alkaa hermostuun yksinleikkimiseen.

Hyviä vointeja kaikille!!

yykaakoo ja meidän pieni "lamavauva" :D 9+5
 
Devellylle synttärionnea! :flower:

Petite, käy täällä kertomassa välillä kuulumisia, jos suinkin jaksat. Toivon kovasti, että asianne selviävät vielä parhain päin. :hug:

Täällä vielä kolme yötä ultraan. Olo on aivan malttamaton ja päällimmäiseksi tunteeksi ultrasta on hiipinyt kamala pelko. Jotenkin tuntuu niin epätodelliselta, että tuolla mahassa oikeasti on joku. Äh, menisi vaan päivät nopeasti ja olisi jo perjantai. :ashamed:

Vielä tämä ja ensi viikko töitä ja sitten on edessä kolmen viikon kesäloma. Ihanaa! :)

Ikuisuus ja masukki 11+4
 
Kiitos onnitteluista :flower:

Tänään olis aloituskeskustelu lasten uudessa päiväkodissa... ja mua ei nappaa yhtään :ashamed: Oon ihan pihalla tän väsymyksen kanssa eikä ajatus kulje mihinkään... |O

No...ehkä tää tästä... voi olla, että kun saan lapset hoitoon maanantaina niin menee pari päivää nukkuessa :ashamed: Sitten voi taas ehkä miettiä työasioita uudelleen :whistle: On ollut sen verran raskaat 5 viikkoa, kun nuo lapset on vähän eläväistä sorttia kumpainenkin :heart:


Develly ja Sintti 11+1 :heart:
 
Zuh
Oijoi ihanuutta, viimeinen työpäivä ja sitten 2,5 viikkoa lomaa!!! Tämän päivän jaksaa vaikka päällään seisten, vaikka se voisikin pahentaa palaa oloa.

Oksentelin sitten taas eilen. Ainoa mitä muutin päivärutiinissa: kävin lököttelykävelylenkillä toissailtana (lukekaa vaan että happihypyllä, ei voi edes liikunnaksi oikein sanoa..). Pidä tässä nyt fyysisestä kunnosta huolta kun tämmöiset oireet on kiitoksena. Ylös tuli kaikki mitä söin töissä ja olo oli illalla sen mukainen. Noh, en ole oksentanut noin paljon moneen viikkoon niin ei paljon hetkauta, mutta ei siitä kivaa saa tekemälläkään..

Ja lomalla olen sitten joko tosi huonosti koneen äärellä tai äärettömän laiska käyttämään konetta kotona. Olen siis todnäk aika hissukseen ja päivitykset tulee viiveellä, mutta tulee ne jossain välissä, ei hätiä mitiä :D Tunnen vain itseni -> töissä istuu koneen äärellä 8h/päivä niin mua ei saa millään ilveellä kotona koneen ääreen..

~Zuh & Naatti 13+5
 
Onko kukaan suunnitellut jo äitiyslomaa ja hoitovapaata? Miten pitkään olette kotona? Itse olen ainakin sen kaksi vuotta kotona. Luulen, että työnantajalta tulee sanomista, jos olen pidempään pois. Kaksosten kanssa olin kolme vuotta kotona ja se toimi noiden kahden kohdalla.

(.) En tiedä, varmaan ohimenevä tila, mutta eilen illalla ja tänään aamulla ollut aivan normaali olo. Ei yökötä!

-mervi-elina ja pieni rv 10 + 1
 
Zuh
Äitiyslomasta: Meillä vähän taloudellinen tilanne pakottaa palaamaan töihin äitiyloman jälkeen. Hoitovapaaseen vaan ei oo varaa, tai joutuisi laskemaan joka ikisen pennin = ei kiitos. Voi kun mielelläni jäisi kotiin, mutta taitaa olla mahdoton ajatus.

Mervi-Elina: Saahan se työnantaja sanoa mitä sanoo, jos haluat olla kotona 3 vuotta niin olet. Äkkiä ne tommoset unohtuu kun sitten palaa töihin, vaikka juuri tilanteen ollessa päällä kiukuttelevatkin ;)

~Zuh
 
Tulethan piipiäinen heti kertomaan ultra kuulumiset. Haluaisin kovasti mennä rakenne tai 4d ultraan, mutta on niin kovin kallista. Mietin vielä. Kuitenkin vielä ultrataan kaksi kertaa (neuvolalääkäri).

Nyt kun ruoka on alkanut maistumaan, ei tästä syömisestä tule loppua. Mä syön meidät vararikkoon :kieh: Eilen söin kolmen päivän edestä ja tahti näyttää jatkuvan tänäänkin. Eli voin heittää hyvästit painonhallinnalle, prkl.

Zuh, mulla on juuri toisinpäin eli lenkkeily (varsinkin reipas) auttaa pahoinvointiin. Olenkin käynyt lenkillä melkein joka päivä.

Eilen olin vadelmapensaassa melkein 1,5 tuntia. Saalis oli loistava, mutta selkä ei tykännyt. Täytyy vissii käydä joka päivä keräämässä vähän, ettei kroppa petä. Meillä tarvitaan marjoja talveksi paaalljoooon.

Lapsukaiset nukkuu ja minä taas mussutan irttareita, voi kamaluus!

Avilla 12+6
 
Mäkin haluun jo ultraan... Viisi päivää vielä. Olisi sitten paljon levollisempi olo ja ei niin haittaisi, vaikka joku jo jotain arvaisi. Tulin kuin tulinkin töihin uusissa mammafarkuissa ja on pömppömasulla hyvä olo =) Pidempi paita peittää hyvin tuon trikooosuuden ja on muutenkin aika hyvänköiset nämä H&M:n farkut.

Mä meinasin aloittaa oksentelun tänään, yökkäsin ja jouduin sylkemään kahvit suusta ja mutta onneks muuta ei tullut ylös. Kahvi jäi juomatta enkä ole uskaltanut töissäkään edes ottaa kuppiin... Kaamea olo tuon jälkeen ja sitten pitikin juosta labraan ja töihin. Kävin matkalla hekemassa evästä mukaan ja nyt mulla on kaapissa välipalakeksejä, jogurttia ja karjalanpiirakoita KUN nälkä tulee parin tunnin välein. Tuo syöminen on aika kaukana mun normaalista, kun saatan olla aamulla syömättä ja lounaan ja päivällisen väliä voi olla 7-8 tuntia. Ei käy nyt!

Mieliteoista: ei juuri muuta kuin kovasti tekee mieli suolaista ja kaikkeen ruokaan tekisi mieli lisätä suolaa. Ja viime viikolla yhtenä päivänä oli PAKKO saada pinaattikeittoa, kananmunaa ja karjalanpiirakkaa.

Jos joku päivittää etusivua, niin mulle voi vaihtaa la:n 19.2. ja synnäri on TYKS.

Mini77 10+5
 
Hoitovapaasta täällä ollaan siis tälläkin hetkellä hoitovapaalla. Keväällä olis pitänyt mennä töihin mutta kun uusi tulokas sitten tulee sopivasti niin ei tarviikaan. Olin esikoisen jälkeen töissä puolivuotta enkä oikein osannut sopeutua. Kokoajan oli vaan olo että mun paikka on jossain muualla eli lapseni luona. Tämä kotonaolo ei tietysti kaikille sovi eikä ole kaikille mahdollistakaan mutta minä olen todella tyytyväinen päätökseemme ja tunnen itseni etuoikeutetuksi kun saan olla lasten kanssa kotona. Tulevasta en tiedä mutta luulisin etten ihan pian töihin mene kun äitiysloma loppuu. =)

Piipiäisen ultrakuulumisia odotellessa...

Alina ja 9+4 =)
 
Hei vaan!

Meillä meni nimisuunnitelmat uusiksi. Tyttö haluaa, että pikkusiskosta tulee Johanna ja pikkuveljestä Veikka. Meillä oli isän kanssa ihan eri nimet suunniteltu. Toisaalta ei tässä ole mikään kiire vielä päättää.

Hoitovapaasta ja muusta ei ole vielä mietitty. Muutenkin eletään pätkätyöläisen elämää ja ei osaa yhtään sanoa tulevaisuudesta. Myös opiskelu jossakin elämän vaiheessa kiinnostaa etenkin, kun kurssi vahvisti sen, että taloushallinto on minun alani. Töitä etsin edelleen vaikka niitä ei hirveästi ole tarjolla.
 
Zuh
Avilla: hah, joku muukin on marjahöperö! Meillä tutut pyörittelee päätään kun kerron paljonko pitäisi sitä ja sitä marjaa saada pakkaseen. Viime vuonna laitettiin 45 kiloa mansikkaa ja kerrankin riitti. Ja siis meillähän on vasta kaksi ihmistä syömässä niitä.. :LOL: Ja vattua pitää saada myös, viime kesänä ei onneksi tarvinnut mennä omaa pihapuskaa pidemmälle!

Mini77: Samoilla ruokavalioilla mennään, mullakin työjääkaapissa jugurttia & karjalanpiirakoita. Muutapa en sitten niitten lisäksi paljon syökään, paitti hedelmiä. Varoituksen sana: jos sua alkaa oksetuttamaan enemmänkin niin älä missään nimessä syö pinaattikeittoa! Kerran olen sen sopas oksentanut ja oli jotakin aivan järkyttävän kamalaa, menee ihan happamaksi mahassa ja hyi että :x

Nyt lähden lomalle, heipataan kun tavataan taas jossain välissä!

~Zuh
 

Yhteistyössä