*Helmikuun hurmaajat elokuussa*

Oloista alkuun mulla oli ihan poikaolo,mut nyt on viime aikoina muuttunu ihan tyttöoloon :heart: prinsessoja lisää taloon :D saadaan kunnon akkavalta :LOL:

Liikkeitä mä oon tuntenu muutaman viikon ajan säännöllisen epäsäännöllisesti kaiken aikaa kuitenkin voimistuen :heart:

Suzyco ehkä on jo aikakin hieman hellittää,aika hurjalta tuo tahti kuulostaa kun siihen lisätään vielä koulu päälle :eek:

Hiljasta on ku huopatossu tehtaalla,mut jospa se siitä ku saadaan ne viimeiset lomailijat koneiden ääreen ja ruvetaan lähestymään rakenneultra aikoja :heart:

Mä taidan kohta kaivaa dopplerin kaapista ja ruveta metsästämään kadonneita sydänääniä,tolla omalla koneella kun en niitä oo vielä saanu kuulumaan ja nyt tää meidänkin kämppä on hiljentynyt siihen malliin et vois taas yrittää :heart:

Piiuli ja toukka 16+3
 
Mulla muisti pätkii....en milläänn meinannut muistaa tänne käyttistä ja salasanaa.... :eek: mutta onneksi sain kaivettua tiedon tuolta jostakin muistin lokerikosta :D

olo hyvin seesteinen....ei enää pahoinvointia kuin harvakseltaan aamuisin. Ei koske mihinkään...hentoja liikkeitä on alkanut tuntumaan päivä päivältä enemmän.
Edelleen syön pieniä annoksia usein, mutta kerralla en jaksa paljoa syödä. Esim hampurilaisilla käydessä en jaksa hampurilaista kokonaan jos syön ranskalaisia joten en syö niitä ollenkaan....ja siitä huolimatta hampurilainen tekee tiukkaa (ennen ei yhtään tiukkaa tehnyt megankaan syöminen kera ranskalaisten)

piipiäinen 14+5 (kai?)
 
Huomenta!

Meillä lomilla meni rytmit ihan sekaisin ja tyttö nukkuu mun mittakaavassa pitkään aamuisin..
Just heräs ja se tietää huonoa päiväunille :headwall:
Elikkäs palailtiin lomalta taas kerran ( palattiin jo kerran :D )

Mun mies veikkaa poikaa, mutta itse en ole ihan varma. Raskaus menee samaa rataa kuin tytönkin kanssa ;)
Vaikka eihän se mitään todistakaan..

Liikkeistä en ole varma? Kun ei tässä vaiheessa pitäs kuulemma niin hirveästi tuntua, mutta ihan kun joskus jotain tuntis? Voi olla ne ilmakuplat siellä masussa :LOL:

Huomenna mua kidutetaan, kun poistetaan viisaudenhammas :eek: En antais sitä muuten poistaa, mutta kun kipua on kärsitty jo puoli vuotta!! Välillä on parempi, mutta välillä on TOSI kipee. Täällä pääkaupunkiseudulla kestää vaan kaikki ja siksi aikakin näin myöhään :/
Pelkään vaan niin kauheesti, että hermot menee....

Fi0na 14+4
 
Punnitsin tuossa äsken itseni ja huomasin, että mulla on paino tippunut kahdella ja puolella kilolla siitä, mitä se oli ekassa neuvolassa. Nyt oon tarkalleen samoissa lukemissa kuin ennen raskautumista. Oon kuitenkin ennestään tosi hoikka ja nyt mietin, että eikö painon pitäisi tässä vähitellen alkaa nousta? Syön kuin hevonen ja oon ollut aivan varma, että paino nousee, mutta se vaan jatkaa laskemista? Mitäköhän ihmettä mun kropassa on tapahtunut. Kun samalla tissit on kasvaneet kuppikoolla, niin kohta on jäljellä vaan luuta ja nahkaa. :LOL: Onko teillä muilla paino jo lähtenyt nousuun vai pysynyt samoissa lukemissa vai miten?

Fi0nalle tsemppiä ja kärsivällisyyttä hammaslääkäriin. Kärsin itse jonkinasteisesta hammaslääkärikammosta, ja alkuraskaudessa kävin läpi sellaisen hammaslääkärireissun, ettei se ainakaan helpottanut tätä asiaa. Mutta parempi ne viisurit on repiä pois, jos ne kovasti vaivaa. :hug:

Eilen kun istuin autossa, tuntui mahassa yhtäkkiä hassulta. Ihan kuin sellainen puolen nyrkin kokoinen ilmakupla olisi puhjennut. En osaa oikein paremmin selittää, miltä se tuntui, mutta mietin, kun te uudelleenodottajat olette puhuneet siitä kuplimisesta liikkeiden tuntemisen yhteydessä, että olikohan tuo liike vai jotain ihan muuta? Vaikka eihän tässä vaiheessa voi oikein tietää, kun ei ole kokemusta aiemmista raskauksista, ja tässä varmaan menee vielä jokunen viikko ennen kuin liikkeet varmuudella tunnistaa. Oli vaan hassu tunne mahan seudulla.

Tänään on kirpparipäivä ja toivon tekeväni löytöjä vauvallekin. :)

Ikuisuus ja asukki 13+4
 
Mullakin paino samoissa mitoissa kun ennen raskautta vaikka välillä oli pari kiloa tullut lisää. Huomaan ihan selvästi, että turvotus on nyt vähentynyt ja siksi siis painokin palannut entiselleen.

Älä huoli, kyllä niitä kiloja alkaa kohta kertyä:)

Halinalle75 13+0
 
Kun tulin raskaaksi, paino putosi 4 kg. Nyt se on kiikkunut siinä samassa koko ajan. Epäilen jo onko vaaka jumittanut :) . Ei ole kyllä käynyt syöntikään.. Nyt vkonloppuna tuli eka kertaa koko aikana NÄLKÄ, mikä outo tunne :p . Hirveästi ei tosin pysty syömään, tökkää äkkiä.
Ja KAMALA TURVOTUS JATKUU :D :D

Tehilla ja EE 13+0
 
Zuh
Paluu arkeen ja raadantaan.. Ei tee hyvää nämä puoli seitsemän herätykset kesälomaunirytmillä |O

Olipas paljon kyselyjä, yritän jotain ymmärtää muistilapustani..

Liikunnasta: On ihan minimissä, ei minulla meinaa yritys riittää töissä käyntiin, saati sitten liikkumiseen. Kävelylle yritän silloin tällöin selvitä, mutta ei tee hyvää, ei.

Ruokahalu: Kadoksissa, täysin. Mun ei oikeasti ole tehnyt moneen viikkoon mieli yhtään mitään, paitsi eilen tuorekurkkua. Sillähän sitä elääkin.. Jos voisi valita syökö vai ei niin en söisi, mutta yllättäen tuo ei ole vaihtoehto. Pakolla siis syödään, kahden tunnin välein, jos unohtaa syödä niin sitten oksentaa loppupäivän. Jesh.

Liikkeistä: Jotain puplutuksia on tuntunut, lisäksi viime viikolla satuin just laittamaan kädet vatsan päälle niin tunsin potkun. Ei niitä muuten kyllä tunne, mutta hyvin sattui just kohdalleen.

Malinda: Ihmiset haisee välillä NIIIIN pahalle.. :x Omaan muutenkin tosi tarkan hajuaistin niin nyt olen lähinnä vihikoiraluokkaa.

Tehilla: Minä katson aina riskitapaukset kun voin, lisäksi myös kaikki muut synnytysohjelmat. Mulle ne antaa enemmänkin uskoa siihen että tosi vaikeissakin tapauksissa tuloksena voi olla lääketieteellinen onnistuminen.

Supisteluista: Elämäni ensimmäinen koettu la-su yönä. Tuntui aika voimakkaasti ja sen jälkeen kohtu on tuntunut olevan vähän jatkuvassa jännityksessä..

Ja issiaksesta: Meillä neuvolalääkäri antaa osin tähänkin vaivaan liittyen minulle akupunktiohoitoa, kannattaa siis oireilevien kysäistä omaltakin lääkäriltä. Siitä jos löytäisi avun niin mikäs sen parempaa!

Hmm.. mitäs itselleni on tapahtunut tässä lomalla?!? Maha kasvaa, ei sitä oikein voi olla enää huomaamatta ja paino pysyy alhaalla -> en valita! Kirpputorilta kotipaikkakunnalla löysin tosi kivoja lastenvaatteita, miehen kommentti oli hieman epätoivoinen "nytkö se jo alko" kun niitä kotona esittelin :D Yritetäänpäs päästä tässä ajan tasalle!

Zuh & Naatti 16+3
 
Näin viime yönä ekan synnytysunen. :D Ja jos synnytykset on noin helppoja niin mikäpäs siinä. Kävin vaan pyöräyttämässä vauvan tuosta noin vaan ja sit olinkin matkalla kotiin ja imettämään. Kävinpä matkalla jossain kahvilassa hakemassa syömistä eikä tuntunu missään. :LOL: Taitaa vaan todellisuus olla vähän erilaista...

Liikeistä: Taisin tuossa pari päivä sitten tuntea ekan muksahduksen, viikkoja on nyt siis 15+3. Mutta sen jälkeen ei niin selvää ole ollutkaan.
Supisteluista Eilen taas kiristeli oikealla puolella kun oltiin kävelemässä, mutta välillä se meni ohi ja sit tuli takas. Olin kyllä sit loppumatkasta aikas väsynyt, ja janoinen. Vesi unohtui kotiin. Kun päästiin kotiin ja join yhen kulauksen, m
piti mennä suoraa päätä vessaan oksulle :x . No sit vähän ajan päästä olikin hyvä olo ja sain syötyä. :p
Tavarahankinnoista Sitteri pitäis jostain kaivella, joko kysellä kavereilta tai sitten ostaa... Alkuvaiheessa on ollu ihan tarpeellinen mut sitten kun alkaa liikkua melko tarpeeton, joten uutta ei millään viitsisi ostaa.

:wave:
 
Kovasti paljon tekstiä tullut =) :heart:

Oma kirjoittelu on jäänyt vähemmälle, mukamas kovakin kiire ja iltaisin olen ihan poikki. Paino on edelleen -6kg, mutta siinä on pysynyt jo useamman viikon.
Vatsaa välillä vihlaisee, olisiko sitä kohdun kasvu kipua? Selkä on todella kipeä, en ole tainnut osata höllätä yhtään töissä tahtia...pitäisi varmaan :/ Mie en tiedä mitä on supistus :ashmed:

Vatta on kasvanut jo melkoisesti, omat housut menee just ja just, mutta mamma housuja on ostettava kiireesti. Omat housut eivät mahtuisi missään tapauksessa, mutta kun tuota painoa putosi alussa niin rajusti.

Kahden viikon päästä olisi taas neuvola. Pari viikkoa sitten oli viimeksi ja tosiaan meilläkin kuukauden välein näin alussa. Neuvolan täti kysyi että haluanko käydä harvemmin, mutta mie sanoin että mie tulen aina vain kuin saan :D :D :D

Liikkeitä olen tuntenut omasta mielestä muutaman kerran selvästi. :heart:

Nyt olemme kertoneet tuttaville jo tulokkaasta. Lähi suku onkin tiennyt jo jonkin aikaa. Kaikki ovat ottaneet uutisen iloisesti vastaan tai ei ole ainakaan kommentoinut ilkeästi.


Yritän ehtiä kommentoimaan teidän juttuja joku toinen hetki. Oikein mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Hoh hoijaa! Hyvä että täällä on muitakin raatajia kuin minä. Mulla kaksi työtä ja opiskelut ja joskus tuntuu ettei tässä ole mitään järkeä. Noiden lisäksi pitää vielä koluta sieni- ja marjametsät ettei mitään vaan jää keräämättä. Olenkin aina maanantaina TODELLA väsynyt. Nytkin on jalat niin lukossa ettei meinaa kävelemään päästä. Rauhotun ja vähennän töitä sitten kun en oikeesti enää jaksa. Opiskelut ei nyt juuri oikee kiinnosta (varsinkaan etätehtävät), mutta on kiva saada asioita eteenpäin.


Lauantaina vatsaa kiristeli aika kovastikkin ja ajattelin että teen liikaa töitä, kun molemmat työt on aika fyysisesti raskaita. En tiedä voiko niitä supisteluiksi sanoa, kun mulla ei ole koskaan ollut kuin kipeitä synnytys-supistuksia tai sitten en vain ole niitä huomannut. Koko työpäivän vatsaa kiristeli ja työnteko ei ollut mukavaa, mutta kyllä hyvin pystyin monta tuntia olemaan marjastamassa sitten illalla. Taitaa olla vain luulosairautta ;)

Mulla on ajoittain myös viiltäviä kipuja vatsassa (kohdussa). Kiertoliikkeet tai aivastaminen repäisee välillä tosi kipeästi. "repäisyn" jälkeen kohtu on pitkän aikaa arka. Mulla on näitä ollu kaikissa raskauksissa.

Tunnen vauvan liikkeet jo päivittäin, mutta aivan hentoisina. Joskus hän myllertää monta minuuttia.

Täällä on yksi todellinen möhömaha. Naapurin rouvat luuli että meille tulee syksyllä uusi asukas ja vähän ärsytti oikaista, että helmikuussa vasta :LOL: Mun paino on noussut n.3kg ja mä kiukuttelen. Syön kuin hevonen eikä vatsa ole koskaan täynnä. Aina ja koko ajan jotain voi mupeltaa. Mun tavoite oli ettei paino nouse ennen 20. viikkoa, mutta ei ihan pitäny. Olen aika pieni ja neuvolantäti lohduttei että painoa saa tulla, mutta mun olo on tynnyrimäinen.

Taidan hakea keksin...

Avilla 15+4 (Apua, mistä näitä viikkoja oikeen tulee!?)
 
Kylläpä onkin ehtinyt vierähtää paljon aikaa edellisestä kirjoituksesta... :ashamed: Nyt yritän ryhdistäytyä! Onnittelut kaikille hyviä ultra- ja neuvolauutisia saaneille! :flower:

Meillä oli np-ultra 11 päivää sitten ja siellä oli kaikki oikein hyvin! :heart: Niskaturvotusta oli vain 0.3 mm ja viime perjantaina postissa tulleen veriseulatuloksen mukaan tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. Mikä helpotus! =) Ultrassa pikkuinen näkyi mainiosti ja kätilö kehuikin, kuinka hän oli päivän ensimmäinen tapaus, jolta niskapoimun sai mitattua heti suoraan ilman mitään ylimääräisiä kommervenkkejä! :heart: Aika rauhallisesti hän siellä makoili, välillä huitoili käsillä ja jaloilla. Nenäluu näkyi myös hyvin ultrassa ja sydän sykki vahvasti 169 x/min. Kuvia saatiin 4 kappaletta mukaan eri kuvakulmista. Seuraava neuvola onkin sitten 7.9. eli 3 viikon päästä ja rakenneultra 15.10. eli rv-viikolla 21+1.

Olen samaa mieltä monen edellisen kirjoittajan kanssa, että todellista ODOTUSTA tämä on! Ikinä ei ole aika tuntunut matelevan näin hitaasti! Ehkä senkin takia en ole täällä palstalla hetkeen käynyt, olen pikemminkin yrittänyt elää päiviä ajattelematta joka hetki raskautta ja tulevaa vauvaa... Tuntuu, että itselle ei viikkoja tule millään lisää ja täällä monella on jo rv 15 tai 16!! :eek: Vatsa ei mulla vielä ihmeemmin ole pullahtanut näkyviin, kyllä se siis pömpöttää ja iltaisin varsinkin, mutta enemmänkin tuntuu olevan turvotusta... :/

Viikonloppuna innoistuin ostelemaan itselleni uusia vaatteita "kun oli niin hyviä löytöjä yhden liikkeen muuttoalesta!" Ostin niitä sillä silmällä, että maha mahtuu hyvin kasvamaan. Löysin pari neuletakkia ja topin ja sitten vielä Stokkan äitiysvaateosastolta sorruin ostamaan ihan mamma-malliston (VeroModan Mamalicious) neuleen ja topin... :p Mutta perustelin tämän itselleni hienosti niin, että kaikkia voin käyttää jo nyt ja myös raskauden jälkeen, joten eivät jää varmasti käyttämättä! Sitä paitsi, eihän sitä tiedä, millainen väsymys sitä myöhemmässä raskaudessa iskee. En ole yleensä mikään himoshoppaaja ja tuskaisinta shoppaus on silloin, kun epätoivoisesti tarvitsee jotain tiettyä uutta vaatetta eikä sitä tietenkään silloin löydy!

Niin... ja täytyy tunnustaa, että ostin jo ensimmäisen vauvabodynkin... ikään kuin symbolisena juttuna, kun tuli 12 viikkoa täyteen! Mutta muuten yritän hillitä sitä intoa itsessäni vielä jonkin aikaa! :D

Tämän päivän olen ollut saikulla vilustumisen takia. Onneksi näyttää nyt siltä, ettei tämä tästä pahemmaksi flunssaksi äidy, joten menen varmaankin huomenna töihin. Varovaisemmaksi olen kyllä tullut, varsinkin kun sikainfluenssa on pian tuloillaan Suomeenkin oikein kunnolla. Käsiä pesen ahkeraan ja käsidesiä kuluu... Meillä tuli töissä ohjeistus asiasta ja raskaana olevia kehoitetaan menemään työterveyslääkärin vastaanotolle heti, kun oireita tulee ja Tamiflu-lääkitys pitäisi aloittaa 48 tunnin sisällä oireiden alettua. Raskaana olevathan ei ole muita herkempiä saamaan tartuntaa, mutta komplikaatioiden, kuten keuhkokuumeen riski on suurempi kun muilla.

Jaa-a, tulipa taas tekstiä! Nyt taidan lähteä lounaan pariin. Hyviä vointeja kaikille ja malttia odotukseen!! :wave:

T. PikkuPulla79, 12+5
 
Huh huh! Tekstiä tullu viime kerrasta niin paljon etten jaksa tältä istumaslta niitä alkaa lukemaan. :LOL:
Tänään oli toinen neuvola, lääkärinla, paino tippunu kilon, nyt ollaan sit samoissa lukemissa ku aloin esikoista oottaan. Verenpaineet oli tällä kertaa hyvät, en kai jännittäny.
Illalla on ultra, saa nähä mitä ne viikot siellä on. Täällä kuulemma niin , et jos kahella viikolla heittää LA. niin sit siirretään merkintöihinki. Jännä ku oon nähäny jo kaks unta että vauvan laskettuaika oiski 6.2, eikä sillon 18.2. Kummallisia unia. Jospa se syntyy sitte sillon.
Mulla ollu ihan kauhiaa väsymystä, siksi mua ei oo täälläkään näkyny, koti ollu ku pommin jäliltä. Jospa tää tästä hellittäis, syysmasennuksen puolelle :kieh: .

Tuun kertomaan sitte ultrakuulumisia.
Äpyli ja Taimi 13+4
 
Urp.
Täällä ollaan koko porukka flunssassa. Pojalle nousi eilen kuumetta 39.3C ja yö oli tosi rauhaton molemmilla. Enpä saanut juurikaan nukuttua ja nyt on olo ihan hirveä. Ei jaksaisi odottaa seitsemään että saa nuo kaksi nukkumaan että itse pääsisi kuumaan suihkuun ja sitten nukkumaan.
Ja kaiken huipuksi mies vielä läksi tänään Lappiin reissulle josta on haaveillut 20vuotta ja nyt pääsi joidenkin kavereidensa mukaan joten en raaskinut kieltääkään menemästä vaikka tarjoutuikin jättämään reissun väliin. Ehkäpä me pärjätään muutama päivä keskenäänkin. Toivottavasti. :whistle:

Liikkeitä en ole vielä tuntenut mutten jaksa huolestua kun edellisissäkään raskauksissa en kovin aikaiseen niitä tuntenut. Torstaina olis neuvola ja toivottavasti ollaan siihen mennessä tervehdytty. Sydänääniä kuulemma kuunneltais siellä mutta tiedä sitten kun paikka vaihtui kun Laakson terveysasema suljettiin ja muutettiin sikalenssuyksiköksi...prkl. Joutuu menemään hankalasti bussilla sinnekin kun on niin kaukana.

Mutta pitänee yrittää keksiä jotain tekemistä etten nukahda paikoilleni...houkuttelis napata muksut kainaloon ja painella vällyjen alle koisimaan...
 
piipiäinen, toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Täällä on tuo paino noussut sen 2 kg. Tässä voiskin kysyä, että mistä näitä kiloja oikein tulee, kun tuntuu, ettei mikään ruoka maistu. Noloa! :ashamed:

(.) Tuntuu, että tuo matala hemppa pistää puuskuttamaan. Ajoittain tuntuu, ettei saa happea ollenkaan, vaikka hengittäis miten tiuhaan. :xmas: Aamulla aloitin rautalääkityksen, mutta kokemuksesta voin sanoa, ettei tuo lääkitys tehoa. Toiveissa olisi jossain vaiheessa saada rautaa ihan suoraan suoneen, vaikka olen kuullut huhuja, ettei se raudan tiputtelu kovin mukavalta tunnu.

-mervi-elina ja pieni rv 12 + 6 (teillä muilla noita viikkoja kertyy, itsestä tuntuu, että viikot vaan matelee :LOL: )
 
Mustakin tuntuu, että viikot vaan matelee eteenpäin. :LOL:

Hormonihöyryissä tilaamani kotidoppler saapui tänään. Kyllä hymyilytti, kun sydänäänet löysi. Välillä kuulosti siltä, että pikkuinen katoaa alta pois, kun vähän doppleria siirtämällä kuului taas äänet hyvin. Ja te dopplerkonkarit, kuulin tuosta vasemmalta alavatsalta sellaista "virtausta", onko istukka siinä kohti vai mikä tuo tuollainen ääni on? :heart:

Kävin kaupungilla ostoksilla ja muutamalla kympillä sain ihanan uuden yöpaidan ja -housut, mustat olohousut ja vielä hupparin. Tein ihan viimeisistä aleista ihania löytöjä!

Mulle maistuu melkein mikä vaan. Tekee mieli ihan perus kotiruokaa, pizzaa, jäätelöä, karkkia, vanukkaita, jugurttia, hedelmiä... Melkein mitä vaan. Alan olla jo huolestunut sokerin käytöstäni ja olen päättänyt koittaa hillitä hieman tätä makeanhimoani. :D

Täällä ollut hyvä päivä ja kirppariltakin tein masukille pari ihanaa löytöä.
 
Mua ihan hävettää ku oon lihonu niin paljon, jo 4kg, :ashamed: vaikkei viikkoja ole kertynyt kovin montaa.. Saapi syyttää mun LIIAN hyvää ruokahalua ja liikkumattomuutta. Sitä se teettää kun on lomalla, tähän tulee kyllä muutos ensviikolla ku takas koulunpenkille täytyy vääntäytyä.

Mulla viikot senku matelee, 11+6 viimeisenä kun listalla olen. No, mutta huomenna poksuu 12 täyteen, jihhuu, viimeinenkin on sit saavuttanut tuon maagisen rajan =) Jostain sitä täytyy sentään iloita :D

Olipas tänään kiva kun olin kattomas siskon tyttöä ja lähtiessäni tyttö juoksi mun kaulaan, antoi mojovan pusun ja sano "sä oot mun muru" (vissiin äiti käyttää tätä). Voi että sitä voi tulla hyvä mieli niin pienestä asiasta :heart:
 
Pakko vähän vielä täällä kertoilla, kun tuli äsken ihan älyttömän hyvä mieli, kun mies soitteli kaupasta, että "Tekeekö sun mieli mitään erityistä? Ai ei vai, no yritä nyt jotain keksiä! ihan mitä vaan." Hah, keksin mä sitten lopulta yhdet keksit, mutta kun mun on tehnyt koko päivän mieli vaan valkohomejuustoa ja sitä nyt ei ole tarjolla. :D
 
Heipä hei kaikille!!! Mulla on aivan mahtava fiilis, kävin tänään np-ultrassa :heart: :D
Kaikki oli erittäin hyvin ja mun jännitys sitten laukes migreeninä :/ Mutta hällä väliä, mä oon nyt niin onnellinen ja iloinen että päänsärystä viis B) Turvotusta niskassa oli 1,2mm ja verikokeessa ei ollut mitään erityistä, huh.

Voinnista sen verran että mun iltapahoinvointi on nyt sitten muuttunut aamupahoinvoinniksi :x Ja minä tyhmä kun oikeesti luulin että pahoinvointi helpottaa jo :headwall: Tänään aamulla piti oksentaa ja oikein kunnolla, ei voinut mitään vaikka kaikkeni yritin. Mä inhoon niin paljon oksentamista ettei mitään rajaa.

Lueskelin muutamia viestejä täällä ja tulin siihen tulokseen että hellittäkää tahtia hyvät ihmsiet,ehditte sitten vauvan syntymän jälkeen kyllä touhuta =)

Oikein hyviä vointeja kaikille toivottelee

muhvi rv 12+6 :heart:
 
Jopas pino aktivoitui vklopun jälkeen :)

Täällä ei mitään uutta, väsymystä ja ajoittaista päänsärkyä.
Napakoru täytyi ottaa pois kun masu alkoi kasvamaan, ja nahka kiristää. Mies jaksaa suht usein sitä rasvailla, mut kyl itekin välillä joutuu, ihan ei palvelu ole aukotonta ;)

Mä oon jo ostellut kirppikseltä ja alesta vaatteita, sitä mukaa kun löytyy sellasia molemmille sopivia ja hyväkuntoisia. Niitä on yllättävän vähän tarjolla, kyllähän nuo sitten saa annettua pois jos jotain matkalla sattuu. Tänään ostin toppapuvun Kappahlista, tummansini-valko-punainen. Ei se mikään hieno ole, mutta molemmille sukupuolille sopiva ja hinnaksi jäi alle 8e.

Olisko nyt 16+2
 

Yhteistyössä