Kylläpä onkin ehtinyt vierähtää paljon aikaa edellisestä kirjoituksesta... :ashamed: Nyt yritän ryhdistäytyä! Onnittelut kaikille hyviä ultra- ja neuvolauutisia saaneille! :flower:
Meillä oli np-ultra 11 päivää sitten ja siellä oli kaikki oikein hyvin! :heart: Niskaturvotusta oli vain 0.3 mm ja viime perjantaina postissa tulleen veriseulatuloksen mukaan tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. Mikä helpotus! =) Ultrassa pikkuinen näkyi mainiosti ja kätilö kehuikin, kuinka hän oli päivän ensimmäinen tapaus, jolta niskapoimun sai mitattua heti suoraan ilman mitään ylimääräisiä kommervenkkejä! :heart: Aika rauhallisesti hän siellä makoili, välillä huitoili käsillä ja jaloilla. Nenäluu näkyi myös hyvin ultrassa ja sydän sykki vahvasti 169 x/min. Kuvia saatiin 4 kappaletta mukaan eri kuvakulmista. Seuraava neuvola onkin sitten 7.9. eli 3 viikon päästä ja rakenneultra 15.10. eli rv-viikolla 21+1.
Olen samaa mieltä monen edellisen kirjoittajan kanssa, että todellista ODOTUSTA tämä on! Ikinä ei ole aika tuntunut matelevan näin hitaasti! Ehkä senkin takia en ole täällä palstalla hetkeen käynyt, olen pikemminkin yrittänyt elää päiviä ajattelematta joka hetki raskautta ja tulevaa vauvaa... Tuntuu, että itselle ei viikkoja tule millään lisää ja täällä monella on jo rv 15 tai 16!!
Vatsa ei mulla vielä ihmeemmin ole pullahtanut näkyviin, kyllä se siis pömpöttää ja iltaisin varsinkin, mutta enemmänkin tuntuu olevan turvotusta... :/
Viikonloppuna innoistuin ostelemaan itselleni uusia vaatteita "kun oli niin hyviä löytöjä yhden liikkeen muuttoalesta!" Ostin niitä sillä silmällä, että maha mahtuu hyvin kasvamaan. Löysin pari neuletakkia ja topin ja sitten vielä Stokkan äitiysvaateosastolta sorruin ostamaan ihan mamma-malliston (VeroModan Mamalicious) neuleen ja topin...
Mutta perustelin tämän itselleni hienosti niin, että kaikkia voin käyttää jo nyt ja myös raskauden jälkeen, joten eivät jää varmasti käyttämättä! Sitä paitsi, eihän sitä tiedä, millainen väsymys sitä myöhemmässä raskaudessa iskee. En ole yleensä mikään himoshoppaaja ja tuskaisinta shoppaus on silloin, kun epätoivoisesti tarvitsee jotain tiettyä uutta vaatetta eikä sitä tietenkään silloin löydy!
Niin... ja täytyy tunnustaa, että ostin jo ensimmäisen vauvabodynkin... ikään kuin symbolisena juttuna, kun tuli 12 viikkoa täyteen! Mutta muuten yritän hillitä sitä intoa itsessäni vielä jonkin aikaa!
Tämän päivän olen ollut saikulla vilustumisen takia. Onneksi näyttää nyt siltä, ettei tämä tästä pahemmaksi flunssaksi äidy, joten menen varmaankin huomenna töihin. Varovaisemmaksi olen kyllä tullut, varsinkin kun sikainfluenssa on pian tuloillaan Suomeenkin oikein kunnolla. Käsiä pesen ahkeraan ja käsidesiä kuluu... Meillä tuli töissä ohjeistus asiasta ja raskaana olevia kehoitetaan menemään työterveyslääkärin vastaanotolle heti, kun oireita tulee ja Tamiflu-lääkitys pitäisi aloittaa 48 tunnin sisällä oireiden alettua. Raskaana olevathan ei ole muita herkempiä saamaan tartuntaa, mutta komplikaatioiden, kuten keuhkokuumeen riski on suurempi kun muilla.
Jaa-a, tulipa taas tekstiä! Nyt taidan lähteä lounaan pariin. Hyviä vointeja kaikille ja malttia odotukseen!! :wave:
T. PikkuPulla79, 12+5