*Helmikuun hurmaajat elokuussa*

Ai juu, meinas unohtua. Me ei oltu kerrottu viä tulevasta vauvasta kellekään ja tänään tiputin pommin äitini niskaan :D Sanoin puhelimessa että juu, kävinpäs tossa äsken ultrassa...äiti oli että jaa jaa...NIIN MITÄ?? Toistin käyneeni ultrassa ja tarkensin sit viä että np-ultrassa. Äiti siihen että älä viitti, oikeestiko? Minä vaan että joo,ollaan naureskeltu teille kun ette oo arvannu mitään ettekä oo osannu edes epäillä mitään :LOL: Sit se kysy että saako kertoa mun isälle kun isä yritti äitille just soittaa ja puhelu koputti äidin korvaan...sanoin että tottakai saa kertoa =)

Menin sitten äidin luo niin sit vasta se tajus sanoa että onneksi olkoon ja naureskeli viä että hän oli niin hämääntynyt koko asiasta ettei tajunnut edes onnitella puhelimessa :D No ei se mua haitannut, siihenhän me miehen kanssa pyrittiinkin; ihmisten järkyttämiseen :saint:

Ei mennyt kauaa kun anoppi soitti ja kun vastasin puhelimeen niin sieltä kajahti hienosti paljon onnea vaan -laulu :heart: Eli meidän vauvauutiset otettiin erittäin hyvin vastaan =)

Eipä tässä sitten muuta, piti vaan tulla viä kertomaan kun en tossa aikasemmin tajunnut sitä tänne laittaa vaikka itekseni naureskelin mun äidin reaktiolle. B)
 
Toivottavasti Piipiäisellä on kaikki hyvin... :hug:

Hitto kun potuttaa...kävin laskeskeleen kelan sivuilla josko saisin ees vähän parempaa äippärahaa...p****t mä mitään saa ainakaan sen mukaan! jollain saakelin reilulla 22?/päivä ois elettävä...eli reipas 500 kuussa miinus verot. Puolet vuokrastakin on jo 350?... :( meni vähän fiilis koko odotuksesta ainakin hetkeks. Nytkin tulot laskee kun tunnit vähenee enskuusta,et ei voi laittaa ees säästöön mitään.
 
Lääkärissä käyty ja eilinen iltapäivä-ilta-yö meni nukkuessa. Lääkäri mittasi kuumeen ja olihan sitä.....teki sisä tutkimuksen ja ei mitään hälyyttävää muuten kuin että tutkimuksenkin aikana supisteli.
Epäili että joko on pissa tulehdus (selkään koskee myös) tai olen sairastumassa virustautiin joka riehuu nyt perheessämme. Olotila olikin eilen sitten ihan kamala, koskee ja repii joka paikkaan, päätä särkee. Nyt lähden viemään pissa näytettä. Tämä viikko sairaslomaa....eilinen lepo varmaan auttoi että supistelut hellittivät.


piipiäinen 14+6 ja nyt ei mitään muuta toivetta kuin että kaveri pysyisi kyydissä vaikka odotus kestäisi vielä vuoden....sen kestäisin mutta en sitä että menettäisin tämänkin vauvan....
 
Ai kamala että just äsken säikähdin kauheasti... :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Kävin äsken unenpöpperöissäni tekemässä pissanäytteen ja nyt näpyttelen tässä sängyllä ja aloin laittaa läppäriä pöydälle kun huomasin reidelläni kauhean ison veritahran....olin ihan et mitä ihmettä....samoin vatsa oli aivan veressä...itku jo tuli kun huomasin että myös pikkuhousujen etumuksella veritahroja. Ulvoin niin että mieskin heräsi ja hän huomasi että veri tihruaa vatsastani :eek: :eek: :eek:
Sit tajusin et eilen kun pistin fragminin niin osuin varmaan suoneen kun siitä jo eilen tuli veripisara....mutta että se näin paljon vuotaa....outoa? Mutta siis varmasti jo tiedätte mikä ensimmäisenä tuli mieleen että mistä se veri on kotoisin.
Onneksi ei.....
 
:wave: taas pitkästä aikaa.
Olen käynyt lukemassa juttuja,mutta olen vähän laiska kirjoittelemaan mitään.
Tänään olisi iltapäivällä toinen neuvola,jossa kuunnellaan ekaa kertaa sydänäänet :heart:
Välillä käy mielessä,että onkohan masussa kaikki vielä hyvin...toivotaan että on :)
Masu on ainakin kasvanut :saint: ehkä osa syynä hyvä ruokahalu :whistle:

MiinaJaManu ja Helmi 15+5
 
Zuh
Huomenia unisia.. Haukottaa niin että leuat kohta repeää..

Sero: Minä huitasin napakorun pois jo viikkoja sitten. Sisko piti pidempään ja olivat neuvolassa pelotelleet että napa saattaa haljeta siitä reiän kohdalta jos ei ehdi umpeutua. Tosin ei se mulla umpeen näytä menevän, mutta olempahan tehnyt voitavani :)

Hellittämisestä: Ei tämän enempää kyllä voi enää lonkkaa vetää.. Koti on aika kaaos, eikä sitä yhtään helpota täysin kesken oleva peruskorjausremontti. Eilenkin rukkasin vessanpönttöä toimimaan yli tunnin kun putkimiehet ei saanu sitä toimimaan. Kertoo jonkin verran siitä miten paljon on oppinut vanhan rintamamiestalon seurassa kahteen vuoteen :D Mutta oma olo on tosi puhki, pieni ylämäki tuntui aamulla täysin ylivoimaiselta, eihän normaalisti sellaiset tunnu missään. Eilen mitattiin verenpaineet ja ne oli onneksi nousseet normaalille tasolle, nyt sitten pelätään lähteekö nousemaan vielä korkeammaksi -> ikinä ei voi olla vaan ;) Mitenhän tässä töissä pystyy olemaan, eilen illalla supisteli pienesti koko illan, kai tästä jossain vaiheessa pitää huolestua jos jatkuu..

Zuh & Naatti 16+4
 
Zuh
Ja onneksi Piipiäisellä on kaikki "hyvin", vaikka kyllä sua koetellaan! Toivottavasti sulla olotila helpottaa kun meillä muilla alkaa ahtistamaan :D Mulla ainakin esim. verikoetta ottaessa joskus vuotaa verta aivan mielettömästi, meinas kerrankin mummot pyörtyillä pitkin käytäviä kun oli joka paikka veressä. Onneksi siis tulee piikinreiästä eikä muista paikoista! Äippärahan voi lasketa täällä: http://asiakas.kela.fi/eprlaskenta_app/PRLaskentaApplication?EJ=VR&lang=fi
 
Kiitos zuh laskinkin sitten oikein kunnon äippärahat yli 2000? päivä :LOL: :LOL: :LOL: olin laittanut kk ansion kohdalle puolenvuoden ansion :D

vuoden 2007 verotuksen mukaan olis jotain 40?/päivä.....mutta jos kaikki menee hyvin ja saan tehtyä töitä loppuun asti niin meinaan hakea puolen vuoden tulojen mukaan jotta se olis parempi. oliko äippärahassa niin että maksaavat aina 21 päivän köntissä?

jos laskettuaika on 10.2 niin milloin voi varhaisintaan jäädän äippälomalle? Haluaisin jäädä niin varhain kuin vaan mahdollista.

Minulle on muuten tulossa postissa BOLA riipus jossa ihanat jalanjäljet kuvioina.....

Pissanäyte viety......tänään pääsen leipomaan leipää...eilen laitoin juuren tulemaan...oli helppo ohje:

vehnäjauhoja 3 cup (1 cup=2,4dl)
kuiva hiivaa 1/4 tl
suolaa 2 tl
vettä 1,5 cup

aineet sekaisin ja jätetään kuplimaan 12-18h:n ajaksi......jonka jälkeen alustetaan ja laitetaan pataan/kattilaan taikina ja uuniin....

Oli lehdessä ohje ja pakko oli kokeilla :D
 
Piipiäisellähän ei oo rahasta puutetta!! :D :D ja hyvä ettei ollut mitään vakavaa.

Nyt menee aika tosi hitaasti!! aivan kuin olisi pysähtynyt sen kulku. en tiedä johtuuko se sit siitä kun tässä raskuadessa ei nyt ole mulla enää mitään mitä odottaa muuta kuin synnytystä.. kun sitä rakenneultraakaan ei ole.. ja siitäpä minä sit olen kerinnyt mitettimään vaikka ja mitä ajatuksia pikkuisessa päässäni. :D

Me ei olla vieläkään kerrottu edes sukulaisille raskaudesta. Ne näkee sit ku näkee. :D Ainoastaan mun paras ystävä tietää,sille olen kertonut heti. Ja yks kaveri näki mut tuossa sattumalta muutama päivä sit niin se kysy sit suoraan että odotanko. :) Ei vain ole ollut sellaista sopivaa tilannetta missä olis ollut hyvä kertoa. kai ne sit joskus mut näkee ja huomaa :D
 
piipiäinen Kelan sivuilla oli että varhaistetun äitiysloman voi aloittaa 50 vrk aikaisemmin kuin la on. Normaalistihan se on sen 30 päivää aiemmin.

Minunkin on haettava viimeiseltä kuudelta kuukaudelta äitiyspäivärahaa, muutoinhan se tulisi tuon 2007 vuoden verotuksen mukaan ja sen vuoden olin kotona äitiyslomalla. kovin olisi pienet tulot.. Eikö siihen vaadittu että tulojen on noustava 20% jotta voi hakea kuudelta viimeisteltä kuulta?


(.) Oksennus vielä välillä yllättää, mutta etova olo on taakse jäänyttä elämää, onneksi. Vatta kasvaa ja itku on herkässä :ashamed: :/ Hävettää vetistellä joka päivä, mutta minkäs teet!?!?!? :headwall:
Kesälomat on pidetty ja juuri mietin että jäisinköhän talvilomalle sitten vuoden vaihteessa vai jo peräti joululta...Nooh, sinne on aikaa vielä. :xmas:

Tulokkaalle emme ole virallisesti hankkineet vielä mitään. Turvakaukalon saan ystävältä lainaan joten sitä ei tarvitsekaan ostaa. Äippäpaketti en taida ottaa ( mielipide ainakin tällä hetkellä ) ja vaunuja harkitsen. En mitään uusia koska meillä ne on kovin vähäisellä käytöllä, nukkumiseen ulkona pääasiassa.

 
JUU, piipiäisen äippärahat kuulostavat suhteellisen kohtuullisilta :LOL: :LOL:
Mä en edes taida uskaltaa katsoa.. Ja entäs sitten kun tulee hoitovapaan aika? Pelottaa ettei ole varaa jäädä kotiin, mutta laita nyt sitten 10kk vauva hoitoon :/ , ei jos ei ole PAKKO.

Eilen kerroin mummolle ja tädille, itkua ilosta väänsivät. Kuten olen joskus maininnut KUKAAN ei odota minun lisääntyvän. Mummokin sanoi eilen että "sinähän olet aina sanonut ettet perhettä perusta". Totesin vaan että onneksi mieltään voi muuttaa.

Ihan KAAMEA varusteluvimma meneillään.. :p Mies kun on ulkomailla ja häneltä mielipiteitä hankintaharkintoihini haen sanoo vaan "joo, ota vaan, se on varmaan hyvä". VAikka mukavampi olis yhdessä kattella ja miettiä. (vaikka minä kai ne itsepäisenä valitsen kuitenkin :whistle: )

Vointeja :wave: :wave:

Tehilla ja E 13+1 (kai)
 
Me ei olla hankittu mitään uutta tulokkaalle. Pitkälle varmaan mennään näillä jo olemassa olevilla kun hyvin on molemmille sukupuolille vaatetta kun edelliset kuitenkin eri sukupuolia ja tuplavaunutkin on jo valmiiksi. Onneksi näin kun autoa pitäisi vaihtaa ja hankkia tila-auto kun tuohon farmariin ei tasan mahdu kolmea turvaistuinta rinnakkain. Meneekin sitten taas kaikki rahat jonkun aikaa siihen autoon. Turvakaukalo tosin pitäis hankkia mutta senkin varmaan käytettynä joko Gracon Logico S:n tai Gracon Autobabyn ostan kun nuo saa noihin mein Gracon rattaisiin iskettyä kiinni niin ei tartte sitten pikkuista herättää jos nukahtaa automatkalla.

Väsyttää ihan kamalasti kun esikoinen taas heräsi keskellä yötä pariksi tunniksi itkemään. Nyt sain molemmat samaan aikaa päikkäreille joten taidan itsekin suunnata vielä unille. :kieh:
 
Zuh
Äippärahasta: Pitää olla noussut yli 20% että saa laskettua uusien tulojen mukaan. Onneksi näin on :) Äippäraha maksetaan 25 arkipäivän könteissä (eli ma-la). Ois TOSI ihanaa jäädä kotiin vielä vanheimpainvapaan jälkeen, mutta taitaa normaalin elintason säilyttäminen vaatia kuitenkin töissä käyntiä.

Tehilla: Minäkin olin pitkään sitä mieltä ettei lapsia välttämättä tule tehtyä.. Kummasti sitä biologisen kellon mukaan elämä muuttuu ja vielä kun löysi miehen jolle lapsien teko on itsestäänselvyys. Ehkä vieläkin olen sitä mieltä ettei maailma olisi kaatunut siihen jos lapsia ei syystä tai toisesta olisi tullut, tosin tämän kokoisen mahan kanssa on hyvä sanoa näin.. Hyvä muuten että selvisit sitteri-vaunuviidakosta elävänä, itse en ole vielä uskaltanut sukeltaa :whistle:

Ja siitäpä asiaan: Onko teillä jo mahat? Mulla on jo ainakin omasta mielestäni ihan selkeä maha, en halua ainakaan ajatella että näytän näin lihavan mahakkaalta aina :LOL: Normaaleja housuja en ole edes testannut viikkoihin, ei istumatyöläiselle ole edes vaihtoehto. Mammahousutkin välillä ahdistaa, kheh! Mieskin iltaisin naureskelee mun järettömälle pötsille, saas nähdä miten järetön siitä vielä kehkeytyy.

Zuh
 
Zuh:
Ja siitäpä asiaan: Onko teillä jo mahat?

Joo kyllä on MAHAT, ihan monikossa... :LOL: Tuo makkarakasa kohoaa että kai siellä alla se vauvamahakin on. Tosin selällään ollessa ei näyttäis olevan mitään.. Ota tästä selvää...
 
Zuh
Tehilla: sama vika täällä, mulla on navan kohta ihan kuopalla ja omista löllöistä on säilynyt kaksi "makkaraa", jotka vaan pullistuu aina vaan ulommaksi! Mulla näkyy ihan selvästi jo selälläänkin ollessa ja voi sitä karvankasvun määrää mahassa. En tiedä oonko aina ollut tämmönen apinamaha vai olisiko sieltä poika tulollaan :whistle:
 
Eka työpäivä takana ja olo on väsynyt, mutta onnellinen :heart: Aivan ihana paikka olla töissä (pk/pientenpuoli) ja nyt olen täysin varma siitä mitä haluan "isona" tehdä :heart:

Viikotkin poksuu eli nyt ois sitten 14+0 :heart: :heart: :heart:

Niin ja noista hankinnoista olitte puhuneet?! Mä olen hankkinut lähinnä vaatteita - kumpaakin väriä tasapuolisesti. Vaunut ym hankin sitten vasta myöhemmin. Meillä on rahallisesti aika tiukkaa vuodenvaihteeseen asti, joten jos jostain löytyy halvalla jotain mitä tarvitaan niin aion kyllä ostaa ettei sitten kaikki kasaannu sinne loppuun ostettavaksi :kieh:

Ja maha näkyy - ei voi mitään. Vaikka vatsamakkaraa löytyy ihan kivasti niin silti kun laittaa äippähousut jalkaan (en vois kuvitellakaan enää pitäväni muita vaatteita) niin vatsa on... ja näyttää lähinnä siltä, että olis jo vähän pidemmälläkin :ashamed:
 
Oi tätä väsymystä.. taas taistelen itseäni vastaan etten menisi edes ihan hiukan huilaamaan.
Jospa antais puol tuntia itselleen luvan ottaa nokoset ;)

Mulla ainakin on maha tullut näkyviin, siten että aamulla, tiukan paikan tullen, saan vedettyä sitä vielä hiukan sisään, mutta syömisen jälkeen ei toivoakaan :D

Ajatuksissani oon tosi energinen, oon suunnitellut tekeväni vaikka ja mitä, mutta just ja just sain pyykinpesukoneen pyörimään, saa nähdä koska sen tyhjäksi saan. Kävin kirppikselläkin, ja löysin alemyynnistä 2 yöpukua vauvelille. Siinäpä päivän saldo.

Äippärahasta:
Kävin sitä kelalta kyselemässä ja se on 6kk viimeistä kuukautta, mutta sain sen käsityksen, että mikäli joutuu olemaan saikulla/putoaa kelan päivärahoille, niin sitten otetaan 6kk viimeistä kuukautta minkä on ollut töissä. Ja muistaakahan se että äippärahasta vähennetään kilometrikulut, eli jos on pitkä työmatka niin ei menekään suoraan tulojen mukaan. Mukava niille joilla on vaikkapa 50km/suunta työmatka ja siitä vähennetään sitten se minkä verotuksessa saisi hyvitystä.. pienenee päiväraha aikas paljon :(

16+3
 
Mulla ei mahaa näy, paitti että illalla turvotus on aika kaamea.. Mietinki tos ykspäivä et mitkä seikat vaikuttaa mahan näkymiseen..? Esim. taakse/ eteen päin oleva kohtu, monesko lapsi jne. Voiko pituus vaikuttaa? Jos on kovin pitkä niin eikös vaavilla ole enemmän tilaa olla siellä, kun esim. lyhyellä? Itsehän olen alle 160 cm.. Ja jos vaavi on syntyessää about 50cm, niin sehän on melkeen 1/3 mun pituudesta.. :LOL:

Aijoo, ja tänään poksuu 12+0 =)
 
Hei. Katselin tuota äitiyspäivärahakeskustelua. Eikös päiväraha määräydy viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan, eli ensi vuoden puolella se olisi vuoden 2008 verotus? Vai olenko käsittänyt jotain väärin?
 
Piipiäinen mä olen kanssa miettinyt tuota opintotuen vaikutusta äitiyspäivärahaan, tai että lasketaanko sekin palkan lisäksi niihin äippärahan määrää nostaviin tuloihin. Mulla on siis myös syksyllä tuloina pari opintotukea vielä palkan lisäksi. Selvyyttä asiaan en valitettavasti ole minäkään saanut.

Serratus mä olen myös alle 160cm, tarkalleen ottaen 156cm. Ehkä meille tulee vaan ihan jättimäiset ja puoli metriä eteenpäin sojottavat mahat, että vauva mahtuu liikkumaan edes vähän. :LOL:

Tänään tuli pitkästä aikaa aamulla kammottavan huono olo, ja aamupala päätyikin vessanpönttöön. Vaikka tässä on muutaman viikon ajan ollut todella hyvä olo, niin keskimäärin kerran viikossa tulee vielä noita huonovointisuuksia. :ashamed:

Meillä on myös rahasta melko tiukkaa vuodenvaihteeseen asti, ja on kyllä siitäkin eteenpäin ehkä jopa vielä tiukempaa, että sen takia yritän kirpparilta tehdä kaikkia mahdollisia löytöjä vähitellen. Nyt kun aloittaa, niin ei kuukaudessa mene kauheasti rahaa kerralla toisin kuin jos jättäisi kaiken viimeisille kuukausille. Onneksi pinnasänky ja auton turvakaukalo järjestyvät tutuilta, niin niitä ei tarvitse etsiä ja saadaan ihan nimellisellä korvauksella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kanella:
Hei. Katselin tuota äitiyspäivärahakeskustelua. Eikös päiväraha määräydy viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan, eli ensi vuoden puolella se olisi vuoden 2008 verotus? Vai olenko käsittänyt jotain väärin?
mä laitoin sinne lasketun ajan eli 10.2 niin se pyysi 2007 tuloja......sit arvioin puolen vuoden tulot mitä vois olla jos anoisin sillä niin mun kannattais hakea puolen vuoden tuloilla. Tuo olikin hyvä tieto että jos joutuu jäämään saikulle ennen äippälomaa niin tulot otetaankin sit ennen saikkua edeltävältä puolen vuoden jaksolta.
 
Develly se on joo kumma miten noi äippävaatteet oikein korostaa sitä masua :/

Kanella heitän vain näin maalaisjärjellä miten kuvittelen sen menevän,tietoo ei siis oo ja enkä oo pahemmin päätäni täl vaivannu ku oon hoitovapaalla ja tuun samaan saman äippärahan ku tost nykyisestä kuopuksesta,mut siis olettasin et jos äippäloman aloittaa tän vuoden puolel ni menee ton 2007 vuoden mukaa mut muuten 2008,mut ehkä joku viisaampi kertoo jolla on oikeeta tietoo

serratus kiva et täältä löytyy kohtalotovereita =) täälläkin yks lyhyt ja toi kuopus oli syntyessää 53cm ja liki 4500g,et repikää siitä millanen maha mul on ollu ja kuin tuskasta :kieh: pituutta kun kuiteski muutamaa milliä vaille 160

Piiuli ja toukka 16+5
 

Yhteistyössä