*Helmikuun hurmaajat elokuussa*

B) Heipähei!

Tulin poksumaan POKS! 15+0 viikkoa!!
Niin ne vaan viikot pikkuhiljaa vierii... :heart:

En muista onko täällä ollut puhetta, mutta supisteleeko teillä jo? En yhtään muista aiemmista raskauksista et ois jo nyt tuntunu supisteluja... :|
Varsinkin kun kävelee enempi, ja täällä on pakko kun meillä ei ole autoa. Onneksi ei vielä tarvi työntää rattaitakin kun mies työntelee niitä.. :D
Oonkin tehny tavoitteen ettei paino nousis täällä ollessa ollenkaa, sit kun päästään Suomeen olenkin melkein puolessa välissä ja sit painoa saakin tulla. Katotaan miten onnistuu. En siis todellakaan laihduta tai muuta, vaan ihan sillä kävelemisellä se vois onnistua.
Neuvolaankin pääsen sit seuraavan kerran viikoilla 19 ja sit seuraavalla viikolla onkin jo rakenneultra. Mutta nythän ne reissut on tehtävä, ei sitä ison mahan kanssa mitään jaksais.

halinalle se veriseula on vapaaehtoinen, itse en ottanu sitä olllenkaan, kun ei ne tulokset vaikuttais kuitenkaan mihinkään.

Tsemppailkaahan ja kirjotatellaan ettei ketju ihan kuihdu. Yritän itsekin kirjoitella aina kun voin...

:wave:
 
Kävin aamulla neuvolassa ja sydänäänet kuului heti helposti! Syke oli n. 150 ja pikkuinen koitti kokoajan karata alta pois. Kaikki on siis vissiin hyvin ja voi taas jatkaa odotusta levollisesti. Neuvola on mulla n. kuukauden välein, edellinen oli 6.8. ja seuraava on 8.9. Ja rakenneultraankin saisi kuulemma nyt varata ajan, pitääpä soitella, niin taas uutta odotettavaa :)

Tuo veriseula on kai käsittääkseni kuntakohtainen juttu, jossain se tehdään automaattisesti (jos haluaa) ja jossain vain erityisesti syystä. Mulle tehtiin kunnan tarjoamana ja tulos oli helpottava "ei aihetta jatkotutkimuksiin".

Hain sitten eilen hiivalääkkeen kutinaan, saa nähdä auttaako. Lääkäri siis kehoitti kokeilemaan vaikka oireet olikin vähäiset (kutinaa lukuunottamatta).

Mökkiviikonloppu edessä, tytön ja vanhempien kanssa. Mies lähti Lontooseen U2:n keikalle, vähän olis tehnyt mieli mukaan...


POKS 13
 
Päätin sitten osallistua tuohon veriseulaan. Meillä kun ei edes mitattu niskaturvotusta, niin tuli jotenkin heitteille jätetty olo. Tuo veriseula on jokin yhdistelmäseula, missä käsittääkseni kartoitetaan myös jotain harvinaisia munuaistauteja ym. Jos joku tietää tästä enemmän, saa korjata. Kuitenkin tämän näytteen voi antaa vasta rv 15+, eli parin viikon kuluttua menen näytteen antamaan. Jos tuloksissa ei ole ihmeitä, tulokset postitetaan neuvolaan parin viikon kuluessa, jos niistä taas löytyy aihetta huoleen, puhelimeeni soitetaan. Äh, en tiedä, oliko tuohon seulaan osallistuminen hyvä vai huono ratkaisu. Jos se ei hälytä, se tietysti luo mielenrauhaa, mutta olen päättänyt, etten kuitenkaan mene siihen lapsivesipunktioon. Vaan ei auta kuin odotella. :)

Otin aamulla kuvan mahastani. Edellisen kuvan olen ottanut rv 11+0, ja siihen verrattuna näyttää siltä, kuin maha olisi ihan vähän pompsahtanut näytille. Kai sen tässä kohta pitäisikin jo alkaa näkyä.

Tänään onkin kaunis päivä. Pitää hoitaa vähän kouluhommia ja palkkapäivän kunniaksi ostaa itselle ja mahdollisesti myös vauvalle jotain kivaa! :heart:

Ikuisuus ja asukki 13+1
 
Heippa!
Täällä kaikki hyvin. Ollaan lomalla joten en ole koneelle ehtinyt/päässyt. Eilen oli lääkäri ja sydänäänet kuuluivat heti. Tänään on sitten ensimmäinen ultra iltapäivällä. Anteeksi omanapaisuus mutta en ehdi tälläkään kertaa lukemaan teidän juttuja saati kommentoimaan.
Kaikille hyvää vointia ja ihanaa elokuuta!

Alina ja 11+6 :heart: :wave:
 
:whistle: As.messut on onnellisesti ohi ja reilun viikon sisään päästään muuttaan omaan kotiin. Muuttaminen on kyllä rankkaa ja vielä kun tämä oma kunto on näin huono, niin pieni ponnistus vaatii paljon lepoa. |O Mutta ollaan kyllä totaalisen kyllästyneitä tähän väliaikaiseen asumukseen, joten iloisin mielin täytyy vaan jatkaa muuttohommia, kun sitten on tiedossa, että saa asua sitä omaa kotia. =)

Tänään tipahti postista nuo yhdistelmäseulan tulokset. Tulos on kuulemma normaali ja kehityshäiriön mahdollisuus on hyvin pieni. Sitä suhdelukua ei ole kirjattu ylös, mutta en nyt sitten tiedä onko sillä luvulla merkitystä...?

-mervi-elina ja pieni rv 12 + 3
 
Malinda
Ikuisuus ja Rollimuori, mista te ootte loytany tietoa siita raskausajan iskiaksesta? Musta tuntuu, etta mullakin on ehka se. Kipu tuntuu keskella lantiossa ja vasemman pakaran alla. Ekassa raskaudessa oli sama vaiva, alkoi jo joskus viikolla 8 ja kun neuvolassa epailin, etta ne olis niita liitoskipuja niin sanoivat etta ei ne kylla niin alkuvaiheessa ala ja epailivat, etta mulla vaan joku vanha vamma vihottelee eika se liittyis valttamatta mitenkaan raskauteen. Joka kerta ma niista kivuista neuvolassa valitin, mutta koskaan kukaan ei keksinyt, etta se vois olla iskias. Sama vaiva alko taas, talla kertaa viikolla 14 ja kun luin nuo teidan kokemukset niin tuntuu vahvasti silta, etta mullekin on diagnoosi loytynyt ja kylla se nakojaan loppujen lopuksi liittyy kuin liittyykin raskauteen.

Olin pahimmillani tosi kipea enka paassyt sangysta ylos muuten kuin pudottautumalla lattialle, kyljen kaanto tapahtui samalla konstilla, vessanpontolle oli hankala istua ja jos koukistui oli selkaa tosi kipea suoristaa ylos noustessa. Kavely teki tosi kipeaa, ja kun kavin siella raskaana oleville tarkoitetussa fysioterapiaopastuksessa tuli itku, koska en voinut tehda edes niita liikkeita, mitka on nimenomaan raskaana oleville suunniteltu. Ja muutaman kerran oli kans sita, etta esim sohvalta ylos noustessa yhtakkia toinen jalka ei kantanutkaan, ei siis tuntenut koko jalkaa ihan niinku se olis halvaantunu, ja lensin suoraan nenilleni. Onneks tata tapahtu vaan raskauden alkuvaiheessa.

Viime kerralla kivut loppuivat pari kuukautta ennen synnytysta ja vaikka maha oli iso ja paino isoissa lukemissa, oli mulla tosi hoyhenen kevea olo, kun ne kamalat tuskat oli vihdoin poissa. Synnytyksen jalkeen ne tuli takas pariks viikoks ja mua pelotti kauheesti, etta mita, jos multa menee taas sillai jalat alta, kun mulla on vauva sylissa... Onneks vaiva kuitenki helpotti nopeesti eika mitaan onnettomuuksia tapahtunut. Aina piti ennen seisomaan nousua varovasti kokeilla, etta onko molemmissa jaloissa pito tallella...
 
piiuli82 meidän tuleva koti tosiaan löytyy tuolta as.messuilta. En ole asiasta ihan näin suoraan täällä kertonutkaan, mutta jotain sen suuntaista olen maininnut, että meidän tuleva koti on vuosittaisessa tapahtumassa näytillä. En nyt tiedä voinko ylpeillä asialla, mutta mainitaan nyt, että olen mieheni kanssa tehnyt kotimme sisustuksen. Sisustaessa lähtökohta olikin, että sisustamme itsellemme ja teemme oman näköisen kodin.
 
Malinda lueskelin netistä kaikenlaisilta luotettavilta ja vähemmän luotettavilta sivustoilta tuosta raskausajan iskiaksesta ja ylipäänsä iskiaksesta. Mitä luin keskustelupalstoilta ihmisten kokemuksia ja tuntemuksia, niin kuulosti ihan tuolta mun vaivalta. Nyt tosin eilen neuvolassa lääkäri oli sitä mieltä, että lantiossa vaan paikat löystyy ja siitä nämä tuskat johtuvat, mutta ei sulkenut iskiaksenkaan mahdollisuutta pois. Sanoi vaan, että Panadolia kipuihin. No, mulla on vielä kaksi viikkoa lomaa, mutta sen jälkeen saa nähdä, joutuuko tässä sairaslomaa pyytämään jossain vaiheessa näiden kipujen takia. Sinunkin oireet kuulostavat niiiiiin tutuilta.

Kävin pari päivää sitten kirpputorilla ostamassa vähän vauvanvaatteita. Todella halvalla löysin ihan uudenveroisia vaatteita. En ole ajatellut ostaa paljoa vaatteitakaan uutena, kun vaatteiden käyttöikä on kuitenkin lyhyt, ja näin kun on vielä puoli vuotta aikaa etsiä, ehtii tehdä monia löytöjä. :D

Huh, nyt on niin nälkä, että alkaa melkein pyörryttää, joten siirrynpä tästä ruuanlaitto puuhiin ja viikonlopun viettoon. Ihan ruhtinaallista, kun on loma, kun olen ollut koko kesän aikana kaksi viikonloppua vapaalla ja loput töissä. Tuntuu hassulta elää niin kuin "normaalit" ihmiset. :)
 
Mervi-elina onhan se aika hienoo =) vaikka kai se omal taval on rankkaaki ku jokunen tuhat ihmistä käy kotia kattomassa :whistle: kuuluks siihe joku vakuutus messujen puolesta?ku kuulin et sielt katoaa kaikki mikä käsiin sattuu jäämään,sitä mä en ymmärtäny et miten sit saa kiuaskivetki vietyy :eek: mut meitä löytyy joka lähtöön.Onnea nyt vielä siitä "muuttoluvan" saamisesta

Iskiaksesta kävin äsken tuol syyskuisissa kurkkimassa ni siel näytti olevan sivul 25 olevan joitakin ohjeita,käykäähän kurkkimassa,jotka ohjeita tarvii :wave:
 
piiuli82 as.messuihin ei automaattisesti kuulu vakuutusta, mutta me otettiin sellainen erikseen. Aika vähillä vaurioilla selvittiin. Yhteen seinää vaihdetaan tapetit. Ja saunasta oli tosiaan kadonnut yksi kivituikku. Kivituikun arvo ei ole suuren suuri, mutta tuntuu kyllä hassulta, että joku viitsii ensin maksaa sisäänpääsymaksun ja sitten vie yhden, pienen tuikun. No, jäihän meille sen tuikun pari. :LOL: Niin ja on tässä tullut parina vuotena kierrettyä messuja, mutta just nämä messut jätettiin väliin ja tuskin mennään ihan heti messuille. Yllättävän iso homma kuitenkin!
 
Malinda: olen saanut tiedon ihan lääkäriltä. muualta en ole edes etsinyt. Mut tuo sun kertomasi kuuulostaa kyllä niin tutulle!!! Mulla on huono selkä muutenkin niin nyt kuopuksen raskauden aikaan selkäkivut helpottivat juurikin loppukuukausina kun minulla lantion asento muuttui niin se helpotti puristuksissa olevia hermoja. mutta kun lantio palautui takaisin tulivat kivutkin. Mutta tuo iskias on sellainen vaiva että se tulee ja menee koko ajan. mut tosiaan kun se pahimmillaan on niin ei puhettakaan että saisi itse vaatteita päälle tai juurikin tuo ylösnousu on tehtävä kyljen kautta. itse olen niin tottunut jo tähän kipuiluun että esim. kun nousen istumasta joudun vähän aikaa kulkemaan kumarassa kun en pysty oikaisemaan itseäni kipujen takia. mutta esim. vieraat ketkä näkevät tämän kauhistelevat sitä tosissaan ja ovat suunnilleen viemässä mua sairaalaan siltä seisomalta! :D itse sitä ei edes huomaa että liikkumisessani olisi jotain outoa! :D

oma napa ihan ok kai .. :)

röllis ja onni 16+2
 
Malinda
Kiitokset ikuisuus ja Rollimuori kommenteista ja piiulille kiitos linkkivinkista! Olipas syyskuisissa jollakin paljon tietoa aiheesta =) Nyt vaan peukut pystyyn, etta nama vaivat pysyis talla kertaa jollain lailla aisoissa! Ja tsemppia kaikille, jotka karsii iskiasvaivoista :hug:
 
Tänne kuuluu hyvää,vapaa viikonloppu edessä, huomenna olis tarkoitus mummaa käydä kattomassa(75v). Tänään kävin hypistelees vauvanvaatteita lindexillä.
mutta nyt nukkumaan, raskas työviikko takana..

gallubbi :attn: kumpaa veikkaat odottavasi?(ja kumpia ennastaan?)
mulla tyttö 2v. , nyt veikkaan poikaa...

Nanna ja muru 12+3 :D
 
Heissulivei :wave:

Pikaseen tulin taas vaan kurkkimaan,kun täytys jo nukkumaan lähteä jotta jaksaapi huomenna ajoissa heräillä,kun lähdetään ukko kullan kanssa ihan kaksin tallinnaan shoppailemaan ja syömään RAUHASSA :)
Neitokainen siis menee mummin ja papan hoiviin..ja kyllä riittää taas mummilla puuhaa kun juoksee tuon neidin perässä(1v10kk) :D

Minä kärsin viime raskaudessa nuista iskias vaivoista ja jouduinkin sitten jäämään 3vko ennen äippälomaa saikulle...toivottavasti nyt ei tulis tuo riesaksi.

kuumeisesti odottelen neuvolaa ja rakenneultraa,,on jotenkin niin epätodellinen olo,että onko siellä' masussa enää eloa :ashamed:
masu ei kasva,ei oireita,ei liikkeitä???? kääääks....ja viikkojakin jo 15+1,HUIIIII!
Noh,ehkä se masukin kohta pullahtaa ja liikkeetkin pian tuntuu...
Mites muilla alkukuun odottajilla,joko masua ja tuntuuko liikkeitä??

Nanna..veikkaan tyttöä,ihan vaan varmaan sen takia,että esikoinenkin on tyttö :D
oireita ei ole suuntaan tai toiseen..4d-ultraan mennään sitten kyllä asiasta selvää ottamaan.

mutta nyt nukkumaan..öitä kaikille :wave: |O

krisu ja papu 15+1 :heart:
 
Nanna1980: Minulla oli ihan alusta poikaolo, mutta nyt se on hieman horjunut. Enempi kuitenkin uskon sen olevan poika kuin tyttö. Ja mulla on kaksi poikaa jo ennestään.

Ollaan vaunuasiaa mietitty, kun meillä on vielä lähes uudet matkarattaat jäljellä, että jos ostettaisiin vain ihan perus makuuvaunut vauvalle ja vaikka sitten jatkossa saisi olla noissa matkarattaissa ja niihin jokin lämpöpussi tai vastaava. Ne perusvaunut menisi kuitenkin reilut puoli vuotta. Olen ihastunut vanhoihin 80-luvun vaunuihin ja olen niitä huutonetistäkin katsellut, mutta jos jotkut kivat löytyy, niin ne on sitten toiselta puolen Suomea ja haluaisin kuitenkin päästä itse paikan päälle vaunuja katsomaan. Ompelutaitoinen olen, joten kankaiden puolesta ei niin väliä missä kunnossa ovat, mutta muuten sitten. Kuvassa ei kaikki viat näy ja jos myyjä "unohtaakin" jotain oleellista kertoa.
MUTTA sitten tuli mieleen, että olisiko mummollani (jonne tätini ja setäni ym. ovat aikanaan vanhoja tavaroitaan vieneet) säästössä jotain, niin eikös vain ollutkin! Kuulemma ruskeat perusvaunut oikein isoilla renkailla =) Ovat joko -70 tai -80-luvulta. Vanhempani ovat huomenna menossa heillä käymään, niin äiti lupasi ottaa kuvia ja laittaa mulle tulemaan. Vaunut saa kuulemma sieltä hakea, mummo ei niitä enää tarvi :LOL: Ne kun sieltä ilmaiseksi saisi, niin ei haittaa vaikka sitten vähän kankaisiin ym. satsaisi, että saisi niistä sellaiset kuin haluaa. Jos ulkopuolen kangas on siisti, niin saa olla, mutta sisäpuolen kankaan varmaan joka tapauksessa vaihdan. Ihanaa saada tuommonen vaunuprojekti työn alle :D

Pinnasänky meiltä vielä löytyy, mutta sitten vielä turvakaukalo ja sitteri pitäisi hankkia.


Liikkeistä
: olen tällä viikolla tuntenut jo ihan selvästi liikkeitä :heart: Mahaa mulla ei ole kuin iltaisin, eli iltaa kohti aina turpoaa, mutta lähinnä näyttää siltä että olisin vain lihonnut. Painoa on nyt tullut 2 kiloa.

äitilintunen: Minua on muutaman kerran supistellut, mutta onneksi olleet suht kivuttomia. Vähän hirvittää kyllä, että miten paljon saa taas kärsiä noista supistuksista tässä raskaudessa. Edellisen kanssa supistelin rv 20 alkaen.


 
Nanna1980 minusta tuntuu, että tuo masuasukki on poika. Ennestään meillä on tyttö ja poika 9v. Tätä raskautta ei oikein voi verrata tuohon ensimmäiseen, kun nyt tuolla vatsassa on vaan yksi vauveli. Eli ei oikein ole vertailupohjaa tyttö- tai poikaraskauteen. Sitten kun viikkoja menee hiukan eteenpäin ja jos tuo raskausviiva piirtyy tuohon vatsalle, niin voin olla enempi varma, että on poika. Kaksosista tyttö oli vatsan alaosassa ja poika yläosassa. Raskausviiva oli ainoastaan tuossa vatsan yläosassa.

-mervi-elina ja pieni rv 12 + 4
 
Täällä POKS 16+0

Liikkeitä ei tunnu, mutta esikoista odotan, joten en tietäisi vaikka tuntuisikin. Välillä kuvittelen tuntevani, mutta en varmaksi tiedä. Epäilen ettei ole vielä mitään.. ja toisaalta, masu kasvaa hyvin ja ei ole epätodellinen olo, että eiköhän sitä möyristystä ehdi vielä tunnustella :D
Ihoa vatsasta on alkanut kutittamaan kun maha on oikeasti kasvanut ihan yhtäkkiä, puolitututkin jo kyselevät että että onkos masussa jotain..

Mulla ei ole mitään oloa tästä, toivon tyttöä.. en tiedä miksi, mutta olen tsempannut että poika tulee ja vähän poikatyylisiä vaatteita/tavaroita tulee katseltua jostain syystä. Ehkä se on vaan henkistä tsemppaamista..

POKS 16+0
 
Takana taas yksi aivan älyttömän huonosti nukuttu yö. Heräilen yöllä muutaman kerran vessaan, ja yhden vessareissun jälkeen seitsemältä aamulla en saanutkaan enää unta. Pyörin ja pyörin ja pyörin, muttei uni tule mitenkään. Olo on sellainen kuin olisi valvonut viikon. Sietämätöntä, ettei lomallakaan muka saa nukutuksi. Ja musta tulee kiukkuinen kuin mikä, jos en saa hyviä yöunia. :ashamed: Voi mies raukkaa.

Kaiken hyvän lisäksi tuo mun lonkka on ollut viime päivinä iltaa kohden niin kipeä, että sohvalta nouseminen saa melkein vedet silmiin ja vessanpöntölle istuutuminen on työn ja tuskien taival. Ja kaikki tämä lomalla? Mulla on pahat enteet siitä, että tämän raskauden aikana nää kivut vie mut vielä sairaslomalle.

Anteeksi erittäin negatiivissävytteinen viestini, nyt tuntuu tältä. Vaan ehkäpä hipsin tästä peiton alle takaisin ja toivon, että parin tunnin kuluttua olo on jo erilainen.

On tääkin kamalaa, kun mun mielestä mikään ei ole niin hienoa ja onnellista kuin se, että me saadaan vauva, ja meistä tulee ihan oikea perhe, ja siitä huolimatta tällaiset asiat ahdistaa ihan kamalasti.

Ikuisuus lopettaa valittamisen tällä erää ja poistuu lakanoiden lämpöön asukki 13+3 mahassaan. :heart:
 
Jopas tämä päivä näyttää jo paaaaljon paremmalta. :) Saatiin tuossa puhelukin miehen sukulaiselta, että heillä ois antaa meille pinnasänky ja auton turvakaukalo. Hyvissä ajoin on sukulaiset liikkeellä.

Tämä meidän pino on ollut jotenkin hiljainen viime aikoina? Eletäänkö me nyt jotain sellaista seesteistä vaihetta, kun on ekat ultrat takana ja nyt ootellaan mahan kasvua ja liikkeitä ja rakenneultraa?

Onko teillä muilla vatsassa sellaisia "viiltäviä" kipuja? Mietin, että liittyykö ne kohdunkasvun vai kuuluvatko asiaan lainkaan?
 
Malinda
Ikuisuus, taitaa tosiaan olla suvantovaihe taalla palstalla. Ei kellan mitaan uutta kerrottavaa. Mutta eikohan se tuosta virkisty, kun alkaa porukalla masut kunnolla kasvaa ja synnytys lahestymaan :) Makin nukuin huonosti, kun tuo flunssa vaivaa. Esikoinen heras klo 2 ja ite en enaa sen jalkeen nukkunut, kun piti yskia koko loppu yo. Onneksi sitten aamulla kun tytto heras, kultainen anoppi lupas hoitaa ja sain sitte puolittain istuma-asennossa nukuttua puolille paivin =) Alkaa kylla pikku hiljaa menna hermot taman flunssan kans, kohta kolme viikkoa kestany!!! Ja arveluttaa menna laakarille taalla, kun pelottaa etta tietaako ne mita laakkeita raskaana olevalle voi maarata. Tuntuu, ettei taalla sellasista niin valiteta, ainaki kaikki naisetki on ihmetelly, etta mikset oo ottanu sita ja sita laaketta, ja pyoritelly vaan silmiaan kun oon sanonu, ettei raskaana ollessa voi... No, oon vaan koittanu Panadolilla parjata ja juoda paljon kuumaa.

Ne viiltavat kivut on todennakosesti ihan normaaleja, ikuisuus. Ainakin jos ne tuntuu alavatsalla, mulla tuntuu vihlaisu nivusissa, jos vaihtaa nopeesti asentoa tai vaikka aivastaa. Liittyy just kohdun kasvuun.

Krisu, ma oon pari kertaa ollut tuntevinani liikkeita, mutta ihan varmaksi en osaa sanoa, vaikka uudelleensynnyttaja olenkin.

Nanna1980, ma luulen, etta meille on tulossa toinen tytto. Ihan sen perusteella, etta tahan asti raskaus on tuntunut samanlaiselta kuin esikoistyttoa odottaessa. Rakenneultrassa aiotaan asiaa kysya. Esikoisen kohdalla ei tosin saatu vastausta, kun pieni peitti visusti kasillaan jalkovalinsa :LOL:
 
On tosiaan hiljasen olosta täälä palstalla. Ite en oo kovin paljoa tänne nyt kirjotellutkaan kun on jotenkin sellanen olo että kaikki ei oo hyvin, en tiedä mistä moinen nyt johtuu :/

No huomenna mulla on np-ultra =) Jännittää tosi paljon, en varmaan saa nukuttua yöllä ollenkaan. Mulle tuli aika np-ultraan postissa eli nyt mun ei tarvinnut itse sinne soittaa ja varata aikaa, outoa. Se nyt vähän harmittaa että miksi se aika on laitettu niin että viikkoja on 12+6 kun se on sit viimenen päivä kun voi mitata tuota niskaturvotusta. Jos raskaus onkin pidemmällä niin sitten jää mittaamatta niskaturvotus.

Me ei olla vieläkään kerrottu kellekään raskaudesta, jos huomenna paukauttais uutisen ultran jälkeen :D Kiva nähdä oman äidin ilme ja siskon ilme :saint: Kun satun tietämään mitä he ajattelevat siitä että meille tulis viä kolmas lapsi. Taitaa oikeestaan kaikki sukulaiset ajatella samallalailla paitsi mun serkku :) Meillä kun on jo tyttö ja poika niin enää ei tarvitse lapsia tulla :headwall:

Juu, no huomenna nähdään kerronko jo uutisen muille. Kait se vähän riippuu siitä mitä ultrassa sanotaan.

muhvi rv 12+5 :heart:
 
Heipähei!

Vähiin on jääny tän palstan luku ja kirjottelu kun ei vaan kerkee... :(

Toi raskausajan iskias tuntuu tutulta täälläkin,oli esikoisesta ihan saman kaltaista vaivaa alku ja loppuraskaudessa...en vaan tienny sillon et mikä se on! Voimia kaikille siitä kärsiville. :hug:

Ei ollenkaan kiinnostais mennä töihin huomenna...ollu niin rankkaa viimeset viikot ja tälläviikolla alkaa koulukin lisäks. Sanoinkin töissä et nyt saa 6pv/viikot loppua kun en vaan jaksa olla eka töissä 10-18.00 sit mennä puistoon ja koirien kanssa lenkille...kaupassakin ois käytävä ja siivottava joskus ja sit koulua viel 2iltaa/vk 18-20.00... Ei pää ja kroppa kestä... ja työ on kokoajan asiakaspalvelua ja seisomista/kävelyä. Kukaan muu meillä ei tee 6pv viikkoja paitsi mä. Oon ollu liian kiltti ja joustava mutta nyt se loppuu! Rajat ne on mullakin. Tää viikko oli 6pv, ensviikko ois vaan 5pv ja sit ois seuraavat kaksi viikkoa putkeen 6pv...en ole tekemässä!

Nyt perkaan kanankoivet ja meen nukkumaan. :D
 

Yhteistyössä