Helmikuun hippuset 2012 **marraskuussa**

huomenia!
Eilen sain vihdoin ja viimein äippäpakkauksen, ihan mukavan näköisiä vaatteita, vaikka toppapuku oliki vähä poikaoloinen mun mielestä. Mutta olen tyytyväinen :)
Vaipoista vielä sen verran, että alkuun ainakin pitäs olla mahd imukykyinen vaippa, kun se tuotos on niin nestemäistä.. Olikohan pampers just vähän ohut ja ei aina meillä ainakaan imeny hyvin pissejä ja kakkoja, mutta kokonsa ja mallinsa puolesta sopi paremmin vauvan ruumiinrakenteelle ku libero.Testailtii jossain vaiheessa lidlinkin vaippoja ja jotai eko-vaippoja, mutta ne oli jotenkin tosi kovia ja huonoja. Eikä meillä noita ohivuotoja ollu kuin silloin alussa, kun toisen reppanan jalat oli vielä niin rimpulat, että tuli niistä jalkojen aukoista ohi. Tai sitte jos oli vaippa liian täynnä vaikka yön jälkeen.

Ihanaa, tänää pääsee kampaajalle ja vähä ihmisten ilmoille, tosin ei pysty kauaa oleen mutta vähä aikaa kuitenkin. Sentään kai vielä pystyy sen leikkauksen ajan istuun kampaajalla, hiusten värjäämisen oon jo suosiolla unohtanu, kun ei maha jaksa niin pitkää olla yhes asennos.

Mursumarsulle paljon voimia sinne osastolle, toivottavasti neiti on pysyny mahassa! Paitsi kyllähän näilläkin viikoilla syntyneet jo selvii ;) Oon nimittäin ite aikoinani syntyny viikolla 27 ja se oli sentään vuonna -77 ja ihan (kai) normi ihminen musta tuli :). Eli paljon tarinoita oon kuullu siitä ajasta jo omankin tilanteen takia omalta äiskältä, oli se hurjaa siihen maailman aikaan.
Mutta hyvää päivänjatkoa kaikille!

sini77 ja vaavi 25+6
 
Huoh. Onkohan normaalia et ylämahalal tuntuu sellanen puristava vanne? Ja ahdistaa. Koko eilisen kärsin tälläsestä vaivasta + tietty ihan normaaleista alamaha kivuista joita tulee rasitukses. Onneks tänään on esikon yks vee neukku ja voi siellä vähä kysyä samalla.

Vaipoista vielä me saatiin ainaki vuosi sit sairaalasta mukaan liberon ja pampersin paketit mis oli molemmissa muutama vaippa jne. Valmiina kotona oli vaan 2kokoa. Niitä ykkösiä meni tuolle 3510g ja 51cm pojalle melkoinen määrä lopuksi. Nyt ostan varmaan taas molmepia 2 koossa ja katsoo ne sairaalan näytteet et pitääkö ykkösiä ostaa.

Vauvan pyykki meillä pestään ihan normaalilla arielilla mitä muillakin on. Esikolle pesin aluksi hajusteettomalla mut en sit enää varmaan viikon jälkeen jaksanut pestä erikseen vauvan vaatteita kun pyykkiä tuli paljon ja vauvan kans kaikki oli niin uutta ja väsyttävää. eipä oo koskaa mitää tullut. Toki jos huomaan et vauvalle jotai iho oireita tulee niin sit käytetään muuta mut en nytkää ala noita esikon vaatteita enää uusiksi peseen kun ne on säilöön pestynä laitettu. (+kaverilta saadut tytön vaatteet laitettu säilöön petynä niin en jaksa pestä)

Ai kun ihanaa kun meidän poju rupes vihdoin oikeesti kävelemään. Tähän asti menty muutama hassu askel ja nelivetoon. Nyt sit pari päivää ennen synttäreitä se lähti käveleen niin et jos pitää nelivetoon vaihtaa alkaa hirmuinen huuto. Helpottaa kovasti kun tuo ees kävelee ennen vauvan tuloa. Ei oo ihan niin kannettava kun jos vaan konttais. Nyt pitäis vaan pistää treenit käyntiin kenkien kanssa kävelyyn.

Tänään tosiaan esikko saa 1v rokotukset. Niitä en oo kaivannut yhtään. alotanko mä ihan tosissani kaiken alusta. Usein rokotuksia joista seuraa viikon sekasorto arkeen. Sen et saa taas arpoa mikä sillä vauva ressukalla on kun se vaan huutaa. Tuosta isosta jässikästä kun saa melko nopsaa jo selvän vaikka ei osaa puhuakaan. Jos se lyö kätensä johonki se ojentaa sitä. Vauva taas vaan huutaa. Noo onneks tää eka vuosi on mennyt ihan kauheen nopsaa. Ja juu myönnän en kauheasti tykännyt ihan siitä vauva ajasta. Odotin kovasti et lapsi kasvais ja oppis ymmärtämään sitä. Nyt mä odotan jo myös sitä et pikkunen ois jo sen noin 6kk. ne alkukuukaudet ei siis ole mun lemppari aikaa. Koen itseni paremmaksi äidiksi tälläsen isomman kanssa.

Ai niin ja FB kutsuja mulle on tullut. :)

Eveny ja Myyskä 25+2
 
Eveny, välillä sun tekstejä lukiessa tulee sellainen fiilis että olisin itse voinut sen kirjoittaa :whistle: vauva-aika ei todellakaan ollut täällä mitään nautintoa, juuri sen takia kun ei sitten kuitenkaan ihan välttämättä tiedä että mitä toinen huutaa... Ja että jos tissi ei kelpaa niin johtuuko se siitä ettei ole nälkä vai jostakin muusta... ja ja ja... lista jatkuisi loputtomiin...

Ja sitten manataan taas... Terkka oli antanut mulle väärän ajan "eikö sulla pitäisi olla lääkärineuvola tässä vaiheessa, joo kyllä pitäisi, mutta eihän mulla ole tänään lääkäripäivä" eli mennään huomenna uudestaan :stick: väsymykselle ja hengenahdistukselle ei ainakaan perusjutuista löytynyt mitän kunnollista selitystä varsinkin kun maha on tosiaan aika alhaalla. Hemppakin oli noussut vaikka en mä mitään rautaa ole jaksanut/muistanut syödä :D Paino oli siirtynyt uudelle kymmenluvulle mutta voisin kirjoitella niistä vaikka sitten huomenna lekurin jälkeen lisää...

Hohto ja :heart: 27+4
 
Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa... Aamuvuoroon tuli joku pilkuntärkee hoitaja, joka ei antanut edes sukkia ite jalkaan laittaa ja heti tasan oikeeseen kulmaan sängyn asento. :stick: Ja yöllä koomaillut niin hyvin ettei kukaan saanut herätettyä lääkkeitä ottamaan, olin kuulemma vaan mutissut jotáin ja kääntänyt kylkeä. :D
Supistuksia ei ole, ainoastaan sellanen pieni juiliminen kaiken aikaa ja lääkäri ei ole edes vilkaissut että mikä tilanne on, eniten ärsyttää juuri tuo kun ei tiedä mistään mitään loppupeleissä. Ainoa mitkä käy ja kertoo jne on nuo lastenklinikan lääkärit, mutta eipä nekään kerro muuta kun keskosista ja niiden hoidosta.

Juu ja esikoinen soitti eilen vihaisena mummilta ja kysy missä oon. Yritä siinä sitten selittää, etten tiedä millon pääsee kotiin kun toinen itkua tuhertaa minkä kerkiää. Edellisenä iltana oli kuulemma jo yksikseen sängyssä vaan mutissut että kyllä se mamma kohta kotiin tulee...:'(

Eli tiivistettynä: armoton vitutus joka ikisestä asiasta....
 
mursumarsu kovasti voimia lepoon- itse olin osastolla esikoisen aikaan kolme viikkoa ja se tuntui ikuisuudelta. Voin vaan kuvitella mikä tunnelataus on oikeasti päällä.

Tunnelatausta on täälläkin. Äitipolikäynnillä oli ihan järkky lääkäri. Olin jo edellisellä kerralla puhunut sterilisaatiosta ja nyt piti vaan allekirjottaa paperit. Tämäpä lääkäri meinasi aluksi, että niin ei voida tehdä, koska mies ei ole mukana!!! Siis haloo!!! Eikös jokaisella naisella ole itsemääräämisoikeus omasta kehostaan hyvinvointivaltio Suomessa?!!! Tietty asia on puhuttu miehen kanssa- onhan mulla ikääkin 35v. ja kuudes lapsi tulossa, mutta piti käydä koko ehkäisyhistoria läpi ja papereita tulostaessa tulostin lakkasi toimimasta ja silloin lääkäri oikein suuttui. En uskaltanut kysyä siltä mitään- sain vaan kuunnella sen taukoamatonta valitusta, kuinka sairaalassamme on kaikki huonosti ja kuinka hän ottaa loparit!!!

Tuo sterilisaatioasia rupesi mietityttämään enemmänkin, että mitenkäs esim. jossain perheessä, jos mies haluaisi "pitää puolisonsa raskaana", niin eikö nainen voisi tehdä sterilisaatiota ilman miehensä lupaa? :O
Mä oon oikeasti järkyttynyt!!!

Sen verran selvisi, että pienellä on kaikki hyvin ja kasvaa sopusuhtaisesti kaikkien keskikäyrien mukaan. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut kerrassaan mitään supisteluista huolimatta, eli ei tarvitse olla huolissaan :)
Seuraavan kerran on äitipolille rv. 36 aika. Sitä pelätessä- taidan soittaa perään ja toivoa jotain toista lääkäriä ensi kerralle!

Kyselin vielä käytännöstä, että miten sterilisaatio tehdään? Kuulemma anestesiassa ja 2 reikää vatsanpeiotteisiin, mitä kautta leikataan johtimet poikki- NIPS! En kyllä ihan 100% varmuutta asiaan saanut, kun olen kuullut muutaman saaneen klipsit heti synnytyksen yhteydessä "humautus-nukutuksessa". Asia jäi erittäin epäselväksi, vaikka paperit kirjoitettiinkin.

T: luputupuna& heppuli rv 27+6 Huomenna alkaa viimeinen kolmannes
 
luputupuna, valita ihmeesä tuosta lääkäristä! ihan törkeetä käytöstä! uskomatonta mikä asenne!
Muakin jännittää kun nyt to on äippäpolilla "synnytyskeskustelu" eli onkohan tää nyt se pelkopoli aika? näin olettaisin. Toivon, että siellä olis joku mukava ja ymmärtäväinen kätilö, jonka kanssa oikeesti sais asian käytyä hyvin läpi ja tehtyä jonkunlaista suunnitelmaa tulevan synnytyksen varalle. Sitten on ens viikolla lääkärin kontrolli kohdunsuun tilanteesta ja nyt on eri lääkäri kun on ollut aikaisemmin, jaiks! No, saikku on jo kirjoitettu ä-loman alkuun asti jokatapauksessa. Tässä raskaudessa on ihme kyllä lekurit mun kohdalla ollu hyviä ja ronklauksetkin inhimillisiä eikä mitää runnomista..
juu, ei mulla oikeestaan ollu muuta ku kommentti tuohon luputupunan kirjoitukseen.
 
Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ok.
Mahan kasvu oli hiukan pompsahtanut ja menee nyt yläkäyrän yläpuolella ja sellainen on kyllä olokin. :D Aiemmin on menty keski-yläkäyrän välillä.

Sitten taas tentattiin minun henkisestä hyvinvoinnistani, että tunnenko olevani masentunut tai pelottaako minua synnytys plaa plaa plaa.
Ehdotettiin myös, että apuakin voi sitten saada synnytyksen jälkeen kotiin jos jännittää. Miksi ihmeessä jännittäisi vauvan hoito kun ei todellakaan ole ensimmäinen kerta kun olen vauvaa hoitanut?!

Nähtävästi oletetaan, että kun kaksi kohtukuolemaa takana, niin olisin täysin hermoraunio ja sekaisin ja ties vaikka mitä.
Ei uskota vaikka sanon, että minulla on kaikki ihan ok. Maalaisjärki pelaa ja minulla kuitenkin niitä aiemmin kolme normaalia ja hyvin mennyttä raskautta ja synnytystä.
Enemmän minua stressaa tuollainen hemmetin jankuttaminen ja holhoaminen ja se, että leimataan tuollaisten asioiden takia. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Täällä ollut hiljaiseloa, tosin teidän kuulumisia olen käynyt kyllä lukemassa. Minulla on ilmeisesti joku kasvupyrähdysvaihe meneillään, voisin syödä kaiken maailman herkkuja miten paljon vaan. Takana kolmen viikon pullan syömisputki. En ole viitsinyt edes käydä vaa´alla.:ashamed:Teillä muilla on niin tiuhaan noita neuvolakäyntejä, minulla on takana vasta kaksi kertaa. Kertaakaan ei ole vielä otettu sf-mittaa. Minulla olisi yksityisen ultra ensi viikolla, saapa nähdä onko vauveli saanut lihaa luidensa päälle :)

Vaunuja ei ole vielä ostettu, mutta malli ja väri on päätetty. Sänky ja hoitopöytä ovat myös työn alla. Onhan noita pieniä vaatteitakin vähän kertynyt.

Kauhukseni huomasin, että parina päivänä pahaolo on palannut!!!Onko muilla samanlaisia oireita? Supistukset ovat myös tänne rantautuneet. Kuuluukohan se jotenkin tähän vaiheeseen?

Mursumarsu minulla on mennyt ihan ohi miten olet päätynyt petipotilaaksi?Tilanteesi on on rankka ja vaatii roimasti henkisiä voimavaroja. Iso rutistus sinne!!

Sini77 en ole vielä pyytänyt lähetettä pelkopolille. Huomaan, että saatan herätä öisin miettimään tulevaa synnytystä. Minua ihan hävettää kun pelottaa niin paljon, olen oikea mallitapaus koko aiheesta. Mitenhän uskaltaisi luottaa itseensä ja ajatella, että kyllä minä selviän siitä. Nämä kaksi keskenmenoa eivät ole tilannetta myöskään helpottaneet...tule kertomaan kun olet käynyt pelkopolilla.

Nyt taidan alkaa tekemään joulutorttuja :kieh:

Hemuliini 24+5
 
Hemuliini, voisin verrata omaa oloa nyt rv 27+4 lähes samanlaiseksi ku ekalla kolmanneksella. Eli eka kolmannes = vika kolmannes. :D Ihan samoja vaivoja: närästystä, mielialojen vaihtelua, ummetusta/muuten outoa vatsantoimintaa, alavatsakipuja ja supistuksia... Mutta supistukset on vaan tullu oikeasti kipeiksi. Kannattaa sun niitä tarkkailla ja käydä näytillä jos enemmänkin niitä tuntuu ja sanoa nyt neuvolassa tai siellä lääkärille mihin olitkaan menossa. Hassua että on noin vähän käyntejä ollu! :eek:
 
Voi elämä mikä yö taas, oon ihan tööt..Ensin ei taas nukuta ollenkaan ja sitte ku nukahtaa niin heräsin kolmen aikaan kun kai nukuin jotenkin puolittaisesti mahan päällä ja käännyin niin sattui ihan sairaasti ja alkoi sitten taas supisteleen. Sitä kesti sitten kolme tuntia enemmän tai vähemmän.
Tuntui että pelkkä asennosta toiseen vaihtaminenkin aiheutti vääntöö. Nyt sitte heräsinkin vasta puolen päivän aikaan ja on ihan älytön väsy. Kuulostelen tässä alkaako uudelleen, vauva ainakin potkii kovasti ettei siellä kai hätää oo. Huomenna joka tapauksessa äippäpolille niin pyydän, jos katsoisivat samalla mikä siellä on tilanne. Pakko se on koittaa herätä kun koko vuorokausirytmi on mulla kyllä muutenkin ihan väärinpäin.
 
täällä ei tosiaan oo mitään kipuja ollut..helpolta tuntuu kyllä tämä raskaus..=) milloinkohan se ihana närästys taas alkaa=) eikä mulla edes harjoitussupistuksia ole enään ollut moneen viikkoon..=)ainoo sellainen ärsyttävä juttu on että herään yöllä monesti paskalle,sillee et vatsa on tosisekaisin..saan istua siellä tuntitolkulla..mutta ei tämä nyt sentään joka yö ole ja joka raskaudessa ollut tää sama vaiva=) mut en valita kun pystyn liikkuu kuiteski ihan normaalisti..pitkää lenkkii teen päivittäin ja viikon päästä lähetään jollekkin matkalle..saas nähä että minne ja millä..mulla on lääkärineuvola ens viikolla ni pyydän todistuksen lentomatkaa varten sieltä =) onko täällä muita ketkä lentäneet vikalla kolmanneksella,mulla ois silloin 28+2 kun matkalle lähettäis...
 
Aurinkoista keskiviikkoa!

Eilen jäi tosiaan isänpäivä-menun miettiminen kesken, kun alkoi supistaa kipeesti..
Onneksi supistelu lakkasi noin tunnin kuluttua levolla. Säikähtää ehdin jo tosissaan kyllä..
Muistuipas mieleen ainakin se että miltä ne supistukset sitte tuntuikaan :stick:
Kävin vesijumpassa iltasella, ja luulen että rehkiin hiukan liikaa siellä, että se osasyynä ainakin..:whistle:

Oli tarkoitus lähteä tänään osteleen vaaville vaatteita, ja itsellekkin, mutta kyllä nyt ajattelin ainakin tämän päivän ottaa ihan rennosti vaan.

Suffeli ja masumuru 26+3
 
Nonni, tulipahan nyt käytyä siellä läkärineuvolassa eli:
RV 27+5 (23+4)
Paino 71,2kg (67,9)
muutos +797/vko :whistle:
RR 117/79 (116/79)
pissa --- (---)
HB 128 (116) noussut ilman rautalisää
SF 28cm

Sokerirasituksen tuloksissa ei siis kuulemma mitään ihmeellistä, oikein kuulemma erinomaiset tulokset :D
Kohdunsuu 3cm, kiinteä ja kiinni... Jännä kun esikon kanssa kohdunkaulaa kuitenkin 5cm, että minnekkäs siitä on 2cm kadonnut. Kaipa vähän mittaajasta kiinni. Väsymykselle, huonovontisuudelle jne. ei mitään selitystä. Tai siis joo, "sulla on vähän kireän kuuloinen ääni, että ehkä sä et hengitä kunnolla", "AHA". Niin ja sitten sain saarnan siitä ettei mun mies juttele mahalle eikä rasvaile sitä. Siis joo - en oikein luota tuohon mun lääkäriin. Siis sen lisäksi etten muutenkaan voi sitä sietää. Tulin lopputulokseen että hymähtelen takaisin puolimyönteisiä vastauksia niin pääsen nopeiten siitä eroon :kieh:

Hohto ja :heart: 27+5
 
Ilutiak ja Abrakadabra täällä Espoossa lasketaan neuvolakäynneiksi nt-ultra ja rakenneultra. Alkuraskauden lääkärinajasta on luovuttu vuoden alussa. Näin meillä täällä...Eva-maria onko sulla ollu enemmän käyntejä? Työkaveri tänään vinoili kun kävin töissä kääntymässä, että joko Sinulle ja miehelle on tehty joku uuden asetuksen mukainen LAAJA terveystarkastus. Naureskelin vaan, että hyvä jos suppeitakaan käyntejä on tarjolla.:) onneksi olen suht hyvin pärjäillyt tuon yksityisen turvin, vaikka kyllä on käynyt kukkaron päälle!

Minusta tuntui ihan oudolta käydä jättämässä töihin äippälomapaperit - töihin menen seuraavan kerran sitten hämärässä tulevaisuudessa. Vuoden alkuun siis saikkua ja sen jälkeen aloittelen äippäloman.

Aino jäätelöt on niin ihania, mutta raskauden myötä minun vatsa ei ole kestänyt maitotuotteita, joten olen litkinyt soijamaitoja.

Varailin aikaa myös sokerirasitukseen, yök! Moni ei olekaan jäänyt siinä vielä kiinni - se on tämä ikä mikä teettää kaikenlaista harmia :), mutta toivotaan, että hyvin menisi minunkin kohdalla!

Ilutiak onpa lohdullista kuulla, että kolmas kolmannes on sama kuin ensimmäinen kolmannes. Muutaman viikon tässä ehtikin olla tolpillaan. Jotkus väittää, että raskaus aikana nainen on hehkeimmillään. Minun kohdalla se on täyttä potaskaa! Ehkäpä se on se mielensisäinen tunne :)

Jospa söisi nyt loput tortut, oli ne niin hyviä!(tuleekohan sitä painoa paljon loppuraskaudessa....alkaa jo huolestuttamaan)

Hemuliini 25+0
 
Hemuliini sori vaan :D Miekin kerkesin jo hetken huokasta ja pääsi vähän nauttimaan olostaan ja tästä raskaustilasta. Raskauden hehkua miekin oon ootellu, siitä oon kyllä aika kaukana ku on ihan turvonnu joka puolelta, tukka harvennu puoleen, naama kukkii ja muutenki on ihan zombina melkein koko ajan. Okei, vähän kärjistettynä, ei odotus ihan noin kauheeta koko aikaa ole. Mutta se mielensisäinen tunne onki tärkein ja sillä saapi hehkua kovastikin aikaan jos vaan haluaa! :) Ja onhan se yksilöllistä miten kenenkin raskaus menee. Hiipivä väsy ei onneks oo ollenkaan samanlaista, semmosta lamaannuttavaa, niinku sillon alussa oli.

Jonkunlaista isyyspakkausta ajattelin väsätä kanssa... Jos pääsen käymään kaupungilla sillai hyvällä tekosyyllä :) Pitää olla ainaki semmonen i <3 dad-body tms siinä mukana ja vaikka joku hieno tuttipullo ja namusia.

Jotta olisi hyvä mieli ja sitä kautta hehkuisi, taijan miekin alkaa tekemään joulutorttuja. Täytyyhän ne testata, että tietää millasia jouluna syö ;)

ilutiak ja vauvva 27+6
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakäynneistä pienellä paikkakunnalla asun ja neuvoloita tuntuu olevan ihan se suositusten mukainen maksimimäärä. Tähän mennessä oon käyny neuvolassa 8 kertaa ja siihen päälle vielä kaks ultraa... Tosin mulla on nyt tän sairasloman takia 2 limäärästä lääkärikäyntiä, tai oikeestaan vaan yks, kun ens viikolla olis ollu alkuperäsen suunnitelman mukaan lääkäri, mur just oon käyny, ni se peruuttiin. Seuraavaksi taas neuvolaan 3 viikon päästä ja uudelleen lääkäriin tän sairasloman takia siis... Siitä alkaa varmaan joka toinen viikko sitten neuvolassa juokseminen... : / Toisaalta oikeinkin kiva, että sinne pääsee nopeasti jos tarvetta on.
Mulla siis supistukset jatkuu edelleen, joten lääkäri määräs sairaslomalle tän kuun loppuun, mahdankohan enää töihin päästäkkään ennen joulun äitiysloman alkua... Kaikki onneksi muuten kunnossa, sydänäänet kuuluu hyvin ja kohdunkaulan ja suun tilanne normaalit! Mutta ei silti sais rasitaa itseään... Nyt kuulostaa tää meidän lääkäri kyllä tosi tarkalta joihinkin muihin verrattuna... Ja hiljaselta, se ei hirveesti selittele mitään, varmaan jo vähän liiaksi rutinoitunut tähän hommaan... |O En tiedä oisko tässä tämmöstä hätää oikeesti lainkaan... sokerirasituksen tulokset erittäin hyvät! Jes!

Isyyspakkauksen oon ajattellut väsätä, mutta eipä tullut mieleen, et sen ois voinu antaa jo nyt isänpäivänä. Melkeen meinasin odotella synnärille asti, mutta jospa joululahjaksi! Muutenkin sovittiin (tai mies päätti), ettei juuri lahjoja osteta, kun pikkuisen hankintoihin menee rahaa ihan tarpeeksi... Isänpäiväksi en enää ehid, kun meinasin netistä tilata.

Se keskiraskauden leppoisa, ihana ja energinen aika tais kestää täällä sen kaks viikkoa!! :LOL: Kun pahoinvointi ja väsymys hellitti, niin alko selkäkipuilla. No se oli onneks kipee vaan lyhyen aikaa, mut nyt on nää supistuset ja muut vaivat. On muuten vissiin sitten liitoskipuja nää ikävät vihlomiskivut tuolla jossain haaroissa!! :stick: Jalkojen nostot, sukkien/kenkien pukeminen, hunot asennot jne aiheuttaa sellasta vihlasua/viiltelyä ei ihan nivusin, vaan jonnekkin tuonne alas... Myös häpyluu on alkanu olee kipeä. Jos päivän aikana tekee jotain enempi, ni illalla kyllä huomaa, supistelee ja vihloo!! :|

On toi alasivussa olevan natusan mainoksen vauva niin ihana! Raskausaikana on ollu kaikki vauvakuvat ja oikeetkin vauvat lähinnä vaan, no vauvoja. Oisin kuvitellut, et alkaa entistä enemmän söpöstelemään noita kuvia jne, mutta se vaan vähenty... Omaa vaavia odottelen jo kovasti, sen on pakko olla maailman suloisin!! :heart:

Undine ja pikku poika 27+4
 
Äitiyspakkaus haettu postista tänään,ja oi voi nou on kyllä aivan ihania ja niiiin pieniä<3 oli mukava huomata että esikoisen pakkauksesta ( sain silloin -09 pakkauksen) on tullut mukaan myös kivasti pienenmpiä vaatteita, 56koon body ja parit housut tais olla vaan tuollon -09 ja nyt oli jos jonkin näköstä ja kokoa 50 ja 56 myös aika reippaasti:)

Kaveri oli yötä sen tyttönsä kanssa meillä ja oli oikeen mukava eilinen ja tänä aamu:) Illalla saunottiin ja syötiin jäätelöä ja kermavaahtoa ja juotiin glögiä kun tytöt oli nukkumassa jo..;) Sovittiin että otetan oikeen tavaks tälläset yökyläilyt:)

itse en aio muistaa lapsen isää isänpäivänä, kun ei kerran meidän kanssa tahdo olla en koe ettäkö mun pitäis ns. lapsen nimissä muistaa häntäkään. Yhtä varmasti hänkään ei minua ns. lapsien nimissä muista toukokuussa kun äitienpäivä koettaa.

millanen ja Oiva 25+5
 
Oih voih..

Esikoinen (11,5v tyttö) koittelee äidin hermoja oikeen urakalla tänään..
Ihanaa tuollaisen esimurkun kanssa vääntää, ja isäkin iltaan asti töissä :headwall:
Jospa mieli parantuu kun kohta otan uunista geisha-tiikerikakun :p

Masuasukas on alkanut puskeen mieleen joka risauksessa, ja todella alkaa jo tuntumaankin siltä että helmikuussa meitä onkin kuusi :heart:

Ensiviikolle siirtyi ostosreissut, mulla ei ole vielä omassa autossa talvirenkaita alla, ja oli tänä aamunakin kiitettävän liukkaat tiet.. +Poroja vauhkona keskellä tietä sumun seassa.. ei kiva.

Tuolla fb:n puolella jonkinverran ollu juttua siitä miten joskus/jotkut joutuu odottaan raskautta kauankin, ja toisilla napsaa heti kerrasta/ilman yritystä. Tänään vähän huono mieli ollut sitten erään tärkeän ihmisen puolesta, kun heillä yritystä takana yli vuosi, ja nyt selvennyt että ilman hoitoa ei juuri mahdollisuuksia raskautua.

Jatkan myöhemmin, kakku valmis!

Suffeli ja masumuru 26+4
 
No niin,
hyvä kaakku tuli, kelpaa isänpäivänä tarjota :D (jos ei tuu syödyksi sitä ennen)

Vauva tuntuu päivä päivältä vahvemmalta ja liikkeet sitä myöten jämäkämmiltä..
Välillä punkee peppua ylös sillee että mun pitää asentoa vaihtaa :)

Isänpäiväksi jonkunlainen "pakkaus" vois olla kiva, mutta luulen että meillä mennään perinteisesti vaan sillä isän huomioinnilla ja hyvällä ruoalla.

Undine, liitoskivut on kyllä karmeita : /
Tänä aamuna en päässyt sängystä ylös ennen kuin puhelimen herätys loppui.. Sentti sentiltä hivuttauduin lakanaa pitkin sängyn reunalle ja jokainen pienikin liike sattui nivusiin ja oikeastaan koko alapäähän.. Auts. Miestä nauratti, mua ei.

Ei jaksais odottaa ensviikon neuvolaa! (nii ja se sokerirasituski vielä..)

Tänään tuli äitiysavustusraha tilille, ja meni puolet saman tien.. :ashamed:

Suffeli ja masumuru 26+4
 
Mä meinasin myös isyyspakkauksen tekaista, mutta en vielä isänpäiväksi (esikoinen siis tulossa). Ajattelin, että olisi ehkä kiva joululahja tai sitten äitiyslomalla voisi sen tehdä ja antaa lähellä synnytystä tmv. Yksi kiva vaihtoehto olisi myös piilottaa kotiin lahjoja jos ei saada perhehuonetta. Näin isälle olisi kotona tekemistä, mutta ei tuo toimi jos perhehuoneen saakiin. Joten pitää käyttää jonain muuna kertana tuo idea.

Suffeli-81: Mitä tuohon geisha-tiikerikakkuun tulee? Lähinnä siis toi "geisha-osuus" kiinnostaa, kun olen niin perso geisha-suklaalle.

Mulle ei oo muuten sanottu sokerirasituksesta vielä yhtään mitään. Ikää on tarpeeksi ja BMI-rajaki taitaa ylittyä.. ehkä ne on unohtaneet sen kun on joka kerta ollu eri terkka. No, parin viikon päästä taisi olla seuraava neuvola, jospa siellä sitä kysyisi jos ei tule muuten puheeksi.

Viime yö oli yhtä tuskaa (kuten koko päiväkin). Onneksi aamusta lähtien ei oo enää koskenut mahaan. Ja pitää toivoa, ettei takaisin enää vastaavaa tulekaan. Mä en kyllä keksi mistä ko. kivut tulivat, kun en töissäkään ollut stressannut mielestäni mitenkään erityisesti.. toki hieman pitkiä päiviä, mutta kun on toimistotöissä niin ei siinä edes joudu jaloilla seinomaan tmv. No pitää olla tyytyväinen kun kivut hävisivät.

Line ja Nano 25+1 :)
 
Heippa hei!

Ompas ollu melkosta, alko työharjottelu mikä kestää jouluun asti, niin ihan älli mäellä kun sieltä kotia aina pääsee >< mut on se vaan kivvaa tehä jotaki muuta ku istua koulun penkillä :> Eikä oo ollu selkäkään yhtään kipiä ku oon köyttäny tuon tukivyön nii tiukkaan kun sen saa nii yllättävän helppo elämä ollu ainaski tähän asti :)

Tuosta isyyspakkauksesta ollu puhetta, mää annoin omani jo miehelle sen synttäreiden yhteydessä tuossa kuun alussa ku en malttanu oottaa isänpäivään asti :D Meillä se sisälsi: punasen pipon (vähän niinku metästystarkotukseen) johon oli brodeerattu "ISUKKI" sitte ostin sellaset iskä-bokserit, jotain hyviä tryffeleitä, pikkusikareita ja sellasen jonku käsikirja miehelle vauvanhoitoon. Kovastippa tuo ainaki oli tyytyväinen :)

Mua alko nytte kauheesti ressaamaan ne mun sokerirasituksen tulokset ku ne oli nii rimaa hipovat, sanopa tässä nyt sitte että kuinka herkästä ne helähtää ylitte ja ku oon ihan kauhee sokerihiiri niin välillä tajuakkaa et oon mussuttanu jotaki sokerisia herkkuja koko päivän >< Tunteeko sen sitte jotenki olossa jos ne arvot on korkeella vai pitäskö vaa pyytää neuvolassa testaamaan sillä pikatestillä tai jotaki? Vai huolehinko mää ihan turhaan...

Ja niistä neuvoloista puheenollen, meillä täällä on ainaski ollu tasan kuukauden välein et oisko nyt ollu 5 neuvola tuossa kuun alussa ja sitte yks lääkärikäynti päälle plus ne 2 ultraa.. Ens kerralla on taas lääkärineuvola joulukuun alussa. Ja perhevalmennukset alkas täällä kans tuossa ens viikolla, aattelin että yhesti käyn ne ainaski tsekkaamassa :)

Äitiyspakettia odotellaan innolla :D Se on maanantaina tilattu ja sais tulla jo! Päätös vanhempainrahasta tuli kans mut ei mitää määriä tai mitää muutakaan vielä, pelkkä valitusosotus oli liitteenä. Muutenki pitäs vissii ihan tosissaan alkaa katteleen tuota lastenhuonetta kuntoon ku se on edelleen varastona tuo huone. >_> Ja huomenna oltais menossa anoppilaan viikonlopuksi ja siltä tulee hoitopöydät ja kaikkea muuta hyödyllistä nii ne kohta seisoo tuossa keskellä olohuoneen lattiaa varmaan ku ei muualle mahu ><

Ja sais jo veronpalautukset tulla :> Mulla oli niiden käytölle aika suuret suunnitelmat, vielä ku appiukko vähä sponssas miehen synttärilahjan yhteydessä, mutta sitten kävikin niin että hetken kun kuvittelee olevansa rahoissaan nii tottakai tuo meiän toinen auto lasahti ja siihen perkeleeseen pitää tilata osat jostaki saksasta asti, maksaa satoja ellei tuhansia ja auto on korjaamolla ainaki ens keskiviikkoon asti, HUOH! Mut jospa siitä sen verta jäis et saisin ne kärryt ostettua :) .. jääkööt sitte vaikka joululahjat ostamatta :p Tai tarkotus oli virkata ja koukuta joulujahjat tänä vuonna. Mulle iski joku ihan kauhee villitys virkkaukseen nytte. Yleensä se aina syksyllä iskee, mut loppuuki sen siliän tien, nyt vaan jatkuu ja jatkuu :D tein parit patalaput ja sitte innostuin virkkaamaan vauvan nuttua ja se on nyt jo hyvässä vaiheessa :) On vaan tosi huonosti virkattuja vaate-ohjeita.. Kaikki pitäs aina vaa neuloa, pöh sanon minä!

Mut jeps, voispa lopettaa tän saarnaamisen ja lähtiä saunomaan!
Tuulikka + Nöttönen 25+3
 
Mä tein tuon geisha-tiikerikakun niinkuin tavallisen tiikerin, mutta jätin vähän vaaleammaksi sen kaakaotetun taikinan (voikohan noin sanua? :D) ja lisäsin vuokaan taikinan latomis-vaiheessa 2 geisha patukkaa (vois laittaa vaikka 3) ja minä laitoin patukat paloina, voi myös murustaa. Oli hyvää kyllä, meilläkin kaikki hulluna geisha-suklaaseen :p Erilaisia ohjeita löytyy ainakin yhtä monta kuin leipojaakin :D
 
moi!
Koitan samalla kirjottaa ja kattoo tota presidentinvaali keskustelua..on muuten vaalit just kriitiseen aikaan ainakin, jos toiselle kierrokselle mennään :=
Kaipa sitä sairaalastakin käsin saa äänestää, jos nyt koko asiaa ees muistaa silloin.
Kävin tänään siellä pelkopolilla ja oli oikeen hyvä keskustelu kätilön kanssa. käytiin tosi tarkkaan se edellinen synnytys läpi, että miksi toimittiin niin kuin toimittiin ja mitä tapahtui. Kätilö sitte kirjasi mun toiveet tulevan synnytyksen suhteen. Itelle ainakin tuli luottavaisempi ja vähemmän paniikkinen olo, kun nyt on tehty suunnitelma synnytykseen, vaikkei sitä tietty koskaan voi tietää kuinka sitte loppupeleissä käy. Toivon, ettei tuu kaoottista syöksysynnytystä.

Sitten tyhmänä jäin vähän kaupungille ja sai taas kärsiä loppuillan. Onneksi maha nyt rauhoittui sentään levolla.

sini77 ja vaaveli 26+1
 

Yhteistyössä