Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**

Suffeli, uskon miten kiukuttaa, ex-mies teki ihan tuota samaa. Tosin tuli yleensä sitten kotiin kun putkasta ulos pääsi. :D Ehkä selittää osittain miksi on EX-mies :D

Eipäs sitten saakkaan lepäillä rauhassa iltaa/huomista. Mummi samassa taudissa kuin meikäläinenkin ja ei voi ottaa siis hoitoon. Nooh...päällä seisten vedetään jos ei muuten, ainakin tuolla isännälläkin on vapaa viikonloppu (mikä on ihme) niin saa juoksuttaa mielin määrin :D
 
Suffeli kuulostaa hyvin tutulta,tollasta meillä oli viimeset kuukaudet joka viikonloppu kunnes olin ite niin väsyny tilanteeseen että viikosta jos 5 päivänä itki kun kaikki tuntu niin pahalle ja päätin että mä muutan lapsen kanssa pois yhteisestä talosta. Toivottavasti siellä mies antaa periks ennen kun menee tilanne niin pitkälle teillä! :hug:

Eilen illalla kävin piiiiiiiiitkään aikaa salilla,ja oli ihan kivaa:) Ei siellä paljoakaan uskaltanu tehdä ettei alkais supistelee mut käsiä ja jalkoja sain treenattua, vähän selkää ja muutaman laitteen verran vatsoja. Äiti oli lämmittäny sillä aikaa mulle saunan joten salilta suoraan saunaan,ah oli rentouttavaa:) Esikoinen on isällään tän vkolopun joten nyt on aikaa vaan itselleen ja kovasti riehuvalle mahalle:D Nimesin pojan eilen Oivaksi,koska mun äiti oli sitä mieltä että Kasvain ei ole lapselle sopiva tekonimi:D Vaikka se on minusta sarkastisella tavalla hyvin osuva koska se kasvaa vain:D Ps. kyllä minulla on sairas huumorintaju:D
Tänään luvassa itseni hemmottelua,mennään kaverin kanssa ulos syömään nyt päivällä ja illalla teen herkkupastaa. Lohta ja katkarapuja ja kuivattuja sieniä, reilusti sipulia ja ruohosipulia ja tagliatelle pastaa,NAM:cool:

Mukavaa ja rentouttavaa vkoloppua muillekkin odottajille..:)

Millanen ja Oiva 24+0
 
moooi!
Voihan masennus :( eilen oli sitten mies iltatöissä ja lasten piti hoidosta mennä mummulle hoitoon, mutta kävikin niin etteivät sitte voineetkaan ottaa ja olin sitte illan lasten kanssa kotosalla. En siis mitään ihmeempää tehnyt, kun ruokaa laitoin ym normit iltapesut yms.

No, alkoi sitte seiskan aikaan supistaan ja nehän ei sitte loppunu millään! Puoli kolmeen asti valvoin eikä mikää auttanu, mielessä jo kävi että pitääkö keskellä yötä lähtee äippäpolille. Sain sitten hurjat kolme h nukuttua, kun esikko kuuden aikaan tuli könyään viereen.
Aamulla oli niin väsyny ja masennus olo, että itketti ja soitin sitte äippäpolillekin, että mitä ovat siellä mieltä tilanteesta.
Sieltä tuli noottia, että missään tapauksessa ei saisi enää edes muutamaa tuntia päivässä omia lapsiaankaan hoitaa (yhyy!) vaan hoitoapuja löydettäva ja makuukäsky. Jos vielä äityy supparit tolle tasolle nii polille ja ottavat seurantaan, ei kuulemma missään tapauksessa kannata kauaa itekseen katella noiden kanssa, kun kerran ovat jo tota luokkaa ettei levolla rauhoitu ja ovat kipeitä.
Kyllä taas kolahti kunnolla, pakko se on mennä ja oltava tekemättä yhtään mitään. Eipä sitä paljoo nytkään pysty, mut nyt se sitte on sitä makaamista vain :/
Ite oon sellanen sissi, että ei vaan haluis antaa periksi, mutta pakko kai se on ku ei tosiaan halua että vauva päättää syntyä näillä viikoilla. Toisaalta oliskohan osastolla helpompi olla, ku siellä ei sitten oikeesti voi tehä yhtää mitään.

joo, näin positiivista täällä taasen. Tervetuloa mukaan Kikkis!

sini77 ja masurokkaaja 24+4
 
Viimeksi muokattu:
Erittäin hyvät huomenet. :) Tämä sai kerrankin nukkua PITKÄÄN. :D Isäntä ei raaskinut aamulla herättää kun koko yön olin pyörinyt ja köhinyt, vaan oli esikoisen kanssa tehnyt aamupuuron, syöneet, katelleet lastenohjelmia ja touhunneet. ^^ Heräsin vasta hetki sitten kun molemmat oli ihmettelemässä pomppivaa masua :heart: Osaa ne joskus olla tosi ihaniakin....
 
  • Tykkää
Reactions: Lilu
Jaahas, se olis kohtapuoleen marraskuu... ja vajaat 2kk töitä jäljellä jahuuuuuuu....
Olipas suloinen kuva E-V-A. Kikkikselle tervetuloa. Onneks Jepulisko selvisi säikähdyksellä. Tsemppiä muillekkin, jotka ovat lääkärisetää/tätiä joutuneet näkemään tavallista useammin.

Influenssarokotuksesta: meiän terkkari ainakin suositteli sitä ja thl:n sivuilta löytyi tällainen suositus raskaana oleville:

Raskaana olevien influenssarokotukset

Kertoiko luputupuna sun terkka, miksi ei suosittelisi tätä? Ajattelin itte kyllä piikin ottaa, kun se on niin kova tauti, ettei sen sairastaminen oikein hotsita.

Niistä Oran Jovi-air-vaunuista vielä sen verran, et sitä kuomuosaa ollaan parannettu täksi vuodeksi, että pysyy paremmin pystyssä. Jääpi nähtäväksi, onko onnistunut uudistus. Sen lisäksi äiskä ompelee vaunukopan päälliseen kahdet tarranauhat lisää, jotta suojus pysyy tiiviimmin kiinni. Sovittiin muuten se alkuviikkoinen "joululahja-vaunu-raha-asia". Se oli kutomassa pieniä lapasia, kun mentiin sinne tänään. Oli aika söötit. Eilen kirpparilta ostin pari neutraalia alle 60 cm vaatetta, mm. toppapuvun. Mies totesi, että ompa ne pieniä:) Niin, kaikki on suhteellista. Ehkä minä oon eri mieltä sitten synnytyksessä vauvan koosta.

Syön ladyvitan raskaus-ja imetys monivitamiinia, jotka välillä tuppaa unohtumaan. Jos aina muistais syödä, niin D-vitamiini ois sitten riittävällä tasolla. Mustaherukkaöljykapseleita oon minäkin harkinnut, koska miehellä on paha atopia ja mulla vähän vähemmän. Aattelin, et jos se suojais vauvaa. Mutta empä ole saanut aikaiseksi mennä luontaistuotekauppaan. Hoh hoh hoijaa.... Nyt on muuten mun iho ollut tavallista kuivempi, varsinkin kasvoista.

Kummeja ei oo kysytty, eikä kysytäkkään kun vasta syntymän jälkeen. Ajatusta kyllä on, mut meilläkin tuo kirkkoon kuulumattomuus vähän valintoja vaikeuttaa, varsinkin, jos masumurmeli saa joskus sisaruksia.


T:Kääk ja masumurmeli 26+1
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin selvitty! :D

Eli miehen kanssa keskusteltu asioista tosi rakentavasti, ja kaikki sovittu ainakin tältäerää.
Täytyy kyllä sanoa, että tosi hyvä ihan istua rauhassa juttelemaan, ja kuuntelemaan toista välillä.
Meilläkin kun se kahdenkeskinen aika on aika vähäistä.
Monta asiaa tuli selvemmäksi molempien osalta. :)

Nyt keskitytään taas täysillä vauvan tuloon ja koko perheen hyvinvointiin :heart:

Ihanaa mursumarsu kun oot saanu levätä kunnolla, tekee varmasti hyvää :) Toivottavasti paranet pian.

Suffeli ja masumuru 25+0 !! POKS !!
 
-Kääk- minulle vaan terkkari sanoi, ettei suosittele sitä kenellekään (ja antoi ymmärtää vähän mutkien kautta, että rokotetta ei olisi testattu niin hyvin kuin "mukamas" testataan) Toisaalta mietin itsekin sitä, että jos äiti sairastaa influenssan raskausaikana, niin lapsella on kohonnut riski sairastua skitsofreniaan. Jos äiti ei sairastukaan, riskiä ei influenssan takia ole, mutta jos äiti ottaa rokotteen, missä viruksia lisätään elimistöön-niin millainen riski se on vauvalle? Pelkästään tämän monimutkaisen ajattelun tuloksena ja juteltuani miehen kanssa päädyttiin siihen, että en ota rokotetta- kysyin myös aiheesta tuolla "mitäs nyt"-palstalla.

Meille kuuluu huonoa- vauvalla on kaikki hyvin, mutta tänään meidän iki-ihana berninpaimenkoira jouduttiin lopettamaan nopeasti edenneen vatsasyövän takia. Olen valvonut koko viikonlopun ja syöttänyt koiraa ruiskulla. Nyt oon jo niin väsy, että silmät on suorastaan pullistuneet päästä väsymyksestä ja kyynelistä. Koiralla on hauta rauhallisessa paikassa kuusten juurella ja siellä lepattaa kynttilä oman karvamurun muistoksi. Koko päivä on mennyt ihan usvassa ja siksi varmaan näiden koettelemusten jälkeen supisteleekin enemmän. En pysty kirjottamaan nyt muuta :(
 
kääk Itse söin viime raskaudessa noita kapseleita, koska meillä miehen kanssa atooppinen iho ja lapsilla myös, no kyllä tällä nykyisellä kuopuksellakin on atooppinen iho :/ Että eipä ainakaan meidän kohdalla tehonnut.

Rokotteet En aio ottaa, en todellakaan. Viimeksi olin viimisilläni raskaana kun tämä sikainfluenssa iski ja toki terkka saim ut ylipuhuttua siihen piikkiin ja lapsetkin rokotin. Kun kaikkea ikävää alkoi ilmetä päätin että ylimääräsiä rokotuksia en enää ota. Joten näillä mennään eteenpäin.

Luputupuna:hug: osanottoni suruunne, lemmikit on kuin perheenjäseniä ja niistä luopuminen on kamalaa. Juuri tänään aamulla kun heräsin rapsuttelin kisaa vieressäni ja mietin että siitäkin joutuu aikanaan luopumaan (12v. kissa). Kaksi koiraa olemme haudanneet miehen kanssa :'( Mutta aika parantaa, semmonen klisee kun se onkin niin harvinaisen totta. Voimia :heart:

Siis kuka ihme on kesinyt kellojen siirtämisen, kiroan tätä joka vuosi. Meillä nuo kaksi muksua herää muutenkin aikasin, niin nyt sitten herätään viideltä! Koululainen nukkuu vain 21-05 ja huomaa päivästä että on ihan naatti. Tuo kuopus sentään ottaa tuon unimäärän päälle päikkärit. Keskimmäinen on perinyt selkeesti äitinsä unenlahjat ja nukkuu pitkään (menee viel ekana nukkumaan). Itsekkin nukkuisin jos voisin, onneksi uni korjaa 21.30 illalla, oma aika jää vaan aika vähiin...

E-V-A ja tyttö 25+4
 
Kummeja ei olla täällä sen kummemmin mietitty, molemmille on itsestään selvyys että miehen kaksoisveli tulee toiseksi kummiksi ja toinen on vielä arvoitus. :)

luputupunalle paljon jaksamisia. :hug:

kellojen siirtely risoo täälläkin... Esikoinen oli taas aamusta pomppimassa ympäriinsä: joko ne lastenohjelmat alkaa? Ja aamupuuroakin olisi saanut olla väsäämässä viiden nurkilla.

Nyt sitten jänskätetään iltaan asti, isäntä on kuulemma menossa postista pakettia hakemaan töiden jälkeen, jotain kivaa menny mullekin tilailemaan.:heart: Taidan kyllä aavistaa mitä paketista löytyy...

mursumarsu+Nemi 26 *poksis*
 
Moikka!

Jepulisko: Ai kauhee tuo kaatuminen :O Onneksi selvisit säikähdyksellä!

Atooppisesta ihosta on ollut puhetta: Mulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ihottumia, ruoka-aine- tai eläinallergioita, mutta nyt raskauden aikana alkoi elokuun lopussa (n. rv16) kutittaan ihan mahdottomasti kaikkialta! Öisin en saanut nukuttua kun raavin itteeni verille, eikä mikään rasvaaminen tuntunut auttavan. Sain lähetteen ihotautipoliklinikalle jossa sitten otettiin kaiken maailman kokeita. Diagnoosina oli vain raskauden aikainen ihottuma. Hoitona Apolar-niminen kortisonirasva ja antihistamiini. Onneksi nuo auttoi sen verran että pystyi elämään jokseenkin normaalia elämää ja lopulta kutina häippäs lähestulkoon kokonaan (kop kop). Jos atoopikon elämä on tuollaista, niin on se kamalampaa kuin mitä olen tiennytkään :|

Kikkis: Tervetuloa joukkoon:) Meillä rakenneultran painoarvio viikolla 21+0 oli 420g, mutta ultraava lääkäri sanoi että on ihan normaalikokoinen vauva viikkoihin nähden. Muutenkin mentiin kaikissa muissa mitoissa ihan keskikäyrää, mutta vatsanympärys oli kuulemma iso :D Hellusen pyöreältä maha näyttääkin ultrakuvassa :heart:

Terp: Kiitos listasta! Mä löysin jotain listaa myös huvitutin sivuilta. Siellä oli (meille ensikertailaisille eritoten) myös vinkkejä mihin kiinnittää huomiota vaunuja valitessa.

Vauvan t

Vaunuista: Kävin lauantaina äiteen kanssa tutustumassa joihinkin vaunumerkkeihin. Täytyy kyllä sanoa että Teutoniat ja Gessleinit oli mulle jotenkin pettymys :O Tuntuivat jotenkin rimpuloilta ja kamalan ahtaan oloiset. Asiaan varmasti vaikuttaa se, että tutustuin noita ennen Dorjan Sport -vaunuihin. Onko kellään tästä merkistä kokemusta? Mun silmään näytti tosi tukevilta (asiaa ehkä auttaa (Rauta-Ruukin) rautarunko), ja aivan mielettömän tilavilta! Toki tilavuus sitten vaikuttaa myös vaunun ulkomittoihin, pitää testailla miten mahtuvat autoon laisinkaan. Joo ja Teutoniassa oli vielä tavarakorikin ihan mitätön.. Dorjanit on tehty kokonaan Euroopassa kankaita myöden, joten se nostaa niiden pisteitä osaltaan :) Hartaneita ja Emmaljungia haluan vielä käydä kattomassa ennen päätöksiä.

E-V-A: aivan ihana ultrakuva :heart: Minäkin 4D ultraan haluaisin, mutta mies ei siitä niin innostu, joten voi olla että jää käymäti.

Luputupuna: Osanotot koiran poismenosta :'( Voin vain kuvitella kuinka vaikea ja raskas viikonloppu on ollut!

Kyllä on vallan ihanaa kun nykyään Kyltsin liikkeet tuntuvat mahassa niin selkeästi! Tuntuu vauveli viihtyvän tällä hetkellä vinoittain vattassa, kun potkii oikean puolen kylkiluihin. Istuessa välillä oikein nytkähdän kun latailee kunnon potkua :) Kyljellä maatessa tunnen varpaat toisessa kyljessä ja sormet toisessa kyljessä: olis hauska nähdä mitä kaverus siellä oikein touhuaa :D

Ellu & Kyösti/Kyllikki/Kyltsi 26+3

 
Ellu81 Onko otettu huomioon raskaushepatoosin mahdollisuus? Siinä kutina on nimenomaan öisin ihan mahdotonta. Atoopikon iho ei kyllä noi kutia.Mutta oletan että maksakokeet on otettu tai ainakin toivon niin ettei ole jäännyt tutkimatta. Ystävälleni nimittäin tuli tuo raskaushepatoosi ja se vaatii seurantaa/lääkityksen ja synnytys yleensä käynistetään ennen rv38.
 
Täällä kans yks atoopikko.. Kärsin aikuisiän aknesta ja iho on aina ollu huono.. Tietty se ihotautilääkärillä käynti saattais auttaa asiaa, mut oon aika huono hakeutumaan hoitoon asiassa ku asiassa. Ihon kutina on pahentunu tässä raskauden aikana tosi pahaksi ja raavin itteni reville jatkuvasti. Kävin sitten neuvolantätin alotteesta siellä sappi ja maksatesteissä joku aika sitten ja ne oli kyl ihan ok, että se meinas jos alkaa kämmenet ja jalkapohjat kutiaan nii sitte vasta kannattaa huolestua nuista hepatoosihommista. Et voidetta voidetta ja lisää voidetta se suositteli vaan, en tiiä pitäskö kans hankkia jotaki kortisoonivoidetta sitten.
 
E-V-A: raskaushepatoosista en ole kuullut lääkärin puhuvan missään vaiheessa. Tosin hän muutenkin puhui koko ajan latinankielisillä nimillä, joten kuka niistä sitten selvää ottaa ;) Maksa-arvot mitattiin (omasta pyynnöstäni) ja olivat normaalit, eli ilmeisesti raskaushepatoosista ei (onneksi) ole kyse.

Asiasta toiseen, miten muilla toimistotyötä tekevillä on työkyky riittänyt tässä nykyisessä tai edellisissä raskauksissa? Mietin, kuinkahan helposti istumatyö alkaa rasittaa selkää tai aiheuttaa supistuksia? Huomenna pitäisi mennä takaisin toimistotöihin neljän kuukauden opintovapaan jälkeen. Istumatyön lisäksi työmatkaa on 57km eli päivässä tulen istumaan lähes 10tuntia ajomatka mukaan lukiessa. Selkä on ollut tosi huonossa kunnossa heinäkuusta lähtien ja viime aikoina on aika helposti ja usein myös supistellut, joten vähän arveluttaa kuinka paikat työn kestää..
 
Viimeksi muokattu:
Tääläkin yksi atoopikko, johan meitä mahtuu joukkoon :) Hain tänään niitä mustaherukkakapseleita, ihan itseäni auttaakseni, tiedä sitten vaikuttaako vauvaan mitenkään. Esikoisella on ollu tosi hyvä iho, mutta vaikuttaisi olevan astmaan taipuvainen kun flunssassa ahdistaa. Hänen raskausaikana söin multivita raskausvitskua+maitohappoja. Nyt olen syönyt ratiopfarmin omega3+d-vit+kalsiumkapseleita ja maitohappoja, sekä nyt noita mustaherukkahommia.

Mulla on kasvojen, kaulan ja päänahan iho ihan kamalassa kunnossa, hilseilee, kutisee ja ihottumaa pukkaa. Oon hoitanu perusvoiteilla ja käsikauppa kortisoneilla, monta vuotta pysyny suht hyvässä kunnossa, mutta nyt jotenkin tää raskausaika on ollu tosi hankala.

Vauva vaikuttaisi viihtyvän edelleen peppu alas päin, pientä räpellystä on välillä tuntunu hiukan ylempänä kyljessä (oletin käsiksi) mutta yleensä mojovat iskut tuntuu alhaalla ja kohdun yläreunassa välillä jotain pynkäämistä, oisiko se sitten nuppi jolla puskee :D Oma olo on raihnanen, mutta suht ok verraten aikasempiin vointeihin. Tänään on eka "loma"päiväkin niin saa omaan ja esikoisen tahtiin touhuta, opinnot loppui tältä erää ja jäin työttömäksi tässä ennen äitiyslomaa.


Pepe10 :heart: papana 23+6
 
täällä oli myös tuo raskausihottuma rv 38-41+5 kunnes vaava syntyi kun odotin tätä toista lastani..se oli kyllä todella todella inhottava sairaus,enkä haluis sitä enää koskaan uudestaan..eli siis toivotaan että sitä ei nyt tässä raskaudessa tulisi,sehän kuulemma johtuu jostain hormooneista jos odottaa poikalasta ja kas kummaa odotan taas poikaa...
mä olen miettinyt tuota rokoteasiaa,enkä vieläkään ole päättänyt ottaako sitä vai ei...influenssa on kyl todella kauhea tauti,itselläni ja esikoisella oli se viime tammikuussa,olin juuri synnyttänyt niin kiva oli siinä 40 asteen kuumees imettää ja hoitaa vauvaa+esikoista joka oli todella huonossa kunnossa 10 päivän ajan=/

täällä ollaan nyt oltu viikko ihan kotosalla kun päiväkodista tarttui täit mun esikoiseen,hyi olkoon..onneks niitä oli ihan muutama,koska mä tarkkailen tytön päätä päivittäin,ni ei kerkii tulemaan tollasia kunnolla!!onneks ei tarttunut meihin muihin!!
mä oon nyt koittanu joka päivä kuntoilla että en oo ihan rapakunnos loppuodotuksessa..kävelen ripeästi n.10 kilsaa per pv vaunujen kera..on mulla tuola crosstrainer+kuntopyöräkin vierashuoneessa..

tääl syödään raskaus-monivitamiinia,maitohappobakteereita+rautaa
 
Heissan!

Rokotuksia olette miettineet, mä en ota mitään.

Himottaa lähteä vauvanvaateostoksille!!

Osanotot luputupunalle :hug:

Mulla myös lapsena aika paha atooppinen ihottuma, mutta nyt aikuisiällä ollut hallinnassa. Ihan perusvoiteilla selviän, talviaika on pahinta.
Tämä raskaus on tuonut mullekkin kasvojen ja päänahan kuivumista, oonkin sitä nyt ihmetellyt kun ei ennen ole vaivannut.

Tänne rantautunut muutama uusi "vaiva".
Ähky. Siis sellainen olo melkeen kokoajan, vaikkei ole syönytkään :x
ja ehkä pienesti siinä samassa närästää..
On myös pientä huimausta ja pahoinvointia satunnaisesti..
Liitoskivut on ja pysyy :|

Suffeli ja masumuru 25+1
 
Heippa kaikille!

Tervetuloa uudet! :)

E-V-A iiiihana kuva. :heart:

luputupuna :hug: ei löydy sanoja, meilläkin kaksi karvakorvaa ja pelkkä ajatuskin rakkaista ystävistä luopumisesta saa kyneleet silmiin. :'(

Sokerirasituksessa käyty, kokemuksena ei läheskään niin inhottava kuin etukäteen kuvittelin, ainoastaan se tuntitolkulla odottelu kävi puuduttamaan. Huomenna soittelen neuvolaan tuloksista, toivottavasti arvot on kunnossa.

Turvakaukaloista, jokos olette hommanneet? Mihin merkkiin päädyitte? Me ostettiin Gragon Logico S-kaukalo, telakka ja Mirage matkarattaat. Vaunut tulee mitä suurimmalla todennäköisyydellä olemaan Hartanin Topline X:sät, kaukalo ja matkikset hommattiin käytettynä, vaunut tilataan ihan uusina.

Nyt kun olen innostunut hommaamaan vauvalle kaikkea, niin ostin pikkiriikkisen toppapuvunkin jo valmiiksi (50-56cm). Saattaa olla ettei mahdu edes sitä lyhyttä aikaa mitä toppavaatteita tarvitaan, mutta se ei haittaa, ostin käytettynä ja tuolla on kaikenmaailman nalle- ja vanupukuja kokoon 68 asti jo odottamassa. :)

Voi teitä onnellisia jotka saatte kohta äippäpakkaukset hypisteltäviksi! :) Meille ei sitä otettu kun tuota tavaraa on jo nyt jo ihan valtavasti. 50 ja 56 senttisiä vaatteita on ihan kauheasti, on maidonkerääjiä, liivisuojuksia, puklurättejä, rintapumppua, pulloja, lakanasettejä, makuupussi, peitot, tyynyt ja vaikka mitä. Kunhan saadaan hoitopöytä kasattua ja vaatteet ja tavarat ojennukseen niin sen jälkeen voi tehdä pienen yhteenvedon että mitä tarvii vielä hommata. Luulen että lähinnä pumpulipuikot, kosteuspyyhkeet, vaippapaketti jne pikkujutut on ne mitä enää puuttuu.

Millään en malta odottaa että näkisin jo pikkuisen, minkä näköinen tyttö se mahtaa tuolla mahassa myllertää! :heart:

Eewokki ja mukeltaja 24+3
 
Tarvikelistaan tuli muutes mieleen lisätä useampi kuin yksi paketti jotain extra imukykyisiä siteitä. Itsellä meni esikoisen aikana ekan viikon aikana jo useampi paketti, vuodon määrä oli kuitenkin sairaalassa arvioitu normaaliksi/niukaksi, että en tiedä millaista se voi runsaimmillaan olla :O Ajattelin tehdä itselleni sellasen kotiutumispakkauksen, johon ostan parit dvd:t, namia ja nätin juomapullon yms. imetystä helpottavaa rompetta. Varattuna on myös imetystyyny+jyskistä parit lisä tyynyt sänkyyn, että saa mukavan asennon loppu odotuksesta ja imettäessä, sekä imetys yöpuku. Vauvalle kun on jo kaikenmoista niin panostan tällä kertaa hiukan itseeni :)
 
Pepe10 Aivan ihana idea tuo kotiutumispakkaus itselle! =) Taidan siis varastaa ideasi koska ainakin näin kun yksin vielä on,niin kukapa muukaan siinä hemmottelisi jollei itse ole jo varannut tarvittavaa kotiin! Kiitos siis mahtavasta vinkistä :flower:
 
Huuh siinäpä se lokakuukin meni että hellurei vaan... Töitä olis jäljellä n. 7 viikkoa ja muutamat hassut päivät päälle. Sitten pidän loput lomapäivät tammikuun alussa ja sitten (jo kaipaamalleni) mammalomalle, jiihuu! :) Niin se vaan aika menee hurjaa vauhtia, just avokin kanssa tuossa kummasteltiin että nyt jo 25. raskausviikko menossa, ei mee enää pitkään kun pikku herra köllöttelee jo käsivarsilla. :heart:

Luputupunalle osanottoni lemmikin poismenosta. :( Itse jouduin vuosi sitten kesällä luopumaan todella rakkaasta ajokoira-neidistä (ikää oli jo 12 vuotta) ja vieläkin on häntä ihan välillä ihan mahdoton ikävä!!! Tapasin joskus lenkillä erään naisen joka rapsutteli meidän nykyistä pystykorvaa ja en tarkalleen muista miten se sen mietelause meni mutta jotenkin niin että jos ihmisistä suurempi osa olisi sellaisia kuin koirat niin kyllä me tultais täällä paljon paremmin toimeen keskenämme. Aikas hyvin sanottu minun mielestä. Nyt vaan muistelet niitä mukavia muistoja karvakuonokaverista. :')

Joku kirjotteli noista suppareista, taisi olla Sini77.. Olen kyllä huomannut samat että ei ihan hirveetä rehkimistä pysty enää tekemään, pistää "matkakaveri" vastalauseen samoin tein! Voi kun sitä muistaskii ottaa iisisti loppuun saakka, vaikka tätä kyytiläistä odottaakin jo kovasti syntyväksi, ei olisi silti mukavaa että ihan näillä viikoilla syntyis. :O Nyt pitää vaan (töissäkin) muistaa ottaa edes vähän rauhallisemmin ja kuunnella omaa kroppaansa.

Abrakadabra, ne on pahoja nuo kauppojen lastenvaate- yms. tavarahyllyt! :D En tiedä kauanko tuo "järjen ääni" jaksaa minulla enää mukana pysyä ku tuolla kaupoissa kiertelen.. Kirpputoreilla se on jo täysin menetetty peli ja juuri, n. 15 min. sitten lopettelin "muutaman" lastenvaatekassin penkomisen kun työkaveri toi poikiensa vanhoja vaatteita mulle katottavaks. Noh, yksi suuri kassillinen jäi taas tänne ja nyt sitten vaan neuvottelemaan kirpputorihinnoista, heh. :p Onneks tuo isukki ei pistä hirveemmin vastaan näissä hankinnoissa kun olen kuitenkin tähän meneessä kaiken käytettynä (halvalla) hankkinut. :)

Tuttipulloista muuten mietin että oletteko te mammat kohdanneet keskustelua muovi- ja lasipullojen eroista...? TässäKIN asiassa on varmasti omat koulukuntansa, mutta itse en ainakaan pidä pahana asiana noita muovipulloja hamstrata. Joskus joku on sanonut että niistä irtoisi jotain maidon mukana...? Ei kait sentään.:O

Influenssarokotuksista kirjoittelitte ja itse kysyin myös päiväkodilla vierailleelta neuvolantätiltä niin sanoi että ei suosittele raskaanaoleville tuota kausi-influenssarokotetta ja en kyllä meinannu alun alkaenkaan sitä ottaa. En oo asiaa niin kummemmin miettinytkään mutta sainpahan sillekin mietinnälle varmistuksen kun ammattilaisen kanssa "neuvottelin". Eikä kyllä omassakaan neuvolassa sitä varsinkaan tuputettu...

Pepe10 Huippu idea tuo mamman kotiutumispaketti! *Raapustaa tarvike-/muistilistaansa* :D Ja eipä tullut mieleen edes tuo imetysyöpuku. Eri kätevältä kuulostaa...*kynä sauhuaa jälleen*

Eilen kannoin apteekista kotiin 2,5% kortisoonivoidetta ja Essexin perusvoidetta. Katotaan rupeeko näillä nämä ihottumat antautumaan.. Toivotaan ainakin ja pitää muistaa ottaa seuraavassa lääkärineuvolassa puheeksi.

Huh, tulipahan taas sepustusta..!

Mukavaa marraskuun alkua kaikille! :flower:

-Lilu & "J" 24+1- :heart:
 
pepe10 Todella loistava idea muistaa myös itseään synnytyksen jälkeen, taidanpa itsekkin hommata jotain pientä kotiin kun pikkasen kanssa yöllä valvoo. Päivällä meillä on ohjelmaa muiden lasten toimesta jo niin paljon ettei paljon leffoja katsella.

Mä ostin kirpparilta pari imetystoppia ja ajattelin että ne vois olla käteviä yöllä, ei tarvi liivit päällä nukkua. Mulla kun sitä maitoa on tupannut tulemaan niin että on pakko käyttää aina liivinsuojia.

Täytyy kohta lähteä sinne sokerirasituskokeeseen...
 
Nuista ihottumista: yleensä mäkin raavin jalkojani koko ajan verille, mutta nyt on jostain syystä mennyt niin hyvin ettei ole edes rasvailla tarvinnu. :) Tosin sillonkin jos sattuu kutisemaan, niin joutuu pärjäämään perusvoiteilla, mun nahkani ei kestä enää olleskaan noita kortisonivoiteita. Ei edes niitä miedoimpia. Eli suosittelen välttämään niitä viimiseen asti.

Tämäkin eksyi eilen ohimennen vaatekauppoihin, onneksi serkku hoputti siihen malliin koko ajan, ettei tullut osteltua mitään :D Tuolla on jo kaapissa pari hyllyllistä vaatteita ja yksi muuttolaatikollinen vielä pesua odottamassa.

Ja tämän päivän meikäläinen ottaa rennosti. :D Huomenna esikoisen saa sitten mummille, kun heti torstai aamusta pitäisi sinne sokerirasitukseen mennä. Ja perjantaina pääsee taas ultraan vakoilee meidän mönkeröistä. :heart:
 
Luputupuna :hug: Rakkaan lemmikin menetys on varmasti aina raskasta. Itellä 2 koiraa, 5- ja 2- vuotiaat ja ajatuskin niiden luopumisesta tuntuu hirveältä, vaikka siihen on todennäköisesti vielä mulla vuosia aikaa... Omasta koirasta en oo koskaan joutunut luopumaan, mutta muista läheisistä koirista kyllä ja pahalta se aina tuntuu... :'( Mua helpottaa ajatella, että koiralla on ollut hyvä elämä, vaikka niilläkin varmasti välillä vaikeeta. Mutta karvakuonot kun osaa elää hetki kerrallaan ja nauttia kaikista pikku jutuista täysin rinnoin! Niistä pitäis välillä ottaa mallia! :heart:

turvakaukalo saatiin lainaan. Se on Britax Römer Baby safe, ilman jalustaa eli kiinnitetään ihan perinteisesti vöillä autoon... Jos olisin ostanut, oisin varmaan valinnut telakallisen, mutta en valita, kun ilmaseks saatiin lainaan. Muutenkin on paljon ostettavaa, kun eka lapsi tulossa.

äitiyspakkaus tosiaan tuli jo meille! :p Joku kyseli, mmiten nopeasti. Taisin hakemuksen laittaa postiin ma 10.10. ja päätös tuli seuraavalla viikolla. Paketti oli postissa haettavissa 27.10. Äitiysraha hakemukseen piti tehä lisäselvitystä ja siitä vielä oottelen vastausta.

suppareista niitä tulee ihan päivittäin ja välillä ovat tosi ilkeän tuntuisia. Saikella olen edelleen tän ja seuraavan viikon... Lähinnä sen takia, että on paineen tunnetta alhaalla ja menkkamaista jomotusta. Pari kertaa kävellessä on supparit olleet ihan kipeitäkin. Että ihan rauhassa tässä pitäis olla, on vaan niin pirun tylsää olla vaan kotona, kun ei sais tehä mitään suurempaa!!! :stick:

rokotuksesta neuvolassa mainittiin. Mutta sanoin heti, etten ota. Oon ite farmaseutti, joten ei neuvolantäti sitä sitte alkanu tuputtamaan. Totesi vaan, että tiedät kai raskaana olevien kuuluvan riskiryhmään... En oo koskaan siä ottanut, paitsi sikarokotteen, enkä muista milloin ois ollu kunnos influenssaa... Töistä varmaan oon saanu hyvän vastustuskyvyn, ku sairaita käy päivittäin asiakkaana. Nyt oon tietty saikulla kotona, saas nähdä kuin käy... :eek:

vitamiineista oli kans puhe. Itellä käytössä multivitan r+i-vitamiini ja mölleri omega-3. Rautaa piti kans syödä, mut se on jotenkin jääny. Tais tulla vatsaoireita, joten se jäi alitajuisesti jotenki pois. Syöny oon nyt paremmin, eikä juuri väsytä, joten toivottavasti ei oo hemppa laskenu... D-vitamiinia en oo viittiny ottaa enempää kun sen 10 mikrog päivässä, joka tulee tosta monivitamiinista. Tuskin on haittaa, mutta ite ku on tällä alalla, niin en ainakaan uskaltais asiakkaalle neuvoa ottamaan enempää. Ja mä viel juon ihan hirveesti maitoa lisäksi...

kummit meillä on jo kysytty kummisetä valmiiksi. Kummimtätikin on jo valittu, muttei olla vielä kysytty. Mietinkin just miten sitä pitäis kysyä, kun se muutti juuri yhteen poikaystävänsä kanssa. Me haluttais kuitenkin vaan se nainen kummitädiksi, kun ei sen poikaystävän kanssa olla missään tekemmisissä juuri oltu. Kulkeva aika paljon erikseen. Ei haluis kuitenkaan loukata ketään... :headwall:

Undine ja pikku poika 26+2
 

Yhteistyössä