Helmikuun hippuset 2012 **heinäkuussa**

Tervetuloa uudet odottajat mukaan, kiva kuulla kuulumisia myös sivummalla seuranneista! :)

ippe, näppyä on nassu täynnä niinkun 15-kesäisellä! Nää ei oo sellasia valkopäisiks mätäpaiseiks muuttuvia finnejä, vaan sellasia kestofinnejä mitkä pitäs käydä jossain kosmetologilla puhdistuttamassa pois. Eivät tunnu irtoovan sitten millään kotikonsteilla pois.

Raskausoireet on alkaneet helpottamaan, eilen oli eka päivä kun olo tuntu ihan normaalilta. (Mihin häviää tästä kursori?! MUR! ) Se lievä kuvotus ja pahoinvointi mitä on ollu, on poissa kokonaan ja kaikki ruoka maittaa vähän liiankin hyvin. Lihaa voisin syödä nyt vaikka miten paljon ja minkälaista! :vampire: Mutta väsymys on jotain uskomatonta, ei tää näin paha oo vielä ollu! Tänään olin aamuvuorossa kolmen kesäsijaisen kanssa, ja kotiinpäästyäni koin että on pakko ummistaa silmät. Heräsin viideltä miehen puhelinsoittoon (kesti 20 min) ja sammuin samantien takas. Heräilin tossa kasin maissa. Eli 15-20 kevyet päiväunet. Hups! |O Vieläkin väsyttää.

Töissä en ole itse kertonut vielä kenellekään ultran jälkeen joka oli maanantaina. Tietäähän ne kaikki siellä asiasta, mutta multa itseltäni eivät tosiaan ole kuulleet mitään koko raskaudesta, eivätkä taida ihan hetkeen saadakaan tietää :$ :LOL: Jännä seurata, millasia vinkkailuja alkaa sadella kun eivät uskalla kuitenkaan kysyä suoraan ku viimeks yllärionnitteluista olin niiiiin vihanen.

ON vähän lisää. Ultra oli siis maanantaina, ja sieltä masusta löytyikin sitten yksi pienenpieni vilkas asukas!! :heart: Vatsan päältä kätilö löysi kans kaiun vauvasta, mutta näky vähän heikosti. Kohtu on vähän ylempänä kun mistä kätilö ekana etti. Se kyl heti katto siitä kohtaa mistä näytin, että siinä on jotaki tuntemuksia aina. Sitten alakautta ultratessa näkykin heti kun pikkuinen vilkutteli kovasti ja potkiutui ja heitti mukkia! Itkut pääsi, mieskin oli tosi helpottunut ja onnellinen! Nyt voi alkaa oikeesti odottamaan! :) Niskaturvotus oli 1,5 mm ja kaikki riskit pienenpienet. Pikkuisella näky reisiluut ja pikkuiset sievät jalatkin ja pikkuiset kädet sormineen! :heart: :heart: Mä oon ihan myyty jo nyt! :LOL:

LA ei muuttunut. Uä:n antamat viikot vastaa suoraan menkkojen mukaan viikkoja, mutta entisillä luvuilla mennään. En ole tainnut nätä entisiä lukuja vielä kertoakaan, eli neuvolan mukaan LA on 3.2.2011 ja sairaala TAYS

Hyvää vointia kaikille, meen jääkaapin kautta nukkuu! :LOL:

ilutiak ja 12+4 (neuvolan viikot)
 
Joku kyseli, että oletteko kertoneet jo töissä. Itse kerron vasta elokuussa kun pomo tulee lomalta. Hieman jännitttää, että mitä tuumaa, koska just sain jatkoa määräaikaisena, ens vuoden syyskuuhun asti olisi töitä..

Hieman oireista. Onko muilla ollut kipuja kohdun suulla tai sielä pohjassa jossain.? Mulla on tuntunut outoa kipua emättimessä kohdun kaulan suulla tai jossain sielä pohjassa. En osaa ihan paikantaa.. Huolestuttaa vaan, että onko kaikki hyvin.

Muutenkin kaikki ärsyttänyt tänään erityisen paljon. Ekaks tämä netti, ensin saan kirjoitettua pitkät tarinat ja sit yhteys poikki ja kas kummaa saat kirjoittaa kaiken uudestaan. Sitten toiseksi mies aina luurailessa ja kyselemässä, että kenelekkös nyt noin kirjoittelet.. Niin ärsyttävää!! Ja vielä kun se ei tajua, että meillä odottavilla saattaa nämä mielialat vaihdella ja sit se suuttuu mulle kun tiuskin ja ym. ku huono päivä. Ja nyt pitäis lähteä vielä yövuoroon, väsyttää valmiiksi jo ihan liikaa.

Huomenna olis jo tasan 13 viikkoa täynnä!
 
Moikka! Olin hetken tuolla maaliskuissa, mutta nyt ekan neuvolan jälkeen LA ois 24.2. Eli ysi viikolla ollaan. Moi kaikki :D Eli mitäs mä tänne kirjottelen... Mul on kolmas tulossa, kaks tyttöö on jo ennestää, 4v ja 2v. Oon ite 27 v ja naimisissa. Synnärille Kättärille. Näillä mennää :)
 
ilutiak: Kiva et joillaki samanlaisia oireita ko mulla. Mul on iha sama onkelma noide näppyje kaa, ja joo, oon vielä kosmetologi et pitäs löytyä konstit, vaan eipä aika kauheesti riitä omaa naamaa duunailee, eikä mul kyl töissäkää mitään ihmeempiä laitteita käytössä ( ainakaan vielä) et vois vaik ite puhdistaa, pitää pelkillä aineilla yrittää. Myös tuo lihan syönti kauheet himot, ja muutenki semmonen suolane maistuis koko ajan. :p

Ite aion kertoo töissä ehkä ensi viikolla.... niin elokuulle siis menee. Mietin et jos odottais sen ekan ultran vaik, kyl vähä jo jollekki kutkuttais kertoo, mut kai mä maltan tässä vielä. Vähän sillee kans huolettaa ko vasta aloittanu niinkuu tämmösen yrittämisen, niin en hirviän kauan ehi ees olla bisnestä starttaamassa ko jo äitiyslomalle kutsu käy... Noh... life happens while you're busy making other plans, vaimitenseoli.
 
Moikka

Täällä oisi yksi mattimyöhänen ilmoittautumassa joukkoon ;)
La 23.2. mut tarkentuu varmaan ultran jälkeen 11.8. kunhan vain jaksais odottaa sinne asti :kieh:
Ikää löytyy meillä molemmilla 28v ja ensimmäistä tässä odotellaan.
Aika epätodelliset tuntemukset tällä hetkellä mutta eiköhän se tästä =)
Mitään karmeita oksetus-kuvotus oireita ei ole ollu mut jösses on rintavarustus hellänä. Ja jonkin verran menkkamaisia kipuja varsinkin illasta kun on ensin seissyt töissä 9h :$
Aika hys hys ollaan vielä oltu, lähipiiri toki nyt tietää jo.
Mutmut kirjoitellaampa enemmän kunhan ollaan ultrassa käyty.
Tsemppiä kaikille odottajille!

Amilée ja nasu 9+5
 
Täällä eka neuvola takana. TH/kätilö (sijainen) löysi heti sydänäänet, 170 x/min. :) Mieskin oli mukana ja tulee varmaan jatkossakin mukaan. Sokerirasitukseen joudun (tai pääsen miten sen nyt ottaa), koska BMI oli reilu 25. Ja syömisiä pitäisi tarkkailla ettei tulisi turhia kiloja raskauden aikana, ainoastaan välttämättömät. Hemoglobiini sekä verenpaine oli molemmat oikein hyviä. :)

Parin viikon päästä ultra ja siitä parin viikon päästä eka neuvolalääkäri. Tän jälkee mahdollisesti tietää enemmän myös mikä on mun todennäköisin synnäri.

Lähdimme tänään myös reissuun ja tällä hetkellä Kolilla Sokos Hotellilla.. Hotellissa, jossa ei ole ilmastointia huoneissa ja huoneen hinta (normihuone) on törkeen kallis (120e/vrk). Tällä hetkellä huoneessa on 29 astetta lämmintä, eikä kuulemma ehdi viiletä kunnolla edes aamuksi respan mukaan. Tosi kiva kun en siedä yhtään kuumaa oloa raskaana, heti tulee kauhee olo ja tahtoo viileeseen tai vähintään varjoon. Mä en käsitä miten voi olla hotelli missä ei oo ilmastointia.. tää on eka minkä tiedän. En voi kyllä suositella kenellekään. Toki hienot maisemat, mutta muuten ei oo kyllä hintansa väärti. Onneks ollaan vaan yksi yö täällä.

Aikasin te ootte töissä kertoneet. Mä kerron pomolle ehkä aikaisintaan elokuun lopulla, mutta en oo päättänyt vielä asian suhteen mitään.

Line ja Nano 9+6 :)
 
Täällä onkin monella ongelmia näppyjen kanssa. Heti plussattuani rintakehä on ollut ihan täynnä hormooninäppyä ja nyt on alkanut tulla kaulaan finnejä :( Ootteko muuten miettinyt että voiskos nää näpyt viitata jompaankumpaan sukupuoleen?

Meillä on yksi tyttö ja kaksi poikaa. Muistelisin että tytöstä ois ollu enemmän näppyjä kun pojista :D Ehkäpä juuri siksi mulla on tyttö olo ja varmaan osittain siksi että ois sitten tasaparit, mutta meidän kuopus on poika joten poikakin ois kiva ni tulis sitten pojille pieni ikäero.. Eli ei väliä kumpaa sorttia.

Linelle oikein rentouttavaa reissua, vaikka hotelli onkin kuuma. Oltiin kerran Tampereella siinä rautatien vieressä olevassa hotellissa ja siellä ei ollut ilmastointia, tuskasta (olin myös raskaana silloin). Muuten taitaa siel pohjosessa lämpötla laskea alle 20 et ulkona ainakin viileetä.


RV11+6 (ellen nyt ihan laskuissa oo seonnu) Alkaa muuten tosissaan pahoinvointi helpottamaan, ihanaa!!!
 
Lisää uusia! tervetuloa! :wave:

oireista: Lihaa ei tosiaan tee yhtään mieli! Joku aika sitten vielä ällötti pelkkä ajatuskin. Ällötys on vähän jo vähentynyt, mutta syömään en ole juuri pystynyt. Jauhelilha voi jossain muodossa mennä ihan pieniä määriä. Eilen söin peri kebab-siivua ja leivn päällä menee tyyliin lauantaimakkara, muttei muuta... Ehkä se tästä vielä. Jostain piäis proteiinia myös saada... Muutenkin alkaa pahoinvointi jo vähäsen hellittämään. Hävinnyt se ei ole, mutta vähentynyt ja "siirtynyt" illemmaksi. Aluksi se alkoi jo puolen päivän aikaa tai jopa aamulla, mutta nyt voi mennä iltapäivään/alku iltaan ennen kuin alkaa etomaan. Väsymystä ei juuri ole enää ollut normaalia enempää. Finnejä on alun ihmeellisen puhtaan ihon jälkeen ilmestynyt ihan riittävästi... Ja mua "närästää! Tai enemminkin röyhyttää.... :D Syömisen jälkeen on pakko saada röyhtästyä, muuten tuntuu inhottava paine vatsassa ja oksettaa jne. Limsan juonti auttaa, jos ei muuten pysty röyhtäsemään.... :LOL:

Maha on jo niin selkeästi kasvanut/turvonnut, että varmasti kaikki huomaa!! Tai ainakin katsovat, että onpas tuo lihonnnut... :D Painoa vaan ei juuri ole vielä tullut. Normihousut ei tosiaan enää mene päälle ja paidat kiipeilee ylös, kun piukottavat niin kovasti.. :LOL:

Töissä olen jo kertonut osalle. Ne jotka ei tiedä, ovat lomalla. Mulla oli kesäkuu lomaa ja heti palattuani töihin oli pakko kertoa "esimiehelle" kun tuli tehtävä, jota en mielelläni raskausaikana tee, vaikka vaara sikiölle on lähes olematon, mutta kuitenkin, haluan ottaa nää jutut varman päälle. Pomolle kerroin kans samalla viikolla, kun oli niin huono-olo, että meinasin jo oksentaa. En halua, että se ihmettelee, miks vaan surkeena isun jossain sivussa ja sätän hommat muille tai jatkuvasti käyn juomassa/syömässä ja vessassa... :O Muita meillä on nyt paikan päällä kaks ihmistä, he kuulivat ultran jälkeen. Toinen, n. 60v. nainen, oli kyllä jo arvannut mun käytöksestä... Muut kuulee, kun tulevat lomilta.
Molempien perhe ja muutama ystävä tietävät myös.

Undine ja 12+3 (tai 12+6 ultran mukaan, en tiedä kumpaa ois kivempi käyttää...:) )
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Uusille tervetuloa mukaan :flower:
Ihana lukea hyvistä ultrakuulumisista ja neuvolakäynneistä :)

Mulle sitten sattui eilen jotain aivan ihanaa- mietin, että ei voi olla totta: tunsin hipaisun sisältä päin :heart:
Ultrassa mulle sanottiin kyllä, että istukka on takaseinällä ja tulen tuntemaan liikkeet varmasti todella aikaisessa vaiheessa, mutta että heti seuraavana päivänä?!!! Kuitenkin meilläkin on jo useampi lapsi, niin tämän erotti selvästi, että ei ole mikään suolenmutkassa oleva väänne :D
Tunne oli ihan :heart: !!!

Hankinnoista
Meillä on hankinnat tehty aika viimetipassa. Tarjouksia tulee ja menee, joten en ole niiden perässä juossut. Kaukalo pitäisi hankkia, kun ehdin sen myymään. Sekin jätetään varmaan aika viime tippaan :) .
Onkos kukaan ehtinyt miettiä talvivaatetusta itselle & vatsalle? Mä vähän tuskailen takki/viittaongelman kanssa- jotain lämmintä vaatetta pitäisi löytyä, mihin vatsakin sopii. Vinkkejä otetaan vastaan, jos joku ois vaikka törmännyt kivoihin takkeihin/viittoihin, mitkä sopis tarkoitukseen. Kenkinä menee varmasti sellaiset ugg-kopiot- edellisessä raskaudessa jalat turposivat niin, että mitkään sirommat kengät ei todellakaan mahtuneet jalkoihin.

Nyt kutsuu rauhallinen aamupalahetki- kuopus nukkuu vielä :)
Moikkelis moi ja kivaa keskiviikkoa!

T: luputupuna ja heppuli 13+0 POKS! (ultran mukaan tosin 13+3)
 
Liikkeiden tuntemisesta: ultratessa kun näin koska pieni kieriskeli ja potkiutui kohdussa, tunsin samalla näitä "ilmakuplia" mistä kaikissa oppaissakin puhutaan. Se tuntui aivankuin ois ollu pientä ilmavaivaa, tai joku kiertäny suolenmutkassa, mutta nyt osaan yhdistää kuplatunteen masuasukkiin :D Se oli aika jännä fiilis!

Muoks: pieni rinsessa ois ihana, mutta ei pikku rinssikään ole ollenkaan huono vaihtoehto :) Kävin pohtimaan asiaa nyt ihan oikeesti, kun tuli noista näppylöistä ja vauvan sukupuolen yhteydestä puhetta... Mulla on tyttöolo.
Ei mulla muuta, tsemppiä helteisiin!

ilutiak 12+5
 
Viimeksi muokattu:
äääääk! pakko oli tulla kirjottamaan jotakin kun oltiin jo toiselle sivulle tiputtu :eek:

Tervetuloa kaikille uusille helmimammoille :wave: ihanaa kun joukko kasvaa ja saahaan lisää höpöttelijöitä tänne :D

).( täällä ei mitään uutta..toivon vaan että nää hemmetin helteet pikkasen ees alkais hellittämään : / semmonen 18-22 astetta ois ihan riittävä. Ei töissäkään oo kiva olla 8tuntia 31 asteen tunkkasessa lämmössä ja kotona sitten alakerrassa 28 astetta joten voi todellakin ainakin 5 astetta lisätä siihen saapi yläkerran lämmön jossa pitäis vielä nukkua :|

maria & möhkis 13+2
 
Toivottavasti en pilaa pyykkejä "kotitekoisella" pyykinpesuaineella. Tosiaan mua noi hajut ällöttää ja ihan puhdas pyykkikin on aika kuvottavan hajuista tai ainakin Bio Luvil. No, päätin sit laittaa soodaa pesuaineeksi ja sitruunamehua huuhteluaineeksi(siis puristin sitruunasta mehut)...katellaan mitä tulee. Tuntuu, että joka huoneessa haisee joku outo haju ja alkaa kuvottaa. Maha senkun pömpöttää ja täytyis alkaa hieman kattelee töihin vaatteita kun ei mene farkut/caprit kiinni. Mammavaatteita en vielä ostele, mut jos ostan niin housuja pakko parit, trikoopaidoilla pärjää ja tää kun on meidän ehdottoman viimeinen niin en satsaile kamalasti. Neuvola olis tiistaina ja toivottavasti :heart:-äänet kuuluis. No, viikkoja on sillon 10+1, joten saattais kuuluakin koska edellisessä raskaudessa kuului jo 9+. Sunnuntaina olis rippujuhliin meno ja vielä joutuu hieman yrittää pitää pötsi piilossa koska aiotaan kertoa miehen puolelle parin viikon päästä ultran jälkeen ja noi on siis miehen puolen juhlat. Onneks mul on sellanen mekko, joka hieman peittää etuosan röyhelöllään mahan kohdalta. Painoa on tulli pari kiloa alkuraskaudesta asti. Mulle maistuu kaikki ja hyvin. Siis oli sit suolainen tai makea niin kaikki menee. Suolainen ehkä kuitenkin vie voiton ja söisinkin ruokaa useasti päivässä, mut nyt tyydyn leipään suht usein. Ummetustakin havaittavissa ja se ei ole kiva vaiva. Jos lähtis paimentaa noi muksut nukkumaan, aika villiä menoa....:O
Mamma 9+2
 
Täällä uusi odottaja ilmoittautuu mukaan :) Lueskellut olen kyllä taustalla ja nyt päätin vihdoin hypätä mukaan! Ikää siis 29.v ja neljättä odottelen,la 20.2.2012 :) Niin ja synnytyssairaala on TAYS. Aiemmat lapset jo 7,9 ja 11.v ja yksin odottelen nyt siis tätä neljättä,hieman on sekavat tunnelmat edelleen ja välillä kaipailee jotakuta jonka kanssa jakaa kaikki tunteenpurkaukset mutta eteenpäin mennään pikkuhiljaa :) Ensimmäisessä neuvolassa on käyty jo heinäkuun alussa ja np-ultraan menoa odottelen jo malttamattomana,vielä saa melkein pari viikkoa odotellakin,aika vasta 9.8..huoh #)
Mitenkä teillä muilla vatsa ja kohtu kasvaa ja pitäisikö kohtu tuntea jollakin tietyllä korkeudella jo?? Aikaisemmista raskauksista itsellä jo sen verran aikaa että tuntuu kaikki jo unohtuneen! Täällä vatsa jo todella iso,ja mielestäni kohdunkin tunnen selvästi jo reiiiilusti yli häpyluun?! Eipä tätä raskautta enää peitellä.. Normaalisti olen todella hoikka vailla mitään vatsaa,on vaan tainnut aiemmat raskaudet jättää mahan kuitenkin sen verran löysäksi että nyt pullahti jo näin aikaisessa vaiheessa esiin :D

MöhköMyy kera mahansa 10+3

En tiedä menikö värit oikein :D
 
Tervetuloa uusille!

ON: Mä kerroin tänään yhelle työkaverille, et sain sen hiljaiseksi, kun rupes ihmettelemään miksi tulen vasta myöhään töihin huomenna. No sitten me ajan kuluksi ettittiin dopplerilla sydänääniä ja sieltähän ne löytyivätkin 170/min ja tasaiset. Vilkas kaveri tosin, kun kerkis välillä karkaamaankin. Oi että on ihanaa kuulla sydämen sykkivän!

Whisky Peat Meil onpi kans huomenna ultra, kyllä muakin vielä vähän jänskättää vaik tänään ne sydänäänet hyvin kuuluikin. Toivottavasti sielläkin menee hyvin.

Ikäeroista oli joskus aikoja sitten puhetta. Meille tulee nyt sitten noin 1v 5kk ikäeroa lapsosille, musta aivan passeli ikäero. Meillä ei töissä helteitä huomaa, kun on niin tehokas ilmastointi et melkein palelee. Sit kun lähtee ulos, niin on kuin seinää päin kävelis jos ulkona on yli 25 astetta. Huh! Kaikki oireet on täällä kadonneet lievää väsymystä lukuunottamatta. Ruoka maistuu ihan normaalisti ja mitään mielihaluja ei ole ollut. Eli edetään kovin samankaltaisesti kuin viimeksikin.

Terp ja kirppu 11+6
 
Tämähän ketju on alkanut ihanasti vilkastumaan! :)

Nt-ultrassa käyty, siellä se pikkuinen vilkutteli ja liikkui kovasti :heart: Ja koko vastasi melko tarkasti laskettua aikaa. Selvisi syykin miksi neuvolassa ei sydänääniä saanut kuulumaan, kohtu on taaksepäin kallistunut joten ei tarvi säikähtää vaikka seuraavallakaan kerralla ei dopplerilla kuuluisi. Ja sanokohan se vielä että istukkakin on tuossa edessä tai jotenkin vaimentamassa ääniä. Ihmettelen vain kuinka minulla on jo sellainen pömppömaha, läskiä?? :D Kun ajattelin tuon olevan mielikuvituksen tuotetta niin minulta on jo kyselty että odotanko, hui.

Nyt kyllä uutinen ainakin leviää kun lapset näki ultrakuvat ja arvasi heti että vauvahan siinä. Ja muksut ei hiljaa ole, heti kun tuli vieraitakin ne ilmotti että arvatkaas mitä :D Tosin lapsetkin oli jo ennen kuvia arvanneet mahan turvotuksesta.. on ne ovelia :whistle:

Muuten olen ollut ihan poikaolossa mutta kävi arveluttamaan tuo naaman kukinta. Täällä myös löytyy yhtä sun toista finniä.. kuin teinillä konsanaan :stick: Eli voisiko se siitä päätellen ollakin tyttöolo :confused:

Töissä on pakko kertoa asiasta koska on tullut raskaimmista hommista maha-ja selkäkipuja :( On säikäyttänyt kunnolla. Ja ei se taida kauhea yllätys sen puoleen olla kun yhtäkkiä en olekaan käynyt tupakalla.. selvä merkki :LOL:

Alkaisi vaan tämä väsymys helpottamaan. Olisi kiva saada joskus aikaiseksikin jotain. Pitäisi alkaa pakkaamaankin jossain vaiheessa, muutto olisi edessä yhteiseen omaan kotiin. Ei kauhean järkevää pitää kahta asuntoa :rolleyes:

Nyt aamupuuron keittoon :wave:

RR & PikkuKengu 12+1 ( viikot olikin sanonut eilen poksista :heart: )
 
Tervetuloa uusille :wave:
Tämä pinohan on ruvennut kovastikin vilkastumaan, olin kaksi päivää anopin luona käymässä ja kauhiasti oli luettavaa kotiin tullessa.

Anopille kerrottiin siis vierailun yhteydessä. Piti ensin vitsinä :D mutta kun tajusi että tosissaan tässä ollaan niin ei meinannut pysyä nahoissaan. Ja rupesi taas miettimään lähemmäs muuttamista, hänelle kun on kova paikka että näkee lapsenlapsiaan/lapsenlastaan (kumpaa tässä nyt sitten käyttäisi) niin harvoin ja on lähinnä vain kerrankuukaudessamamma.

Jotenkin tällä hetkellä on sellainen olo ettei olisi ollenkaan raskaana. Huonovointisuus on hävinnyt, samoin väsymys. Mahaakaan ei vielä luojan kiitos ole. Siksi en kai osaa sanoa olisiko tyttö- vai poikaolo. Kaipa tämä tästä todeksi muuttuu kun liikkeet rupeavat tuntumaan. Viimeksi taisi olla jollain viikoilla 17. ehkä, en minä muista :D

On kyselty töissä kertomisesta. Krhm... Pomoni on äitini eli sai kuulla ensimmäisenä ja vastaanotto oli tietysti hieman erillainen kuin ehkä teillä muilla ;) Kovasti minua oli töihin odotettu ja minua olisi tarvittukkin äitini siirtyessä pikkuhiljaa eläkkeelle, mutta eipä firma minun poissaolooni kaadu. Toivottavasti.

Ai nih ja vink vink VeroModassa on todella pitkiä perustoppeja tulevien mahojen peitoksi ;) Taitaapa muuten olla mun vanhat mammafarkut olla aivan liian suuret, tai sitten täytyy keräillä reilusti panoa tässä raskudessa :D Viimeksi taisi kyllä mennä todella pitkään ennen kuin sovelluskeinot loppuvat ja oli pakko ostaa mammavaatteita. Täällä joku muukin jo tuskaili talvea? Siis se on minulle aivan uusi ongelma, miten talvesta selviää valtavalla mahalla? Siis ihan oikeasti käytännön vinkkejä nyt sitten kehiin!

Hohto ja :heart: 12+6
 
Tervetuloa uusille!

Vähän miä olen kateellinen niille, jotka tuntee liikkeitä. Mulla ei oo aavistustakaan, miltä tollaset hipasut tuntuis. Kateudesta vihree...Kääk

Mamma-73, mä käytän pyykin pesuaineena ja huuhteluaineena LV:tä. Ne ei mulle ainakaan tee pahaa oloo. Mullakin oli Bio luvilia ja Omo Blackia, mut piti vaihtaa. Suihkushampoo piti kans vaihtaa LV:hen.

Niin, miten talvesta selviää isolla mahalla.... En tiijä, pitäskö sitten vaan mennä kirppareille ettimään takkia. Mulla on kyllä yks joka saattaa aika pitkälle mennä, kun se levenee alaspäin.Siitä voi ehkä nappejakin siirtää. Pitää tutkailla sitten talvella tilannetta.

Mun lähimmät ystävät on tienny tästä raskaudesta alusta saakka, kun kävi niin et oli tyttöjen mökkiviikonloppu tulossa. Ostin sitten juomaa ja tupakkaa ym. edellisenä iltana valmiiksi. Jostain kumman syystä päätin ostaa raskaustestinkin, vaikka menkat ei ollu edes varsinaisesti vielä myöhässä. Tein sen lähtöaamuna ja kaks viivaahan sieltä pärähti. Jälkeenpäin mietittyäni mun aamuvirtsa hais hcg:ltä jo pari päivää. Ehkä se ajoi mut testin ostoon. No, juomat ja tupakat jäi kotia. Oli siinä meillä kiljuntaa ja itkua kun kaivoin mökillä tikun esiin. Sitten sieltä paljastui toinenkin raskausuutinen. Ja sitten alkoi maljojen nosto: "vauvoille". Ja sitähän sitten jatkui.....

Pomolle jouduin kertomaan viikolla 7+ kun tuli nuo lomajutut. Kun pomo tulee takas töihin niin mä olen viikolla 15, joten en varmaan enää mahdu työhousuihini ja vaikka mahtuisinkin niin housujen tilaamisessa menee se pari viikkoo, joten oisin jäänyt ilman työvaatteita. Saas nähdä, onko siellä varauduttu....

Molempien porukoille kerrottiin juhannuksena eli viikolla 7+ myös. Sekin johtui noista alko ja tupakka-asioista. Ois tietty voinu valehdella, mut aateltiin et mitä sitä läheisiltä panttaamaan kun oltiin just käyty ultraamassakin ja kaikki oli hyvin. Kerrottiin siinä samalla riskeistä niillä viikoilla, joten jos jotain ois sattunu/sattuu ni surtais sitte yhdessä.

Kääk ja masumurmeli 13+1
 
Meidän ultra-reissu päättyi surkeasti. Masu on turvoksissa kuin jalkapallo, rinnat kipeät ja karsea väsymys. Vaan tajusinhan minäkin, kun näyttöä katsoin, että ei siellä masussa mitään eloa ole. Tuulimuna -tuomio, ja aikaa odotellaan Taysiin.

Epäilinkin jotain tällaista, kun ekasta kierrosta nappasi ja kävin näin helposti meillä tämä raskautuminen. Liian hyvää ollakseen totta. Hyvää jatkoa teille kaikille!

WP (ei 11+5 vaan täysi nolla).
 
Whisky Peat Voi ei, voimia! :hug:

Meillä oli kaikki hyvin. Vastasi viikkoja täsmällisesti päivälleen. NT 1.3mm ja sydän sykki 168/min. Kaikki raajat löytyi, aivot ok, mahakupla ja virtsarakon kuplat löytyivät. SIellä sitä köllöteltiin ja ei meinattu vaihtaa asentoa vaikka lekuri vatsalta painelikin. Oli ilm. hyvä asento. :)
 
Laretzki
WP Jaksamiset :hug:

Vedin sitten melki yhdeltä istumalta sellasen 2,5 kilon vesimeloonin. Täysin yksin, muutamaa miehen ottamaa haukkasua lukuunottamatta. NOh, mieluummin näin kuin sama määrä roskaruokaa :D :LOL:

Lare ja Spyro 9+5
 
Whisky Peat :hug:

Talvivaatteista mä menin marraskuussa synnyttämään esikkoa äidin sellanen polviin ulottuva toppatakki päällä ja tais olla crocsit jalassa. Kylmä oli ja koiran pissitys lenkillä masu meinas jäätyä kun takki sellanen kello mallinen. Nyt pitäis varmaan ostaa jotain toppapukua tai äitin kaapista kaivella kun kuitenkin esikon kanssa varmasti ollaan pihalla. Inhottava näin lyhyeksi ajaksi vaan ostaa mitää kauheen isoja vaatteita.

Me ollaan nyt pojun kanssa päätetty lähteä vkl:n aikana 300kilsan päähän sukuloimaan ja viivytään 4 viikkoa. Tosin välillä käydään kotona ultrassa jne. Saa mies rempata taloa yötä päivää kun ei olla sen jaloissa kiukuttelemassa jatkuvasti. saa nähdä vaan miten ikävä tulee. Hyvä puoli on sekin et meen isälle töihin ja saan rahaa (tässä kuussa kun loppuu vanhenpainvapaat)

Eveny ja Myyskä 9+3 tai 10+4
 
Täällä tänään käyty np ultrassa! Siellä pieni otti unta kaaliin niin että täti sai ensin kauan herätellä, kunnes alkoi sellainen potkiminen ja pyöriminen. :) :heart: Mies ihan liikuttuneena katsoi kanssa. LA on sama kuin ennenkin. Raskaus tuntuu niin epätodelliselta, tavallaan vielä haaveilee vauvasta vaikka jo raskaana onnellisesti ollaan, ei usko todeksi! Noista ultrakuvista saa todella hyvin selvää, ihan yksityiskohtiakin, en olisi uskonut :)

Skooby ja Nuppu 11+4
 

Yhteistyössä