Helmikuun hippuset 2012 **heinäkuussa**

Tää helmikuisten pino on todella hiljainen, harmi! Jotenkin vaan on osunut silmään esim. tammi ja maaliskuisten pinot tuosta etusivulta ja kuinka paljon niillä on jo sivuja :whistle: No mutta, ehkäpä mekin innostutaan kun tulee enemmän sisäilmakelit ;)

Muuten tykkään tästä lämpimistä keleistä mutta töissä on aivan tuskaa olla! Monta kertaa päivässä tuntuu että lähteeköhän kohta taju.. vähän hermostuttaa sekin miten kaikki rasitus masukkiin vaikuttaa :confused:

Kohta h-hetki lähenee, eli saa varmuuden onko masussa kaikki ok.. hieman jännittää kun on tahtomattaan suunnitellut tulevaisuutta jo sen varalle että on pieni vauva.. :rolleyes:

Mutta nyt suihkuun ja sitten tuijottaa vuokraleffaa. Mukavaa lauantai-iltaa kaikille! :wave:

RR & 11+3
 
kiitos eveny =)

Itsekkin olen tosiaan pistäny merkille että todella hilijaista täällä tuntuu olevan : / Liekkö meitä helmikuisia odottajia tosiaan niin vähän vai olemmeko vain niin "epäaktiivisia" :confused:
Muistan kun esikoisen aikaan joulukuisten pinossa ei aina meinannut mukana pysyä kun juttua tuli koko ajan niin paljon :LOL: tietty sitä itselleenkin silloin kaikki oli niin uutta ja mistään ei mitään tiennyt niin tuli todella paljon kirjoteltua ja kyseltyä kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä :D

Onko täällä muuten kuinka moni jo miettinyt turvakaukalo asioita?
Meillä esikoisella oli Gracon Logigo S kaukalo ja siihen se telakka ja tykkäsin kyllä älyttömästi ja silloin päätettiinkin ettei ikinä otettaskaan ilman jalustaa/telakkaa koska kumpikaan meistä ei jaksaisi sitä turvavöillä leikkimistä. Tuo tosin ollaan jo keritty pistämään eteenpäin ja nyt sitten ollaan vahvasti päädytty siihen että uudelle tulokkaalle ostettaisiin Britaxin BabySafe plus II ja siihen se telakka. Ollaan nyt tykästytty tuohon Britaxiin kun esikoisella on Britaxin Multitech- turvaistuin käytössä =)

Nyt jos käpertyisi sohvan nurkkaan sipsipussiin ja dipin kanssa herkkupäivän kunniaksi :popcorn: ja ensi viikolla sitten taas kauhistelisi tulleita kiloja :LOL:

maria & möhkis 12+5
 
Moikkelis. Mulla ainakin oli akluun paaaljon kirjoitettavaa, mutta nyt on menossa sellainen vaihe, kun vaan odotetaan... sitten taas kun alkaa masu kasvaa (toivottavasti) ja vauva liikkua, varmasti tulee mieleen yhtä ja toista. Tänään shoppailin mammavaatteita: mekon, kauluspaidan, t-paidan, 2 masutuubia ja legginsit :)

Muoks. Meillon nyt 1/2 -vuotias vauveli kylässä, ja Gracon telakkamallin istuin on jo meille varattu, samoin varmaan neidin vaunutkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Me saadaan mun siskolta turvakaukalo lainalle ja vaunut pitää ostaa, koska siskon vaunut on veljellä lainassa jolle syntyi eilen kolmas tyttö! <3 Ei tule serkuksille kuin puoli vuotta ikäeroa :)
Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti ja kauheesti olen miettinyt, että mitä kaikkea muuta sitä pitää/tarvii ostaa vauvaa varten?? eka kun on niin ei oikeen vielä tiedä.
Kaupoissa kädet jo syyhyäis vauvanvaateosastoilla mutta en ole uskaltanut vielä ostaa mitään. Milloin te muut osatatte/ostitte ekat tarvikkeet vauvalle. Onhan tässä hyvin aikaa, malttais vaan odottaa.
Ja jotenkin olen hirveästi miettinyt, että tää olis poika! En vaan tiedä yhtään mistä moinen aavistus..
 
Mäkin olen huomannut et täällä on tosi hiljasta tai siis noissa muissapinoissa mitä oon seurannut niin ihmiset kommentoi paljon enemmän myös toisten asioita ja keskustelevat vaikka mistä. täällä tuntuu vaan että omanapaillaan ja siinä se sit on.. :D Turhaa mäkään kyl valitan kun itsekkin samaa teen mutta kuitenkin..

Mekin ollaan jo varattu tuo turvakaukalo siltä tuttava pariskunnalta jotka tästä raskaudesta tietää.. on telakka ym merkkiä en nyt muista.. Mut joo en mäkään niillä vöillä rupe pelaamaan..

ippe ja taateli 9+5
 
Heippa kaikille! On vähän hiljasta joo, mutta eiköhän tämä tästä piristy, kunhan mamat pääsee käymään nt-ultrissa jne. :) Maria, pysy täällä vaan meidän hiljasessa joukossa mukana! :)

Mä en oo ehtiny/uskaltanu/jaksanu miettiä mitään isompia hankintoja vielä. Suunnittelin ensimmäisenä ostavani langat ja alan neuloa villapukua, jos ultrassa on kaikki hyvin. Ultra siis tulossa maanantaina, jännittää taas! Taitaa miestäkin vähän jännitellä vaikkei se vouhotakaan mistään niinkun mä.

Mulla on kirjottelu jääny vähemmälle tän mielettömän väsymyksen takia! Oon käyny seurailemassa palstaa päivittäin kuitenkin. Nyt helteillä töissäolo tuntuu päivän päälle ikävinä tuntemuksina ja suoraansanottuna kipuina/kouristuksina mahanpohjassa, ja vähintään kolmen tunnin päiväunet on pakolliset ainakin aamuvuoron jälkeen. Nuoret kesäsijaiset työllistää, kun eihän tietenkään osaa tehdä ihan kaikkea sanomatta tai neuvomatta, ja siltikin saattaa jäädä töitä hoitamatta. :p Välillä kismittää, mutta muistan sitten oman opiskeluaikani ja töissäolon, miten hukassa ja avuton sitä olikaan eikä saanut mitään aikaiseksi vaikka yritti tehdä parhaansa. Kohta vakkarit palaa lomilta ja sitten ehkä pystyy ottamaan vähän iisimmin.

Ajattelin lääkärikäynnillä maanantaina kysyä tästä väsystä, kun ei jaksaisi työpäivän päälle tehdä mitään kun nukku tulee väkisin kun pääsee rauhottumaan. Epäilen itte josko kilppariarvot ois vähän vajaalle menny, sitä ku on suvussa muutenki..

Lämpimiä kelejä, be cool :)

ilutiak 11+6

Ainiin, pitikin vielä kysyä teiltä muilta, että ootteko käyneet uimassa näillä lämpimillä keleillä, ihan järvessä? Aiheuttiko se mitään tuntemuksia tms? Mulla särki ja jomotti sitte alamasua ihan urakalla jos erehdyin viileään veteen menemään hetkeksi. Saa siis uimiset jäädä näillä helteillä väliin........
 
Viimeksi muokattu:
Turvakaukalosta. Me hankitaan sellainen missä on ISOFIX-kiinnitys niin saa suoraan autoon ilman mitään telakoita tai turvavöihin kytkemisiä. Vähän kattelin jo Emmaljungan kaukaloa kun sen saisi samanmerkkisiin vaunuihin kiinni myös. Luulen, että olisi kätevä, mutta tiedä häntä kun ensimmäinen vasta tuloillaan.

Ja tästä päästääkin aasin sillalla vaunuihin. Osaatteko kertoa mitä eroa Emmaljungan Edge Duo Combi ja Modial Duo Combi vaunuilla on? Molempiin saa samat rungot, niin en nettisivujen perusteella oikein löytänyt eroja, paitsi erilaisia kuoseja. Mutta pakkohan niissä on muutakin eroa oltava, eikö? Ja jos jollakulla on kokemusta noista ko. vaunuista niin mielellään kuulisin mielipiteitä.

Uiminen ei ole itselleni aiheuttanut mitään oireita. En haluaisi huolestuttaa ilutiak, mutta kannattaisi varmaan kysyä neuvolasta jos muut ei oo sitä mieltä, että on normaalia näin alkuvaiheessa.

Hiljaisuudesta.. itselläkin vähän vaihe, että odotetaan odotetaan. Haluisin, että olisin jo paljon pidemmällä. Mulla kun ei niitä oireitakaan ole ollut niin tällä hetkellä olo on kuin ei olisi raskaana ollenkaan.. No, ensi viikolla ekaa kertaa neuvolaa ja siitä parin viikon päästä ultraan, ehkä se siitä tulee koko ajan todellisemmaksi. :)

Line ja Nano 9+3 :)
 
uimassa ei ole tullut käytyä järvessä kuin viimeksi -09 kesällä :whistle: viime kesänä oltiin turkissa lomailemassa ja siellä tosiaan meressä kävin , mutta ei vaan jotenkin ole nyt innostanut näihin suomen järviin mennä, vaikka mahdollisuuksia kyllä olisi ja poikaa on tullut käytettyä polskimassa :D

Täällä on jo h&m:lle ja ellokselle pistetty tilauksia menemään vauvanvaatteista :D pistin jo alkuviikosta kun uudet mallistot tulivat, miehen kanssa päätettiin että saahan ne sitten palautettua jos perjantain np-ultra olisi huonoja uutisia tuonut. Tänään tein myös "inventaariota" pojan vauvavaatteista että mitä kaikkea löytyy sitten niistä :)

Poikaa kun odotimme niin olin _todellinen_ hätähousu hankintojen suhteen, oikein meinaa hävettää näin jälkeenpäin :LOL: Pinnasänky ostettiin jo rv5 (puolustuksena voin sanoa että se oli ainut enää kyseista mallia lastentarvikeliikkeessämme eikä niitä enää saanut lisää tilattua) , vaunut tilattiin liikkeen kautta jo muistaakseni rv 16(kun vielä muutaman viikon sai "tarjouksella") ja taisi se turvakaukalo ja telakkakin tulla juuri rakenneultran jälkeen (halusin nimenomaan limen värisenä niin en voinut ottaa riskiä ettei myöhemmin enää saisikaan) :D

En kuitenkaan tässäkään raskaudessa halua jättää asioita "viime tippaan", vaan aijjon hyvissä ajoin saada tarvittavat hankinnat ja asiat kuntoon =) joulukuussa ajateltiin alustavasti se kaukalo ja telakkakin hommata veronpalautusrahoilla. Oikeastaan muita isoja hankintoja ei onneksi olekkaan, kun muita pojan tavaroita ei tullut laitettua eteenpäin.

Sitä pitikin vielä kysyä että onko kellään kokemusta sähköisestä rintapumpusta ? esim. aventin? Itselläni on vielä pojan jäljiltä normi aventin pumppu ja se kyllä oli aivan täysi kymppi! nyt ajattelinkin että oisi tuo sähköinen versio voinut olla kätevä, koska pojan aikaan maitoa tuli toodella paljon..

ISOFIX-kiinnitykselläkin oleva on sama telakka/jalusta, mutta siinä vain tosiaan se kiinnitys tulee niihin kiinnikkeisiin ja on siten tottakai parempi (tukevampi) kuin vöillä kiinnitettävä telakka/jalusta =) muuten ovat siis täysin samanlaisia mutta kiinnitystapa vain eri.

Emmaljungan vaunuista en kyllä ole muuta kuin pelkkää hyvää kuullut tutuilta keillä niitä on ollut käytössä =) ainut vain että kuulemma keinonahkaiset eivät kestä kulutusta vaan 'kangas' alkaa yllättävän nopeasti menemään huonoksi : / Itsellä ehdottomasti "suosikit" ovat juuri emmaljunga ja brio. Päädyttiin pojan aikaan briot itselle ottamaan, enkä kyllä kadu päivääkään, mitään ongelmia ei ole ollut ja vieläkin käytämme niitä ahkerasti rattaina aina kauppakäynneillä ja lenkillä ollessa =)

maria & möhkis 12+5
 
Laretzki
ilutiak Kyllä täällä on käyty järvessä uimassa ihan normaalisti, eikä sinänsä mitään erikoista ole huomannut. Mutta pidemmän uinnin aikana alkaa jossain vaiheessa vähän tuntua sellainen kiristävä tunne vatsanahassa, ihan kuin se olisi liian pingottunut...
 
Heips vaan:)

Edellisessäkin pinossa jossa kirjottelin oltiin alkuun vähä hiljasempia mutta kun alkoi masut kasvaa ja pahoinvoinnit hälvetä niin kyllä se kirjoittelu vilkastui..;) Sitten uskaltaa varmasti enemmän alkaa jo realisoimaan oma raskautta kun sen ultrakuvan itse saa verkkokalvoille:D

Meillä oli esikoisella Crago logigo S ja se saa olla käytössä myös tulevalle:) Ollaan oltu tosi tyytyväisiä ja Pihla on siinä välillä matkustanut vieläkin kun ollaan oltu miehen autolla ( -63 vuoden Plymounth Valiant ) telakka on vaan vedetty penkkien runkopalkkien alta liinalla kiinn kun ei o autosa turvavöitä... :)

En ole itse viellä uskaltanut tehdä uusia vauvanvaate hankintojai mutta luultavasti sitten viimeistään rakenneultran jälkeen saattaa jokusen vaatteen ostaa jos vahingossa osuu silmään että kumpi sieltä on tulossa..;) Esikoista odottaessa me ei tahdottu tietää kumpi tulee, joten pienimmän vaatteet 50cm- 65cm on tosi neutraalin värisiä. Aika paljon vaaleita sävyjä ja vihreää koska me pidetään molemmat vihreästä:)

Mutta nyt meen tekemään ihan rauhassa aamupalaa, on ensimmäinen viikonloppu VUOTEEN kun ollaan miehen kanssa kahdestaan, oltii pe-la Hämeenlinnassa festareilla ja eilen yöllä ajoin kotiin:) Tänää saa sitten olla ihan vaan pariskunta ennen kun haen illan suussa Pihlan kotiin:) Loma tuli tosiaan tarpeeseen, mies ei ole ärsyttänyt ollenkaan niin paljon kun olen tässä aiemmin maininnut:D Omat hermot ei ole mennyt kertaakaan vaan oon saanu tosiaan nauttia vapaasta:)

Millanen 10+1
 
Hepskukkuu! :wave:

Minäkin olen huomannut että pinossa on suht hiljaista, samoten odottajia on vähän ja huonoja uutisia aika paljon. :( Itsekään en ole ollut kovin aktiivinen, johtuen ihan vaan siitä että koko raskaus tuntuu edelleen niin epätodelta ja koko ajan on pelko ettei kaikki olekaan hyvin.

Vaunuja, kaukaloa tai muitakaan hankintoja ei olla mietitty vielä ollenkaan, huomisen jälkeen voi vaihtoehtoja pikkuhiljaa alkaa vertailemaan...

Nyt ei ehdi tämän enempää mutta tulen huomenna varmasti kertomaan tilanteen, sillä aamulla mennään np-ultraan, jännittää!!! :eek:

Eewokki ja Uunokki 10+0 (11+5) POKS!
 
Minua ainakin työllistää esikoinen ja opiskelu niin kovasti, että ei jaksa enää illasta avata konetta ja alkaa kirjoitella. toivottavasti tämä tästä hellittää kun loppuisi tämä väsymys ja huonovointisuus :)

Emmaljungan vaunuista, jos on muovimatot niin kannattaa varautua siihen, että ilmakumi renkaista jää tosi pahoja jälkiä lattiaan. Ollaan omiamme juuri käytetty huollossa ja sieltä ilmoitettiin, että on ihan normaali ilmiö vielä melkein 2v. vanhoilla vaunuilla :O Muutenkin osia tippuillut matkan varrelle, tosin positiivistä, että lastentarvike on huoltanut aina vaunut kun on tullut tarvetta.

Meillä on huomenna iltapäivällä neuvolalääkäri ja siellä ultra! Kylläpä jännittelee :) Ehkä sitä kohta sortuisi tekemään jonkun pienen vaate hankinnan, mutta muuten saa jäädä sinne rakenneultran jälkeen. Esikolta on jäänyt gragon logico S telakalla ja ollaan oltu siihen tosi tyytyväisiä.

Pepe10 :heart: papana 9+5
 
Hiljaista on todella juu :confused: minäkin eilen katsahdin tuota maaliskuisten pinoa ja siellä olikin sivuja jotain 34?!! No mutta maaliskuiset onkin tehty juhannuksena :D Meidän suvussa taas on ollut tapana tehdä lapset lokakuussa, mutta nyt tehdään poikkeus. Ihan lähipiirissä itsemme miehen kanssa mukaan lukien meillä on yhdeksät syntymäpäivät lokakuussa.

Turvakaukalona meillä oli esikon kanssa tuttavalta ostettu vanha ja käytetty Gracon kaukalo jonka mallia ei olla onnistuttu selvittämään. Kun tuttavakaan ei sitä enää muistanut. Palveli hyvin ja saapi luultavasti palvella tämänkin lapsen kanssa. Eipähän tarvitse niin varoa ettei sotke hienoa uutta kaukaloa. Tosin telakallinen olisi kyllä niin ihana. Ehkä saisin miehen suostuteltua ostamaan sellaisen uutena hankitana kakkoselle :) Ettei kaikki hänelle olisi esikon vanhaa... Varsinkin nyt kun lapsia tulee olemaan kaksi jotka molemmat tarvitsevat istuimen/kaukalon niin telakka olisi varmasti niin luksusta. Nooh katsellaan sitä sitten lähempänä joulua...

Vaunuina meillä tällä hetkellä on käytettynä ostetut Emmaljungan Duo Edget Sport rungolla. Olleet tosi kivat, mutta en ehkä ostaisi meidän käyttöön niin suuria ja raskaita vaunuja toistamiseen. Eniten kun niitä kuitenkin tulee käytettyä päikkäreihin ja kaupungilla tms. hengailuun. Pienet ja ketterät olisivat ehkä olleet paremmat nyt kun tietää miten niitä käyttää. Niinpä tämä tuplien hommaaminen on siksi hieman kymysysmerkki. Tarvitaanko tosiaan vai lojuisivatko liian suurina ja epäkäytännöllisinä nurkassa homehtumassa? Palaamme tähänkin aiheeseen lähempänä joulua :D

Vaatteita meiltä löytyy ihan kivasti. Mutta sääliksi käy jos poikalapsi kohdalle osuu. Kohtalaisen pinkkiä on vaatevarastomme. Turhaan niitäkään kaapissa homehduttaa eli vasta joskus talvella niitäkin ruvetaan katselemaan. Viimeksi taidettiin hankintoja ruveta tekemään joskus 21.viikon jälkeen. Ja siltikin tuntuu nyt myöhemmin että kovasti hätiköitiin. Vaikka pinnis kasattiinkin vasta kun esikon kanssa tultiin sairaalasta kotiin. Joo oli meillä oli kyllä kehto. Mutta tajuttiin että koirilla on liian helppo pääsy kehtoon niin oli pakko kasata pinnis :whistle:

Järvessä uimisesta... Esikon kanssa en aluksi meinannut uskaltaa uida kun ajattelin vauvan pelästyvän tai kylmän veden aiheuttavan supistuksia tms. :whistle: aika turha oli pelko. Nyt ollaan sen verran käyty mitä esikkoa ollaan hoitoon saatu. Eilen hänkin kyllä pääsi ensimmästä kertaa mukaan. Alkujärkytyksen jälkeen neiti muisti kuinka hauskaa "uiminen" tosiaan olikaan ja sitten ei viileä vesi enää menoa haitannut :D Tosin muistelisin että uimista järvissä ei suositella jos kohdunsuu on auki, mutta tuskimpa me enää niin myöhäsillä viikoilla järvissä muutenkaan viihdyttäisi ;)

Taas tuli romaani... huoh..

Hohto ja :heart: 12+2
 
Noniiin. En eilisen jälkeen sitten käyntkään ja oli kommentti saanut jotain aikaan. Lukemista riitti ihan kivasti :)

Meillä esikko (8kk) keksi äsken kivan leikin. Otti koiran vinku lelun käteen ja sitä koiran edessä heiluttaa. Kikattaa ihan onnessaan kun koira yrittää ottaa leluansa. <3 Vihdoin noi kaks lapsosta on löytänyt yhteisen sävelen. <3 <3 <3 Meillä siis koira ei oikein lämmennyt lapseen (koira tulee 2v) saapi nähdä miten käy kun toinen lapsi syntyy.

Hankinnoista mä ostin jo neule puvun jota ei ollut kun 1 jäljellä kaupassa. Halusin sen ja pakko oli ottaa sit mukaan ettei kukaan sitä vie. Sit tosiaan hm:n toppapuku jota jo esikolle halusin mut ne meni ennen kun ehdin tilata. nyt sit tilasin heti! saahan noi myytyä eteenpäin jos ei vauva jaksa pysyä kyydissä helmikuulle asti.

Kaukalo meillä on telakalla graco merkkinen. Esikolla vielä esim mun äitin autossa käytössä mut ei kauaa. Tuo on mun veljen luota kun heillä on 3v kaksoset. Onneksi vielä ihan ok kunnossa. Menee vielä tän vauvan sit varmaan pakko pistää pois. Meille kun ainakaan ei oo haaveissa kolmosta piiiiiiiitkiin aikoihin.

Vaunut meillä oli esikolla ensin käytetyn (kummitytöltä) jotkut emmaljungan kopiot (en koskaan keksinyt merkkiä) mut nyts ostettiin uudet firkonit vaunulasta ja aivan ihanat. Ehdoton iso plussa firkoneissa on heittoaisa. Moni mun tuttu joilla on emmaljungat valittaa just heittoaisan puuttumista. Muutenkin hintaansa nähden aivan ihanat vaunut noi firkonin F7:t.

Tuplat meidän kyl pitää nyt ostaa ja en tiedä tuleeko nekin firkonit vai jotkut muut. Pitää vähän käydä testailemassa mitkä olis meille parhaat.

Muut hankinnat meillä on aika vähäisiä. Pojan kaikki vaatteet ja tavarat on vielä tallessa/käytössä. Varmaan vaan tutteja, pulloja ja vaippoja pitää ostaa. Jos tyttö tulee niin mun veljellä on 7 tyttöä, et heiltä varmaan kyllä saa vaatteita. Suurin osa Milon vaatteistakin on just veljeltä (on heillä yksi poikakin). Perus tavaraa on paljon.

Avent rintapumppu se perus käsikäyttönen on aivan <3. Esikko kun aloitti elämänsä teholla sain sit siellä käyttää sähkökäyttöistä pumppua enkä tykännyt yhtään. Aivan kamala. Merkkiä en kyllä muista. sit kotona käytin aventin pumppua se oli niin ihana. 5.5kk sit lypsin kaiken maidon kun tehon jälkeen poika ei koskaan oppinut imemään rintaa. Minä ja avent kasvettiin yhteen. Enää en siitä luovu.

Mulla on vasta 2viikon kuluttua tuo np-ultra ja voi miten aika matelee.

eveny ja myyskä 8+6
 
Ai niin ja uimisesta et juu oon käynyt uimassa. Itsellä ainut ongelma on se et kun edellisestä lapsesta on niin vähän aikaa, joten rinnat kasvoi heti ja ne on tosi arat. Maitoakin tulee (esikon maitoa vielä?). eli kun ui niin rintoihin sattuu ihan pirusti!

Ja hankintoja tehtiin viimeksi ihan alusta asti. Ja kesällä (rv 20 ympärillä) kaikki oli jo melkein hankittu. Kiitos lapsirikkaan suvun. Nyt varmaan nää harvat hankinnat tehdään sit vasta talvella. Mut ajoissa kuitenkin. Koiran takia pitää pinniskin jo koota ennen vauvan tuloa et ehtii tottua.
 
Täytyi vielä uteliaisuudesta käydä tsekkaamassa maaliskuisten lista ja sielä on jo nyt kaikille päiville useampi laskettuaika, paitsi loppukuulle kun ne plussat ei ehkä vielä ole ehtinyt kisoihin mukaan. Meitä taasen on 45 nopealla laskemisella silmät kierossa :D Eli vedottakoon siihen ja jatketaan rauhassa verkkaista pinon kerryttämistä :)
 
Eveny ai teillä on näköjaan samat huvit kuin täälläkin. Se on kerrassaan hulvatonta syödä koiran kanssa samaa näkkäriä, tai ihan mitä vaan :D Neiti yritti tänään kovin tyrkyttää auton avaimia appivanhempien koirille eikä oikein ymmärtänyt miksei kelpaa :D

Niin tosiaan heittoaisan takia meillä juuri tuo sport runko emmaljungiin oli ehdoton + teleskooppi korkeudensäätö, miehen kanssa kun on pituuseroa reilut 25cm niin tuo vaikutti järkevimmältä vaihtoehdolta. Ja sitä se tosiaan on ollutkin, en edes vilkaisisi vaunuja joissa heittoaisaa ei ole...
 
Laretzki
Ja vielä tuosta kommentoinnista. Mulla ainakin vähentää se, että eka on vasta tulossa, joten olen ihan sormi suussa siinä vaiheessa kun keskustellaan jostain joka liittyy aikaisempiin lapsiin...
 
Laretzki niinhän se on. Itse ainakin marraskuisissa sillon tykkäsin just lukea noita kokemuksia niiltä joilla jo on lapsi. Tässä vaiheessa vielä ei ehkä noteeraa niitä asioita sillai mut sitten kun la alkaa olla lähellä, alkaa myös lukea kiinnostuneena niitä juttuja.

Ja myönnän et kun luen marraskuisten vanhoja tekstejä niin en ekoihin 3 kuukauteen puhunut oikein mitään. Sitten vasta kun alkasi oman raskauden kanssa päästä sinuiksi niin alkas juttuakin tulla. Esikon odotus on vaan niin uutta.

Pepe10
Taulukko: Elävänä syntyneet Suomessa kuukausittain keskimäärin vuosina 2004-2006
(eli helmikuussa vähiten ja mitä alemmaksi mennään sitä enemmän syntyneitä)
Kuukausi Syntyneitä
Helmikuu 4 496
Joulukuu 4 550
Marraskuu 4 585
Tammikuu 4 752
Lokakuu 4 798
Toukokuu 4 879
Huhtikuu 4 898
Syyskuu 4 914
Kesäkuu 4 922
Maaliskuu 5 085
Heinäkuu 5 108
Elokuu 5 127
 
Heips!

Täällä yks uus ilmoittautuis mukaan.Oon seurannut tätä ketjua alusta saakka ja surukseni oon huomannut että täältäkin on porukkaa poistunut alun jälkeen. Huoli omasta masumurmelistakin on ajoittain ollut kova, vaikka mitään vuotoja eikä kipuja oo ollut. Mulle ikää on kertynyt jo 38 ja ensimmäistä odotellaan. Mies on 34. La ois 5.2. Torstaina käytiin nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Iso kivi vierähti sydämeltä, vaikka käytiinkin viikolla 7+1 ultrailemassa ja silloikin kaikki näytti olevan ok. Sykekin löytyi. Nt-ultrassa masumurmeli olikin muutaman päivän vanhempi, joten käytän sitä viikkomäärää. Antaa ton la:n olla kuitenkin tuo alkuperäinen, kun ei ne sitä muutaman päivän takia muuta. Synnytyssairaala on MKS.

Oon helteestä huolimatta voinut hyvin. Kuvotusta on ollut iltaisin. Aamulla ei mitään koko aikana. Masuturvotusta on ollut sitäkin enemmän, vaikka oon ollut melkein koko kesän lomalla eli en oo joutunut edes kovalle rasitukselle. Nyt alkaa jo pikkasen iltaisin housun hapit painamaan masua. Sain kaverilta käteviä kuminauha+kangaspalajuttuja (mikähän on niitten oikee nimi???), joita voi sitten laittaa tavallisten housujen nappiin ja pitkä paita siihen päälle niin ei tarvii ihan heti mennä äippähousuja ostamaan. Varsinkin kun täällä kuppasessa kaupungissa on huonosti äitiysvaatteita myynnissä. Mistä ootte netistä tilanneet erityisesti äitiyshousuja? Mulle pitäs vielä olla jotain kokoo 44-46 Näytti olevan tossa paikallisessa H&M:ssä olevan aika vähän noita ton kokosia housuja....

Mitään hankintoja eikä ostoksia olla vielä tehty. Jotain varmaan saadaan tutuilta. Vaatteita ostan sitä mukaa kun niitä tarvii. Töissä mulla on vaatteet firman puolesta, joten selviän aika vähillä ostoksilla todennäköisesti.

-Kääk- ja masumurmeli 12+4
 
Tervetuloa -Kääk- ja mukava saada toinen Mikkelissä synnyttävä listalle :)

Äitiysvaatteita oon ostanut HM:ltä (netistä ja Jyväskylästä) ja ihan oon ollut tyytyväinen. Sit pohjanmaanreissulla tuli keskiseltäkin jotain ostettua. Imetysliivejä taas bebesin netti kaupasta. HM:n äitiys housuissa huomasin et vaikka normisti housut ois jotai 40-42 niin ne mamma puolen housut sai olla heti alkuraskaudessakin 44 kokoa. Nyt kun on vielä edellisen raskauden kiloja joku 5 jäljellä niin en tiedä meneekö housut loppuun asti kun jo tekee tiukkaa. Sitten taas kun sain tutulta lindexin äitiyshousut (en tiedä saako mistään lindexistä enää niitä) niin niiden koko on 36 ja ihan mahtavat mun päällä.

Eveny ja M11/10 sekä Myyskä 9+0 tai 10+1
 
Moro!

Täälläpä ilmoittautuisi myös yksi uusi odottaja lisää. Ketjua olen kyllä seurannut aktiivisesti, mutta en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Elikkä ikää on 30-vuotta, toista odotetaan, synnärinä on kys ja la on 18.2. Fiilikset ovat aika jännittyneet ja odottavat. Esikoista odottaessani raskaus oli todella vaikea vuotoineen ja raskaushepatoosineen. Synnytyskään ei ollut aivan oppikirjasta. Toivottavasti tämä raskaus menisi vähän helpommin=) Np-ultra olisi 8.8.
Meille lasten ikäeroksi tulee 3 vuotta ja 2 kuukautta ja esikoinen on tyttö.

Terveisin

Nuusa (10+2)
 
Tervetuloa nuusa!

Ajattelin kysellä et mitä kuuluu näille ekassa ketjussa ilmoittautuneille henkilöille - Liljakko, Hudjake, juvileven, Eevia, Lili80, evis, Bonemine, Ninni-Ilona, kilu09. En ainakaan yhtäkkiä muista heitä keskusteluista. Anteeksi jos vaan jäänyt muistista joku.
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa kääk ja nuusa ! kiva kun saadaa lisää porukkaa meidän pieneen ryhmään =)

meillä tuleekin nuusan kanssa aikalailla samanlaiset ikäerot ekalla ja tokalle lapselle näillä näkymin =) täällä siis poika syntynyt 12/08 :heart: eikä tosiaan täälläkään synnytys ollut oppikirjoihin päinkään, kaukana semmoisesta.. Mutta toivotaan että molemmilla tämä toinen kerta olisi jo hiukan erilainen =)

Maria & Möhkis 13+0 POKS! :D
 
heippa.täällä uusi odottaja. siirryn tuolta tammikuisista tähän pinoon. tänään nt-ultrassa laskettuaika siirtyi helmikuun puolelle. elikkä ikä 25, esikoinen tulossa.laskettuaika 4.2.2012 ja synnytyssairaalana satks muuten ultrassa kaikki hyvin.viikko odotellaan vielä veriseulan tuloksia :)
 

Yhteistyössä