Helmikuun hippuset 2012 *elokuussa*

Undine Neuvolasta ohjeistettu että vauvalle aina 1.kerros enemmän vaatteita kun itselle. Mutta itse käsittäisin tuon ulos mentäessä. Sisällä varmasti talvella riittää ihan normaalisti body ja housut/potkuhousut. Riippuen tietty sisälämpötilasta ja miten kylmät lattiat jos lapsi saa olla paljon lattialla:) Ja pakkasraja on minkä alle pitää olla että vauvan kanssa saa ulkoilla ja se menee vähän totutellen ensin:) Olisko tuo raja 15astetta? Siitä en niin takuuseen mene:) Mutta pikku vauvalla luulis voivan talvella pitää myssyä koska suurin osa lämmöstä karkaa päästä:)
 
Kamalaa. Huomenna se on, eka ultra.. Hirveä jännitys päällä! Onneksi kaveri on henkisenä tukena mukana, kun mies ei pääse. Lupasi pitää mua kädestä koko ajan :)

Samaisella kaverilla on kaksi lasta ja hän on sanonut pitäneensä Brion vaunuista yms. jutuista.. En siis ole vielä kamalasti miettinyt mitä kaikkea sitä oikein joutuu hankkimaan.
Vaunut olen jo saamassa tutulta. Niissä on kangas reunasta vain kulunut, mutta saan varmasti anopintekeleen ompelemaan kankaan uuden veroiseksi ensimmäiselle lapsenlapselle :D Kyseiset vaunut on muuten aivan toimivat ja renkaatkin näyttävät kuin uusilta.

Oli kamalaa olla viikonloppu vanhemmilla kylässä, kun he eivät vielä tiedä mitään.. Toivottavasti saan huomenna soittaa ultran jälkeen ja onnitella tulevia isovanhempia :D Huomisen jälkeen voin myös toivottavasti laittaa kuinka pitkällä oikeasti olen ja milloinhan se laskettuaika nyt sitten on..
 
Viimeksi muokattu:
Aikasimpa te olette vauvanne siirtäneet kaukalosta pois matkustamaan. Meidän neiti tulee nyt 11 kk ja yhä matkustaa kaukalossa (Recaron turvakaukalo). Nyt alkaa näyttämään siltä että siirrytään istuimeen. Jalat on tulleet ulos jo jonkin aikaa, mut pää ja painorajakaan ei ole vielä ylittynyt. No, nyt kun ensi viikolla on hyvin aikaa, niin mennään etsimään turvaistuinta. Katselin autoliiton sivulta turvaistuimien törmäystestien tuloksia, mutta vielä ei ole selkeää mielipidettä kehittynyt.

Sydänäänistä Mä kuuntelin joskus viikolla 11+6 niitä ekan kerran ja hyvin kuului. Myös viimeksi kuului hyvin. Ja mulla on myös hieman vatsanpeitettä edessä, et ei se aina oo siitä kiinni. Mutta ekasta vauvasta mulla oli etuseinäistukka ja sydänäänten kuunteleminen oli alkuviikoilla melkoisen hankalaa, aina sai tovin etsiä, vaikka viikot olivatkin jo reilut. Nyt en tiedä istukan paikkaa, kun en ultrassa kysynyt. Kyllä ne sen mulle kertoo sitten rakenneultrassa.

Undine Musta toi millasen kertoma neuvolan ohje on varsin hyvä. Vauvan niskasta voi tarkistaa onko liian kuuma. Toisaalta pikkukätöset ja jalat paleltuvat helposti, ja siksi mä tykkään käyttää paksuja tumppuja, tarvittaessa useammassa kerroksessa. Esikoinen nukkui kaikkein parhaiten ulkona, joten hän sitten nukkui siellä melkein kelillä kuin kelillä. Toki oli sitten jo hieman isompi. Topattiin vaan siten ettei näkynyt kuin hieman nenänpäätä. Lampaantalja oli kova sana kovilla pakkasilla. Pakkasraja, jonka neuvolasta saatiin oli miinus 15 astetta. Mutta kyllä esikoinen oli nukkumassa ulkona kylmemmälläkin ilmalla. Nyt tän uuden tulokkaan kanssa laskettu aika menee sellaiseksi et luultavasti joudutaan olemaan ainakin ekat 2 viikkoa neljän seinän sisällä. Helmikuussa kun on yleensä pakkasta ulkona. Ihan vastasyntynyttä ei sais viedä pakkaseen keuhkojen kehittämättömyyden vuoksi (niin mulle sanottiin neuvolasta) eli mä en vie omaani, jos on edes vähänkään pakkasta, sitten aletaan pikkuhiljaa totuttelemaan. Syysvauvan kanssa ei ollut tät ongelmaa, kun oli vielä lämmin ilma ja saatiin heti mennä ulkoilemaan niin halutessamme. Sisällä lapsi puettiin yleensä bodyyn ja potkuhousuihin, tarv. tumput ja sukat jos oli viileää esim vierailulla. Lakkia pidin ekat 2 päivää sisällä, ei syysvauva kaivannut lakkia ja hiuksiakin oli tosi paljon. Sisällä myös käytettiin paljon peittoa ja huopaa, jos siltä näytti. Meillä neiti ei kyllä tykkää lämpimästä yhtään, viileämpi parempi. Nyt helmivauvan kanssa voi olla et pipokin on sisällä päällä pidempään tai saas kattoa miten käy.
 
oikein hyvää alkanutta viikkoa mammoille :wave:

oli pakko jotakin tulla kirjoittamaan tänne, kun olimme melkein tuonne kakkossivulle jo tippuneet :eek:

esikoista odottaessa tämmöistä "tylsää" vaihetta ei tullut ollenkaan, kun koko ajan sai hankkia jotakin tarvikkeita. Nyt toisen kohalla tuntuu niin tylsälle kun suurin osa on valmiina : / ja toisaalta taas ei kehtaa vielä tässä vaiheessa nurkkiin hommata pölyttymään kaukaloa ja telakkaan, eikä kyllä missään ole tilaakaan..mutta jospa sitä vain keskittyisi odottelemaan sitä rakenneultraa jonne on vielä hiukan reilu 4 viikkoa.
Ainiin ja tasan 4 kk ja 1 päivän päästä pääsenkin jäämään mammalomalle JIHUU menis vaan nopsaa nyt aika sinne asti :LOL: juuri sopivasti viikkoa ennen joulua, jotta voi keskittyä rauhassa esikoisen kanssa piparien ja torttujen paistoon :heart:

maria & möhkis 16+0 POKS :D
 
Heipodei!

Mitäs tänne kuuluu?
Täällä odotellaan jo syksyä saapuvaksi, menin aamullakin kouluun pipo päässä ja kaulahuivi kaulassa... hiestä märkänä :D On se aika vaan hidastunu nyt kun on jäänyt koulun penkille lököilemään, verrattuna siihen aikasempaan tappavaan työtahtiin. Ja tuntuu jotenkin, että masu ei tykkää yhtään tuosta pelkästä paikallaan istumisesta :/ Tai sitten mulla on vaan joku kauhea kasvuvaihe menossa, enää ei saa mahaa kokonaan "vedettyä sisään" ja nämä omat läskit päälle luettuna nii näytän illalla aina siltä niinku viimesilläni olisin ><

No jopas tuli omanapa teksti, ei maha mittään, ei oo aivotoimintaa parempaan :)

Ainiin muuten, onko kellekään käyny silleen että oireet ois yhtäkkiä yllättäny uudestaan vähän niinku nurkan takaa? Mää ku luulin et olin päässy niistä jo eroon nii p*skanmarjat sieltä ne viikonloppuna oksetukset ynnä muut hyökki taas päälle. Äiti lohdutteli et "ei ne kestä ku sinne puoliväliin raskautta, et eihän sulla pitkä matka enää oo" ... :headwall:

Noh hyviä syksyn alotuksen jatko-odotteluja kaikille :D

Tuulikka ja Nöttönen 13+0 POKS! :D
 
Mulla se laskettuaika nyt sitten muuttui aika radikaalisti. Ei ollu ovulaatio ihan tavallisessa rytmissä. Siirryn nyt tuonne maaliskuun puolella kirjoitteleen, sillä viikot on nyt 10+2 ja laskettuaika 10.3
 
Heips!
Kamalasti tullut tekstiä, mutta sainpas kaikkiluettua :) Eipä tuu kauheesti oltua koneella, mut koitan pysyä perässä.

Vakuutuksista oli kyselyä, jos haluaa vakuutuksen ennen vauvan syntymää niin se pitää ottaa ennen 28+0. Itse oltiin pari päivää myöhässä kakkosen kanssa, ja kas kummaa sitä olisikin sitten tarvittu....ei onneks sen kummosempaa ku että olisi korvannut neidin keskola reissun, mutta silti. Otettiin sitten vakuutus neidille kun täytti sen 2kk. Isommalla neidillä oli hoitokuluvakuutus kunnes täytti 6,5v, sitä ei sitten oo kertaakaan jouduttu käyttämään ja päätettiinvaihtaa se tapaturmavakuutukseen. Tiedä sit oliko viisasta vai ei. Meillä kaikki vakuutukset pohjolassa, tosin ollaan nyt kysymässä mitä maksaisi aktiassa kun asuntolainakin on siellä.

Liikkeistä, taisin jo vastata aikasemmin ellen väärin muista...mutta, esikoisesta tunsin liikkeet joskus rv20, kakkosesta rv 14 ja nyt eilen ja tänään ihan ku tästä kolmosesta olisi tuntunut jotain pientä hipaisua ja viikkoja nyt 14+1 :heart:

Kaukaloista oli juttua. Meillä nyt kakkosella käytössä recaron young profi plus, ollaan oltu tyytyväisiä. Tosin meiän tyttö on niin pitkä että nyt ollaan käyty sitten jo katsomassa istuinta ja päädytään luultavasti recaron istuimeen myös. Käytiin kokeilemassa ja neiti istuu tosi hyvin siinä ja sen saa sopivasti lepoasentoon. Pitää varmaan joku päivä käydä ostamassa. Painon puolesta neiti menis vielä jonkun aikaa kaukaloon, mutta pää uhkaa tulla kohta yli.

Omaa napaa: pahoinvointi helpottanut hieman, luojan kiitos! oliskohan sitten poika tulossa kun tää kolmas odotus on ihan erilainen mitä kaks edellistä ja ne on molemmat tyttöjä :D
Oksentaa saa kyllä vielä jokapäivä, mutta jotenkin olo on hieman parempi mitä se on ollut. Torstaina mulla olis neuvolalääkäri, myös pikkuneidillä. Saatiin onneks peräkkäiset ajat. Supistukset on sitten rantautunut tänne :( oli myös kakkosen kanssa tässä vaiheessa, ei varmaan tee hyvää ku joutuu neitiä nostelemaan ja kanniskelemaan päivittäin.

Nyt tekemään iltapuuroa tytöille.

tinzu83 & toukkis 14+1
 
Meillä Gracon kaukalo (älkää kysykö mallia, on sen verran vanha ja käytettynä ostettu että on hukkunut) alkoi käymään pieneksi puolivuotisena. Lähinnä vyöt alkoivat olemaan liian lyhyet. Sekä se seikka että muksu ei enää viihtynyt niin "makaavassa" asennossa vaan halusi nähdä enemmän autossa. Ostettiin siis turvaistuin ja autokiukuttelut loppui siihen.

Äh, olipas huono viikon alku täällä suunnalla. Huimaus joka alkoi viime viikon torstaina pahentua jätti tämän mamman aamulla sängynpohjalle ja kävin sitten työterveydessä kyselemässä. Kun ei oikein tiedä että liittyykö raskauteen vai olisiko kenties jotakin muuta. No vikaa ei löytynyt ja apua ei herunut. Sitten miehen auto alkoi lauantaina pitää kummallisia ääniä ja m vei sen korjaamolle. Jousi revennyt liitoksistaan, ei paranis ajella ennen korjausta. Noh, en olisi oskonut että sanon näin mutta, onneksi on se itsemurhavekotin - moottoripyörä. Ei tultaisi toimeen enää yhdellä autolla kun olen itse palannut lomalta töihin.
Piti konettaa kääpiöpentujen naamat - unohdin koneen kotiin...
Lapselta oli ruoka loppu isoäidin luota, ja mua ei oltu informoitu...
Menin surukseni vaa´alle - olen norsu...

Tänään on huono päivä...

Hohto ja :heart: 15+3
 
Hei :)

Aika paljon on pienen vatsa-asukkaan liikkeet muuttuneet kuluneen viikon aikana. Eilen tuntui jo sellainen ympyrä-muljahdus :LOL: . Taisi pieni tehdä jonkinlaisen kiepin. Kuopukselta kysyttäessä:"missä vauva on?" pieni konttaa hellyttävästi minun luokse ja taputtaa (joskus aika kovastikin :) ) vatsaa.

Onkos toisilla helmikuisilla näkemystä sitä, että aiotteko selvittää pienen sukupuolen ennen h-hetkeä? Mä haluaisin selvittää mahdollisesti, jos rakenneultrassa näyttäytyy sopivasti. Jotenkin oma silmäkin on tottunut katsomaan kuvia, niin luulen, että tarvittaessa saattaisin itsekin huomata.

Hauskaa, että pienen laskettuaika on täsmälleen oma syntymäpäiväni, siinäpä vasta olisi lahja :heart: !

Ootteko pannu merkille, että vuosi 2012 taitaa olla karkausvuosi?


T: luputupuna & heppuli 15+6
 
[/B]luputupuna[/B] Me kyllä halutaan tietää sukupuoli jos se vain on mahdollista nähdä rakenneultrassa. Kokretisoituu kun tietää onko sielä poika vai tyttö. Voi nimeäkin alkaa sit tosissaan miettiin.
[/B]Hohto[/B] Joo täällä kanssa kärsitty huimauksesta, mutta johtunee matalista verenpaineista. Ei mitään kivaa kun välillä niin heikko olo. Saapahan syödä luvan kanssa salmiakkia :)

Minulle tänään tuli postissa Weledan raskausarpia ehkäisevä hoito oljy. Järkytyin nimittäin yhtenä päivänä kun huomasin, että nuita inhotuksia oli jo tullut. Aattelin että kokeelen ainakin jospa auttais.

ötiskä 13+5
 
luputupuna täällä ainakin yritetään saada selville rakenneultrassa sukupuoli =) mutta sillä tavalla "realistisella" asenteelle että esikoinen ei suostunut näyttämään sitä, eikä edes vaikka yksityiselle mentiin rakenneultran jälkeen sitä selvittämään , oli siis "ujo tapaus" :LOL: ja muutamille tutuille on käynyt niin että rakenneultrassa on sanottu tytöksi mutta poika onkin syntynyt :D poikalupaus kuulemma todella harvoin muuttuu enää tytöksi eli olisi siis luotettavampi =)

nimet täällä on suht valmiina molemmille, mutta pelkäämpä että kuitenkin käy niin kuin esikoisenkin kohdalla että lopullisen nimen "keksimmekin" vasta hiukan ennen ristiäisiä, koska ennakkoon miettimämme nimet eivät vain tuntuneet sopivan hänelle :p tytölle kyllä uskon että nimi 99% varmuudella tulee, mutta pojalle on hiukan kiikun kaakun :whistle:

maria & möhkis 16+1
 
Täällä kanssa on mietinnässä tuo mitä luputupuna on pohtinut,eli kysyäkö rakenneultrassa sukupuolta vai ei! Kahdesta muusta lapsesta paitsi esikoisesta sukupuolta on aina kysytty.. keskimmäisen kanssa kävi juurikin noin kuin Maria-08 sanoi,että kahdessa ultrassa (kun kävimme vielä yksityiselläkin rakenneultran jälkeen) sanottiinn että tyttö tulossa mutta poikahan tuolta tulla tupsahti :D Toisaalta kyllä tällä hetkellä taidan kallistua siihen suuntaan että silti sukupuolta kysyn,jotenkin se kuitenkin asiaa vielä lisää konkretisoi kun voi sitä vaavelia ajatella tyttönä tai poikana,eikä vain vauvana =) Liikaa kuitenkaan luottamatta.. ;)

ON: Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola ja kaikki hyvin. Vähän ihmettelin kun hb:ta ei mitattu mutta niin ei kuulemma ole tapana täällä joka kerta.. Aiemmissa raskauksissa toisella paikkakunnalla asuessamme sitä seurattiin joka käynnillä ja kovasti se aina tuntu olevankin laskusuunnassa.
Sydänäänet löytyi heti,siellä pikkuisen sydän jumpsutti 155 krt/ min :heart:

Pahoinvointia ei täällä ole enää muutamaan viikkoon ollut lainkaan,mutta päiväunet saa edelleen vetäistä joka aamuvuoron jälkeen.. Ja uutena riesana on lähes jokapäiväinen päänsärky,ei kivaa :(

MöhkyMyy ja Mönkiäinen 13+1
 
abrakadabra meillä esikoiselle piti _kaikki_ saada uutena ja siksi tehtiinkin niin että aloimme jo heti alusta lähtien pikkuhiljaa tekemään hankintoja , ettei kerralla tarvinnut hirmusia summia maksella :D nyt kun tämä toinen on tulossa niin ainut ehdoton uusi ostos on turvakaukalo ja telakka koska esikoisen aikaiset olemme laittaneet kiertoon ja en oikein "luota" toisten käytettyihin noinkin tärkeässä turvallisuus asiassa.

Kun vasta puhelimme toisen lapsen suunnittelusta niin silloin ajattelin että teen kyllä ihan loppuun asti töitä ja talvilomankin ottaisin rahana , mutta nyt sitä taas ajattelee niin että haluaa nauttia niistä viime hetkistä kolmihenkisenä perheenä ja keskittyä täysillä esikoiseen sekä kodinlaittoon ja ennenkaikkea kun tuo joulu nyt sattui tuohon väliin niin teki viimeisen silauksen päätökselle koska olen niin henkeen ja vereen jouluihminen kuin vain voi olla :heart:

maria & möhkis 16+1
 
Sukupuoli me varmasti halutaan tietää, mutta en tiiä lähdetäänkö selvittää erikseen jos sitä ei näy tai varmuudella pysty sanomaan.

Uutena ostetaan varmaan suurin osa tarvittavista, koska ei olla kirppari-ihmisiä eikä sellasia tuttuja ole, jolta paljon saataisiin.. ehkä jotain pientä. No sen näkee sitten. Vaunuja käytiin jo kattomassa ja melkein päätöskin on tehty.. tosin pitää vielä testata miten mahtuu autoon, mutta periaatteessa meillä on kaks vaihtoehtoo, Emmaljungan Citycross City-kopalla tai Duo Edge yhdistelmä. Jälkimmäinen on vain aika iso, joten voi olla, että tulee nuo pienemmät. Ja koska ollaan päätymässä Emmaljungan vaunuihin niin varmaa tulee samaa sarjaa turvakaukalo, koska sitten sen saa travel systeemillä siihen vaunun runkoon kätevästi.

Mä olen töissä niin pitkään kuin mahdollista, tosin jos sattuu olemaan "tylsää" ja jotain saldotunteja tmv. jälellä niin voisin niitä pitää pois tammikuussa. Lomat ajattelin säästää sitten vanhempainvapaan jälkeen.

Tänään tuli seulontatulokset. Tulos oli normaali eikä vaadi lisätutkimuksia :) Jännä ettei suhdelukua ollut ollenkaan laitettu, mutta ei vissiin käytäntö kaikkialla.

Mulla mahaa ei vielä oikeestaan näy. Mies on sitä mieltä, että näkyy vain kesäkilot :( Loukkaannuin kyllä sen kommentista, pakko myöntää.

Line ja Nano 12+6 :)
 
Onpa kivasti tullut taas tekstiä kun ei ole pariin päivään ehtinyt käydä lukemassa. :)

Meillä oli tänään neuvolalääkäri, hemppa oli vähän laskenut (126) ja sainkin ohjeeksi alkaa jo popsia rautaa silloin tällöin, vaavin syke oli 148 ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Paino ei luojan kiitos ollut muuttunut mihinkään edellisestä kerrasta, alussa kun pamahti 3,2 kg lisää niin kauhulla odotin että mitähän se taas on noussut...

Sukupuoli aiotaan kysyä rakenneultrassa.

Seksin jälkeen tulee joka kerta verta ja näyttää tulevan nyt tuon sisätutkimuksen jälkeenkin, ei näköjään alapää tykkää yhtään kun sitä ronkitaan. :ashamed:

Onko kellään kokemuksia Emman vaunuista? Näyttävät olevan todella halpoja, yhdistelmät koko ajan tarjouksessa 199,- , liekö ihan sekundaa vai kannattaisikohan noihin perehtyä enemmänkin... Siskon vaava oli vko:nloppuna hoidossa ja sillä jotkut Brio:n yhdistelmät, paljon oli hyviä ominaisuuksia (mm heittoaisa!), mutta mun makuun jotenkin liian painavat ja raskaat.

Nyt ei ehdi tämän enempää, pitää pakata tavaroita kun lähdetään Saksaan lomailemaan ja viettämään ystävän häitä. :) Jos jotain ihanaa vauvavaatetta sattuu silmään niin aion kyllä jo ostaa, enää ei malta odotella! :)
 
Hankinnoista Meillä hankittuun kuopukselle vaunut, riippukehto, turvakaukalo jalustalla, matkarattaat ja hoitoalustat uutena. Hoitopöytänä on toiminut yläkerrassa navetasta pelastettu entisöity lipasto, minkä päällä on kova hoitotaso- ihan loistava käytössä. Alakerrassa taas on pesukoneen päällä pehmeä hoitoalusta, mikä on kanssa ihan toimiva ratkaisu. Pinnasänky ostettiin käytettynä, mutta siihen patjat uusina. Siinä "isoimmat hankinnat". Paljon on tullut ostettua pienempiä juttuja uutena ja käytettynä - taisinkin niistä joskus ihan alkupuolella kirjottaa pitkän listan :LOL:

Mulla on ollut viimeksi neuvola joskus viikolla 7+ jotain. Lääkärineuvola oli viikolla 10+0 - se oli vaan sellainen "Moi, katsotaan kohdun tilanne ja kuunnellaan sydänäänet" - ei verenpainetta, hemppaa, painoa jne. Seuraava neuvola on VASTA viikolla 17 + jotain. Painoa on ainakin kertynyt- karkit tuntuis maistuvan aikaa ja paikkaa katsomatta :D

Nyt kutsuu aamutoimet, moikka!

T:luputupuna & heppuli 16+0 POKS! (apua puoliväli häämöttää!)
 
Hei vaan kaikille!

Abrakadabra, Just tänään neuvolassa kävin ja unohdin kysyä koko lääkärineuvola ajankohtaa. Ei tosin vieläkää asiasta mainittu, seuraava neuvola kuukauden päästä ja silloinki pelkkä th. Täytyypä soittaa ja kysyä huomenissa asiasta puhelimessa. Osaa sitä olla hajamielinen:D Muistin kyllä kysyä sitä kokoarvio ultra asiaa ja siihen sain vastaukseksi, että ei ole edes ensikertalaisilla sitä enää, vain jos oikein hyvä syy epäillä, että sitä tarvitsee. No minun kohdalla tuliki uusi tieto, ku ä-polilta olivat kirjanneet, että viikolla 34 on mulla käynti siellä kilpirauhas asian takia:) Syön kilpirauhas lääkettä thyroxin. Silloin varmasti ultraavat, ainaki toivon niin. Neuvolassa muuten kaikki ok tänään. Sydänäänetki löytyi heti.

Meillä myös meinataan rakenneultrassa kysyä vauvelin sukupuolta. Esikoisestaki kysyttii ja saatiin tietää.

Vauvan pukemisesta, esikoinen syntyi marraskuussa eli talvi pukemisesta on kokemusta. Meillä oli muistaakseni aina pitkähihainen body, sen päällä paita ja jalassa sukkahousut ja tavan housut ja sukat ja käsissä tumput. Hattua ei pidetty sisällä. Ulos sit villapukua ja kypärämyssyä ja hattua, jalkoihi villasukkaa ja ne äp pakkauksen jalkaan kuuluvat toppatöppöset, niinku käsiinki topparukkaset. Ja toppapukuun. Sit vaan vaunupussiin ja tarvittaessa vielä lämmin huopa lisänä oli:)

Tavaroiden ostosta taisi myös olla puhetta. Meillä aika paljon esikoiselle ostettii uutena isot tavarat. Vaatteita oli käytettyjä ja muutamia uusiaki. Myin kirpputorilla kaikki vauvan vaatteet ja lelut ja pienet tavarat. Nyt sit kävin läpi jäljelle jääneet vaatteet, niin saa ostaa tyyliin kaikki sisävaatteet uusiks koossa 56-68cm. Kaikki ne koot jotka myin pois:) Meinasin taas suosia noissa pienissä koissa käytettyjä, kun ne vain hetken käytössä. tietysti sit tulee enemmänki ostettavaa, jos tulokas oiski tyttö, niin täytys hankkia hieman eri väriäki.

Mitäs luulette onko teidän mahas tyttö vai poika vauva? Itsellä vahvasti kallistuu tytön puolelle luulo:D

Riikkunen, poika ja pikkuinen 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin meinataan kyllä kysyä sukupuolta ultrassa, mutta jos edelliseen raskauteen vertaa, niin tämä on ihan selvä tyttö :D
Itse en aamulla kestänyt pyykinpesuaineen hajua ja alkoi oksentaminen.

Hankinnoista: Muutama pikkujuttu (vaatesetti ja I love my tattooed dad-paita) on eksynyt jo kaapin nurkkiin. Esikoiselta on tallessa niin paljon molemmalle sukupuolelle sopivaa vaatetta, että ne taitaa päästä uudestaan käyttöön. Uudet vaunut täytyy kyllä ostaa, Carena-merkkiä ei voi suositella kokemuksen perusteella kenellekkään. Esikoisen yhdistelmistä hajosi ensin "kasaanlaittomekanismi" ja sen jälkeen korin tuet napsuivat poikki kesken kauppamatkan.

Mutta tämä lähtee kauppareissulle, tekee mieli pullavan sitä vanilja-marja-pitkoa niin julmetusti :D
 
Heipsan kaikille!

Nyt on ollu niin kiireistä, et kirjottamaan en oo kerenny mut teidän juttuja on ollu hauska lukee. Tervetuloa uusille tulokkaille. Kävin just neuvolassa tokaa kertaa. Verenpaineet oli melkein samat kuin kuukausi sitten (123/80). Hemppaa ei otettu. Liekö sillä vaikutusta asiaan, et viimeeks oli 151. Masumurmelin syke oli 160. Se oli aika korkee, mut aikamoista ravia tuntui pitävän. Tuli myös puheeksi, että isän leposyke on ainakin jossain vaiheessa ollut kuulemma 80. Liekö masumurmeli isäänsä tullut.... Ja meikäläisen painokin oli noussut onneks vaan 2 kg. Virtsan sokerit ja valkuaiset oli ok. Miä luulin joutuvani automaattisesti siihen sokerirasituskokeeseen BMI:n takia, mut toistaiseksi neuvolassa ei olla siitä puhuttu sanaakaan. Pitää varmaa kysyä seuraavan kerran. Vai millä viikoilla se sitten tehdään?

Sukupuolta
ei varmaakaan haluta tietää. Tosin meillä on melkein kuukausi aikaa vatvoa asiaa ennen rakenneultraa. Mitään hankintoja ei olla vieläkään tehty. En oo ittellenikään ostanu mitään vaatetta. On kyllä ollut turvaistuimesta, hoitopöydästä ja sängystä puhetta kavereiden kanssa. Jos nuo nyt tulee käytettynä, niin olis kiva vaikka vaunut ostaa uudet. Ellei nyt jostain aivan uudenveroisia löytyisi... On muuten kiva lukea noita käyttökokemuksia.

Tulevista isistä:miulla melkein tuli kyyneleet silmiin kun luin NeitiCoran tekstiä siitä kun mies paijasi vatsaa. Mun mies laittaa masumurmelille tekstiviestejä ja sivelee masua kun sitä turvottaa. Välillä puhuukin masulle niin, etten miä kuule.

Ja meikäläisen iltakuvotuksetkin vielä jatkuvat entiseen malliin.... Koko viime viikonloppu oltiin rokkaamassa ja minäkin valvoin totuttua pitempään, niin sunnuntaina kuvotus alkoi jo päivällä. Hyvin tarttui myös tupakansavu, vaikka ulkoilmassa koko ajan oltiin. Vaatteet ja hiukset haisivat. Eli aika krapulainen olo ilman pisaraakaan viinaa tai yhtään tupakkaa. Tosi hyvä työnjako: kaverit juo ja polttaa, mut meikäläinen kärsii krapulan....

T:Kääk ja masumurmeli 16+0
 
Viimeksi muokattu:
-Kääk- mää ainaski joudun kaks kertaa sokerirasitukseen, eka oli tuossa jossai 11 viikon paikkeilla ja toka joskus 20-24 viikoilla. Mut mulla se johtuu siitä, että kärsin tuosta pcos:stä(plus ylipainosta). Luulen, että pelkän bmin takia tehtävä sokerirasitus on justii siellä 20+ viikoilla sitte.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ekas neuvolas sanottiin, että joudun myös sokerirasitustestiin ja se olis viikolla 27 tai 28. Eilen oli neuvola ja taas oli joku toinen terkka. Ärsyttävää, että kaikilla kolmella kerralla on ollut eri ihminen. Sydämen syke oli 150. HB oli tippunut kuukaudessa 148:sta 127:aan! Antoivat sitten rautatablettipurkin mukaan. Paino oli tippunut vähän yli kilon.
 
Täällä ihan selkeä tyttöolo, esikoinen kun on poika, ja halusi aina vain rasvaista ruokaa, pizzaa, hamppareita yms. ja tämä masuasukki huutaa hedelmiä ja salaattia :p

Esikoisella vaunuina Oli Vaunulasta ostetut Firkonin F7:at, tilatiin kun oli niin edulliset ja erikoisen näköiset. No sitä sieltä sitten tuli, halpaa ja huonoa! En ikinä suosittele kelleen, enkä itse koske koko vaunulaan, niin huonoa palvelua saimme kun vaunuissa osoittautui vikaa. Pyysivät ensin valokuvia, sitten ne ei riittäneekään ja pyysivät lähettämään vaunut sinne, matkahuollon kautta ei kuitenkaan ihan ilmnaista puuhaa. Lopulta korjasivat viat, mutta kaikki kuljetuskustannukset jäivät meidän harteille :vampire:

Tulevista isistä Täälläkin masua hipellellään ja sinne jutellaan, höpötellään olevinaan talouspaperirullan sen pahvisen putken kautta ja muuten vaan jutellaan "kahdenkesken" :heart:

Lääkärineuvola on parin viikon päästä, huomenna taas ultrataan, jänskää miltä napatyrä näyttää.. :|

ÄiteeX ja Nökö 13+6
 
Huomasitteko, että länsinaapurin Vickan odottaa esikoistaan, maaliskuussa 2012 laskettu aika. Aika nopeesti sieltä hovista on asia informoitu. Kyllä nyt ruotsalaiset ovat varmaan onnensa kukkuloilla. Saadaankohan me tännekin jotain nimikoituja potkiksia ym. myyntiin...

No,meen seuraavan kerran neuvolaan viikolla 19 + 5, joten eiköhän se sokerirasitustestikin selviä. On varmaan eri käytäntöjä ton suhteen. Abrakadabra: mulla on sellasia Belly belt-kuminauhoja käytössä esim.työhousuissa. Ne voi laittaa housujen yläosaan nappiin. Sitten pitkä paita vaan päälle niin ok. Viikonloppuna mulla oli matalavyötäröiset farkut. Niistä kun avas ylänapin, ni hyvin pärjäsin. Töihin on kyllä äippähousut tilattu, mut ei oo vielä tulleet. Mun maha on kyllä kasvanu, mutta se on osin hävinny tonne mun lantioon ja vatsamakkaroihin. Ensimmäistäni odotan. Kiva muuten, jos saat retrovaatteita vauvalle. Mä luulen, et meiän äitylikin on jemmaillu jotain mun vanhoja juttuja..... ja pikkuveljen....

Kääk ja masumurmeli 16+0
 
Neuvola takana ja kuten tiesinkin edellispäivän norsuilusta paino oli noussut 65.0 (63.8) verenpaineet menee aika villisti kun yläpaine kohoaa ja alapaine laskee ensimmäisessä neuvolassa oli 113/82 sitten 118/77 ja nyt 123/68 mutta ei kuulemma selitä huimausta. Sydänäänet löytyivät helposti mutta, ei terkka niitä neuvolakorttiin merkannut. Eikä myöskään mitannut kohdunpohjan korkeutta, onko teillä muilla jo mitattu... Katsoin vanhasta neuvolakortista niin siinä oli 14+5 sf13cm. Mahan turvotuksen epäili johtuvan ärtyneestä mahalaukusta, muttei keksinyt syytä miksi se olisi ärtynyt tai mitä asialle voisi mahdollisesti tehdä. Kysäisin samalla sokerirasituksesta että koskas se nyt taas sitten olikaan ja vastaus oli että 24-27 viikoilla jos tehdään BMI:n takia. Jos siis ei ole sukurasitteita eikä se BMI huitele yli 35.

Taisi muuten kuulostaa ennemmin junalta nuo sydänäänet, nyt kun ne vekottimesta ekaa kertaa kuulin. En kyllä usko näihin kikkoihin, enkä luota myöskään ultran antamiin tietoihin. Mutta kun pahoinvointikin on niin vähäistä olen jotenkin kallistumassa poikaoloon. Tosin en uskalla ajatella asiaa koska hieman miehen puolesta toivon sitä poikaa kun minä sain jo prinsessani. Mies varmasti haluaa jälleen kysyä ultrassa sukupuolta, minulle se on aika se ja sama kysytäänkö vai ei. Esikko oli muuten niin suloinen kuunnellessaan sydänääniä :heart: vaikka eipähän tuo vielä niiden päälle ymmärrä.

Liikkeet tuntuivat tänään ekaa kertaa niin että nyt olin varma mikä siellä möngersi :heart: Ei ollut ilmakupla ei...

Uusista hankinnoista, haaveilen itse telakallisesta turvakaukalosta. Ja sitten edelleen se kysymysmerkki tuplarattaat vai ei.... Kaikki muu löytyy esikon jäljiltä. Toki sitä kantoliinaa olen hieman miettinyt. Rintareppu ei ollut meille mieleinen, mutta esikon perässä juostessa kantoliina voisi olla kätevä, jos kakkonen siinä suostuu hengaamaan. Millaisia kokemuksia muilla on kantoliinoista??

Hohto ja :heart: 15+5
 
Sukupuolta emme halua tietää ennenkuin vauva ulos putkahtaa. Sinänsä olisi kiva tietää, että meneekö esikoisen vaaleanpunaiset unelmat seuraavallekin. Tosin viimeksi ostettiin myös aika neutraaleja vaatteita, kun ei silloinkaan tiedetty kumpi tulee.

Hankinnoista: Meille ostettiin ensimmäiselle lähes kaikki uutena; kaukalo, hoitopöytä, pinnasänky, syöttötuoli, ym, ym. Kaikki edelleen tallessa, joten nyt ei tarvita kuin isompi kakkosauto ;)

Turvakaukalona meillä on Recaron en muista mikä malli, mutta oli tosi hyvä. Kevyt ja hyvä kantaa, todella tukeva isofix-jalusta sekä nätti katsoa. Materiaalina on jonkun sortin plyysi, mutta hylkii todella hyvin kaikkea likaa eikä muistaakseni tarvinnut pestä kuin silloin kun tyttö siirtyi isompaan istuimeen. Kaukalo oli meillä käytössä yli vuoden ikään asti ja oli ehdottomasti eniten käytetyin vauvatarvike meillä.

Nyt meillä on käytössä myös Recaron istuin (Taas malli hukassa, mutta täysin samalla värityksellä kuin kaukalokin) ja nyt vasta siirrettiin istuimen selkänojaa ensimmäinen pykälä ylöspäin (tyttö on siis jo kohta 4-vuotias). Kertoo varmasti myös jotain, että tyttö istui penkissään koko kesälomareissun, 4555 kilometriä. Kertaakaan ei valittanut tai kiukutellut.
 

Yhteistyössä