Helmikuun Helmiäiset 2016

Täällä tehty sama huomio kerhoissa ym että moni jo odottelee seuraavaa! Oishan se samaan syssyyn ehkä helpoin, sitten vois rauhassa palata työelämään jne. Nyt ajatuksena tuntuis tyhmältä palata ens syksynä töihin ja taas vuoden päästä esimerkiks jäädä pois. Mutta ei vaan tunnu että olis vielä valmis toiseen vauvaan. Ja fiiliksen mukaan sitä enemmän pitää mennäkin kuin minkään aikataulun:)

Niin ja IMN, mustakin sun päiväkotisuunnitelma kuulostaa oikein hyvältä. Kyllä lapsi varmasti kaipaa ikäistään seuraa ja tulee sopeutumaan hyvin(y)
 
IMN
Kiitti tsempeistä! :) täällä jo innolla ootellaan ensi keskiviikon tutustumispäivää päiväkotiin. Helmikuun eka päivä ois tarkotus alottaa.

Jos menkat kertoo jotain kropan raskaustoiveista nii mun kohtu on kaivannu sikiötä jo helmi-maaliskuulta saakka :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli pojan paino laskenu edellisestä, lutta ihmekös tuo viikon syömättämyyden(kuume&flunssa) ja kovan liikunnan kanssa :). Kontrollia painon kanssa ei saatu siis, rasvalisää suositteli käytettävän jonkun aikaa jos huono syöminen jatkuu:).

Meillä on viimeisen 6 vuoden aikana syntyny sukuun joka vuosi tasaisesti 2vauvaa/vuosi. Äitini ehdotteli jo kovasti josko me oltais tän vuoden toinen :D:ROFLMAO:, ei olla....:LOL:
 
Jep, pitää ajatella sitä omaa tilannetta, ei muiden. Mä palaan siis syksyllä töihin ja tarkoitus on olla ainakin 1,5v ja katotaan myöhemmin, voihan sitä olla että jääkin ainoaksi lapseksi jos siltä tuntuu.

Mun pitäis soitella neuvolaan aikaa ja sitten itelle sinne sokeritasitukseen, tai ensin ottaa selvää onko mulle tehty siihen lähete automaattisesti vai ei.. no siihen taidan mennä vasta maaliskuussa tms kun mies pitää lomaa, en kyllä viitsi ottaa tuota tuholaisia 2h sinne odottamaan, kun ei viihdy paikallaan
 
IMN, mites teillä meni tutustuminen?

Täällä tasainen arki jatkuu, yöt nukkuu pääosin ok, viime yönä heräämättä 21-06.30, päikkäreitä meillä ei välttämättä nukuta kun yhdet ja nekin kestää max 1h 20 min :confused:
Jossain välissä pitäisi ehtiä jo pikkuhiljaa valmistella synttärijuttuja, ei ainakaan silloin kun ollaan kahdestaan kotona :ROFLMAO:
 
IMN
Tutustuminen meni tosi hyvin! :) lukuunottamatta itkupotkuraivareita kun piti lähteä.. :rolleyes: tää meidän pienimmäinen taas tykästyi erääseen 5-vuotiaaseen poikaan, joka luki hälle kirjaa, ja seurasi poikaraukkaa joka paikkaan :LOL:

Meillä nukutaan päikkärit n. 2-3h hereilläolon jälkeen, eli kolmisen kertaa päivässä riippuen kuin pitkään unta riittää. Illalla toki on pidempi hereilläolojakso, oisko jotain 4h :)

Meidän synttärivalmistelut alkaa tänään :( en taho hyväksyä että huomenna meidän kirppu on jo vuoden.. Tästä eteenpäin joka vuosi meneekin vain nopeampaa (n)

Ei kai se auta ku alakaa siivoileen ja leipomaan. Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
IMN
Vuoden takaisia tunnelmia.. :love:

Täällä maataan synnärillä käyrillä :) kohta tulee lääkäri puhkaseen kalvot. Äitipolilta siis päästiin suoraan tänne vaikka lääkäri meinaski ekana että ootetaan maanantaihin. Sain kuitenki suostuteltua :p painoarvio oli nyt 2,7kg, jospa muutaman tunnin päästä jo tiiettäis todelliset mitat :love: kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä n. sentti.

Ainiin, mua pelottaa :D
Anteeks ku en nyt pysty keskittyyn kommentoimaan mihinkään muuhun, mutta tulin vaan kertomaan että epiduraali ja ilokaasu on pala taivasta <3 :D nyt päikkärit.
Tyttö syntyi 16:15 <3 painoa 2605g ja pituutta 48cm, py 34cm :) tyttö on nyt lämpökaapissa virkoamassa.
Voi ei, meidän vauva on jo iso tyttö.. Illalla varmaan tirahtaa nukkumaan mennessä pari kyyneltä :rolleyes:
 
Onnea helmikuisten ekalle 1-vuotiaalle!

Meillä menee nyt kans 10-20 askelta vähän väliä. Konttaaminen on paljon nopeampaa ja kätevämpää kun pääsee pöytien ali yms., että se vie kuitenkin vielä voiton. Isoja nää on jo :'(

Tällä hetkellä meillä on päikkärit vakiintuneet kaksiin noin 1-1,5h pituisiin. Tosin tänäänkin vedeltiin pari tuntia unia.

Kengiksi tilasin Zalandon alesta superfitin "nilkkuri"-malliset goretexit. Ne tuntuu olevan varsin taipuisat ja hyvin nilkkaa tukevat. Kyllä niillä seistään ja joku askel sisällä on otettu, mutta ulkona ei vielä osata niillä kävellä. Kärjet sit kärsii kun kontataan pitkin poikin menemään. Täällä etelässä kun lunta on huonohkosti edelleen.
 
Onnea täältäkin IMN teidän tytölle! Kohta niitä synttäreitä alkaa tulla vauhdilla:love:

Meillä ei vielä ajatustakaan kävelystä, tuskinpa ensiaskeleitakaan ottaa ennen 1v. Toisaalta kiva kun saa pitää tällasen vauvan pidempään. Mä oon kans miettiny kenkäasioita mut en tiedä millaset olis hyvät. Toisaalta meillä se tarve menee keväämmälle eli kattoo sit millaset tarvii. Mitään sisäkenkiä en ajatellu hommata.

Meillä aikaisin heräily vaan jatkuu. Voi kyllä hyvin olla seurausta pitkistä päikkäreistä (yhteensä päivän aikana n. 3-3,5h kahdessa pätkässä). Tuntuu epätoivoselta vähentää päikkäreitäkään, kun parhaimmillaan herää viideltä ja ei todellakaan jaksa paljoo 9-10 pidempään eli kahdet unet vielä väkisinkin. Ehkä sitä pituutta vois lyhentää ja herätellä vaan sitten vaikka tunnin jälkeen(n) Toisilta unilta kyllä herättelen jo nytkin, aamupäivällä antanu vaan nukkua niin kauan ku nukuttaa..
 
Kiitti kenkä vinkistä TuleJo :)! Täytyypä tutustua noihin.

Onnea täältäkin IMN isolle tyllerölle :rolleyes::).

Kyllä se unentarve on niin yksilöllistä, kukin tietää oman lapsensa unet:). Mäki toisaaltaan haluaisin et nukkuis kahdet, sais päikkäri aikaan jotain ees tehtyä. Muutenhan meillä tullaan äitin perässä ja huudetaan, joten paljo mitään ei kyllä pysty tekeen:whistle::confused:.
 
IMN
Meidän neidillä on Kuomat jalassa ihan muodon vuoksi. Toppatöppöset jäi loppuvuodesta pieniksi, enkä viitsinyt uusia samanmoisia ostaa koska toivottavasti tämäkin tyyppi vielä tän talven aikana kävelee :D meilläkään ei oo sisällä ensiaskelkenkiä ikinä käytetty, nahkatossuja ja jarrusukkia vain :)
Kevääksi on jemmassa vanhemman tytön nahkaiset Reiman ensikengät. Tosin ne on muistaakseni kokoa 18, koska isompi pirpana on aina ollut vähän pienempijalkainen :rolleyes: ei varmaan tälle vuodenikäiselle mahdu siis nuo samat kengät jotka isosiskollaan oli 1,5-vuotiaana :LOL:
 
Meillä siis on testattu noita kenkiä eteisessä, ei oo kenkiä sisäkäytössä noin muuten :). Nahkatossut on, mutta nekin unohtuu laittaa kotona jalkaan. Sukilla/jarrusukilla mennään sisällä.

IMN kengät kokoa 18 :LOL: Meillä on koko 22 ja niihin ei kyllä voi kovin paksua sukkaa laittaa...
 
Meillä kans kuomat, lähinnä ehkä lämmittämässä mutta kyllä toki talutettuna niillä vähän tallusteleekin pihalla (y) koko 20 nyt käytössä, on myös saatu niitä joten pari seuraavaakin koko löytyy, ja jotain kesäksi myös. Montakohan vuotta menee että poika menee äidin kengänkoosta 33 - 34 :whistle: ohi :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
IMN
Ehkä sittenkin niin siis minkä kokoinen jalka sulla olikaan? :LOL: ihanaa, joku muuki ostaa kenkänsä lasten/nuorten osastolta! Vaikkakin mun jalka on 37, mutta nuorten kengät vaan on kivempia :whistle:
Mutta tosiaan, meidän ekaluokkalaisella on 33-34 :D

Meidän tirppanan jalka on n. kokoa 18/19, nuo ysitoistaset kuomat on vähän reilut.. Vanhemmalla tytöllä tosiaan oli 1,5-vuotiaana koko 18 :) kirjotin tossa eilen näköjään vähän epäselvästi :LOL: mutta vanhempi neiti onkin tosiaan tosi siro; sillon puoltoistavuotiaana oli samaa kokoluokkaa kuin pikkusiskonsa nyt vuoden ikäisenä. Vaikka keskimmäinen onkin ollut syntymämitoiltaan lapsistamme isoin, taitaa hän jäädä lopulta porukan pienimmäksi :rolleyes: tytöillä on painoeroakaan enää neljä kiloa ja ikäeroa sen reilut kolme vuotta..
 
IMN, luit ihan oikein ton koon :whistle::ROFLMAO: sukulaislapsilla on aina hauskaa kun ne tajuaa et on samankokoiset/isommat kengät kun mulla. :rolleyes: Ne on myös tarjonnut omia kivoja pinkkejä kenkiään mulle kun niille jää pieneks :ROFLMAO::LOL: voin ostaa myös paidat koossa 158 halutessani..
puolensa ja puolensa, kengät ehkä halvempia mutta valikoima esim juhlakengissä on glitteriä ja kaiken maailman koristeita täynnä (n):geek:
 
Ehkä sitttenkin? anteeks repesin täysin sun kengän koolle, siis ei pahalla tietenkään :D Ei raskauskaan isontanu sitä? Mulla taas ollu päinvastoin aika sellanen lapiomallinen että 40-41 ihan normaali ja raskauden jälkeen kävi vielä monet kengät pieneks.. Tytön kengän koosta mulla ei oo tietoa, arvioisin jotain 18. Muutenkin tuntuu perineen kropan rakenteen enemmän isän puolelta, jossa naiset pieniä ja siroja.

Vieläkö te imetätte jotka ootte imettäny? Ja onko mitään lopettamissuunnitelmia? Mä alunperin ajattelin että tässä 1v kohdilla vois lopetella tai vähentää, mut just nyt tuntuu aika kaukaselta. Vielä viitisen kertaa päivässä syö rintaa eikä muita nesteitä mee juurikaan. Noh, aika näyttää:whistle:
 
Fiona, anna mennä vaan :ROFLMAO: joku miehen kaveri joskus totesi kylään tullessaan et AI teil on lapsia.. öö ei ollu :D ei isontunut silloinkaan. Hauskintahan tässä on että käytin teininä jotain 37 kenkiä, en tajua et onko mun jalka kutistunut kutistumistaan vai pidinkö vaan yli isoja kenkiä kun en halunnut myöntää et on niin pieni :whistle:

Meillä saa maitoa 3krt päivässä, ennen päikkäreitä ja ennen yöunia ja sit edelleen ostan itselleni torkkuaikaa sillä aamun 5-6 viereen ottamisella. Ei myöskään hirveesti mene muuten nesteitä, jugurttia yms kyllä syö. Mut tarkoitus varmaan alkaa kokeilemaan miten se maito uppoaa mukista ja sit pikkuhiljaa jättää kokonaan pois, varmaan mulle vaikeampi tuon aamu heräämisen takia kun pojalle, ei itse oikeastaan enää pyydäkkään, vaikka aina kelpaa kun tarjoaa :)

Mä luovutin päikkäreiden kanssa, en jaksa taistella tuntia vaan mielummin puen ees taas kun nukahtaa alle 10min rattaisiin.
Meillä huudettiin viime ylnä 2tuntia, ei rauhoittunut miehen eikä mun kanssa, lopulta otin viereen puol 4 että saataisiin nukuttua, siihen sammahti ilman tissiäkin samantien :rolleyes:

Pitäis vissiin nyt lähettää ne synttäri kutsut, vaikka suurin osa tietää toki jo päivän. Mutta kellonaika tuottaa päänvaivaa (n) nukkuu n 12/13-14/15 ja kun osa vieraista tulee kauempaa niin ei viittis kovin myöhään niitä kutsua mut tylsää jos sankari nukkuu kokoajan :unsure:
 
Meillä menee kans maitoa reippahasti. Niinä päivinä kun en ole töissä 6-7 kertaakin helposti ja kun olen töissä niin silloin 4-5... Olen ajatellut, että rupeaisin hiljalleen vähentämään, kun vuosi tulee täyteen. Työpäivän ajaksi pumppaamisen lopetin pari viikkoa sitten eikä siitä ole kyllä mutinoita tullut poitsulta. Sitten kun tulen kotiin kyllä kiskotaan paitaa aika tiheeseen tahtiin ja halutaan läheisyyttä ja maitoa. Ei mulla kiire ole lopettaa, mutta vähentää kyllä aion reilusti tässä lähiaikoina. 1-2 olis sopiva määrä jatkaa viel joku kuukausi. Varmasti lähikuukausina kuitenkin lopetetaan kokonaan.
 
IMN
Voin uskoa että "asiallisten" kenkien löytäminen noin pieneen jalkaa tuottaa hankaluuksia :D mutta vapaa-ajan kengät tosiaan on mun mielestä kivempia nuoriso-osastolla :) tai sitte oon nuorisoa.. :D

Meillä oli tänään 1v neuvola. Mitat oli 10,2kg ja 77cm. Kaikki hyvin, kovasti saatiin kehuja puheen ja motoriikan kehityksestä, sekä sosiaalisuudesta :) rokotteet vähän meinaa edelleen kiukuttaa, mutta särkylääke näytti auttavan pahimman yli.
Yleensä sanotaan että lapsen paino kolminkertaistuu vuoden ikään mennessä. Meidän tytöllä on nelinkertaistunut :D noo, pienestähän me sillon lähdettiinkin. Tasan vuosi sitten punnituksessa oli 2390g :rolleyes:

Isompi tyttö kävi isänsä kanssa akuutissa sillä aikaa kun me oltiin pienemmän kans neuvolan puolella. Isommalla siis alkoi eilen pissatulehdus oireet ja tän päivästen labrojen perusteella jokin tulehdus siellä jyllää. Onneksi antibiootit yleensä auttaa nopsaan..

Ääh, huomenna ois pojan sählyturnaus ja miehen työvuoron takia joudun hoitaan sen yksin. Voishan se olla kivaa seurattavaa jos ymmärtäis säännöistä jotaki :ROFLMAO:
 
Ai hitsi mikä viikko... Esikoisella on ollu joku uhma viikko, ekaa kertaa kaupassa alko uhmaileen ku olis halunnu jätskimuotteja(n)... Jos ei olisi ollu autokärryjä niin varmasti olis heittäytyny lattialle:D:D.

Meillä otetaan kans maitoo joku 5 kertaa päivässä. Vuoden jälkeen aletaan lopetella ja lisäämään tavallista maitoa:). Meilläkin paitaa revitään etenki väsyneenä, ku halutaan se pikku huikka ennen unta:LOL:.

Me pidetään synttärit klo 13, se on varmaan päikkäreitä aatellen hyvä, mennään juhlapaikalle aiemmin, niin nukahtaa kuitenkin autoon sitten.

Nuorimmalla nenä öisin tukossa, flunssaa ei meille kiitos!!o_O
 
Helllooouuuu pitkästä aikaa.
Onnea Moonalle IMN!

Meillä juhlittiin nyt lauantaina 1v ja 3v synttärit. Meidn Monskille oli oma smoothiekakku ja banaanimaapähkinävoi keksejä. Hyvin maistui.

Taaperokärryn kans edelleen juoksee ku päätön kana, vielä ei ilman tukea käppäile.

Torstaina on meill virallinen 1v päivä ja silloin on myös neuvola. Saa näh mitkä on mitat.

Meillä on kauheesti hommaa täällä. Asunto lähtee myyntiin ja kokeilkaapa pikkulasten kans pitää asunto edustus kunnossa 10min kauempaa.
Isompaa ja OKT on meillä hakusessa. Yritän skarpats nyt täällä kirjoitteluun
 

Yhteistyössä