Helmikuun Helmiäiset 2016

Mäkin täytän ens vuonna 25, mut eri syistä :D. Oon jäänyt pysyvästi nimittäin 25-vuotiaaksi.

Toivottavasti kaikilla meni joulu hyvin! Meillä jouluna nukuttiin oikein hyvin, mikä oli ihanaa <3. Tais olla niin rankkoja päiviä, kun piti kaikkien kanssa hömpöttää, että herra oli yöllä niin väsynyt ettei jaksanut eväänsä liikauttaa saati lähteä konttailemaan pitkin poikin.

Mäkin oon alkanut suunnitella synttäreitä, onhan niihin enää alle 2 kuukautta x)

Meilläkin lahjoja oli ihan riittävästi, ja kiinnostus riitti ehkä yhteen pakettiin, äiti sai avata loput (y)

Kai sitä kohta voi alkaa miettimään synttäreitä, miten kaikki mahtuu (kesällä olis niiiiin paljon helpompaa) ja missä välissä herra täystuhon kanssa ehtii tarjottavia tekemään. No onneksi on viel aikaa, mies totesi aiemmin et vietetään joulu ensin ja sit saa alkaa miettiä.

Mutta kuulkaas, vielä ei nyt voi varmaan juhlia mutta meillä on nyt aloitettu unikoulu, nukkunut kaksi yötä omassa sängyssä ja huoneessa, ollut siellä n 21-06. ekana yönä huus yhden kerran puol tuntia ja toisen kerran Mies kävi siel kans nopeesti rauhoittelemassa, ja sit kyl heräili varmaan tunnin välein, mut nukahti ite kuitenkin. Toisena yönä nukahti 15minuutissa, ei pitkiä huutoja mut pari kertaa alkuyöstä mies siel kävi ja sit taas loppuyön möhisi usein mut nukahti ite. Molempina aamuina sit tullu kuuden jälkeenmeidän väliin ku selkeesti heränny, siinä syöny ja hengannut hetken ja sit viel torkuttu sinne puol ysiin ton aamun torkkumisenkin voisi varmaan jättää väliin mutta kun en halua herätä noin aikasin, ja onhan še kiva ottaa toinen kainaloon :whistle:

Ja hups, taisin aiemmin epäillä et näinkö miehestä on siihen. Mutta totuus onkin ollut se että mies pysynyt tyynenä ja meikäläinen itkeny sohvalla/sängyssä ja kuunnellut kun toinen itkee niin sydäntä särkevästi ja väliin tulee "äitiiii". Aina välillä siis tulee muutamia tunnistettavia sanoja, auto ja äiti lähinnä

Toivotaan että tämä jatkuu näin eikä esim hampaat muuta tilannetta, niitä tulee kun sieniä sateella. Taitaa olla ja 7. Ja 8. Tullut hieman läpi :geek:

Mukavia vuoden viimeisiä päiviä!

Meillä opittiin eilen sanomaan kiitti tai kiito(s) :D Aivan todella hellyyttävää, kun tyyppi on tyytyvinen ruuan jälkeen ja sanoo jomman kumman...

Meillä kuumeillaan joten vuodenvaihde menee rauhallisempaa rauhallisemmissa merkeissä kotona. Mukavaa vuodenvaihdetta!

Hyvää uutta vuotta kaikille! :) Ja myöhässä hyvää synttäriä IMN!

Ehkä sitttenkin, jee unikoululle! Me ehdittiin pitää ennen hampaita ja särkylääkkeillä ja sylillä on tarvittaessa pärjätty hyvin. Ihan kohtalaisia öitä ollu huonoimmatkin. Luulen että ilman unikoulua heräilis herkemmin hampaisiin. Toivottavasti jatkuu yöt hyvänä(y) Viime yönä täällä nukuttiin huonosti kun raketit paukku ikkunan alla. Tän mummoutumisen myötä tulin siihen tulokseen että turhia raketit ja ylimitotettua koko uudenvuoden juhlinta:LOL: Voi mieli muuttua kun pääsee ite taas juhlatunnelmaan joku vuos.

Meillä ei oo tullu vielä sanoja. Jotain äidin tapasta joo, mutta vähän sellasissa tilanteissa ettei voi laskea. No niitä odotellessa:love:

IMN
Meillä ainoat tarkoituksen mukaiset sanat on "tätä", "äiti" ja "iti". "Tätää" hokee aina halutessaan jotain.

Meilläkin meni (tämäkin) uusivuosi rauhallisesti kotona. Lasten mieliksi laitettiin pöytä täyteen herkkuja ja sitä lasten kuoharia, mitä se ikinä onkaan. Muutamat raketitkin ammuttiin ja valvottiin vähän pidempään :) pienimmäinen nukahti heti saunan jälkeen joskus seitsemän pintaan, me miehen kanssa puolen yön aikoihin ja isommat muksut jossain siinä välissä :D tänään herättiinkin koko porukka vasta puoli kymmenen pintaan. Pitäisi alkaa taas kääntää tätä lomarytmiä normaalimman puolelle..

Voi kunpa meilläkin tyttö nukkuis joskus vähän pidempiä unia. En muista onko koko elämänsä aikana nukkunu 7.30 pidempää aamuisin. Nyt on vakiintunu heräämiset kuuden pintaan, jos yhtään ollaan vieraassa paikassa kylässä niin sitten jopa viideltä herää. Joulu kierrettiin sukulaisilla useampi yö niin voitte vaan kuvitella sitä väsymyksen määrää:sleep: Joskus raskausaikana kuvittelin et vauvan kanssa aamut on vähän myöhäsempiä ja rauhallisempia kun työelämässä mut kissan villat, en mä töissä ollessa ollu lähellekään edes heränny niihin aikoihin, kun nyt jo kasaillaan legoja täyttä vauhtia:geek: Monesti tuntuu että aamu kasiin-ysiin mennessä ehtiny hoitaa päivän työt ja kaupassa käynnitkin, kun toiset vasta heräilee. Noh, tää nyt on suurin murhe tällä hetkellä meiän vauva-arjessa eli hyvin oikeesti menee.

Kohta ne on jo 1v synttäritkin. Apua! Varmaan aika pienellä porukalla mennään, tarjoilutkin jos yrittäis hoitaa ite. Ehkä kakun tilais jostain. Ei kai siellä juhlissa tartte mitään ihmeellistä ohjelmaa olla?(n) Jonkun kuvakollaasin ajattelin vauvan ekasta vuodesta kerätä omaks iloks ja vieraitten kateltavaks.

IMN
Ei meillä ikinä mitään ihmeempää ohjelmaa oo järkätty synttäreille.. :) varsinkin isompien kanssa juhlat on paljon stressivapaammat kun lapset tekee mitä sitten keksivätkään. Joskus on jotain aarteen etsintää järjestetty, mutta siitäkin innostui vain ehkä puolet lapsista :whistle:
Tarjoilut on ollut hyvin pitkälti kakku-kahvi-linjaa, ja jotain pientä sipsiä, karkkia, keksiä, ehkä mokkapaloja tms. leivonnaisiakin, siihen kylkeen. Kivahan näitä on aina järkätä :) kolmekin kertaa vuodessa.. :LOL:

Ei meillä suunnitelmissa oo mitään sen ihmeenpää ohjelmaa, eiköhän lapset keksi ohjelmat itse :D. Toki ehkä jotain pientä ohjelmaa olis hyvä hommata koska suvussa lapsia on 18kpl jos kaikki tulis :D.

Mut saas nähdä :).

Fiona, mihin aikaan teillä mennään illalla nukkumaan? Saisiko sieltä venytettyä jos nukkuisi aamuisin.
Meillä nyt tällä 6 yön oma huone kokemuksella myös herätään n 6.20 mutta tosiaan äidin laiskuuden takia jatketaan torkkumisra tissillä :whistle:

En mäkään mitään ohjelmaa meinannut, eiköhän siinä ole tarpeeksi kun 10 lasta touhottaa Tosin varmaan yritetään vähän porrastaa porukan tuloa, muuten on todella tiivis meininki :ROFLMAO:

IMN
Miten te ossaatte nukkua noin pitkään? :D musta tuntuu että koko päivä on jo ohitte jos nukun kaheksaa pitempään, joka tosin on ollut melko yleistä sen jälkeen kun pojan joululoma alkoi :whistle:
Meillä pienimmäinen laittaa nukkumaan iltaisin n. klo 19, isommat klo 20 ja me miehen kanssa siinä klo 22-23. Aamulla ekana herää 4-vuotias (useimmiten kakalle :ROFLMAO:) joskus klo 6-7 väliin ja siihen "PYYHKIMÄÄN!"-huutoon herää sitten loputkin. Yheksään mennessä on kaikilla vaatteet päällä, hampaat pesty ja aamupalat syöty, sekä mulla todennäköisesti kolmas aamukahvi menossa ja lounas suunnitteilla :rolleyes:

Apua, kaks vuotta jo samat aamurutiinit :ROFLMAO:

Meillä tyttö menee kasilta nukkumaan, aiemmin meni seiskalta eli sitäkin on jo venytetty. Mulle ois täysin ok herätä vaikka puol seiska, mutta ennen kuutta on niin eri asia :geek: Ja joo tänäänkin olin puol kuus aika pirtee, mutta lähinnä itelläkin tuo sama, että päivä tuntuu pitkältä jos liian aikasin herää. Mieskin suht myöhään illalla töissä. Mutta nää aamusekoilut alko hampaiden tulon myötä, joten toivon sormet ristissä että on ohimenevää! Aamuvirkku tää neiti on aina ollu, mutta ennen nukku sentään 19-6/7 eli huomattavasti pidemmät unet. Tietty unen tarve vähenee mut tuskin yks kaks noin paljon, kun päiväunetkin samalla vähentyny.

Seuraava synttärikysymys, kuin isot juhlat te pidätte kun kuulostaa et monille ois paljonkin vieraita tulossa? :D Meillä kun ei suvussa paljoo lapsia oo joiden synttäreillä oisin ollu, ni en oo oikein selvillä kuin laajalti porukkaa pitäis kutsua (no tietenkin jokainen päättä ite). Ajattelin vaan isovanhempia ja omia+miehen sisaruksia perheineen. Mut mietin noita vauvaperhetututtuja joita tässä on ehtiny tulla, omat kaverit ym. Ehkä ei..

IMN
Meillä on perus synttärivieraslista on lasten isovanhemmat, tädit/sedät lapsineen ja puolisoineen, sekä meidän läheisimmät ystävät perheineen. Johonkin näistä kasteista kuuluu myös kummit, tosin jotkut heistä eivät enää ole kanssamme juurikaan tekemisissä, enkä siksi näe tarpeelliseksi kutsuakaan heitä.
Sukulaiset asuu toisella paikkakunnalla, eikä muutenkaan hirveän läheisissä tekemisissä olla, joten ei oo käyny mielen vieressäkään kutsua. Isomummulta tulee aina synttärikortti ja lahjarahaa :)
Kolmi-nelivuotiaina on sitten lapset ite keksineet kutsua kavereitakin; naapurin lapset, koulu-/päiväkotikaverit jne. :)
Lapsia löytyy kyllä perhe- ja kaveripiiristäkin ihan tarpeeksi :D miehen vanhemmille syntyi juuri 1.1. kolmas lapsenlapsi reilun vuoden sisään.. Alkaa olla hulinaa kaikissa kissanristiäisissä.

Minä mietin tuossa että olisinkohan ihan paskamutsi jos hakisin tuolle 4-vuotiaalle päiväkotipaikkaa.. Tuntuu että hän jää jostakin paitsi jos on eskari-ikään saakka mun kanssa kotona (mikäli en siihen mennessä työllisty tai pääse opiskelemaan). Tyttöhän on ollut päivähoidossa 9kk-2,5v iässä, mutta eihän tuo enää siitä mitään muista..
Lisäksi itse kaipaan jotain mihin lähteä aamuisin, ns. päivärutiineja, kuten silloin kun esikoinen oli eskarissa. Sitä oli silloin paljon virkeämpikin kun herätyskello soi aamuisin tiettyyn aikaan ja jossain piti olla ajoissa..
Häätyypi varmaan jutella lapsen itsensä kanssa että mitä on mieltä. Varmasti tykkäis kun sais touhuta ikäistensä kanssa. Vaan onhan tuo päivähoito nykyään melko tyyristäkin, varsinkin kun yksi kotihoitolainen on heti kotihoidontuesta pois (n) ääh, menipä vaikeeksi..

Meillä tarkoitus kutsua omat vanhemmat + sisarukset sekä kummit, eli samat kun ristiäisissä sekä näiden lisäksi muutama ystäväperhe jotka on kavereita jo pidemmältä ajalta. Mutta äkkiä näistä kertyy, JOS kaikki tulisi niin n. 30 aikuista + 10 lasta :whistle:

IMN, et todellakaan ole. Noin mäkin varmasti tekisin, uskoisin että tuon ikäinen jo kaipaa enemmänkin seura/tekemistä. Jos tuntuu väärältä niin eikös ole olemassa osapäivähoitoa jne?

IMN
Osapäivähoitoa ajattelinkin, 4h/pv, 12pv/kk :) näin maksukin pienenisi vain muutamaan kymppiin :D harmi kun avointa päiväkotia ei tässä niin lähellä ole, että viitsisi lähteä joka päivä kävellen kuskaamaan..

Meillä muuten on aina porrastettu synttärivieraiden tulo :) miehellä tosiaan 5 sisarusta, kavereita kutsutaan 4, joista yhdellä kolme lasta, joten ei tosiaan kaikki mahdu yhtäaikaa.. :D

IMN
Jahas, soitin sinne päivähoitopaikkaan ja meidän tytölle onkin jo paikka valmiina :D ollaan sillon kaks vuotta sitten valmistuttuani tehty päiväkodin kanssa takuupalvelusopimus, jonka ansiosta ois saatu heti työllistyttyäni/tarpeen vaatiessa sama hoitopaikka takaisin. Ei käyny mielessäkään että semmonen sopimus ois vielä voimassa (saati että oisin joskus muistanu purkaa sen), mutta sieltä siis järjestyy viikossa paikka jos vaan niin halutaan :LOL:(y) tyttö ainakin ois ihan innoissaan jo menossa.. :)

Millon teillä sitten päivähoito alkaa IMN? :) Mun mielestä 4-vuotiaille päivähoito tekee vaan hyvää ja oot hyvä mutsi, jos 4-vuotias pääsee sinne ton lyhennetyn ajan viikossa.

Meillä synttärit on jaettu kahdelle päivälle. Toiselle tulee isovahnemmat/tädit sedät kummit ja toisena päivänä sit vauvakaverit perheineen. Tiivistä ja vilskettä tulee, mutta väliäkö hällä sitten on. Mä tykkään, kun saadaan porukkaa kylään. Vauvakavereille annoin kyllä lahjomiskiellon, kun ei meille mahdu mitään kymmentä uutta autoa tms. mihinkään...

IMN
Tänään just soitin sinne päiväkodin johtajalle ja hän sitten soittelee takaisin kun tietää mihin ryhmään mahtuisi jne :) viikon sisällä heillä ois velvollisuus järjestää paikka, mutta itse ajattelin että jos helmikuun alussa aloittaisi.. Ehditään ostaa se Elsa-reppukin :LOL: Alustavasti sovittiin hoitoajaksi ke-pe klo 9-14 :) mua varmaan jännittää enemmän ku tyttöä itseään :D

Meillä ois synttäreihin aikaa enää vajaat kaksi viikkoa.. Eipä nuo oikeestaan kauheesti suunnittelua tarvikaan, paitsi tarjottavien osalta :D ja tietenki se vieraiden aikataulu, etteivät kaikki yhtäaikaa paukkaa paikalle.

Meillä arki alkanut (jes kaikki kerhot yms alkaa) mutta mies silti hoitaa yöt. Herää 1-3krt yössä mutta yleensä rauhoittuu kun mies pikaisesti huoneessa käy. Tosi jees, vaikka itse heräänkin mutta ei tarvitse nousta niin tuntee nukkuneena

Huh, puistoissa tuntuu että jokatoinen. 1-2v lapsen äiti odottaa seuraavaa. Tulee jo sellainen fiilis et pitääkö tässä itsekin:ROFLMAO: mutta eieiei, ei riitä omat henkiset resurssit ja odotan jo kesää ja sitä myöten syksyä kun palaan töihin :whistle:

IMN
Määki huomasin kun vein isompaa tyttöä tanssiin, pienempien (1-2v) ryhmän poistuessa salista, että noin kymmenestä poistujasta KAHDEKSAN oli raskaana. Ja noista kahdesta jäljellejääneestä toinen oli mies :LOL:
Munkin vauvakuume on enää muisto vain :sleep: ootan innolla sitä amk:iin hakua. (Loppu)raskaus ja synnytys ois kyllä ihan jees, mutta vauvaa en tähän väliin enää jaksa. Muutenkin oon alusta asti asennoitunut siihen, että nyt tehdään ja koetaan kaikkea "viimeistä kertaa".

Mää muuten näin yks yö unta että Tähkä ilmotti olevansa raskaana :D:D

Eikä :D:D:D.. No vauva meille kyllä tulee, mutta karvavauva -koiranpentu perjantaina:love:.

Tosissaan, mulla on ihan hirveen järkky vauvakuume, tänään kattelin toisenlaiset äidit *syvä huokaus*:ROFLMAO:.
Huomenna nla, saa nähä paljonko on ukko kasvanu:).

Buuuu, mun kroppa yrittää ilmeisesti myös vihjailla et toinen sais tulla :ROFLMAO: nyt kun imetys on yön jäädessä pois tippunut 5-10krt -> 4 niin päätti menkat ilmeisesti palata kuvioihin, ei ollut ikävä :censored:

Täällä tosi hyvä yö takana mutta on keksinyt että mun kanssa ei halua nukkumaan, menee 30min +++ et nukahtaa päikkäreille, isän kanssa 5 min :confused:

Yhteistyössä