Helmikuun Helmiäiset 2016

Jokohan uskaltaisi sanoa että meillä alkaa olemaan jonkunnäköinen päivärytmi jos ei ole mitään poikkeavaa (kuten yhtenä päivänä on muskari just uniaikaan..)

Heräillään 8-9 aikaan, unet joskus 12 pintaa ja kestää 1-2h ja toiset unet sitten joskus 4-5 aikaan. Todennäköisesti heti huomenna menee ihan erilailla :D
 
IMN
Mää muistelen että "vauvan yö" on klo 00-06. Eli sen ajan kun nukkuu heräämättä niin puhutaan täysistä yöunista.

Mullakin on välillä ollu huoli neidin kehityksestä kun ei pyrikään enää eteenpäin, muutoin kuin hytkyttämällä ja pyllyllään. Kuitenki koitan pitää mielessä että vaikka meidän vanhempi neiti kävelikin jo tukea vasten 8kk iässä, niin esikoinenkin alkoi ryömimään vasta 9kk ikäisenä. Ja ihan normaaleja ovat molemmat :D sanoihan se neukkutätikin silloin, ettei motorisessa kehityksessä voi vain yhtä taitoa tuijottaa, jos kaikilta muilta osin vastaa iän mukaista kehitystä :) eipä tuo tyttö kuitenkaan paikoillaan pysy, välillä saa ihan miettiä ettå mihin asti se on pakittanu :D
Meillä tavataan tällä hetkellä "tätätä", "papapa", "väyväyväy" ja "äijäijäi" :p

Mies on nyt onneks tän viikon yövuorossa, eli oon vaan aamupäivät ja nukkumaanmenoajan yksin. Iltavuorot onkin sitten ihan saatanasta :mad: aamun tuo tais viimeks tehä syyskuun alkupuolella..

No, onneks ens viikko on esikoisen syysloma :) pittää keksiä jotaki mukavaa..
 
Tähkällä tsempit, en osaa mitään järkevää sanoa kun toi sun työmäärä kuulostaa omaan korvaan ihan absurdilta. Hyvä et pärjään helpossa kerrostaloasumisessa yhen helpohkon vauvan kanssa:geek: Oisko sun miehellä mahiksia karsia jotain hommia pois? Supernaisenkin pitää osata vaatia ittelleen vähän helpotusta!

Täällä kun oli joulutortuista ja sitä kautta uudesta raskaudesta puhe, niin on kyllä tullu törmätty jo tapauksiin tuolla vauvakerhoissa ym, joissa ootellaan toista lasta. Ja se ensimmäinen siis näitä oman tytön ikiä.. Mullakin ollu haave pienestä ikäerosta mut silti tuntuu vielä tosi kaukaselta! Ei vaan henkisesti ois valmis. Tuntuu et tarvii vähän välissä saada vetää happea eli irtautua vauvasta ja palautua fyysisesti. Kellään haaveita toisesta? Tai kolmannesta, neljännestä? :LOL:
 
IMN
Voi, se neljäs on ollu haaveissa jo ennen ku tää kolmaskaan synty.. :D vaikka kroppa huusikin jo hoosiannaa alkuraskaudesta asti ja muutenkin ollaan päädytty siihen että kolme on se "meidän luku". Silti voisin neljännen "tehdä" vaikka heti, jos vaan tilaa olisi.. Alkaa tässä rivarineliössä jo nyt happi loppua. Yks talo tästä läheltä on kyllä ollu jo pitempään kiikarissa :rolleyes:
 
IMN
Miehen puheet ku ois tosissaan ottanu nii meillä ei ois toistakaan.. :D mikä siinä on että miehillä menee se äijä-moodi päälle kun lapsimäärästä puhutaan, varsinkin jonkun muun kuin puolison kanssa? "Ei enää yhtään enempää" on varmasti yleisin vastaus.. Mutta sitten kun asia on oikeasti ajankohtainen niin onkin jo eri ääni kellossa. Raivostuttavaa :mad: mies oli niin paljon vannonut kahden lapsen nimeen esim kavereille, sukulaisille jne. että kaikki luulivat pitkään tän kolmannen olleen vahinko, vaikka ihan yhtä toivottu oli kuin edellisetkin..
 
Tällä hetkellä ei oo mahdollista saada hommia pois, tai kai olis mutta mied pn lupautunu serkullensa mennä auttamaan talonsa ikkunoiden kanssa, mun äidillä tekee pesuhuonetta, sit vielä omat työt/ylityöt. Omaa "vikaa" ku on luvannu mut:ROFLMAO:. Lomautuksista on ollu töissä puhe ja on ilmottautunu vapaaehtoiseks talviajaksi:). Ja kyllä sitä itse jaksaa ku vaan paranis kunnolla.

Mäki haluaisin kolmannen mutta isännän mielestä kaks on hyvä. Iltatähdestä on puhunu kyllä:ROFLMAO:. Saas nähdä, ei kuitenkaan vielä:).
 
Juu se siitä rytmistä.. :p Mutta viime yönä herättiin 2 (tai yöllä 1) kerran, kolmelta ja puol kasi, näitä lisää (y)

Voikohan vaipoissa olla jotain vikaa vai onkohan ihan sattumaa.. Meillä ei siis ikinä ole vaippa falskannut pissan osalta mutta nyt on kolmena aamuna (+kerran päivällä) herännyt yökkäri märkänä. Tai sitten imuteho ei enää riitä noissa 4 vaipoissa, mutta kun just sattumalta avasin uuden paketin kun tuo alkoi (n) No täytynee kokeilla toisesta paketista vielä ennenkuin lähtee ostamaan isompia, kiloen puolesta ei olla kyllä lähelläkään seuraavaa kokoa..

Olen tässä(kin taas) Fionan kanssa samoilla linjoilla. Fyysisesti olen mielestäni palautunut jo aikoja sitten mutta henkisesti kaipaan kyllä jotain muutakin kun vauvaa. Eli ei ihan heti tule tänne toista. Toki on jo vähän mietitty ja mahdollisesti reilun 3v ikäero olisi toiveissa, eli ehtisin olla n puolitoista vuotta töissä välissä. Mutta toki voi mieli muuttua, mutta se on varmaa että töihin menen syksyllä.

Masentavaa tuo syksyinen sää :(
 
IMN
Meilläkin on alkanu vaipat falskata vaikka kilojen puolesta vielä meniskin.. Ne isommat vaan on sitten kokonsa puolesta jo niin isoja että oiskohan niiden kans sama homma :D liberon neloset siis yleisimmin käytössä.

Mutteri otti tänään muutaman konttausliikkeen eteenpäin (y) toki heti sitten kiireellä pakitti takaisin sinne mistä lähtikin :ROFLMAO: ehkäpä tää tästä lähtee :)

Mää tahon jo joulun ja lunta! Viimejouluna ei ollu yhtään joulufiilistä, mutta nyt oon hamstrannu lahjoja jo syyskuusta asti :D
 
Meillä kans falskas liberon nelosvaipat ja vaihdettiin varmaan jo kuukaus sit vitosiin. Meillä tyttö nyt joku 8,5kg eli ei tosiaan täälläkään kilojen puolesta ois tarve. Mut vitoset just hyviä, ei mitenkään ison olosia eikä falskaa! Eli suosittelen kokeilemaan!

Mä oon fyysisesti palautunu ulkoisesti hyvin, mut rakastan rankkaa liikuntaa eikä se vielä onnistu. Kovaa juokseminen tai hypyt ja pomput on vielä mahdottomuus. Eli sellasta haluis päästä tekemään vielä ennen ajatustakaan toisesta
 
Meillä falskas esikoisen aikana vaipat, mutta nyt ei oo niin käynyt. Liekö osittain sit vaan huonoo tuuriaki. Eri vaippamerkkejä tuli silloin myös kokeiltua mutta ei vaikutusta, paitsi muumivaipat teki silloin pahan ihottuman sisäreisiin.
Jos teillä on jollain ihottumaa vaippa-alueella niin suosittelen lämpimästi linola -rasvaa, ihan PARASTA(y).

Mäki haluan joulun ja lumen. Joululahjoista ei tietoakaan, pian pitää miettiä niitäki. Kummilapsilta kummeille on jo ostettu sentää:D.
 
Apua, pitääkö kummeille antaa lahja, kummilapselta siis? :geek: Mä en jotenkin yhtään ajatellu. Eikä tietääkseni multakaan oo annettu lapsena omille kummeille. Otettu vaan lahjat sieltä suunnasta itelle avosylin vastaan:LOL:
 
Meillä nyt taas pari aamua ollut kuiva yökkäri joten kai se riippuu sitten miten paljon sitä pissaa tulee että riittääkö. Meillä on vielä noita nelosia pari pakettia joten käytetään ne nyt, ehkä yöksi vois jo kuitenkin ostaa vitosiakin (n)

Joulu, plah. Täytyy alkaa pikkuhiljaa kyselemään jo lahjatoiveita. Muutaman jutun tiedän mitä poitsulle voi pyytää, kun kyselyitä kuitenkin tulee, En minä ole saanut kummilapsilta mitään, enkä kyllä meinannut mitään ostaa pojan kummeille. Tai no mitään enempää kun normaalisti, kun perhepiiristä osittain ovat, niin lahjoja normaalistikin on annettu :eek:
 
Joo siis eiköhän tää oo vaan meidä suvun tapa :D. Ei tosiaan tarvitse antaa, ite oon tykänny jotain pientä antaa. Mä oon ostanut ihan vaan jotain pientä, tänävuonna lähtee kynttiläkippo+kynttilä/karkki. Tms:).

Että on henkisesti raskasta esikoisen uhma. Mä en kelpaa mihinkään silloin ku isi on kotona, äidille huudetaan, kiukitellaan jne. Tänään äiti ei edes saanut tulla sisälle ja kun tulin niin hirvee huuto. Tuli ihan järkyttävän paha mieli, vaikka tiedän että hän ei sitä varmasti tarkoita. Äiti on ihan p*ska näin uhman aikaan:unsure::(:poop::ROFLMAO:.
 
IMN
Minä oon lapsettomille kummeille ostanu kans jotain pientä, esim. kynttiläjuttuja tai lapsen kehystetyn koulu-/päiväkotikuvan. Sitten taas nää joilla on lapsia tai joiden lapsille ite oon kummina, niin menee ihan vastalahjana. He ostaa mun lapselle ja minä heidän lapselle. Ja näin siis vain niille kummeille jotka on mun kavereita/sukulaisia :D mies hoitakoon oman puolensa (eli ei hoida). Miehet ei kai ostele lahjoja toisilleen.. :rolleyes:
Nää riippuu niin siitä minkälaiset suhteet on :) esimerkiksi esikoisen kummina on serkkuni, josta en oo yli neljään vuoteen mitään kuullut, joten en tosiaan oo mitään lahjaakaan lähettelemässä :D näille läsnäoleville kummeille oon joka joulu laittanu jotain jo ennen kuin olivatkaan kummeja.

Kuvista tulikin mieleen, että meillä on lauantaina lasten sisaruskuvaus ja tyttöjen yksittäiskuvaus. Saa nyt pienimmäiselle tämä mennä 1-vuotiskuvasta, vaikka ikää onkin vasta 9kk. Mulla on jokin pakkomielle siihen että joka vuodelta on oltava kuva :D vielä ku löytäis lasten kaapeista mätsäävät (ja sisustukseen sopivat :LOL:) vaatteet.. En taho ripustaa seinälle vuodeksi mitään sirkuksen mainosjulistetta :ROFLMAO:

Täällä sato tänään lunta :love: maa on ihan valkonen.
 
IMN
Mistä näitä hampaita nyt yhtäkkiä tulee?! Tänään bongasin seitsemännen, eli tän hetkinen saldo neljä hammasta ylhäällä ja kolme alhaalla.

Ja tänään tuli ekat pissat ja kakat pottaan! :LOL: ei oo kyllä vielä pitkään aikaan tarkotus kunnon treenailua aloittaa, mutta se oli ainoo paikka jossa sain tytön viihtymään siksi aikaa kun leikkelin isompien hiuksia :D
 
Huhheijjaa, millä ihmeellä mä saan ton pojan pysyyn pyörimättä yön? Konttailua kovasti harjottelee ja se vaikuttaa uniin, tai on vaikuttanu koko viikon:whistle:. Oon yrittäny peittoo mytätä ettei pääse kääntyileen ja makuupussia mut ei auta. Yöllä herään 4-5krt ku poika on kontusillaan/mahallaan. Uudelleen nukutus ei onneks vie paljoa aikaa, paitsi nyt oon kolmesta asti yrittäny saada nukkumaan ja vihdoin nukahti.:ROFLMAO: Toki välillä sai torkuttua ehkä 10-20min..

Meillä on edelleen kaks hammasta alhaalla, ylös tulossa mutta ei vie läpi asti:), sa nähdä milloin alkaa taas kitinät niistä:D. Esikoiselle tuli kans tosi nopeasti hampaat ja kivuttomasti(y).

Väsyttää:sleep::sleep:.. Kahvia napaan, ei huvita nukkua enää ku tietää et vanhempi herää kuitenkin kohta. Nukkuun jos menis niin olis kahta kauheemmin väsynyt sitte:D.
 
Mä kans aloin miettiä tota lahjajuttua tarkemmin ja totesin, että on noi kaikki kummit sellasia joille on muutenkin tullu annettua lahja. Kaunis tapahan toi on Tähkä!

Meillä kans öisin treenataan liikkumista. Tai luulen et meiän 4-5 heräilyä johtuu siitä. Tyttö aina pää pystyssä mahallaan tai konttausasennosta löytyy itkemästä. On niin virkeenä touhuumassa ettei silittelyt tms auta. Mähän sit joka kerta tainnutan rinnalla uneen, eli meillä syödään öisin hyvin ja päivisin huonosti. Sellanen kierre.. Neuvolasta suositeltiin unikoulua mut tiiä sitten.

Meillä ei yhtään hammasta :D
 
IMN
Tänään tapahtui paljon kehitystä liikkumisen suhteen; neiti vihdoin hyväksyi konttaamisen ensisijaiseksi tavaksi liikkua eteenpäin ja vauhti on jo huima! :D monsteriina on itsekin aivan innoissaan ja räkätys vaan kuuluu kun tyttö tutkii kotiaan :)
Ryömiminen siis jäi tämän tapauksrn kohdalla kokonaan oppimatta, kuten terkka epäilikin :) ja suunta on selvästi ylöspäin; ketterästi nousee myös tukea vasten polvilleen (vai joko oon aiemmin maininnut sen?).

Ai niin, myös kotiteatterin volumenappi on löydetty :D tyttö säikähtää itsekin kun käy rullaamassa radion äänet täysille :LOL: mutta toki se pitää kuitenkin tehdä monia, monia kertoja peräkkäin, vaikka itku välissä tulisikin :rolleyes:

On tää niin ihana ikä :love:
 
Me käytiin leikkipuistossa kuvauksessa mutta ei tullut yhtään hymyä, muutama sinänsä ihan ok kuva mutta kun ei ollut mikään 1v tms kuvaus niin jätetään tilaamatta kyllä. Käydään sitten keväällä yrittämässä uudestaan tai otetaan itse, meillä on onneksi hyvä kamera ja mies osaa ottaa hyviä kuvia. Nyt pitäis joulukorttiakuvia pikkuhiljaa ottaa kai :rolleyes:

Meillä on mitkälie eroahdistukset, hampaat, flunssat taijotain. Yöt on yhtä hulinaa ja unille käyminenkin kestää kun kiipeilee vaan mun päällä jne. :oops: Tänään mun äiti oli hoitamassa kun kävin hierojalla (ekaa kertaa niin että oli hereillä, jopa tunnin oli hoidossa.. :D ) ja oli mennyt hyvin mutta sitten illalla sai pari kertaa ihan hirveet huutokohtaukset isänsä sylissä eikä millään rauhottunut, paitsi sitten mun sylissä :geek: (ja isää tietty harmitti kovin kun ei saanut rauhoittumaan)
Ollaan myös parina päivänä kokeiltu toisille päikkäreille menoa ilman tissiä. Sekä mun että miehen kanssa se on mennyt siihen että huutaa puoltuntia pääpunaisena ja tuskan hikisenä kunnes väsähtää. Tuntuu aivan pöhköltä huudattaa toista kun ne päikkärit ei sitten ees ehdi kestää kauaa.. Mutta en ole ihan vakuuttunut saadaanko ikinä mitään unikoulua tehtyä, tai mies ainakaan kun
"luovutti" tuon päikkäri nukkuttamisen kanssa ja kävi pari kertaa niin että lapsi näki mut (eli ei ainakaan auttanut asiaa) ja lopulta sitten tuli mun syliin vielä huutamaan ja nukkumaan..

Kyllä on rankkaa tuo pienen elämä (ja sitä kautta myös vahempien), ei voi muuta sanoa:ROFLMAO:
 
Monskinen tänään 9kk. Viikon päästä loppuu äitiyslomaki. Hyi! Onneks ei tartte lähtee töihin :D
Meillä on nyt tiheän imun kausi menossa ja Moonasta ois paras jos äiti vois hengailla baarit paljaana :D

Yöt nukkuu 21.30-02 omassa sängyssä ja sit siirtyy kainaloon nukkuu. Syö 21.30-08.30 välisenä aikana ehkä 4 kertaa. Helpoin ottaa kainaloon niin saa ruokailla neiti millon haluaa.
 
Meillä nukkuu siis kainalossa koko yön, muuten meillä ei nukkuttaisi varmaan sitäkään vähää. Tossahan meni jo joitakin öitä paremmin (1-2 heräämistä) mutta nyt tulee kuolaa niin järjettömästi että kaipa niitä hampaita.

Ja ei tiheää imua tänne kiitos :ROFLMAO: on jotenkin ollut vapauttavaa kun meillä saattaa mennä jopa 5h joskus syömättä, mutta välillä toki vaan pari tuntia. Syö päivän aikana 3-5 kertaa rintaa + yön kerrat, jolloin ei kyllä taida varsinaisesti syödä :whistle:
 
IMN
Mulla on tänään viimeinen äitiyslomapäivä.. Liian nopeaa meni tämäkin, ihan ku monski ois just viime viikolla syntyny :cry:
Muutaman kuukauden vielä oon kotona ennen ku alotan työnhaun. Ja heinäkuun loppuun mennessä on pakko jo olla jotain hommaa, täällä päin kun kuntalisää maksetaan vain 1,5-vuotiaaksi saakka.
 
Meillä oli 8kk neuvola tiistaina, mitat oli 9,5kg ja 71cm. Hirmuisen iso poika meidän "eeme" jo on.:)
Pojat on alkanu meillä yskiä, toivotaan et menee pian ohi:unsure:(y).
Vihdoin tää päin on kans lunta ja se oiken narskuu jalkojen alla:ROFLMAO::D.

Tänne avataan uus kauppa ens vuonna ja sinne on tarkotus hakea sit töihin, kesällä siis työt alkais:whistle::). Poikia en vie hoitoon vaan mun äiti on luvannu poikia hoitaa sit, mikäli suinkin terveydentila on sellainen et pystyy.

Tsemppiä IMN!! Nauti vikasta lomapäivästä:D
 
Hohhoijaa! Ei oo vinkkejä antaa, miten saa pyörivän lapsen pysymään paikoillaan! Täällä kontataan ja itketään ja istutaan ja itketään öisin. Välillä myös seistään ja itketään.

Hampaat. Ne on imetyksen paha vihollinen. Meillä haukkaillaan päivittäin. Hampaita on nyt 6 ja niitä käytetään. Ei ole kivaa se ei. Pumppuunkin tuli vaan oranssia maitoa. Meillä muutenkin maitoa syödään harvakseltaan niin tää on aika iso ongelma. Tyyppi kun on haukannut 3-4 kertaa niin totean että syödään sitten myöhemmin ja seuraavan kerran sama toistuu. Lopulta kyllä sitten syödään, mutta ruokailu voi olla vaan esim. 3-4 kertaa päivässä. :( Joinain päivinä toki enemmänkin syödään. Kai se sitten riittää, mitä herra sieltä maitoa hörppäilee, kun ruokaa menee niin mahdottoman paljon muuten. (n)

Vaipat falskailee vähän jatkuvasti. Vaihdettiin isompiin, mutta välillä nekin falskaa. En tajua mistä sekin johtuu. Ei oo kiva herätä siihen, kun oma sänky ja toisen yöpuku on likomärkä... Vieressähän tuo nukkuu jostakin 3 lähtien.
 

Yhteistyössä