Helmikuun Helmiäiset 2016

TuleJo, täältä ei vinkkejä löydy, muutaku et myttää peiton kummallekin puolelle ettei pääse pyörimää. Se helpotti vähä meillä ennenku alko tää yskä.

Tää yskä on jotain ihan kamalaa, en ees tiiä paljonko nukuttiin viimeyönä. Onko mitään vinkkejä tommoseen rohisevaan yskään. Sipulit on sängynpäädys (y):).

Aiettä, kahvia saatava:sleep::D.

Eipä tältäkään kyllä vinkkejä löydy, mihinkään :cool: meillä heräillessä/nukkumaan mennessä harrastetaan mun päällä kiipeilyä.
Voisko hampaiden tuloa jotenkin nopeuttaa, pliiis. Selkeesti tulossa, melkein jo näkyy, yöt taas olleet mitä olleet, parin tunnin pätkä tuntuu jo luksuksesta :sleep:

Oi miksi sitä on tullut opetettua että tissille on hyvä nukahtaa. No koska se on niin helppoa, mutta helppoa ei ole siitä pois oppiminen:sick: oon tuota päikkäreille ilman tissiä menoa nyt jatkanut ja huutoa se on edelleen. Toki nyt enää n 15min ja sitten nukahtaa mun mahan päälle (josta toki siirrän pois meidän sänkyyn)Aika kaukana ollaan siis vielä että nukahtaisi itsekseen ja omaan sänkyyn :whistle:

Ja kesä, tule jo:ROFLMAO: miten monta kerrosta te puettu tuonne ulos? Mä en ole vieläkään ottanut edes toppapukua esille. Meidän ulkoilut on lähinnä rattaissa istumissa 10-30min kun liikutaan paikasta toiseen. Täällä nyt siis on ollut n -3 +kova tuuli.
paitsi tänään käytiin ekaa kertaa kokeilemassa puistossa pulkkaa, pitää ostaa oma mutta mietin vielä että ostaako vauvapulkan missä pysyy hyvin istumassa mutya sillä ei ole niin hyvä laskea mäkeä :D vai ihan taviksen..

IMN
Täällä on nyt -7°C ja kylmä vinkka. Äsken kun rattailtiin 30min matka mummolaan, tytöllä oli päällä toppapuku, lapaset, kintaat, villasukat, toppatöppöset, kauluri ja pipo :D ja sukkikset housujen alla..vihaan kylmää.

Mä puen toppapuvun, villasukat ja hanskat, toppatöppöset jalkoihin ja käsiin, paksu kypärämyssy. Jos vaunuun nukkuu menee niin saatan laittaa vie väliin fleecehaalarin, riippuen ilmasta :).

On tähän kylmään taas tottuminen, ihanaa ku on talvi silti:p:ROFLMAO:.

Meillä pakkasta -10 ja toppapuvut kaivoin molemmille esille. Eilen koko päivän pysy pakkanen yli -9 ja tuuli oli ihan jäätävä. Tuntu joltai -15 ainaki. Eli didävaatteidem päälle vaan toppapuku, tumput ja töppöset sekä pipo.

Meillä käytössä vielä softshell-puku (kirjotinko oikein:D) ja sen alla villapuku viimestään heti kun alle nollan menee. Lisäks vaunuissa on toppalämpöpussi. Helpommalla pääsis jos vaan laittas pelkkään toppapukuun, mut meillä ei oo muita kun äp:n ja tyttö kun pienikokoinen on, kyllä hukkuu siihen. On niin tumpelokin ettei oikein saa siinä itteään liikuteltua, paremmin viihtyy ohuessa puvussa. Me ulkoillaan aika paljon paikasta toiseen ja lisäks silloin tällöin lenkkeilläänkin. Sitten noi toppatöppöset ja tumput, ohut kypärämyssy ja pipo useimmiten.

TuleJo, ei kyllä täältäkään vinkkejä öisiin pyörimisiin. Meilläkin tyttö löytyy milloin mistäkin ja itkua vääntää mahallaan tai kontallaan. Eikä vielä osaa edes nousta pystyyn tms, eli eiköhän tää vielä hurjemmaks mee :ninja: Varmaan aika auttaa kun taidot ei oo enää niin uusia ja ihmeellisiä, toivotaan että ei menis kauaa.

Miten te reagoitte vauvan itkuun? Meillä neidistä on tullu aika kipakka :ROFLMAO: Hermostuu tosi herkästi rattaissa tai melkein missä vaan, huuto on sellasta että todellakin kuuluu. Mun on vaikee sietää itkua niin koitan aina kaikkeni tehdä et se loppuis mahd pian, kannan vaikka sylissä kaupasta kotiin tms. Oon sitten miettiny tekeekö tässä vaan karhunpalveluksen itelleen kun niin helposti "antaa periks".

Kyllä mäki herkästi reagoin vauvan itkuun, en siis huudata turhaan, jossei oo esikoisen kanssa joku pahasti kesken(vaipanvaihto tms) :).

Meillä on yöt parantunu, poika nukahti mahalleen muutama päivä sitten ja siinä nukku hyvin. Nukahtaa itsekseen pienen kitinän saattelemana:). Ihana kun sai iteki nukkua pitkästä aikaa ees 4h putkeen:ROFLMAO:.

Täällä vielä pari päivää äitiysLOMAA sitten se elämä varmana muuttuukin kauheasti kun vaihtuu HoitoVAPAAKSi :ROFLMAO:

Täälläkin tänään pakkasta 12 ja kaivoin äitiyspakkauksen toppapuvun, hyvin oli vielä tilaa kasvaakin. Myös pulkkailua ollaan käyty kokeilemassa, hymyilee kyllä kun vetää tasaisella mutta mäkeä laskettaessa ei taida oikein itsekkään tietää tykkääkö vai ei :p

Kyllä mäkin tosi nopeasti yritän reagoida itkuun, ei sitä ole kiva kuunnella itse ja sit ajattelen niitä kaikkia muita et nyt ne kattoo tms jos ollaan jossain liikkeellä (n) Nyt kun olen nukuttanut sisällä päikkäreille niin siinä on kyllä nyt huutanut. Tosin nyt reilun viikon jälkeen (ei ole joka päivä nukkunut sisällä) ei enää selkeästi huuda tissin perään, vähän saattaa kiukutella kun ei haluaisi nukahtaa ja kiipeilee mun päällä tms mutta ei kestä kun 15minuuttia ja sitten nukahtaa mun päälle :ROFLMAO: josta sitten siirrän sivuun..
Öisinkin on nyt nukuttu paremmin, "vaan" 2-4 herätystä ja on tullut jopa 5h pätkiä, no ens yönä varmaan taas herätän tunnin välein..

Meilläkin kontataan nyt:love:. Poika myös löytänyt tiensä kissan ruokakipoille:ROFLMAO:.

Nukkuminen ei oo parantunu, heräillään parin tunnin välein unissaan itkemään, yleensä kainaloon tai mahani/rintakehäni päälle nukahtaa uudelleen tunnin kuluessa, joskus aiemmin. Oonko alkanu miettiä että voisko olla korvatulehdus, meillä sitä flunssaa oli ja on edelleen. Miten korvatulehdus oireilee?

Hirvee päänsärky itsellä ku on nukkunu muutamana yönä huonosti, jos kahvi auttais:).

Ihanaa, vähä reilu kuukausi enää jouluun:love:.

IMN
Me ollaan kolmen lapsen kans tähän mennessä selvitty kahdella korvatulehduksesta, joista niistäkin toinen oli mulla itelläni :whistle: en siis osaa oikein sanoa miten oireilee, mutta korvan harominen ja kuume mahtaa olla selvimpiä merkkejä. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa että kovat äänet vihlasee tulehtunutta korvaa niin p*rkeleesti..
Nuorimmaisella on sellainen maneeri, että väsyneenä alkaa huutaen haroa ja repiä korviaan. Muutaman kerran oon jo säikkyny korvatulehdusta, mutta eipä oo unien jälkeen enää näkyny oireita.. :rolleyes:

Me ollaan tää ja viime viikko sairastettu ihan huolella.. Ensin vanhemmat lapset oli oksennustaudissa, heti perään kaikilla flunssa kuumeineen päivineen. Pienelläkin on niin kauhea yskä että viime yönä kävin jo tarkistamassa että tukehtuuko se.. Perus loppusyksy siis (y) en valita, eiköhän se joka tammikuinen mahatautikin oo taas tulossa :D

Voi ei, Mopatius täyttää ens viikolla jo 10kk :cry: pikkuhiljaa alotellaan hapanmaitotuotteita :) kotiruokaakin ollaan jo jonkin verran maisteltu. Näin se vauvavuosi taas alkaa olla ohi..

Viimeksi muokattu:
Korvia harotaan meilläki väsyneenä. Kuumetta meillä ei oo ollu et eiköhän noi yöheräilyt ollu vaan flunssasta/liikkeelle lähdöstä johtuvaa:). Kainaloon nukahtaa/nukkuu hyvin, toki itellä pikkusen huono asento nukkua mut, isimiehelle nauroin et aivan sama vaikka itellä ois huono asento nukkua kunhan saadaan nukuttua:D:sleep:.

Mä sanoin isimiehelle flunssan aikaan että toisaalta mieluummin sairastais mahataudin, sen ku tietää kutakuinkin milloin menee ohi, mut flunssa senku jatkuu ja jatkuu, eikä loppua näy. Nyt toki jo flunssa helpottamaan päin:rolleyes:. *Koputtaa puuta*..

Täällä on poika noussu useemman kerran tukea vasten seisomaan, toivottavasti nyt ei ihan vielä ala kävelemään:ROFLMAO:.

Vitsi ku ärsyttää nää loska kelit, ois saanu pysyä pakkasen puolella.:)

Oi, kunnon sairastelu putki teillä, IMN:oops:. Paranemisia!

On tää vauvavuosi menny liian äkkiä:cry:. Haluan vauvamahan ja pienen vastasyntyneen:LOL::LOL:.

Ei muakaan huono asento haittaisi, jos saisi nukkua. Meillä on nyt 4 yötä menny tosi surkeesti, tunnin kahden välein heräilty. Ylhäälle tuli 2 hammasta läpi alkuviikosta ja 9kk tiheät imut voisi olla, toisaalta päivisin on syönyt vaan pari kertaa maitoa. No tänään olen tarjonnut itse jo useammin jos se vaikka auttaisi ettei tarvi yöllä niin tankata. Vaikka siis kiinteitäkin menee hyvin, äsken söi pizzaa :whistle:

Ja nousee tukea vasten myös, mutta ei taas lähde esim taaperokärryn kanssa kävelemään joten kävelyyn lienee kyllä joku hetki, vaikka aiemmin ajattelin että voisi jouluna jo kävellä.

IMN toivottavasti sairastelu nyt helpottaa.

Influenssarokote lapselle, otatteko? Täällä alkaa rokotukset ensi viikolla ja pitäisi päättää.. itselle en ole ikinä ottanut mutta pienelle suositellaan, hmm(n)

Viimeksi muokattu:
Voi mahatauti!:eek: Ei tänne kiitos! Tuntuu olevan liikkeellä. Tsemppiä kaikille sairastajille, meillä nyt ihmeellinen parin viikon jakso jo terveenä.

Influenssarokotusta mäkin miettiny, kun en koskaan itelle ota. Mut vähän sille kannalle kallistunu et josko vauvalle kuitenkin varmuuden vuoks.. Ja itellekin sit samalla.

Meilläkin noustaan tukea vasten seisomaan tai ainakin polviseisontaan, mut istumaan ei vielä päästä ite. Eikä kontata. Eli rauhallinen tahti jatkuu, mikä on ihan kiva:geek: Tosi haikee olo alkaa jo olla kun nää kasvaa niin nopeesti!:cry:

Taidettiin kuitenkin selvitä ilman oksuatautia. Ilmeisesti isäntä sai hakemastaan kebabista jonkinlaisen ruokamyrkytyksen, koska meillä muilla ei oo oireita tullut vieläkään:). Toivotaan siis ettei tulekaan:)..

Meillä seistään jo pitkän aikaa ilman tukea, toinen ihan innoissaan:love:. Kyllä tää aika menee niin nopsaa:rolleyes:.

Rokotuksista, mä en oo ottanu eikä lapset. Tarkoitus oli ottaa viime neuvolassa, mutta siinä oli kaikenlaista säätöö ja vie eri neuvolatäti niin pääs unohtuun kysyä. Seuraava neuvola vasta 20.12, otan ne silloin jossei oo liian myöhäistä :)

IMN
Me ei olla otettu lapsille influenssarokotteita. En vaan oo nähny tarvetta.. Itsehän otin viime talvena (ku kerran ilmaseks sai :D) ja se suojasi vauvaakin puoli vuotta syntymän jälkeen.

Täälä on alotettu (hapan)maitokokeilut :) vadelmajogurtti on ihan lemppari. Riisipuuron tein eilen (tavalliseen maitoon tietenkin) ja Moonakin söi ihan haltioissaan. Parin viikon päästä alan pikkuhiljaa sekoitella maitoa korvikkeen sekaan ja hiljalleen sitten vähentää korvikkeen osuutta. Korvikettahan meillä muutenkin menee nykyään luvattoman vähän, ehkä 500ml/päivä..

Ihanaa kun joulu on niin lähellä :love: alotin tänä vuonna kerrankin ajoissa lahjojen ostelun ja lapsille onkin jo ainakin puolet ostettuna. PAITSI tälle pienimmälle. Mitä tämmöselle vajaan vuoden ikäsellä taas keksis? :LOL: onko ideoita mitä vois tulevan vuoden kiinnostuksen kohteita ja kehitystä ennakoiden ostaa? Kävelykärrykin jo löytyy ja äänekkäitä leluja en kestä :D Eihän tuo vielä joulusta tietenkään ymmärrä, mutta omatunto ei anna periksi olla hommaamatta vähintään puolta siitä lahjamäärästä mitä isommillekin.. :)

Ja apua, alle kuukausi joulun jälkeen meidän pieni monsteri juhlii jo ekoja synttäreitä :cry: äitin iso tyttö <3

Hyvä tähkä jos selvisitte
Me nyt haettiin se influenssa rokote, tehoste täytyy hakea vielä alkuvuodesta. Eipähän sitten tarvitse jossitella jos tautia liikkuu, on ainakin yritetty suojautua, itselleni en kyllä ottanut :whistle:

Me vähän mietittiin että ostetaanko yhtään lahjaa :ROFLMAO: Toinen ei vielä ymmärrä eikä jaksa paketteihin kuitenkaan keskittyä ja tiedän että paketteja tulee kuitenkin ja paaaljon, no ehkä jotain pientä kuitenkin. Tai sitten laitetaan tuo just ostettu turvaistuin pakettiin :LOL:

Täällä poika ei selvästi arvosta viikonloppuja, nukkui viikolla pari yötä yhdellä/kahdella herätyksellä ja taas kun tuli vkl niin haluaisi nukkua tissi suussa ja havahtuu tunnin välein. No, huomasin kyllä että on jo seuraavasta hampaasta tullut osa läpi :confused:
Mutta meillä on alettu nukkumaan päivisin, nukkuu puolen päivän tienoilla 1-2,5tunnin unet ja sitten vielä alkuillasta puol tuntia -tunti, näiltä usein kyllä herätetään ettei mene liian pitkäksi, mutta vielä ei jaksa ilman tätä pätkää iltaan asti. Yöunille meno on myöhäistynyt 9 pintaan koska tämä äiti ei halua herätä nykyistä 8-8,30 aiemmin :whistle:

Käväsin eilen pikkujouluissa, olin kyllä vaan suunnitellusti matkoineen 3 tuntia ja tulin nukkuma aikaan jo kotiin (y)

IMN
Tsempit valvoskelijoille! Just eilen miehen kans puhuttiin että helpolla päästiin tällä kertaa kun nuo yökukkumiset on jo muisto vain..

Mää oon iha joulufiiliksissä :love: joululaulut säestää aamukahviakin ja pikkuneiti hytkyy ja taputtaa mukana :LOL:
lähes kaikki lahjat on jo hommattu ja kotiakin on vähän koristeltu. Meillä on tapana, että joulukoristelaatikko tuodaan varastosta heti joulukuun alussa ja lapset saa siitä joka adventtisunnuntai jonkin verran laitella :)

Rauhallista joulun odotusta teillekin! :)

Meillä on nyt onnekas muutama yö nukuttu kohtuu hyvin, nuorimmainen tuli kipeeks uudestaa, tällä kertaa ääni lähti ihan totaalisesti. Pienen pientä pihinää vaan kuulu itkunki aikana. Nyt onneks jo parempaan päin:).

Mäki odotan joulua:love:. Joululahjat uupuu enää omilta lapsilta, mieheltä ja muutamalta ystävältä:)

Kysymysmerkki on että missä joulu tänä vuonna vietetään, mennäänkö miehen vanhemmille vai omille, nähtäväks jää.

Välipäivinä mennään kyllä Kristiinankaupunkiin hetkeks hengähtää. Miehellä on ollu niin paljo töitä, että pakko saada olla ihan vaan oman perheeni kanssa ilman suurempaa juoksemista paikasta toiseen:).

Moonan 10kk neuvola takana. Eipä siellä mitään erikoista.
Moona kasvaa tasasesti. Suluissa 8kk mitat
8980g (8440g)
73.6cm (71cm)
Py 45.3

Hapanmaitotuotteita on otettu nyt ruokavalioon. Ei oo maha reagoinu mitenkää. Rahka päärynällä on herkkua. Piimää ajattelin tänään kokeilla

Yhteistyössä