Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Miranenn kiva että löytyi muitakin EKKS:n alueelta!

Esikoisen suhtautumisesta vauvaan oli puhetta... en osaa sanoa miten meidän poika suhtautuu, ei olla ihan pieniä vauvoja nähty. Toisten lasten kanssa on arka aloittamaan leikkiä ja tarvitsee useita tutustumiskertoja. No, vauvahan ei pitkään ole vieras;) Tällä hetkellä isi on ykkönen, joten ei varmaan ole niin suuri kriisi että joku muu omii äidin.

Alkuvuoden vauva oli meillä toiveissa. Itse olen joulukuussa syntynyt ja oli kurjaa olla aina nuorin. Nyt olen herännyt siihen että apua on talvi kun pitäisi mahan ja pojan kanssa päästä liikkeelle ja sitten vielä vauvan! Esikoinen syntyi kesäkuussa ja oli niin helppoa kun ei tarvinnut kauheasti pukea. Tosin sitten oli helteet ja kuuma koko ajan että mikä sitten on parempi:rolleyes: Toivottavasti poika siihen mennessä osaa ja haluaa itse paremmin pukea ettei ison mahan kanssa tarvitse niin kurotella.

Meillä lapsille tulee ikäeroa 2v8kk eli ehtii poikakin jo aika isoksi. Minusta tuo ikäero on hyvä, ei ole kahta ihan pientä yhtäaikaa mutta kuitenkin suht pieni ikäero. Mitä mieltä te olette ikäeroista? Mikä on "hyvä" ikäero?;)

Facebookiin tuskin liityn, en kuitenkaan ehdi kahta paikkaa seurata.
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Eea
Jokaisessa ikäerossa lienee ne omat puolensa. :) Meillä on 1.&2. Lapsen välissä 3v 10kk. Se on ehkä vähän liikaa. 2.&3. välissä 2v 2kk ja 3&4 välissä 1minuutti. :D Lapsien tempperamentitkin vaikuttavat asiaan tosi paljon.

Eilen illalla alkoi ällötys ja se jatkuu edelleen. Yökh!

Eea&Owe 4+6
 
Heipat vanhoille, tervetuloa uusille! Meillä pojan ja tulokkaan ikäero on 2v7kk, oletan että menee la yli kun esikkokin oli eli tuskin tuo 1.2 pitää paikkaansa. Ikäero on hyvä juuri sellaisena kuin on. Aina on etuja ja haittoja kaikessa. Itse en halunnut aloittaa tätä "rumbaa" uusiks kovin myöhään. Lisäksi kun ikääkin on jo se 30.
Heittäisin vielä kysymyksenä, mitä mieltä olette horoskoopista? Suuri osa taitaa osua vesimiehen merkille. Itse en ole tippaakaan taikauskoinen mutta näitä on hauska lueskella ja pohtia leikillään millainen vauvasta tulee kuvausten mukaan
 
Meillä esikoisen ja kaksosten välillä on 1v. 10kk ja aika rankkaa oli :eek:
Nyt tulevaan on sitten 9v. ja 7v. ikäerot. Ja aion nauttia kun nyt saa antaa aikansa yhdelle kun toiset ovat jo omatoimista :) tai mistä sitä vielä tietää montako sieltä tulee :LOL:

Sainpas nukuttua päikkärit ja kylläpäs piristi :)
 
IMN
Vauvan mahdollisiin horoskooppeihin en oo vielä tutustunut, vaikka joskus niitäkin kyllä mielenkiinnosta tutkin :)

Meillä lasten ikäero on 3v1kk ja ollut kyllä meille just passeli :) esikoisen "minä itse"-ikä alkoi korostua juuri kuopuksen syntymän aikoihin ja tottakai helpotti vauva-arkea kun isompi tahtoi pukea itse, voidella leivän itse jne. Esikoinen oli myös vasta oppinut kuivaksi, joten sekin oli helpotus :)
Näille kahdelle taas tulee ikäeroa 3v4kk, joka kuulostaa myös melko hyvältä. Onhan tuo 2,5v tosi vaativassa ja hermoja koettelevassa iässä, mutta eiköhän ensi kevääseen mennessä rauhoitu :) tyttö jätti vaipat pois jo viime kesänä 1v10kk iässä, mutta vahinkoja sattuu vieläkin vähän liikaa ja niistä olisi tarkoitus oppia eroon ennen vauvan tuloa.

Minä oon pelotellu itseäni ajatuksella monikoista vaikkei sellaisia ennestään olekaan :D mulla siis "sukurasitteena" kaksosraskauksien riski. Tosin kerran oon jo kaksosia odottanut, joten tuskin salama kahta kertaa samaan paikkaan iskee.

Tervetuloa uusille! :)
 
Eea
Eilen illalla oli alavatsalla outoja kipuja ja kiristyksen tunteita. Olin ihan varma, että vuoto alkaa, mutta ainakaan vielä ei ole näkynyt. Kamalasti säikyttää tuollanen.

Mies olis eilenillalla vähän humppailemassa ja kotiutui vasta aamuyönpuolella. Yö meni itsellä vähän levottomasti nukkuen. Näköjään sitä ei osaa enää yksin (kolmen lapsen) kanssa nukkua. :D

Meilläkin kaksoset on ollut sukurasitteena(erimunaiset), mutta meidän kohdalle sattui kuitenkin identtiset, joka on kai vaan tuurista kiinni. Minun isomummolla on ollut kahdet kaksoset -30-luvulla. :)

Eea&Owe 5+0 POKS!
 
Me ollaan oltu torstaista asti reissussa. Huomenna lähdetään kotia päin. Sen jälkeen lueskelen ketjun läpi ja liityn paremmin juttuihinne :)

Täällä on tosi iso huoli oireettomuudesta. Se neljän pöivän vilukin on hävinnyt tyystin.moireita ei siis ole ollenkaan. Ihan ensimmäisen raskaus aikoinaan on mennyt kesken, mutta ei ole tullut luonnollisesti pois, eli oon joutunut tyhjennykseen.. :( Sen takia pelko on nyt kova, että tämäkin on mennyt kesken eikä tule itestään pois.
 
Heippa! Taidanpa liittyä mukaan joukkoon. Kaksi positiivista testiä tehtynä! Ennestään meillä on kaksi lasta, ensi helmikuussa iältään 4v 6kk ja 7v 3kk. Olin toisen lapsemme jälkeen ihan varma, että kaksi lasta riittää meille. Alkuvuodesta iski kuitenkin vauvakuume... Ja tässä sitä nyt ollaan! :)


LA 18.2. Mammi78*3. lapsi*37v*SatKs
 
Tervetuloa miranenn ja Mammi78, hyvin tänne mahtuu! :)

Täälläkään ei vielä kummoisia oireita ole. Ainoastaan tuo väsymys on sama kuin muissa raskauksissa. Rintojen arkuus meni ohi nopeaa. Satunnaisesti jokin ällöttää, mutta ei okseta. Mutta niin kauan, kun ei ole kipuja eikä vuotoa niin uskon papusen olevan paikoillaan. :love:

Horoskoopeista: Niitä tuli aikanaan luettua paljonkin, nyt on jäänyt vähemmälle. Vesimieslapsesta on jo kokemusta, joten uskon, että kolmosenkin kanssa synkkaa hyvin yhteen.

Ikäeroista: Meillä ykkösen ja kakkosen välissä on 2v1kk, mikä oli silloin vauva-aikaan aika rankkaa, mutta nyt tuo on tosi hyvä ikäero, kun lapsista on toisilleen hyvin seuraa. Kakkosen ja kolmosen väliin on nyt tulossa 4v11kk.

Kiehinen 6+5
 
Töissä on mennyt viikonloppu. Vielä tänään pitäisi jaksaa iltavuori tehä ja kesäloma alkakoon :) Alaselkä on ruvennut vihottelemaan tuosta seisomatyöstä jo nyt. Täällä lapsilla on ikäeroa 3v4pv. Itse koin keskenmenon 4/15 RV 6+4. Rv5+2 alkoi tuhrutella silloin.Pieni pelko takaraivossa kolkuttelee että miten nyt käy. Toivottavasti hyvin ja nyytti sylissä helmikuussa:) Oireita on rintojen arkuus ja pieni etominenki alkanu tulla kuvioihin :)
dicey ja pieni 5+0 *poks*
 
LA 19.2. / Monski94 / 21v / 2. lapsi / PS

Heipä hei! Päätin minäkin tänne liittyä. Eli odotan toista lasta ja tein viime maanantaina ensimmäisen haamun ja nyt vasta oikeastaan uskon siihen että olen raskaana. Minulla on tällä hetkellä 10kk vanha poika, joten näille tulee ikäeroksi 1,5 vuotta :) Innolla odotan ja toivon että kaikki menisi hyvin.

Monski ja öttiäinen 4+2
 
Ihanaa kun on tullut lisää porukkaa. (y)

Nyt se oireiden toivominen sitten kostautu ja pahasti.:whistle: Oon nukkunu paljon, kiukuttelen ja räjähdän ihan tyhmistä asioista, syöminen ei auta pahoinvointiin ja oksennan puolet päivästä. :sick: Onko kenelläkään teillä kokemusta niistä pahoinvointirannekkeista?
Tai mistä muusta olisi apua? o_O

Pakko painua unille kun pienimies meni kans. :sleep:

6+1
 
IMN
NassuRessu Mulla oli esikoista odottaessa tosi voimakas pahoinvointi koko hemmetin 38 viikon ajan, ja pientä lievitystä antoi purkan jauhaminen. Kannattaa myös pitää huolta riittävästä nesteen saannista ja juoda pieniä määriä kerrallaan esim. laimeaa mehua. Itse pidin pillimehuja joka paikassa mukana. Myös kaiken raikkaan syöminen auttoi ja taisinkin elää raskauden pääosin säilyke hedelmäcocktaileilla :D ei hirveän terveellistä, mutta terveellisempää kuin syömättä oleminen ja jatkuva tipassa makaaminen..

Mulla iski eilen aivan hirveä väsy. Nukuin illalla tunnin-parin päikkärit ja heräsin vasta yhdeksältä. Silti puolenyön aikaan jo silmä luppasi :D

IMN 6+4
 
Kirpsakka jännittääkö et tulee toiset monikot? :) Mie en ole suonut sellaselle mahdollisuudelle ajatustakaan. :D

Se olis kyllä jo liian hurjaa.
Ei oikeastaan jännitä vaikka olis se kyllä aika hurjaa :D

Tervetuloa uusille :)

Olin eilen oikea monsteri, niin pahalla tuulella kun olla ja voi. Onneks tänään tuli herättyä paremmalla tuulella :)

Ja tänään onkin 6+0 ja neljä päivää ultraan :love:
 
Heippa kaikille!
Täällä kirjoittelee 28v neljän lapsen äiti. Tämä viides vauva on "puhdas vahinko", alkujärkytyksen jälkeen asiaan on sopeuduttu ja ehkä tämä tästä. Eilen varmistin asiaa testillä, menkat oli jo kyllä niin paljon myöhässä että tiesin,en vaan halunnyt uskoa. Onko teillä jo faceryhmää? :)


Mittumaaria ja Öttis 6+1 (?)
 
Nyt sain kaivettua koneen kaapin perukoilta. Tänne on tosi vaikee kirjotella puhelimella, ja mieluummin kuitenkin puhelimella kirjotan kun muuten poika on hakkaamassa ja repimässä tietokonetta :D
Toivottavasti liittyisitte fb:n ryhmään, paljon helpompi kirjotella siellä :)

mie oon iha räkätaudissa.
 
Liittyisin juuri plussanneena varovasti mukaan. LA 22.2/Sniff/35/2./HUS

Joku täällä kyseli pahoinvointirannekkeista (mitä nopeesti kerkesin lukasta ketjua), mulla oli ne kädessä loppuun saakka. Kärsin ekassa raskaudessa alusta lähes loppuun pahoinvoinnista. Ranneekkeet oli pelastus otin ne vaan suihkun ajaks pois. Suosittelen. Taidan kaivaa naftaliinista omat esiin. Viimeks pahoinvointi alkoi jo raskausviikoilla 6-7.
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Tervetuloa kaikki uudet!! :)

Sain just kaksoset päikkäreille. Huh! Hetken rauha.

Uusia oireita ei ole ilmennyt. Iltaisin paleltaa aivan mahdottomasti. :confused:

Olet vitkutellut neuvolaan soittamisen kanssa, enkä taida vielä tälläkään viikolla uskaltaa soittaa.

Eea&Owe 5+1
 
Onkohan raivoominen tällä hetkellä ihan normaalia? Olen nyt kahtena päivänä saanu kauheat kilarit miehelle ja huutanu ku raivotautinen. Ja ihan tyhjänpäiväsestä. Vetoan väsymykseen kun en ollut saanut nukuttua päiväunia Mut voi miesparka jos tää jatkuu.. Oon muutenkin nyt niin stressaantunut kun ei ole oireita ja mahtaako tuolla masussa ketään olla.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä