Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Heippa!
Varovaisin mielin liittyisin myös mukaan. Kolmatta lasta odotan. Esikoinen 3.5v, nuorimmainen 8kk. Ennen esikoista sain kaksi keskeytynyttä keskenmenoa niin huolettaa kyllä miten tämän kohdalla käy. Kovasti tutkailen oireita ja oireettomuutta :) Rinnat on kipeät ja väliin etovaa oloa ollut mut mitään isompia ei. Niin joo joka ilta on saanut viltin alla maata kun palellu on :)

LA 14.2/ankas/27v/3./LKS
 
IMN
ankas Tervetuloa mukaan! :)

Näkyykö muilla vielä masun alkua? Minä huomaan jo aamusin (ennen turvotuksen kertymistä) kohouman alavatsalla ja illalla turvotuksen kanssa sitä näyttää jo rantapallolta.. oon melko lyhyt ja mulla on aiemmin jo "todettu" eteenpäin kallistuva kohtu joten siitä kai johtuu.. edellinenkin raskaus alkoi näkyä jo rv9 ja ensimmäinen np-ultran aikoihin.

Sain tänään neuvolalääkärille ajan keskiviikoksi, noiden toispuoleisten alamahakipujen ja kohdunsuun vihlonnan vuoksi.. haluan kyllä uskoa että kaikki on kunnossa, mutta kun th:n mielestä olisi hyvä varmistaa ettei kyse ole kohdun ulkoisesta, niin en pistä vastaan jos vaikka ultraan pääsisin.. :rolleyes:

IMN 6+5

Muoks: Onkos meidän joukossa tosiaan vasta kaksi esikoista odottavaa? :) Hassua, kun lokakuisissa 2012 oli enimmäkseen ensimmäistä odottavia.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei helmikuun 2016 odottajat! Teitä on pakko olla jo muitakin??!

Minä tein ensimmäisen plussan liuskatestillä maanantaina. Tosin viiva ei ollut vielä kovin vahva, joten varmistelin liuskalla vielä keskiviikkona ja tänään tein digin, johon helpottavasti tuli "raskaana 2-3". :heart:

En ole ennen aloittanut mitään pinoja, mutta ajattelin yrittää pitää tätä helmikuisten pinoa, kun ei kukaan ehtinyt aloittaa ennen. Toivottavasti osaan! :whistle:

Kiehinen 4+3
Moikka! Onko teillä oma fb-ryhmä? Pääsisikö siihen mukaan? 3 plussatestiä tehty ja helmikuun 12. olisi la. Fabossa olisi helpompi tutustua ja seurata:)
 
kaippa sitä uskaltautuu mukaan, vaikka alussa ollaan. LA olis helmikuun 5. Lapsia löytyy kaksoset(poika ja tyttö) 11v poika 9 v ja tyttö 8 v, eli viides (voi apua) tuloillaan. Oireita on kokopäiväkuvotuksesta alamahakipuun, superhajuaistiin ja järkkyyn väsyyn, näen unia kaksosista o_O. Sinällään kyllä raskaus muistuttaa eniten aikaa jolloin odotin kaksosia, silloinkaan en oksentanut juurikaan vaan se etova olo kesti aamusta iltaan. Yksösiä odotellessa oksensin aamuisin, mutta olo helpotti aina aamun jälkeen enkä muistaisi tälläistä väsyä. Vielä kaksi työpäivää ja alkaisi kesäloma, kokoajan saanut pelätä että joutuuko olla töistä pois huonovointisuuden takia, mutta toivottavasti pääsisi nyt kesälaitumille ettei tarvi töihin ilmoitella vielä mitään.
 
Moikka! Olen uusi täällä! Onnea kaikille plussanneille! :) Synnytin joulukuun lopussa esikoiseni ja nyt olisi sitten sisko tai veli yrittämässä maailmaan helmikuun 12. kieppeillä. Tein kolmannen plussatestin tänään ja ensimmäisen reilu viikko sitten. Varsinaista yritystä ei ollut, mutta sai tulla jos oli tullakseen ja tulihan se, imetyksestä ja vähästä seksistä huolimatta :D Jännittää kyllä hieman, ku sektiolla tuli ensimmäinen, että tuntuuko jotenkin erilaiselta tämä raskaus ja onko vaikeampi sen takia. Minua kiinnostaa ajanpuutteen vuoksi, että joko on faboryhmä perustettu? Esikoisen osalla se toimi loistavasti ja lähdinkin täältä etsimään helmikuisten faboryhmää:)
 
Fb ryhmä on ja siihen pääsee laittamalla Eea:lle yksityisviestiä ja hän lisää teitä sitten mukaan. Vien terkkuja sinne, että pari olisi tulossa mukaan :)

Täällä kärsitään myös kokopäiväisestä pahoinvoinnista. Aamusta iltaan kestävää.
ja väsyttää. Kokoajan, mutta kyllä tämä on kaiken arvoista niin ainakin tietää mahasss jonkun majailevan. :)

nyt painun unille, palaillaan huomenna :)
 
  • Tykkää
Reactions: Siel86
Tervetuloa uudet! :)

Haluatteko muuten, että kerään etusivulle noita neuvola- ja ultra-aikoja?

IMN Täällä ei ole vielä masun alkua näkyvillä. Vaikka mies tuumasi yksien juhlien jälkeen, että raskaus näkyy jo. Ei se mun mielestä ollut kuin herkkujen turvottama maha. :D Mulla on taakse kallistunut kohtu, joten siksi ei varmaan ihan heti pullahda esiin.

).( Eilen oli ensimmäinen kunnon pahoinvointi"kohtaus". Aamulla piti heti syödä omena ja lepäillä hetki, että olo tasoittuisi. Sitten hampaita pestessä melkein tuli oksu. :sick: Muutenkin päivällä, jos syömisen kanssa venähti, teki pahaa oloa. Tänä aamuna ei ole ollut niin huono olo, mutta söin kyllä hyvän iltapalan ennen nukkumaan menoa, joten ehkä se auttoi.

Kiehinen 7+0 *poks*
 
Tervetuloa uusille!! :)

Älkäähän nyt kaikki sinne facebookiin hävitkö!! Käykäähän nyt joku vielä tännekin kuulumisia kertomassa!! :LOL:

Eilen se sittenn alkoi: pahoinvointi! Heräsin aamulla 4.40 oksettavaan oloon. Onneksi helpotti aamupalalla, mutta koko aamun sai olla jotain työntämässä suuhun, että ei oksu lennä! :sick: Mutta, toisaalta nyt ainakin uskon, että kyllä tuolla masussa joku asustelee. :LOL: Samoin pidemmät automatkat alkavat tehdä pahaa... Joku mietti noita pahoinvointirannekkeita, itselläni ei ole kokemusta, mutta ainakaan lapsen matkapahoinvointiin ei auttanut yhtään. Mutta toki sekin on varmasti yksilöllistä...

Väsy painaa päälle, ja työtahti senkun kiihtyy. Nyt parina päivänä olen ollut töissä kellon ympäri, ja näillä näkymillä tämän viikon ainoa vapaapäiväkin taitaa kadota... Noh, onneksi ensi viikolla alkaa viikon kesäloma! Ihanaa, ensimmäinen kesäloma koskaan, jonka saan pitää kesällä!! :p
Oih, ensi viikolla neuvolaan ja alle kaksi viikkoa ultraan!! :love:

Aurinkoista kesäpäivää kaikille, on taasen palattava työrintamalle... (n)

Helinä ja Tahvo 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Alisa_84 ja Eea
Tänään tehty digitesti vielä. Mä liityn faceen NT ultran jälkeen. Sitä ennen en uskalla. Facessa helpompi jutella mutta en haluu tätä vielä julkiseks. Suomi kun on pieni maa --> esikoisen ryhmässäkin oli tuttuja

Muoks. Hirvee turvotus :eek:
 
Eea
miusta noita neuvoloita sun muita ei tartteis kerätä tuohon etusivulle. Pysyis simppelinä ja selkeänä. :)

Eilen iltapäivällä iski ihan mahdoton väsymys. Väkisin pidin itseni hereillä. Ei oikein viiti nukahtaa kun on lasten kanssa keskenään. :D Aamulla meinas oksennus yllättää kun tyhjensin likaiset kestot koneeseen. :confused:

Kotitöitä olis vaikka miten, mutta ei jaksais. Ei sitten millään.

Eea&Owe 5+2
 
Huhhuh.. On tämä kyllä. Ennenkun nousee ylös sängystäkään niin tuntuu jo oksettavalta. Oon tehny illalla valmiikso leivät jääkaappiin, niin pääsee aamulla suoraan syömään. :sick: Onneksi ei ple tarvinnut montaa kertaa oksentaa kuitenkaan.


Pari viikkoo vielä ekaan neuvolaan (29.6) ja ekaan ultraan, joka on 30.6.. jännittävää. Mutta näillä oireilla siellä luulis jonkun majailevan :LOL:

Onkohan noi pahoinvointirannekkeet sellasia sitten, että jos niihin uskoo niin ne toimii? :rolleyes:

Nassuressu ja pikkunen 6+3
 
IMN
Huh kun etoo :sick: muutenkin tuntuu maha olevan ihan sekaisin..

Lapset tahtoi eilen lukea kirjastosta lainatun kirjan; "Vallaton vauva valtaa vatsan" tai jotain siihen suuntaan. Oli kyllä tarkoitus lukea se vasta monenmonen viikon päästä, mutta luinkin sitten jo eilen ja kysyin muksuilta oisko heillä mitään käryä miksi lainattiin sellainen kirja. Ei kummallakaan sitten sytyttänyt (kuopus nyt eei vielä edes ymmärrä) ja kerroin että äidinkin masussa taitaa olla vauva, että pitää keskiviikkona käydä lääkärissä tarkastamassa. Esikoiselle vvielä sanoin ettei liikaa innostu, koska noista vauvoista ei ikinä tiedä onko ne oikeasti tulossa.

Eli en siis osannut pitää turpaani kiinni niin kauaa kuin oli tarkoitus :LOL:

IMN 6+6
 
Ikäeroista, nyt tyttöjen ikäero on 2v9kk, joka oli oikein passeli. Esikoinen ei saanut mitään mustasukkaisuus kohtauksia ja tytöistä oli tosi nopsaa seuraa toisilleen. Nytkin viihtyvät toistensa seurassa. Keskimmäiseng ja vauvan ikäeroksi tulisi 2v11kk, tätäkin pidän ihan hyvänä.

Horoskooppia en oo vielä kerennyt ajatellakasn, vaikka hauskaahan niitä on lueskella :)

Imn älä sano ei koskaan tuolle kaksosraskaudelle. Yleensähän se salama osuu samaan paikkaan :whistle: tuo kirja on huippu! Luin sitä esikoiselle, kun pikkusiskoa odotettiin :) lapsille en tuu kertomaan piiiiitkään aikaan. Nekun ei osais varmasti pitää tätä salassa :love:

Eea, muakin palelsi aluksi. Nyt se oli 5 päivää pois ja eilen alkoi uudestaan. Nyt on päivälläkin kaks pitkähihaista päällä.:censored:

Tervetuloa uusille! :)

Tänään oli pakko soittaa neuvolaan. Arvasin, että pitkän kierron vuoksi saan ajan varhaisultraan. Arvaus meni oikeaan ja uä aika tuli ensiviikon torstaille. Reipas viikko piinaa ja sitten selviää onko meillä masuasukki matkassa.

Maha ei oo vielä näkyvissä eikä tarvis hetkeen tillakkaan. Tokassa raskaudessa äiti arvasvjo viikolla 7 että odotan, sen verran karsee turvotus oli. Mulla on sellanen työ, että pieni maha olis parempi, joten sen vuoksi se saisi pysytellä piilossa vielä tovin ja pysyä maltillisen kokoisena :D

Oireita ei edelleenkään ole. Palelu alkoi eilen uudestaan, mutta siihen se kyllä jää.

Alisa 6+1?
 
Nonni ja tuhruvuoto alkoi taas samaan aikaan kuin alkuvuoden km raskaudessa eli ei taida tulla helmikuu vauvaakaan :(

dicey 5+2
Halaus <3 Voisko se olla vaan harmitonta vuotoa? Onko punaista vai ruskeaa? Mulla on valitettavasti kokemusta noista km. Pidän täällä sulle älyttömästi peukkua että kaikki olisi hyvin.

ON: eka oksennus tuli. :sick: Hirvee vellova olo. Kaivoin rannekkeet esiin kun ne auttoi esikoisen odotusaikaan. En tiiä onko sit oikeesti uskomusta vai akupisteitä mutta pahoinvointi oli niin hirveetä, että olisin ollut vaikka päälläni että olis helpottanut.
 
IMN
diceylle iso halaus! <3 toivotaan että on ihan harmitonta vuotoa ja loppuu pian. Mulla tuli myös vuotoa ihan alkuviikoilla. Olin juuri pissannut testiin ja kun pyyhin niin tuli ihan kirkasta verta.. ei paljon siinä vaiheessa enää eka selkeä plussa ilahduttanut. Se vuoto kuitenkin loppui siihen. Toivottavasti sullakin pysyy matkalainen kyydissä!

Mulle muuten neuvolasta sanottiin että istukan kiinnittyminen (?) aiheuttaa monilla vuotoa noilla viikoilla.
 
Eea
Diceylle voimia ja jaksamista. <3 <3 <3

Maha ei ole vielä näkyvissä muuta kuin turvotuksen muodussa. :D Eikä ole niin välikskään. Kaksosista on raskauskiloja vielä jäljellä melko paljon, joten aina voin laittaa vatsan kasvun lihomisen piikkiin. Paino ei onneksi ole noussut vielä ollenkaan. Miun kohtu on taaksepäin kallellaan, joten raskaudet on alkaneet näkyä melko myöhään (paitsi kaksosista). :)

Eea&Owe 5+3
 
Dicey voimia! Jospa kaikki kääntyisi vielä hyvin..

On: kävin eilen varhaisultrassa.. Syke löytyi vahvana ja kaikki näytti olevan hyvin. Ultraaja kyseli että onko minulla ollut kipeät kuukautiset ja kertoi näkevänsä kohdun seinämillä ja toisen munajohtimen ympärillä endopesäkkeitä. Ja vielä niin paljon, että todennäköisesti se johdin on arpeutunut umpeen. Toinen ultraaja ei niitä nähnyt, kun keväällä ultralla etsittiin syitä miksi raskaus ei ala. :mad: Oireitten perusteella tultiin kyllä samaan tautitulokseen hänenkin kanssaan. Nyt sitten pitää pitää sormet ristissä että saadaan tämä lapsi syliin asti. Vähän oon täällä itsekseni miettiny, että millonhan uskaltais alkaa miehelle puhumaan että josko tehtäisiin se kolmas haaveiltu lapsi heti pian perään.. ;) saa varmaa sydärin jos alan ehdottaa..:LOL: raskaus/imetys pitää nimittäin taudin kurissa..
 
IMN
Pikainen tilannepäivitys.. vajaat 2h lääkäriaikaan ja hirveä jännitys. Tosin ultrassahan se vasta selviää onko kaikki ok, joten toivottavasti lääkäri antaa lähetteen sinne.. sydänääniäkään kun ei varmaan vielä voi kuunnella. Etova olokaan ei oo tänään ilmoitellu itsestään ja kohdunsuun kivut oli aamulla kauheat, joten tottakai pelkään taas jonkin olevan pielessä.. :(

dicey Mikä sun tilanne/vointi? :)

IMN 7+0 POKS! :love:
 

Yhteistyössä