Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Uusi helmikuinen uskaltautuu mukaan. Laskettuaika helmikuun alkupäivinä ja juuri palattu varhaisultrasta.​

Alkuraskaus on ollut vointien puolesta haastava: etoo, huippaa ja väsyttää. Nyt kyseessä 4 raskaus ( 1km ja 2 lasta). Toissa yönä vuosin kirkasta verta ja eilisen päivän ruskeaa tuhrua, mutta yllätys yllätys varhaisultrassa löytyi pieni sydämellinen alku ja vielä oikeasta paikasta ja vastasi lääkärin laskelmia, itse olin omien laskujen mukaan muutaman päivän pidemmällä

Joku pyyteli ultrakuvia, joten tässä tulee nyt yksi. http://aijaa.com/rNI43f

Helmihaave / 3.2.2016 / 3.
 
  • Tykkää
Reactions: Eea
Olen nyt tässä viikon pohtinut päänsärkyä, joka alkaa aina siinä puolenpäivän maissa o_O Särkylääkkeillä helpottaa kyllä siedettäväksi, ilman lääkettä tuntuu, että pääkoppa räjähtää ja silmämuna sinkoaa taivaalle :alien: Niin ehkä tämäkin on nyt sitten raskaudesta johtuvaa? :cautious:

Facebook- ryhmään liityn myös, sitten kun joku muu sen ystävällisesti osaa perustaa :love:

Neuvolaan soittelen varmaankin tässä muutaman viikon päästä:) Aina tuntuu, että sitä ekaa neuvolaa joutuu odottelemaan vaikka kuinka pitkään :rolleyes:

Tänään jo 4+1 :LOL:

Ja hei, uusille myös tervetuloa joukkoon :love:
 
Eea
Kaikki jotka haluaa liittyä salaiseen (haku ei ryhmää löydä) fb-ryhmään laittakaa yv:tä, niin saatte linkin miun fb-profiiliin. laittakaa kaveripyyntö, niin liitän teidät ryhmään. Eli väliaikaisesti ainakin pitää olla fb-kaveri, että saa ryhmään lisättyä. :) En saa ryhmää luotua, ennen kuin miulla on joku joka sinne lisätä.
 
IMN
Tervetuloa uusille! :)

Minä vielä emmin ton fb-ryhmän kans.. :D en tiiä tulisko tänne sitten enää kirjoteltua..

Labratulokset tulikin jo reilu puoli tuntia näytteen viemisen jälkeen sähkösesti o_O ja kaikki negaa.. huomenna siis taas soittoa neuvolaan. On nää alavatsan kivut kyllä jonku verran lieventyny, mutta (ällövaroitus!) valkkari muuttunut paksummaksi ja kellertäväksi.. ja kohdunsuun vihlonta taas tuntuu koko ajan, eikä enää vaan "piikkeinä".

Kävin tänään hakeen ekat mammafarkut kun ilmatteeks sain :p vanhat oon laittanu jo eteenpäin kun en osaa leveälahkeisia enää käyttää..

IMN 6+1
 
IMN
Mulla on nyt iltaa kohden tullut vähän epäileväinen olo.. :unsure: turvotus on laskenut eikä oikeen mitään tuntemuksiakaan ole. Ainoastaan nuo vihlonnat.. jotenkin sitä on hirveän skeptinen sen suhteen että kolmaskin raskaus jatkuis loppuun asti. Koko ajan oon tuntevinani että jotain vuotaisi ja jatkuvasti rynnin vessaan tarkistaan housut. Kunpa pääsisin huomenna ultraan kun oon sinne neuvolaan päin yhteydessä. Millä viikoilla niitä sydänääniä olikaan mahdollista kuunnella?
 
Eea
Toivottavasti IMN kaikki on kuitenkin hyvin.

Miultakin tuntuu vähätkin oireet kadonneen. Saa nyt nähdä miten tässä käy.

Paitsi (piti tulla muokkaamaan) miun huulet kuivuu jatkuvasti. :eek: Voiko tää olla joku raskausoire?? En ole käyttänyt huulirasvaa vuosikausiin, mutta nyt on ollut pakko rasvata. ihan kummallista.o_O
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Voihan se huulien kuivuminenkin olla oire :) mulla taas on koko suu kuiva, mutta voi kyllä johtua tästä yli vuoden kestäneestä flunssastakin :mad: jospa neuvolan kautta lähtisivät tätäkin tutkimaan herkemmin kuin tk:ssa..

Mulla myös edelleen riesana ientulehdus jota on ollut aiemmissakin raskauksissa, mutta nyt myös kieli on hirveän kipeä. Varsinkin aamuisin sattuu syödäkin.. no, hyvä että jokin ees hillitsee tätä syömistä :LOL:

Muoks: no niin eli kyllähän niitä oireita löytyy :D mutta kuitenkin sellainen fiilis että jokin ei oo niinku muutama päivä sitten..
 
*haukotus* Ihan on samallainen tämä väsymys kun esikoisesta. Aamulla herän oikein virkeänä, mutta päivällä ja iltaa kohden tämä väsy vaan vie vallan. Aamuisi hampaanpesu on karmeeta ja oksennus on taattu. Ei onneksi niin paha olo ole kuin pojasta, mutta sentään jotain konkreettista oiretta on. Ehkäpä masussa joku majailee :love:

Eräälle kaverille piti tänään paljastaa, kun kyseli milloin lähettäs avaa terassikausi. Tuumasin takas, että ens kesänä ehkä ;) Heti ymmärsi mitä meinasin ja oli oikein illoinen ja ymmärtää, että kaikkea voi tapahtua.
 
Tuulentavoittelija, hei mun piti sulle kirjotella että oletko juonut nesteitä tarpeeksi ettei pää särje? Aloin ite ottaa vesipulloa näkyville jo ennen raskautta että 2-3 litraa tulis päivässä. Joskus voi pääkipu helpata jos onkin nestehukkaa...
 
Eea
Nestehukka aiheuttaa kyllä äkkiä päänsärkyä.

Kävin aamulla pitkästä aikaa vaa´alla ja onnekseni paino ei ole noussut vielä yhtään. Tuota lähtöpainoa on kyllä ihan liikaa. :cautious:Kaksosten raskauskiloista noin puolet istuu vielä tiukasti reisissä. Vaikka paino on pysynyt samana, niin turvotus on aika huomattavaa. Muutaman viikon päästä olisi yhdet juhlat, joihin tilasin uuden mekon. Voi olla että joudun pukeutumaan johonkin muuhun. :LOL:

Tänään pitäisi ehtiä istahtamaan ompelukoneen ääreen. Olisi lyhennettävä verhoja ja korjattava muutama kestovaippa. Millään ei kyllä jaksaisi. Onneks viikonloppu alkaa. :)

Millaisia viikonloppu suunnitelmia teillä on? Uskomatonta, että juhannus on jo ensi viikolla.

Eea&Owe 4+5
 
IMN
Me lähetään juhannukseksi mun vanhempien kans mökille, kuten aina :) veljentyttöäkin oon koittanu houkutella mukaan mutta saattaa olla 14-vuotiaalla muutakin menoa silloin :whistle: juhannuspäivänä "juhlitaan" kans meidän 7-vuotispäivää. Jos vaikka lähtettäs kahestaan souteleen tai mönkkäriajelulle, siinä ois iha tarpeeks :LOL:

Soitin aamulla neuvolaan niistä labratuloksista ja kehottivat lähtemään terveyskeskuksen akuuttipäivystykseen jonottamaan, koska heillä ei oo neuvolassa yhtään lääkäriä paikalla.. sieltä ois kuulemma voinu saaha lähetteen ultraankin, mutta koska päivystys on auki vaan kahteen niin en ois mitenkään ehtinyt. Pitää soitella OYSin yhteispäivystykseen viikonloppuna jos kivut vielä on kovia, mutta en kyllä kovin herkästi lähde sinne jonottaan..

Edit: Ai viikonloppusuunnitelmiahan eea kyselikin :D viikonlopuks ei mitään kummempaa, mies lähtee tänään kalaan ja elättelen vähän toiveita josko muksut vois jäädä mummolaan yöksi niin saisi pitkästä aikaa nukkua pitkään :D
 
Älkäähän kaikki nyt hävitkö sinne suljettuun ryhmään :p

Mulla on myöskin tota päänsärkyä, oonkin tänään juonut vettä vähän enemmän ja käynyt sitten sitä tahtia vessassakin :D
Ja voi taivas että mua väsyttää, aamulla nukkuisin pitkään ja työpäivä meneekin sitten haukotellessa ja haaveillessa päiväunista tai tosi aikaisista yöunista :)
 
Viime yö oli aivan karmee. Hikoilin ku pieni sika ja aamulla sai irrotella lakanaa selästä. Aivan samallaista, kun viime raskaudessa. Tämä päivä on mennyt sitten unisena, kun yöllä oli hankala nukkua... :sleep: Sekä pahoinvointi on vaivannut koko päivän. Oksentaa ei ole tarvinnut kuin kerran, mutta ruuan ajatteleminen saa vatsan kääntymään ympäri.:sick: Vielä ois ruuan laitto edessä ja ajatuskin ruuan valmistuksesta saa palan nousemaan kurkkuun.

Viikonlopuksi ei oo mitään suunnitelmia, jospa ilmat suosii... Ois kiva olla ulkona kun poikakin nauttii olostaan. :love:
 
Oih ja voih tätä väsymystä! Päivisin en ole malttanut kuin kerran nukkua oikeat päikkärit, muuten olen mennyt lyhyillä unilla, ettei aika menisi vain nukkumiseen. Mutta illalla lähtee kyllä taju äkkiä ja aamulla ei jaksaisi noustaa ylös.

Kahvi on alkanut maistumaan pahemmalta, mutta vielä menee yksi kupillinen aamulla. Eilen paistoin jauhelihaa eikä mulla ällöttänyt se liha vaan mausteet! Suolankin maistan jotenkin erityisesti ruuista. Voiskohan tää meinata tyttöä? :)

Näin viime yönä unta, että olin menossa synnyttämään, mutta siinä sairaalan ovella tuli kaikkea hässäkkää niin se sitten jotenkin unohtu. :D

Täällä on taas harmaa ilma, saa nähdä alkaako satamaan.

Kiehinen 6+4
 
IMN
Täälläkin sadepäivä :( just kun pääsin taas tuohon auringonoton makuun :LOL:

Mulla on kans noiden mausteiden kans joku ihme juttu.. oon haistavinanikin suolan ruuasta :D

Mies oli eilen tehnyt kunnon informaatiorynnäkön vanhempiensa luokse. Ei kyllä ollut varma olivatko he tajunneet suoraa vinkkiä:LOL: äitinsä oli kysynyt että "ai onko ****kin paksuna?!", mutta anoppini on vähän.. hidas? ja saattaa olla ettei ymmärtänyt siltikään. Miehen veli kuitenkin nyt tietää.
Mulla ei oikeastaan ole mitään ongelmaa kertoa raskaudesta sellaisille ihmisille joille kertoisin joka tapauksessa keskenmenostakin.. eli nyt tietävät molempien vanhemmat, yksi miehen veljistä ja muutama läheisin kaveri.

IMN 6+3

Ps. Mun tissit on valtavat.
 
Väsymys painaa tänä aamuna. :sleep: Tekis mieli vaan hautautua peiton alle ja nukkua koko päivä. Täälläkin sataa vettä.. Ei pääaty ulos ainakaan aamusta, jospa iltapäivällä ois parempi ilma. :barefoot:

Tänä aamuna sängystä rakettina ylös oksentamaan. :sick:

Pakko lähteä suihkuun, jos virkoaisi ja heräisi tähän päivään.

Poks 6+0 :love:
 

Yhteistyössä