Helmikuun helmiäiset 2016 *syyskuussa*

Tunnemyrskyt tuttuja myös täällä suunnalla. Viimeksi eilen päästin kunnolla tulemaan ku ukko olevinaan korotti ääntään. Ja nämä itkut, voi luoja. Joka asiasta pitää ruveta silmät kostumaan, ei edes Emmerdalea pysty kattomaan itkemättä. Alkuraskaudessa rääyin, ku telkkarista tuli joku ulkomainen julkkisten uimahyppykisa ja ne onnistu mun mielestä niin valtavan hyvin. :D käy kyllä sääliksi tuota ukkoo, muutenkin oon herkkä, niin tää raskaus on tehny musta vielä monta kertaa herkemmän jos se vaan on mahdollista.

Tunsin eilen ensimmäistä kertaa kunnolla kun vauva liikkui. Kunnon möyrinät aamusta. Ihanaa että vihdoin jotakin muutakin merkkiä ku kaamee pahoinvointi. Joka kyllä nyt alkanut helpottumaan, tällä viikolla en oo oksentanut kertaakaan! :) pienet on ilot..

18+3 tänään, rakenne vasta reilu kahden ja puolen viikon päästä. Ihania uutisia teillä lupauksista, omaa saa vielä tovin malttamattomana ootella.. ♡

Ps. Tässä raskaudessa kattelen vaaleenpunaisten lasien läpi miestä. Se on niin :love:
Toista oli edellisessä vitutti koko mies ja kaikki muutenkin ja purin sen siihen tietysti. Voin sanoo että ei ollut miehellä helpppoo jos ei mullakaan. Siks symppaan täysin teitä joilla nyt hormoonit pistää kiukuttaa.

"Ihana" kuull ettei muidenkaan mies raukat säästy kiukuilta. ;) Kyllä sitä ittesä tuntee idiootiksi välillä. Riitahan se eilen tuli, taino.... Minä mökötin ja tuittupää :whistle: Sitten näin aamulla olo on todella typerä. Mietin yöllä kaaaaiikkee mahollista ja oon nyt aamusta nukkunu vaan muutaman tunnin. :( Yöllä asiat tuntuu niin isolta ja maailma pahalta. No jospa tämä tästä. (y)

Huomenna poksuu puoliväli ja tiistaina ultra :love:

Jokos muilla on flunssat parantuneet? Maanantaina iski flunssa itselle, ja muutama päivä töissä olikin melko kamalaa, vaan onneksi nyt tuntuu jo vähän helpommalta. Josko ensi viikon taas jaksaisi.

Mie en niinkään päivällä saa tunteenpurkauksia, mutta yöllä sitäkin enemmän. Pari kertaa nyt herännyt yöllä johonkin uneen niin, että vedet valuu silmistä ja rauhoittumiseen menee aikaa, vaikka ymmärtääkin kaiken olleen unta. Ja nukahtaminen kyllä illalla onnistuu, mutta joka yö herän useamman kerran ja monesti nukahtaminen tuntuu haastavalta. On se kumma, että se valvominen täytyy aloittaa jo nyt.

Täälläkin odotellaan rakenneultraa vielä kolmisen viikkoa. Tosin me ei aiota sukupuolta kysyä, jos nyt ei itse satu näkemään. Aikanaan odoteltiin sukulaiselle tyttöä, joka sitten yllättäen olikin poika, vaikka piti tyyliin 99% varmuudella olla tyttö. Siinä meni monta juttua uusiksi, kun ei pojalle voinutkaan punaisella kukalla koristeltuja villavaatteita lahjaksi laittaa :D

Julyah, meillä ei kanssa haluta tietää sukupuolta, tai minä ehkä haluaisin, mutta eihän se sitten mieheltä salassa pysyisi :rolleyes: Miehellä on haave että hänellä joku päivä olisi viisi poikaa, joten hän toivoo tietenkin poikaa, itse taas näin jo ennen plussaamista unen, jossa oltiin kaupassa tyttövauvan kanssa.
Ainakin se hyvä puoli tosiaan tietämättömyydessä on, ettei muodosta niin tarkkaa mielikuvaa siitä millainen ihmisen alku sieltä on tulossa, ei mene koko maailma sekaisin jos ultraajan lupaus ei pidäkkään paikkaansa.

Wendys & booris 18+4

IMN
Minäkään en uskaltais kysyä sukupuolta jos en pääsis sitä enää varmistamaan :D eli jos tällä kertaa ei jollain ihmeen kaupalla joudutakaan kasvukontrolleihin, niin en kysy. Viime raskaudessa varmistelin vielä käynnistystä edeltävänäkin päivänä että onhan vielä tyttö tulossa, kuten yhdeksällä aiemmalla tsekkauksella :rolleyes:
Mies haluais pitää sukupuolen yllärinä loppuun saakka, mutta se on vähän vaikeaa näin vaaleanpunaisella vaatevarastolla.. ja muutenkin kun on niin paljon hankittavaa ja huonejärjestelyitäkin pitäisi miettiä. Oon esimerkiksi ihastunut yhteen Pikku Piian fuksian väriseen sitteriin ja varmasti haluan just sen jos tyttö tulee :ROFLMAO:

IMN, juuri sen takia mua kiehtoo ne petrolin väriset vaunut, kun tykkään väreistä, ja ne menis kummalle vaan :love:
Onneks omia lempivärejä on vihree ja turkoosi, ja mies tykkää oranssista, niin sillä suuntauksella vaatteita ja tekstiilejä ollaan katteltu. Tosi vähän on kyllä vaatteita mitkä ei kuvioiden tai värien puolesta oo suunnattu jommalle kummalle (n)

IMN
Wendys Näimpä.. mullakin on jäänyt kaikki vaatehankinnat tekemättä kun ainoat (leikkaukseltaan) unisex vaatteet on tyyliin valko-beigeä raitaa. Ois sinne vaatekaappiin kuitenkin kiva saada jotain väriäkin.
H&M:ltä bongasin nyt ruskean toppapuvun valkoisilla tähdillä ja sen taidan kyllä ostaa, kumpi tahansa sieltä onkin tulossa.
Tähdet on mun heikkous :D viime raskaudessa mun ainoa must have-hankinta oli pikku piia stars-sarjan harmaat pinnasängyn reunapehmuste, katosverho ja hoitoalusta. Katosverho on vieläkin meidän prinsessan sängyn yläpuolella :love:

Meillä suvussa on iso kasa vauvanvaatteita, joita tarvitseva sitten aina lainailee. Siinä mielessä ei tarvi etukäteen sukupuolta tietää, kun sieltä löytyy vaatetta niin tytölle kuin pojallekin. Paljon neidin vanhoja olen pois jo antanut, kun jotenkin tuntuu, että on tämä kakkonen sitten tyttö tai poika, niin on kiva kirppareilta hankkia jotain "uutta". Toki sitten noin 80cm ylöspäin saa hankkia kaikki, kun jotenkin yllättäen ne kuluu paljon enemmän kuin ihan pienet vaatteet.

Meillä esikoisen kohdalla ultrassa saatiin poika arvaus kun liikkuvaiselta ei sitä itseään saatu näkyville. Mies oli aivan varma että poika se on, itse haaveilin tytöstä loppuun asti vaikka toisaalta uskoin pojan tulevan. Nyt ei ollut yhtään arvailun varaa, selkeästi näkyi pelit ja vehkeet. :D

Varsinkin esikoisen kohdalla oli hyvä tietää edes suuntaa antavasti kumpi on tulossa. Ehdin rauhassa tottua ajatukseen pojasta ja päättää että kyllä pärjään oli millainen rasavilli tahansa. No,turhaan murehdin poika on luonteeltaan rauhallinen ja vieraiden kanssa ujohko. :love: Nyt taas tietää että kaikki vaatteet ja lelut käy suoraan ja varmaan leikitkin myöhemmin käy hyvin yhteen. Olisihan se ollut kiva jos olisi poika ja tyttö, mutta näinkin on hyvä! :love: Rakkaita ne kaikki ovat!

Oletteko jaksaneet saunoa entiseen malliin? Itsellä teki tiukkaa jo kesällä kun ainut pesupaikka mökillä oli ulkosauna missä peseydytään löylyhuoneessa ja kiuas on pakko lämmittää kuumaksi jotta lämmintä vettä riittää kaikille. Silloin piti vain pikaisesti pestä ja silti oli heikko olo jälkeen päin. Kotona miedommissa löylyissä on jaksanut hyvin tähän asti, mutta nyt pitää jo jättää löylyt vähemmälle. Ekassa raskaudessa myöskin piti loppua kohden jättää saunominen mutta yhtään en muista oliko se jo näin aikasin.

Hattisvattis ja pieni 20+4

Mulle on tullu nyt molemmissa raskauksissa himo saunomiseen. Luultavasti johtuu siitä että tykkään lämmöstä, ja kylmää vettä kun juo riittävästi niin heikolta ololta välttyy, jos mehua juo niin ei pysty kovin kauaa olemaan.

Täällä valvottu yöllä kahdesta asti koiran kanssa, pentuja siunaantui meille 7 kappaletta:love:. Kaikki voivat hyvin ja emo hoitaa pieniä kyllä ihan oppikirjan mukaan:)

Maanantaina täytyis soitella rakenneultraan aikaa, se kun pitää nykyään meilläpäin hoitaa itse.:)

mää säikähdin torstaina ku yhtäkkiä tuli vetiviiruista valkovuotoa paperiin koulussa.siinä meni sit tentit ja kaikki pieleen ku ramppasin vessassa ja tuijotin vaaleanpunaista vessapaperiA.liikkeissä oli ollut hiljaiseloa taas pari päivää niin kuvittelin jo mielessäni miten kerron lapsille ja että miten voin sen vauvan synnyttää.soitin sit neuvolaan jossa oli tosi fiksu ja rauhallinen täti.sanoi että ei huolta.jos tulee kipuja tai runsaampaa vuotoa niin sitten lääkäriin.kyseli mitä oon tehnyt tänään tai eilen ja saattoi ollla perhejumpassa liian rankkoja juttuja (nostettiin lasta suorille käsille ylös ja tipautettiin aleemmad) että Se sitten teki tuon.

ei oo enää ollut mitään vuotoja tms.kaverin doppleri on kovalla käytöllä ja mahdottomat jumpat tuolla mahassa aina kuuden aikaan illasta,potkii sitä doppleriakin niin että korviin käy.. Ihmetyttää ku en noita liikkeitä tunne niin hyvin ku kahdesta edellisestä.välillä aina.vveikkaan et istukka on osittain tuossa edessä.

vielä on hirveesti aikaa rakenneultraan,suunnilleen kuukausi,joten sitä ei vielä osaa odotella :D

napattiin koko perhe myös syksyn Eka flunssa.hirveällä kurkkukivulla alkoi.tästä kans kyllä huomaa et on raskaana,normaalisti minä oon aina Se ainoa henkilö perheessä joka ei sairastu

IMN
Tähkälle onnittelut perheenlisäyksestä! :D

Saunominen ei oo mullekaan maistunut koko raskausaikana.. ennen saunottiin päivittäin mutta nyt on mun osalta jäänyt ehkä kertaan kuussa. Aiemmissa raskauksissa ei oo kyllä ollut tällaista. Esikoista odottaessa pääsin osastoseurannastakin parin tunnin "saunalomille" kotiin, että saisin paremmin nukuttua ennen käynnistystä :D

Täällä myös näkyi veriviiruista valkkaria aamulla. En sen enempää jäänyt sitä kuitenkaan miettimään kun samaan aikaan tuntui kunnon potkunyrkkeilyt mahassa. Eiköhän näitä kaikennäkösiä vuotoja ehdi vielä tulemaan :)

Tsempit kaikille nuhanenille, täällä kans yks niistäjä. Alkaa olla jo melko turhautunut olo kun jo yli vuodenpäivät on saanut niistellä ja aivastella, eikä lääkäritkään osaa auttaa :( jos tätä vielä helmikuun jälkeen jatkuu niin suuntaan jo yksityiselle, maksakoot vaikka hunajaa. En ees muista mitä luksusta on hengittää nenän kautta tai nukkua kokonainen yö heräämättä niistämään ja juomaan!

Meillä ei oo omaa saunaa, niin ei tuu saunottua. Vaikka kieltämättä ois ihana päästä saunaan kunnolla puhdistumaan. :)

IMN, kun sulla on noin kauan ollut jo oireita, niin oisko mahdollista että oisit altistunut homeelle? Sekin kun voi aiheuttaa tuollaista. Toivottavasti ei johdu siitä, mutta tuli vain mieleen kun olen itse aikoinaan hometalossa asunut...

Tää raskaus on tuntunut menevän todella hitaasti... Olin ajatellut että pysyn niin kiireisenä omien muksujen kanssa, että aika tuntuisi menevän nopiampaa, mutta ehei, ei sinnepäinkään...

Flunssaa on meidänkin perheellä, odotan kovasti että tervehdyn, niin pääsen jatkamaan reippaita kävelylenkkejä. :) nyt on alkanut löytyä liikuntainnostus uudelleen, ja aion pitää siitä kiinni :)

Viii 18+4

Jänniä aikoja edessä, kun ultrat lähenee! Onnea jo teille, joilla kaikki menny hyvin ja tullu lupauksia sukupuolestakin :) Itellä vielä muutama viikko odoteltava.

Aika seesteisesti menny viime aikoina, olo tuntuu parantuvan koko ajan. Se ei kyllä vieläkään oo hävinny mihinkään, että hampaitten pesu on ällöttävintä hommaa ikinä ja samoin sokeriherkut ei uppoo. Muuten alan tuntee itteni normaaliks :D Mullakin on öisin muuten välillä painajaisia ja oon pari kertaa mm. heränny siihen, että joku on muka koputtanu meiän ulko-oveen js se ääni on ollu niin todellinen.. Siinä pitäny sykettä vähän tasailla, että unet jatkuu.

Niin ja se jäi mainitsematta et ruokahalu on nyt pahoinvoinnin jälkeen jotain ihan järkyttävää. On sellanen ihan epänormaali himo syödä koko ajan, varsinkin iltasin. Tuntuu myös, että jaksan syödä vaikka hevosen, kun alkuun tulin tyyliin yhestä leivästä täyteen sen pahoinvointijakson jälkeen.. Nyt menee helposti kolme :| Onkohan tää vaan himoa vai tarviinko tällasia energiamääriä johonkin? Alkaa vähän jo ahistaa mitä painolle käy. Kotona ei "onneks" oo vaakaa.

IMN
viii Home on käynyt itsellänikin mielessä, mutta jotenkin pidän sitä melko epätodennäköisenä kun oireet ei helpota vaikka tulisi pitkäänkin oltua muualla, sekä juuri vuosi sitten tehtiin koko taloyhtiöön kattava perustarkastus. Tuossa tarkastuksessa meidän kylpyhuoneesta löytyikin kosteusvaurio, joka sitten korjattiin. Tarkoitus ois kuitenkin käyttää vielä tän syksyn/talven aikana homekoiraa täällä niin saisi senkin vaihtoehdon edes varmuudella poissuljettua.

Mulla on ollu tuommosta samanlaista kuin Fionalla, eli oon heränny johonki unen ääneen tai muuhun tuntemukseen. Ja juurikin tuollaisiin ääniin että joku sulkee ulko-oven, kilistelee astioita tms. Uni on nyt jotenkin niin pinnallista ettei välillä ees tiedä nukkuuko vai onko hereillä..

Hellurei. Pitkä aika vierähtänyt kirjoittelusta vaikka lukemassa käyn joka päivä :) Mulla on ultra keskiviikkona. Huomenna alkaa erityisäitiysvapaa, joten syksy mennään rauhallisesti odotellen, pitää yrittää vain jaksaa lenkkeillä ja touhata, ettei tammikuussa huomaa painavansa 30 kiloa enemmän ;) vauvan liikkeet tuntuu jo kädelle, aamulla taas makoilin kyljellä käsi vatsalla ja pikkuinen potki oikein ahkerasti, potkaisi eilen tytärtäkin kädelle, ihana pieni <3

Ihania ultrakuulumisia! :) Omaan aikaa vielä yli kolme viikkoa. Ja nyt jo jännittää. Kun kieltämättä kolmen pojan jälkeen tyttö ois ihana. Aiemmin on ollu vahva poika olo, nyt tuntuu että oisko kuiteskin tyttö, mutta järki käskee hillitsemään toiveita. ;)

Aivan poikki oon ollu työpäivien jälkeen, saapa nähä miten tuota jaksaa tammikuulle asti.

Ja ihanasti alkoi myös tuo sokeriarvojen mittailu. :(

Voi yöh. Odotan jo kauhulla sokerirasituskoetta. Se on jotain kertakaikkisen kamalaa. Siinä jos pitää vielä työpäivä sen jälkeen jaksaa, niin apua. Edellisellä kerralla ensimmäinen tunti oli ihan tuskaa. Toiseksi tunniksi pyysin päästä makuulle ja nukuinkin tovin jossain hierontapöydällä. :) Mutta selvisin kuitenkin. Nyt on vain jännä nähdä miten noiden verikokeiden kanssa käy, kun edellisessä raskaudessa olleen raskausmyrkytyksen takia syön primaspania ja sehän siis vaikuttaa veren hyytymiseen. Viimeksi ei ensimmäisten pistojen jäljet meinanneet lakata vuotamasta. Vaan jospa se nyt auttaisi siihen, ettei tarvi montaa kertaa pistää, niin kuin ylensä. Onneksi mulla ei ole neulakammoa!

IMN
iuuu, mulla on huomenna hammaslääkäri :confused: eessä ois paikan uusiminen ja ekaa kertaa ikinä hammaskiven poisto. Pelkään yleensäkin hammaslääkäriä hirveesti ja mulle on määrätty rauhottavia esilääkitykseksi ihan tarkastuksiakin varten. Nyt en tietenkään voi tota esilääkitystä ottaa ja mietin että voinko ottaa mitään puudutettakaan? Mulla on kans viime käynnin jälkeen puhjennut eka viisuri, ei kai sitä nyt aleta operoimaan?? Siihen teurastukseen en varmasti ala ilman esilääkitystä, kokovartalopuudutusta JA nukutusta :D
Saattaa oikeesti olla että jänistän..

Yhteistyössä