Helmikuun helmiäiset 2016 *syyskuussa*

IMN täällä kanssa pääkipuilu jatkuu, sain luvan ottaa panadolien seuraksi yhden buranan vuorokauteen. On kyllä yhtä tyhjän kanssa, sairaslomapäiviä alkaa kertymään jossei nämä ala loppumaan (n)

Mä kovasti kanssa haluisin jo koota pinniksen! Mutta makkarissa on remontin jäljiltä viel pari seinää maalaamatta, joten sinne ei ylimääräsiä kalusteita kaivata, ja onhan se vielä turhan aikasta. :giggle:
Sattais pian poika alkaa vinkua sinne nukkuun, kun on vasta muutaman kuukauden nukkunut "isojen poikien sängyssä", tosin jo pari vuotta omassa huoneessaan.
Hankintalista on kyllä pitkä, koska omasta esikoisesta kyse ja miehen esikoisen tavarat jo hävitetty tai pojan äidillä.
Joitain vaatteita oon ostanu ja harsoja (joista tulee mun heikkous :LOL:) Sekä eilen kävin hakemassa tutulta kaukalon ja telakan, vielä kun jostain saisi toisen telakan käytettynä, niin olisi molempien autoihin omat. Kaukalopussin meinaan ostaa ja serkkulta saan ostettua rintapumpun, kun heillä se tulee tässä muutaman kuukauden sisään tarpeettomaksi.
Mä oon korviani myöten ihastunu emmaljugan Duo Edgeihin petrolin värisenä, mutta ne maksaa uutena enemmän kun mun auto! Joten sen värisiä oon koittanu metsästää käytettynä, tai sitten saatan hankkia jotkut muut, mutta käytettynä nekin.
Oon aina ollu vähän sellanen, että asian pitää olla mun mielestä ihan super kiva että siitä voi maksaa paljon, mielummin omienkin vaatteiden kanssa odotan sitä hetkeä kun ne tulee alennukseen. Käytettynä saa paljon vauvalle kaikkea vähän käytettynä, ja paljon halvemmalla :)

Wendys & booris 17+6
 
Huomenna on jo puoliväli ja keskiviikkona rakenneultra! En malta odottaa että saadaan sukupuoli selville!:ROFLMAO: Maha on pompsahtanut kunnolla esille viimeisten viikkojen aikana ja ajoittain on ikävästi kovettunut/supistellut jos olen reippaammin kävellyt tai pitkään seisonut paikallaan. Saa nähdä miten jatkossa jaksaa töissä kun nyt jo on näin. Viime raskaudessa en muista tällaista olleen, päinvastoin lopussa jo kirosin kun ei ollenkaan supistellut etukäteen.

Hankintoja ei ole kuin kaukalo ja siihen lämpöpussi sekä seisomalauta pojalle rattaisiin. Ja tietysti kaikkien vauvanvaatteiden pesu ja niille kaappitilan järjestely. Paitsi jos tyttö on niin eiköhän vaatteita tule ostettua ;)

Poika on nyt viikon nukkunut isojen sängyssä eli pinnis saa hetken huilata.

Kuivaksi opettelu sujui meillä hyvin. Potalla on käyty joka vaipan vaihdolla n.9 kk:sta asti ja lähes aina poika on sinne jotain tehnyt. Tosin vaippakin oli aina märkä. Nyt kesällä jätettiin vaippa pois ja ekojen vahinkojen jälkeen on vahingot olleet vain muutamia tippoja. Kakkahädän osaa itse sanoa, pissasta jos sanoo niin on jo pari tippaa tullut. Yövaippa on ihan täysi ja yleensä myös päiväunilla vaippa kastuu mutta olen tosi tyytyväinen tuohon päiväkuivuuteenkin. 1-2 vaippaa vuorokaudessa ei ole paha 2-vuotiaalle!

Hattisvattis ja pieni 19+6!!!
 
Hellou:)

Viikko sitten oli lääkärineuvola ja kaikki hyvin. Sydänäänet kuului vahvasti, syke 150. Mulle on painoa tullut 5kg, eli ihan hyvissä rajoissa mennään..koitan tosiaan olla pääsemättä siihen 20+ kilomäärään!!

Ultra onkin jo viikon päästä silloin 20+1(y)

Liikkeet tuntuu enimmäkseen pikkuisina tökkäyksinä, mutta muuta isompi potku silloin kun esim. kumarrun tai teen jonkin äkkiliikkeen. Eli osaa kyllä mojauttaa, mutta taitaa siellä vain tyytyväisenä kellua:p

Häntäluun vierestä on niin kipeä että seisaalleen ei voi pukea housuja tai kenkiä jalkaan. Toivottavasti ei mene samanlaiseksi kuin keskimmäisen kanssa. Näillä viikoilla piti jäädä jo pitkälle saikulle..mummojen nostelu ei todellakaan onnistu sitten..

Katselin vanhoja valokuvia ja löysin esikoisen odotusaikana pitämäni päiväkirjan. Olin ollut ahkera ja mitannut joka kuukausi vatsan ympäryksenkin. Voi, silloin olin vasta 19v...

Synnytyksestä on ollut paljon puhetta, koitan olla ajattelematta asiaa vielä. Vaikka salaa hiipii mieleen kyllä..Parhaimpia kivunlievityksiä on olleet kun mies hieroo hartioita ja kun supistus on huipussaan, painaa kipupistettä ( löytyy lapaluun vierestä ) se sattuu enemmän kuin supistus eli ajatus siirtyy eri kohtaan..
Suihkussa istuminen ja melko kuumalla vedellä mahan ja selän valeleminen on helpottanut. Olisin voinut nuorimmaisen synnyttää suihkuun vaan ei antaneet..olin siellä varmaan reilun tunnin, höyryn keskellä:) mies toi juotavaa välillä..
Sain myös silloin pienet magneetit korvalehtiin, uskon että nekin auttoivat. Aina ollut niin kiire, lopulta etten ole kerennyt saamaan epiduraalia toki toivomuslistalla ollut..Mitään piikkejä en ota kun niistä alan vaan oksentamaan:sick: Ilokaasua kyllä kiitos!!
Radio on ollut aina päällä ja musat kovalla. Keskimmäisen ponnistusvaiheessa kuului Apulannan "kivusta nautintoon" biisi, pystyin jopa nauramaan sille..huhhuh..

Minulla supistukset tuntuvat eniten reisien ulkosivulla. Silloin kun sain ensimmäisen keskenmenon tunsin samallatavalla reisissä poltetta. Arvasin ettei kaikki ole hyvin.

Tästä tuli nyt sitten romaani..Voidaan hyvin(y)

Laurelii ja pikkunen 19+1
 
IMN
Wendys Hassua, mua neuvottiin ottamaan nyt yön aikana burana jos on aivan pakko ja huomenna sitten tk:n akuuttipäivystykseen :eek: tämä siis vaan jos kivun kanssa ei pysty enää keskiviikon lääkäriaikaan asti odottamaan. Hoitaja luetteli pitkän liudan buranan haittavaikutuksia ja sain vähän sellaisen kuvan että OYSin päivystyskin ois parempi vaihtoehto :D hän kyllä tuntui muutenkin epäilevän raskausmyrkytystä (näköharhojen ja aiemman toksemian perusteella) joten johtuiskohan siitä ettei usko päänsäryn ees loppuvan.. itse en kyllä usko raskausmyrkytykseen vielä tässä vaiheessa.
Kannattaa kysyä maahantuojalta (esim. Vaunula) oisko heidän kauttaan mahdollista tilata pelkkiä tekstiiliosia vaunuihin! :) nehän on helppo vaihtaa ja monet tuntuu niin tekevänkin, että ostavat itse vaunut käytettynä ja tekstiilit uutena. Saa sitten just sen väriset kuin tahtoo :) tietenkin kannattaa varmistaa ettei vaunuissa ole vuosimallikohtaisia eroja.
Mulla ei kyllä oo mitään hajua missä hinnoissa nuo tekstiiliosat pyörii.

Julyah Meillä kans pitää ostaa vauvalle omat harsot kun pikkuneiti on ominut vanhat uniräteikseen.. :D ei kuulemma aio lainata vauvalle :rolleyes:

Hattisvattis Hui! Sullahan on rakenneultra jo lähellä :D mullakin poksuu rv20 keskiviikkona, mutta ultraan ois aikaa vielä kaks viikkoa. Ja odottavan aika on niiin pitkä.

Joku mainitsi tahtovansa jo synnyttämään. Niin minäkin! Ihan turhaa ajanhukkaa tämmönen raskausaika, synnärillä se kaikki äksöni tapahtuu :ROFLMAO:

Ainiin! Minä, maailman surkein käsityöihminen, onnistuin kutomaan vauvalle tumput! :LOL: seuraavaks testaan onnistuisko villasukat, vaikka menetänkin hermoni kantapään kohalla..
 
Viimeksi muokattu:
Hattisvattis: meilläkin on rakenneultra nyt torstaina, odotan myös kovasti tuota sukupuolen selviämistä vaikka toki pääasia nähdä että kaikki on vauvalla kunnossa. :)

Liikkeistä: Täälläkin on liikkeitä nyt tuntunut jo noin viikon verran, uskoisin että tuntunut jo aiemminkin mutta en vain ole ymmärtänyt niiden olevan liikkeitä.. Olivat/ ovat meinaan jo suht. napakoita :D

Liikunta: koiralenkeillä olen huomannut, että kävellessäni (liian?) rivakasti on mahassa alkanut tuntua viiltokipuja. Nuo ovat aina vähän eri kohdissa, eikä maha mene sillälailla kireäksi tai mitään mutta ovat ilmeisesti merkki että pitäisi hieman himmata tahtia.
En kyllä osaa sanoa, mitä kipuja nuo sitten ovat? Liitoskipuja? Supistuksia?

Painajaiset: näkeekö teistä muut paljonkin painajaisia? Koen nykyään ahdistavana nukkumaan menon, sillä näen painajaisia melkeinpä joka yö. Parhaimmillaan muutamankin kappaleen yössä.
Aiheet näissä vaihtelevat parisuhde- jutuista kekenmenoon sekä sitten mm. sotaan ja terrorismiin.
Olen kyllä aina ollut kova näkemään painajaisia aiemminkin; se on ollut viikottaista mutta nyt kun niitä näkee jokayö ja ne ovat niin todentuntuisia ja ahdistavia niin alkavat näkyä jo mm. nukahtamisvaikeuksina. :(
 
IMN
karhukopla Mun mielestä kuulostaa ihan liitoskivuilta. Ne on mullekin tässä raskaudessa ihan uus tuttavuus kun aiemmissa raskauksissa en oo niistä muistaakseni ikinä kärsinyt. Mutta tuntuvat juurikin tuollaiselta viiltämiseltä ja tuntuvat alamahalla milloin missäkin kohtaa.

Myös nuo uniongelmat on vaivanneet koko raskauden. Joka yö nään jotain unia ja suurimmaksi osaksi painajaisia. Esimerkiksi yhtenä yönä tapoin vahingossa kaverini, viime yönä katselin pöllön raatelevan kissan hengiltä o_O oon aina ollut tosi huono nukahtamaan ja oon pienestä asti pelännyt iltaa/yötä ja nukkumaan laittamista. Joskus on helpompia kausia, mutta nyt taas kun illat pimenee niin on vaikeampaa. Eikä tätä yhtään helpota nää miehen yövuorot..
Tsempit sullekin rakenneultraan! :) jokohan saadaan lisää tyttö- ja poikalupauksia listaan :love:
 
Mullakin ultraan vielä 3 viikkoa ja kaks päivää... huoh kun aika menee hitaasti... :/ Olis niin ihanaa saada tietää kumpi siellä mahassa on! :)

Mulla on myös nukkumisvaikeuksia, nukahtaminen on kyllä helppoa, mutta jos herään keskellä yötä niin on todella vaikeaa saada uudestaan unenpäästä kiinni. Viime yönäkin valvoin 1½ tuntia, en vaan saanut nukahdettua... Ärsyttävää vaan maata sängyssä kun väsyttää, mutta ei nukahda..
Unet on todella levottomia. Ja sitten ajatuksissa pyörii terroristit yms levottomuudet mitä pohjoismaissa nykyään on, niin ei kiva. Ei oo ihan nää vakavimmat aiheet vielä uniin tullut, ja hyvä niin. Yritän kovasti olla ajattelematta niitä, ja yritän ajatella että juuri nyt, juuri tässä hetkessä omat asiat on ihan ok.

Tänään kävin pitkästä aikaa reippaalla kävelylenkillä, ja ai että kun teki hyvää :D Ihan pakko alkaa harrastamaan enemmän taas liikuntaa :p Huomaan kyllä heti kuinka kunnon liikunta vaikuttaa omaan mielialaan. Fiilis paranee huomattavasti, mitä rankempaa liikuntaa tekee ;)
 
IMN
Minäki huomasin tuossa kun kolme viikkoa kuskasin esikoista pyörällä eskariin, että heti oli paljon energisempi olo ja päivä lähti paremmin käyntiin. Sitten tulikin niin kauhea kurkkukipu etten oo uskaltanut lähteä polkemaan vaan oon nyt vienyt autolla.
Pyöräily tosiaan onnistuu vielä ongelmitta :) esikoista odottaessakin pyöräilin vielä käynnistystä edeltävänäkin päivänä, vaikka olinkin kokoa valas :D tosin huvittavan näköistähän se varmasti oli..

Mulla alkoi tänään kauhea alaselkäkipu jolta luulin jo säästyneeni, koska aiemmilla kierroksilla tää on alkanut jo viikkoja aikaisemmin. Ei tää oikeestaan oo edes selkäkipua, vaan sellaista polttavaa tunnetta munuaisten kohdalla ja lievempänä samalla kohtaa etupuolella. Mutta enpä vaivaa tällä päätäni (tai lääkäriä) kun ei ennenkään oo mitään selitystä löytynyt.

Huomenna aamulla ois se lääkäriaika.. ja tottakai se päänsärky on just tänään helpottanut :rolleyes: käynpä kuitenkin vastaisuuden varalle ruinaamassa jotain droppia..
 
Hei taas pitkästä aikaa..:) Meinaa 3-vuorotyö ja arjen pyöritys ynnä muuta askareet pitää sen verran kiireisenä, ettei ehdi/jaksa kirjoitella.. Lukea kyllä HYVIN säännöllisesti..;)

Aamulla kävin 3. kerran neuvolassa ja kaikki oli ok.. Paino vähän pompsahtanut n.550g/vko.. Rautaa saa alkaa syömään ja tukivyön saa hakea apuvälinelainaamosta.. Sydänäänet oli 140 ja "Juppe" monotti anturia niin lujaa, ettei meinannu muuta kuulua.. Liikkuvainen kaveri siis.. :D
Voi mä oon niin kateellinen niille, joilla rakenneultra ihan just, koska omaa saa odotella sen 3viikkoa..

Mitähän muuta on ollut keskustelun aiheena..

Synnytys, edellinen kesti 1t35min, ponnistusvaiheen ollessa 0min ja meiltä sairaalaankin on tunnin matka.. Mutta en ole pystynyt ajattelemaan mitään vielä niin pitkälle, vasta yritän ymmärtää, että tämä raskaus voi mennä loppuun asti...

Hankinnat, joo ei yhtään mitään oo hommattu.. Mutta kaikki onkin vielä tallessa...Pinnis, amme, sitteri, Brion kaukalo, telakka ja kaukalopussi löytyy.. Emmaljungan city sport rattaista on tehty vaunut Quadrolift(miten se sitten kirjotetaankaan:p) vaunut ja meitä maalaiseläjiä ovat palvelleet aivan täydellisesti!! Oon tykänny.. Likka nukku pihalla päiväunet vaunuissa melkein 2,5vuotiaaksi asti (eli siihen asti kun unet jätettiin pois) ja hyvin mahtu..
JOs paljastuu, että poika tulossa niin vaatehankintoja pitää kyllä tehdä.. Ihan pienet vaatteet on unisexiä, kun likka ei paljastanu missään ultrassa olevansa tyttö..

Nukkuminen, nukahdan kyllä heti, mutta sitten herään aamuyöllä, eikä enää millään unta..:sleep: Unet on ihan levottomia ja monta kertaa painajaismaisia... Mm. toissa yönä näin unta keskenmenosta..

Jaah, ruuan laittoon käy tän vapaapäiväläisen tie..

Sofi ja Juppe 17+6
 
Imn, näköjään aika paljon paikallisia eroja siinä mitä lääkkeitä annetan ottaa, mulle sanottiin tosiaan että buranan voin hätätapuksessa ottaa panadolin seuraks kun migreenikohtaus iskee, mutta se pitää lopettaa kun viimeinen kolmannes alkaa.

En sitten tiedä vaikuttaako tohon suositukseen se että mulla on ollut ihan pienestä asti migreeni, lapsena kohtaukset oli tosi rajuja oksennus ja särkykohtauksia, jotka veivät vessan viileälle lattialle moneksi tunniksi lepäämään. Teinivuosina mulla oli estolääkitys kokeilussa ja muutenkin vahvempia lääkkeitä. Aikuisiällä oon saanu jättää kaikki vahvemmat lääkkeet pois, tasaiset elämäntavat ja teinihormoonien tasoittumisen ansioista kohtauksia on ollu vähän, ja kun ne tunnistaa ajoissa, niin pelkällä särkylääkkellä ja hetken levolla ollaan selvitty.
Nyt kuitenkin raskauden myötä tää homma on karannut ihan käsistä, osa ehkä johtuu hormooneista, osa esim siitä että selkä ja niskat menee jumiin uudesta nukkuma-asennosta. Mulle on myös alkanu tuleen migreeniin liittyviä aura oireita, näkökenttään joko pisteitä tai sahalaitakuviota ja toinen puoli kasvoista tai toinen käsi saattaa puutua vähän ennenkun itse kipukohtaus iskee kunnolla (n)
Toivon todella että tää on vaan joku väliaikanen juttu, muuten kun on ollu niin hyvä olo koko raskauden ajan jossei pintä väsymys jaksoa lasketa. Ja näin mies valtasella alalla kattoo työnantaja pikkasen kieroon kun pidän viikon saikkua päänsäryn takia :cool:

Täytyykin perehtyä noiden kangas osien vaihtoon ja laskeskella mitä sellanen kustantais, tää vaunojen väri on ehkä ainoo sellanen turhamaisuus juttu mitä mulla on lapsen tavaroiden hankinnassa, toinen on että ne vaatteet mitkä päällä pikkunen tulee synnäriltä kotiin, on oltava hänelle uutena ostettuja, muuten kaikki tavara saa olla käytettyä ja minkä merkkistä vaan.

Eilen poksu taas viikot, mullakin alle 3 viikkoa ultraan :love:
Täytyy kyllä koittaa ottaa masusta kuva ja laittaa teille nähtäväksi, mullakin on jo aika pallo masu, tänään yhdessä työkohteessa tuli myyjä kysyyn suoraan että oonko raskaana, ei siis enää nää muhkeet vartijan varusteet peitä totuutta :ROFLMAO:

Wendys & booris 18+1
 
IMN
No niin, lääkärissä käyty :) Meillä on uusi neuvolalääkäri ja pakko hehkuttaa kuinka ammattitaitoinen oli, eikä todellakaan mikään perus terveyskeskuslääkäri!

Mullahan on näitä päänsärkyjä tutkittu ensimmäisen kerran jo n. 10 vuotta sitten, eli ala-ylä-asteen vaihteessa. Silloin otettiin päänalueen magneettikuvat, poissuljettiin migreeni, testattiin silmät ja näkö ihan perusteellisesti, eikä vikaa löytynyt. Sen jälkeen on kans leuat ja purenta tutkittu eikä niistäkään oo löytynyt mitään poikkeavaa. Oon parin vuoden välein käynyt aina uudelleen tk:n lääkäreillä kun vaiva tuntuu vain pahentuvan ja aina oon lähtenyt sieltä vaan uus resepti ja venyttelyohjeet kourassa, eli toisinsanoen tyhjin käsin. Mutta tämäpä lääkäri tekikin mulle pikaisen neurologisen tutkimuksen, kokeili hartijaseudun lihakset ja katsoi silmänpohjatkin. Ei edelleenkään mitään vikaa. Buranasta sanoi että toisen kolmanneksen aikana voi käyttää pahimpiin kipuihin, eli täysin päinvastoin mitä neuvolan ajanvarauksen hoitaja sanoi.. Nyt oottelen että lääkäri soittaa tän iltapäivän aikana tai viimeistään huomenna, konsultoituaan OYSin neurologia ja äitipolin gynekologia. Jes, vihdoinkin joku lääkäri etsii syytä eikä vain parannusta!

Äitipolille meinasi ottaa yhteyttä aiemman raskausmyrkytyksen vuoksi, koska näkökentän sivuilla on taas näkynyt sellaista kipinöintiä juurikin päänsärkyjen aikana. Proteiinia ei kyllä virtsasta löytynyt, eikä verenpaineetkaan olleet koholla, mutta eipä ne olleet edellisessäkään raskausmyrkytyksessä. Kuulemma mikäli raskausmyrkytykseen liittyviä oireita todettaisiin jo näin aikaisilla viikoilla, saataisiin se hoidettua pitkälle pelkällä levolla. Paitsi enpä minä työttömänä juuri muuta teekään kuin lepäile :rolleyes:

Samalla kans otettiin terkalla paino ja hemppa. Painoa oli tullut viime käynnistä vain 100g, eli jotain.. 25g/viikko? :D Tähän oon kyllä tyytyväinen tällä syömismäärällä.. Hemppakin oli yllättävän hyvä, olikohan 136. Lääkäri kuunteli myös vauvan sydänäänet, jotka oli 145 :) Vähän kyllä meinasin jo säikähtää kun lääkäriltä meni niin kauan löytää äänet..

Ainiin, tänään poksuu 20+0! :love: Tästä alkaakin se ikuisuuden kestävä toinen puolisko :D
 
  • Tykkää
Reactions: Fiona-
PRS
Kovasti olen lukenut kaikkien juttuja, mutta kirjoittelu on jäänyt kun työt ja koulu painaa päälle.
Itse olen kanssa kärsinyt päivittäisestä päänsärystä ja viime viikolla neuvolasta määräsivät sumatriptania. Lääkäri totesi kivasti perään että ei sitä sen vaikutusta sikiöön kauheasti ole tutkittu. Joten enpä ole kauheasti uskaltanut ottaa. Nyt taas soitin neuvolaan ja ma lääkäriin.
Muuten vointi ollut hyvä ja ultraa odotellaan, vielä 3vk.

PRS 17+4
 
Tänään oli pakko varata aika osteopaatille alaselkäkivun takia. Sellainen pistävä tunne tuossa häntäluun vieressä ettei kenkiä/housuja voi seisaalteen laittaa jalkaan ja töissä mummujen nostelu oli viimeinen pisara..Toivon todellakin että hoidosta on apua, koska muuten taitaa olla pakko jäädä saikulle.

Yhtä-äkkiä liikkeet on muutuneet isommiksi ja vahvemmiksi:barefoot:
Potkut tuntuu kylkiluissa asti. Juuri noissa mummojen nosteluissa vauveli potkii tosi lujaa, ei oikein tykkää kun joudun ponnistelemaan..
 
Tänään oli rakenneultra ja siellä oli sellainen menijä että ultraaja sai tovin pyöritellä että pääsi näkemään kaiken minkä halusi. Kaikki oli kunnossa vauvalla ja ultraaja ihanasti kertoi ihan kaiken mitä teki. Mieskin pääsi nyt eka kertaa näkemään pienen. :love:
Ja pieni poikahan se siellä oli! :love: En siis pääse tyttöhömpötyksiä ostelemaan, mutta on sitten mieluinen leikkikaveri isoveljelle.:LOL:

Hattisvattis ja pieni 20+1
 
Buranasta, eikös sitä saanut syödä ihan rv 26 asti tms? Kyllähän jokaisen lääkörin ja hoitajankin? Pitäis osata käyttää sitä duodecimiä vai mikä se nyt on mistä löytyy kaikki mikä on raskausaikana sallittua.

Viii,
mulla on sama ongelma, jos yöllä herään niin suuri vaara on, että en saa pitkään aikaan unta uudestaan. Parhaimmillaan oon valvonu 02-05.30 ja 06.00 kello herättäny töihin.

Hattis, ihania uä-kuulumisia! :love: Mulla vielä viisi pitkää päivää ultraan.

Mulla edelleen liikkeet tuntuu tosi vaimeina, myöhään illalla ja yöllä tuntuu eniten. Eilen oli sellanen tunne, että ois joku avaruusolio pyörähtänyt mahassa :eek: se otti hiton kipeetä ja voin kuvitella, että tuommonen tunne on, ku joku 2kilonen mötikkä vaihtaa perätilasta raivotarjontaan. Ei kiitos enää mitään tuollasta. Mulla oikein koko kroppa keinahti taaksepäin, kun oli niin hullu tunne.

Kyllä pistää miettimään tuo elämä lapselle-konsertti.. Hatun nosto noille sairaille lapsille ja niiden vanhemmille :(

Alisa & Hippu 19+5
 
IMN
Joo siis burana on mustalla listalla ekan ja viimeisen kolmanneksen. Ilmeisesti ekalla kolmanneksella ibuprofeiini voi vaikuttaa tärkeimpien elimien kehitykseen ja viimeisellä kolmanneksella synnytyksen kestoon ja johonkin toiseen asiaan jota en muista.. oon nyt lukenut tuosta enemmän ja saanut sen käsityksen ettei buranaa kannata ihan ensisijaisena särkylääkkeenä käyttää missään vaiheessa raskautta, vaan vasta sitten kun parasetamolista ei ole apua ja kivun kanssa ei pysty olemaan.

Täälläkin on tänä iltana käynyt kova mylläys mahassa :love: äsken heitettiin pari kuperkeikkaa ja nyt monotetaan kylkiluihin.
 
Jälleen huomaan, että edellisestä kirjallisesta osallistumisestani keskusteluun on kulunut liian pitkä aika. Lukeminenhan kyllä onnistuu, mutta sopivan kirjoitushetken löytäminen onkin jo vaikeampaa.

Mistäs kaikesta sitä onkaan puhuttu? Osaan jutuista en osaa sanoa mitään, niin olen jättänyt sanomatta sitten.

Nukkumisesta, ihmeellisiä unia näen minäkin kyllä. Jotenkin itselläni näyttäisi olevan suosiossa pettämisunet vanhojen heilojen kanssa. Herätessä sitten voi mennä muutamakin tovi tajutessa, että enhän mä ole mitään pettänyt..:rolleyes: Ehkä alitajunta käy läpi eri skenaarioita miten eri lailla asiat voisi olla, kun nyt ollaan perustamassa perhettä.

Liikkeet, nyt uskallan väittää, että olen tuntenut pieniä liikkeitä kohta kaksi viikkoa. Alussa liikahdukset oli vaan niin pieniä ja epäsäännöllisiä, etten ollut yhtään varma mitä tuolla alavatsassa tapahtuu. Tunnen sellaista minilinkkuveitsen pienimmän tylsän työkalun tökkäyksiä virtsarakkoa päin. Sitten illalla nukkumaan mennessä omiin tökkäilyihini saan vastauksia, hyvin vaimeita vielä. Lisäksi öisin tuo loinen saattaa olla välillä ihan kohdun ylänurkassa melkein navan korkeudella, välillä oikealla alhaalla yms. joilloinka siis tuntuu iso kova möntti, joka myllertää itselleen hyvää asentoa.:giggle:

Hankinnat, nooh, se lämpöpussi löytyy. Sitten sain valmiiksi virkkaamani vaunupeiton ja nyt on työn alla toukkapussi, joka onkin niin helppo homma, että valmistunee hyvinkin pian. Ja Ikean kuvastoon korvamerkitsin kyllä todella monta sivua, että täytyy varmaan mennä jollain pakettiautolla käymään paikan päällä.:)

Alavatsakipuja ei minulla ole onneksi ollut, välillä saattaa vähän vihlasta jos tekee liian nopeita liikkeitä. Kaverilla niitä kyllä oli ihan todella paljon, avuksi sai vaan tukivyön ja saikkua. Ei ole helppoa tämä ei..

Rakenneultraan on meillä vielä melkein kolme viikkoa. Näin jo siitäkin unta, en halunnutkaan enää tietää kumpi sieltä tulee. Aikaisemmat puheeni siitä, että en halua poikaa, on jo niin last season että. Nyt toivon poikaa, mutta olen iloisesti yllättynyt tytöstä. :love: Vaatehankinnat on vaan niin vaikeita, jos ei tiedä kumpi tulee, niin eiköhän me sitä kysytä. Muut saa kuitenkin arvailla loppuun asti.:barefoot:

Lääkkeistä, koitan itse ottaa mahdollisimman vähän lääkkeitä, ja uskottelen itselleni, että kyllä se panadolkin auttaa. Olen kuitenkin kuullut, että ei se buranan syöminen silloin tällöin ole kovin vaarallista, niin uskaltaisin sitäkin ottaa jos muu ei auta. Ehkä lääkäriä kuuntelisin ennemmin kuin hoitajaa näissä asioissa..

Ainiin, onnea Hattisvattis poikalupauksesta!:)

sitruunapippurina 17+3
 
Rakenneultra takana, kaikki oli hyvin ja vauva terve. Myös meille olisi tulossa poika.
Olin toivonut itse tyttöä, mies poikaa. Samoin miehen suku piti itsestään selvänä, että poika sieltä tulee eikä oikeastaan edes miettinyt että lapsi voisi olla tyttökin. Harmittaa, että olivat oikeassa! (n)
Mittoja otettiin aika pitkään, sillä kaveri oli (ja on kokoajan ollut) tosi liikkuvainen. Lopulta ne kumminkin saatiin.
Kätilö oli tosi mukava ja kertoi tarkasti kokoajan, mitä tutkitaan ja mitä aina pois suljetaan. Näytti vielä vauvan kasvoja 4D:näkin hetken aikaa. :)
Istukka mulla oli liikkunut ja selvisi, että kyseessä eteisistukka. Toivotaan, että se liikkuisi vielä hieman etäämmälle kohdunsuusta niin ei tarvitsisi sitä jännittää.
 
IMN
Onnea karhukoplallekin poikalupauksesta! :love:

Pitäisikö noita poika-/tyttölupauksia myös kerätä tuohon listaan? ois kiva verrata noihin alussa kerättyihin tyttö-/poikaoloihin :)

Kylläpä alkaa tää omakin raskaus ja vauvan tulo muuttua todellisemmaksi kun muut saa jo sukupuolilupauksia. Meillä ois vielä kymmenen pitkää päivää odottelua.. :cautious:
 
Mieluiten jos sit noi päivitysjutut värillisellä. Poika tyttö esimerkiksi. Hattivattiksen ja karhukoplan poikalupaukset laitettu.

Vielä muutama päivä ultraan. Tiistai päivä voi mennä vaan matelemalla, kun otin viimeisimmän ajan JOS se mieskin pääsisi mukaan. Saa nähhä. Tällä hetkellä mulle on ihan sama pääseekö. Tänään on yksinkertaisesti niin P-A-S-K-A päivä. Aamusta asti veetuttanu ja lippua ei näy. Isäntä on tänään "lakossa" , vai mikä pirun mielenilmausjuttu onkaan. Tai koko niiden työpaikka on.
Mä oon myös ihan varma, että tuo lähtee (idiootti) kavereidensa kans ulos ja vaikka ei käy usein niin tiedän tämän olon perusteella, että siitäkin saadaan riita aikaseksi. :cry: Mä niin vihaan raskaushormoneja! Ja sit ku tuo mies ei ymmärrä tätä oloa, niin sitten minä itkee tihrustan. Huohh... En ees ite kestä itteeni.
 
IMN
NassuRessu Voin kyllä niin samaistua tuohon itseinhoon näiden hormonien kanssa.. munkin mies käy viihteellä ehkä kerran-pari vuoteen ja silloinkin kertoo suunnitelmistaan jo ainakin viikkoa etukäteen. Viime viikonloppuna heillä oli jääkiekkoturnaus työporukan kesken ja yllättäen tulikin "voittojuhlat". Vedin sitten siitäkin muutaman tunnin rientämisestä turhan ison show'n vaikka lapsetkin oli yökylässä ja mies tuli kotiin ennen yhdeksää.. otti vaan päähän kun tuosta ei oltu sovittu etukäteen ja luulin meidän viettävän yhdessä leffailtaa. Jota kyllä vietettiinkin, vaikka toinen olikin pienessäsievässä. Eli ihan turhaan mökötin :rolleyes:
Toinen riita tuli sitten eilen illalla miehen rahankäytöstä ja näin jälkeenpäin ajateltuna sekin juttu paisui liian isoksi.. vaikka mulla olikin ihan oikea syy suuttua.

Hemmetti kun en tiedä onko tuo meidän lähicittari tänään auki :D mulla on hirveä himo satsumiin ja tottakai ne loppui just tänään..
 
Ääh, täälläkin menee hermo mieheen..

Mies tykkää pelata yhtä nettipeliä, mutta hävitessään hän menettää aina hermonsa, täysin. Huoh. No eilen mies meni alakertaan pelaamaan ja kohta alkoi kaamea kiroilu ja pöydän hakkaaminen kuulua yläkertaan. Minulla siinä sitten keitti yli kun kissat pelästyy metakkaa ja nyt vielä ahdistaa jos vauvakin stressaantuu moisesta..saati mitä sitten kun se syntyy...

Tuloksena minä huutamassa naama punasena kaukosäätimen heitolla uhaten kiroamassa miestäni ja mahdotonta peliriippuvuutta.:mad: Ei ollut kaunis näky ei.:cry: Tuli siinä sitten kaikki mahdolliset huudot huudettua ja toinen kiltisti kuunteli vaan. Lopuksi marssin nukkumaan todeten vielä, että anteeksihan en pyydä, koska on miehen vika että huusin.:LOL:

Toivottavasti päästään sopuun tänään, niin on kivempi viikonloppu edessä. Näin jälkikäteen katsottuna saatoin "hieman" ylireagoida tilanteeseen, mutta kun tätä on jatkunut jo viime keväästä asti. Ehkä tämä tästä. :whistle:
 

Yhteistyössä