TuleJo Mun kokemuksella tuollaiseen "kaikkeen käyttöön" kätevimmät rattaat on pienet ja yksinkertaiset, kääntyvillä etupyörillä, jotka voi tarvittaessa lukita kulkemaan suoraan. Umpikumirenkaat ovat mun mielestä parhaimmat kaupunkikäytössä ja jousitukset ei saisi olla liian löysät.
Meillä oli aiemmin Firkonin yhdistelmät ilmakumipyörillä, löysillä jousilla ja tosi muhkealla kopalla/ratasosalla ja olihan ne kätevät mökkimaastossa, mutta kaupungilla ja pikku lähikaupoissa aivan liian suuret ja kömpelöt.
Juoksurattaiden erikoisuutta en oo ikinä oikeen ymmärtänyt, koska samalla lailla se juoksu mun mielestä kulkee millä tahansa kääntyvillä etupyörillä
Me onneksi ostettiin ekat, tokat ja vielä kolmannetkin vaunut/rattaat käytettyinä, joten ei ollut niin hirveä menetys rahallisesti myydä vanhoja pois ja ostaa toisia tilalle. Ajan kanssa sen huomaa millaiset on omiin tarpeisiin sopivat
Kuopukselle uskalsin sitten jo ostaa uutena kun tiesin paremmin millaiset tarvitaan.
Siisteydestä sen verran, että minäkin oon niitä ihmisiä jotka imuroi koko kämpän jos yksi leivänmuru näkyy lattialla
Lapsetkin on kai sitä kautta oppineet siisteiksi, molemmat esimerkiksi pesee jatkuvasti käsiään jos on vähänkään likaiset. Lelumyrskyn keskellä kyllä oppii elämään (varsinkin jos tekee leluinventaarioita kuten minä
). Poika on pienestä asti pitänyt huoneensa siistinä, mutta tyttö on sitten vähän eri maata
Mutta lastenhuoneiden ovenhan saa onneksi aina kiinni.. Enemmän itseäni häiritsee likaiset kädenjäljet peileissä ja ikkunoissa, ruokatahrat pöydässä ja sen sellaiset.
Tuon kyllä ymmärrän ettei neuvoloissa halua lietsoa paniikkia
streptokokin suhteen, mutta kyllä mielestäni olisi kuitenkin hyvä vastata äidin kysymyksiin. Muuten koko asiasta tulee niin salamyhkäinen olo. Mulle ainakaan ei oo sanottu muuta kuin että "Merkataanpas sulle tänne toi GBS, niin osaavat laittaa synnärillä antibiootin". Ei muuta, ei sanaakaan enempää. Vaikka kysyin.
Surusilmät Sama homma, liikkeet on aiemmissa raskauksissa tuntuneet paljon selkeämmin ja useammin. Tietenkin nyt on enemmän liikkeessä kahden lapsen kanssa, joten voi olla etten vaan ehdi kuulostellakaan liikkeitä samoin kuin aiemmilla kerroilla. Etistä istukkaa oon kans epäillyt..
Täällä kans toinen niistäjä.. Kerroinkin kai jo aikaisemmin tästä mun puolitoistavuotisesta flunssasta, jota ei nyt raskausaikana aleta sen kummemmin edes tutkia. Viime yönä taas oli niin turhautunut olo tukkoisen nenän ja kipeiden poskionteloiden kanssa, että kirosin jo koko raskautta
Haluaisin jo tietää mikä tän aiheuttaa. Nyt taas parempi mieli, hetken ainakin..
Meilläkin kävi pojan kuivaksiopettelu tosi helposti; yhtenä päivänä vaan keksin että otetaas vaippa pois ja sen jälkeen ei yhtäkään vaippaa puettu jalkaan. Pissalle oppi siis heti, eikä edes yöllä sattunut yhtäkään vahinkoa. Poika oli tuolloin 2,5v. Pottaan kakkaamista kuitenkin pelkäsi kovasti ja kakkaboksereiden pesua jatkui päivälleen 3-vuotiaaksi saakka.
Tytöltä päivävaippa otettiin pois jo 1v9kk iässä, kun päiväkodissa kehuivat kuinka hienosti neiti käy potalla ja vaippa pysyy kuivana koko hoitopäivän ajan. No, eipä kotona enää potta kiinnostanutkaan, mutta alettiin kuitenkin opetella. "Vahinkoja" kesti tosiaan sen vuoden verran, kun nyt vihdoin muutaman viime viikon aikana on antanut periksi ja oppinut täydellisesti tuon pottailun.
Tän seuraavan kanssa kyllä otetaan vaippa pois vasta sitten kun lapsi itse niin päättää.. En jaksa enää monen kuukauden kakkapyykkisirkusta.