Helmikuun Helmiäiset 2016 lokakuussa

Kaikki muut mitat vastas ihan hyvin viikkoja. Munuaisten koko oli normaaliin verrattuna hieman kookkaat. Ja sanoi että silmällä näkee jo että on isommat kun normaalisti tai jotain sinnepäin. :)
Meillä esikosta myös laajentunut munuaisallas. Ei se sitten myöhemmissä ultrissa noussut esiin. Silloin oli myös sydämessä joku kalkkeutuma, mutta sekin hävisi sitten. Terve 5v poika on nyt.

Tässä raskaudessa maanantain rakenne ultrassa kaikki kuulemma normaalia. Jonkun verran silti vieläkin mietityttää miten kaikki menee, kun vielä on monta viikkoa aikaa. Nipt testiin jouduttiin ja poikalupaus jo sieltä asti. Liikkeet tuntunu jo rv 12 asti, ei ole dopplerille ollut tarvetta. Ei sitä olis ollutkaan tosin. Kiva että ultrista on kaikilla hyviä uutisia.
 
Kiitos hankintavinkeistä! Mun säästäväisyys on koetuksella, kun olis niin kiva ostaa kaikkea :). Tosin mies jo lupas, että voidaan tuo Stokke steps hankkia. Nyt pitää vaan harkita, että otetaanko -20% päiviltä kodin ykkösestä vai odotellaanko, josko vielä esim. joulun jälkeen olis -30 tai -40 päivät (siellä usein on semmosiakin.) :cautious:

Paino noussut vikat viikot aivan järkyttävästi! Tyyliin 800g per viikko. Vatsakin kasvaa silmissä, eräs työkaverikin kovasti kauhistelee joka viikko pukuhuoneessa, että miten sun vatsa voi kasvaa noin nopeasti... :D

Glögiä mulla olis viime vuodesta. Pitäisköhän sitä testata. Tosin tykkään yleensä punaviiniin sekoitetusta eniten kun sillon ei oo niin makeeta. Millastakohan tulis, jos sekottelis tohon alkoholittomaan punkkuun...:sneaky: Se on kyllä sellaisenaan on täysin juomakelvotonta. :sick:
 
oi voi.löydettiin miehen syntymäkortti tai mikä lie Se onkaan..Nyt en enää yhtään ihmettele tuota mun mahan kokoa :D syntymäpaino on ollu 4160g ja pituus 54cm!! Mun tyttö siis on esim ollu syntyessään 3060g ja 49cm :D :D ihan turhaan oon ostanu noita 50cm vaatteitaki :D

Oon niin pulassa maaliskuussa :D Vaikka toisaalta,sehän on ihan hoikka vauva ollu ku suhteuttaa tuon painon ja pituuden :p
 
en tiiä keneen meillä Pitäis tulla ku määki oon ollu Semmonen nelikilonen pötkylä.. Exän puolelta kaikki lyhyitä ja pienikokoisia ja tytön pituus ja -1 paino aina mukaillut sitä puolta.. No,paljon puudutuksia Sitte vaan.en aio toistaa enää tuota viimekertaista puolitahatonta luomusynnytystä kun ei sieltä varmasti mitään pikkukirppua oo tulossa...
 
IMN
Huh, tytön 3v-synttärit juhlittu. Olin ihan puolikuollu jo klo 11, ennen ku koko pippalot oli ees alkanu :D Kuudelta sitten nukahin tunnin päikkäreille ja näin aivan kauheaa unta taas kotiin synnyttämisestä ja heräsin kipeään suppariin. Toivottavasti nää eteisessä ja kylppärissä synnyttämisunet ei enteile tulevaa..
Nyt saunaan ja takas nukkumaan! Seuraavat synttärijuhlat onkin onneks taas 11kk päästä.
 
Helmikuu tuntuu olevan poikakuukausi. :D Mulla vielä reilu 4 viikkoo seuraavaan ultraan jossa TOIVOTTAVASTI selviäis sukupuoli. En oo uskaltanu ajatella tyttöö tai poikaa, jos sitten onki toista sukupuolta niin en tiiä pettyskö sitten pahasti. Vaikka ei sillä oo väliä, mutta jos alan ajatella vauvaa poikana ja onki tyttö tai päinvastoin... Saattas ehkä harmittaa, kun oiskin luonut jonkunlaisen tunnesiteen tiettyyn sukupuoleen. Tiiättehän mitä meinaan?(y) En osaa kirjoittaa mitään järkevästi.:whistle:

Mä en noita painoja "pelkää", et minkä kokonen on vaan sitä et jos on iso pää. Sehän se yleensä sieltä eka tulee. :rolleyes:

Täällä ollaan kuumeesta selvitty..pe-la yön valvoin KOKONAAN. Vauva riehu niin mahottomasti mahassa, että ei saanu ikinä unen päästä kiinni. Sit ku vauva rauhottu ensin riehuessaan pissarakon päällä, niin vessaanhan se juoksutti. :sneaky: Ilkimys:barefoot: nukuin vain 6- puoli 9.
Viime yön nukuinki kuin pieni porsas konsanaan:sleep:

Kwskiviikkona laitoin äitiyspakkaus hakemuksen ja muut kelan hakemukset menemään. Nyt vain odotellaan. (y)

Ja niin... 23+0 POKS!:love::love::love:
 
NassuRessu, just puhuttiin yks päivä kaverin kanssa tosta sukupuoli-asiasta, et sitä kautta vauvasta alkaa muodostaa tietenlaista kuvaa ja se oiskin pien järkytys jos sukupuoli ois toinen. Lähinnä mietittiin siltä kantilta, jos rakenneultrassa luvataan tyttöä ja synnytyksessä selviäis et poikahan täällä onkin :D Mitenköhän paljon tollasia virhearvioita sattuu, ei varmaan kauheesti?

Mua harmittaa kun vauvan liikkeitä tuntuu edelleen tosi vähän. Välillä saattaa olla päivä jollon tuntuu selkeemmin, ja perään taas useempi kun ei mitään vaikka kuin tunnustelis. Kuitenkin jo 22.vko menossa.. Mutta täytyy olla kärsivällinen. Ehkä tää vaan on laiskempi tapaus, niinku ultrassakin näytti ja vaikuttaisko se etuseinäistukkakin. Hmph :)
 
Kylhän niitä vääriä arviointeja sattuu. Ehkä ennen enemmän kun oli huonommat laitteet. Ja nykysin ainakin täällä meillä ultraaja suostuu kertomaan vain "varmat" tapaukset ja ne on yleensä poikia. Muutamalle tytööle luvattu epävarmasti kun näkyvyys ollut huono ja mitäön ei näkynyt. Ostivat kaikkea varoiksi neutraalina. Mutta ei oo montaa vuotta aikaa kun mieheni suvussa syntyikin poikana ultrattu tyttö :) ja se on ollut yllätys. En ole jutellut miten koki sen henkisesti tai oliko lapseen sitoutumisessa jotain. Tuskin. Rakastettu tyttönen on. <3
 
IMN
Fiona Mustakin tuntui vielä noilla viikoilla, että onpa hiljainen vauva kun hyvä jos kerran päivässä tunsin sellaisia isompia potkiskeluja. Nyt sitten parissa viikossa onkin voimistuneet aivan kauheasti ja eilen tuntui ekaa kertaa kun pieni pylly työntyi mahaa vasten :love: Muutenkaan liikkeet ei oo enää mitään sipsutusta vaan ihan kunnon potkimista ja möyrimistä.

Muakaan ei vauvan koko pelota synnytykseen liittyen, koska samahan se oikeastaan on kuinka pitkä pötkylä sieltä tulee :D Pää ja hartiathan ne on ainoot mitkä ei anna niin paljoa periksi. Ja pieniä (ts. hoikkia) vauvoja synnyttäneenä voin kertoa ettei nekään ihan pieraisemalla tuu ulos :rolleyes: Päät on kuitenkin olleet sen 33cm ja nehän ne on tiukointa tehneet.

Mun lähipiiriin ei oo sattunut yhtään virhearviota sukupuolesta. Ja meille kyllä ultraaja näytti niin selkeästi häpyhuulet ja selitti millä tavalla kivekset eriäisi, että uskon kyllä siihen mitä näin :) Ainahan tietenkin on se erehdyksen vaara, mutta siihen vaan on varauduttava. En usko että voisin ekaa kertaa vauvan syliin saatuani kovastikaan järkyttyä jos olisikin eri sukupuolta kuin luultiin. On ne fiilikset siinä kohdin niin huikeat jo siitä pelkästä omasta suorituksesta. Vasta sitten seuraavina päivinä (omalla kohdallani) on alkanut se oikea tutustuminen vauvaan ja tämän persoonaan, oli sitten poika tai tyttö. Se sukupuoli ei oo siinä kohdin päällimmäisenä mielessä :)

Mulla on myös alkaneet yöunet huonontua. Oon aikasemminkin jo maininnut siitä etten oo tältä flunssalta saanut nukuttua kunnolla sitten toukokuun 2014, mutta nyt heräilen tunnin välein.. Lisäksi suuta kuivaa öisin paaaljon enemmän kuin ennen, eikä se öinen veden juominen ainakaan helpota siihen klo 4 alkavaan pissahätään. Oon kaiken lisäks niin laiska etten jaksa nousta yöllä vessaan vaikka kuinka tuntuisi että tulee jo housuun, vaan kituutan aamuun asti :LOL:

Mulla alkaa tulla jo stressi hankinnoista, vaikka ne hyvällä mallilla jo onkin :ROFLMAO: Kuitenkin on joulu tulossa ja kaikki, eikä joulun aikaan tai jälkeen oo enää hirveästi aikaa shoppailla. Meillä on tähän mennessä hankittuna jo turvakaukalo+jalusta, kaukalopussi, toppapuku, reunapehmuste, hoitoalusta, harsoja, lakanoita, pari tuttia ym. pientä, ja mies pisti eilen tilaukseen itkuhälyttimen. Pinnis, vaunut ja amme löytyykin jo ennestään.. Ja vaatteitakin on melkein tarpeeksi. Mutta sitten just nää sitteri, tuplarattaat, vaatelipasto ja pinnasängyn patja+petari.. En vaan saa aikaiseksi.
Suurin ongelma on tää meidän makkari kun pitäisi ekana saada hommattua meille uusi sänky ennen kuin aletaan laittaa mitään lipastoja tai pinniksiä paikalleen. Eikä ennen niiden kokoamista oo paikkaa noille muillekaan tavaroille.. Nää on taas näitä juttuja mitkä mun pitäis saada kirjoitettua järjestykseen paperille niin saisi jotain tehtyäkin :rolleyes: Tahdon nähdä ne hankinnat joka päivä täällä kotona, koska tälleen vaatehuoneen pahvilaatikoihin piilotettuna tuntuu ettei niitä ees oo tehty :LOL:
 
Joo en mä missään nimessä meinannu, että se toinen sukupuoli ois järkytys negatiivisella tavalla, mut silti. Nyt jo viikossa sen sukupuolen myötä konkretisoinu vauvaa mielessään tietynlaiseks ja puhumattakaan niistä vaaleenpunasista hankinnoista mitä kerkee ennen helmikuuta tehä :D Mutta onhan se totta, että tollaset jutut jää varmasti toisarvosiks sen ite syntymän ihmeen rinnalla :)

Mä kanssa oon alkanu nukkua huonosti! Paljon heräilyä öisin ja sit aamulla väsyttäiskin ihan kauheesti. Normaalisti kun nukun hyvin ja herään aamulla virkeenä ennen kellon soittoa. Noh, tietty pimeellä syksyllä voi olla kans vaikutusta, vaikka muuten tästä vuodenajasta tykkäänkin :)
 
Mulla on tullu nyt pari kertaa Sellanen tosi selvä maito nousee rintoihin tunne.äh,mää en halua mitään maitoa tiputtelevia raskausrintoja :D aiemmissa raskauksissa ei oo ainakaan ollu sellasta vaivaa joten toivotaan että ei tässäkään..

ai niin ja äsken yllätyin sängyssä makoillessa ku vauva on punkenu ittensä jotenki tuohon ihan "pintaan" että jotain vauvaosaa siinä pysty jo vähän silittelemään ja käteenkin tuntui liikettä.ihanaa <3 kuukauden päästä varmaan voi jo enemmänkin silitellä ja ehkä jopa päätellä että onko Se peppu vai pää mitä silittää :D

vielä 11 päivää,oi voi.
 
Täällä kans nukutaan huonosti. Varsinki silloin jos tietää et aamulla on herätys ja on herättävä kelloon niin nukkumisesta ei tuu mitään, vähän väliä herää, katsoo kelloa ja alkaa pyöriminen kun yrittää saada unen päästä kiinni. Turhauttavaa:cautious:.

Eilen yöllä muuten taas sekoilin unissani :D. Sanoin miehelle että, "ehkä parempi ku meet sohvalle, poika pyörii niin paljon". Esikoinen nukkui siis vieressä mut se pyörii silloin nimenomaan paljon ku ei se isi siinä vieressä ole. Mies sit tosiaan meni nukkumaan sohvalle:D.
 
sehän Se unohtui sanoa että mää mietin tuota vauvan kokoa sen vuoksi ku mulla on jääny vähän kummittelemaan päähän Se ku kätilö sano viime synnytyksessä ponnistusvaihern jälkeen että tais olla vähän turhan iso vauva sinulle.ja poika siis painoi 3880g. Pitänee jutella tuosta vielä jollain lääkärikäynnillä Sitte ku pelottaa että käy huonosti jos on yhtään isompi.pojan päänympärys näyttää kyllä olleen 35cm.se oli semmoinen kauniin pyöreä eikä yhtään pitkulainen niinku joillain on syntyessä mut en mää tiiä onko sekään nyt mitenkään erityisen iso?
 
Maalis, ei vauvasi ollut iso. On niitä isompiakin. Mutta siihen vaikuttaa tietysti lantion malli ym. rakenteet miten sen vauvan sieltä saa puskettua. :) kannattaa tosiaan jutella neuvolassa ettei jää turhia pelkoja.

Ja mulla 24 poks!!! :)♡.♡
 
Huomenta! Samoin täällä 24poks :LOL: Masussa asustelee mahdoton menijä, enää ei oo reiluun viikkoon tarvinnu kädellä koittaa, kun silmällä jo näkee miten mahassa mellastetaan.
Tänää ois neuvola, sielä saa varmaan kelapaprut mukaan.
Viime viikolla tein talokaupat ja näin ollen täs on remonttia ja muuttoa tulossa vielä ennen joulua. Hyvä niin, niin saa kaikki vanhennat muksut oman huoneen (y)
Närästys vaivaa edelleen silloin tällöin todella pahana, aamukahvin jätin pois, se helppas hiukan. Mukavaks lisäks on hypänny selkäkivut takaisin, toki silti väitän vieläkin voivani ihan hyvin. :)
Effemia+köpö
 
IMN
Meidänkin lapsilla on ollu syntyessään pyöreät päät. Kätilön puheista ymmärsin niin että se on johtunut ponnistusten tehokkuudesta, kun pää ei oo turhia jäänyt synnytyskanavaan hengailemaan :)

Jälleen yks yö nukuttu huonosti.. pojalla vieläpä on tänään eskarin luistelukoulu ja sinne lähtö oli aikaisemmin kuin eskariaamut yleensä. Taian hautautua illalla sänkyyn jo seittemän aikaan.
 

Yhteistyössä