Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

Tervetuloa uusille:)

Mua kans alkaa heikottaa tosi helposti, eli jossei syö jotain parin tunnin välein, menee jalat ja kädet ihan veteläksi, kummallista siinä mielessä että kaikki arvot on aina olleet hyvät. Mut eiköhän tää tästä, kun muistaa tosiaan eväät tehdä mukaan tai pitää jotain pientä syötävää aina mukana, salmiakki on ihan mun vakio varuste nykyään :D. Hillityissä määrin tietty.

Hyvää viikonloppua mammat;)!
 
Minä tykkään kans facesta, kun siellä keskustellaan omilla nimillä ja on salaisempi kuin tämä. Täällä vaikka kirjoittaa anonyyminä, niin en kehtaa niin henkilökohtaisia täällä kirjoittaa mitä facessa. Ja hybä porukka on siellä. :) Mutta en minä tätä täällä unohda, esikoisenkin aikaan juttelin paljon täällä. Eri nimimerkillä kyllä silloin. Oli liian helposti tunnistettavissa. :)

Nälkä...kokoajan nälkä.. Oon nyt kolme päivää mutannut noita verensokereita ja tuntuu että pahoinvointi ja väsy painaa kun pitää syödä niin säännöllisesti eikä voi napostella. Ruuan jälkeen kuitenkin pitää aina tunti odotella. Ehkä tämä tästä....
 
Voi että voi ihminen olla onnellinen ku saa työpäivän jälkeen ruokaa! Mulla on pomo alkanu kattoa pahalla sitä jatkuvaa syömistä, vaikkei siihen nyt montaa minuuttia mene ku vedän jonku banaanin naamaan.
Facebook -ryhmään minäkin haluan, kunhan oon ekassa ultrassa käyny. Jos kertois eka vähä suvulle ja kavereille ennen ku osallistuu face-ryhmiin. :) mukavahan siellä ois nähä vähä minkä näkösten ihmisten kans juttelee. Ja mielellään kävisin kahvillakin, jos Oulusta samanikäisiä on. :)
 
Ekan ultran jälkeen ehtii vielä hyvin :)

Mulle tuli tänään eka äitipoli aika jo. Marraskuun alkupuolella on se. Nään siis pikkusen ennen syntymää vielä kolmessa ultrassa ainakin :love: Ja kun tällä on uutena noi 4D ultrat sairaalassa niin TYKKÄÄN
 
IMN
Mua ärsyttää aivan suunnattomasti kun OYSiin tuli äitipolille 3d-ultrat kun esikoista ootin, mutta niitä ei ikinä "tuhlattu" muhun, vaikka kymmenisen kertaa molemmissa raskauksissa oon siellä käynyt.. :cautious: mihin lie tarkoitukseen nekin sitten hommattu.
 
Pitkästä aikaa taas kirjottelemassa (lukenut olen kyllä).
Täälläkin oli ke ultra ja kaikki oli hyvin, osallistuttiin seuloihin ja kätilö vielä sanoi että tulokset tulee parin viikon sisällä, hieman säikäytti kun eilen oli jo kuori postilaatikossa, mutta onneksi siellä lukikin että tulokset normaalit (y)

Ensimmäisille on kerrottu (esimiehet töissä sai tietää alkuviikosta ja muutama muu nyt tässä, lopuille kerrotaan tässä viikon sisällä ja luotetaan mummojen levittävän asiaa lopuille :ROFLMAO:) ja ehkä nyt alkaa hieman konkretisoitua asia kun on tullut kerrottua miten on mennyt, en kyllä silti edelleenkään oikein vielä ymmärrä mitä on tapahtumassa :rolleyes:

Itsellä oireet on selvästi helpottaneet, syödä pitää parin tunnin välein mutta muuten menee ihan hyvin, olen jaksanut urheillakkin (y) Ruokakaupassa käynti edelleenkin saa heikotuksen aikaan, en tiedä onko siellä sitten liian paljon hajuja tms mitkä sen tekee, hassua.

Olen muiden lomaillessa ollut kesän töissä ja nyt on oma vuoro lomailla, 3 viikkoa lomaa ja ensi viikolla lähdetäänkin viimeisele etelänreissulle ihan kahdestaan (seuraava sitten 20v päästä ehkä ;) ), uskallettiin varata kun kaikki vaikuttaa olevan hyvin ja olokin on helpottanut :)
 
Onpa hurjaa.eilen illalla kaks kertaa tuntui tuttua "rutinaa" eli vauvan liikkeitä! Sen jälkeen en oo enää tuntenu,oli varaamn jotenki niin hyvässä kohdassa tuolla. Mää oon aieemistaki tunenu hirmu aikasin liikeet,esikoiswstakin jo rv 14.oonnaika herkkä kaikille elimistön tuntemuksille (ovis ym tuntuu kyllä...) ja hoikka niin varmaan siitä johtuu mutta ihan hirmu aikasin ku vasta rv 12 alkamassa. Vaan nyt ku sitä muistaaki miltä ne tunuu niin sekin varmaan vaikuttaa et osaa sit helpommin bongata.ja oli vielä sellanen rauhallinen hetki pitkän kävelylenkin jälkeen kun makoilin sängyllä.varmaan parin viikon pääatä tuntuupi sitten jo ihan päivittäin <3 tulipa kyllä ihan mahtava olo :)
 
Ai niin,me keksittiin jo nimi jos tulee tyttö ;) selailin sellasta vanhaa sukukirjaa ja repeilin ihan täysillä joillekin nimille :D että on sitä ennenkin osattu laittaa kummallisia nimiä...yritän saada tänne teille kuvan yhdestä kirjan sivusta niin voitte sieltä valita :D:D
 
Meillä tuli ihan vaan viesti että tulokset seulonnassa normaalit. Neuvolassa sitten saadaan luvut neuvolakorttiin.

Täällä on tänään muutaman kerran supistellut. Ei kipeästi mutta silleen ahistaa alamahaa. Todella inhottavan tuntoista..
 
No eihän se onnistunut puhelimesta ladata kuvaa näköjään. No,tässäpä lista yhden perheen lasten nimistä 1880 luvulta...
Mieli Rohkea
Joutu Taito
Jati Jato (mun suosikki!)
Tieto Toimi
Heikki Ilmari
Silo Olo
Nousu Valo
Juho Emil
 
Ehkä sitttenkin? Mulla tulee kans aina tosi huono olo kun meen kauppaan. :s en tiiä mistä johtuu mutta joka kerta sama juttu... :/ :D

Maalis15 hauskoja nimiä ;) jati jato on hyvä. :) koskakohan se nousee uudeksi muotinimeksi ;D

Oi, 5 päivää enää ultraan! jei :D
viii 12+3
 
Susa75, täällä Hämeenlinnassa (ainakin me) saatiin heti ultran jälkeen tulos ihan numeroina, ultraaja kirjoitti siinä suoraan neuvolakorttiin. En tiedä sitten jos verikokeista olisi ollut niin vähän aikaa ettei niiden tuloksia olisi vielä ollut valmiina.

Meillä oli tosiaan siis Np-ultra eilen perjantaina, ja ultraajan sanoin yksi täydellinen pieni siellä köllötteli :love:

Aivan ihana hoitaja oli, täytyy ihan kehua: äitini on synnyttänyt samassa sairaalassa, joten minun kansioni, jossa on kaikki tiedot minun syntymästäni ja sen jälkeisestä hoidosta löytyy sieltä polilta. Hoitaja oli kaivanut sen kansion esiin ennen meidän aikaa ja kyseli sitten kovasti myös miten olen pärjännyt elämässä ja miten veljelläni on mennyt (olemme siis kaksoset, synnytty todella pieninä keskosina, minä jälkimmäisenä, heikompana ja alku on ollut vaikea.) Hän oli sen ikäinen että saattaa olla ollut silloin mukana meidän hoidossa ja muisti ehkä nimen tai jotein, kun niin kiinnostuneelta vaikutti :)
Muutenkin oli mukavaa näin ensikertalaisena kun hän kokoajan kertoi mitä kuvassa näkyy, ja selitti myös miksi tiettyjä rakenteita ja mittoja tarkastetaan tässä ultrassa. Musta oli aivan uskomatonta että niin pieni toukka on jo niin valmis, mm osaa jo niellä, kun lapsivettä näkyi jo mahassa :geek:
Pahin pelko oli että jäädään kiinni seulonnoissa, niskaturvotus 1,4 ja riskiluku 1:7307 (Sanoi että mun ikäsellä keskimäärin n. 1:1270)
LA oli mittausten mukaan 1 päivän jäljessä, mutta sitä ei muuteta.

Eli kaikki on niinkun pitääkin, nyt saa varmaan alkaa suunnitella hankintoja? :LOL:

Wendys & Booris 12+4
 
Ihanaa että on ultrat on menny hyvin, eikä seulonnoista oo löytyny huolestuttavia juttuja.
Wendys: ihan sika kiva, kun on tuommonen hoitaja. Itekki toivoisin, että osaisivat kertoa kaikesta tarkasti. Minen ainakaa ensimmäistä odottavana tiiä oikeestaan mitään.
Inhottavaa oottaa tuota vauvaa, kun ei maha kasva, eikä muutenkaan ilmottele itestään. Pahaolo vaan tulee, jos ei muista syödä. Kasvais vähä nopeemmin tuo masukaveri.
Kotivaaka on näyttäny koko raskauden ajan n. 5kg vähemmän painoa ku normaalisti. Neuvolassa näytto kyllä normaalia.
 
Huoh. Miksei kukaan kertonut että raskaana on näin rankkaa? Päivästä toiseen huono olo, oksettaa ja väsyttää. Se hetken luultu hyvä olo on kyllä muisto vain. Koska koittaa paremmat ajat? Raskaus ei saa ainakaan mua hehkumaan.

Huomenna olis yhdet ristiäiset, joten pelolla ootan miten päivä menee. He kun eivät tiedä tästä mitään, enkä haluais varastaa huomiota itteeni kertomalla. Ne sattuu olemaan vielä jonkin sortin sukujuhlat miehen puolelta. Pakko kai se on sitten paljastaa, jos oksu tulee :(
 
IMN
helmijenni Aika kultaa muistot, ei kai kukaan muuten lisää lapsia tekisi ;) ellei sitten satu olemaan niitä onnekkaita joilla ei oo pienintäkään vaivaa tai kolotusta.. minä ainakin oon joka raskaudessa esikoisen jälkeen miettinyt että mihin oon taas itteni pistäny, enkö vieläkään opi. Vaikka ihana kokemushan raskaus noin niin kuin kokonaisuutena on, mutta jotkut vaiheet jättäisin kyllä suosiolla väliin..

Maalis Hauskoja nimiä :D ja jännä miten jotkut noista nimistä on taas nousemassa pinnalle! :)

Ihanaa kun niin moni teistä osaa innostua raskaudesta ja malttamattomana odottaa ekoja liikkeitä ym. :) Meillä on nyt perheessä sellainen tilanne etten ees muista koko raskautta tai huomaa vauvan liikkeitä vaikka ne tuntuukin jo selvästi.. jospa tää tästä iloksi vielä muuttuisi, tai pikemminkin; onneksi on edes yksi ilonaihe suvulle kun kaikki muu kaatuu päälle.
 
Pitkästä aikaa kirjottelemassa. Luen kyllä kans päivittäin.
Lohduttavaa IMN kuulla et jollain muullakin perheessä menossa sellaisia asioita että jää vauvajutut taka-alalle. Itse kyllä aika ajoin suren asiaa, kun tämän pitäisi olla sitä onnellista ja ihanaa aikaa. Ja olosuhteet ovat ne, että tämä on kaikkea muuta.

Koitin käydä hakemasaa vauvafiilistä ja osteskelin muutaman pienen jutun, mutta tässä melskeessä se pieni hyvän olon fiilis katosi ihan yhtä pian kuin pääsi tulemaankin.

Olen kuitenkin onneksi voinut ihan hyvin, väsymystä on ilmassa toista viikkoa ja naama kukkii kamalasti, mut muuten olo on hyvä. Selkäkivuista muistaisin jonkun maininneen. En tiedä johtuuko mulla ne raskaudesta, vai mistä, mut paikallaan seisominen tuo kauhean paineen tunteen alaselkää. Neuvolaan soitin, mutta en saanut mitään selitystä asialle.

Väittäisin, että pieniä liikkeitä olen muutamana iltana tuntenut. Köpö muistuttelee kuitenkin siis olemassaolostaan.

Toivittavasti kaikin puolin kohti parempaa syksyä.
Effemia harmeil ja köpö 14+5
 
Susa75, täällä Hämeenlinnassa (ainakin me) saatiin heti ultran jälkeen tulos ihan numeroina, ultraaja kirjoitti siinä suoraan neuvolakorttiin. En tiedä sitten jos verikokeista olisi ollut niin vähän aikaa ettei niiden tuloksia olisi vielä ollut valmiina.

Meillä oli tosiaan siis Np-ultra eilen perjantaina, ja ultraajan sanoin yksi täydellinen pieni siellä köllötteli :love:

Aivan ihana hoitaja oli, täytyy ihan kehua: äitini on synnyttänyt samassa sairaalassa, joten minun kansioni, jossa on kaikki tiedot minun syntymästäni ja sen jälkeisestä hoidosta löytyy sieltä polilta. Hoitaja oli kaivanut sen kansion esiin ennen meidän aikaa ja kyseli sitten kovasti myös miten olen pärjännyt elämässä ja miten veljelläni on mennyt (olemme siis kaksoset, synnytty todella pieninä keskosina, minä jälkimmäisenä, heikompana ja alku on ollut vaikea.) Hän oli sen ikäinen että saattaa olla ollut silloin mukana meidän hoidossa ja muisti ehkä nimen tai jotein, kun niin kiinnostuneelta vaikutti :)
Muutenkin oli mukavaa näin ensikertalaisena kun hän kokoajan kertoi mitä kuvassa näkyy, ja selitti myös miksi tiettyjä rakenteita ja mittoja tarkastetaan tässä ultrassa. Musta oli aivan uskomatonta että niin pieni toukka on jo niin valmis, mm osaa jo niellä, kun lapsivettä näkyi jo mahassa :geek:
Pahin pelko oli että jäädään kiinni seulonnoissa, niskaturvotus 1,4 ja riskiluku 1:7307 (Sanoi että mun ikäsellä keskimäärin n. 1:1270)
LA oli mittausten mukaan 1 päivän jäljessä, mutta sitä ei muuteta.

Eli kaikki on niinkun pitääkin, nyt saa varmaan alkaa suunnitella hankintoja? :LOL:

Wendys & Booris 12+4
Ajattelen vaan kun niin moni puhuu pelkästään nt-luvusta mitä se on ollu mutta ei kokonaistuloksesta. Mä en tienny siellä ultrassa ollessani yhtään mitä ne luvut pitäis olla ja olin vaan onnellinen kun sanottiin, että raja-arvojen alapuolella eikä tarvitse jatkotutkimuksia. Nyt vasta kun lueskellu asiasta enemmän niin tajunnu, että mun tulos on kyllä kuitenkin tosi huono :-/ Niskaturvotus oli 0,9 mutta loppuluku oli 1:320. Ikä antaa jo 1:230 mutta tais olla sitten veriseula päin pyllyä! Lääkäri oli tosi vähäpuheinen mies eikä selittäny yhtään mitään enkä osannu mitään kyselläkään.
 

Yhteistyössä