Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

Täällä kans unet vaivaa. En normaalisti näe unia läheskään joka yö, mutta nyt niitä tuntuu piisaavan joka yölle. Ja kun yks loppuu niin toinen alkaa. Ei ihme että vieläkin väsyttää koko ajan, kun unien näkeminen ei varsinaisesti tee nukkumisesta kovin rentouttavaa :ROFLMAO: Hajamielisyys on myös selvästi lisääntynyt, unohtelen asioita koko ajan, normaalisti en juurikaan unohtele :unsure: Keskiviikkona on seuraava neuvola, sen sentään muistan, ainakin vielä :LOL:
 
Heh, aika yleistä vissiin nää uniongelmat, kun niin monella niitä on. Mä heräsin kans viime yönä johonkin painajaiseen mihin liittyi ainakin iso vihainen koira ja joku keppi, joka meni jonkun ihmisen kaulan läpi... Ääh, onneksi en muista enempää! Ja kun herään yöllä, on tosi vaikeaa nukahtaa uudestaan. Varmaan viime yön takia ollut pää koko päivän kipeä :/

Dementia on melkoista: tänään unohdin jopa hetkeksi kuopuksen nimen. :s Lohduttauduin ajatuksella että onneksi on lasten kelakortit aina mukana, niistä on hyvä tarkistaa jos nimi unohtuu ;)

byhyy, ultraan vielä 3 päivää! En jaksa enää odottaa!!
viii 12+5 :)
 
Unia on tälläkin tullut nähtyä jos jonkin moisia, suurin osa painajaisia valitettavasti.
Ei tosiaan oo aamulla kovin levännyt, jos niiden kahden vessa ja juomis heräämisen lisäksi on vielä pari kertaa säpsähtänyt hereille painajaisesta. Menee tosi kauan että pulssi tasaantuu ja sitten kun nukahtaa niin uusi painajainen alkaa välittömästi.
Saa nähdä paljonko sitten tulee nukuttua kun ei onnistu enää mahallaan nukkuminen, se on paras nukkuma-asento ja ainoo missä saan pään ja niskan niin että migreeni helpottaa :unsure:

Wendys & booris 12+6
 
Moikka kaikille, oon seuraillu tätä ketjua melkein alusta asti. Mutta nyt vasta uskaltauduin liittyä kun on ensimmäinen ultra takana ja ihka elävää todistusaineistoa näki itkuhan siellä tuli kun niin epätodelliselta on tuntunut alusta asti. Nyt on onnellinen ja helpottunut olo. Ensimmäiset epäilyt itselle heräsi kun mun kaksoissisko kyseli, että olenko raskaana sillä hänelle tuli erilaisia oireita, maitoa tisseistä, turvotusta, menkat myöhässä yms. Hänellä on jo kaksi lasta ja minulle tuli samanlaisia oireita kun hän odotti ensimmäistä? onko kukaan kuullut mitään vastaavaa käyvän muille kaksosille?
Juhannuksen tein sitten kolme testiä ja kaikki näytti positiivista (en millään meinannut uskoa), siitä lähtien olen oksentanut melkein joka päivä välillä koitan sängyssä aamulla syödä ennen kuin nousen mutta kun olen monta kertaa oksentanut ruuat ulos niin nousen mieluummin ennen syömistä ja oksennan tyhjää mahaa.. eka arvioitu la oli 18.2. (12+4) Mutta tänään se siirrettiin 15.2., eli tänään alkaisi siis 13 viikko. Kun pikkunen oli isompi mitä alkuperäisillä päivillä.

Eli mutkin voi lisätä jos osaan merkata nä tiedot oikein: helmis89*1.lapsi*26-v*TAYS
 
Nukkuminen on minullakin ollut huonoa. Ei niinkään paljoa unia, mutta heräilen 3-6 välillä ilman mitään syytä ja voin valvoa tunnin parikin. Aamusta taas, kun pitäisi lähteä töihin, uni kyllä kelpaisi.

Liikkuminen kovin monenlaista ohjeistusta on annettu. Kaipa se vähän niin on, että siitä ei yhtä absoluuttista ohjetta ole olemassakaan. Pitänee tehdä niin kuin omassa kropassa hyvältä tuntuu kovempaa painetta alavatsalle välttäen. Kaipa niitä vatsalihaksia vielä voisi tehdä, kun vatsaa ei ole ja lihakset eivät ole lähteneet sivuille siirtymään. Lisäksi itselle olisi varmaan hyödyksi tuota yläkroppaa vahvistaa, että kestää sitten kantamiset yms. vähän paremmin.
 
Voimia teille, jotka kurjien asioiden kanssa joudutte elämään tällä hetkellä. Vaikka oma elo on tällä hetkellä seesteistä, niin silti en ehdi jatkuvasti ajatella masuasukkia. Jotenkin se elämä on vaan niin hektistä, että päivät vierii lapsia hoidellen. Enkä oikein edes ole sisäistänyt sitä, että vauva on tulossa. Ehkä sekin valkenee myöhemmin :D

TuleJo, mulla tahtoo olla sama vaiva, että jos yöllä herään, niin unta on tosi vaikee saada ja saatan useamman tunnin valvoa. Aamulla kyllä nukuttais ja sit töissä saa olla silmät ristissä... :unsure:

Tervetuloa uudet ja onnittelut hyvistä uä-kuulumisista ultrassa käyneille! :love:

Mää en nyt muista, että onko kysyny tätä jo sata kertaa, mutta onko muilla vielä tässä vaiheessa ollu vatsakramppeja esim. Öisin? Mulla niitä tulee välillä kun esim. käännän kylkeä, nii saattaa tuolta alavatsalta, läheltä suoliluuta, krampata kipeestikin (suonenveto?). Tosi inhottava ja kipeä sen hetken, että laukeaa.

Alisa & Hippu 14+3
 
Mulla ottaa noihin sivuihin eli melkein niinku nivusten kohdalle äkkinäiset liikkeet toisinaan.

ihan helvetilliseksi äityny Tää närästys :/ koko päivän ollut huono olo sen takia.hetken aina on hyvä olo ku syö mutta Sitte Se taas alkaa :( huomenna verikokeeseen,inhoan verikoetta yli kaiken :/

mää ostin kirpparilta kahdet potkuhousut ja yhdet puolipotkarit,en vaan malttanut olla ostamatta :) paljekirppiksen yhdessä pöydässä muuten oli mamalicoudin talvitakkikin.oli vaan m kokoa niin itelle liian iso.ja farkkuja oli kans.jos joku oululainen haluaa käydä kattoon :)
 
Iik... Tänään se np-ultra sit on. Jännittää ollaanko siellä elossa ja onko kaikki ok. Sydänääniä ei oo kuulunut viikkoon, istukka on kyllä edessä, mutta ainahan se huolettaa... Muutenkin tää raskaus on ollut ihan erilainen kun edellinen,välillä pl. pahoinvoinnit oon unohtanut koko raskauden.

Painajaisista... Viime raskaudessa näin niitä joka yö. Tyyliin mies jättää mut jonkun muun takia tmv. Viime yönä näin ekan tän raskauden painajaisen jossa oli joku murhaaja.. Jatkui siis heräilyistä huolimatta uudestaan.

Repäisykivuista. Joo niitä löytyy, välillä kipeestikin kun kääntää kylkeä.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ultrassa käyneille! :)

Sniff + hernis 12+2 <3
 
Mullakin ihan oudot unet ja heräilen monta kertaa yössä. Mulla unet enempi niin päin, että itellä on muita miehiä. Ja muutenkin niin, että unet on pääosin hyviä ja onnellisia, mutta niissä se onni liittyy monesti elämän menneisiin tapahtumiin/ihmisiin. Johtuisko sitten juuri siitä, että raskaus oli yllätys ja jotain sopeutusprosessia käy läpi. Vaikka tää ihana asia onkin :)

Onnea kaikille iloisia uutisia ultrassa saaneille! <3 Mäkin just parhaillaan matkalla ultraan, jännittää.
 
Tsemppiä ultraan kaikille tänään menijöille. Mä saan odotella vielä 6 viikkoa.. sitten onkin rakenneultra jo.. kamalaa, miten aika menee eteenpäin. Vastahan sitä positiivisen testin teki.

Unista... Jooo, aivan karmeita. En sanoisi painajaisiksi, mutta todella sekoja unia. Ei aamulla ole kovin levännyt olo.
 
IMN kiva ku huomautit siitä takista. Saattais mahtua mulle. Toisaalta en uskalla ostaa vielä, kun en tiiä, paljonko tästä vielä kasvan. Maha ku ei oo vielä noussu.
Tervetuloa uudelle odottajalle! En muista tarkkaan nimimerkkiä.
Girahvi 12vk poks! :)
 
IMN
girahvi Takkivinkki tuli Maalikselta :D mutta käyhän sinä pelastaan se takki sieltä kun minä en täältä korvesta vähään aikaan pääse sivistyksen pariin! :)

Minäkin tuossa kun esikoiselle shoppailin toppavaatteita, ja muksuille muutenkin vaatetta syksyksi, tilasin samalla bodyn, housut ja parit sukkahousut. Tuollaisia pikkuhankintoja tullut tehtyä :)

Nyt laiturin nokkaan auringon paisteeseen nauttimaan aamukahvit! :)

IMN 14+6
 
kirpsakka Minäkin näin esikoisesta unta että olin synnyttämässä 3.9. ja jostakin mulla tuli tosi vahva tunne että syntyy klo 18-19 väliin. Ja niinhän poika syntyi 3.9. klo 18.59 :) saa nähdä pitääkö sun uni paikkansa ;)
Mun täytyy laittaa noi ajat ylös että muistan verrata sitten kun hän päättää syntyä :D


Minäkin nään hassuja unia, en ninkään painajaisia mutta viime yönäkin sekstailin vieraan miehen kanssa :alien: Hyi olkoon minun mielikuvitusta..

Tänään oli lääkärineuvola joka oli äkkiä ohi, verenpaine mitattiin ja sydänäänet kuunneltiin, siinä se sitten olikin. Pissa olin puhdas ja seuloista tuli vastaus kotiin että ei ole riskiä eikä jatkotutkimuksia tarvita. Seuraava neuvola onkin vasta rv 22, miten jaksan odottaa :D No onneksi on rakenneultra muutaman viikon päästä.

Mä alan kallistua tuohon poikaoloon, tähän asti on ollut tyttöolo, en tiedä mistä nyt tälläinen mielenmutos :D
 
IMN
girahvi Sattuuhan noita :)

Mistäköhän nuo pettämisunet johtuu o_O minäkin nimittäin oon ainakin tädsä ja edellisessä raskaudessa nähnyt unia että itse vehtaan milloin eksien ja milloin kavereiden eksien kanssa, sekä unia joissa mies pettää mua. No, uniahan ne vain on, vaikka aamuhorroksessa tuleekin kiukuteltua miehelle kun oon edellisenä yönä nähnyt hänet hässimässä lähikaupan myyjän kanssa :LOL:

Hassua miten paljon eroja on neuvola-aikojen tiheydessä. Mulla oli ekassa raskaudessa neuvola neljän viikon välein, mutta saattaa johtua siitä että olin riskisynnyttäjä ja osa käynneistä oli äitipolilla. Nyt kävin neuvolassa ekan kerran rv9, lääkärineuvolassa rv12, nt-ultra oli rv13 ja seuraava neuvola rv16. Seuraava taitaakin olla vasta rakenneultran rv21 jälkeen, kai? Sitten taitaakin alkaa kasvukontrollit..
 
girahvi: os innostut käymään niin Se on siinä Eka huoneen pöydissä keskikäytävällä..

pakko tässä vissiin jo itekki myöntää ettei omat housut mahdu enää jalkaan :( onneksi on vielä näitä mekkokrlejä mutta pakko varmasti pikkuhiljaa ostella jotain passelimpeja housuja.jos yksiin farkkuihin ja pareihin legginseihin sijoittais niin eiköhän niillä puoli vuotta pärjää.paidoissa onneksi voi pitää niitä tavallisiakin kunhan vaan ovat tarpeeks pitkiä :D
 
Koska te olette käyneet sokerirasituksessa ekan kerran?

Mulle terkkari sanoi että viikolla 26-28 pitäisi mennä ja nyt se oli neuvolasta koittanut soittaa jotain siihen liittyen niin tietysti mun täytyy mennä sinne jo nyt, en halua :confused:
 
IMN
Onkos tuohon joku erityinen syy että yli 25v laitetaan automaattisesti sokerirasitukseen jossain vaiheessa? o_O kun kuitenkin virtsan sokeritasoa seurataan aina neuvolassa ja vauvan kokoa myös, niin kuulostaa jotenkin oudolta.. mut laitettiin eka raskaudessa sokerirasitukseen juurikin siksi kun virtsanäyte pomppasi ja kaveri taas siksi kun vauva tuntui kasvavan sf-mitan perusteella niin isoksi. Onko radi sitten oikeasti niin yleinen että säästää neuvoloissa aikaa ja vaivaa teettää rasitustesti kaikille?
 
Huh, menipä kaksi viikkoa nopeasti! Olen käynyt kyllä välillä lukemassa mitä tänne kuuluu, mutta kirjottaminen on jäänyt. Töissä kun olen koko ajan koneella, niin ei lomalla jaksa samalla lailla istua alas.

Tervetuloa uusille ja Friid, pahoittelut keskenmenosta! Ei ole reilua. :(

Hirmusti on ollut puheenaiheita, enkä oikein tiedä mihin ottaisin kantaa. Onnea kuitenkin kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!

Itselläni on nt-ultra edessä torstaina, ja päästään vihdoinkin näkemään mikä loinen tuolla mahassa aiheuttaa edelleen pahoinvointia ja kipeitä tissejä.:giggle:

Noista alavatsakivuista ainakin kyseltiin, minulla oli kaamea alavatsakipuhetki 7+0 päivänä, yöllä. Ei se onneksi kestänyt kuin vartin verran, mutta muistan sen kivun vieläkin. Sellaista aaltomaista kohdun kohdalla. Todella kovaa. Hieman se pelästytti, mutta verenvuotoa ei ollut, joten päättelin, että kuuluu asiaan. Neuvolakin vaan sanoi, että kasvukipuja ne oli. o_O

Pahoinvointi, se saisi kyllä jo loppua! (n)Olen viimeisen kolmen viikon ajan (9-11 viikoilla) oksennellut väh. joka toinen päivä. Pidemmälle edetessä joka aamu. Tällä viikolla (12+) odotin jo pahoinvoinnin olevan enemmälti ohi, mutta ei. Vieläkin sama kaava jatkuu.:sick:

Tissitkin jatkavat kasvamistaan, täytynee mennä rintsikkakaupoille kun omat liivit ei enää mitenkään mahdu. Pitäisikö ostaa suoraan sellaiset imetysliivit ilman kaaritukia, vai olisiko ryhdikkäämpi ja tuetumpi olo vaan normaaleissa tuellisissa liiveissä?

Saatiin kylpyhuoneremontti juuri valmiiksi, joten seuraavaksi aloitamme lastenhuoneen laittamisen. En ole tehnyt vielä yhtään vauvaan liittyvää hankintaa. Asia ei taida olla vielä kovinkaan konkreettisesti tajunnassa.:ROFLMAO: Nooh, ehkä tuossa syssymmällä.

Täytyy aloittaa tuosta lastenhuoneesta, jossa täytyykin laittaa tapetit ja lattia uusiksi, hankkia vaatekaappi ja muita lastenhuoneen tavaroita. Ja kun tämä on meidän ensimmäinen, niin hankintalista onkin mukavan pitkä. Onneksi lähipiiristä saadaan kaikenlaista ja äitini ilmoitti maksavansa meille vaunut! Kunpa voisi vaan skipata tämän odotuksen jouluun asti, pääsisi syömään niitä ihania jouluruokia ja olisi toivon mukaan lastenhuonekin melkein valmis.:love:

Voimia teille, joita suru koettelee näillä hetkin. Mieheni isä, kuoli äkillisesti kaksi vuotta sitten, alle viisikymppisenä, ja menetti juuri alkavan "pesiytymisvaiheen" ja lapsenlapsien saamisen. Suru ei taida loppua koskaan, se vaan muuttaa muotoaan.:unsure:

Onneksi elämässä tapahtuu paljon hyvääkin, ja meillä onnekkailla on tämä syksy ja alkutalvi täynnä odotusta.:)

Sitruunapippurina 12+1
 
Heipsan!
Noista unista, oon kans alkanu näkee ihan kummallisia ja selkeitä unia. Uni ei vaan meinaa illalla tulla kun on aivan mahottoman levottomat jalat, ja nyt sitä on myös päivisin, todella ahdistavaa kun tekisi mieli vispata jalkoja hurjanlailla :LOL: Masukivut on taas palannu ja eilen illalla sängyssä aivastus päättyi ihan huutamiseen kun sattui niin pahasti tohon vasemmalle puolelle.

On ihan semmonen fiilis että on unohtunut jotain tuon neuvolan suhteen..mulla np-ultra ens viikolla ja seuraava neuvola syyskuun alussa, millon teillä on neuvolalääkäri? Mulla on muisti huonontunut jostain syystä niin pahasti etten mä enää mitään muista :LOL: menin verikokeitakin tyytyväisenä antaa vaikkei mulla sitä lupalappua ollu mukana, emmä mitään semmossii muistanu :whistle:
Sokerirasitus tehdään täällä kaikille yli 25-vuotiaille eli sinne sitten :cautious:ei siitäkään mitään muistikuvaa millo semmonen tehhään :LOL:

Hassua kun tässä raskaudessa mulla on näin alussa samat oireet ku mitä mulla oli viime raskaudessa lopussa, turvotus, närästys yms.

Ens viikon ultraa jännityksellä odottaen :ROFLMAO:
ninami&pätkis 11+3
 

Yhteistyössä