Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

NMN
Moikka viellä ko mahtuu mukaan ryhmään?
7.2.2016 NMN*2Lapsi*28v*Kos
ekassa ultrassa käyty ja kaikki hyvin tänään on jo 13+1 mekossa:)
Entä onko viellä Facebookissa ryhmää? nyt kun kaikki kunnossa ni olisi kiva löytää sellanen ryhmä :love:
Täälläkin sokerirasitus kohta edessä kun ekassa raskaudessa oli RaDi ja voi apua kun tekee jo pahaa ajatellakkin sitä sokerilitkua ja sitä huonoa oloa mikä tulee kun ne on juonut:sick:
 
Hei NMN, laita viestiä Eealle...löydät ainakin aiemmista ketjuista hänet. On sovittu että face ryhmään pääsee vielä nt-ultran jälkeen. :)

Ja Fiona, älä huolehdi sokerirasituksesta, neuvolasta ohjataan kaikkiin tarvittaviin toimiin ja täytellään papereita ym. kunkin kunnan käytäntöjen mukaan. Eli kyllä sulle infotaan vielä. Voithan toki kysyä jo ensikerralla jollei muuten puheeksi tule. He joilla on sukurasitus tms riskiä käyvät aiemmin. Muutoin on keskiraskauden tienoilla.
 
mulle ei muuten ikinä oo tehty tuota testiä vaikka viime raskaudenkin alussa olis jo iän puolesta pitäny.riitti ku sanoin ettei aiemmassakaan oo ollut mitään... En tiiä vaihteleeko tuo käytäntö kunnittain vai oliko mulla vaan hyvä tuuri :D
 
Frid olen kovin pahoillani. :(

Tämmöiset uutiset saa kyllä mielen matalaksi ja nöyräksi, koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu. Itsekin pelkään edelleen että kaikki ei ole hyvin. Noh, pari päivää vielä. Näin koko viime yönkin unia siitä perhanan ultrasta. :cry:

Sokerirasitus itsellä ei ollut riskiä eikä ylipainoa tai mitään, enkä tähän joutunut ekalla kerralla, KUNNES, sf-mitta rupesi paukkumaan loppuraskaudessa ja kaikki rupesivat hysterisoimaan jättivauvasta ja suuresta lapsivedenmäärästä yms.
Mullahan on suvussa rasitteena yksinkertaisesti iso vatsa. Siis valtava. Noh, laittoivat rasitukseen ja eihän siellä mitään ollut. Arvot oli niin kohdillaan ku olla ja saattaa. Nytkun neukkatäti kysyi että sullehan on tehty tämä niin sanoin että se tehtiin ainoastaan silloin suuren mahankoon vuoksi, hän ei luojan kiitos nähnyt mitään syytä että sitä tarvitsisi nyt siis rueta erikseen tekemään. Vaan katsotaampa sitten loppuvaiheessa. :geek:
 
Pahoittelut Frid! :(

Itsellä ollut rv10 tuhruilua ja nyt rv 13 kans hiiukan mut tää jälkimmäinen luultavasti johtui petipuuhista. :p mut sillon ekalla kerralla kyl pelästyin ja olin jo ihan varma et kesken menee ja itkin tyyliin koko illan.. vieläkin tietty vähän epäilyttää. EN oo saanu ees dopplerilla kuulumaan vielä mitään. epäilyttää kyllä et onko siin jotain vikaa!
Onko muut saaneet kuulumaan!?
 
IMN
Tervetuloa uusille!

Frid Paljon voimia <3 :(

Jos meillä päin tehdään sokerirasitus kaikille yli 25-vuotiaana niin minä en enää yli 25-vuotiaana lapsia tee :LOL: en ainakaan oo kuullu että tehtäisiin ilman epäilyjä.

NassuRessu Helposti antavat diagnoosin o_O

Ihanaa, sain tänään nukkua pitkään kun mies on lomalla ja nousi lasten kans. Vieläkin makaan sängyssä kun tiiän että "arki" alkaa heti kun poistun makuuhuoneen ovista :LOL: tänään oiskin sitten vuorossa olohuoneen maalaus. Saa nähdä miten onnistuu olla pyyhkäisemättä tällä mahalla maaleja mukaansa :rolleyes:
 
Mää kans mietin et ku mulla on kohtu kallistunu taaksepäin ja vielä sillain mutkalla että esim ekassa ultrassa sikiö pääsee sinne mutkan tääkse piiloon että haluanko edes pyytää että niitä sydänääniä yritettäiskuunnella..

voisko sulla annuka olla istukka siinä edessä ja vähän kohdunsuulla niin estää äänien kuulumisen ja aiheuttaa noita vuotoja?
 
Frid: <3 Jaksamisia!

Mä olin noista kahesta aiemmasta sokerirasituksessa, enkä kummastakaan jääny kii, eikä riskiä oo,niin nyt en oo menossa. Sit jos on sokerit pississä jossain vaiheessa plussalla, mietitään uudestaan..

Saiskos Eean tietoja uudelleen esiin tänne? Uskoisin, et fb-kiinnostusta tulee vielä muillekin. Esikoisen fb-ryhmään ite liityin vasta ihan loppumetreillä ja ton toisen ryhmä päätettiin sulkee uusikta halukkailta vasta viimesen tiedossa olleen rakenneultran jälkeen.
 
Frid olen tosi pahoillani. Kovasti jaksamista :cry:

Annuka mulla tällä hetkellä kasassa 13+2 ja sain viime perjantaina dopplerilla sydänäänet kuuluviin. Mulla on lisäksi taaksepäin kallistunut kohtu sekä istukka etuseinässä niin en odottanut, että olisivat vielä kuuluneet mutta sieltä se hevosenlaukka vain siltikin löytyi.
Tällä kertaa koitin kuunnella hieman eri asennossa, eli makasin sängyllä ja jalat olivat sängynreunan yli, kuulemma kohtu on tällätavoin paremmassa asennossa. Voisithan koittaa kuunnella vielä eri asennoissa? Tosin vauva on kyllä vielä näilläkin viikoilla niin pieni, ettei ääniä välttämättä kuulu/ saattaa livahtaa pois dopplerin alta.

Sokerirasituksesta: olisikohan tuonne sokerirasitustestiin mahdollista päästä haluamallaan viikolla? Mulla olisi elokuussa pari viikkoa lomaa ja mielelläni menisin silloin niin ei tarvitsisi töissä sitten sumplia poissaoloja.
 
Kyllä se helpolla diagnoosi tulee. Esikoisen vauvaryhmässä joku sai diagnoosin tuolla 5.3 arvolla. Että mua ärsyttää. :( (n)

Eealle viety viestiä facen puolelle, että kävisi täällä huutelemassa. :)

Dopplerilla saa välillä metsästää pienen sydän ääniä, mulla on istukka tuossa edessä, niin se haittaa kuuluvuutta. Ja edelleen tosi alhaalta saa kuunnella. Odotan liikkeitä kovin :love:

NassuRessu ja papu 13+3 (?)
 
IMN
Hmm.. mulla on lähtenyt paino tippumaan (n) kesäkuun lopussa, rv9 mennessä oli tullut 2-3kg ja sen jälkeen tippunut kilon. Varmaan turvotuksen tasoittuminen vaikuttanut tuohon, enkä valita koska toi alkuviikkojen painonnousu olikin aika hurjaa.. Tiedän vaan aiemmasta kokemuksesta että neuvolassa ei tämmösestä tykätä :cautious:

Mulla on kans aineenvaihdunta kiihtynyt, onko muilla tällaista? Aamut tulee rampattua vessassa..
 
Eea
Eli minulle voi laitta viestiä jos joku kaipailee vielä fb-ryhmään. :) Laittakaa vaikka suoraan linkki profiiliinne, niin laitan kaveripyynnön.

Miulle voisi muuttaa laskettua aikaa 10.2 olisi uusi LA. Se siis aikaistui eilen ultrassa neljällä päivällä. Kaikki oli kunnossa ja pieni myttynen siellä viuhtoi kovasti. :) 28.9 on sitten rakenneultran vuoro.

Eea&Owe 12+6
 
Listaa päivitetty.

Neuvolaan soiteltu äsken ja huomiselle sain pika-ajan neuvolaan. RaDi:sta tehdään lähete äitipolille ja pissatulehus ei ollu minnekkää lähteny edellisen kuurin aikana. Nytten siis uutta kuuria hakemaan. Hohhoijjaa...

Niin ja viikkoja onkin 13+2, ei niinkun ylempänä luki :D
 
Voi Frid, pahoittelut :(

Mulla on painoa tullut se neljä kiloa jo, toivottavasti nyt tasoittuu.. mustahan tulee muuten melkoinen :p

Vessassa saan minäkin ravata, yöllä yleensä kerran. Joskus saan pidätettyä aamuun, silloin onkin vatsa melkoinen pallo kun virtsarakko tuo kohdun jotenkin esille, vai työntääkö kohtu sitten virtsarakon melkoiseksi palloksi :D

Mulla ei ole noissa rasituksissa koskaan näkynyt mitään, sen kerran kun painoindeksi on normaali niin joudun siihen koska en ole enää alle 25v.

Olen saanut nyt hyvinkin sydänäänet kuulumaan, tosin kaveri ei pysy kauan paikoillaan. Istukka oli takana ja ylhäällä ultran mukaan :)
 
IMN
Se mun tilaama Wallaboon kaukalolämpöpussi tuli. Aivan IHANA! Hirmuisen pehmeä tuo mokkanahkapäällys ja myös tuo sisuskarva. Ja tuo luonnonvaalea väri oli luonnossa vielä nätimpi kuin kuvissa. Vielä kun saisi sen nyytin sinne sisään :love:
 
Voi Frid <3

Paino on täällä pysynyt aika lailla samoissa lukemissa koko ajan. Eilen oli vähän alhaisempi kun sain migreenikohtauksen ja päivä menikin sitten nukkuessa niin, etten juuri syönytkään mitään ennen iltaa.

Ei kai tuosta migreenistä voi olla vauvalle haittaa? Mitään lääkkeitä en ottanut, ja todennäköisesti sen takia olikin noin sitkeä että kesti koko päivän. Lisäksi oksensin ensimmäistä kertaa ikinä migreenin vuoksi. Eilen illalla ja tänään maha on ollut jotenkin oudosti kipeä (esim. vihlonut sivuilta, lonkkaluiden sisäpuolelta mutta ylempää) ja välillä kipu on säteillyt vasemman reiden yläosaan. Pitäisikö soittaa neuvolaan vai seurata tilannetta? Ensi viikoksi sovittuna neuvola-aika. Vai voisiko maha olla kipeä vain tuon syömättömyyden takia tai sitten sen, kun lopulta sai ruokaa? (n)

Ja niin, mulle voi päivittää LA 2.2.2016.
 
Mulla taas tän päivän NT ultra ei tuonut mielenrauhaa :(:(. Jatkotutkimuksiin mennään ja toivottavasti jo ensi viikolla sais ajan verikokeeseen (NIPT). Riski downiin on niinkin iso kuin 1:77. Muuten ei mitään poikkeavaa löytynyt. Osasin vähän varautua, mutta on tuo korkeampi riski kuin mitä kuvittelin :cautious:

Ei päästy esikolle kertomaan vielä uutisia (n)
 
Helmijännäri, mun käsityksen mukaan migreenistä ei olisi haittaa. Itsellä on aurallinen migreeni joka pahenee raskauden aikana, auraton pitäisi helpottaa.
Itse otan lääkkeeksi yleensä panadolin poreen, mulla kun ei mene ohi ilman lääkettä. Ekassa raskaudessa neuvolalääkäri määräsi myös panacodia kun kohtaukset oli niin pahoja Tosi ikävä vaiva, ei voi muuta sanoa :(, odotan vaan kunhan tämä raskaus olisi ohi ja migreenikin loppuis.

Pahoittelut ja jaksamista Frid:unsure:.
 
Täältäkin Fridille paljon voimia ja jaksamista. Noin pitkälle kun pääsee, niin tuntuu varmasti aivan kamalalta. En osaa ees kuvitella. Halauksia <3

Kiva tietää, että sokerirasitus on vasta myöhemmin. Tässä pahassa olossa en tiedä miten siitä ois selvinny. Mulla paino aluks laski muutaman kilon, mutta veikkaan että nyt on jo noussu, kun oksentelu vähentyny.

Hei ja mä tosiaan hankin sen dopplerin ja olin kuulevinani sykkeen jo 10+2 ekan kerran. Tosin en ymmärrä mikä toi hevosenlaukka on, mistä kaikki puhuu. Musta se oli sellasta normaalia tum-tum tykytystä vaan? Kuulu kuitenkin joku 170krt/min, että oletin löytäneeni oikeen äänen. Hassua vaan et ton kerran jälkeen löytyny tosi paljon huonommin ja vaimeemmin. Pitää ehkä tänään koittaa tota selällään jalat sängyn laidan yli -vinkkiä :)
 

Yhteistyössä