***Helmikuun Helmet*** vko 7

Jepsu :hug: Täällä kans k*rpä ottassa senku kasvaa...aamulla taas pikkasen puhdistin ilmaa... :whistle: :xmas: Ja läksin kauppaan...kuittikin oli sit sen mukanen :headwall: :LOL: :LOL:
Onhan se välillä hyvä avautua ja päästää patoutumat ulos :whistle:
Mulla tää on nyt tällästä kapinointia oman ajan puutteesta jne...olis kiva kun ehtis vaikka lenkille tjtn :snotty: Nää aina korostuu ukon iltaviikoilla ;)
 
Huomenta!

Mua laiskottaa. |O |O Keittiö odottaa keskiviikkosiivoojaa.... :whistle: Ja mun piti tänään käydä tuolla tarhan johtajan luona viemässä hoitopaikkahakemus ja kattelemassa vanhoja vanhempainyhdistyksen papereita läpi. Ja piti soittaa pomollekin. Mutta ehtiihän sitä huomennakin. :whistle: :D Kohta tarttee lähteä esikon hakuun.
 
Saa nähdä koska meillä räjähtää, ukko lähdössä huomenna neljän päivän turneelle pohjoiseen :kieh: No, mä sit lähden kans lauantaina ekaa kertaa viihteelle.. varmaan saan ihan kokonaista kolme kaljaa juotua, ennen kuin simahdan :LOL: :LOL:

Tyttö söi äsken enemmän kuin moneen päivään yhteensä! Annoin broileripyörykän :ashamed: (siis sellaisen pahalta haisevan eineksen) ja sehän uppos oikein mam-mam-äänien saattelemana! Ja siinä sivussa meni leipää ja kurkkua ja perunaakin :p
Ootteko te "sortuneet" tuollaisiin syntisiin, suolaisiin eineksiin?
 
Meille sanottiin korvien putkituksesta että pitäisi olla 3 perättäistä korvatulehdusta mitkä ei ole välissä parantuneet, ja eri antibiooteilla hoidetut. Pojalla todettiin toisen ja kolmannen korvatulehduksen välissä korvat terveiksi, joten jos tämä viimeisin ei ole parantunut, niin on vasta eka mikä lasketaan... pitäisi siis kaksi tulehdusta vielä tulla eikä saisi parantua välissä, sitten putket. :kieh:

Piglet joo, eineksiin ollaan sorruttu... :snotty: poika tykkäsi kanssa kovasti eineslihapullista tehdystä kastikkeesta, samoin pinaattiletuista mitä saa tänäänkin. Ja hunajamarinoiduista broilerinsuikaleista tehty kastike tekee kanssa hienosti kauppansa. :p Ajattelin kyllä että teen itse lihapullia isomman satsin ja pakastelen minigrip-pusseissa parin-kolmen kappaleen erissä, niin ei tarvi noita einespullia aina antaa. Mutta en mä usko että nuo einekset mitenkään pahasta on, nyt kun suolaakin voi alkaa syödä aika normaalisti, jos nyt ei ihan millekään kebab-hampurilaislinjalle lähde. :LOL:

Muoks. ja :flower: hyvin sujuneesta tutkimuksesta! =)
 
Ei ollu korvatulehdusta :flower: ja vähän kyseenalaisti myös edellisen, missä kyllä olen ihan samaa mieltä. Sanoi, että tosi hyvä näköiset korvat. Katsoi sillä mikroskoopilla.
Olen kyllä tosi tyytyväinen lääkäriin, kerrankin jäi hyvä mieli ja tuntui että voi luottaa lääkäriin :D

Mutta harmittaa nyt, ettei aikaisemmin oo menty yksityiselle...
ja se, että mikä ihme tuota pikku-ukkoa öisin itkettää ja valvottaa :eek:
 
Pikakelauksella lueskelin. Onnittelut kaikille synttärisankareille, menneille ja tuleville :flower:

Meillä myös annettu pieniä maistiaisia eineksistä eli murusia on saanut lihapyörykästä ja pinaattiletuista sekä nakista. Varsinaisena ruokana en kuitenkaan ole antanut vielä mitään tuollaista. Marinoiduista lihoista olen kyllä muutaman kerran jo tehnyt sapuskaa, jota olen pojallekin tarjonnut ja hyvin on uponnut :p Helpottanut kummasti elämää tämä kotiruoan tarjoaminen pojalle, kun ei tarvitse enää vääntää soseita pakkaseen. Muutenkin meillä poika syö jo suht isojakin paloja, haarukalla muussaan hiukan.

Poitsu vetelee unia ulkona ja minä laitoin juuri vaatteet ym. valmiiksi, sillä tänään on valokuvaus =) Kivaa, että on tekemistä joka päivälle, mutta eipä tätä paikasta toiseen ravaamista ihan lomaksi voi kutsua :/ Viikonlopuksi järkkään synttäreitä, kauppalista on nyt laadittu leipomustarvikkeita varten :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Huomenta!

Mua laiskottaa. |O |O Keittiö odottaa keskiviikkosiivoojaa.... :whistle: Ja mun piti tänään käydä tuolla tarhan johtajan luona viemässä hoitopaikkahakemus ja kattelemassa vanhoja vanhempainyhdistyksen papereita läpi. Ja piti soittaa pomollekin. Mutta ehtiihän sitä huomennakin. :whistle: :D Kohta tarttee lähteä esikon hakuun.
Mä siivosin eilen melkein kunnolla ja mieskin jopa imuroi. Mutta tää meidän kolo on taas sen näköinen että pitäs siivota!!! :headwall:
 
Helmis, hyvä ettei ollut tulehdusta =) En ole saanut minäkään selville, että mikä tuota poikaa heräilyttää ja itkettääkin välillä öisin :/ Toisinaan herätään "ilman syytä" sen 20 kertaa ja toisinaan jätkä vetää sikeitä parilla pikku heräämisellä (tutin käyn antamassa ja jatkaa uniaan), kuten viime yönäkin. Jaksamista öihin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Helmis, hyvä ettei ollut tulehdusta =) En ole saanut minäkään selville, että mikä tuota poikaa heräilyttää ja itkettääkin välillä öisin :/ Toisinaan herätään "ilman syytä" sen 20 kertaa ja toisinaan jätkä vetää sikeitä parilla pikku heräämisellä (tutin käyn antamassa ja jatkaa uniaan), kuten viime yönäkin. Jaksamista öihin :hug:
sanasta sanaan samaa =)
 
:wave: Kaikille synttärisankareille :flower: ja kaikille joilla sairastetaan tai valvotetaan yöll iso :hug: . Meillä yö heräilyjä ei oo ollu kun ehkä 5 kertaa koko vuoden aikana, toki vauvana kun söi yöllä siihen 2 kuukauden ikään, mut muuten nukkuu kun tukki myös kipeenä on nukkunu kiitettävän hyvin :D Eli jaksuja kaikille keillä taaperot valvottaa :/ Meillä tytyllä tulee muutamia sanoja lamppu on puppu, vaippa = papa, pappa, pupu. Niin ja ei ei pää kovasti samalla pyörien :D :heart: Niin hellyttävää :heart: Paljon asioita kuitenkin ymmärtää jos vaikka sanoo et laita kenkä jalkaa tai harjaa V hiuksia niin hyvin onnistuu. Myös puhelimella on kiva soitella ja turinoida vaikkakin puhelin on lähinnä niskassa eikä korvalla :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä ajattelin pyöräyttää harjoittelutäytekakun :p
Pitäis itselläkin alkaa harjoitteleen, oon aivan surkee kakun tekijä, minkä kakun meinaat tekasta?
ajattelin ihan perus mansikka-banaanikakun, kun en ole sellaista saanu moneen vuoteen. ja harjoituskakun juurikin siksi, etten ole kova leipoja....
 
Tekis mieli kyllä kovasti leipoa kakku tai jotain muuta hyvää, mutta kun pitäis saada kilojakin karistettua. Ei taida päästä sitten kesäkuntoon tänäkään vuonna :ashamed: Mut onneksi tulee aina seuraavia kesiä :LOL: Mistähän löytyis itsekuria niin paljon et vois olla syömättä herkkuja :whistle: Ai niin olittekin laittanut et ootte jo antanu omia ruokia lapsukaisille. Minä kun olen miettinyt että joko uskaltais antaa meidän ruokaa neidille, missä on myös suolaa jonkin verran :/ Ootteko käyttäneet ruoissa ihan lisättyä suolaa? Meillä ei lisätä suolaa mihinkään ruokaa, mutta käytetään lihaliemiä yms. niin sieltähän sitä suolaa sitten tulee, onkohan pahasta? Niin ja käytetään kyllä mausteseoksia missä on suolaa. Makkarakeittokin on kaikkien herkkua niin voiskohan sitä sitte antaa jo? Hitto kun sitä on tullut araksi näin vanhemmuuttaan :x :whistle:
 
Mie leipasin jo laskiaispullia :p
Ei malttanu oottaa enää ollenkaan :LOL: Mieskin sai jopa toista kertaa miun tekemiä pullia, viimeksi leiponu viime laskiaisena :LOL:
Maistuivat onneksi, kolme vetäs iha tuosta vaan :whistle:

Meillä on jo aika paljolti suola jotenki ruoissa, just lihaliemikuutioissa ja maustesekoituksissa. Eineksiä en ole ihan ruokana antanut mutta on maistanut nakkia ja lihapullaakin. Ja purkkiruokaa meillä syödään niin onhan sitä suolaa niissäkin..

Jahvetille ja Jepsulle kyrvänlaskuhalit :hug:

Mut nyt jos levähtäs näin pinaattikeiton päälle kun pojukin vetelee vielä sikeitä =)
 
Vai helmeri tekee harjoitustäytekakun...ja mä täällä mietin että missä välissä teen sen yhdenkin täytekakun... :D Siivota pitäis ym. ym. Heti kun alan johonkin keskittymään niin esikko pistää huushollin hyrskyn myrskyn :headwall: . Ei niinsanotusti kannata tehdä mitään, kun tulee vaan lisää sotkua...en tiiä mistä tuollaisen onkin oppinut. |O
 
Mun pitäs huomenna aamusta tehä kaakkupohja, illalla sit täyttää ja perjantaina aamulla koristella...jepjep...varmaan tulee täydellinen tällä vastustamisella :saint: :xmas: :snotty:
Juuh...
Hyvä ettei Helmerin jannulla sitä tulehusta ollu :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mun pitäs huomenna aamusta tehä kaakkupohja, illalla sit täyttää ja perjantaina aamulla koristella...jepjep...varmaan tulee täydellinen tällä vastustamisella :saint: :xmas: :snotty:
Juuh...
Kuinka se kakku vastustaa? :eek: Mulla vielä päivä enemmän armonaikaa...ja sit alan painimaan kakun kanssa... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Ei ollu korvatulehdusta :flower: ja vähän kyseenalaisti myös edellisen, missä kyllä olen ihan samaa mieltä. Sanoi, että tosi hyvä näköiset korvat. Katsoi sillä mikroskoopilla.
Olen kyllä tosi tyytyväinen lääkäriin, kerrankin jäi hyvä mieli ja tuntui että voi luottaa lääkäriin :D

Mutta harmittaa nyt, ettei aikaisemmin oo menty yksityiselle...
ja se, että mikä ihme tuota pikku-ukkoa öisin itkettää ja valvottaa :eek:
Meillä tuo pieni mies heräilee öisin silloin jos päivällä on tullut säikähdettyä jotain. Viimeksi säikähti appiukon koiraa, joka haukahti vieraita ovella. Yleensä ei hauku sisällä niin tuli puskista se ääni. Sitä poika sit heräili useemmankin kerran yön aikana.
 

Yhteistyössä