***Helmikuun Helmet*** vko 7

Rokotuksista olitte keskustelleet...Meillä kyllä poju rokotetaan ihan normaalisti, mutta suhtaudun silti varauksella noihin rokotuksiin niiden haittojen vuoksi. Ja toki tiedän niistä olevan hyötyäkin, enhän muuten lastani antaisi rokottaa, mutta kyllä ne silti pelottaa aika lailla. Tuossa alla olevassa linkissä on jotain asiaa rokotuksista ja tuolla rokotusinfon sivuilla paljon lisää...

http://www.rokotusinfo.fi/rokotetutkimus

Mäkin olen tietenkin selvittänyt kaikista H:lle annettavista rokotteista niin hyödyt kuin mahdolliset haitatkin, enkä tosiaankaan antaisi rokottaa, mikäli hyötysuhde ei olisi suurempi. Rokotuksistahan kerrotaan toki eri sivustoilla eritavoilla, mutta itse luotan aika paljon suomalaisiin ja eurooppalaisiin, kuin myös muihin länsimaisiin alan asiantuntijoihin. Esim. tuo pneumokokkirokote on mm. Ruotsissa yleisessä rokotusohjelmassa ja myös Pohjois-Amerikasta siitä on hyviä tutkimustuloksia. KTL:n sivustoilta löytyy myös asiallista rokotusinfoa: http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_kasikirja/peruskatsaus_rokotteisiin/ Vesirokkorokotteen otimme ihan siitä syystä, että H:lla on atooppinen iho, jolloin vesirokko saattaa tullessaan olla hyvin vaikealaatuinen ja viedä ihon todella huonoon kuntoon. Olen myös sitä mieltä, että jos jokin sairaus on mahdollisesti vältettävissä, niin miksipä se sitten pitäisi sairastaa, kun sairastamista varmaan tulee jokaisessa perheessä olemaan enemmän tai vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Mullakin olis kakun leipominen perjantaina edessä ja lauantaina koristelu (näkis vaan senkin), ku lauantaina ja sunnuntaina tulee synttärivieraat. Varsinainen synttäripäivähän meillä on huomenna :heart:
Samaan aikaan olit laittanu...meillä juhlitaan perjantaina ja sunnuntaina =)

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Teenkö mä kuinka suuren rikkomuksen jos ostan kaupasta valmiin kakkupohjan...

Ajattelin kyllä tehdä kaksi...jos toisen tekisin itse, kun haluan sellaisen suklaakakkutyyppisen toiseksi. :p
Kaupasta saa suklaapohjiaki :LOL: :LOL:
Minä yleensä ostan kaupasta valmiin, jotta nöy pröbleem :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mullakin olis kakun leipominen perjantaina edessä ja lauantaina koristelu (näkis vaan senkin), ku lauantaina ja sunnuntaina tulee synttärivieraat. Varsinainen synttäripäivähän meillä on huomenna :heart:
Eiks olis nimpparit lauantaina?

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Eiks olis nimpparit lauantaina?
No joo..mut juhlitaan kaikki köntässä perjantaina ;) :D
Lauantaina kun tolla 8veellä on pelit yms...2x nimpparit ja 2x synttärit... =)

Kaupasta saa suklaapohjiaki :LOL: :LOL:
Minä yleensä ostan kaupasta valmiin, jotta nöy pröbleem :D
Niinku mistä!???!! :eek: :eek: :D
Tai siis sellasia tummia pohjia (ei palaneita)....sellastako tarkotat? :D
Haluisin siis kaakaolla höystetyn... :p
Nii joo en mie silleen tiiä et onko ne millasii...sellasii tummia kuiteski :D
Joku mielikuva on, et olisin joskus kattonu et joku kaakao-pohja tms :/ :/
Voiko sen kaakaojauheen vaan sekottaa ihan sinne jauhojen sekaan?? :whistle:

Pikaseen vaan...Meillä on molemmat muksut kipeinä ja neiti on nyt kuumeisena tuolta jo muutamaan kertaan huudellut. :/ Ovat yskineet ja lämpöilleet koko päivän ja nyt illalla tytylle nousi odotetusti reilummin kuumetta-tuntuu olevan aika herkkä, reagoi näköjään pienempäänkin tautiin aika helposti kuumeella. Saa nähä miten yö menee, oon tämän ja huomisen itekseni lasten kanssa kun mies koulutuksessa ja yöpyy ensi yön koulutuspaikkakunnalla. Toivon mukaan tuosta tokenevat, eikä jää tauti päälle...

Yhteistyössä