** Helmikuun Helmet** tammikuu

On tää maailma pieni!

Jepsu juu nyt luin noita aikaisempiakin viestejä ja todella nyt tavattiin siellä äippäpolilla. Tais se lääkäri lähteä syömään just meidän jälkeen.

Suppareita kaikille!!!!!

Kiinamama ja mukelot 37+2


 
Napsuh87 ja Sienna74 tääl kans yks OAS:ssa synnyttävä. Meinasin juuri sanoa et olen ihmetellytki et pieneksisairaalaksi OAS:ssa saa yllättävästi synnyttää veteen (myös ekakertalaiset). Olisko niin et on sen verran "pieni", et siel kätilöillä on aikaa ja kiinnostusta myös uusinkokemuksiin... ja ymmärsin et siellä kätilöt voivat antaa vyöhykererapiaakin.
Vauvala-ajatuksesta tykkään minäki. Voi esim. viedä eka yöksi sinne, tai jos haluaa vieraiden kanssa käydä kanttiinissa. Mut muuten olin vähän pettynyt tiloihin..mut vanha sairaalahan se on.. kätilöistä olen kans kuullut vain positiivista!
ja hullu kysymys..tiedättekö onko siellä kahvinkeitto mahdollisuutta isille tai pientäjääkaappia eväille? miks tällaisia kyselen..jos sattuu et menee odotus pitkäksi (yöaikaan)..ni voi isännän välistä patistaa jääkaapille :LOL: harmivain ettei siellä ole isille "lepohunetta", jos tosiaan menee pitkäksi, ni tuntuu hurjalta valvottaa toista koko yötä..jos ei sit passita välistä kotia.
 
zuku Ainaskin Tampereella aikoinaan ja Hyvinkäällä oli kahvinkeittomahdollisuudet ja jääkaapista sai hakea ruokaa silloin kun halusi.
Siellä oli voileipiä, jugurttia jne...
Luulisi, että muissakin sairaaloissa on tai toivottavasti Kyssissäkin.

Mitähän tää meinaa, kun kävin pissillä, niin paperiin jäi pyyhkästäessä verta :eek: Ihan vaaleenpunasta just erotti, mutta kuiteski.
Mistään en mitään tiedä, vaikka neljättä odotan :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Mistään en mitään tiedä, vaikka neljättä odotan :ashamed:
Sithän meitä on kaksi :D
Ei mullakaan oo silleen musitikuvia edellisistä, kun niistä on jo aikaa, edellisestäkin vajaa 5v =)
Enkä mie osaa ees synnärille lähtee oikeesee aikaa varmaan, jos tää itelleen päättäs tulla, kun ei sellasesta oo kokemusta :eek: :kieh:
 
Iltoja.

Hirvee myrsky oli päiväl. Nyt onneks laantunut hiukan. =)

Ammeesta
TYKSissä sanoivat että lääkärit ovat päättäneet kieltää ammesynnytykset kun on tulehdusriski suurempi. Kivun lievitykseen en sit tiedä onko siellä siihen tarkoitukseen mut en ole kiinnostunut... Kotona amme ja en ole sielläkään vatsan kans ollu kun en pääse ylös. :LOL:

Ei tullut mitään uusia tuntemuksia vaikka istuin 12.30-15.45 kampaamon tuolissa :D

Nyt kyl sit taas tuntuu siltä et pakko mennä nyt heti vessaan tai tää näppis on entinen... palailen. :LOL:
 
Jahvetti:
Mulla on tän iltapäivää kiristäny mahaa ihan oudolla tapaa. Ei varsinaisesti supistanu vaan kiristelly :/ Ja paineentunnetta tuol alapäässä...vessassakaan ei oo tarvinu ravaa tänään vissiin ku 2 kertaa normaalin 20 kerran tilalta |O Outoo...tosi outoo...
Jos jollakulla loppukuun Helmellä on liikaa suppareita yms, niin täällä otettas vastaan :D :kieh:
Mulla on ollut tänään samanlainen päivä. Suppareita odotellessa myös, vaikka laskettuun vielä kolmisen viikkoa.

Hullua toi lumentulo todellakin. Aamulla eskariin mentäessä oli ihana auringon nousu, pkkasta pikkasen ja melkein pilvetön taivas. Sit tulin kotiin ja otin torkut ja heräsin niin hirvee lumimyrsky ja tuuli, hyvä ettei pihamänty kaatunu. Huh. Nyt kuitenkin loppui jo lumisade. N.12cm se satoi. Ihan jees. Tosin märkää jo huomen aamul ihan varmasti. Nytkin vaan nollassa.

Niisku-neiti Tuliko anteeksipyyntö mieheltä? Eikö se sun mies jotain sekoillu aamulla. Hurja fiilis varmasti ollu. Mä muistan et esikoisen isä sai kans tollasia kohteuksia välillä..ahdistusta isäksi tulemisesta ja pahimmalla tavalla purkautuu. :hug:

Mitäs muuta täällä olikaan..oli vaikka mitä. Ammesynnytyksestä ainakin, mua jotenkin kiinnostaa se mut liian jännää, en mee. Vaikka tuskin Jorvis ees voi sitä tehdä. Sielläkin oli muuten tollainen vauvala silloin kun esikoisen sain. Vauva nukkui ekan yön siellä kun olin ihan naatti korkeista paineista.

Limatulppaa en ole vieläkään nähnyt, tuskin tuleekaan. Tarpalle tsemppiä..supistuksia saako lähettää?
:D

Jep.. meen taas lepäilee, en jaksa istua tässä. Flunssa päällä kolmatta päivää.

Vanamo + Viltsu 37+1 :heart:
 
ammesynntyksestä en osaa nähdä itseäni veteen synnyttämässä, mutta kivunlievitykseen se varmasti sopisi. rakastan vettä muutenkin, joten se voisi olla hyvä juttu. tosin naistenklinikalla on vain yksi huone jossa amme..suihkukin kyllä kuulema auttaa. ammeeseen ei naistenklinikalla voi synnyttää.

mä täällä himoitsen...paitsi niitä kaalikääryleitä, niin jo pidemmän ajan olen kaivannut mätiä!! olen sanonut, että mies saa heti kun päästään kotiin niin paistaa minulle blinejä ja sit siian mätiä ja paaaaljon smetanaa ja sipulia. oi oiiiii..nam ja tietty kuohuvaa seuraksi...edes ihan ihan vähäsen. :p
MUTTA saako sitä mätiä syödä kun imettää? :/ Tai onko yleensä mitä rajoituksia imetysaikana??
 
zuku, ei OAS:ssa oo isille jääkaappia, eikä ehkä kahvinkeitto mahollisuutta. Ainaki mun tietääkseni isät joutuu käyttää automaattia, ellei kanttiini oo auki. Siis että automaatista ostaa kahvit ja syömistä. Se jääkaappi ja sen sisältämät eväät on tarkotettu vaan äitille. Mä voin kyllä jättää menemättä siihen amme-huoneeseen. :) Pääasia, että pääsen suihkuun ja voin lämpimässä suihkussa rentoutua. :) Mulla enemmän auttaa tollanen virtaava vesi myös menkkakipuihin... Mut ei se amme hullulta kuulosta, oon kuullu että se on hyvä vaihtoehto synnyttää ja myös kivunlievityksessä.
 
Niin tosiaan, aateltiin että jos esim. päiväsaikaan joudutaan siellä oottelee avautumista, niin mies käy varmaan jossain muualla syömässä... Mut sit eriasia yöllä... en tiiä mitä se sitte laittaa poskeensa. :) Kai pitää jotain evästä sille varata...
 
mikä sairaala toi OAS on? OYS on Oulun, mut onko toi joku saman seudun toinen sairaala?

Eväitä varmaan pitäis jotain miehelle ottaa..tietty kahvilasta sairaalasta saa melkein mitä vaan, mutta eihän sekään aina auki ole. NKL:llä on miehille taukohuone suihkuineen, sohvineen ja televisioineen, sekä kahvinkeittomahdollisuus ja oma jääkaappi. Mut syötävää sairaala ei tarjoo ennekuin vauvan syntymän jälkeen sit molemmille. ja perheosastolla tietty sit isä saada syödä samoin kuin äitinkin. onhan se sairaalapäivämaksukin hiukan isompi silloin. Jos ostais ainakin jotain juotavaa ja vaikka suklaata ensiavuksi sairaalakassiin miehelle.. :p jotka voi itse tässä odotellessa moneen kertaan syödä. :ashamed:
 
Pari tuntia supisteluja takana.. klo 16 jälkeen alko ja jatkuu mutta en oo kellotellu kummemmin..on muutes mielenkiintoista käydä kakkosella kun supistaa samalla.. En kyllä edelleenkään elättele liikoja toivoa. Selkään ja jalkoihin särkee myös ja tosi tönkkö olo on tuolla alhaalla kun koittaa liikkua..No, viimeistään huomenaamulla tiedän tilanteen kun klo 8 miulla äippäpoli..Miun tuurilla päästään ajelemaan tonne lumipyryyn..ei olis ensimmäinen kerta..
 
jepsulle ja ceelle kiitos ruokavinkeistä ja kaikille onnittelijoille kanssa iso kiitos :heart: :flower:

pusuapina: onneks joku muukin keränny 2 kg painoa vkossa :whistle: lihotaan yhdessä :hug: ja toivotaan että vauvan sykkeet matalat vaan siksi et vauva nukku. ja sykkeethän mataloituu loppua kohden myös siitä syystä ey vauva on iso. mut tietty jos yhtäkkiä laskenu ni en sit tiiä. toivotaan et huomenna jo normaalit :hug:

ammesynnytysistä, ite en kyllä haluis synnyttää ammeeseen, en siellä viihtyny kivunlievitystarkotuksessakaan. ja sinne oli kauhee mennä supistuksissa ja vielä kauheempi yrittää könytä pois |O oon kuullu kyllä et joillain auttaa tosi paljon se amme mut mulla ei toiminu :/
 
Terve,

neuvolassa käyty ja tukisukat sektiota varten käyty hankkimassa. V*ddy ne sukat maksoi 32 euroa! |O |O

Neuvolakuulumisia:
- paino +1,5kg/vko :eek: :eek: :eek: Joku on VÄHÄN turvonnu... :eek:
- turvotus +
- verenpaine 130/86 :eek:
- pisulit puhtaat :D
- Hb 141 :D :xmas:
- sf 37 :whistle: (jos vauva on perätilassa, ei kuulemma mitta laske, vaan nousee loppuun saakka)
- sykkeet 145 (ollu tasaiset 145-155 koko ajan)
- liikkeet ++ (mä laittaisin, et ++++++)
Sain sen tubi-tarran neuvolakorttiin kans nyt. Varattiin vielä maanantaille aika, ja sit sitä seuraava neuvolakäynti onkin meillä kotona, kun terkkari tulee kattomaan vauvaa ja poistamaan tikkejä. :D

Jahvetti: Massua on kiristänyt täälläkin monta päivää jo. On lisäks saakelin kipee. |O Kysyin terkkarilta siitä, niin sanoi, että johtunee ihon repeilystä. Onhan tossa tosiaan noita mahtavia tiikerinviiruja maaru täynnä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Napsuh87:
Jännä muutes, että vaikka OAS on tosi pieni sairaala, niin se on silti näköjään huomattavasti "kehittyneempi" mitä useimmat muut. Ainaki siis näissä synnytysjutuissa. Saa synnyttää veteen ja siel on vauvala, johon voi vauvan viedä vaikka yöksi, jos ei jaksa ite hoitaa ja haluaa nukkua jne. Ku siis oon kuullu, että monissa muissa sairaaloissa (melkeen kaikissa muissa) lasta pidetään vierihoidossa, eli se on lähes koko ajan siinä äitinsä vierellä ja äidin huolehdittavana. OAS:ssa ei kuulemma tarvi jatkuvasti huolehtia vauvasta, jos ei jaksa...
Eihän se oo kehittynyttä, että vauva viedään pois äidin luota... :/ Päinvastoin, niin toimittiin joskus vuosia sitten. WHO:n vauvamyönteisyyden ohjelmaan kuuluu ympärivuorokautinen vierihoito, mitä esim. Kätilöopistolla suositaan. poikkeuksia toki tehdään, jos äiti on TODELLA väsynyt, on mielenterveysongelmia tms. Kättärillä muuten saa kans synnyttää ammeeseen, jos äidin ja vauvan kunto sen sallii. :)

ONNEA vuosipäivästä Cruella! :flower:

Kiinamamalle onnea käynnistyspäivän lukkoon lyömisestä! :hug:

Vanamo Vai olitko se sä? Vai äippäHki?: Se imetystyyny tuli tänään; eikä kyllä tos. oo 170cm pitkä... Sanoisin, et 140cm ehkä... :/ Hyvä näin, mut taidan silti laittaa palautetta... Ku onhan se jotenkin törkeetä, et mitta heittää noin paljon... :kieh:

Nyt lööbailemaan soffalle, tuliskohan telkusta jotain?
 
äippähki kiitti vaan ihan hirveesti kun mainitsit noi mädit ja sipulit :p Jouluna jo oli vaikeeta kun niitä ei saanu syödä ja arvaa vaan rupesko nyt tekemään mieli :p :p

Tota ammetta oon itekseni miettiny et sitä vois olla kiva kokeilla kivunlievitykseen mutta synnyttää en varmaan kyllä siinä haluis. Tosin en tiedä minkälaiset noi amme mahdollisuudet on PHKS:ssä. Tietäiskö joku? Ite kyllä siellä viimeks synnytin mutta kun ei käyty siel tutustumassa etukäteen vaan suoraan synnyttämään niin on aika vieras paikka mulle kuitenkin. Se vähän harmitti että nyt ois ollu kiva mennä mut kun ei oo eka kerta niin ei pääse.

Johki muuhunki piti kommentoida mut johan se kerkes unohtua :headwall:

Tänne ei uutta, olotila aika sama. Mies mahataudissa :x Toivottavasti ei tartu muhun eikä neitiin. On kyllä ihme kun yleensä sille ei tuu ollenkaan tai sit vikana ni nyt sillä on sit ekana.

Taidan lähteä puuron keittoon.
 
Ainiin sehän se olikin että ainakin PHKS:ssä oli sillon 6 vuotta sitten lapsi vierihoidossa, mutta sai myös sinne vauvalaan jos halusi. Esim. mulle ne ehdotti sitä vikana yönä että saa nukkua niin toivat vauvan vaan aina syömään.
 
tyhjänpäiväistä gallupia.. :D kuten huomaatte, ei oikein ole puuhaa, kun mieskin tuolla vielä jatkaa työhommiaan, eli siis... onko toi teistä komee/ihana/hurmaava tai mitään mitään sinnepäinkään toi suomenunelmienpoikamies???? minusta se on ihan pelottava rikollisen näköinen hiippari. :eek:

*muoks* toivottavasti se ei ole jonkun sukulainen tai kaveri..kääk!
 
minäkin olen Päksiin menossa. Siellä siis amme käytössä kivunlievityksessä, mutta synnyttää ammeessa ei saa.
Kätilö sanoi, että hän ei kaikille voi ammetta suositella. Jos on muutenkin vedestä nauttiva tyyppi, niin sitten saattaa kuulemma helpotusta löytää sieltä suunnasta.

Ystäväni synnytti syksyllä, ja oli noin tunnin viettänyt ammeessa. Oli kokenut auttavan.
Itse vähän kahden vaiheilla.

Poikamies-G: ei iske minuun :x jotenkin julman näköinen kaveri, luihut piirteet+hiukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Eväitä varmaan pitäis jotain miehelle ottaa..tietty kahvilasta sairaalasta saa melkein mitä vaan, mutta eihän sekään aina auki ole. NKL:llä on miehille taukohuone suihkuineen, sohvineen ja televisioineen, sekä kahvinkeittomahdollisuus ja oma jääkaappi.
Kättärillä saa iskät keitellä kahvia ja teetä talon kahveista, maksu kippoon omantunnon mukaan. :whistle:

Poikamies -G: :eek:

 

Yhteistyössä