** Helmikuun Helmet** tammikuu

Meillä mies pitää isyyslomaa niin paljon kuin tarvii heti vauvan synnyttyä (siis niin paljon että mä koen selviäväni yksin kotona lasten kanssa) ja loput sitten kesäloman jatkoksi. Miehen työpaikalla ei tarvi kuin ilmoittaa asiasta, ei ole mikään ongelma. =) Ja niinhän sen pitäisikin mennä...

Pukamat jep, eka raskausoire... |O kolme päivää ennenkuin plussasin. B) Eikä ole mihinkään lähteneet. :kieh: Ajattelin, että jos ne nyt raskauden jälkeen jotenkin asettuvat, niin käyn hoidattamassa ne kokonaan pois lääkärillä sitten kun lapsiluku on täysi... kun ehkä yksi olisi vielä haaveissa tämän jälkeen. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Laa Laa:
Sairaalalaukkuun pakkaan ainakin kuivattuja luumuja, niin ei tarvii niin jännittää sitä ensimmäistä kakkaamista.
Meillä on ainakin aina ollu sairaalan puolesta tarjolla luumuja, luumumehua ja -keittoja =)
Ja muistaakseni jotain roppiakin sai halutessaan =)
Sama juttu, synnärillä on kyllä meillä ainakin ties mitä mahan toimintaa edistäviä ruokia tarjolla kun vaan pyytää. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Laa Laa:
Sairaalalaukkuun pakkaan ainakin kuivattuja luumuja, niin ei tarvii niin jännittää sitä ensimmäistä kakkaamista.
Meillä on ainakin aina ollu sairaalan puolesta tarjolla luumuja, luumumehua ja -keittoja =)
Ja muistaakseni jotain roppiakin sai halutessaan =)
Juu, onhan ne sairaalaruoat itsessäänkin vatsan toimintaa ajatellen suunniteltu, mutta itse naukkailen vielä päälle pari pussillista kuivattuja luumuja, niin tosiaan pitäisi p****n luistaa... :LOL:

Laa Laa rv 34+5
 
heips.

Voisin nukkua koko päivän. Menin ennen 8 takasin nukkumaan ja mies herätti klo 13. Nyt väsyttää ihan sikana taas. Onkohan tää joku vika kun yöllä sain nukuttua aika hyvin ei tarvinnut kuin kerran nousta pissalle.

babygirl Mun LA oli menkoista laskien 13.2. mutta sitten neuvola laski sen 8.2. kun heidän tietokoneensa näytti niin. Noh sitten np-ultrassa vastasi pari päivää isompaa ei lähdetty muuttamaan. Sitten sama juttu rakenneultrassa mutta ei muutettu. Eli neuvolan mukaan mulla la on 8.2.2008 ja tänään olisi vasta 37+4

MUTTA kun olimme 4-d ultrassa oli vauveli sielläkin pari päivää isompi mitä olin viikoilla. Joten itse päätin 3 ultran jälkeen että LA on 5.2.2008 Joten tänään on rv 38.

Kaikille jaksuja :hug:

Menen pötköttää. Sattuu maha ihan sikana. (kiva kuitenkin supistuksia mitä en tajuu) :LOL: :LOL: :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 38+0
 
REIKIÄ 0! :D :D Just tulin hammaslääkäristä :whistle: Ilonen ylläri! Tuossa kävellessä tuntu äsken sellasta "napsahtelua" tuolla alapäässä :eek: Napsaako teillä alapää? Mistähän se johtuu en muista että ois aikasemmissä raskauksissa kohdun kaulalla napsahdellu :whistle: Karsee nälkä pitää alkaa ruoan vääntöön.. Heipsan vaan.. AUTS! Nyt supistaa.....
 
Tulipahan syötyä, kolme isoa perunaa, makkarakastiketta, porkkanaraastetta ja jälkkäriksi lautasellinen vispipuuroa :ashamed:

Sitten ruoka-asioista pukamiin :LOL: Mulla on pukamat olleet joka raskaudessa vaivana ja sen takia en oikeestaan niihin ole huomiota edes kiinnittänyt.
Välillä on tosi kipeitä, mutta suihkuttelu auttaa. Sitä Hädensaa en ole käyttänyt raskaus aikana, kun mun mielestä siinä luki ettei suositella raskauden aikana tai sitten muistan väärin.
Ja muutenkin se Hädensa on kuin tunkis sinisiä mynthon pastilleja pyllyyn.

 
Tuttemui enkeleitä teidän alkutaipaleelle :heart: :saint: :heart:

Pukamia on täälläkin, mutta eivät vaivaa jatkuvasti. Välillä tulee kunnolla verta, mutta pukamat itsessään ovat vissiin tuolla sisällä vielä...niin ei hankaa mihinkään. Inhottavia ovat kyllä :kieh: .

napsahtelusta mulla naksuu lonkat yöllä... mutta tarkoitit Tarppa varmaan jotain eri napsahtelua.

Pojan kaverisynttäreitä tänään järjestelin. Päädyin viemään poikaporukan ensi viikolla leffaan ja sitten RAX:iin syömään....ai miten niin ajattelin helpolla pääsyä. En millään jaksa tänne kotiiin mitään nyt järkätä yimääräistä. Rahaa se tietenkin vähän ottaa, mutt ei ne niin ilmaisia ole ennen synttäreitä käydyt kauppareissutkaan :) . Vähän tietenkin jännittää , kun toi la on 2.2. , no olen asennoitunut, että menee yli kuitenkin. No mies hoitaa sitten synttärit jos olen laitoksella :LOL: .

Nyt rupesi tekemään mieli jätskiä...ei muutakuin pakkaselle... :D

Lumianna 38+3
 
Juttua tullu taas. Mä en ole jaksanut paljon istua tässä, kun on jotenkin niin väsynyt ja flunssakin iskee päälle. Mulla on vatsa laskeutunut sen kaks kämmentä melkein ja viime yönä näin unta että olin menossa synnyttämään, kun vauva oli ihan alhaalla ja painetta tuntui. Jännä uni kun tuntemukset oli todellisia.

En muista yhtään mitä mun piti kommentoida kun tosiaan tyhjeni pää kun tuon tuttemuin viestin luin tossa vasta muidn jälkeen kun ihmettelin mitä on tapahtunut kun kaikki lähettää enkeleitä ja ihan kamalaahan se oli sitten. En kestä kun heti noin pieniä koetellaan tässä maailmassa.
babygirl Mulla siirty LA 9 päivää aikaisemmaksi ultrassa. Sen mukaan ollaan menty.
Piiperon miehen työnantaja tuntuis olevan ihan täys m**kku. Ei tollasia nykymaailmas luulis enää olevankaan mut näköjään niitä löytyy. Vihaks pistää ja miehet usein vielä niin nöyriä etteivät älyä sanoa stoppia kun omaa aikaa menee työnantajan menoihin. |O Tsemppiä kuitenkin!

Tosta LA:sta on tullut rasitekin jo täällä kun likalla on synttärit helmikuun 1. päivä ja silloin olis liput Disneyn jääshowhun ja lauantaina sitten kekkerit kavereille. Enkä tietysti tiedö jaksanko pystynkö voinko olla mukana missään niistä. Sitten ens viikonloppuna miehen "pitäis" lähtee Imatralle katsomaan sairaalassa olevaa mummoaan. Sinänsä haluan että hän näkee vielä mummonsa kun on aika huono ennuste, mutta Imatralta Espooseen on vähän turhan pitkä matka lähtee synnytykseen ajelee. Vähän ahdistaa jos yksin jään ja tuleekin lähtö eikä mies välttämättä nää lapsensa syntymää ja puhumattakaan jos ajelee sieltä tänne kiireessä ja posauttaa kolarin johonkin venäläiseen rekkaan. Supistaa jo pelkästä ajatuksestakin. No joo, en ymmärrä miks tässä huusholissa kaikki tapahtuu samaan aikaan. Tätä mukulaakin yritettiin tulevaks jo viime kesäks mut ei kun laskettuaika just helmikuulle kun puolella suvulla on synttärit tässä parin kuukauden sisällä+hiihtolomat ja kaikki varattu jo vuos sitten isovanhemmillakin.

Joo, tulihan avauduttua siitäkin nyt.

Kävin tänään ostamassa Bebesistä Sellosta sellaisen kankaisen lokerikon pinniksen reunaan, johon voi vauvan "meikit" laittaa sitten. Ja likalle ostin vaatteita kasan ja ite kävin kampaajalla. Eipähän tarvi heti synnäriltä syöksyä tukan leikkuuseen harakan pesän kans. :D, kokemus opettanut tän emon.

Eipä muuta, turvotuskin on laskenut jaloista hiukan mut nyt on sormet sitten vuorossa. Selvitään, ei tässä ole kuin 3 viikkoa enää.

Vanamo + Viltsu 36+6 :heart:
 
Mä otin torkut ja heräsin siihen että mun sormet ei taivu :eek:, hemmetin kipeet.. Sit mä huomasin että oon impannut Nozoilit loppuun, ajatuskin että ensi yönä nokka on tukossa on kamala. Pitäis siis lähteä apteekkiin..

Vieläkin päikkäreiden jälkeen sellainen pöhö olo.
Mä oon aatellut että en viittis enää kauheasti liikkua ainakaan kaupoissa, jotenkin väsyttäviä reissuja. Toisaalta nythän sitä kannattais, vauvan kanssa kuitenkin on ensialkuun kotosalla.. Musta on vaan tullut jotenkin epäsosiaalinen LÄHTEMÄÄN minnekään.

Meillä kans mies pitää pari viikkoa isyyslomaa kunhan muksu syntyy ja sit sen kolmannen kesäloman jatkona. Sillä on kertynyt ihan kivasti lomapäiviä, niin se ainakin teoriassa voi lomailla sit keväällä/kesällä paljon..

 
Heips.

Meillä mies ei pidä mitään lomaa. :/ Se johtuu ihan siitä että hän käy koulua josta voi olla tarpeentullen pois. Esim jos minä olen niin kipeä ja väsynyt etten kertakaikkiaan jaksa koko päivää kahdestaan vauvan kanssa mies voi jäädä kotiin auttamaan.
Olemme näin alustavasti sopineet mutta luulempa että mies jää kotiin hiukan liikaakin kun on se niin ihmeellistä kuitenkin ekan oman vauvan syntymä. Ja kuitenkin jo 2 vuotta ollaan yritetty saada tää nyytti. :heart:

Toivottavasti tää loppu sujuis hyvin ja vauva olis terve. :ashamed:

Niisku-neiti & rinsessa 38+0
 
Nalle-Puhilta terveiset tänne. Osastolle joutui jäämään korkeiden verenpaineiden ja vointinsa vuoksi. Pois pääsy on vasta vauvan syntymän jälkeen joten jänniä hetkiä eletään heidänkin perheessä. Tekstiviestitteli tuossa päivällä ja hänen luvallaan ilmoittelin tänne jotta muutkin tietävät missä hän on.
 
Isyyslomasta: Meillä mies pitää 3vkoa putkeen kun työmaalla on nyt hiljaista. Aiemmissa on pitäny 1-2vkoa ja loput myöhemmin.

Tosta sairaala kassin pakkaamisesta..Mä en liikoja kanniskele sinne..mulle riittää kun on mukana
dödö
harja ja hammasharja + tahna
liivinsuojia
puhelimen laturi
imetysliivit + sukkia
nla kortti
kamera
Hiustenpesu aineet

Pikkuhousuja en ota kun sairaalastahan saa niitä ihania seksikkäitä verkkokalsareita ja mun mielestä ne on ihan ok sen ison jätti siteen kera. Ei varmaan mahtuis ees se side normien kalsareideni kanssa ja turhaan sitä suttaamaan omiaan kun varmasti ne likastuu verestä.

Näin yks yö unta,että saatiinkin kaksoset,poikia molemmat.Toista ei näkyny ikinä ultrassa kun oli aina toisen takana..hassua!

Mamitre rv 35 :D
 
Mie oon niin poikki, etten jaksa ees valittaa :LOL: Tai jalat...kun ruuan tossa tein ja hellan ääressä tuli seistyy.
Paistoimpa samalla korvapuusteja ala Cittarin pakasteallas :kieh: Mies meinas, et oonko satuttanu pääni tääl, kun pulla tuoksu kun tuli kotiin :LOL: :LOL:

Isyyslomasta mieheltä tossa asiaa kyselin, niin se aikoo parin pekkasen voimin pitää 4 viikkoo isyyslomaa :whistle:
Eli kun isyysloman voi pätkiä 4(?) osaan, niin silleen saa sumplittua sen 4 vko =) Pääsis nyt sitte helmikuun alulta alottelee, niin menis aika kivasti =)
 
napsahteluista oli puhe ja mullakin luut napsahtelee, kuulostaa siltä että lantio ja lonkkaluut napsuu, ihan niinku puut kovalla pakkasella =)

pukamista kärsin myös, esikoista odottaessa ihan loppumetreillä ne alko vaivaamaan ja vaivas muistaakseni vielä kuukauden pari sen jälkeen ja nyt oon kärsiny niistä tuolta puoli välin seuduilta asti...

soitin tänään sinne PAMille tuosta ukon pomosta ja kysyin siitä isyysloma asiasta niin eipä ne siellä sanonu juuta eikä jaata, eli yhtä tyhjän kans oli se soitto, siellä se akka vaan voivotteli että jaa'a,miten lie asia menee..sitte se sano että tutkailen tässä asiaa ja soitan sitten takasin, niin varttitunnin päästä jankkasi samat asiat, mutta sen mielestä asia oli ok ja rupesi vaan nauramaan etä jospa se vauva isyysloman alussa syntyis.. :kieh:

tänään kävi muuten alakerran emäntä ovella kyselemässä että onko meillä ongelmia digiboksien kans ku niillä ollu häikkää jo 3 päivää, niin sit se kysy että kävikö teillä vajaa vuos sitten ne äijät mittaamassa niitä signaaleja sun muuta ja minä sanoin että ei minun kotona ollessa oo käyny, niin se tokasi siihen vaan että no ei tuossa tilassa varmaan kannatakkaan myöntää jos olis jotain äijiä käyny :eek: vaikka vitsillään se sen sano (kai), niin kyllä tuo tuommoselta tuntemattomalta ihmiseltä on aika raju heitto..

piipero86 & piipertäjä 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
Näin yks yö unta,että saatiinkin kaksoset,poikia molemmat.Toista ei näkyny ikinä ultrassa kun oli aina toisen takana..hassua!

Vois ollaki aika "järkytys" synnytyksessä kun huomattaski toinenkii :LOL: :LOL:
Mein kuopus yks päivä sano mun vanhalle mummolle, et äiti vattassa on 3 vauvaa |O |O Hyvä ettei vanha ihminen saanu sydäriä :D :LOL: :LOL:
 
Ja kukakohan on senkin keksinyt et vauvat rauhottuu loppuun mennessä. Ei tää ainakaan anna mun hetkeekään istua jyskyttää niin kovin et sattuu. Mut noi on niin ihanat noi jalat kun ne potkii oikeen tuntuun kantapää ja kaikki. Takapuoli tekeekin jo kipeempää ku se työntyy kylkiluihin.

Hattua nosta niille joilla 2 tai enemmän masussa. :attn:
 
Kyllä piristi kun vähän laittoi tukkaa+meikkasi ja lähti ihmisten ilmoille :)
Kävin ystävän kanssa syömässä ja vähän kaupoissa humputtelemassa. Kumma juttu, miten nykyään ei itsellensä näköjään löydä mitään ostettavaa, vauvalle vaan.. Olin ajatellut ostaa jonkun ihanan paidan kotiin odottamaan "muotojen puolittumista", mutta en löytänyt mitään.

Nyt kotiuduttua supistelee, mutta ei kipeästi kuitenkaan. Harmi :|

Isyysloma:mies luultavasti pitää viikon tai kaksi, kunhan pääsemme kotiin. Loput kesällä. Heillä myös töissä niin p*rseestä systeemi, että ketään sijaista ei muka ole. Hommat sitten kivasti kasaantuu, ja tietää olleensa poissa :kieh:

37+2
 

Yhteistyössä